Kryzys omija Gamrat szerokim łukiem
Pomimo kryzysu gospodarczego, który dotyka wiele firm, ZTS Gamrat S.A. inwestuje w nowoczesne technologie, wprowadza nowe produkty na rynek, pozyskuje nowych odbiorców za granicą, nie zwalnia tylko zatrudnia kolejne osoby i przede wszystkim generuje zyski.
W 2008 roku firma Gamrat wprowadziła na rynek produkty nowej generacji: system rynnowy “Magnat” i wykładzinę prasowaną “Norma 43”, które zostały nagrodzone prestiżowym tytułem “Innowacja Roku 2008”. Technologia stosowana do produkcji wykładzin jest nowatorska, a w Polsce do tej pory nie była stosowana. Umożliwia produkcję wysokiej jakości wykładzin o bardzo dobrych parametrach zarówno technicznych jak i estetycznych.
Pozyskują nowe rynki
- Sprzedaż krajowa wykładziny rozwija się bardzo dobrze. Nam bardzo pomaga słaba złotówka. Cała nasza konkurencja w obszarze wykładzin podłogowych to producenci zagraniczni, w momencie, kiedy złotówka straciła na wartości to ich wyroby podrożały. Kryzys, o którym się mówi dotyczy developerów i budownictwa indywidualnego, a to nie przekłada się na naszą produkcję. Większość naszych produktów, to wyroby inwestycyjne na potrzeby instytucji np. szkół, szpitali, a nie dla klientów indywidualnych - mówi Janusz Rak, dyrektor ds. handlu.
Gamrat jest w trakcie końcowych negocjacji podpisania kontraktu z czeską firmą Fatra, która na początek zamówiła 20 tys. m kw. wykładzin. Ta firma będzie sprzedawała “Normę 43” pod swoją marką na rynku czeskim i słowackim. Zakład jest także w trakcie końca negocjacji z bardzo dużym odbiorcą zagranicznym. Na uwadze jest rynek turecki, docelowo także rynek rosyjski i ukraiński. – Niedawno przebadaliśmy naszą wykładzinę w Instytucie w Wiedniu i okazało się, że jesteśmy co najmniej o klasę wyżej od konkurencji. Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że w wykładzinach podłogowych nasza “Norma 43” w kategoriach samochodowych to rolls royce – zaznacza J. Rak. (...)
/mm/ - Szczegóły w numerze Nowego Podkarpacia