Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Jasło dofinansuje zakup nowej aparatury dla szpitala. Radni jednogłośnie za dotacją

107

Podczas dzisiejszej sesji jasielscy radni zajęli się projektem uchwały dotyczącym udzielenia Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle 50 tys. zł dotacji na zakup nowej aparatury medycznej: aparatu EEG, dwóch zestawów ureterorenoskopów oraz oksymetru mózgowego. Uchwałę przyjęto jednogłośnie, jednak przed głosowaniem nie zabrakło pytań o realne możliwości wykorzystania sprzętu.

Kierownik Referatu Aktywności Społecznej Mateusz Smyka wyjaśnił, że propozycja udzielenia dotacji wynika z wcześniejszych ustaleń włodarzy gmin powiatu jasielskiego. – Ustalono, że zakupy inwestycyjne będą wsparte kwotą 1,5 zł od mieszkańca poszczególnych gmin z terenu powiatu jasielskiego – mówił. Jak dodał, po przeliczeniu populacji Jasła na podstawie danych GUS za 2024 rok, kwota wsparcia wyniosła w zaokrągleniu właśnie 50 tys. zł.

Szpital: sprzęt jest pilnie potrzebny

Dyrektor szpitala Henryk Przybycień szczegółowo omówił planowane zakupy. Wskazywał, że obecny aparat EEG ma już prawie dwie dekady i nie spełnia wymogów współczesnej diagnostyki. – Jeden aparat to jest aparat EEG, to jest aparat który służy do badania i diagnostyki fal mózgowych. (…) Ten aparat, którym teraz dysponujemy ma już 19 lat i wymaga pilnej wymiany – podkreślał.

Zwrócił uwagę również na nowe zestawy ureterorenoskopów. – Głównie chodzi tutaj o rozpoznanie lub leczenie kamicy nerkowej (…) takim aparatem szpital do tej pory nie dysponował – tłumaczył.

Trzeci element to oksymetr mózgowy, potrzebny przy poważniejszych zabiegach. Jak wyjaśnił dyrektor: – Służy przede wszystkim do monitorowania perfuzji przepływu krwi mózgowej w czasie długotrwałych zabiegów operacyjnych.

Łączna wartość trzech zakupów szacowana jest na ok. 185 tys. zł. Szpital ma już podpisane umowy dotacyjne z kilkoma gminami: Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród, Jasło oraz z powiatem.

Radna Jachym: sprzęt to jedno, kadry to drugie

W dyskusji głos zabrała radna Jolanta Jachym, która odniosła się do kwestii obsady specjalistów. Pytała m.in., ilu neurologów ma uprawnienia do opisywania badań EEG oraz czy w szpitalu jest zapewniony całodobowy dyżur urologa.

Wskazała również na problemy pacjentów: – W związku z tym, że czeka się bardzo długo na opis badań, pacjenci siedzą po kilkanaście godzin, czy to jest tak sztuka dla sztuki zakupienie tych sprzętów skoro nie ma kto na nich robić? Bo na dobrą sprawę możemy dofinansować zakup fortepianu, tylko kto będzie na nim grał – stwierdziła.

Dyrektor odpowiada: sprzętu brakuje, a specjaliści są, choć w ograniczonej liczbie

Henryk Przybycień zaznaczył, że szpital pracuje zgodnie z normami NFZ, a niektóre dyżury – z powodów systemowych – mogą być łączone. – Fundusz finansuje jeden dyżur – mówił w odniesieniu do urologii, wyjaśniając, że mimo ograniczeń pracuje tam doświadczony specjalista.

W sprawie EEG przyznał, że problem braku kadr jest ogólnopolski. – Szpital w tej chwili dysponuje jednym lekarzem, który ma uprawnienia do opisywania tych badań. (…) Natomiast tutaj byłby ten komfort, że moglibyśmy to wszystko robić w szpitalu – podkreślał.

Dodał, że część placówek w ogóle nie wykonuje badań EEG na miejscu i zmusza pacjentów do transportu między szpitalami.

Decyzja radnych – jednogłośna

Po zakończeniu dyskusji rada miasta bez sprzeciwu przyjęła uchwałę o udzieleniu 50 tys. zł dotacji dla jasielskiego szpitala.

Nowy sprzęt ma poprawić diagnostykę i skrócić czas oczekiwania na badania pacjentów, którzy – jak wielokrotnie zaznaczono podczas sesji – coraz częściej wymagają specjalistycznej opieki neurologicznej i urologicznej.

AJ

Reklama

Komentarze: 107

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Łowca autografow
dnia 18.11.2025, 08:57 · Zgłoś
Ja tam lubię szoszonow. Przyjmują mandaty aż miło, za wykroczenia drogowe.
Odpowiedz
2
@ Dziki w Jasle
dnia 17.11.2025, 13:22 · Zgłoś
Ja się pytam kiedy zaczniecie odławiać dziki, bo robią się coraz zuchwalsze i dewastują ogródki na Ulaszowicach oraz mienie miejskie. Wchodzą coraz głębiej w Jasło. Przecież pułapka na nie jest prosta do wykonania. Kwadrat z siatki podwiniętej 1 metr do środka i żarcie na środku. Wchodzą i już nie wychodzą. Można pakować na samochody. Włodarze ruszcie temat bo strach wychodzić z domu a i szkody duże. Przypomnę że za szkody na terenie miasta odpowiadacie Wy a nie myśliwi.
Odpowiedz
0
@ Urzędnik miastowy
dnia 18.11.2025, 08:53 · Zgłoś
Dziki maja prawo do życia, ny urzędnicy strachu nie czujemy
Odpowiedz
6
@ ssakpa
dnia 16.11.2025, 11:37 · Zgłoś
ciekawe ze szpital nie ma pieniedzy na taki potrzebny sprzet
a pierwsza inwestycja dyrektora jest zamontowanie czytnikow pracownikom,ciekawe jaka kwota i kto na tym zarobil
Odpowiedz
1
@ onaion
dnia 17.11.2025, 10:01 · Zgłoś
i bardzo dobrze że sa czytniki, trzeba weryfikować czy prywatnie nie robią w czasie pracy
Odpowiedz
-3
@ taki jeden
dnia 15.11.2025, 18:04 · Zgłoś
Szpital w Kaliszu ma płacić czterem lekarzom 10 mln zł rocznie.
I tak jest wszędzie.
Odpowiedz
13
@ dess
dnia 14.11.2025, 18:35 · Zgłoś
Pomoc w takiej kwocie to jednomiesięczna dieta radnych, nie rozumiem czy jest o czym dyskutować . Raz na 4 lata jak radni zrzekną się diety na rzecz szpitala, na pewno nie zbiednieją.
Co do rzeczywistej pomocy, pytam czy którykolwiek radny miejski ( zatroskany o dobro pacjenta oraz pracowników szpitala) z obecnej koalicji rządzącej w mieście, a identyfikującej się z obecnym rządem, zwrócił się do NFZ o pomoc dla jasielskiego szpitala. Z informacji prasowych wiadomo że okoliczne szpitale taką pomoc uzyskały, niestety jasielski szpital pominięto.
Odpowiedz
9
@ kilka
dnia 14.11.2025, 19:37 · Zgłoś
Nikt sie nie zwrócił a co ro diety to najgłośniej krzyczą radni powiatowi z psl i lewicy i to oni powinni dac przykład i zrzucic sie na taki sprzęt
Odpowiedz
3
@ Dyzio
dnia 14.11.2025, 22:47 · Zgłoś
Dyzio z czego będzie żył:)))
Odpowiedz
26
@ abcde
dnia 14.11.2025, 17:49 · Zgłoś
Wielka dyskusja o 50 tyś na szpital to kabaret dla gawiedzi. Taką kwotę może ofiarować każdy lekarz pracujący w tym szpitalu. Zamiast wojaży do ciepłych krajów mogą ofiarować swemu zakładowi by im się lepiej pracowało i z pożytkiem dla chorych. Czy etyka lekarska jeszcze istnieje?
Odpowiedz
6
@ Qr
dnia 14.11.2025, 18:35 · Zgłoś
Brawo brawo brawo
Odpowiedz
21
@ Zbigniew
dnia 14.11.2025, 17:08 · Zgłoś
90 % kosztów szpitala do płace.
Odpowiedz
9
@ Anonim15093
dnia 14.11.2025, 15:41 · Zgłoś
To tylko jasielski szpital ma problemy?
Odpowiedz
-2
@ Mr dr
dnia 14.11.2025, 11:49 · Zgłoś
Dlaczego rada Miasta? Szpital służy powiatowi
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 17:55 · Zgłoś
Mieszkańcy miasta się nie leczą?
Odpowiedz
-2
@ Czarny baranek
dnia 14.11.2025, 09:33 · Zgłoś
Ciekawe jaki wpływ na stan finansów szpitali mieli i mają ukraińscy pacjenci ?
Odpowiedz
-12
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:12 · Zgłoś
Pozytywny. Wpłacają więcej na składkę zdrowotną, niż wykorzystują. Liczby były podawane nie raz, wystarczy umieć czytać.
Odpowiedz
16
@ patrioci ?
dnia 14.11.2025, 12:42 · Zgłoś
Konfed. urosła na kłamstwach i szczuciu na Ukraińców. Wielu, szczególnie młodych dało się omamić. Ciekawe gdyby Putin pokonał Ukrainę i chciał pójść dalej to chwycą za broń, czy raczej będą jego wojska witać kwiatami ? Sądząc po ich wypowiedziach i działaniach to raczej to drugie
Odpowiedz
-6
@ Anonim22377
dnia 14.11.2025, 13:30 · Zgłoś
Uważaj, Putin już puka do twojego okna. Nie sądzisz, [...], że gdyby Rosja chciała zaatakować Polskę, to zrobiła by to z z Obwodu Kaliningradzkiego albo z terenu Białorusi, nie musząc wcześniej pokonać wszystkich hierojów z krainy U? Wytęż przez moment tych kilka szarych komórek...
Odpowiedz
7
@ Generał Do Anonima
dnia 14.11.2025, 15:28 · Zgłoś
nie wiem czy zaatakuje czy nie ale na pewno teraz nie bedzie chciał się bić na dwa fronty - z historii wiemy jak się to konczy. Chyba że nie wiesz to poczytaj np. o II wojnie światowej (ta z 1939 roku). Więc kończy z Ukrainą i idzie dalej albo i nie idzie. Dla nas większe ryzyko jak ukraina przegra...
Odpowiedz
1
@ Anonim21471
dnia 14.11.2025, 15:45 · Zgłoś
Nie kumasz, o co chodzi w tej wojnie. Jeżeli amerykańscy oficjele z Trumpem na czele mówią, że to wojna zastępcza, a niejaka Victoria Nuland przywołuje kwotę 5 mld dolarów wyłożonych przez gołąbka pokój czyli USA na ukraiński Majdan, to mówienie o złowrogim czekiście Putinie, co to zatrzymać się ma dopiero na Portugalii jest bajką o żelaznym wilku. Jak tu z wami, ukraińskimi onucami, można dyskutować?
Odpowiedz
-5
@ Anonim92343
dnia 14.11.2025, 17:09 · Zgłoś
Dragones miłuje was wszystkich denerwować hehehe
Odpowiedz
-10
@ Anonim23840
dnia 14.11.2025, 17:22 · Zgłoś
Wreszcie ktoś co wszystko kuma, a przynajmniej kuma o co chodzi z "tą" wojna!!! Gdybyście dobrze słuchali marchewkowego narcyza i niejakiej Victorii to też byście kumali. A jak nie ich to przynajmniej Gadowskiego i Brauna. Ale wy nie słuchacie...
Odpowiedz
7
@ As
dnia 14.11.2025, 19:20 · Zgłoś
Ja wpłaciłem za 2024 r. Ponad 21 tysięcy składki zdrowotnej a nie skorzystałem w ogóle z publicznej opieki medycznej. Byłem dwa razy prywatnie u dentysty i też prywatnie na rehabilitacji. Dlaczego mam ze swoich składek i podatków utrzymywać nierobów i emigrantów?
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 19:26 · Zgłoś
Ależ nieroby w większości głosują na PiS i Konfederację, a emigranci utrzymują się sami, jak wynika z podlinkowanego artykułu.
Odpowiedz
-7
@ Anonim19809
dnia 14.11.2025, 19:32 · Zgłoś
Ty nieroby jak chcesz to ci mogę pokazać ta wasza patologie [...] jak głosują na PO
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 19:56 · Zgłoś
Pokaż. Kiedy?
Odpowiedz
0
@ Anonim19787
dnia 14.11.2025, 21:52 · Zgłoś
Ta dragones to niezłą propagandę tu odprawia, Urban byłby dumny.
Odpowiedz
8
@ Ass
dnia 15.11.2025, 09:35 · Zgłoś
Twoje skladki utrzymuja przede wszystkim klientow mopsu.farbowanych rencistow.rolnikow .gornikow..
Dla ciebie juz nie starczy. tak wyglada pisowskie solidarne panstwo
Odpowiedz
-6
@ Anonim19809
dnia 15.11.2025, 11:14 · Zgłoś
Na NIE wychowana i wymiotnej a na deser dołożyli im [...] TVN
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.11.2025, 13:07 · Zgłoś
Ale boli prawda. A argumentów zero.
Odpowiedz
-6
@ Anonim19809
dnia 15.11.2025, 13:43 · Zgłoś
Szkoda mi ludzi którzy mają z tobą kontakt.
Brak argumentów?
Łzesz jak Tusk do takiego due stanu psychicznego dopruwadzilas że nawet Żakowski drwi z Tuska że jest odklejony od rzeczywistości podobnie ty.
Żeby zrozumieć swoją horobe należy przebywać z normalnymi a nie z takimi samymi jak ty
[...] to stan umysłu
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 15.11.2025, 14:03 · Zgłoś
Udowodnij, że kłamię. A najpierw naucz się polskiego.
Odpowiedz
-2
@ jaś
dnia 15.11.2025, 23:32 · Zgłoś
ass co znaczy farbowanych rencistów chcesz być jednym z nich[...] zastanów się
Odpowiedz
-1
@ jaś
dnia 16.11.2025, 02:22 · Zgłoś
jakaś ty [...] Aczy ty wogule jesteś polką
Odpowiedz
-3
@ jaś
dnia 16.11.2025, 02:27 · Zgłoś
nieroby to ty ile ty godzin pracujesz na tydzień nierobie
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 16.11.2025, 15:38 · Zgłoś
Sądząc po twojej polszczyźnie, ty raczej nie.
Odpowiedz
1
@ Zenon
dnia 18.11.2025, 11:20 · Zgłoś
A wszystkie zakłady karne głosuja za [...]
Odpowiedz
3
@ Profesor atom słońce
dnia 14.11.2025, 09:23 · Zgłoś
Ja emanuję super energią - Ja Was prześwietlę, naświetlę i uleczę. W nic nie musicie inwestować.
Odpowiedz
5
@ Kaszmirowski
dnia 14.11.2025, 09:13 · Zgłoś
To ja Wasz polski Kaszmirowski - zainwestujcie tylko w telewizor - ja Was uleczę - adin, dwa, tri, ćetyrie.
Odpowiedz
20
@ Źle się dzieje w państwie ...
dnia 14.11.2025, 08:46 · Zgłoś
O jakieś tam pięćdziesiąt tysięcy złotych aż tyle rabanu! Cóż to za pieniądze dla starostwa, urzędu miejskiego czy nawet bankrutującego szpitala. O pięć milionów można by było taką wrzawę robić.
Odpowiedz
10
@ Bolin Tutaj Zdechhniesz
dnia 14.11.2025, 07:14 · Zgłoś
Teraz sobie wyobraźcie że wszystkie warsztaty samochodowe są państwowe i zbiera się tam rada i głosuje żeby kupic podnosnik i ogłasza to we wszystkich lokalnych mediach głownego szamba umysłowego.
Odpowiedz
17
@ Prywata
dnia 13.11.2025, 22:20 · Zgłoś
Tak zapytam po co tam np. grupa malarni ... grupa muraze i stolarni i mechaników jak wszystko załatwia zewnetrzna firma???zrobić jak w Krośnie usługi zewnętrzne i będzie zarobek a nie siedzenie ...
Odpowiedz
11
@ Qr
dnia 13.11.2025, 22:46 · Zgłoś
Racja, co te grupy co robią każdego dnia??? Odpoczywają??? Usługi zewnętrzne dla nich jak krosno ma a tu pracuja a w Jaśle.. dla ZUSu a po godzinach ... prywata do kieszeni idzie!!!
Odpowiedz
8
@ Xxx
dnia 14.11.2025, 06:04 · Zgłoś
Bo to sa ludzie na etacie za najnizsza a jak maja grupe tp pefron doplaca
Zewnetrzna firma zeby wejsc na szpital musinspelnic szefeg ptocedur itd dodatkowo nie zawsze bedzie taniej
Mietek z grupa jest tanszy
Tak hula 3/4 Polski
Karton Gips
Albo ui pufa hamieni kufa :)
Odpowiedz
2
@ keller
dnia 14.11.2025, 07:07 · Zgłoś
Prywata == tak zwolnić [...] i dołożyć doktorowi !!! będzie miał jeszcze więcej chory człowieku !!
Odpowiedz
0
@ taka prawda
dnia 14.11.2025, 08:49 · Zgłoś
Jest takie powiedzenie ...jak chcesz się napić mleka to nie musisz kupować krowy.
Odpowiedz
4
@ Qr
dnia 14.11.2025, 18:37 · Zgłoś
Szereg procedur haha żarty robisz?? Tak faktycznie taniej jest jak nic nie robią cały dzień... pracowałem to wiem co i jak
Odpowiedz
3
@ Qr
dnia 14.11.2025, 21:03 · Zgłoś
Ty mądry czy co?? Widzę ze IQ.. masakra i dlatego malujesz czy cos innego robisz tam
Odpowiedz
20
@ Anonim68552
dnia 13.11.2025, 22:09 · Zgłoś
Fajnie się wydaje pieniądze podatnika, my leczymy się dalej prywatnie i lekarze sobie trzepią kasiorę
Odpowiedz
20
@ Usg
dnia 13.11.2025, 22:12 · Zgłoś
Zgadzam sie lekarze emeryci np t...op i inni wykorzystują sprzęt szpitala na potrzeby własnej prywatnej działalności
Odpowiedz
11
@ do anonim
dnia 13.11.2025, 23:11 · Zgłoś
przecież tu chodzi o to że np na sorze trafiasz z kamica nerkowa lub kamieniem w moczowodzie i doktor dzięki temu robi mniej inwazyjne badanie na bloku operacyjnym np rirs.

prywatnie w innych miastach od 5 do 15 tys takie badanie.
Odpowiedz
3
@ Rjs do usg
dnia 14.11.2025, 06:39 · Zgłoś
Dopiero się o tym dowiedziałeś? To polska nie eden. Gdzie się nie ruszysz wszędzie dziadostwo
Odpowiedz
0
@ Strarzak
dnia 14.11.2025, 14:08 · Zgłoś
Kazdy kto pracuje trzepie kasiore.z nich 90% nie wystawia paragonow.mechanicy.murarze.stolarze itp
Wiec sie [...][...] od lekarzy
Odpowiedz
-1
@ USG
dnia 14.11.2025, 16:33 · Zgłoś
Np t...op sluzy ludziom.a sluzba kosztuje
Niewazne na jakim sprzecie
Odpowiedz
10
@ Adam
dnia 13.11.2025, 21:23 · Zgłoś
Zmniejsza się populacja i trzeba sobie uzmyslowić, że cześć szpitali, szkół itp trzeba zamknąć. Za kilkanaście /kilkadziesiąt lat Jasło będzie miało 20 tys mieszkańców, w powiecie też zmniejszy się liczba mieszkańców. Lekarze nie chcą i nie będą chcieli pracować w Jaśle (z różnych względów), dlatego pewnie dni tego szpitala są policzone. Trzeba go połączyć ze szpitalem w Krośnie. Będzie więcej pieniędzy na funkcjonowanie szpitala, więcej lekarzy na dyżurze.
Wiem, że zaraz odezwie się krytyka, że nie ma jak dojechać do szpitala w Krośnie,ale takie problemy można rozwiązać. To kwestia sprawnego działania pogotowia i transportu medycznego.
Odpowiedz
12
@ Kl
dnia 13.11.2025, 21:42 · Zgłoś
Zgadza się. Według podanych tu informacji populacja Jasła to około 33,3 tys. mieszkańców. Jeszcze około 20 lat temu podawano jak pamiętam, że była to liczba około 38 tys. Śmieszą mnie tylko hasła, że mieszkań brakuje. Jest ich pełno i stoją puste. Za kolejne 20 lat będzie z nich skansen. Bo mieszkańców będzie wyraźnie poniżej 30 tys.
Odpowiedz
4
@ do kl
dnia 13.11.2025, 23:13 · Zgłoś
stoją puste bo wynająć taniej nie chcą dlatego koniec końców rocznie są X tys w plecy na czynszu (bo czynsz ogromny w porównaniu z krosnem) a nie sprzedają się bo ludzie myślą że ktoś zapłaci 400-600 tys za mieszkanie do remontu
Odpowiedz
10
@ Adamie
dnia 14.11.2025, 05:10 · Zgłoś
Starzeje sie populacja.Potrzebujacych leczenia jest-i bedzie-coraz wiecej
Odpowiedz
4
@ jaś
dnia 15.11.2025, 23:40 · Zgłoś
ktoś kupił mieszkanie zapłacił i co cie to obchodzi co z nim robi Typowo polskie rozporządzać czyimś
Odpowiedz
24
@ A ja jestem za Rozumem.
dnia 13.11.2025, 20:33 · Zgłoś
Jak pięknie i po katolicku byłoby wesprzeć zagrożony bankructwem szpital przez naszych radnych (rezygnacja z diet).
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 21:18 · Zgłoś
Szczególnie powiatowych z PiSu.
Odpowiedz
24
@ Stary
dnia 13.11.2025, 21:28 · Zgłoś
A parlamentarzystki nie powinny ? Wola koła gospodyń [...] finansować ?
Odpowiedz
-6
@ Prawda
dnia 14.11.2025, 00:12 · Zgłoś
[komentarz niezgodny z regulaminem]
Odpowiedz
16
@ Anonim7819
dnia 14.11.2025, 06:59 · Zgłoś
A ile sprzętu do szpitala można kupić za 3 mln zl wydanych na deszczowy park???
Odpowiedz
10
@ Elza
dnia 14.11.2025, 09:25 · Zgłoś
Deszczowy park w tym miejscu to jakaś pomyłka.Na dodatek od strony ruchliwej ulicy przetrzebiono skutecznie drzewa czego nie jestem w stanie zrozumieć. Zamiast parku wodnego można było urządzić park poprawiając tylko jego infrastrukturę . Poza tym utrzymanie parku wodnego to są duże koszty. Ale już jest więc musztarda po obiedzie
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:14 · Zgłoś
Przykro mi. Nie można. To zupełnie inna pula pieniędzy.
Odpowiedz
6
@ Nie
dnia 14.11.2025, 19:18 · Zgłoś
Wieczorem czujniki ruchu zapalają światła na słupach. Pod nimi jakiś mądry ornitolog zamontował budki dla ptaków. Jakie ptaszki tam zamieszkają? Discorki?
Odpowiedz
5
@ zero
dnia 14.11.2025, 19:23 · Zgłoś
Jak to nie można pani dragones. Gdyby się Pawlus zapytał Kuroskiej jak to się robi to by za pieniądze Unii wręczył przed wyborami czek dyrektorce MBA z collegium humanum. Są z jednej grupy przecież.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 19:31 · Zgłoś
Trzeba przyznać że wyjątkowo kretyński pomysł.
Odpowiedz
48
@ Do Fan
dnia 13.11.2025, 20:32 · Zgłoś
Przypominam że z ziemi jasielskiej mamy Europosła Rzońcę, panią senator Zając, panią poseł Kurowską, mieliśmy pana Zająca w Sejmiku i teraz pana Lechwara. Moje pytanie brzmi: co zrobili Ci wszyscy ludzie przez lata swojej działalności na rzecz po pierwsze powiatu jasielskiego a po drugie szpitala w Jaśle!? Przecież od zarania dziejów powiatem zarządzał od góry do dołu PiS. Nie Tusk, nie Niemiec ale Wasi ludzie. Przedstawiciele PiSu i kościoła katolickiego którym rzekomo dobro obywatela leży na sercu. Ci zrobili pytam poza piciem [...], biciem żony, spaniem z księdzem i codzienna, poranną pokazówką w kościele zamiast przyjmować petentów w urzędzie!? Co poza celebryctwem na dożynkach? Tak potężne zadłużenie szpitala nie powstało w ciągu roku. Inna sprawa że przecież w ciągu 8 lat "pisowskiego dobrobytu" gdzie kraj mlekiem i miodem płynął mógł Pan odłożyć tyle pieniędzy,że teraz na spokojnie przetrwa Pan chude lata Tuska czyż nie?
Odpowiedz
17
@ Anonim22377
dnia 13.11.2025, 20:38 · Zgłoś
Niewiele, bo to [...]. Być może dobrze chcą, ale nic nie mogą. Są potrzebni do mamienia i zagospodarowania lokalnego elektoratu oraz głosowania jak trzeba. Gdyby tylko któreś z nich postanowiło się za bardzo wychylić, to ktoś szybko by im przypomniał, skąd im nogi wyrastają kto w nich zainwestował.
Odpowiedz
25
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 21:20 · Zgłoś
Mamy jeszcze gwiazdę Konfederacji, p. Berkowicza, w sejmiku.
Odpowiedz
14
@ Stary
dnia 13.11.2025, 21:30 · Zgłoś
Patelnie pewnie nie potrzebne ???
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:47 · Zgłoś
Berkowicza seniora. Od patelni jest Kondzio - gwiazda internetowych łgarstw.
Odpowiedz
-16
@ Fan
dnia 13.11.2025, 20:17 · Zgłoś
Żebyście wiedzieli ile szpitali w Polsce ma problem z wypłacalnością i usługami dla pacjentów.
Polacy pytać wyborców PO PSL SLD gdzie się macie leczyć bo NFZ bankrutują pod rządami PO PSL SLD.
Odpowiedz
24
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 20:32 · Zgłoś
Szpitale problemy miały zawsze, ale teraz pasuje PiSowi na ten temat wrzeszczeć.
Odpowiedz
-7
@ Fan
dnia 14.11.2025, 12:56 · Zgłoś
Wy będziecie wyć jak jeszcze nikt w Polsce
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 13:55 · Zgłoś
Nie strasz, Pietrasz.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 17:56 · Zgłoś
Andrzej Długosz pisze: Pan Prezydent niepokoi się trudną sytuacją w służbie zdrowia. Miło, że myśli o obywatelach. W narracji jego urzędników winni deficytu w NFZ są oczywiście koalicjanci z rządu Tuska. A teraz fakty. Rząd Morawieckiego podjął kilka decyzji, których negatywne skutki teraz widać jak na dłoni.
Po pierwsze, manipulując wydatkami budżetowymi w ramach Polskiego Wału przesunął ok 10 mld wydatków z budżetu państwa do NFZ. To były wydatki ponoszone każdego roku! Finansowanie ratownictwa, bezpłatne leki dla seniora, szczepienia obowiązkowe, leczenie chorych na [...]. NFZ miał być teoretycznie finansowany ze składek, a z usług systemu mogą korzystać tylko ubezpieczeni. Tyle teoria. Ratowanie życie to nie jest usługa tylko dla ubezpieczonych, ale standard cywilizowanego państwa. Dlaczego więc, dokonano takiej zmiany? Bo w ten sposób obciążono budżet instytucji finansowanej znaczonymi pieniędzmi, jakimi są składki zdrowotne, do których trudno się dobrać. A pan Morawiecki zyskał ekstra 10 mld na rozdawnictwo i kupowania głosów. NFZ dociążono zadaniami, których wcześniej nie było.
Drugą kosztowna decyzja była ustawa o indeksowaniu wynagrodzeń kadry medycznej, bez zapewnienia na ten cel choćby jednej dodatkowej złotówki w ramach budżetu NFZ. Dodatkowo, w latach 2022-2023 inflacja była powyżej 5%, co skutkowało indeksacją dwa razy w roku dając kilka miliardów dodatkowych wydatków w każdym roku z tendencja rosnącą. Przypomnę, bez źródeł, czyli finansowanych długiem. Przy czym dług szpitali w roku 2022 wynosił już ponad 20 mld.
I ostatnia, skandaliczna decyzja Morawieckiego, to kradzież pieniędzy z nadwyżki w NFZ, powstałej w czasie [...]. Było tego trochę ponad 10 mld. Co się stało z tymi pieniędzmi? Poszły na zakup … węgla. Tak, pieniądze ze składek na zdrowie użyto do zasypania dziury wywołanej idiotycznymi decyzjami PiS o blokowaniu powstawania prywatnych kopalni. Przyszła wojna, brat ministra Tchórzewskiego nie mógł już dłużej importować węgla z Rosji i zrobiła się panika.
Do tego oczywiście dochodzi chora struktura szpitali. Część z oddziałów wykorzystuje swój potencjał na poziomie 50-70%, a koszty rosną. Braki specjalistów skutkują licytacją kto da więcej za godzinę pracy i są tacy lekarze, którzy wystawiają fakturę na ponad 100.000 miesięcznie. Bo bez pieczątki, że specjalista jest dostępny NFZ nie będzie finansował oddziału. I tak fala długu narasta. Zbliżamy się do ściany, ale [...] politycy będą się wzajemnie oskarżać, a nie szukać rozwiązania. Prawda jest taka, że nie ma systemu na świecie, który działaby bez zasilania. A nowe terapie, nowe leki kosztują i ich ceny rosną. Pora na rzetelną dyskusję, ale warto pamiętać kto co zrobił w tej sprawie.
Odpowiedz
-16
@ [...]
dnia 13.11.2025, 20:15 · Zgłoś
PO PSL SLD zablokowało budowę portu kontenerowego w Świnoujściu
A wykonawcy z kataru którzy mieli zacząć budowę tego nabrzeża kontenerowego pod koniec tego roku wycofali się..
A Niemiec [...] blokuje ogranicza CPK spowalnia budowę portu w Polsce bo Niemcy chcą zacząć budować własny port jak w Polsce ala CPK.

Tusk [...] wybraliście zdrajcę Polski Polaków i powinniście ponieść konsekwencje swojego wyboru zdradziliscie nie tylko Polskę Polaków ale samych siebie.
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 20:31 · Zgłoś
-19
@ Anonim26295
dnia 13.11.2025, 21:03 · Zgłoś
Z Lipca dane??
Ale jestes zakłamana byle niemca nie oczernic i mafi PO PSL SLD
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 21:23 · Zgłoś
Co się zmieniło od lipca? Przeczytałeś artykuł, czy słowa za długie? Jak przebrnąłeś, masz kolejny. https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-co-dalej-z-budowa-terminala-w-swinoujsciu-sad-oglosil-decyzj,nId,8006672
Budowa portu kontenerowego w Świnoujściu jest kontynuowana, mimo czasowego wstrzymania decyzji środowiskowej przez sąd, co zostało już przezwyciężone. Właśnie podpisano umowę z polskimi firmami, a wbijanie pierwszej łopaty pod drogę techniczną zaplanowano na koniec 2025 roku. Prace mają się zakończyć do 2029 roku.
Czasowe wstrzymanie: W lipcu 2025 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny wstrzymał decyzję środowiskową dla terminala na wniosek strony niemieckiej, ale sprawę już odrzucono, dzięki czemu można kontynuować projekt.
Kontynuacja budowy: Po wydaniu ostatecznej decyzji środowiskowej, budowa ma zostać wznowiona z udziałem polskich firm.
Harmonogram: Wbicie łopaty pod drogę techniczną planowane jest na przełom III i IV kwartału 2025 roku, a cały terminal ma zostać ukończony na przełomie 2028/2029 roku.
Podział zadań: W ramach inwestycji polskie firmy będą realizować infrastrukturę, a konsorcjum DEME Concessions i QTerminals odpowiada za budowę samego terminalu.
Finansowanie: Koszt budowy szacowany jest na około 2,5 miliarda złotych, a inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Czyli jednak łżesz.
Odpowiedz
-8
@ Anonim61633
dnia 14.11.2025, 06:43 · Zgłoś
Leczenie wskazane
Prosze podać dane aktualne?
I co sie dzieje w tej sprawie łzesz ja twój tusk [...] niemiecka
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:15 · Zgłoś
No to podaj. Czekamy.
Odpowiedz
-5
@ Sprzedawczyki
dnia 14.11.2025, 13:09 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ Tutaj wpisz twój pseudonim
dnia 13.11.2025, 20:13 · Zgłoś
Ogród deszczowy przy jasielskim szpitalu wywołał dyskusję radnych. „Kto będzie z tego korzystał?”
https://www.jaslo4u.pl/ogrod-deszczowy-przy-jasielskim-szpitalu-wywolal-dyskusje-ra-newsy-jaslo-34807
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:15 · Zgłoś
Co to ma do rzeczy?
Odpowiedz
36
@ Fundusz Sprawiedliwości
dnia 13.11.2025, 20:07 · Zgłoś
Maria od Boboli w czasie kampanii wyborczej jeździła do Kół Gospodyń [...] z garnkami, lodówkami itp. a teraz pokazuje na swoich mediach społecznościowych tomograf ze szpitala w którym leczył się [...]. Czemu nie pokaże co kupiła dla Szpitala w Jaśle?
Odpowiedz
3
@ spis
dnia 13.11.2025, 20:07 · Zgłoś
Podobno sprzęt WOŚP leży w magazynie bo brak obsługi od lat kilkunastu
Odpowiedz
-3
@ Jakim
dnia 13.11.2025, 22:13 · Zgłoś
Który magazyn?
Odpowiedz
-3
@ Skądś
dnia 13.11.2025, 22:14 · Zgłoś
Skądś ro wieś [...]?
Odpowiedz
-8
@ Nina
dnia 13.11.2025, 19:54 · Zgłoś
Do Anonim 22377; obejmij funkcję H. Przybycienia napraw błedy innych i uzdrów szpital pod każdym względem.
Odpowiedz
13
@ Ojciec
dnia 13.11.2025, 19:42 · Zgłoś
Po [...] jeśli i tak nie ma osoby do opisu. Miałem przypadek z synem i musiałem jechać z płytą CD do krosna po opis. A po drugie to sobie oddziały sobie robią żeby były prywatne. Zamknąć szpital i tyle.
Nie ma lekarzy to po co z naszych podatków płacić. Ogarnicie się ludzie wreszcie
Odpowiedz
3
@ Ojciec
dnia 13.11.2025, 20:02 · Zgłoś
Jeśli taki dobry szpital to musimy się położyć na nowym oddziale. Tam nas wszystkich wyleczą. A dzieci z padaczką to róbcie sobie co chcecie. Jeszcze leki nie ma w całej Polsce trzeba jeździć szukać po całym kraju. A wy się cieszycie że nowy sprzęt do EEG będzie . Dla mnie to kolejny cios dla dzieci
Odpowiedz
20
@ Anonim22377
dnia 13.11.2025, 19:33 · Zgłoś
Przybył i na razie widać w działaniach tylko jego cień. Istny Przybycień. Czuję, że złoży do grobu tę lecznicę
Odpowiedz
2
@ jaś
dnia 16.11.2025, 00:22 · Zgłoś
Byłem nie dawno w krośnie Parkingi dla przyjezdnych płatne i bezpłatne o dziwo z wolnymi miejscami iosobno dla personelu Niestety nie mają deszczowego parku W jaśle dwie trzecie parkingu zajęte jest dla personelu Powiat chwali się nowym oddziałem psychiatrycznym tylko legalnie tam nie podjedziesz bo ze wszystkich stron jest wjazd tylko dla personelu Tak wygląda przyjazny oddział dla pacjenta w wykonaniu JASŁA
Odpowiedz
-26
@ Fan
dnia 13.11.2025, 19:32 · Zgłoś
[...] Tusk Niemiec razem z ferajną zablokowali budowę portu kontenerowego w Świnoujściu.
W tym roku na jesień firmy z kataru już się wycofały z budowy tego portu.

CPK Niemiec [...] blokuje bo Niemcy chcą zacząć budować własny port ska CPK w Polsce to Niemiec [...] opóźnia jak może budowę w Polsce tego portu.

Wy [...] powinniście odpowiedzieć karnie za zdradę Polski Polaków za rządy Niemca agenta Niemieckiego
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 21:24 · Zgłoś
Kłamiesz, ale to do przewidzenia.
Budowa portu kontenerowego w Świnoujściu jest kontynuowana, mimo czasowego wstrzymania decyzji środowiskowej przez sąd, co zostało już przezwyciężone. Właśnie podpisano umowę z polskimi firmami, a wbijanie pierwszej łopaty pod drogę techniczną zaplanowano na koniec 2025 roku. Prace mają się zakończyć do 2029 roku.
Czasowe wstrzymanie: W lipcu 2025 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny wstrzymał decyzję środowiskową dla terminala na wniosek strony niemieckiej, ale sprawę już odrzucono, dzięki czemu można kontynuować projekt.
Kontynuacja budowy: Po wydaniu ostatecznej decyzji środowiskowej, budowa ma zostać wznowiona z udziałem polskich firm.
Harmonogram: Wbicie łopaty pod drogę techniczną planowane jest na przełom III i IV kwartału 2025 roku, a cały terminal ma zostać ukończony na przełomie 2028/2029 roku.
Podział zadań: W ramach inwestycji polskie firmy będą realizować infrastrukturę, a konsorcjum DEME Concessions i QTerminals odpowiada za budowę samego terminalu.
Finansowanie: Koszt budowy szacowany jest na około 2,5 miliarda złotych, a inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 13.11.2025, 21:24 · Zgłoś
Łzesz, co udowodniłam w innym komentarzu
Odpowiedz
-7
@ Anonim55165
dnia 14.11.2025, 06:46 · Zgłoś
Czasowo wtrzymana?
Jak budowa portu w Elblągu? Już 2 lata mija i co tam sie dzieje?
CPK Tusk ogłosił ze na CPK przeznaczył 3.5 miliarda na przyszły rok a powinno byc juz wydane 9 miliardów według programu PiS

Ale [...] maja audyty utajnione ktore miały wykryc afery w CPK
Jestes tak zakłamaną i fałszywą osobą ze szkoda czasu na takei cos
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:17 · Zgłoś
A jednak [...] i "nieczytaty"?
Odpowiedz
-3
@ Ja
dnia 14.11.2025, 10:30 · Zgłoś
powołujesz się na link interia.pl i wszystko jasne.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 14.11.2025, 10:52 · Zgłoś
Powołujesz się na TV ZaRublika i wszystko jasne. Proszę bardzo, tu jest wszystko. Kto chce i umie, niech czyta. https://konkret24.tvn24.pl/polska/terminal-w-swinoujsciu-do-kosza-resort-infrastruktury-i-port-odpowiadaja-na-slowa-grobarczyka-st8735526
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.