Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jaślanie uczcili rocznicę uchwalenia Konstytucji 3-go Maja

115

Od dnia uchwalenia Konstytucji 3-go Maja minęło już 228 lat. Na ulicach i placach polskich miast uroczyście obchodzono dziś kolejną rocznicę przyjęcia przez Sejm Czteroletni tak zwanej „Ustawy Rządowej”. Jasło nie stanowiło w tym względzie wyjątku. Ulicami miasta przeszedł dziś biało czerwony korowód.

Zobacz fotorelację > FOTOGALERIA   

Tegoroczne, jasielskie obchody Narodowego Święta Konstytucji 3-go Maja rozpoczęły się mszą św. w intencji ojczyzny. Na płycie jasielskiego rynku zebrali się parlamentarzyści, samorządowcy, poczty sztandarowe, harcerze, przedstawiciele instytucji kultury, placówek oświatowych oraz organizacji społecznych. W liturgii udział wzięli także mieszkańcy miasta. Mszę św. tradycyjnie uświetniła swoją grą Miejsko-Kolejowa Orkiestra Dęta w Jaśle. Swoim śpiewem zachwycił z kolei Chór Misericordia, działający przy Parafii p.w. Chrystusa Króla w Jaśle.

Mszę odprawił ks. dr Piotr Potyrała. W homilii, kapłan poddał zdecydowanej krytyce ruchy społeczne, których ideologia stoi w sprzeczności z tradycyjnymi wartościami, właściwymi dla kultury i religii chrześcijańskiej. - Dwa dni temu świętowaliśmy piętnastą rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. To dobrze, że w niej jesteśmy. Wiele z niej czerpiemy. Budujemy drogi, szpitale, przedszkola. Wiele Europie również dajemy. Nasz największy w dziejach rodak, św. papież Jan Paweł II, tak kiedyś powiedział: Doświadczenie dziejowe, jakie posiada naród polski i jego bogactwo duchowe i kulturowe mogą skutecznie przyczynić się do ogólnego dobra i bezpieczeństwa w Europie. Tylko, czy chce ona z niego korzystać, czy uparcie go nie odrzuca. Jan Paweł II przestrzegał Europę i Polskę przed odcinaniem się od swoich korzeni. Przestrzegał przed rozmywaniem podstaw kulturowych, przed odrzucaniem chrześcijańskich wartości, na których przecież europejska cywilizacja się kształtowała. Niestety, szybko po wstąpieniu do Unii o tym zapomniano. Niestety także w naszej ojczyźnie są środowiska, które próbują nas przekonać, że dzisiaj w epoce nowoczesności wiara w Boga i patriotyzm wcale nie są konieczne do życia. Nam jednak nie wolno zapomnieć o Bogu, Maryi, o Polsce – grzmiał. Duchowny przypomniał również, że dziś w Kościele katolickim obchodzona jest uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski . – Ile razy w historii znajdowaliśmy się w tak trudnej sytuacji, że wydawało się, iż nie ma już żadnych szans na ratunek. Właśnie wtedy Polacy wzywali pomocy Maryi i nigdy się nie zawiedli. Ona się o nas troszczy. Tak jak dobremu władcy, dobremu politykowi, samorządowcowi, działaczowi zależy na dobru całego społeczeństwa, tak Maryi Królowej Polski zależy na szczęściu wszystkich Polaków. Ona ma nas w swojej opiece. Dzisiaj, dziękujemy Maryi za to, że czuwa nad nami, że broni narodu polskiego, że jest naszą królową, tak bardzo o nas zatroskaną. O tej królowej pisał święty Jan w Apokalipsie, charakteryzując Maryję jako niewiastę obleczoną w słońce, na której głowie widniał wieniec z gwiazd dwunastu. To potężna królowa, która chce abyśmy byli jej dobrymi i wiernymi dziećmi. Musimy się dziś zastanowić, czy my uznajemy jej panowanie nad nami – mówił.

Po zakończeniu uroczystej liturgii, uczestnicy obchodów trzeciomajowych udali się do Parku Miejskiego w Jaśle. Na czele pochodu dumnie kroczyły konie, które na swych grzbietach niosły ułanów Szwadronu Toporzysko w barwach Pułku 3 Strzelców Konnych im. Hetmana Polnego Koronnego Stefana Czarnieckiego. Zanim pochód dotarł do celu, parlamentarzyści wraz z samorządowcami oddali honory pod tablicą upamiętniającą 200. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3-go Maja.

W parku odśpiewano hymn państwowy. Następnie okolicznościowe przemówienie wygłosił Ryszard Pabian, burmistrz Jasła. – Stało się tradycją, że w ten majowy dzień gromadzimy się by wspólnie obchodzić dwa święta. Pierwsze patriotyczne, związane z rocznicą uchwalenia Konstytucji 3-go Maja, drugie zaś kościelne Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski. W polskiej tradycji trzeci maja jest dniem radosnego patriotycznego świętowania, dlatego tez z radością witam wszystkich zgromadzonych, którzy przychodząc tutaj do parku, dają wyraz uznania dla twórców konstytucji, którzy wykazali się wówczas niezwykłą dojrzałością polityczną i odpowiedzialnością za ojczyznę oraz uznania dla wartości zawartych w Konstytucji 3-go Maja. Te wartości, które znalazły się w pierwszej pisanej konstytucji w Europie to wolność wyznania, równość wobec prawa, tolerancja, podział władzy, rządy oparte na woli narodu. Warto podkreślić, że walka o konstytucję nie miała charakteru zbrojnego. Wielka przemiana społeczna, która we Francji przybrała formę rewolucji i krwawego terroru, w Rzeczypospolitej nastąpiła w sejmowych kuluarach poprzez ustanowienie prawnych mechanizmów – mówił. Burmistrz Jasła wskazał również na ścisły związek pomiędzy dwiema uroczystościami, państwową i kościelną. – Połączenie dwóch uroczystości jest podkreśleniem wyjątkowego związku pomiędzy państwem a Kościołem, narodem a katolicyzmem. Słowa zawarte w Ustawie Rządowej potwierdzały fakt przynależności Polski do grupy państw chrześcijańskich a jednocześnie w prawie pozytywnym ustanowiono wzorzec tolerancji wynikający z chrystianizmu jako prawa naturalnego. Wypada o tym wspomnieć w związku z jeszcze jedną przypadającą w maju rocznicą, piętnastą rocznicą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Tenże chrześcijański fundament legł u podstaw i korzeni powołania po drugiej wojnie światowej wspólnot europejskich, nawet, jeśli obecna Unia Europejska jako ich prawa kontynuatorka odeszła od tego. – przekonywał Ryszard Pabian.

Na zakończenie tegorocznych obchodów Narodowego Święta Konstytucji 3-go Maja w Jaśle zaprezentowano program artystyczny pt. „Kocham Cię Polsko” w wykonaniu artystów Jasielskiego Domu Kultury.

MD

Napisany dnia: 03.05.2019, 15:37

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Hrubieszów pamięta
dnia 06.05.2019, 15:08 · Zgłoś
A gdzie był na tych uroczystościach Pawluś? Wybitny patryjota,odznaczony tyloma kżyżamiże zaż go przeważają!Nosi je jak harsztuki i nic mu z tego!Bo Hrubieszów PAMIĘTA!!!
Odpowiedz
7
@ Jaślanka
dnia 05.05.2019, 20:20 · Zgłoś
Ktoś słusznie zauważył, że tłumów nie było i z roku na rok jest coraz mniej ludzi. Coraz więcej domów do sprzedania, tyle pustych lokali do wynajęcia, firmy upadają. Robi się coraz gorzej. Młodzi wyjeżdżają i już nie wracają. W związku z tym powinno robić się coraz mniej urzędów, bo kogo będą one obsługiwać. Nawet tworzone nowo zakłady pracy nie pomogą, chyba, że zaoferują wysokie pensje. A kiedyś nie można było przejść chodnikiem - takie tłumy były. Ale to stare czasy.
Odpowiedz
7
@ VIP
dnia 05.05.2019, 11:39 · Zgłoś
Patryjota Pawluś się nio pojawił.
On świętuje amerykańskie nie polskie święta
Odpowiedz
1
@ ewa
dnia 06.05.2019, 13:42 · Zgłoś
Ludzie bez godności i honoru zw.podnóżkami!
Odpowiedz
14
@ adam
dnia 05.05.2019, 11:26 · Zgłoś
Ale mało ludzi! Jaślanie mają już dosyć tych zakłamanych i fałszywych elit!
Odpowiedz
1
@ Do ksiądz Mateusz
dnia 04.05.2019, 22:54 · Zgłoś
Rozumiem doskonale migracja to rzecz jasna i dlatego wszyscy masowo wujeżdzają tam gdzie jest lepiej - na Białoruś tam żyje się pięknie i w luksusach o czym nie wie dragoness.
Odpowiedz
-2
@ JAŚLAK
dnia 04.05.2019, 21:58 · Zgłoś
Po przemówieniu Burmistrza poczty młodzież z pocztów sztandarowych, z opiekunami, ostentacyjnie upuściła Park. Wstyd !
Odpowiedz
6
@ też Jaślak
dnia 05.05.2019, 08:43 · Zgłoś
Widać, że nie byłeś w parku.Poczty wyprowadzono bo padła taka komenda
Odpowiedz
-4
@ BUBU
dnia 04.05.2019, 21:20 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Maniek
dnia 04.05.2019, 14:53 · Zgłoś
Szkoda, że brak jest zdjęć tłumów uczestniczących w mszy(oczywiście była mizeria). Była homilia momentami nawet krzyczana z tęczową flagą i innymi ...Tylko co ta homilia miała wspólnego z obchodzoną rocznicą? Niestety po raz kolejny doszedłem do wniosku, że księża uwielbiają politykierstwo. Już nigdy nie pójdę na mszę tego rodzaju na płycie rynku. Szczęść Boże.
Odpowiedz
0
@ Konstytucja
dnia 04.05.2019, 18:50 · Zgłoś
Homilia? Raczej heteroilia. Choć zaraz- to przecież chłopcy w sukienkach...
Odpowiedz
-5
@ Konstytucja
dnia 04.05.2019, 18:58 · Zgłoś
Ile Ty masz lat, ze się tak oburzasz? Wszak katolicyzacji kraju jest na porządku dziennym od dawien dawna.

Kościół niezawsze stał po stronie Polski. Czas skonczyc z klerykalizmem i nie bać się dobrej zmiany.
Odpowiedz
0
@ tadekgard.76
dnia 04.05.2019, 13:47 · Zgłoś
a orkiestra dęta dalej jedno i to samo gra... porażka...
Odpowiedz
22
@ Dumny
dnia 04.05.2019, 10:38 · Zgłoś
Poseł i Senatorzyna zniszczyli Jasło
Odpowiedz
-14
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.05.2019, 11:17 · Zgłoś
Ja nie widzę żadnych zniszczeń w Jaśle, ulice pełne ludzi, korki na ulicach.
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 11:39 · Zgłoś
Oczywiście, pełno młodzieży, wszyscy mają pracę...
Odpowiedz
-4
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.05.2019, 13:22 · Zgłoś
Dragoness nie rozumie podobnie jak inni, że czasy w których ludzie przez cale życie siedzieli w jednym mieście już się skończyły. Dzisiaj migracja z miasta do miasta to normalna sprawa. Takich miast jak Jasło jest pełno w Polsce i na świecie.
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 13:59 · Zgłoś
Dragoness rozumie. Co z tymi, co chcieliby jednak wrócić, a nie mają do czego?
Odpowiedz
7
@ łodyniec
dnia 04.05.2019, 14:14 · Zgłoś
Po co wracac wiec,skoro nie ma do czego.
Odpowiedz
20
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 15:04 · Zgłoś
I dlatego miasto się wyludnia. A "szef komisji infrastruktury" nie pojmuje, że do inwestycji potrzebny jest transport i że jeden pociąg do Krakowa tego nie załatwi.
Odpowiedz
-9
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.05.2019, 15:40 · Zgłoś
Dlatego każdy prawdziwy Polak i katolik a nie farbowany lis, powinien głosować na PIS i Jarosława Kaczyńskiego, który jest gorącym patriotą i dla którego rzeczpospolita Polska jest najważniejsza. Tylko PIS jest naszą szansą na świetlaną przyszłość, rozwój regionu i na tłuste lata.
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 15:51 · Zgłoś
Proszę nie zapominać, że po tłustych przyjdą chude. I lata i krowy :-D
Odpowiedz
2
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.05.2019, 16:01 · Zgłoś
W kwestii tych krów, to w unii są dopłaty na krowy o których wspominał Kaczyński, korzystają z nich np. Włosi i Rumuni, platforma nie zadbała aby polski rolnik też mógł z nich korzystać, teraz PIS naprawia ich błędy.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 18:59 · Zgłoś
Oczywiście, że polscy rolnicy z nich korzystają, już od dawna, no ale chyba Kaczyński o tym nie wie. Podobnie jak do kóz, czy owiec, księże proboszczu https://www.arimr.gov.pl/pomoc-unijna/platnosci-bezposrednie/platnosci-bezposrednie-w-roku-2018/platnosci-bezposrednie-w-roku-2018/platnosci-zwiazane-z-produkcja/platnosci-zwiazane-do-zwierzat.html
Odpowiedz
3
@ Do ksiądz Mateusz
dnia 04.05.2019, 20:40 · Zgłoś
A czy będą dopłaty do gospodyń na plebanii lub ministrantów??
Odpowiedz
5
@ yozef
dnia 05.05.2019, 06:49 · Zgłoś
polscy rolnicy wlasnie nie korzystaja bo u nas politycy pokupili sobie po 200 ha i uchwalili od hektara ,,,warunek rax trzeba skosic ,,, dopiero teraz mowi sie o zmianie ,,piskorski ma 300 hektarow ,,sa jaslanie co maja po 200 hektarow ,,,z dawnej pgr ziemi ,,,w bieszczadach
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 05.05.2019, 11:15 · Zgłoś
Nie bredź. Korzystają i to wielu. A z łąkami nie ma to nic wspólnego.
Odpowiedz
2
@ robol
dnia 05.05.2019, 11:33 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Dike
dnia 05.05.2019, 11:36 · Zgłoś
Oczywiście że ma. Duże dopłaty do przemysłowej produkcji ,,żywności" tudzież za utrzymania gruntów w kulturze rolnej (dla przyszłych właścicieli?), wspomniane łąki. Ekonomiczna i proceduralna marginalizacja produkcji ekologicznej żywności i gospodarstw mało obszarowych.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.05.2019, 11:51 · Zgłoś
Mówimy o dopłatach "do krów", które rzekomo ma wprowadzić dopiero PiS w europarlamencie.
Odpowiedz
4
@ aga
dnia 05.05.2019, 16:31 · Zgłoś
Biorąc pod uwagę oszałamiające "sukcesy" gospodarcze PiSu - zwłaszcza w stadninach koni, gospodarce leśnej, rozwijaniu polskiego handlu (w wyniku których to "sukcesów" zbankrutowało 14 tys. sklepików rodzinnych), dyplomacji, budownictwie mieszkaniowym, obronności, wyjaśnianiu katastrof lotniczych, redukcji długu publicznego, sądownictwie, edukacji narodowej i kształtowaniu najwyższych od 8 lat cen na wszystko - rzeczywiście przyszłość Polski z PiSem wydaje się tak świetlana, jak za najczarniejszych lat komuny. Jeszcze tylko ruski but pozostaje do uzyskania, o co przy zabiegach PiSu nie bedzie trudno
Odpowiedz
3
@ A propo Jasła
dnia 05.05.2019, 22:28 · Zgłoś
Są ludzie w Jaśle którzy pracę mają ale o nią drżą. Naprawdę niewiele trzeba aby pracę stracić i co wtedy - jak utrzymać rodzinę, jak myśleć o przyszłości. Nawet pracując dzień i noc bez wytchnienia nie można być pewnym swego. Ciągle tylko ta niepewność od lat. A te ochłapy 500+ - wszystko jest drogie. Pieniądze znikają bardzo szybko.
Jeżeli ktoś ma taką możliwość to ucieka tam gdzie jest względny spokój - tam też wysyła swoje dzieci - jest to normalne.
W Polsce jest dobrze tylko w TV w przemowach - "sukcesy" na masową skalę. A tak naprawdę od 1989 roku jest jedna wielka niepewność, strach oraz lęk - w Polsce ne da się normalnie żyć nawet pomimo obecnych niby pro społecznych rządów PIS-u.
Kto nie ma dokąd uciec to się męczy - robi dobrą minę do złej gry - człowieka wierzącego jeszcze wiara jakość trzyma w pionie.
Jasło nie jest miejscem gdzie można snuć wieloletnie plany względem przyszłości swojej i bliskich. Czy Polska jest takim miejscem ??? - nie wydaje mi się w 100 procentach.
Dużo trzeba pracy aby Polska była prawdziwym miejscem dla Polaków - nie jest takim i długo jeszcze nie będzie pomimo tego co słyszymy w TV - osobiście mam dość płomiennych przemów tego czy tamtego polityka - granie na nerwach Polaków.
Trudno jest wyrazić słowami emocje jakie w człowieku się rodzą - to co napisałem słabo oddaje to co czuję - kiedy Polska będzie normalnym krajem - daleko do tego.
Odpowiedz
1
@ Do A propo
dnia 06.05.2019, 00:06 · Zgłoś
Ludzie nie wiedzą,że można bezstresowo żyć,spokojnie i zgodnie ze swoimi zasadami,upodobaniami..są tak zaszczuci,niespokojni,że tracą optymizm,wiarę i stabilność.Nie wiadomo,kto wróg,a kto przyjaciel,bo najlepszy wbije nóż w plecy,aby utrzymać pracę i zyski.Patrząc z boku na ten "kocioł"to żal ściska,bo tylko ci co wyjechali,widzą to,czego inni nie są świadomi.Ten strach,to cierpienie przez niesprawiedliwość,szykany,podłość i perfidne wyżeranie.Mam takie skojarzenie,ogólnie patrząc,to jak mrowisko,do którego bezduszny włożył kij.Mrówki biegają na wszystkie strony,a znów czeka je kilkuletnia mozolna praca.Jeszcze ratują jajeczka..chaos i tragizm.W czasach komuny każdy miał pracę a robotnik szacunek.Podstawa życia to dom i praca,poczucie bezpieczeństwa i sprawiedliwości.Potrzeba głębi człowieczeństwa,by spokojnie żyć..z nadzieją i motywacją.
Odpowiedz
1
@ yozef
dnia 06.05.2019, 05:30 · Zgłoś
oj boze znawczyni sie znalazla ,,,nie ma doplat do zwierzat sa doplaty od hekyara ,,,kumasz
Odpowiedz
5
@ Rolnicmehanik
dnia 04.05.2019, 07:32 · Zgłoś
> Do Walec < Tak to jest, koń nawali i idzie dali, samochód jak nawali nie pojedzie dali !!!
Odpowiedz
26
@ yozef
dnia 04.05.2019, 05:49 · Zgłoś
przykre ze z kazdym rokiem a od 28 lat biore udzial w tym swiecie na rynku i potem maszeruje do parku jest nas coraz mniej ,w tym roku bylo najmniej naprawde ,,,gdyby nie szkoly poczety sztandarowe to byloby smutno ,,,co sie dzieje z jaslanami ,,,wczoraj poczatkowo pogoda byla wiec nie ma tlumaczenia ,,,a moze jaslanie maja dosc bogusia i tych 25 innych rzadzacych jaslem od 28 lat ,,,smutne to ,,,trzeba cos z tym zrobc ,jeden nauczyciel biedny hap ,,,nic nie zdziala ,,,harcerze sa ale w radzie miejskiej czy poewiecie jest wiecej nauvczycieli ,,,moze by edukowac mlodziez przyciagac , PRZYKRE KIEDY NA UROCZYSTOSCIACH TEGO TYPU SA SAMI FUNKCYJNI ZAS TAKICH JAK JA BEZINTERESOWNYCH PATRIOTOW NALICZYLEM 30 OSOB A DLUGO JUZ MIESZKAM W JASLE ,,,I ZNAM LUDZI W JASLE ,,,PRZYKRA TA STAROSC I SZKODA MI MOJEGO KOCHANEGO JASLA ,,,OJ WYBORCY WYBORCY
Odpowiedz
14
@ Antoni
dnia 04.05.2019, 09:13 · Zgłoś
Bo ludzie mają gdzieś takie pochody i zgromadzenia. Minęły czasy wspólnoty jednosci i Solidarności. Naród jest skłócony i każdy myśli o sobie. Jak 2 maja ludzie najechali markety i wozami wywozili litry piwa i kilogramy kiełbasy to nie po to żeby stać na rynku na mszy tylko żeby się najeść napić i posłuchać Sławomira czy innego Zenka. Takie mamy społeczeństwo niestety
Odpowiedz
-4
@ łodyniec
dnia 04.05.2019, 10:50 · Zgłoś
Co to wogole za swieto? Uchwalenie konstytucji. I co w zwiazku z tym? Kazdy ma maszerowac zadowolony z tego powodu?
Jozek,ile obchodzisz urodzin rocznie,na ilu bywasz? Nie liczac tego z 25 grudnia,to czy bywasz na urodzinach rodziny? Czy wolisz czcic swieto konstytucji?
Wazne jest by ludzie trzymali sie razem i razem swietowali bez sztucznych usmiechow na sztucznych swietach.
Odpowiedz
12
@ Rafał
dnia 04.05.2019, 05:28 · Zgłoś
Zaczęło się pokazywanie osób kandydujących w wyborach europejskich na różnych uroczystościach, spotkaniach. Ja osobiście nie mam do końca pewności na kogo powinienem zagłosować. Bo tak naprawdę nie ma osoby krystalicznej, idącej do Brukseli, by tam zrobić coś dobrego dla Europy,Polski. A jeżeli nawet byłyby takie osoby, to znajdują się w partiach, które i tak decydują za nie jak mają mówić, głosować. Polityka dzisiaj stała się mało wiarygodna. Ciągłe wojny polityczne sprawiają, że Polska jest coraz bardziej podzielona. a wybieranie ciągle tych samych twarzy z regionu czy to w wyborach krajowych, czy zagranicznych jakoś nie sprawia, żeby nasz region się rozwijał. Wiem, że łatwo jest krytykować siedząc w domu i pisząc komentarz. Trudniej jest z pewnością angażować się w politykę i próbować coś robić. No ale jednak jako zwykły obywatel mam też prawo oceniać. Oczywiście zawszę będą to oceny subiektywne. Nie chce jednak oceniać personalnie. Ogólnie cała obecna scena polityczna jest bardzo kiepska. Może nawet nie merytorycznie, ale bardziej w taki ludzki sposób. Zawsze to ta "druga strona" jest zła, zawsze jakaś wina, to wina tej drugiej strony. Naprawdę w każdej partii znajdziemy ludzi dobrych i prawych, jak i w każdej znajdziemy zwykłych karierowiczów. Nie jest tak, że jedna strona sporu jest krystalicznie czysta a druga to wcielone zło. Przynajmniej według mnie. Obecnie chyba bardziej rząd próbuje wmówić, że wszystko co dotyczy polityki rządzących jest dobre, a opozycja to zło wcielone. Myślę, że tak nie jest. I myślę, że takie działania nie są dla kraju dobre. Są dobre dla rządzących, bo mobilizują i utrzymują elektorat. Ale dla kraju nie są dobre, bo utrwalają i zwiększają podziały i mogą doprowadzić do czegoś gorszego. Czy jest jakaś alternatywa obecnie? Nie wiem. Ale jest przecież w kraju wielu ludzi mądrych, dobrych i uczciwych, wierzę w to. Nie angażują się oni w większości w politykę, bo uważają, że lepiej nie brudzić sobie rąk. Może jednak powinno coś się zadziać? Powstać jakaś nowa partia? Ruch działający na budowaniu a nie na dzieleniu. Trochę interesuje się polityką, nie jakoś maniakalnie i po prostu męczy mnie już ten trwający kilkanaście lat spór między największymi partiami i ciągłe obrzucanie się epitetami. Według mnie żadna ze stron nie jest święta w swoich działaniach. Czy jest możliwa władza, która będzie myśleć tylko o dobru obywateli i kraju? Pewnie nie. Mimo wszystko chciałbym jednak władzy dużo bardziej merytorycznej, dużo bardziej skupionej na prezentowaniu swoich pomysłów na Polskę a nie atakowaniu opozycji niezależnie czy ta mówi coś wartościowego czy nie. Może ten komentarz nic nie wniesie i może naiwne jest takie pisanie własnych myśli. Może. Może jednak kogoś zainspiruje, ktoś nad czymś się zastanowi,może ktoś zacznie śledzić "kariery" polityczne przed oddaniem swojego głosu. Myślę, że powinniśmy głosować przede wszystkim na ludzi, a nie na partie, zawsze i w każdych wyborach. I szukać trzeciej drogi. Nie mówię, że ona już się pojawiła. Trudno teraz wskazać sensowną trzecią drogę polityczną. Ale szukać trzeba, bo inaczej dalej będziemy żyli w cieniu dwóch partii, które okładają się wzajemnie, a tak naprawdę niewiele je różni.
Odpowiedz
9
@ Do Rafał
dnia 04.05.2019, 08:47 · Zgłoś
Uznanie i podziękowanie za ten wpis i proszę o więcej-oby ten,sercem Polaka pisany,przemówił do sumień i pozytywnie zmotywował do patriotycznego działania dla dobra Naszej Ojczyzny.
Odpowiedz
-4
@ łodyniec
dnia 04.05.2019, 10:40 · Zgłoś
Tylko powrot do monarchi i krolestwa cos by zmienilo. Krol zawsze dba o lud i ziemie. Politykiery dbaja o kiermane. Tyle w temacie.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 11:12 · Zgłoś
A jaką masz gwarancję, że król bedzie dbał?
Odpowiedz
-1
@ Konstytucja
dnia 03.05.2019, 23:39 · Zgłoś
„Chrystianizm jako prawo naturalne”? „Wzorzec tolerancji”?
„Związek państwa i katolicyzmu”? Oj, chyba niedobrze.
Konstytucja urwierdzala stan niewolniczy. Dopiero zaborca coś z tym zrobił.
Nie popadajmy w patriotyczny samozachwyt.
Odpowiedz
7
@ Do Ej
dnia 03.05.2019, 22:24 · Zgłoś
Jakie to dziwne nikt końskiego główna nie widział, dawniej na wsi na drodze to wszędzie było [...] przez konie.
Odpowiedz
1
@ No tak
dnia 03.05.2019, 23:07 · Zgłoś
Ciekawe,kto w nie wdepnął.
Odpowiedz
8
@ Wiedźma
dnia 03.05.2019, 21:50 · Zgłoś
Jasielskie urzędniki przy[...]sy pani i pana powinni tam krzyżem leżeć przed nimi i buciki całować za otrzymane stołki w urzędach. Tempoki jedne. To jest wasza Konstytucja.
Odpowiedz
25
@ Dumny
dnia 03.05.2019, 21:35 · Zgłoś
Nie będę chodził na takie szopki gdzie przeznaczeni do rządzenia
przodem A pospulstwo z tył. Nie czuje się gorszy od tych wiejskich
Politykierow i urzędasow z tej prowincjonalnej miesciny
Odpowiedz
-3
@ do Dumny
dnia 04.05.2019, 10:00 · Zgłoś
Przecież z przodu były wolne ławki, trzeba było usiąść, nikt nie wyganiał
Odpowiedz
1
@ Dziadek wróż z Czekaja zza grobu
dnia 03.05.2019, 21:09 · Zgłoś
Szklana kula źle rzecze o kupach końskich w czasie defilady 3-go maja na asfalcie. Nasz kraj wpadnie w g447wno po uszy.
Odpowiedz
-1
@ .
dnia 04.05.2019, 00:44 · Zgłoś
przeciez sa specjalne ,,pojemniki " umocowane za zadem , ktore konie maja przy sobie i jak sie juz napelnia to wtedy sa opróżniane.
Odpowiedz
-2
@ kaput
dnia 04.05.2019, 09:17 · Zgłoś
że takie biodrowe kible ?
Odpowiedz
3
@ Ej.
dnia 03.05.2019, 21:04 · Zgłoś
Ludzie kto te zdjęcia zamieszczał w tym artykule - zdjęcie nr 1 - widzicie co poczet sztandarowy musi po środku na jezdni omijać - naprawdę trochę szacunku dla Sztandaru. Naprawdę nie można było znaleźć innego zdjęcia. Ludzie ...
Odpowiedz
8
@ Dike
dnia 03.05.2019, 21:09 · Zgłoś
Konnica to chluba Rzeczypospolitej.
Odpowiedz
1
@ Do Dike
dnia 03.05.2019, 21:20 · Zgłoś
A co ma piernik do wiatraka. Medialna gafa i tyle.
Odpowiedz
2
@ Ej.
dnia 03.05.2019, 21:33 · Zgłoś
Może jakiś retusz szanowna redakcjo - tutaj byłoby to wskazane.
Odpowiedz
2
@ Ej.
dnia 03.05.2019, 21:42 · Zgłoś
Szanowna redakcjo możecie moje komentarze na wiadomy temat pousuwać ale błagam Was albo zamieńcie to zdjęcie albo zretuszujcie istniejące.

Piszę te komentarze ponieważ kocham mój Kraj - Polskę i zawsze będę dbał o jej dobre imię w każdym detalu.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 05.05.2019, 11:52 · Zgłoś
Co nie zmienia faktu, że dzięki temu utrzymuje się na powierzchni.
Odpowiedz
2
@ Konnica
dnia 05.05.2019, 18:13 · Zgłoś
Piękne konie i piękni jeźdźcy.
Odpowiedz
6
@ pax vobiscum
dnia 03.05.2019, 20:44 · Zgłoś
Jako to było z tym przekazywaniem znaku pokoju ???
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 03.05.2019, 21:38 · Zgłoś
Znaku pokoju nie było, bo pisokatolicki członek matki-partii nie raczył odpowiedzieć na gest burmistrza. Potem tajemniczo zniknął. Może mu się pić chciało?
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 04.05.2019, 14:26 · Zgłoś
Dragoness nie ogladaj tvn , nie warto. Szkoda zdrowia.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 04.05.2019, 18:56 · Zgłoś
ASF cię dopadł?
Odpowiedz
14
@ Do czarny
dnia 03.05.2019, 19:28 · Zgłoś
Nie widziałeś końskiego główna to przecież takie naturalne nic w tym dziwnego nie ma.
Odpowiedz
-6
@ Patriota
dnia 03.05.2019, 19:24 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-3
@ Jędrek
dnia 03.05.2019, 19:18 · Zgłoś
Brawo JKS super wreszcie ktoś pomyślał
Odpowiedz
-4
@ niemoge
dnia 03.05.2019, 19:09 · Zgłoś
Brawo JKS super sprawa z tym sztandarem
Odpowiedz
-5
@ Kałomiot
dnia 03.05.2019, 19:20 · Zgłoś
jot ka es - kiep i pies!
Odpowiedz
6
@ niemoge
dnia 03.05.2019, 19:37 · Zgłoś
Jestem pod wrażeniem jakie długie i złożone zdanie potrafisz napisać jak na jaskiniowca
Odpowiedz
0
@ niemoge
dnia 03.05.2019, 20:13 · Zgłoś
Mocne słowa i jak z tym dalej żyć
Odpowiedz
5
@ uo
dnia 03.05.2019, 18:41 · Zgłoś
tysiące jaślan świętowało a może to był cichy protest
Odpowiedz
4
@ Kałomiot
dnia 03.05.2019, 18:47 · Zgłoś
Chyba śnisz.
Odpowiedz
20
@ Do uo
dnia 03.05.2019, 23:37 · Zgłoś
"Wiwat wszystkie stany"-a gdzie zdjęcia Jaślan?Tylko jeden stan ciągle się powtarza.Pochwała dla Harcerzy i służb mundurowych,orkiestry i chóru.Ludu nie widać.
Odpowiedz
5
@ czarny
dnia 03.05.2019, 18:18 · Zgłoś
1 zdjęcie nie najlepsze do tego artykułu z [...] końskim na jezdni .
Odpowiedz
26
@ ksiądz Mateusz
dnia 03.05.2019, 18:04 · Zgłoś
Był Boguś i przeznaczona do rządzenia też się pojawiła.
Odpowiedz
15
@ Dziwne
dnia 03.05.2019, 22:56 · Zgłoś
Wszyscy tacy smutni,jak na pogrzebie,a przecież to radosne Święto.Wymowne to,co koń narobił.
Odpowiedz
-10
@ Patriota
dnia 03.05.2019, 17:53 · Zgłoś
Przeglądając ten portal żadnych kwiatkuf nie widze , wygląda na to że te kwiotki złożone zostały w altanie bo nic nie widać gdzie ich złożono.
Odpowiedz
1
@ Xxx
dnia 03.05.2019, 17:37 · Zgłoś
Jak zawsze dzieci naściagali i stoją jak drzewa. W mundurach itd. a jak by przyszlo
co do czego to pierwsi uciekają.
Odpowiedz
-2
@ Oleg
dnia 03.05.2019, 17:02 · Zgłoś
Miejsce na politykę jest na wiecach wyborczych nie na mszy. Wiązanka złożona pod tablicą upamiętniającą rocznicę 200 -tu lat Konstytucji 3Maja godna pożałowania. Czy w Urzędzie Miasta Jasła brak 100-200 zł na kwiaty godne dzisiejszego święta.
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 03.05.2019, 17:36 · Zgłoś
Na kwiaty może i brak, lecz na wspólne "świętowanie, to we własnym gronie" to pewnie nie zabrakło ???
Odpowiedz
-6
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 03.05.2019, 16:22 · Zgłoś
Kogo broni "nasza Konstytucja" kto miał wpływ na jej redagowanie i czy faktycznie gwarantuje równość wobec prawa - i kto [jakie grupy społeczne, zawodowe] obecnie bronią tej Konstytucji [w obecnym postkomunistycznym kształcie] i ne dąży do zmiany, faktycznej demokratyzacji prawa i faktycznego wpływu suwerena na to za czym głosuje... oraz odpowiedzialności "elit" i mieniących się elitami i kastami za swoje "niefortunne decyzje"...
Odpowiedz
1
@ łodyniec
dnia 03.05.2019, 17:49 · Zgłoś
Broni rumcajsa i morusa, pasozytow ,nierobow ,alkusow,urzedasow i politykierow. A na nich wszystkich dyma Kowalski,zeby zylo sie lepiej.
Odpowiedz
47
@ Czuwaj
dnia 03.05.2019, 15:47 · Zgłoś
Brawo niezawodni Harcerze na czele z Harcmistrzem Hapem!
Odpowiedz
64
@ ok
dnia 03.05.2019, 21:15 · Zgłoś
Dokładnie. Pan Hap pokazuje hejterom jak wygląda nauczycielskie "18 godzin" tygodniowo. Cały czas udziela się społecznie! Brawo!
Odpowiedz
25
@ kaj
dnia 03.05.2019, 21:18 · Zgłoś
A o poparciu przez kościół Konfederacji Targowickiej jak zwykle ani słowa.
Odpowiedz
-7
@ WALEC
dnia 03.05.2019, 21:40 · Zgłoś
Tylko ta końska kupa w tle na jedno niepotrzebna.
Odpowiedz
5
@ ixi
dnia 04.05.2019, 07:32 · Zgłoś
W Polsce nie dba się o szczegóły, to wielka wada..
Odpowiedz
4
@ stary
dnia 04.05.2019, 07:55 · Zgłoś
nawet drugim sortem byś my robotnicy i chłopi dziś nie byli gdy by ta konstytucja dzisiaj obowiązywała.
Odpowiedz
-8
@ Racja
dnia 04.05.2019, 08:30 · Zgłoś
W tym przypadku kościół miał rację
Odpowiedz
0
@ Trzeci Maja
dnia 04.05.2019, 09:41 · Zgłoś
Witaj majowa jutrzenko,świeć naszej polskiej krainie,"Witaj Maj,3Maj,u Polaków blogi raj".
Odpowiedz
1
@ PARAFIANIN
dnia 04.05.2019, 10:08 · Zgłoś
W Kazaniu ksiądz nic nie mówił dlaczego w Jasielskich szkołach strajkowali ,z nauczycielami zakonnice ,księża,katechetki( od religii)Konstytucja co na ten temat mówi i dekalog nauczyciela, chrześcijanina?
Odpowiedz
5
@ strajkowali???
dnia 04.05.2019, 17:50 · Zgłoś
księża nie strajkowali bo kasa jest najwazniejsza
Odpowiedz
3
@ PLUS=/+MINUS
dnia 05.05.2019, 15:24 · Zgłoś
A Ja myślę że Pan HAP to przez cały tydzień to On 18 godzin nie pracuje
Reszta to PRACA poświęcenie,Podziwiam GO.POWODZENIA>
Odpowiedz
4
@ aga
dnia 05.05.2019, 16:21 · Zgłoś
Kościół polski uznał Konstytucję 3 Maja za zamach stanu, a biskupi polscy przystapili do Targowicy . Nie zakłamywać historii!!!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 05.05.2019, 16:24 · Zgłoś
Oj tam, oj tam... taki mały wypadek przy pracy...
Odpowiedz
4
@ Plus=Wielkość
dnia 05.05.2019, 16:28 · Zgłoś
Pan Hap pracuje społecznie nie dla poklasku i nie dla zysku,lecz z głębi szlachetnego serca.Jest wzorem do naśladowania i Wielkim Patriotą.Wielki szacunek i uznanie.Wychowuje młodzież w kanonie harcerskich wartości i utrwala nasze tradycje,historię.Pozdrawiam z harcerskim CZUWAJ.
Odpowiedz
1
@ Mieszkaniec
dnia 03.05.2019, 15:43 · Zgłoś
Czy mi się wydaje ale na zdjęciu widzę poczet sztandarowy Czarnych Jasło Brawo Czarni!szkoda że inne kluby i stowarzyszenia sportowe nie wzięły przykładu z piłkarskiego klubu Czarni.
Odpowiedz
2
@ Mieszkanka
dnia 03.05.2019, 16:03 · Zgłoś
Czarni nie są dobrym przykładem dla autentycznie dobrych klubów!
Odpowiedz
0
@ Paweł G.emigrant
dnia 03.05.2019, 16:54 · Zgłoś
Przez tyle lat historii Polski i Jasła Czarni Jasło byli Duma i Historia tego miasta ze nic tego nie zmieni czy nie wymaże. Ochotnicy 1 i 2 wojny światowej,podziemia antykomunistycznego ,zrywu solidarności i wielu wydarzeń to także członkowie klubu albo jego kibice. Napisz mi mieszkanko jakie to autentycznie dobre i zasłużone kluby z terenu Jasła maja historię tak bardzo związaną z Jasłem jak Czarni ? Powodzenia i nie przejmujcie się Czarni tym ze niektórym zazdrość.
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 03.05.2019, 17:11 · Zgłoś
Historia może i piękna, lecz teraźniejszość ???- może Ty podasz teraźniejsze przykłady godne naśladowania: oprócz stałego zapotrzebowania na fundusze, niby rozwoju sportowego regionu, czy niby zagospodarowania wolnego czasu młodzieży...
Odpowiedz
2
@ toruńczyk
dnia 03.05.2019, 17:59 · Zgłoś
Nigdy dumą nie byli. Dobrzy zawsze są w oczernianiu kazdego po kolei burmistrza, a chwaleniu posłów , którzy bajki o pomocy piszą. A jaka to niby historię czarni maja, oprócz tego, że kogo się da podsry...ą?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657