Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Druzgocąca ekspertyza dotycząca kładki. Tylko podpory nadają się do naprawy

92

Jasielski magistrat zlecił wykonanie ekspertyzy kładki na osiedlu Gądki w Jaśle, aby mieć całkowitą pewność, co do stanu technicznego obiektu. Nie ma już żadnych złudzeń, że wystarczy wykonać remont, aby doprowadzić ją do stanu używalności. Kładka praktycznie w całości oprócz podpór musi zostać rozebrana i na nowo wybudowana. Podobna sytuacja ma miejsce obecnie przy realizowanej inwestycji w Krajowicach. 

Władze miasta otrzymały niedawno ekspertyzę stanu technicznego kładki przez rzekę Wisłokę łączącej osiedle Gądki z pozostałą częścią Jasła, z której wynika, że stan obiektu został oceniony jako przedawaryjny. Taka ocena wynika z rozległych uszkodzeń elementów konstrukcyjnych w dolnych pasach dźwigarów, w elementach pomostu oraz w zbrojeniu płyty żelbetowej. 

"Przyczyną tak złego stanu technicznego obiektu są zarówno niefortunne rozwiązania projektowo-wykonawcze (przede wszystkim brak szczelności pomostu żelbetowego, niska jakość wykonanej w latach 70. XX w. powłoki antykorozyjnej) jak i wieloletnie zaniedbania utrzymaniowe, w tym brak podjęcia 10-15 lat wcześniej decyzji o wykonaniu kompleksowego remontu obiektu" – czytamy w ekspertyzie. 

Stan przedawaryjny oznacza, że obiekt nie nadaje się do dalszego użytkowania ani do przeprowadzenia jego naprawy. Próby doraźnych działań jak wymiana pasów dolnych dźwigarów czy innych elementów konstrukcyjnych jest nieracjonalna z punktu widzenia technologicznego jak i finansowego, a niewielka trwałość naprawionych przęseł nie uzasadniałaby ponoszonych kosztów – podkreśla ekspert.

 Jego zdaniem jedynie podpory po wykonaniu niezbędnych napraw nadają się do użytku, pozostałe elementy wymagają kompleksowej modernizacji. - Moim głównym celem jest zapewnienie trwałości i bezpieczeństwa tego obiektu, tak aby mieszkańcy mogli z niego korzystać przez wiele lat. Stąd też chcemy przystąpić do kompleksowej modernizacji kładki, ponieważ jej stan techniczny nie pozwala na użytkowanie. Planujemy sfinansować tę inwestycję w ramach projektu ujętego w Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Jasło. Środki na ten cel są realne do pozyskania z funduszy unijnych, a wniosek zostanie złożony przez Miasto Jasło w przyszłym roku, po ogłoszeniu naboru przez Urząd Marszałkowski. Po stronie miasta pozostałoby sfinansowanie jedynie około 15 % wartości zadania – podkreśla Adam Kostrząb, burmistrz Jasła. 

id    

Reklama

Komentarze: 92

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Mieszkaniec 1234
dnia 08.10.2024, 20:46 · Zgłoś
Ja wiem jedno mieszkam tam od dziecka i kładka przeżyła wiele , ale podczas powodzi w 2010 r pamiętam jak dzis jak przez tą kładkę jechały dwie potężne koparki aby rozkopać wały na osiedlu aby woda mogła spłynąć do koryta i kładka nawet nie drgnęła to co ma nagle się teraz pod rowerem zawalić.
Odpowiedz
-4
@ Polska
dnia 04.10.2024, 06:38 · Zgłoś
Policzyli już ile kasy że złomu wpadnie to się nie opłaca remontować????

Aż jestem ciekawy do czyjej kieszeni wpadnie ta kasa że złomu
Odpowiedz
5
@ kriss
dnia 04.10.2024, 14:13 · Zgłoś
Szykuj taczkę,może coś się uda zajumać
Odpowiedz
5
@ Lila
dnia 05.10.2024, 08:01 · Zgłoś
Ludzie zacznijcie się cieszyć z tego , że coś się zaczyna robić ,a nie narzekać ciągle komuś coś nie pasuje .
Odpowiedz
5
@ Robert
dnia 04.10.2024, 06:36 · Zgłoś
Nie remontowali bo kasy nie było i ktoś myśli że zbudują nową a jak powstanie nowa to pewnie będzie droższa od tej w Warszawie a i przy okazji komuś wpadnie niezła premia za rozpoczęcie inwestycji.

Wiele lat zaniedbań tak właśnie rządzą
Odpowiedz
3
@ Darko
dnia 03.10.2024, 21:27 · Zgłoś
Port lotniczy dla jasla
Odpowiedz
6
@ Anonim46219
dnia 03.10.2024, 18:47 · Zgłoś
Wierzymy w pana Panie burmistrzu.
Odpowiedz
-1
@ Rjs
dnia 03.10.2024, 13:57 · Zgłoś
10? 15? Lat temu? Do remontu? I nikt za to nie beknal? A to przecież POlska. Wtedy i teraz zresztą. Moja ekspertyza jest prosta. Kładka wytrzyma kolejne 50 lat tylko trzeba wypiaskowac elementy i odmalować. Materiał jaki został użyty do jej zbudowania mówi sam za siebie. Na lata. A dla ruchu pieszego wystarczający. Rozebrali park linowy i pewnie są już plany co do zagospodarowania tego terenu tylko jeszcze kładka przeszkadza. Żyjemy w świecie gdzie nic się już nie opłaca wszystko rozebrać za orać i jechać do Niemiec na szparagi. Juz więcej oleju w głowie mają uchodźcy. Nam nie chcą godnie płacić za pracę ale im płacą za to żeby nie robili [...]. Niech żyje poprawność polityczna
Odpowiedz
6
@ inż.
dnia 03.10.2024, 19:21 · Zgłoś
a podpiszesz się pod tą [...] ekspertyzą ? Idź do Burmistrza i powiedz, że to załatwisz, pewnie się ucieszy, że nic nie musi z mostem robić. Ale co ja mówię pewnie jesteś beneficjentem MOPSU i nawet nie wiesz co to jest ekspertyza. Żeby zrobić ekspertyzę to trzeba sie długo uczyć, potem pracować, nabrać doświadczenia i zrobić uprawnienia budowlane.
Odpowiedz
0
@ inż.
dnia 03.10.2024, 19:22 · Zgłoś
a podpiszesz się pod tą [...] ekspertyzą ? Idź do Burmistrza i powiedz, że to załatwisz, pewnie się ucieszy, że nic nie musi z mostem robić. Ale co ja mówię pewnie jesteś beneficjentem MOPSU i nawet nie wiesz co to jest ekspertyza. Żeby zrobić ekspertyzę to trzeba sie długo uczyć, potem pracować, nabrać doświadczenia i zrobić uprawnienia budowlane.
Odpowiedz
1
@ K
dnia 04.10.2024, 23:09 · Zgłoś
Idź wypiaskuj, podpisz ekspertyzę. Jak kładka się rozpadnie i ktoś zginie to się przekonasz ile Cie będzie taki interes kosztował.
Od tego są inżynierowie budownictwa, a nie jakieś twoje teorie chłopskiego rozumu. Ludzie w Jaśle to jednak dalej są ciemni.
Odpowiedz
10
@ Szot Jozef
dnia 03.10.2024, 11:56 · Zgłoś
jaki to ekspert chyba od kulinariow . kladka wykonana jest z ksztaltownikow takich jak ceowniki teowniki katowniki plaskowniki dwuteowniki duzych rozmiarow . panie burmistrzu ktos chce na tym zarobic .kladke zostawic odrdzewic i pomalowac noech bedzie jako pasaz czy sciezka rowerowa . kiedys w przeszlosci nowa linie produkcyjna groszku w pektowinie tak pocieto na zlom a byla wykonana z stali kwasoodpornej ko .serce sie kruszylo pdobnie w gamracie ..zginal jeden czlowiek ... komunisci budowali solidnie tylko oczyscic rdzie chemicznie albo mechanicznie i pomalowac .i bedzie stala lladka i sluzyla 50 lat kolejnych
.pan byly burmistrz mial.jakid plan z ta kladka skoro ja zamnal i doprowadzil do stanu rdzy . mieszkancy jasla protestujcie .sa pieniadze unijne na ten cel .akurat na stali i wyrrzymaloscu materialow sie znam i jakis ekspert niech glupot nie posze ..chyba ze mu zaplacono .
Odpowiedz
11
@ Anonim7915
dnia 03.10.2024, 12:56 · Zgłoś
Szot poszedł, postukał i wie wszystko.
Odpowiedz
7
@ Szot Jozef
dnia 03.10.2024, 17:49 · Zgłoś
do anonim7915 tak znam sie na stali i materialoznawstwie .dzis bylem zobabczylem ta kladke .43 lata uczylem w tym kierunku . ksztaltowniki jak opisalem sa nie do zdarcia ta. jest tysiace kilogramow stali ..i co komus zalezy aby zarobic .. panie burmistrzu bylem widzialem tam tylko wymienic kilka pretow katawnikow odrdzewic chemiczne albo mechanicznie pomalowac i brdzie sta 50 kolej ych lat jako sciezka rowerowa spacerniak czy pasaz .. panie burmistrzu egzamin dla pana ...zaczelo sie ..patrzymy na panskie decyzje ..wierzymy ze beda madre .
Odpowiedz
-8
@ Anonim73986
dnia 03.10.2024, 17:59 · Zgłoś
taaa bo ta kładka to jest z tej stali kwasoodpornej co jom w pektowinie wycieli
Odpowiedz
3
@ Szot jozef
dnia 03.10.2024, 18:24 · Zgłoś
do anonim ..czemu sie pan ukrywa pod ksywa .porozmawiajmy pokaz pan swoje w tym temacie argumenty .panie burmistrzu pisze z imienia i nazwiska takie jest moje stanowisko znam sie na tym .43 lata pracy w zawodzie cos powinno panu podpowiedziec i kocham jaslo. niech ta kladka zostanie nic sie nie dzieje jest solidna i wukonana z dobrych grubych materialow wytrzyma jeszcze wiele .tylko odpiaskowac mechanicznie czy chemicznie jesli nie ucierpi srodowisko ..ktos chce zarobic krocie kiedys jak pan jarecki w pektowinie .
Odpowiedz
10
@ Anonim3474
dnia 03.10.2024, 19:24 · Zgłoś
a podpiszesz się, że jest bezpieczna ? i weźmiesz za to odpowiedzialność jak się cos jednak stanie ?
Odpowiedz
-4
@ Kriss
dnia 04.10.2024, 08:08 · Zgłoś
Komuniści NICZEGO nie budowali, no chyba że socjalizm. Jak to się skończyło starsi pamiętają.
W komentarzach sami "znafcy" i "fachofcy".
Cóż my Polacy tak już mamy że na wszystkim znamy się najlepiej
Odpowiedz
4
@ do Szota
dnia 04.10.2024, 09:12 · Zgłoś
Oczywiście, że kładka wykonana jest z mocnych materiałów, gdyż nie konserwowana (na bieżąco) wytrzymała tyle lat i nadal będzie stała przez wiele lat - ale nie będzie używana, gdyż po takiej ekspertyzie nikt tam nie puści ludzi, z przyczyn oczywistych.
Jak w szpitalu: badają pacjenta, jest źle - nie powinien długo pociągnąć ale ten wbrew rokowaniom lekarzy może nawet ich przeżyć. Żyje, a już nie powinien.
Najpoważniejsze uszkodzenia korozyjne (np. w węzłach) mogą być ukryte, niewidoczne na zewnątrz i opinia chroni (na tzw. wszelki wypadek, może nawet na wyrost) interes zarządcy kładki i eksperta.
Winny nie jest ekspert, tylko osoby odpowiedzialne za doprowadzenie kładki do tego stanu, za jej "zadziadowanie".
Odpowiedz
3
@ Al Paka
dnia 04.10.2024, 09:48 · Zgłoś
Zgadzam się w 100% kładka służyła tyle lat i nikt nie sugerował o jej rozebranie ani tym bardziej konserwacji i nagle teraz narodziła się myśli o jej rozebraniu, wcześniej ekspert nie stwierdził że nie nadaje się do eksploatacji, widoczne termin przydatności do użycia skończył się w 2023 roku,komu na tym tak bardzo zależy żeby to rozebrać bo w głowie się nie mieści a zapewnienia władz były że będzie Pozdrawiam i trochę logiki.
Odpowiedz
1
@ Chłopek [...]
dnia 04.10.2024, 13:56 · Zgłoś
Pozdrawiam serdecznie Panie Profesorze. Byłem Pana uczniem w latach 2000-2005.
Odpowiedz
1
@ Szot Jozef
dnia 04.10.2024, 21:21 · Zgłoś
Obecnie uszkodzenia ukryte mozna sprawdzic .wezly spawalnicze mozna sprawdzic . .sa na to metody .. . Czy ktos zna nazwisko tego eksperta ...proponuje panie BURMISTRZU pana Owinskiego Adama Babiarza Henryka. Jerzego Wickowskiego . .. moze i moja osobe .pomozemy podpowiemy sprawdzimy .
Odpowiedz
8
@ Zbigniew
dnia 03.10.2024, 11:56 · Zgłoś
Ci którzy mówią że trzeba młodym dać pracę mają rację. Niech zarejestrują działalność gospodarczą i zatrudnią z jedną osobę.
Odpowiedz
5
@ grazia
dnia 03.10.2024, 10:52 · Zgłoś
Ja mam inną sprawę. Nie wiech czym dezynfekują w Jaśle wodę, gdy wezmę prysznic czy kąpiel to po myciu strasznie swędzi skóra i żadne olejki ani balsamy nie pomagają. Sąsiedzi również się na to skarżą co robić gdzie się udać kto winien.
Odpowiedz
3
@ PiSman
dnia 03.10.2024, 09:20 · Zgłoś
Po co nam kładka, przecież jest w Berlinie!
Odpowiedz
0
@ Anonim36087
dnia 03.10.2024, 10:09 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ Maria
dnia 03.10.2024, 18:51 · Zgłoś
MASZ głupio pisać to nie zabieraj głosu
Odpowiedz
-3
@ PiSman
dnia 03.10.2024, 23:28 · Zgłoś
do Maria: POsługujesz się mową nienawiści. Uważaj bo jak wrócimy do władzy to was rozliczymy!
Odpowiedz
17
@ Marcin.
dnia 03.10.2024, 09:18 · Zgłoś
Za obecny stan kładki konsekwencje i odpowiedzialność powinni ponieść poprzedni burmiszczowie*. Z ekspertyzy wynika, że kładka uległa zmiszczeniu w czasie ich kadencji i w wyniku ich niedbalstwa.

*pisownia celowa
Odpowiedz
4
@ most
dnia 03.10.2024, 08:59 · Zgłoś
Po kiego kładka jak jest most.
Odpowiedz
8
@ Smog
dnia 03.10.2024, 08:19 · Zgłoś
Niemcy w 2 miesiące taki nowy stawiają
Odpowiedz
7
@ Anonim90814
dnia 03.10.2024, 00:55 · Zgłoś
Kladka dla pieszych majaca pod spodem gazociag przez rzeke kolo blokow obok drogi biegnacej na Gamrat. Stawialismy ja na dwa 16 tonowe Polany,ja swoim stalem od strony blokow, kolega stal po drugiej stronie rzeki -bylo to w 1983 roku. Potem pokazywalem ten obiekt synom urodzonym w USA gdzie podziwiali niesamowita rdze ktorej o dziwo nikt nie zabezpieczal. Naftobudowa budowala, ale to juz chyba nie jest ich obowiazkiem jej konserwacja - tak wyglada nasza ukochana ojczyzna. Kladka na Gadki ma tez swoja historie, otoz mlody Merkwa (przezywalismy go trumniarz) jadac swoim rowerem wyscigowym aby
przeskoczyc jakas przeszkode poderwal przednie kolo ktore wypadlo z widelek a on sam pocalowal twarza beton - bylo to na wakacjach 49 lat
temu i juz wtedy bylo cos nie tak z tym betonowym podlozem.
Odpowiedz
4
@ Logika
dnia 03.10.2024, 05:15 · Zgłoś
Coś nie tak było z rowerem jeżeli koło wypadło z widełek.
Co nie tak było z płytami?
Podskoczyły i uderzyły go w twarz?
Odpowiedz
17
@ Kładka w Gliniczku
dnia 03.10.2024, 05:24 · Zgłoś
Była sobie kładka linowa w Gliniczku, poprzez Jasiołkę, do Hankówki.
Wybudowano ją za okupacji w 1942 r- data była na betonie. Stała przez 80 lat.
Gmina Tarnowiec zadziadowała ten obiekt, a potem rozbiórka i święto lasu.
Może jak z dębem Hitlera w Jaśłe, ktoś
stwierdził, że to Niemiec wybudował i należy to zniszczyć?
Czy tylko niedbalstwo?
Odpowiedz
20
@ Kasacja
dnia 03.10.2024, 05:42 · Zgłoś
Jakimś cudem działa jeszcze podobna, linowa kładka w Roztokach, koło sklepu.
Też jest zaniedbana. Gmina nie ma paru złotych np. na farbę aby zabezpieczyć ten obiekt przed korozją.
Też wybudował ją Niemiec i też czeka ją (docelowo) rozbiórka.
Odpowiedz
4
@ do Logika
dnia 03.10.2024, 09:23 · Zgłoś
A z głową młodego M.?
Odpowiedz
8
@ Pykacz
dnia 03.10.2024, 16:01 · Zgłoś
W Krośnie taka jest koło MPGK i stadionu, ma ponad 70 lat i jak ostatnio byłem to widać, że odmalowana i wyremontowana, ale tam to życie inaczej płynie.
Odpowiedz
-1
@ Misiek
dnia 04.10.2024, 02:56 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Anonim41094
dnia 03.10.2024, 00:28 · Zgłoś
Tylko niech najpierw władze coś zrobią by ludzie niw przechodzili przez kładkę bo już ktoś wyłamał szczeble w tych bramkach i przełazi na drugą stronę
Odpowiedz
-26
@ Jks
dnia 02.10.2024, 23:12 · Zgłoś
Stadion dla Jasła bo obecna ruina ma więcej lat jak kładka.
Odpowiedz
12
@ Xxxx
dnia 03.10.2024, 10:09 · Zgłoś
Stadion jest potrzebny ja rumybie ręcznik
Odpowiedz
-1
@ tokmub
dnia 03.10.2024, 12:49 · Zgłoś
nie z moich podatków żaden stadion. nie życzę sobie wolę dać na bezdomne psy. bo my lewicowi ludzie tak mamy
Odpowiedz
-1
@ Kriss
dnia 04.10.2024, 08:15 · Zgłoś
"Lewusy" tak mają, że wolą na psy dawać niż bronić życia poczętych dzieci. [...] babsztyle w tym nie- rządzie [...] drą m0rdy aby można było [...] dzieci w [...] matek a zamiast polskich dzieci proponują import [...] z Afryki. Ot takie [...] "artykuły pierwszej potrzeby" proponują Polakom.
Odpowiedz
1
@ Napewno
dnia 08.10.2024, 20:54 · Zgłoś
Wez z tym stadionem daj spokoj , jest stadion w rsfineri co nie pasuje wam bo co ze nafta kiedyś tak grała, a już nie pamiętasz jak się nafta z czarnymi łączyła wtedy wam nie przeszkadzało a teraz już na śniadeckich musi być weź ogarni się trzeba stadion dla grajków w 4 lidze zaraz bd spadek i okręgówka po roku wiec weź zejdź na ziemię . Jak burmistrz zrobi stadion to straci w oczach mieszkańców a pozatym jest przeciwny budowie i tego akurat jestem pewien wiec kopać na tym co jest albo rafineria . I tyle
Odpowiedz
14
@ Buciki lubią brąz
dnia 02.10.2024, 21:26 · Zgłoś
Ile kosztowała ekspertyza i kto ją wykonał...
...tak tylko pytam bo nie można doczytać a istotne jest
Odpowiedz
24
@ Utrzymanie
dnia 02.10.2024, 21:55 · Zgłoś
Podobny los czeka wiele innych zaniedbanych przez lata obiektów.
Duża kasa na budowę, zero kasy i troski o utrzymanie, naprawy czy konserwacje, a potem rozbiórka.
Odpowiedz
27
@ W kolejce
dnia 02.10.2024, 22:09 · Zgłoś
W kolejce do rozbiórki są: fontanna w rynku i budynek dworca PKP, a z tych nowszych tężnia (już gniją gałęzie), czy place zabaw i skwery, w tym ten przy kinie Syrena- ale ten to za parę lat jak się go całkiem zadziaduje.
Odpowiedz
15
@ Spoko
dnia 02.10.2024, 22:22 · Zgłoś
Będzie nadal stała, rdzewiała i straszyła, aż za ileś tam lat spadnie do Wisłoki i z czasem temat się rozwiąże w sposób naturalny .
Podobnie przecież stoi i straszy ruina budynku dworca PKP, czy fontanna w rynku i komu to przeszkadza?
Jeżeli włodarz nic nie robi w takich przypadkach, (jak poprzednik)
to ma spokój i nikt mu nie zarzuci, że np. niszczy "zabytek".
Może kiedyś ktoś z tzw. jajem (albo dwoma) przyjdzie i zrobi z tym porządek. To się nazywa kontynuacja poprzednich kadencji.
Odpowiedz
21
@ do Spoko
dnia 02.10.2024, 22:45 · Zgłoś
Czytać ze zrozumieniem pan/i nie potrafi? Jaka kontynuacja? Obecny burmistrz mówi o modernizacji kładki, o ubieganiu się o fundusze unijne na ten cel w najbliższym możliwym czasie. Czyli on akurat chce coś zrobić i mam nadzieję, że będzie się o to starał. Za co jestem mu super wdzięczny, bo ta kładka to symbol miasta i super rzecz, której nowy most nie zastąpił dla pieszych, biegaczy, rowerzystów. Poprzednicy najwyraźniej mieli to w ... poważaniu.
Odpowiedz
6
@ Obiecant
dnia 03.10.2024, 06:22 · Zgłoś
Ociecanki co do kładki od lat składali poprzedni włodarze. Też robili ekspertyzy, tak, ze aktualny włodarz Ameryki nie odkrył.
Obiecać nic nie kosztuje i nie widzę w tym powodu do zachwytu.
Niech zacznie ROBIĆ, a nie obiecywać.
Budynek dworca PKP mógł już 3 razy rozebrać jako ruinę, w czasie swego włodarzenia. I co? Nico.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 03.10.2024, 06:39 · Zgłoś
Ot, takie komentarze mamy, gdy ktoś uważa, że zarządzanie miastem, to jak zarządzanie swoją chatką. Już, w ciągu pół roku rozebrać wszystko. Zrobi pan to za darmo? Bo na razie obowiązuje ubiegłoroczny budżet.
Odpowiedz
4
@ Ina
dnia 03.10.2024, 19:34 · Zgłoś
Jest takie pytanie,ile kosztowała niby ekspertyza. Ile razy można pytać? Wiedza tajemna? Nie rozumiem. Oczywiście wiemy, że na projektach , ekspertyzach zarabia się super. Pse o uzupełnienie artykułu. Pozdrawiam.
Odpowiedz
3
@ Mieszkaniec
dnia 04.10.2024, 05:07 · Zgłoś
No nie wiem czy tak super znowu. Ponadto byle burak tego nie zrobi. Trzeba się sporo uczyć i jeszcze wziąć odpowiedzialność za co się podpisuje. Jak chcesz wiedzieć ile kosztowała ekspertyza to napisz do burmistrza z dostępu informacji publicznej to ci odpowie. Myślisz, że burmistrz siedzi na jaslo4u i czeka na pytania.
Odpowiedz
4
@ wina PiSu
dnia 02.10.2024, 21:20 · Zgłoś
Zardzewiała za rządów PiSu.
Odpowiedz
7
@ Modernizacja
dnia 02.10.2024, 22:34 · Zgłoś
Widać, że nawet włodarz ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Jaka modernizacja? To słowo znaczy przecież unowocześnienie, a tu ma być rozbiórka i budowa NOWEJ kładki na podporach istniejących, możliwych do wykorzystania, może nawet po ewentualnym wzmocnieniu.
Jak można modernizować coś, co się wcześniej musi rozebrać, co po prostu przestanie istnieć?
To jest ewidentnie nowa budowa. Po co to ściemnianie? Kogo bujamy?
Odpowiedz
4
@ do Modern...
dnia 02.10.2024, 22:49 · Zgłoś
Też na to zwróciłem uwagę, ale myślę, że to zwykłe przejęzyczenie. Przecież, jak piszesz, ekspertyza jest jednoznaczna i wszystko jest jasne. Nie czepiałbym się, pozdrawiam.
Odpowiedz
-1
@ Rjs
dnia 03.10.2024, 14:02 · Zgłoś
Zardzewiała to Twoja pa. A
Odpowiedz
12
@ korek
dnia 02.10.2024, 21:15 · Zgłoś
ojjo no to się będzie działo !!! proszę o szczegóły a nie lakoniczna wypowiedz panie burmistrzu
Odpowiedz
11
@ jasiu
dnia 02.10.2024, 21:14 · Zgłoś
cale szczescie ze juz obwodnice nas prowadza w każda strone swiata, teraz do szczescia brakuje nam tylko kladki na gadki! O takim Jasle marzylem...
Odpowiedz
1
@ Riko
dnia 02.10.2024, 20:49 · Zgłoś
Wiecie co bezczelność władz tych wszystkich które przez lata nie wiedziały albo udawały że nie wiedzą czym zarządzają doprowadziły do takiego stanu tego wszystkiego jak miasto wygląda dziś.Możemy im podziekować że tak sprawnie zarządzali i dziś też widać że nic się nie zmieniło.Powiem wam że do póki będą nieodpowiedzialne władze co nie mają [...] by się odezwać to nic z miejsca w tym mieście nie ruszy.Za wszystko powinni zapłacić ci co doprowadzili to miasto do zapaści poprzez zlikwidowanie kilku kluczowych przedsiębiorstw na terenie miasta.Dziwie się że władze miasta godziły się na takie rozwiazania.I najbardziej mnie zastanawia czy ktoś z tych wszystkich radnych ma naprawdę jaja by mówić o tym odważnie a nie takie [...] kotka za pomocą młotka.Do roboty nieroby urzędnicze wykażcie się że macie jaja.
Odpowiedz
19
@ Jaslanin
dnia 02.10.2024, 20:34 · Zgłoś
W 1992 roku ta kładka była piaskowana i malowana pamiętam , a nie w latach 70 tych !
Odpowiedz
8
@ Chłopek [...]
dnia 02.10.2024, 23:15 · Zgłoś
Dokładnie tak było, również pamiętam że była piaskowana i malowana w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych. Tylko dziwne że w magistracie nie mają tego w papierach.
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec 1234
dnia 08.10.2024, 20:49 · Zgłoś
W 1993 była a potem w 2005 malowana
Odpowiedz
-2
@ NN
dnia 02.10.2024, 19:55 · Zgłoś
zagłosujmy składką od numeru
Odpowiedz
41
@ Jaślanka 74
dnia 02.10.2024, 19:43 · Zgłoś
Bardzo dobra decyzja!!! Kładka jest niezbędna dla pieszych i rowerzystów!!! Chodnik wyznaczony na nowym moście jest za wąski, a przy takim natężeniu ruchu samochodowego, wręcz niebezpieczny dla poruszających się tam ludzi!!! Poza tym...Kładka jest od wielu, wielu lat elementem Jasła i nie możemy ot tak wymazać historii ????
Odpowiedz
1
@ Do Jaślanki 74
dnia 02.10.2024, 22:05 · Zgłoś
Typowy przykład "chciejstwa" nie popartego faktami i logiką.
Jeżeli fachowiec (konstruktor, nie kucharka) stwierdza, że obiekt jet niebezpieczny, to nikt rozsądny nie będzie go ratował, bo czas na to już minął i kładka (a raczej to co z niej zostało) nadaje się na żyletki.
Należy czytać ze zrozumieniem, a nie z emocjami.
Kto będzie odpowiadał za nieuniknioną awarię tego obiektu?
Odpowiedz
4
@ do Do Jaślanki
dnia 02.10.2024, 22:54 · Zgłoś
Że co? Przeczytał artykuł? Ale chyba nie zrozumiał...
Odpowiedz
-1
@ Jaślanka 74
dnia 03.10.2024, 09:35 · Zgłoś
No właśnie trzeba czytać ze zrozumieniem... środki unijne do pozyskania, a miasto tylko 15% kosztów inwestycji. Ehh ze zrozumieniem ...
Odpowiedz
32
@ Ach to ciągłe malkontenctwo….
dnia 02.10.2024, 19:38 · Zgłoś
Moim zdaniem próba podniesienia atrakcyjności tego obszaru jest dobrym pomysłem. Jako młoda osoba z dziećmi chętnie skorzystam z kładki w trakcie spacerów. Byłoby bezpieczniej. Obok są duże osiedla i jestem szczerze przekonany że wiele osób też chętnie z niej skorzysta. Ten zakątek miasta - MOSiR i park linowy powinny być rozwijane. Może dzięki temu powstanie w tej okolicy drobna gastronomia, która nie padnie po roku.
Odpowiedz
8
@ a-z
dnia 02.10.2024, 19:35 · Zgłoś
Sprytny sposób na całkowite zniszczenie / zabytku / w Jaśle. Tamtędy bezpiecznie chodzili i patrzyli na przyrodę matki z dziećmi, niepełnosprawni.. Przez nowy most strach iść. Chodnik nie zabezpieczony barierką a piratów da drodze nie brak.
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 02.10.2024, 19:49 · Zgłoś
Zabytek? Z lat 70-tych? No, bez przesady.
Odpowiedz
2
@ ty nauczycielki mufoon
dnia 02.10.2024, 22:07 · Zgłoś
ta kładka ma prawo 78 lat więc według przepisów prawa powinni ją wpisać do rejestru zabytków ciekawe czy jest ? a może chodzi tylko złom i nowa inwestycję ciekawe gdzie tu gospodarność.
Odpowiedz
5
@ Analogia
dnia 02.10.2024, 22:13 · Zgłoś
Faktem naukowym jest stwierdzenie, że organ nie używany ulega zanikowi.
Przez analogię: obiekt zaniedbany, nie konserwowany nadaje się tylko do rozbiórki. Dotyczy to każdego przypadku i jest to tylko kwestia czasu.
Odpowiedz
11
@ [...]
dnia 02.10.2024, 22:43 · Zgłoś
Ja bym nie przesadzał z tym zabytkiem, bo kładka nie ma więcej niż 50 lat, a jeżeli nie może być wyremontowana, to należy ją odbudować, tym bardziej, że jest możliwość pozyskania środków na tę inwestycję. Most nie jest żadną alternatywą dla kładki, gdyż nie jest dostosowany do bezpiecznego funkcjonowania ruchu pieszego i rowerowego. Dodatkowym elementem braku wymienionego bezpieczeństwa są wzniesienia po obu stronach mostu, które uniemożliwiają widoczność pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka.
Odpowiedz
-32
@ .
dnia 02.10.2024, 19:24 · Zgłoś
I po co remontowac ten komunistyczny relikt? Obok jest nowoczesny most. Zlikwidowac i na zlom. W miescie sa wazniejsze problemy nich jakas stara kladka. Duze bezrobocie, spadek ludnosci miasta, a wladza bedzie pompowac kase w jakis relikt, ktory nadaje sie tylko do rozbiorki.
Zrobcie w koncu z Jasla nowoczesne miasto i przestancie pompowac kase w takie inwestycje.
Odpowiedz
25
@ Anonim41094
dnia 02.10.2024, 20:12 · Zgłoś
Po to że ludzie chętnie z niego korzystali i jest potrzebna bo nowy most jest niebezpieczny bo chodnik jest za wąski
Odpowiedz
15
@ Pir2
dnia 02.10.2024, 21:41 · Zgłoś
Ale właśnie jednym z podstawowych elementów nowoczesnego miasta jest dostęp do terenów rekreacyjnych i spacerowych. Im bardziej atrakcyjne jest miasto tzn. pełne zadbanej zieleni, terenów sportowo-rekreacyjnych, zadbanych ulic z ładnymi budynkami, z atrakcyjną małą architekturą, tym chętniej będzie się tu mieszkać i tym szybciej pojawią się tu jakieś nowe inwestycje przemysłowe. Przecież kadra kierownicza firmy też chce mieszkać w atrakcyjnym i fajnym mieście. Atrakcyjność miasta i atrakcyjność do inwestowania to naczynia połączone.
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 03.10.2024, 12:06 · Zgłoś
@"kropka"
Może ty też jesteś "komunistycznym reliktem", jeżeli urodziłeś się przed 1989 r?
Odpowiedz
-24
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 02.10.2024, 19:19 · Zgłoś
Tak. Obok nowy most za grube miliony, a my będziemy remontować kładkę.
Odpowiedz
22
@ stary do....
dnia 02.10.2024, 19:24 · Zgłoś
Ten most miał być wybudowany w innym miejscu. Ale komuś tam nie pasował. Dlatego poniesiono dodatkowe koszty i wybudowano nowa drogę. Czy ktoś kiedyś za to zostanie rozliczony ??
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 03.10.2024, 12:10 · Zgłoś
To twierdzenie można odwrócić - jeżeli Miasto stać na mosty za miliony, to nie powinno być problemu ze sfinansowaniem kładki, tym bardziej, że jest możliwość pozyskania środków zewnętrznych.
Odpowiedz
-2
@ stary do....
dnia 02.10.2024, 19:18 · Zgłoś
Po co i dla kogo. Najpierw trzeba dać pracę dla młodych, aby nie wyjeżdżali i tu zostali z dziećmi. Jasło to miasto emerytów. Ci na pewno
polecą na stadion.
Odpowiedz
26
@ Ryzy
dnia 02.10.2024, 19:29 · Zgłoś
Do stary do!!!Jasło miasto emerytów. Prawda, ale trafia się jeszcze matka z dziećmi z wózkiem. Która chciała by pospacerować po drugiej stronie rzeki. A most nowo wybudowany super sprawa. Służy komunikacji samochodowej. Tak emeryci jak dzieci potrzebują przestrzeni do spacerów.Przestrzeni wolnej od ruchu samochodowego…
Odpowiedz
8
@ ty stary
dnia 02.10.2024, 22:09 · Zgłoś
w stylu jest 50 miejsc pracy nie chcesz pracować
Odpowiedz
4
@ hpdw
dnia 02.10.2024, 19:13 · Zgłoś
to do
Freda na Żeromskiego i po płaczu!QQQQQ
Odpowiedz
-36
@ !
dnia 02.10.2024, 19:08 · Zgłoś
Stadion Dla Jasła Panie Burmistrzu !
Odpowiedz
3
@ he he he
dnia 02.10.2024, 19:53 · Zgłoś
metro jest teraz potrzebne na [...]
Odpowiedz
22
@ Anonim41094
dnia 02.10.2024, 20:12 · Zgłoś
Stadion nie jest potrzebny
Odpowiedz
5
@ Rufen
dnia 02.10.2024, 20:18 · Zgłoś
cyt. autor @ stary do...

Po co i dla kogo. Najpierw trzeba dać pracę dla młodych, aby nie wyjeżdżali i tu zostali z dziećmi
Odpowiedz
-9
@ !
dnia 02.10.2024, 21:11 · Zgłoś
Kładka potrzeban jak [...] skoro most jest obok nowy ! Bezzmiennie Stadion Dla Jasła !
Odpowiedz
8
@ nie
dnia 02.10.2024, 22:10 · Zgłoś
nie z moich podatków
Odpowiedz
11
@ ŁOł
dnia 03.10.2024, 12:51 · Zgłoś
nie chcę stadionu i klubu i kiboli
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.