Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Miasto ma w planach budowę mostu

113

Władze miasta będą ubiegać się o dofinansowanie na realizację wieloletniego zadania związanego z budową nowej przeprawy mostowej przez rzekę Wisłokę łączącej tereny przemysłowe na osiedlu Gamrat z drogą krajową na ul. Krakowskiej w Jaśle. 

Na ostatniej sesji radni miejscy podjęli uchwałę w sprawie zaliczenia ulicy bocznej od ul. Mickiewicza do kategorii dróg gminnych. Jest to jeden z wymogów ubiegania się o środki zewnętrzne w ramach rządowego programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej – Mosty dla Regionów. Termin składania wniosków mija 29 marca br. Miasto Jasło zgłosi swój akces w ubieganiu się o dofinansowanie. W ramach programu wieloletniego na lata 2018-2025 ministerstwo przeznaczyło 2 mld 300 mln zł. Dofinansowanie możliwe do uzyskania wynosi do 80 %.

- Stoimy przed koniecznością remontu mostu w ciągu ul. Krajowickiej w Jaśle. Ta ulica jest obciążona dosyć dużym ruchem pojazdów, przez co spotykamy się z niezadowoleniem i protestami ze strony mieszkańców. Transport kołowy chcielibyśmy wyprowadzić poza osiedle, dlatego potrzebna jest budowa nowej przeprawy mostowej poza strefą intensywnej zabudowy. Jest to możliwe – zapewnia burmistrz Ryszard Pabian. - Byłoby to włączenie bezpośrednio w tzw. zachodnią bramę gamracką, następnie przez rzekę Wisłokę, włączenie do ul. Okrężnej aż do ul. Krakowskiej. To zadanie na przyszłe lata – dodaje.

W ramach programu „Mosty dla Regionów”ma powstać most wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi co najmniej klasy G. Zadanie jest podzielone na dwa etapy. Pierwszy dotyczy przygotowania dokumentacji zgodnie z wymaganiami przepisów środowiskowych, drugi zaś opracowania projektu budowlanego, w tym niezbędnej dokumentacji technicznej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Władze miasta przekonują, że budowa nowej przeprawy mostowej będzie korzystniejsza chociażby pod względem finansowym niż remont obecnego mostu na ul. Krajowickiej. Nie został jednak przedstawiony kosztorys takiego przedsięwzięcia. Mimo to, sama możliwość uzyskania dofinansowania na poziomie 80 % jest atrakcyjna. - Nawet jeżeli będziemy mówić o dużej kwocie, to 20 % dla miasta rozłożone nawet w cyklu 2 -letnim nie powinno stanowić obciążenia niemożliwego do udźwignięcia. W związku z czym wydaje się, że powinniśmy jednak podjąć działania zmierzające do uzyskania kolejnego mostu zwłaszcza że w innym wypadku nie minie nas generalny remontu już istniejącego – skwitował Jacek Borkowski, skarbnik Urzędu Miasta w Jaśle.

id

Napisany dnia: 19.03.2019, 11:43

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kierowca 8I0
dnia 27.03.2019, 15:02 · Zgłoś
Co tak ten portal zatkało.
Nic nie piszą o budowie która jest w trakcie realizacji łącznika wzdłuż
terenów nadrzecznych Jasiołki na Błoniach.
Czyżby czuli niechęć do nowych realizowanych inwestycji w Jaśle.
Chyba tak.
Odpowiedz
1
@ Kierowca 8I0
dnia 26.03.2019, 15:16 · Zgłoś
Mieszkańcy Jasła, to są specjaliści od wymyślania pomysłów do zrealizowania
ale w odległej dalekiej przyszłości.
Trzeba zaspokoić byt tych którzy się buntują z braku pieniędzy.
Jak na przykład nauczyciele.
Obecnie miasto Jasła przeznacza już na oświatę 30 % a trzeba jeszcze więcej.
Odpowiedz
-2
@ clashtorny
dnia 25.03.2019, 18:18 · Zgłoś
Niech się lepiej zajmą mostem łączącym Gądki z Jasłem. Tyle lat mieszkańcy muszą jeździć dookoła Jasła bo nie znalazł się żaden odpowiedzialny człowiek żeby zezłomować tamten most i wybudować solidny most z możliwością przejazdu dla osobówek
Odpowiedz
0
@ dd
dnia 25.03.2019, 21:01 · Zgłoś
Obwodnica centrum? Niegłowice Gądki Szkolna Mickiewicza Krajowice.
Super.
Odpowiedz
0
@ MrocznaaLady
dnia 25.03.2019, 17:01 · Zgłoś
Ja jestem za tym żeby w Jaśle zrobić nową galerie handlowa i jakieś fajne miejsca dla dzieci i młodzieży , żeby miały gdzie spędzać miło czas . Po za tym zrobić coś dla miasta wymienić wszędzie latarnie , zadbać o porządki w mieście ponieważ pełno się śmieci po mieście przewala , odremontować stare budynki , przerobić je na coś , a nie że one stoją i straszą , szczególnie ten wielki budynek koło Galerii Europa który stoi i straszy oraz ten niedaleko parku odnowić by można było.Pozdrawiam
Odpowiedz
3
@ Kierowca 8I0
dnia 23.03.2019, 20:41 · Zgłoś
Ale porównanie, oświetlenia Biecza do Jasła.
Odpowiedz
3
@ Rada
dnia 23.03.2019, 22:47 · Zgłoś
Należy świecić oczami-ze wstydu.
Odpowiedz
4
@ Do Ratusza
dnia 23.03.2019, 17:02 · Zgłoś
Zobaczcie jak pięknie oświetlono z wykorzystaniem solarów drogi wjazdowej do Biecza od strony Gorlic.. Około 2 km. wspaniego chodnika z darmowym oświetleniem.
Odpowiedz
3
@ Kierowca 8I0
dnia 22.03.2019, 19:45 · Zgłoś
Żeby zaspokoić wszystkie zachcianki i pomysły wypisane w tutejszych
komentarzach trzeba by było przeznaczyć cały budżet województwa Podkarpacia.
Ale że jest możliwość wybudowanie przy pomocy dotacji ważnego mostu
dla strefy przemysłowej Gamrat, to już źle i niedobrze.
Śmieszy mnie moc nierealnych pomysłów, na które nie ma i nie będzie
możliwości zrealizowania.
Trzeba brać co dają, realizować i pokazać że potrafimy wykonać otrzymane
inwestycje w terminie i podarowane pieniądze zostaną wykorzystane w całości
przeznaczonej kwoty.
Nikt nam nie da nic żadnych pieniędzy gdy jest niepewność zrealizowania
planowanej inwestycji.
A mieszkańcy Jasła już na podstawie licznych przykładów zyskali sobie opinię
ludzi, kłótliwych, niepewnych, protestujących i nieprzychylnych dla każdej
nowej planowanej inwestycji w naszym mieście.
Odpowiedz
7
@ Do YOZEF
dnia 21.03.2019, 22:27 · Zgłoś
Nie będą budować lini kolejowej Jasło Dębica bo to się nie opłaca natomiast będą budować linie kolejową Jasło - OŻENNA i będom kursować pociongi Pindolino.
Odpowiedz
4
@ marek
dnia 21.03.2019, 22:16 · Zgłoś
Krosno wymienia wszystkie lampy na nowoczesne ledówki
Odpowiedz
4
@ drogomistrz
dnia 20.03.2019, 21:58 · Zgłoś
Tak na spokojnie. Dobry most o odpowiedniej nośności od drogi krajowej nr 73
( ulicy Krakowskiej ) do strefy przemysłowej Gamratu jest potrzebny bez wątpienia,
bo jest to najkrótsza realna obecnie droga łącząca tą ważną strefę Jasła ze światem.
Ale jeden porządny, nie cztery mosty obok siebie. Panie Burmistrzu i Panie Starosto
zacznijcie ze sobą współpracować w sprawach ważnych dla Jasła, bo historia wam tego
nie wybaczy. Już jest po wyborach. Czy wojenka ma trwać pięć lat ?
Odpowiedz
4
@ Ooo..
dnia 20.03.2019, 19:53 · Zgłoś
Mieszkańcom ul. Krajowickiej przeszkadza ruch? A co z mieszkańcami Krakowskiej? I 17stycznia? To jest już bezczelność! Kto go wybrał? Dzieli ludzi na lepszych i gorszych! Za takie rządy to 1500zl mu poboröw mu dać a nie podnosić do 10tys. Chamstwo!!!
Odpowiedz
1
@ Do YOZEF
dnia 20.03.2019, 18:56 · Zgłoś
W kampanii samorzadowej jeden mówił, że bedom budować linie kolejowom Jasło-Dębica
Odpowiedz
1
@ YOZEF
dnia 23.03.2019, 03:22 · Zgłoś
tak ale przd 2 wojna swiatowa mowil
Odpowiedz
0
@ voyager
dnia 20.03.2019, 13:32 · Zgłoś
O jeden most za daleko !?
Odpowiedz
7
@ Mieszkaniec
dnia 20.03.2019, 10:23 · Zgłoś
A co ja mam w PLANACH ? ...ho ho ho...
Odpowiedz
3
@ Mostowy I
dnia 20.03.2019, 08:41 · Zgłoś
Chyćmy sie i zbudujmy most na Jasiołce Warzyce-Roztoki, pokażmy że mozna
Odpowiedz
-1
@ YOZEF
dnia 20.03.2019, 03:58 · Zgłoś
zobaczymy po wyborach
1 zbiornik katy myscowa
2 droga krajowa 73 jaslo pilzno
2 obwodnica podzamcze trzcinica
4ronda grota roweckiego szkolna oraz jagiely dwudziestolecia az sie prosi
panie posle rzonca i wszyscy ktorzy kochaja jaslo do roboty w tej sprawie niewazne jak burmistrz starosta posel czy senator ,,,do roboty bo moje kochane miasto umiera
Odpowiedz
8
@ plany, plany, plany
dnia 19.03.2019, 23:06 · Zgłoś
plany, ma w planach, będą plany, a od lat nic z tych "waszych planów " nie wypala, wreszcie zamiast planować podejmijcie działania :-)
Odpowiedz
12
@ WEŹCIE SIĘ DO ROBOTY
dnia 19.03.2019, 20:53 · Zgłoś
Bardzo wiele trzeba zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.
Jasło nie dostanie ani grosza na ten most z tego programu. To jest program budowy przepraw dla WOJSK. Kto chce dowodu odsyłam do mapy wyznaczonych już przez rząd inwestycji. Może jakieś inne mosty w Polsce z tego wymienią, ale nie taki margines. Weźcie się w końcu do roboty i za to co jest realne!!! Fundusz dróg samorządowych, złożone na coś wnioski? Niedługo się okaże, że nic, przez was nieroby nic się nie zmieni NIC!!!
Odpowiedz
8
@ Bartek
dnia 19.03.2019, 19:54 · Zgłoś
Jaslo jest zapomniane przez świat nic tu nie ma nawet porządnego sklepu jedynie otwierają nowe szmateksy. Asfalt jest taki na drogach ze zachwiać będzie zawieszenie do wymiany Jasło stoi w miejscu już od dawna
Odpowiedz
4
@ rak
dnia 19.03.2019, 19:51 · Zgłoś
Może niech lepiej zajmą się pracami na miejskiej winnicy to coś z tego będzie.
Odpowiedz
6
dnia 19.03.2019, 19:49 · Zgłoś
Może p.Burmistrz się wypowie na temat ul. Leśnej skoro już MPGK kładzie rurociąg wodny to zapewne są plany drogi całej ulicy no bo po co zostawiać hydranty no i komu tak naprawdę jest to potrzebne, skoro nikt w urzędzie nie może pokazać planów tej drogi.Nawet nie ma planów zagospodarowania przestrzennego,myślę że chodzi tu o coś innego.MAM POMYSŁ MOŻE BY TYM TEMATEM ZAINTERESOWAŁ SIĘ JASIELSKI PORTAL INFORMACYJNY MOŻE ONI NIE SIĘ DOWIEDZĄ WIĘCEJ KONKRETÓW.
Odpowiedz
6
@ mieszkanka
dnia 19.03.2019, 19:18 · Zgłoś
Zróbcie coś by odciążyć 17 stycznia bo zaczniemy ją blokować. Panie Burmistrzu ruch jest "masakrycznie" duży a tiry przeładowane jadą w kolumnach po 6 a nawet w nocy po 8. Przez złe wyremontowanie drogi i koleiny domy się ruszają .Odszkodowania za domy ktoś będzie musiał kiedyś zapłacić.
Odpowiedz
8
@ XXX
dnia 19.03.2019, 19:11 · Zgłoś
Przeczytałem wszystkie komentarze i zastanawiam się czy komentujący udają głupków czy naprawdę wierzą we wszystkie obietnice, które wypadną z ust polityków. Jeżeli wierzą to są głupkami pierwszej klasy. Ludzie otrząśnijcie się. Już po wyborach, kiełbasa zjełczała, należy żyć dniem dzisiejszym i liczyć tylko i wyłącznie na siebie.
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 19.03.2019, 18:56 · Zgłoś
Kiedy rusza Kronospan w jasle kidy otwarcie
Odpowiedz
7
@ pawel
dnia 19.03.2019, 17:57 · Zgłoś
wybudują w zdłuz rzeki
Odpowiedz
9
@ amigo
dnia 19.03.2019, 17:38 · Zgłoś
Panie Pabian gdzie most na Gadki? Wstyd mi za takich jak pan.
Odpowiedz
14
@ Jaślak
dnia 19.03.2019, 16:45 · Zgłoś
Ależ komuchu, nie podniecaj się, oni planują cztery,
mogą zaplanować i sto a i tak nie zbudują żadnego.
Tak jak zbudowali zbiornik Kąty-Myscowa, obwodnica
północna, spalarnia śmieci, rondo na 3 mają i wojska
polskiego, łącznik Baczyńskiego z ducala itp, most
na gąskach , zjazd z autostrady na Jasło w Pilźnie itp.
Odpowiedz
15
@ jaslak
dnia 19.03.2019, 16:40 · Zgłoś
koniecznie mcdonald , ludzie dramaty przezywają z powodu jego braku...
Odpowiedz
15
@ Donald
dnia 19.03.2019, 17:27 · Zgłoś
No tak, jak żyć panie burmistrzu bez McDonalda, no jak żyć! Tragedia!
Odpowiedz
8
@ X
dnia 19.03.2019, 17:43 · Zgłoś
Już na nowinach24 mają ubaw z nas
Odpowiedz
1
@ Tosia
dnia 19.03.2019, 17:46 · Zgłoś
Jeszcze na facebok wpisz nowiny 24 to się uśmiejesz
Odpowiedz
9
@ wkurzony na jasło
dnia 19.03.2019, 18:37 · Zgłoś
Tak i koniecznie postawcie go najlepiej w poprzek Lwowskiej wzdłuż wyjazdu ze szpitala, bo co ma tamować ruch na Pilzno tylko trochę niech zatamuje całkiem a co !

K… poj...ne to miasto, Komisariat gdzieś w krzakach (chodzi o to,by niebieskie pieski mogły słodko spać w nowej budzie i żeby petenci nie zawracali głowy przychodząc z przestępstwami ?), paraliż komunikacyjny, most chcą stawiać obok mostu, dla nas młodych pracy za godną płacę nie ma i musimy uciekać – za to stawiają Jezuska jak w RIO…

A to podobno Jasło nie Jarosław.Choć lepiej by to był Jarosław,bo te leśne dziadki co tym zarządzają to się nadają do odziania w kaftanik i wywiezienia do pokoju bez klamek.
Odpowiedz
4
@ stary komuch
dnia 19.03.2019, 16:34 · Zgłoś
Jak to wszystko czytam to zaczynam tęsknić za czasami centralnego planowania.
Gdyby wierzyć mediom i miejscowym politykom to planowany jest nowy most
przez Wisłokę od Gamratu w stronę Krajowic, zaraz dalej od Podzamcza na Kaczorowy
i nieopodal jeszcze jeden od Kaczorow w kierunku Żeromskiego. Przy tym istnieje jeszcze
most na Krajowickiej, możliwy do remontu. Cztery mosty przez jedną rzekę na odcinku
2 kilometrów ? Czy to nie za dużo ? Czy jeszcze ktoś nad tym wszystkim
panuje ? Czy zarządzający wszystkimi drogami na terenie miasta nie mogą się
spotkać i np. ustalić jakie mosty są niezbędne i gdzie je najlepiej wybudować ?
Odpowiedz
3
@ wkurzony na jasło
dnia 19.03.2019, 18:30 · Zgłoś
PlanoPlanowanie gospodarcze to przesada towarzyszu,zresztą do tego to akurat PiS próbuje wracać.

Ale zarządzać miastem i terenami miejskimi PLANOWO to powinni,tylko to banda starych zramolałych tumanów co się jak piszesz spotkać nie mogą ani dogadać,a jak już jakimś cudem to się dzieje to z biura nie wychodzą i mamy potem nie przemyślane potworki.

Czy jeszcze ktoś nad tym wszystkim panuje ?
Uważam,że NIE.
Odpowiedz
7
@ Jaślak
dnia 19.03.2019, 15:35 · Zgłoś
I czym się podniecacie, to jak zwykle za tej władzy
tylko obietnice, plany i medialny szum i pozoracja
działań, a będzie jak zawsze w tym grajdole, czyli
nic nie będzie.
Odpowiedz
7
@ jd
dnia 19.03.2019, 15:21 · Zgłoś
A Pan Burmistrz zapomniał o przeprawie na Gądki ??? co z obietnicą wyborczą ???
Odpowiedz
2
@ Wiki
dnia 20.03.2019, 20:33 · Zgłoś
Kajak albo wpław
Odpowiedz
-3
@ Emeryt
dnia 19.03.2019, 15:07 · Zgłoś
Coś się w Jaśle dzieje.
Mieszkańcy Jasła zwierają szeregi.
Już dawno nie było protestu, więc trzeba zorganizować protest a najlepiej
on wychodzi na rondzie Solidarności w Jaśle.
Odpowiedz
11
@ Ewka
dnia 19.03.2019, 14:29 · Zgłoś
Tak myślę, że w Jaśle powinno być obowiązkowe noszenie odblasków w związku z tymi krokami na ulicach. Piesi są niewidoczni!
Odpowiedz
26
@ Ha ha ha
dnia 19.03.2019, 14:08 · Zgłoś
Most będzie wybudowany bardzo szybko czyli już w 2 miesiące po zakończeniu budowy zapory w Kątach.
Odpowiedz
10
@ Po kiego?
dnia 19.03.2019, 13:43 · Zgłoś
W związku z przebudową DK 73 w waruancie zachodnim obwodnicy Jasła planowany jest most na rzece Wisłoce, dalej przez Kaczorowy do skrzyźowanie z drogą powiatową w kierunku Gamratu.

Przy okazji, jakie postępy z mostem na Gądkach po mieszkam w okolicy?
Odpowiedz
6
@ Mostowy
dnia 19.03.2019, 14:16 · Zgłoś
Niech zrobią most zwodzony,taki jak w Malborku u Krzyżaków.
Odpowiedz
5
@ do po kiego
dnia 19.03.2019, 20:37 · Zgłoś
mam rodzinę na Gątkach i NIE CHCĄ mostu !! tam gdzie kładka

wszystko zależy gdzie kto mieszka!
Odpowiedz
4
@ most
dnia 19.03.2019, 13:41 · Zgłoś
Przecież to bez sesnu. Nie lepiej poprawić aktualny most (generalnie a nie kleić dziury) i po nim jeździć. Po co drugi most 500m dalej?
Odpowiedz
3
@ aS
dnia 19.03.2019, 17:43 · Zgłoś
No własnie nie lepiej.
Odpowiedz
0
@ hanka
dnia 20.03.2019, 16:48 · Zgłoś
Ty przestań jeździć rowerem, tylko wsiąć do auta. Będziesz miał odpowiedź.
Odpowiedz
11
@ tylko e-demokracja !
dnia 19.03.2019, 13:40 · Zgłoś
Na przyszłą kadencję to jest tą następną po nadchodzącej obiecujemy wam most Jasło-Singapur tylko nas (partie) wybierzcie.
Odpowiedz
10
@ qwerty
dnia 19.03.2019, 13:09 · Zgłoś
Czy ten planowany most w jakiś sposób połączy się planowaną obwodnicą Jasła w ramach przebudowy drogi nr 73 Jasło - Pilzno czy każda z tych dróg będzie biegła "swoją drogą" jakby osobno :) Tak się tylko zastanawiam...
Odpowiedz
20
@ dyzianka
dnia 19.03.2019, 12:48 · Zgłoś
Jako osoba głęboko wierząca, wierzę, że nasi parlamentarzyści senator Alicja Zając, poseł Bogdan Rzońca, radny sejmiku poproszą starostę Adama Pawlusia, aby w ramach przyjaznych stosunków z Burmistrzem Jasła odpowiedział Miastu na złożony wniosek cyt."Aby przystąpić do programu „Mosty dla regionów” radni miejscy musieli za pomocą uchwały zmienić status ulicy Krajowickiej na drogę gminną. W sprawie przekształcenia drogi władze miasta skierowały pismo do Zarządu Powiatu. Po raz kolejny władze powiatu nie wykazały woli współpracy. Na pismo, które zostało skierowane do starostwa w styczniu, do marca burmistrz Jasła nie otrzymał odpowiedzi."
Odpowiedz
16
@ Przepraszamy - Urząd Miasta
dnia 19.03.2019, 12:38 · Zgłoś
Oczywiście w artykule jest błąd, bo chodzi rzecz jasna o most na zaporze Kąty-Myscowa.
Odpowiedz
22
@ ixi
dnia 19.03.2019, 19:17 · Zgłoś
Dokładnie, sam nie wiem czemu Bóg nas skaral takimi nieudacznymi politykierami, mówię to że smutkiem.
Odpowiedz
14
@ myśl
dnia 19.03.2019, 20:13 · Zgłoś
Tak naprawdę to nie są politycy bo nie wykonują naszej woli tylko aktorzy polityczni opłacani przez różnego rodzaje korporacje.
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 20.03.2019, 08:04 · Zgłoś
.. korporacje, obce lobby lub wywiady innych państw..
Odpowiedz
2
@ Nie jest źle
dnia 20.03.2019, 17:48 · Zgłoś
Obecny Burmistrz Nie Jest zły,nie ratuje budżetu miasta na ludzkiej krzywdzie,a nie znamy dogłębnie prawdy i przyczyn niemożności działania,by spełnić oczekiwania mieszkańców Jasła.Stagnacja coś dowodzi,kiedyś poznamy przyczyny.
Odpowiedz
3
@ rumianek
dnia 23.03.2019, 19:47 · Zgłoś
Bo jest jak rumianek: nie zaszkodzi i nie pomoże. Piastuje urząd i liczy, że sprawy same się rozwiążą. Nie podejmowanie decyzji to też decyzja.
Odpowiedz
0
@ Cenię rumianek
dnia 23.03.2019, 22:40 · Zgłoś
Piękny,skromny,wonny i jednak leczniczy/cukrzyca/.Lepszy niż modrzew-niczego nie leczy i pozwala na zamieszkiwanie złym duchom.
Odpowiedz
9
@ DD
dnia 19.03.2019, 12:36 · Zgłoś
A na Jasiolce most koło Nowego Stylu? O 14 jak sie konczy zmiana to na obwodnicy tworza sie korki a duzo aut skreca koło huty w lewo zeby dojechac do wiosek zlokalizowanych po drugiej stronie Jasiolki
Odpowiedz
15
@ wkurzony na Jasełko
dnia 19.03.2019, 17:34 · Zgłoś
A daj spokój. Koło Nowego Stylu to ani drogi nie poszerzą ani nic ci nasi bezradni. „Uzbroili teren inwestycyjny” i są happy,”myślą” że im Krzanowscy zamiast żydować (nie tylko na pensjach) sami zbudują widocznie coś lepszego albo rozładują ruch. Owszem,częściowo by się dało rozładować ruch jak by zmienić godziny zmian w Stylu a miasto wysłało więcej autobusów (co się za cholerę nie opłaci),ale nie tędy droga – a za szerszą drogę i rondo czy drugą drogę i most nie chcą zapłacić.

Zresztą to banda tumanów,ostatnio znów przypominali temat McDonalda choć Lwowska i droga na Pilzno/Tarnów to zwykle jeden wielki korek rano i pomiędzy 14 a 17 od ronda po kościół na kotlinie (tam gdzie Jezuska stawiają),obwodnicę obiecują niby… taaaaak wybudują ją zaraz po zaporze w Kątach !
Odpowiedz
1
@ Wiki
dnia 20.03.2019, 20:28 · Zgłoś
To jeszcze że 20 lat inna władza będzie na kogo zwalić
Odpowiedz
13
@ Mostowy
dnia 19.03.2019, 12:26 · Zgłoś
Tylko się cieszyć, będzie dwa mosty w jednym miejscu na jednej rzece, da sie, da
Odpowiedz
3
@ pawian
dnia 20.03.2019, 08:43 · Zgłoś
Jasło będzie drugą Warszawą.
Odpowiedz
3
@ K-Toto-Ja
dnia 24.03.2019, 20:31 · Zgłoś
Jasło w Całym Świecie słynie
Bo trzy rzeki przez nią płynie
Będą sławne okolice
Jak będą trzy obwodnice
A na każdej rzece będą po trzy mosty
Będą płynąć pochwały dla Pana Starosty
Kto do trzech umie liczyć
Przy wyborach-może się przeliczyć
Odpowiedz
16
@ Tic.-Tac
dnia 19.03.2019, 12:21 · Zgłoś
Korzystniejszy wariantem jako początek obwodnicy północnej m.Jasła byłoby wybudowanie mostu na rzece Wisloce na wysokości Podzamcza i ok.2.0 km drogi wzdłuż cmentarza do ul.Mickiewicza.I w tym obrębie ul.Mckiewicza wybudować węzeł drogowy z dojazdem do Gamratu..Poszerzyć drogę przez Bryły kosztem orurowania odwodnienia drogi.Byłoby to też sensowne na wstępie puszczając częściowo ruch poza centrum miasta,tj.Kazimierza Wielkiego i 17-gi Stycznia.
.Takie też jest rozwiązanie w planie przestrzennego zagospodarowania.
Odpowiedz
5
@ nik
dnia 19.03.2019, 13:14 · Zgłoś
Oczywiście, że budowa w Gamracie kolejnego mostu jest bez sensu. Dwa mosty w odległości 600 metrów jeden od drugiego to całkowity bezsens. Oj będą miały media ogólnopolskie o czym pisać. Przecież ten program budowy mostów nie temu ma służyć. Chyba, że to celowe działanie aby ośmieszyć program rządu PIS. Czy w tym Urzędzie jeszcze ktoś myśli ! Mam nadzieję, że ta inwestycja nie dostanie dofinansowania. Jeżeli tak dalej pójdzie to następnym krokiem będzie chyba budowa mostu wzdłuż rzeki Wisłoki.
Odpowiedz
39
@ Woytazzz
dnia 19.03.2019, 12:10 · Zgłoś
W treści artykułu brakuje jednej istotnej informacji, którą na całe szczęście podały "Nowiny". Zacytujmy zatem:

"Aby przystąpić do programu „Mosty dla regionów” radni miejscy musieli za pomocą uchwały zmienić status ulicy Krajowickiej na drogę gminną. W sprawie przekształcenia drogi władze miasta skierowały pismo do Zarządu Powiatu. Po raz kolejny władze powiatu nie wykazały woli współpracy. Na pismo, które zostało skierowane do starostwa w styczniu, do marca burmistrz Jasła nie otrzymał odpowiedzi."

Kiedy jakaś konferencja prasowa Pawlusia i Rzońcy? Co panowie od kompromisu, współpracy i "nie mówienia że nie można" mają jaślanom do powiedzenia na ten temat?
Odpowiedz
33
@ oset.
dnia 19.03.2019, 12:42 · Zgłoś
Rzońca był wczoraj w telewizji, ale się "zgodoł"!!! Szkoda było czasu i pieniędzy na taki "wystep".
Odpowiedz
8
@ Uj
dnia 19.03.2019, 13:53 · Zgłoś
W "tej" telewizji?
Odpowiedz
15
@ dragoness
dnia 19.03.2019, 16:18 · Zgłoś
Pan Rzońca zapomniał, że to za rządów PiSu zlikwidowano połączenia dalekobieżne z Jasła. Mieszkańcy pamiętają.
Odpowiedz
-8
@ Tic-Tac @ woytazz
dnia 19.03.2019, 17:17 · Zgłoś
P.Jaśnie Pan wysłał pismo do Starosty i nie otrzymał odpowiedzi,to się poskarzyl redakcji nowin.Dosyć żałosne postępowanie.Należy mniemac,ze jest się uzależnionym od Starostwa i tak trudno zrozumieć, że trzeba ruszyć cztery litery i w waznych sprawach się pofatygował.Autentyczny przykład z dużego miastajakim jest Rzeszów. P.Ferenc uzyskał 64 proc.poparcia i się z tym nie obnosi.Chodziło o sporna sprawę przy budowie suchego zbiornika retencyjnego na potoku Mlynowka.Ten człowiek osobiście robił uzgodnienia nie z oponentami,ale z chetnymi do współpracy na zasadzie partnerstwa.ū tj.wojewoda,Marszałkiem woj.podkarp.starosta powiatowym .Dało się załatwić. Ale trzeba czuć patriotyzm lokalny i służbę mieszkańcom od których ma się legitymację rządzenia miastem.
Odpowiedz
0
@ Ale jaja
dnia 19.03.2019, 17:20 · Zgłoś
Wątpię by pamiętali przekonamy się przy wyborach
Odpowiedz
5
@ nmv
dnia 22.03.2019, 15:15 · Zgłoś
TO PRZEKLEŃSTWO "wojenek" miasta z powiatem trwa od wielu lat ...Może główny prałat -kadrowy Jasła pokropiłby oba budynki albo jakoweś egzorcyzmy odczynił ...TO JUŻ NIE ŚMIESZNE -TYLKO STRASZNE !!!.. mieszkańcy miasta i powiatu cierpią...wstyd
Odpowiedz
50
@ Dociekliwy Stefan
dnia 19.03.2019, 11:55 · Zgłoś
Czy to prawda, że starosta będzie obok stawiał konkurencyjny most powiatowy, a potem ma nakłaniać kierowców, żeby jeździli po jego moście a nie tym burmistrza?
Odpowiedz
2
@ pokerowiec
dnia 19.03.2019, 20:30 · Zgłoś
Cieszę się że Burmistrz i jego współpracownicy zwrócili uwagę na Problem przez duże P odnośnie ruchu ul. Krajowickiej oraz Mickiewicza w ogóle to przydało by się by powiat w końcu zrobił nową drogę przez Bryły i dalej w stronę Mostu w Krajowicach. Most jest w fatalnym stanie co widać jak się przejeżdza regularnie przez niego-często naprawiany a dołki i tak wyskakują wzdłuż i wszerz po każdej zimie.

Pragnę przypomnieć że Powiat przymiarzał się do zrobienia ronda koło Kościoła - Tiry nie mają się jak złamać przy skręcie na krzyżówce a przejazd przez krzyżówkę to falowanie samochodu...

Jeśli chodzi o dofinansowanie to mam nadzieję że osoby które startują wyborach się wykażą i będą lobbować za projektem Miasta Jasła.

Mam nadzieję że uda się dopiąć inwestycji do końca - a przeciwnicy zawsze każdej inicjatywy się znajdą (malkontenci)- Czas by w GAMRACIE powstawały kolejny firmy Zatrudniające Ludzi i Płacące Podatki.
Odpowiedz
35
@ Ggh
dnia 19.03.2019, 11:46 · Zgłoś
Krosno dostało 8mln dofinansowania na wymiane calego oswietlwnia ulicznego na oszczedniejsze i ekokogiczne. Szkoda ze u nas sie nie da...
Odpowiedz
105
@ ixi
dnia 19.03.2019, 12:03 · Zgłoś
W Jaśle latarnie ledwie świeca, lepiej już w ogóle wyłączyć i siedzieć w mrokach. Brud, dziadostwo i bylejakość
Odpowiedz
-10
@ Q
dnia 19.03.2019, 12:26 · Zgłoś
Jasło wymieniało oświetlenie już jakiś czas temu.
Odpowiedz
89
@ do Q
dnia 19.03.2019, 12:47 · Zgłoś
w Jaśle nie wymieniono oświetlenia, ale wymieniono żarówki na polmroczne.Owszem uzyskano oszczędności na zużyciu energii kosztem wprowadzenia ciemności na ulicach.
Odpowiedz
42
@ Olo
dnia 19.03.2019, 12:53 · Zgłoś
No ciemno jak w du...
Odpowiedz
24
@ Zygzygzyh
dnia 19.03.2019, 15:32 · Zgłoś
A co z mostem na Gądki?
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 19.03.2019, 16:17 · Zgłoś
W Jaśle zrealizowano program "Sowa". Proszę zapytać p. Czerneckiego.
Odpowiedz
5
@ Świetlik
dnia 19.03.2019, 16:25 · Zgłoś
To się Krosno spóźniło z tym do Jasła 8 lat
Odpowiedz
4
@ aS
dnia 19.03.2019, 17:41 · Zgłoś
W Krośnie faktycznie potrzebne jakiekolwiek oswietlenie bo ciemnica straszna. Ale tak to jest jak sie dolączyło do miasta przyległe tereny wiejskie. Zeby było zabawniej oswietlenie jest np. na Traugutta okalajacej lotnisko, tyle że tamtą drogą mało kto jedzi:) A już przykładowo
Odpowiedz
18
@ Bujanie
dnia 19.03.2019, 17:53 · Zgłoś
Widocznym efektem programu Sowa jest znaczne zaciemnienie miasta- wojny nie ma (chwalmy Pana!) ale ulice zaciemniono. Coś za coś - miało być oszczędniej - jest niebezpieczniej.
Po "zbudowaniu" najpierw kładki a potem mostu na Gądkach przystępuje się do "budowy nowej przeprawy mostowej" (złote maliny od prof. Miodka za nowomowę- nie można powiedzieć "most"?). Efekt będzie ten sam co na Gądkach czyli temat daleko w lesie.
Nie ma co się zatem niezdrowo podniecać i lepiej po gospodarsku utrzymać w dobrym stanie to co jest, a nie bujać siebie i elektorat mrzonkami.
Przygotowanie inwestycji zahaczającej o sprawy środowiskowe trwa kilka lat, kasa to nie wszystko - tu decyduje biurokracja, a nie sprawy techniczne czy inżynierskie.
Czas zejść z obłoków i zająć się bardziej przyziemnymi i konkretnymi sprawami w tym grajdołku.
Chociaż czasem przyjemnie jest pomarzyć, pofantazjować, naobiecywać...
A czas sobie płynie banalnym tik-tak.
Odpowiedz
-20
@ aS
dnia 19.03.2019, 18:28 · Zgłoś
W którym miejscu jest ciemniej więc niebezpieczniej? Jakieś dane na poparcie tej tezy poproszę.
Odpowiedz
15
@ Światło
dnia 19.03.2019, 19:05 · Zgłoś
Żyją jeszcze ludzie pamiętający natężenie oświetlenia ulicznego w całym mieście przed wprowadzeniem energooszczędnych opraw. Złośliwie mówiąc jeszcze większe oszczędności można uzyskać wyłączając co drugą lampę uliczną.
Bo i za czym tu chodzić po nocy? Kwitnie ty jakieś życie nocne w mieście emerytów?
Odpowiedz
15
@ dragoness
dnia 19.03.2019, 19:40 · Zgłoś
Ciemno jest w całym mieście, jak w Londynie za czasów Kuby Rozpruwacza.
Odpowiedz
-12
@ As
dnia 19.03.2019, 20:14 · Zgłoś
Kolejny raz.prosze o KONKRET. I pewno nie doczekam bo internetowe dyskusje mają to do sibie ze rzucający hasło w tym przypadku ze ciemnosc ze niebezpiecznie nie mają chyba za wiele na poparcie swoich słów.
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 19.03.2019, 20:19 · Zgłoś
Chociażby na ulicy Lwowskiej, gdzie idąc chodnikiem od strony osiedla nie widać nic pod nogami.
Odpowiedz
-16
@ aS
dnia 19.03.2019, 20:34 · Zgłoś
I to jest to "całe miasto"? Ostatnio szedłem tamtędy jakiś miesiąc temu o godzinie 2:00 i jakos nie miałem problemu z widzeniem co mam pod nogami. Ale to zależy co chcemy widzieć, ja nie wpatruje sie czy cos lezy na chodniku, wystarcza zebym odróznił jezdnię od chodnika. Ja wiem ze teraz trend na świecące kostki brukowe i podświetlane elewacje domów ale to nie znaczy że samorządy maja wydawac pieniądze na takie chwilowe fanaberie, zresztą dobrze pamiętam komentarze po postawieniu świecącej fontanny czy elewacji JDK. Wtedy wielu zarzucało ze to niepotrzebne i słusznie. Dzis mam wrażenie ze ci sami którzy wytedy krytykowali teraz krzyczą ze jet za ciemno:) Ot taki typowe marudzenie na wszystko co sie dzieje wokół.
Jakoś dziwnie te same osoby które kiedyś wysmiewały ul. Produkcyjną dzis nie wołaja już ze to droga do nikąd, i ze to bezsensowna inwestycja. Zresztą tak samo dzis nagle cisza na temat drogi wzdłuz Jasiołki, a jeszcze niedawno był zalew trolingu " ze to tylko obiecanki wyborcze, itp"
Odpowiedz
27
@ .
dnia 19.03.2019, 20:56 · Zgłoś
W Jaśle jest ciemno, żarówki powinne być 2x mocniejsze
Odpowiedz
15
@ 3 w jednym
dnia 19.03.2019, 21:19 · Zgłoś
Po 1szym moście stoją filary 2go nie opłaca się remontować ? Postawia 3ci most? Paranoja
Odpowiedz
16
@ 3 w jednym
dnia 19.03.2019, 21:33 · Zgłoś
Prawda to że mają zakładać słabsze grzałki w czajnikach w urzędzie, ze względu na oszczędności energii ?
Odpowiedz
11
@ Do Asa
dnia 19.03.2019, 21:39 · Zgłoś
Pamiętam komentarze pod artykułem o wypadku-potrącenie pieszego.Pisano wówczas,że ciemno,obwiniano słabe oświetlenie.Proszę też empatycznie ocenić sytuacje.Ktoś traci pracę,bo mianowany,dyplomowany,aby ratować budżet miasta.Zaraz pojawiają się zbytki:fontanna,pajęczyna na JDK,oraz inne.Dziś czyta się,że "dziadki"nie dopuszczą młodych,bo chcą dorobić/chrupaniem paluszków na sesjach.Wielcy urzędnicy,jeśli wspieracie bogatych w niegodziwym zarabianiu,to lepiej z godnością odmówcie trzymania tej drabiny do kariery.Faktycznie,ciemno w tym Jaśle,pod wieloma względami.
Odpowiedz
10
@ Tylko 1
dnia 19.03.2019, 22:04 · Zgłoś
Będzie nakaz przynoszenia termosu z kawą,ale tylko małego,by ukrócić spacery do toalety(rewia mody na korytarzu.
Odpowiedz
5
@ Pesymista
dnia 19.03.2019, 22:35 · Zgłoś
Nie trzeba wyłączać co 2 lampę wystarczy nie oświetlać osiedli w dzień gdy świeci słońce kiedyś świeciły do 14 ...
Odpowiedz
11
@ Klops
dnia 20.03.2019, 02:28 · Zgłoś
Tylko modelki kiepskie
Odpowiedz
7
@ Ciemno
dnia 20.03.2019, 06:55 · Zgłoś
Jest ciemno jak w ... u Murzyna.
Odpowiedz
2
@ Lady Gaga
dnia 20.03.2019, 07:38 · Zgłoś
Most na Gądki się będzie budować jeszcze 15 lat a na Krakowska 25 lat bo znowu ktoś zawali terminy i nikt z tym nie zrobi
Odpowiedz
6
@ szejan
dnia 20.03.2019, 08:36 · Zgłoś
Senator Zająć, Poseł Rzońca, Pani Kurowska będą mieli to zadanie w programie kolejnych wyborów.
Odpowiedz
11
@ Pedro
dnia 20.03.2019, 11:02 · Zgłoś
Przez te niewielkie oszczędności Jasło stało się mroczną wiochą. Co z tego , że parę groszy zostaje w budżecie jak w mieście ciemno i ponuro. Nie na tym polega zarządzanie miastem. Mieszkańcy chcą mieć miasto jasne, ładne, żeby chciało się po nim przechadzać, spacerować, żebyśmy byli z niego dumni. Polecam przejazd przez rynek chociażby w Pilźnie nie mówiąc już o Krośnie czy Sanoku. Ładne , jasne , ciepłe światło, oświetlające ulice ale i elewacje. Przez takie miasta aż miło przejechać.
Odpowiedz
8
@ WALEC
dnia 20.03.2019, 20:26 · Zgłoś
w anglii prowadzono badania w fabryce bez okien. testowanie różny poziom jasności oświetlenia w zestawieniu z wydajnością produkcji. wyniki jednoznacznie pokazały, że wydajność pracy ludzi była większa przy odpowiednim poziomie oświetlenia. tak sobie myślę, że ten półmrok może tak negatywnie wpływa na zwijanie się naszego miasta. ciekawe jak po kilku latach zastosowania poziomu oswietlenia jak w jaśle wyglądałoby las vegas.
Odpowiedz
5
@ ok
dnia 20.03.2019, 21:35 · Zgłoś
Ulica Szkolna...ciemno jak w d...e .
Odpowiedz
4
@ demo_krytyk
dnia 21.03.2019, 07:21 · Zgłoś
Wzorem Trzaskowskiego,trzeba by zatrudnić latarników,tyle że nie w szkołach tylko na ulicach.Ha,ha,ha...
Odpowiedz
5
@ Beti
dnia 21.03.2019, 14:10 · Zgłoś
To samo w Gamracie - zęby sobie wybić można.
Odpowiedz
5
@ benek
dnia 21.03.2019, 16:42 · Zgłoś
Jasło upadło całkiem. Widać to w godzinach kiedy ludzie kończą pracę. Od 14-17 jest tak zakorkowane jak nigdzie indziej. Zamiast zbudować drugi most, który by łączył okolice szpitala z wałami w pobliżu cmentarza komunalnego to pieniądze idą na Gamrat. W rynku nie da się normalnie jeździć. Jeżeli tak dalej pójdzie to miasto za niedługo będzie świecić pustkami.
Odpowiedz
1
@ gddkia
dnia 23.03.2019, 00:10 · Zgłoś
przecież przy budowie nowej dk 73 pilzno jasło, wybrano wschodni wariant obwodnicy jasła z mostem przez wisłokę w kaczorowach, nie sądzę by jasło dostało pieniądze na budowę kolejnego mostu w odległości 2-3 km
Odpowiedz
3
@ dino
dnia 24.03.2019, 10:58 · Zgłoś
Ulica Tischnera - ciemnica lub mrugające słabym światłem latarnie (jak znicze).
Odpowiedz
0
@ emeryt
dnia 27.03.2019, 00:41 · Zgłoś
Jasło to jest miasto emerytów i rencistów, komu tu jest potrzebne oświetlenie ulic? I tak po zmroku siedzą w domach, a jesienią czy zimą katabasy im zapalą świeczkę. A nazajutrz powieszą klepsytrę i powiedzą że ludzie mrą aż miło. A młodzież kończy szkołę i spiepsza z tond, bo tu nawet budki z lodami się nie opłaca otwierać. No ewentualnie zostanie praca w Trans Tir, Hesta, lukas Trans. I podsumowójąc Prokurator powinien się tym zainteresować, jak z podwyżki żądowej można zrobić obniżkę, To wyjaśnię na przykładzie Hesty.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657