Miasto ogłosiło kolejny przetarg na budowę drogi 5KDZ
Miasto Jasło umorzyło pierwszy przetarg ogłoszony we wrześniu na budowę drogi 5KDZ wraz z infrastrukturą towarzyszącą, z uwagi na zbyt wysokie koszty realizacji zadania zaproponowane przez firmy. W ubiegłym tygodniu ponownie ogłoszono kolejny przetarg na budowę drogi w strefie warzyckiej. Miasto może przeznaczyć na ten cel ponad 6,5 mln zł.
W ubiegłym roku Miasto Jasło jako jedno z 29 miast w Polsce otrzymało dofinansowanie ze środków Funduszy norweskich i EOG 2014-2021 oraz budżetu państwa w kwocie 3,5 mln euro na realizację projektu "Jasło-moje miasto, mój dom". Jednym z jego przedsięwzięć jest budowa drogi 5KDZ w warzyckiej strefie inwestycyjnej łączącej ulicę Meblową z J. Piłsudskiego wraz z budową chodnika, ścieżki rowerowej i oświetlenia na długości 1,2 km.
Końcem września br. miasto ogłosiło przetarg, w którym zgłosiło się dwóch wykonawców. Sęk w tym, że proponowane przez nich koszty realizacji inwestycji znacznie przekraczały kwotę jaką miasto zamierza przeznaczyć na ten cel. Firmy wyceniły te prace na ponad 11 mln zł. Miasto jednak nie może przeznaczyć więcej niż 6 570,993, 33 zł stąd też umorzyło pierwszy przetarg i ogłaszając kolejny. Oferty można składać do piątku 25 listopada br.
W ramach zadania zostanie: wytyczony obiekt w terenie, wykonane roboty ziemne związane z budową drogi gminnej, ścieżki rowerowej, chodnika i zjazdów, przebudowana kolidująca infrastruktura techniczna, odwodnienie drogi (kanalizacja deszczowa z odpływem wód opadowych do rowów melioracyjnych i potoku Warzyckiego), łącznie czterech przepustów ramowych: dwa na potoku warzycki, oraz dwa na rowach melioracyjnych. Prace będą polegać również na budowie skrzyżowania z DK 28 – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego, a także chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż projektowanej drogi wraz z oświetleniem.
id
Powtarzanie przetargu na to zadanie, (czy wcześniej parę przetargów na budowę lodowiska) nic nie nauczyło "włodarzy".
Nadal liczą na cud, czyli znalezienie frajera, który nie tylko nic nie zarobi ale dołoży drugie tyle do
inwestycji.
Jak to jest: na inkubator, czy gen była kasa, a na drogę brakło?
Kto rządzi w tej piaskownicy?
ogłaszanie dla ogłaszania, dla odfajkowania, bo wiadomo, że nic z tego nie będzie.
Nie widać w tym żadnego sensu.
Coś jak bieganie psa za swoim ogonem.
zamawiający? Przecież nie na tym przetargi polegają że firmy wiedzą
ile nad mogą wydrzeć.
kwotę jaką zamierza przeznaczyć zamawiający ujawnia się przed
otwarciem pierwszej koperty a nie przed zbieraniem ofert.
Po drugie ile Miasto dostało dofinansowania nie oznacza że tylko
tą kwotę zamierza przeznaczyć. Można dostać dofinansowania
1mln a mieć swoich własnych środków 10 mln.
Do nauki póki nie jest za późno choć nadziei nie widzę
Myślisz ze ma więcej w obecnych czasach patrząc na pozostałe przetargi? Nie sądzę...
Dofinansowanie a nie całkowity
koszt.
Jasło jest najbardziej zakorkowane miasto na Podkarpaciu.
Jasło bez obwodnicy się udusi tymi samochodami.
Co nie ma nigdy.
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
komentarza: -9