Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Most w Krajowicach przejdzie rozbudowę. Zniknie ruch wahadłowy i sygnalizacja świetlna

44

Miasto Jasło ogłosiło przetarg na rozbudowę mostu w Krajowicach, który jest w złym stanie technicznym i wymaga pilnych prac naprawczych. Od kilku lat przejazd przez obiekt odbywa się wahadłowo, dodatkowo sterowany jest sygnalizacją świetlną. Miasto na realizację inwestycji otrzymało promesę z Rządowego Funduszu Polski Ład w wysokości blisko 11 mln zł.

Miasto Jasło przymierza się do rozbudowy mostu w Krajowicach, którego stan techniczny od lat prosi się o modernizację. Jeszcze nie tak dawno, bo w 2019 r. burmistrz Ryszard Pabian wspominał o pomyśle budowy nowej przeprawy mostowej przez rzekę Wisłokę łączącej tereny przemysłowe na osiedlu Gamrat z drogą krajową na ul. Krakowskiej w Jaśle. Z uwagi, iż były wówczas możliwości ubiegania się o środki na ten cel z rządowego programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej – Mosty dla Regionów, miasto liczyło, że uda się im pozyskać dofinansowanie na poziomie 80 proc. Miasto zmieniło jednak koncepcję. Zamiast nowego mostu zamierza rozbudować obecnie istniejącą przeprawę mostową.

- Zleciliśmy wykonanie ekspertyzy budowlanej obiektu oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla planowanej inwestycji. Wykonawca, który zostanie wyłoniony w drodze postępowania przetargowego przed przystąpieniem do właściwych prac budowlanych będzie zobowiązany do sporządzenia wszystkich niezbędnych opracowań projektowych - podkreśla Grzegorz Witkowski, kierownik Wydziału Inwestycji i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Jaśle. - Po wykonanej rozbudowie zwiększy się nośność obiektu, która obecnie wynosi do 30 ton. Ruch będzie dwukierunkowy, zdjęta zostanie sygnalizacja świetlna – dodaje.

Aktualny stan techniczny mostu o długości 120, 60 m, który najprawdopodobniej powstał w latach 70. eksperci z firmy AERO-PRz Sp. z o. uznali za niepokojący. W nawierzchni jezdni zauważono głębokie koleiny, spękania i wykruszenia w obrębie dylatacji bitumicznych, natomiast w nawierzchni chodników występują m.in. niewielkie spękania, ubytki, deformacje, a w krawężnikach ubytki betonu. Z kolei urządzenia dylatacyjne i elementy odwodnienia są zanieczyszczone oraz występują m.in. przecieki. Stan techniczny dźwigarów, poprzecznic, przyczółków oraz płyty mostu także uznano za niepokojący. Stwierdzono ubytki betonu i korozję zbrojenia.

W ramach rozbudowy mostu zaplanowano poszerzenie jezdni do 6,5 m, wykonanie obustronnych chodników o długości 1,5 m. - Analiza statyczno-wytrzymałościowa konstrukcji w stanie projektowanym wykazała konieczność wzmocnienia dźwigarów, wykonanie nowej płyty pomostu, wzmocnienie fundamentów podpór i adaptację geometryczną górnych części korpusów podpór wraz z wykonaniem nowych elementów wyposażenia obiektu oraz dostosowaniem dojazdu do obiektu – czytamy w ekspertyzie.

Na realizację zadania władze miasta otrzymały promesę w wysokości blisko 11 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład , pozostałe środki na pokrycie kosztów zadania zostaną pokryte z budżetu Miasta Jasła. W połowie lutego br. jasielski magistrat ogłosił przetarg na rozbudowę mostu na ul. Krajowickiej w Jaśle. Oferty można składać do 3 marca br.

id

Napisany dnia: 21.02.2023, 12:17

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
5
@ deren
dnia 23.02.2023, 09:37 · Zgłoś
A czy ktoś się zastanowił dlaczego zlikwidowano bocznicę kolejowa do Gamratu jakoś nikt nie poszedł siedzieć na dołek a powinien.
Odpowiedz
-2
@ ser_dziurawiec
dnia 22.02.2023, 12:04 · Zgłoś
Najbardziej bawi, że redaktor nie wie, w której dekadzie wybudowano ten most
"najprawdopodobniej w latach 70tych"
Odpowiedz
5
@ Do @ Jaslak
dnia 21.02.2023, 20:52 · Zgłoś
Zapomniałeś napisac jeszcze że do Gamratu dostarczane są surowce nie tylko o ładunku 45 ton ale nawet o ładunku 80 ton tylko że na dwoch samochodach.Puknij sie w czoło, maksymalny ładunek to 40 TON.
Odpowiedz
-3
@ Biedronka z osobnicy
dnia 21.02.2023, 20:27 · Zgłoś
Tylko PiS tak robi drogi
Odpowiedz
2
@ rjs
dnia 21.02.2023, 19:02 · Zgłoś
Z okazji nadchodzących wyborów naprawę mostu zlecimy nowej ekipie skoro pisiorom rzez 8 lat rządzenia się nie udało.
Odpowiedz
1
@ Juzek
dnia 21.02.2023, 18:39 · Zgłoś
Skrzyżowanie koło kościoła też przy okazji mogli by poprawić
Odpowiedz
4
@ PIP
dnia 21.02.2023, 18:27 · Zgłoś
A może ktoś poinformuje mieszkańców o korzyściach z nowo powstałego "Generatora..."
Jakie były i są założenia dotyczące jego rentowności i wymierne korzyści - gdyż na obecną chwile to chyba generuje on tylko dodatkowe obciążenia finansowe dla mieszkańców w postaci zwiększających się danin i podatków...
Odpowiedz
1
@ Olo
dnia 21.02.2023, 18:05 · Zgłoś
Od kilku lat?, chyba od kilkudziesięciu,było by bardzo zgodne z prawdą
Odpowiedz
-1
@ Seba
dnia 21.02.2023, 16:56 · Zgłoś
Co mi może zaproponować PO?
Odpowiedz
2
@ Blacharz
dnia 21.02.2023, 16:11 · Zgłoś
Najpierw niech dziury w drogach połatają, bo zawias można urwać
Odpowiedz
9
@ Polska w ruinie dzięki PiS
dnia 21.02.2023, 15:17 · Zgłoś
Światła to taki powalony pomysł że gdy w kolejce jest kilka aut to na zielonym wszystkie jada razem a gdyby świateł nie było to nigdy naraz tyle aut nie będzie nawet z dwóch stron.
Odpowiedz
-2
@ starosta
dnia 21.02.2023, 14:36 · Zgłoś
Pewne by to było, gdyby przebudową mostu zajął się starosta pan Pawluś. A tak, różnie z tym może być.
Odpowiedz
-3
@ Znający temat
dnia 21.02.2023, 14:36 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ jaslanin
dnia 21.02.2023, 13:50 · Zgłoś
Ten który pisze artykuł powinien sprawdzić co pisze aby głupot nie było .Pozdrawiam Rzecznika prasowego UM Jasło.
Odpowiedz
1
@ Ciemnyludu
dnia 21.02.2023, 13:48 · Zgłoś
Widać że zblizają się wybory
Odpowiedz
-2
@ mam pomysła
dnia 21.02.2023, 13:41 · Zgłoś
Zbudować most na starych filarach, te wyglądają na solidne, co najwyżej niektóre wyprostować :)
Odpowiedz
5
@ niki
dnia 21.02.2023, 13:35 · Zgłoś
Szkoda ze wyborów nie ma co roku . Jak by były co roku dziś Jasło było by dziś stolicą Polski
Odpowiedz
1
@ kpo
dnia 21.02.2023, 13:29 · Zgłoś
Okaże się że Rządowy Fundusz Polski nieŁad miał być finansowany z KPO i wielkie G. będzie
Odpowiedz
6
@ Wyborca
dnia 21.02.2023, 13:15 · Zgłoś
Co to znaczy ,cetat (:mostu na krajowicach ) most jest w Krajowicach ale na rzece a nie na krajowicach . Kto to pisze ?
Odpowiedz
6
@ Dociekliwy
dnia 21.02.2023, 13:14 · Zgłoś
A w którym miejscu planowany jest most na Wisłoce dla nowej jasielskiej obwodnicy?
Odpowiedz
6
@ qw1
dnia 21.02.2023, 13:09 · Zgłoś
Krótkie te chodniki... tylko 1,5 m hi hi
Odpowiedz
13
@ Jaślak
dnia 21.02.2023, 12:48 · Zgłoś
Dojdzie do tragedii. Nośność 30 ton to za mało. Do Gamratu dostarczane są surowce o ładunku 45 tom. Dlatego wprowadzono przed laty sygnalizację świetlną i ruch wahadłowy. Konieczna jest całkowicie nowa przeprawa. Stare filary nie utrzymają takiego tonażu.
Odpowiedz
2
@ Captain Vons
dnia 21.02.2023, 13:07 · Zgłoś
Zawsze to promocja i przynajmniej tv przyjedzie.
Jasło jest znane z nieheteronormstywnych śpiewaków, intelektualnie nienachalnych polityków, absurdów architektonicznych, piłowania filarów nośnych itd.
Zawalenie mostu to byłaby wisienka na torcie.
Odpowiedz
7
@ do Jaślaka
dnia 21.02.2023, 13:13 · Zgłoś
Spokojna twoja rozczochrana. Na szczęście niektóre obiekty za poprzedniej (słusznie minionej) epoki budowano solidnie i nieraz most ten był obciążany ponad 30 ton i wytrzymywał, na przekór opinii ekspertów.
Mimo, że opatrzność boska, w tym względzie, z czasem może być coraz słabsza, to pozostaje tylko ona.
Wiadomo, że most w tej postaci długo jeszcze będzie służył, bo musi.
Jest to pewniejsze niż obietnice, zwłaszcza w roku przedwyborczym.
Odpowiedz
1
@ PS
dnia 21.02.2023, 14:19 · Zgłoś
DO 30 ton jest TERAZ, proszę czytać dokładnie :)
Odpowiedz
1
@ Kika
dnia 22.02.2023, 08:30 · Zgłoś
Dokładnie. Lepiej tego nie można ująć. Trafione w punkt. Takie rzeczy tylko w Jaśle
Odpowiedz
10
@ To ka
dnia 21.02.2023, 12:45 · Zgłoś
Jak nie będzie 60% zaangażowania inwestycji to będzie
tylko kolejna obietnica. Proponuję na spotkaniach wyborczych
poruszać tematy obiecanych i nie zrobionych inwestycji.
Odpowiedz
-1
@ Fan
dnia 21.02.2023, 13:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
16
@ Alzheimer
dnia 21.02.2023, 12:44 · Zgłoś
Paru lat? Ja pamięta jeszcze dzieckiem byłem a tam było wahadło.
Odpowiedz
7
@ ...
dnia 21.02.2023, 12:56 · Zgłoś
Ale autor artykułu nie pamięta.
Odpowiedz
0
@ Sen
dnia 22.02.2023, 15:23 · Zgłoś
23 lata mieszkam w Jaśle, a nie pamiętam normalnego ruchu na moście.
Odpowiedz
1
@ pamiętliwy
dnia 21.02.2023, 12:42 · Zgłoś
Czyli wybory blisko! To czego się nie dało
zrobić przez dwie kadencje teraz znowu
jest obiecywane, że będzie realizowane.
Kiedyś znajomy mówił "Obiecać nic nie
kosztuje ". Pożyjemy zobaczymy czy to tak
jak z zalewem,obwodnicą, strefą handlową,
itd. można wymieniać bez końca!
Odpowiedz
2
@ Nieład
dnia 21.02.2023, 12:56 · Zgłoś
Jak przy budowie lodowiska (też z programu Nieładu) podchodzi się do tematu bez projektu, tylko na podstawie opisowego programu funkcjonalno-użytkowego.
Oferenci nie mając szczegółowego kosztorysu kalkulują z sufitu, a nikt (a szczególnie Urząd) nie chce dokładać do interesu.
Jest zatem duża szansa jest na to, że efekt będzie taki sam: kilka unieważnionych przetargów z powodu 2 lub 3 krotnego przekroczenia kwoty przeznaczonej na budowę: lodowiska, czy mostu. Nic się w UM nie uczą na własnych błędach, tylko z uporem maniaka je powtarzają, czyli ogłaszają kolejne przetargi licząc na cud nad Wisłoką.
Odpowiedz
2
@ Profesjnalizm
dnia 21.02.2023, 13:04 · Zgłoś
Jeżeli w miarę proste tematy (typu: ścieżki rowerowe, czy nawet herb miasta) nie można zrealizować poprawienie, to jak można zabierać się do dużych tematów jak budowa lodowiska, budowa drogi KDZ-5 czy przebudowa mostu?
Z czym do ludzi?
Potrzebna nie tylko kasa ale i fachowe podejście, a nie amatorszczyzna.
Odpowiedz
0
@ mg
dnia 21.02.2023, 12:39 · Zgłoś
Pytanie czy na czas przebudowy będzie postawiona przeprawa tymczasowa i dla jakiej nośności, czy biedzimy mieli ruch ciężarowy przez miasto?
Nośność mostu w Kołaczycach jest nieznana, ale ograniczenie dojazdu jest 3,5t, natomiast kładka w Brzostku 20t.
Odpowiedz
3
@ TP
dnia 21.02.2023, 12:55 · Zgłoś
Ruch odbywał się będzie wahadłowy tak, jak dotychczas.
Odpowiedz
0
@ mg
dnia 21.02.2023, 16:25 · Zgłoś
W opisie jest wymiana płyty, oczywiście ogólnie możliwa jest przebudowa jednej polówki a potem drugiej, ale czy w przypadku tak wąskiego i zniszczonego mostu jest to możliwe utrzymanie przejezdności wahadłowej na pozostawionej polówce, druga kwestia jeśli nawet to czy nośność w takim wypadku będzie utrzymana.
Odpowiedz
31
@ Renata
dnia 21.02.2023, 12:28 · Zgłoś
Nareszcie !!!
Odpowiedz
10
@ sztandar
dnia 21.02.2023, 12:53 · Zgłoś
A nie będzie jak ze sztandarem i ścieżkami rowerowymi ?? są a ich nie ma
Odpowiedz
-5
@ Stary
dnia 21.02.2023, 13:15 · Zgłoś
Może wybory nadchodzą ? Nikt wam tyle nie obieca co my !!!
Odpowiedz
2
@ Pioter
dnia 21.02.2023, 13:23 · Zgłoś
No i jeszcze piękny obwodnico-łącznik przez środek miasta
Odpowiedz
3
@ Do Stary
dnia 21.02.2023, 14:33 · Zgłoś
No tak obiecać można tylko wykonawstwo i kasa gdzie?
Odpowiedz
5
@ Hola hola
dnia 21.02.2023, 22:21 · Zgłoś
W końcu!! Czas się dogadać - Miasto ze Starostwem i zrobić drogę bo miało być Rondo kolo kościoła i dalej jest problem z rozminięciem się samochodu osobowego z tirem zwlaszcza jak osobówka jedzie od strony Gamratu. To jest most oraz droga do strefy ekonomicznej...wożone są codziennie tony surowców, do Gamratu oraz np. tony piachu z żwirowni z Wróblowej.

Czas dofinansować tą stronę miasta a o to powinni zadbać radni którzy codziennie przejeżdżają przez Krajowice Dąbrówkę oraz Gamrat (Mickiewicza)
Odpowiedz
2
@ podaj dalej !!!
dnia 22.02.2023, 06:50 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657