Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Czy kulturę traktuje się po macoszemu?

91

Ciemne chmury zawisły na moment nad Jasielskim Domem Kultury, gdy radny Janusz Przetacznik wnioskował o zmniejszenie dotacji podmiotowej dla JDK najpierw o 260 tys. zł, a po autopoprawce o 200 tysięcy złotych. Jakie niosłoby to za sobą konsekwencje? Jak podkreślał dyrektor Janusz Szewczyk konieczne byłyby zwolnienia.

Radni przystanęli przy projekcie zmiany uchwały budżetowej na 2014 r., gdyż radny Janusz Przetacznik złożył wniosek z propozycją zmniejszenia środków o 340 tysięcy złotych, w tym 260 tys. zł z dotacji podmiotowej JDK-u, 40 tys. zł z dotacji celowej dla muzeum Apteka Łukasiewicza oraz 40 tys. zł zabezpieczonych na zakup usług u materiałów w zakresie działalności kulturalnej i rekreacyjnej.

Zagrożony JDK?

To wywołało dyskusję zarówno wśród radnych, jak również pracowników Urzędu Miasta w Jaśle. Bożena Molska-Olbrot, kierownik Wydziału Kultury, Sportu i Spraw Społecznych, apelowała do rady, że zmniejszenie tych środków nie pozwoli instytucji kultury na wykonanie zadań już wcześniej zaplanowanych. Niesie to również zagrożenie, że nie będą postrzegani za wiarygodnych partnerów.

- Ja osobiście nie wyobrażam sobie, żebyśmy co sesję stawali przed zagrożeniem, że nie jesteśmy w stanie realizować tego budżetu. Zadania z zakresu kultury buduje się rok wcześniej. Odbywają się negocjacje, szuka się pewnych rozwiązań. W momencie, kiedy musielibyśmy rezygnować z niektórych zaplanowanych zadań, wówczas stajemy się niewiarygodnym partnerem i jest to dla nas bardzo niekomfortowa sytuacja – podkreśla kierownik Bożena Molska-Olbrot.

Jak zapewnia radny Janusz Przetacznik to nie wszystkie propozycje zmian i przesunięć w budżecie miasta. Kolejne wnioski będą składane przy najbliższych obradach Rady Miejskiej Jasła. Już od dłuższego czasu radny daje sygnały do tego, aby zacząć rozmawiać na temat rozwoju miasta, nie tylko w ramach podejmowania działań doraźnych, ale także w zakresie stworzenia warunków dla nowych inwestycji.

- Proponowałem zmniejszyć wydatki bieżące na rzecz wydatków inwestycyjnych umożliwiających: zwiększenie dochodów miasta i zrównoważenie zwiększających się wydatków bieżących w obecnym roku oraz automatycznie w przyszłych latach, umożliwienie pojawienia sie nowych miejsc pracy poprzez przekazanie kompletnie uzbrojonych terenów, a nie tylko w zakresie drogi dojazdowej. Jest jeszcze wiele do zrobienia, o czym wielokrotnie mówiłem - np. odwodnienie, baseny przeciwpożarowe, poprawienie wieloletniej prognozy finansowej dla miasta, zwrócenie uwagi na dyskusje rady na temat finansów publicznych miasta, a nie przyjmowanie rozwiązań „siłowych", jedynych słusznych proponowanych przez burmistrza i bezkrytycznie przyjmowanych przez „koalicje” – wymienia radny Janusz Przetacznik.

Sprzeciw radnego Czeluśniaka

Propozycje radnego złożone we wniosku zmusiły Krzysztofa Czeluśniaka do reakcji i obrony dyrektora Janusza Szewczyka oraz Jasielskiego Domu Kultury. - Nie można zmieniać zasad gry w trakcie rozgrywek panie Januszu. Politykę zostawmy za drzwiami. Ja myślę, że na dzień dzisiejszy Janusz Szewczyk jest dobrym dyrektorem. Trzeba chodzić panie radny do JDK-u na różne imprezy. Widzę, jaka tam sala jest pełna. Są pewne ustalenia w budżecie rok wcześniej. Wysoka rada podjęła już decyzję, teraz majstrowanie przy tym jest nie fair.

Autopoprawka do wniosku

Po przerwie zarządzonej przez przewodniczącą Elżbietę Bernal, radny Janusz Przetacznik złożył autopoprawkę wnioskując o zmniejszenie dotacji podmiotowej dla JDK-u w kwocie 200 tysięcy złotych oraz 40 tys. zł z dotacji celowej dla muzeum na Aptekę Łukasiewicza, a pieniądze te przeznaczyć na zadanie pn. „Uzbrojenie terenu inwestycyjnego w Jaśle”.

Głos zabrał dyrektor JDK-u Janusz Szewczyk, który zaznaczył, że obniżenie dotacji przyczyni się do zwolnienia pracowników. Podkreślał również, że kwota 1 mln 200 tys. zł jest minimalną do tego, aby utrzymać budynek oraz wypłacić wynagrodzenia wszystkim pracownikom. - Obcięcie tej kwoty spowoduje, że będzie trzeba zmniejszyć skład JDK-u. Proszę zauważyć, że my wypracowujemy około pół mln zł, za które staramy się realizować spektakle – wyjaśnia.

Większością odrzucili

Wniosek radnego Janusza wraz z autopoprawką nie przeszedł. Pomimo 6 głosów za, 11 było przeciw, 2 wstrzymało się i jeden radny nie głosował.

Radni większością głosów uchwalili następujące zmiany: Środki w kwocie 1 mln 808 tys. 742 zł z zadania pn. „Budowa drogi gminnej KDL-1 etap I” przesunąć na zadanie pn. „Uzbrojenie terenu inwestycyjnego w Jaśle”. Ponadto zwiększono kwotę o 350 tys. zł środki na rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego. W związku z tym, że Urząd Marszałkowski na wniosek miasta nie przyznał zwiększenia dofinansowania do zadania pn. „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Jaśle”, zostały dokonane przesunięcia środków między wydatkami kwalifikowanymi i niekwalifikowanymi. Ponadto przeznaczono 200 tys. zł na przebudowę posadzki hali głównej i sali sportowej MOSiR.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 91

Dodaj komentarz Widok:
4
@ jaślanka
dnia 30.01.2014, 23:29 · Zgłoś
http://strona.mbp.jaslo.pl/ a to się odbywa w ramach czego??? Nie ma się co licytować bo i Dom Kultury i Biblioteka są nam potrzebne! Jak polikwidujemy wszystko to gdzie uczeń pójdzie pójdzie wypożyczyć książkę, gdzie wyślemy dzieci na zajęcia w ferii i wakacje, fajnie jest pójść i na koncert i na spotkanie z kimś ciekawym. Dobrze, że ktoś może pokazać naszym dzieciom czy wnukom inny świat, możliwości.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 29.01.2014, 12:25 · Zgłoś
http://jdkjaslo.pl/ Czy to wszystko odbywa się w ramach wolontariatu?
Odpowiedz
-14
@ filip
dnia 29.01.2014, 10:43 · Zgłoś
przetacznik ma rację!!!
Odpowiedz
3
@ zlotówka
dnia 29.01.2014, 10:08 · Zgłoś
Radni nie powinni otrzymywać żadnych pieniedzy za "nic nie robienie, tylko mącenie "! Zobaczymy, ilu chetnych będzie sie staralo o mandat?
Odpowiedz
6
@ stan
dnia 29.01.2014, 08:02 · Zgłoś
Temu Panu należy przypomnieć kilka faktów:
- gdy naród upodlony,rzucony na kolana odebrać mu jedynie można nadzieje,i kulturę.Do odebrania nadziei ten Pan przyczynił się w poprzedniej kadencji,gdy palcem nie ruszył w obronie totalnej likwidacji przemysłu w Jaśle.Takie możliwości miał.P.Kwaśniewski,z którym ściskał się na plakatach wyborczych był wówczas Prezydentem RP,
-jeśli mówiąc językiem Ferdka Kiepskiego ten Pan ma "pomysła" na ratowanie kultury w Jaśle,to niech czynnie się włączy do zespołu przygotowującego programy w JDK-u.To nie jest wolna i wielka kasa ,jak w Spółdzielni,gdzie coraz głębiej sięga się do kieszeni blokowców i bezkarnie można ich srodkami dysponować.
Kolejna ostatnia uwaga.Zbliżają się wybory.jakoś trzeba się pokazać.To może odpowie na świeże tematy.Dlaczego nie działał na rzecz zjazdu z autostrady w Pilźnie w kierunku Jasła.Dlaczego przy przebudowie torów PKP do Rzeszowa nie starał się o równoczesną budowę trakcji elektrycznej.Czyli wrócą do łask parowozy.A jeśli brak sprawnych połączeń komunikacyjnych,to i inwestorzy odwracają się plecami.
Odpowiedz
8
@ saa
dnia 28.01.2014, 22:15 · Zgłoś
A moze zmniejszyc ilos radnych , wystarczylo by 5 i pieniadze by sie zaoszczedzilo.
Odpowiedz
6
@ emerytka
dnia 28.01.2014, 20:17 · Zgłoś
Od około pięciu lat korzystam z szerokiej gamy propozycji JDK. Działo się i nadal dzieje się bardzo dużo.Chwała dla dyrekcji i pracowników JDK, którzy dwoją się i troją przed każdą imprezą.Chcielibyśmy aby nadal Dom Kultury tętnił życiem a nie pustkami. Ciekawa jestem którzy radni głosowali za obcięciem dotacji.A poza tym chodzę również do biblioteki i wydaje mi się ,że wcale nie mniej tam jest zatrudnionych pracowników.
Wielki szacunek oddaję p dyrektorowi, że walczy o swoich pracowników. Tak trzymać
Odpowiedz
3
@ do radnego Cz i pani kierownik
dnia 28.01.2014, 19:15 · Zgłoś
To obecna ekipa magistratu wraz z ekipą radnych jaślan i Po obcięła wydatki na JDK w budżecie na 2011r do kwoty 950 000 zł aby upokorzyć dyr. Kasprzyk a obecnie wielka pani kierownik krzyczy wniebogłosy że zamach na kulturę .a w 2011r. tłumaczyła że pani dyr. powinna sobie zarobić na utrzymanie JDK, to czemu nie powie tych samych frazesów obecnemu dyrektorowi
Odpowiedz
5
@ taaak
dnia 28.01.2014, 19:32 · Zgłoś
Dlaczego ono nie napisało z jakiej kwoty ścięli radni wydatki CZTERY lata temu?
Odpowiedz
3
@ ada
dnia 28.01.2014, 14:34 · Zgłoś
A jak są jakieś imprezy to po co tylu ludzi przy nagłośnienia. Wystarczy 2 może dadzą sobie radę. A jak ludzie mają chodzić na imprezy do JEJ jak jest bezrobocie i ludzie nie mają pieniędzy. Przy najniższej krajowej też nie starcza na rozrywkę.
Odpowiedz
3
@ Kulturysta
dnia 28.01.2014, 14:34 · Zgłoś
"Propozycje radnego złożone we wniosku zmusiły Krzysztofa Czeluśniaka do reakcj..."i - hahahhahahahahahahahhahahahahahahahhaha
Odpowiedz
5
@ Jaślanin
dnia 28.01.2014, 15:56 · Zgłoś
Jeszcze nie tak dawno radny Czeluśniak rozliczał poprzedniego dyrektora JDK z drobnych wydatków. Podobno koszty diet dla komisji radnego przewyższyły wartości sprawdzanych wydatków JDK. Teraz się odwróciło? Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia (przy korycie).
Odpowiedz
-7
@ blues
dnia 29.01.2014, 19:06 · Zgłoś
przetacznik ma racje
Odpowiedz
5
@ tolo
dnia 28.01.2014, 13:28 · Zgłoś
Przetacznika i Czeluśniaka już po prostu nie mogę zdzierrżyć.
Odpowiedz
5
@ Magister od kultury
dnia 28.01.2014, 11:48 · Zgłoś
Jasło stoi kulturą - powtarzam uparcie. Jasielski Dom Kultury od lat jest ostoją kulturotwórczego Jasła przez swoją dzialalność merytoryczną. Baza, choć szczupła, pozwala pokazać to, co inni w sztukach wszelakich stworzyli w naszym kraju, zdarza się, że i za granicą. Kultura - drodzy Jaślanie, to także to jakiej ogłady nabyliśmy w domu. Z komentrzy widzę, że daleko nam do cywizowanego wypowiadania się. A radni cóż też wyszli z różnych domów i do uposzechniania kultury odnoszą się proporcjonalnie do swych nawyków, aspiracji, upodobań. Zgadzam się z radnym Przetacznikiem, że miasto powinno inwestować. Nie ma pożyczniejszej inwestycji od tej skierowanej na kulturalnego mieszkańca także poprzez GODNE dotowanie Jasielskiego Domu Kultury. Pozdrawiam przyjazny jaślanom JDK!
Odpowiedz
-4
@ xx
dnia 28.01.2014, 12:56 · Zgłoś
Magister od kultury?A mecenasa kultury pan nie dostał bo niedawno miasto dawało?
Odpowiedz
18
@ ksiądz Mateusz
dnia 28.01.2014, 11:12 · Zgłoś
Niech radni zrezygnują ze swoich diet i od razu kasa się znajdzie, przecież mogą pracować w czynie społecznym bo polityka to służba dla obywateli
Odpowiedz
6
@ l
dnia 28.01.2014, 10:17 · Zgłoś
Jeśli zdegradujecie dom kultury, zdegradujecie miasto. Odkąd w JDK jest nowy dyrektor wreszcie zaczęło się tam coś ciekawego i ważnego dziać.
Politycy ręce precz od kultury! Jeśli nie możecie pomóc to przynajmniej nie przeszkadzajcie, bo jest w tym mieście jeszcze dużo ludzi dla których kultura jest ważna i niezbędna.
Odpowiedz
10
@ zibi
dnia 28.01.2014, 09:45 · Zgłoś
Jak środki z Unii się skończą z czego miasto będzie miało dochody z MKS?Zadbajcie o zakłady produkcyjne bo jest coraz mniej.

z
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 28.01.2014, 09:18 · Zgłoś
Radni się uaktywnili, idą wybory. Jak zwykle cierpią na tym instytucje - "[...]", czyli kulturalne i oświatowe. Tak się zastanawiam, jakie rozrywki preferuje p. Przetacznik i wszyscy zwolennicy likwidacji, bądź obcinania dotacji na JDK, biblioteki, czy szkoły?
Odpowiedz
2
@ ona
dnia 28.01.2014, 10:11 · Zgłoś
No nie, bibliotece to on nie zabierze! To dyrektor JDK jest nie po jego myśli:-)))
Odpowiedz
6
@ kasia
dnia 28.01.2014, 11:16 · Zgłoś
Biblioteka nie czeka na dotację tylko pozyskuje środki ze wszystkich możliwych projektów. ma m.in. dofinansowanie od Billa Gatesa. Skąd i ile środków zewnętrznych pozyskał JDK?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 28.01.2014, 18:13 · Zgłoś
Dofinansowanie od Fundacji Melindy i Billa Gates'ów mają tylko biblioteki [...]. Możliwe więc, że dofinansowanie dostała jakaś filia, na pewno nie MBP w Jaśle jako taka. Co do JDKu, zawsze można podejść i zapytać, prawda?
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 29.01.2014, 00:21 · Zgłoś
Mozna podejsc albo wejsc na strone. I oto na stronie MBP jest informacja o 40 zrealizowanych projektach a na stronie JDK nie ma ani wzmianki o zdobytej chocby jednej zlotowce z zewnetrznych zrodel.
Odpowiedz
1
@ żarcik
dnia 29.01.2014, 06:38 · Zgłoś
kasiu nie bądź załosna:-) Na co te projekty? Cała Polska czyta dzieciom? Co takiego biblioteka robi oprócz pożyczania książek ( i to nie wszystkie panie są miłe)? Te pseudoimprezy na których bywa w porywach 6 osób? Do wszystkiego można dorabiać ideologię, fakt. Pożyczajcie sobie dalej te książki tylko nie róbcie z tego wydarzenia:-)))
Odpowiedz
5
@ kasia
dnia 29.01.2014, 08:29 · Zgłoś
Zarciku to Ty nie zartuj. Jakie szesc osob w porywach? Ilekroc jestem na imprezach organizowanych przez biblioteke jest tak ciasno, ze ludzie w drzwiach sie tlocza. Nie fetyszyzuje faktu pozyczania ksiazek, ale gdybys kiedykolwiek napisal jakis projekt wiedzialbys, jakie to trudne. Najlatwiej lamentowac"dajcie dotacje". Dziewczyny z biblioteki nie prosza o kase tylko ja same zdobywaja.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 29.01.2014, 10:16 · Zgłoś
Aha. To znaczy, że działające w JDKu sekcje muzyczne, teatralne, taneczne, organizowane przez nie zajęcia, konkursy i występy to jest nic? Tu problemem jest fakt, że i bilblioteka (której fanką jestem) i JDK Powinny być finansowane z pieniędzy publicznych, podobnie jak służba zdrowia. Im więcej zewnętrznych środków pozyskają, o tyle obetnie im władza, aby przeznaczyć na przykład na upadający MKS, czy na "pozyskiwanie" inwestorów, na które nikt nie ma pomysłu.
Odpowiedz
3
@ ona
dnia 29.01.2014, 10:31 · Zgłoś
To jak myślisz, skoro nie zdobywają zewnętrznych środków to skąd mają na spektakle z górnych półek, kosztujące masę kasy? Świadkiem tych świetnych imprez jest za każdym razem 500 - osobowa widownia! Takich imprez przy pełnej sali jest tam mnóstwo, wystarczy śledzić wiadomości na portalach. Może piszą o tym mniej niż MBP o każdej sześcioosobowej imprezce ale fakty mówią za siebie:-)))
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 29.01.2014, 13:58 · Zgłoś
Pytasz skąd na to mają? Ano ze sprzedaży biletów (czyli z pieniędzy z naszych kieszeni) oraz z dotacji z Urzędu Miasta (czyli znów pieniędzy z naszych kieszeni). Odpowiedź na pytanie, czy nasze kieszenie są pełne pieniędzy pozostawię Czytelnikom. Jeśli biblioteka, czy jakakolwiek inna instytucja, sięga do pełnych pieniędzy kieszeni UE, to uważam to za racjonalne. Jeśli chce się żyć z dotacji umierającego miasta, to za chwile ta kultura padnie. nie z powodu radnego Przetacznika tylko tego, że dotacje to przeszłość. Tak to nie działa już nigdzie, nawet w Polsce kultura żywi się grantami, sponsorami a w kulturze (tak tak!) ogłasza się konkursy i wygrywa ten, kto zgłosi ciekawszy projekt a nie ten, co powie: daj mi dotację a jakoś spróbuję ją wykorzystać.
Odpowiedz
0
@ ona
dnia 29.01.2014, 14:28 · Zgłoś
Chyba załatwiłaś sobie podwyżkę:-)))
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 29.01.2014, 14:39 · Zgłoś
Chciałam zauważyć, że te pełne pieniędzy kieszenie UE są napełniane NASZYMI pieniędzmi. To tak, jakby ktoś myślał, że to ten osiołek od złotych talarów.
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 29.01.2014, 14:55 · Zgłoś
Dziękuję, że mi życzysz podwyżki, ale mylisz się. Nie pracuję ani w bibliotece ani w zbliżonej nawet branży.
Odpowiedz
1
@ bobo
dnia 29.01.2014, 16:54 · Zgłoś
Kasiu droga, nie bredź. Gdyby nie sponsorzy (a umiejętność ich pozyskiwania w dzisiejszych czasach graniczy cudem), to z samej sprzedaży biletów można byłoby kupić waciki. Zastanów się co za bzdury wypisujesz. Biblioteka jest potrzebna, ale uważam, że jej cele i założenie są nieco inne. Żadna sztuka zorganizować spotkanie autorskie dla 5 osób. Popatrz, jak JDK doskonale radzi sobie z imprezami masowymi, nie w swoich czterech ścianach, tylko tych na szeroką, regionalną, czasem ogólnopolską skalę, gdzie przyjeżdżają znani artyści i są zachwyceni poziomem organizacji danej imprezy. To jest ogromna presja i odpowiedzialność, ale dzięki umiejętnościom i zgranemu zespołowi w JDK wszystko przebiega elegancko i sprawnie ku zadowoleniu wszystkich.
Odpowiedz
-1
@ kasia
dnia 29.01.2014, 17:10 · Zgłoś
Bobo, to Ty nie bredź. JDK utrzymujemy MY WSZYSCY, z dotacji na którą Ty i ja się składamy płacąc podatki i opłaty lokalne, które zasilają budżet miasta. To miasto daje milionowe dotacje takim instytucjom jak JDK. Jak JDK-owi brakuje pieniędzy w trakcie roku, co zdarza się niestety, to wtedy występuje o dodatkowe środki z budżetu miasta i je dostaje. I nie trzeba cudów, żeby zdobyć dodatkowe środki z zewnątrz, wystarczy napisać 40 projektów, jak to robi biblioteka i kasa jest.
A pisanie, że to powinno robić państwo to święta prawda, szkoda tylko, że nie robi. dzieci też powinno leczyć a nie skazywać na pewną śmierć, jak we Włocławku. Wiele rzeczy być powinno a nie jest.
Odpowiedz
3
@ fanka
dnia 29.01.2014, 19:24 · Zgłoś
A czy biblioteka nie ma dotacji? Jesteś "przypadkiem" tak świetnie zorientowana, więc napisz proszę jaka to wysokość:-) Nie utrzymujesz jej też? Biblioteka tylko "pożycza" a JDK oprócz imprez, które organizuje dla ludzi w każdym wieku, musi zadbać o cały budynek wokół, gdzie w zimie odśnieżanie a w lecie trawa. Panie "na górze" nie interesują się kto sprząta błotko na wszystkich schodach prowadzących do ich rezydencji:-))
Odpowiedz
0
@ miśka
dnia 30.01.2014, 09:44 · Zgłoś
Podobno coś koło 1.400,000 zł:-)))
Odpowiedz
-1
@ vika
dnia 30.01.2014, 20:51 · Zgłoś
a może właśnie trzeba robić wydarzenie z pożyczania książek i czytania, bo czytanie - zwłaszcza ze zrozumieniem - to umiejętność bardzo przydatna :) byłam w bibliotece i na spotkaniach małych i na dużych, mają klimat takie i takie :) mam nadzieję że tej jesieni też będzie festiwal poezji i prozy :) powodzenia zarówno organizatorom jak i odbiorcom kultury w mieście życzę!
Odpowiedz
-12
@ krokodylica
dnia 28.01.2014, 09:18 · Zgłoś
Przetacznik ma rację!! W Jaśle masę pieniędzy jest przejadane. mało się inwestuje. Tak ogromne pieniądze na JDK to przesada. Trzeba liczyć koszty. Wypowiedź pani kierownik lekko chybiona.
Odpowiedz
13
@ Alexis
dnia 28.01.2014, 13:32 · Zgłoś
Szanowny Panie radny , myślę że najlepiej i najtaniej będzie jak radni - wszyscy- zaczęli pracować na rzecz miasta a nie spotykają się aby brać grube diety i dodatkowe pieniądze za udział w komisjach . Czy nie zaszczytem jest że ktoś ma do kogoś zaufanie i go wybrał na radnego? Ja chętnie bym pracowała za dobre słowo ale niestety nie kandyduję bo nie należę do żadnej partii . Jeszcze powinni uchwalić że można "sprawować" tą funkcję tylko dwie kadencje -zasiedzenie się jest złe bo taki radny staje się oderwany od rzeczywistości .
Bardzo proszę wszystkich którzy pójdą do wyborów - nie wybierajcie ani jednej osoby z dotychczasowych radnych .
Pan Przetacznik jeszcze tylko do Rady Parafialnej nie należy - jest wszędzie i od zawsze . Czas na zmiany .
Odpowiedz
0
@ ola
dnia 28.01.2014, 16:59 · Zgłoś
Alexis-załóż własny komitet i startuj na radną ,nie potrzeba należeć do jakiejkolwiek partii , życzę powodzenia ale do tego nie można byś leniem .
Można działać społecznie np.opiekować się niepełnosprawnymi , wolontariat też modny , tylko chcieć... .
Odpowiedz
-5
@ szczęch
dnia 28.01.2014, 09:14 · Zgłoś
Bożena, wnioskuj o rozbudowę JDK , jest to niezbędne dla normalnego funkcjonowania
tej placówki kulturalno - oświatowej. W części piwnicznej budynku, konieczna siłownia wyposażona w sztuczne bieżnie.
Odpowiedz
8
@ Jaślanka
dnia 28.01.2014, 09:12 · Zgłoś
Nasz Dom Kultury od dłuższego czasu świetnie działa, jest dużo imprez kulturalnych i korzysta z nich wielu mieszkańców Jasła i okolicy. I oby tak dalej!
Odpowiedz
9
@ Lord
dnia 28.01.2014, 09:32 · Zgłoś
W końcu mamy swojego dyrektora, który notabene promuje JDK w każdym calu. Obecnie przedsięwzięcia realizowane przez Dom Kultury w Jaśle można określić na poziomie doskonałym. W porównaniu z poprzednią ekipą myślę tutaj o byłej dyrektor K.K ! zmiany są poprostu widoczne gołym okiem. Panie Przetacznik pomyśl pan logicznie, co to za kasa dla JDK w obecnej sytuacji? ...kropla w morzu potrzeb!!! Zajmij się pan lepiej bezrobociem w Jaśle, a nie staraj się zabierać pieniążki, na ostatni bastion kultury w Jaśle ! na marginesie, zbliżają się wybory ma pan u mnie grubą krechę...
Odpowiedz
-10
@ do jaslanki
dnia 28.01.2014, 15:54 · Zgłoś
Masz racje, że JDK świetnie działa od czasu gdy dyrektorem tam została Krystyna Kasprzyk. Ożywiła tą instytucję i tak rozkręciła, że Janusz może spijać śmietankę. Takie jego szczęście, że miał niezwykłą poprzedniczkę.
Odpowiedz
13
@ on
dnia 28.01.2014, 17:32 · Zgłoś
O tak "niezwykłą" poprzedniczkę to miał na pewno:-)) Wiele osób może potwierdzić, że do dziś mają traumę po spotkaniu i rozmowie z nią:-) O pracownikach nie wspomnę. Chyba lepiej nie wspominać tych czasów.
Odpowiedz
8
@ miki
dnia 28.01.2014, 17:45 · Zgłoś
Prawda. Zgadzam się z tym co piszesz. Poza tym, z tego co wiadomo, to pan Przetacznik w JDK w ogóle nie bywa, więc siłą rzeczy nie wie co się tam dzieje. Za to dużo ma do powiedzenia na ten temat, zwłaszcza przed wyborami.
Odpowiedz
22
@ hm
dnia 28.01.2014, 09:00 · Zgłoś
Moim zdaniem:
Pewne roszady to by się w JDK przydały, bo po co tyle osób w redakcji Obiektywu Jasielskiego, który ukazuje się raz na miesiąc.
A ten celuśniak to tylko wyuczonymi i wyświechtanymi sloganami prawi...i pewnie myśli, że ludziska znowu się na to nabiorą.
A przetacznik ponieważ popierał czerneckiego w wyborach, to jest tak samo odpowiedzialny za śmierć tego miasta, i niech się nie robi wielce dobry na kilka miesięcy przed wyborami. Teraz się obudził ! I jaki z niego inwestor !
To wszystko jest żałosne, bo ludzie żyją w biedzie i nikogo to nie obchodzi a tylko walka o mandaty radnego trwa.
Odpowiedz
-4
@ jola
dnia 28.01.2014, 09:12 · Zgłoś
w Obiektywie Jasielskim pracuje tylko jedna osoba. Jakbyś czytał gazetę, to byś wiedział. Nie wypowiadaj się, jak nie jesteś zorientowany w temacie. Czasem lepiej wyjść na [...] niż na [...].
Odpowiedz
0
@ do joli
dnia 28.01.2014, 15:45 · Zgłoś
Nie czytam Obiektywu, bo jest nie ciekawy. No bo co mają pisać jak w mieście marazm i nic się nie dzieje... Ale wiem, że w jdk jako redaktor pracowała Szeliga, a następnie zatrudniono już za Szewczyka- Chojeckiego i Pacwę. Wiem co piszę niedoinformowana jolciu.
Odpowiedz
2
@ do jolki
dnia 29.01.2014, 09:50 · Zgłoś
Dziękuję za ten komentarz, bo on pokazał całą Twoją kulturę. Szkoda, że niestety pokazał też kulturę obrońcy JDK...
A co to za różnica dla podatnika, czy ta pani nazywa się Steliga czy Szeliga. No, ale zdenerwowałeś się, bo kłamstwo nie przeszło...bo jednak więcej osób tam pracuje. :)))
Odpowiedz
1
@ MonaLiza
dnia 29.01.2014, 11:25 · Zgłoś
Zgadzam się z Jolą. Doskonale wiem, jaki jest skład Obiektywu, a ty zanim zaczniesz coś pisać, to sprawdź. To nie wymaga wielkiego wysiłku, tylko chęci. Więc jeśli ktokolwiek kłamie to ty, wprowadzając świadomie opinię publiczną w błąd.
Odpowiedz
9
@ lord
dnia 28.01.2014, 08:43 · Zgłoś
Ech Mister Janusz, jeżeli nie będzie kasy na kulturę to nasze kochane miasto całkiem umrze! Grupa radnych przeciw p.Przetacznikowi - macie dużego plusa!!!
Odpowiedz
-5
@ eee
dnia 28.01.2014, 08:58 · Zgłoś
Plusa dodatniego, czy plusa ujemnego???
Odpowiedz
-6
@ krokodylica
dnia 28.01.2014, 09:19 · Zgłoś
Przetacznik ma racje bo musimy inwestować a nie przeżerać pieniądze
Odpowiedz
-2
@ eedown;
dnia 28.01.2014, 09:35 · Zgłoś
jak masz plusa ujemnego to sobie postaw!
Odpowiedz
1
@ bb
dnia 28.01.2014, 10:36 · Zgłoś
hej krokodylica- musisz być ostra;-)
Odpowiedz
6
@ hela
dnia 28.01.2014, 10:56 · Zgłoś
pan Czernecki ma jedynego obrońcę w tej radzie - Czeluśniaka - żal... . Najważniejsze to stworzyć warunki pod inwestycje nawet kosztem innych zadań .To miasto samo się zlikwiduje brakiem miejsc pracy , nie mylić z pracą w budżetówce , ta zawsze jest górą .Jestem za mądrą restrukturyzacją oświaty , urzędu ... . Panie Januszu odwodnienie w Warzycach-Brzyszczkach jest bardzo ważne , mieszkańcy pewnie nie wiedzą co im się szykuje , dużą wodę w przyszłości ... .
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 28.01.2014, 19:51 · Zgłoś
Krokodylicy wystarczą telenowele i "Trudne sprawy". I "Wawa non stop" na zakąskę. Jakaś tam kultura? Wyrzucone pieniądze.
Odpowiedz
2
@ zibi
dnia 28.01.2014, 08:14 · Zgłoś
Mecenasa kultury dostały inne osoby nie JDK czyli JDK nie działą tak solidnie.Jest kryzys wszędzie zwolnienia w JDK czemu nie?
Odpowiedz
1
@ frania
dnia 29.01.2014, 19:27 · Zgłoś
Nie ośmieszaj się chłopie, to JDK przyznaje statuetki mecenasa kultury! Sobie mieli przyznać:-)))
Odpowiedz
10
@ miki
dnia 28.01.2014, 08:03 · Zgłoś
A może byście tak szanowni komentujący ruszyli [...] do JDK i zobaczyli co się dzieje. Najłatwiej siedzieć przed komputerem i pisać kompletne bzdury, nie mając nawet pojęcia jaką JDK ma ofertę i ile się zmieniło przez ostatnie lata. Jak chcecie dokopywać to przynajmniej merytorycznie. A tu poza zwykłym chamstwem i złośliwością nie ma nic. Trochę szacunku dla tych co chcąc coś zrobić i robią dla tego miasta.
Odpowiedz
-6
@ bb
dnia 28.01.2014, 10:33 · Zgłoś
panie miki wyluzuj byłem tam 2 tyg temu i nie widziałem drastycznych zmian:-))
a jeśli ludzie nie wiedzą jaką macie ofertę to tylko wasza wina, nie czytelników
Odpowiedz
-9
@ blues
dnia 28.01.2014, 11:59 · Zgłoś
przetacznik ma rację
Odpowiedz
4
@ miki
dnia 28.01.2014, 17:44 · Zgłoś
jak to "wasza"? a co ja niby mam wspólnego z JDK? I jakie to drastyczne zmiany chcesz mieć? zastanów się co piszesz
Odpowiedz
15
@ bb
dnia 28.01.2014, 07:37 · Zgłoś
znowu Czeluśniak zabłysną przed wyborami;-)
a jak się tytułują ? "wysoka rada"

zajmijcie się w końcu ludźmi bo nie mają co do garnka włożyć !!! po to was wybrali,
kultura na drugim miejscu!!!
Odpowiedz
6
@ żart
dnia 28.01.2014, 11:56 · Zgłoś
rada to nie MOPS dzieciaku
Odpowiedz
-10
@ blues
dnia 28.01.2014, 11:59 · Zgłoś
przetacznik ma racje
Odpowiedz
5
@ xx
dnia 28.01.2014, 21:01 · Zgłoś
obrosło się w piórka ? nie długo wybory :-)))
Odpowiedz
18
@ kiki
dnia 28.01.2014, 06:21 · Zgłoś
Zlikwidować S M będą pieniądze i to nie małe.Proszę podać ile kosztuje utrzymanie tych [...].
Odpowiedz
-13
@ krokodylica
dnia 28.01.2014, 09:20 · Zgłoś
Przetacznik ma rację !!!
Odpowiedz
9
@ Lapacz krokodyli
dnia 28.01.2014, 09:44 · Zgłoś
przerobimy na torebki... ewentualnie na pasek do spodni--- KROKODYLICO JEDNA TY!!!
Odpowiedz
18
@ :-)
dnia 28.01.2014, 09:53 · Zgłoś
Nie wiem ile kosztuje roczne utrzymanie SM, ale jeśli więcej niż "wypracowany zysk" z mandatów to rzeczywiście bez sensu. W takim małym mieście jak Jasło wystarczyłaby sekcja SM przy UM, a nie oddzielna całkiem spora już instytucja , która nie dość że utrzymywana jest z podatków obywateli, to jeszcze jest [...] na nich samych.
To tak jak byś płacił za bat , który ma cię lać i gnębić, a na który cię nie stać i... jest to do tego kolejny bat. Paradoks?
Odpowiedz
8
@ ksiądz Mateusz
dnia 28.01.2014, 11:11 · Zgłoś
dk krokodylicy ile razy jeszcze będziesz pisać te bzdury?? powtarzasz się kobieto
Odpowiedz
-11
@ lll
dnia 28.01.2014, 14:53 · Zgłoś
bo janusz przetacznik ma racje wiec piszę!!!
Odpowiedz
-9
@ telewizja kładmie
dnia 28.01.2014, 01:47 · Zgłoś
Chciałem iść z rodziną do kina i wydać 100zł na ulubiony film i miłe spędzenie popołudnia z rodziną. JEDNAK NIE MOGĘ bo złodziejskie państwo zabrało mi te 100zł w podatkach i chce wydać na kwadratowy betoniak relikt PRLu w środku miasta bo "wie" że taka "kultura" jest dla mnie lepsza. LUDZIE kiedy wyjdziecie z tego matrixa !?
Odpowiedz
4
@ ada
dnia 28.01.2014, 01:18 · Zgłoś
Tam się awansuje szybko że sprzątaczki na sekretarkę.
Odpowiedz
-16
@ krokodylica
dnia 28.01.2014, 09:21 · Zgłoś
Przetacznik ma rację !!!
Odpowiedz
7
@ ona
dnia 28.01.2014, 10:13 · Zgłoś
Przecież już znalazłaś pracę to co się wściekasz? Że nie w JDK, trudno:-)
Odpowiedz
0
@ żart
dnia 28.01.2014, 11:55 · Zgłoś
nie zartujjjjjj
Odpowiedz
-6
@ ada
dnia 28.01.2014, 01:17 · Zgłoś
Oni tam dobrze zarabiają. A może by tak zmniejszył etaty w JDJ uważam że w niektórych działach jest za dużo pracowników.
Odpowiedz
-5
@ łodyniec
dnia 28.01.2014, 12:22 · Zgłoś
zamknąć ,zburzyć ,[...] ,zasiać trawę i wypasać [...] na łące :D z mleka będzie większy zysk niż z tych [...]

łohohohho
Odpowiedz
-5
@ kebab
dnia 28.01.2014, 00:15 · Zgłoś
tam sie nic nie dzieje... ciekawym ile idzie na wyplaty pracownikow tego smiesznego tworu...
Odpowiedz
-12
@ krokodylica
dnia 28.01.2014, 09:26 · Zgłoś
Przetacznik ma rację !!
Odpowiedz
1
@ Tarzan-zan
dnia 28.01.2014, 12:28 · Zgłoś
No tak... czarne chmury nad DOMEM kultury... Jak kultura nie będzie miała domu to będzie bezdomna, a dbanie o los bezdomnych teraz jest pod kontrolą :) więc nie ma się co o kulturę martwić... :)
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 28.01.2014, 00:06 · Zgłoś
Jeśli dobrze rozumuję to 1,2 mln + 500tyś "wypracowane" na utrzymanie "kulturo twórczej ekipy" władającej JDK-iem i samego budynku to całkiem spora sumka - ile to wyjdzie na jednego pracownika...???
Odpowiedz
5
@ chester
dnia 28.01.2014, 01:38 · Zgłoś
Ja zrozumialem, ze 1,2 mln idzie na ekipe i budynek (czyli 100 tys. na miesiac), a 500 tys. "wypracowanych"(rozuumie, ze zysk z imprez) wydaja na organizacje kolejnych imprez (ok. 42 tys./mies). Tak wynika z wypowiedzi dyrektora JDK-u. Nie znam sie na kulturze za bardzo ale za 42 tys. na miesiac chyba ciezko sie spodziewac rewelacji.
Odpowiedz
-11
@ do chore państwo
dnia 28.01.2014, 03:40 · Zgłoś
a ja rozumiem, że nie skończyłeś 3 klas podstawówki, gdyż skrót od "tysiąc" piszesz jako "tyś" ?
Odpowiedz
8
@ Master Of Puppets
dnia 28.01.2014, 09:12 · Zgłoś
Wielu ludzi ma problemy z naszym trudnym językiem więc i robi błędy:) A jeśli chodzi o JDK to życzę Januszowi kolejnych sukcesów!!!
Odpowiedz
5
@ chester
dnia 28.01.2014, 11:19 · Zgłoś
A ja rozumiem (moj blad), ze po przeczytaniu artykulu i komentarzy Twoim najglebszym przemysleniem jest to ze nie dodalem polskich znaków. Ale [...] ze miales 5 z polaka w 3 podstawowki, jestes zwyciezca
Odpowiedz
-3
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 28.01.2014, 13:37 · Zgłoś
Com napisał - napisałem , ale Ty jako "wykształcony magister" pojąłeś o co biega. Wybacz , ale nie zawsze wiedza chodzi w parze z mądrością i nie będę Ci tutaj podawał przykładów. Może też sądzisz , że kolejne obciążenie mieszkańców na "projekt rozbudowy" tego przewartościowanego "tworu" {w kwocie 16 mln} sprawi prawdziwy rozkwit kulturalny miasta. Może by tak sami korzystający z jego usług zrobili sobie zrzutę na tę "rozbudowę i lądowisko na dachu"...
Odpowiedz
-11
@ lll
dnia 28.01.2014, 14:52 · Zgłoś
Przetacznik ma rację!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.