Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Nad mieszkańcami bloków przy ul. Rafineryjnej zawisło widmo braku ciepłej wody i ogrzewania

124

Na sesji Rady Miejskiej Jasła podniesiono temat, który dotyczy bezpośrednio mieszkańców bloków należących do Spółdzielni Naftowiec. Radny Marcin Węgrzyn korzystając z obecności prezesa MPGK w Jaśle zapytał o sprawę m.in. dostarczania ciepła do bloków mieszkalnych na osiedlu Rafineria. Do końca sierpnia MPGK dzierżawi kotłownię spółdzielni. Już dawno temu spółka zaproponowała jej sprzedaż, lecz zarząd spółdzielni nie jest tym zainteresowany. - Jeżeli tej umowy nie zawrzemy do czwartku włącznie, Naftowiec może nie mieć ciepłej wody od piątku. My nie możemy takich usług na tym terenie świadczyć – podkreśla Paweł Zawada, prezes MPGK w Jaśle.

 fot. Pixabay.com

W miniony poniedziałek prezes MPGK w Jaśle poinformował radnych podczas sesji Rady Miejskiej Jasła o sytuacji, w jakiej może znaleźć się tysiąc mieszkańców z sześciu bloków na osiedlu Rafineria, należących do Spółdzielni Naftowiec. Sprawą zainteresował się radny Marcin Węgrzyn, który dopytywał, kto dostarcza ciepło do tych bloków a także, czy szkoła i przedszkole zostały już odłączone od lokalnej kotłowni. Jak przekazał Paweł Zawada, prezes MPGK w Jaśle – Zespół Szkół Miejskich nr 1 w Jaśle otrzymało swoje niezależne źródło gazowe, które zostanie uruchomione początkiem września. - Kotłownia przy osiedlu została wydzierżawiona Spółdzielni Naftowiec od 1 stycznia, zaś procedura z tym związana trwała już od miesiąca września. O tym wydzierżawieniu lobbowaliśmy dużo wcześniej, z tego powodu, ponieważ nasza spółka poniosła 1mln zł straty z uwagi na korzystanie z tej kotłowni, dostarczanie ciepła na podstawie zatwierdzonych taryf – mówił prezes MPGK-u. - Tysiąc mieszkańców w sześciu blokach, którzy korzystają z tego ciepła ma w tej chwili najtańsze ciepło w mieście, bo jest traktowane jako gospodarstwo domowe i cena gazu jest na poziomie dwustu złotych – dodał. Jak zaznaczył, umowa dzierżawy wygasa końcem sierpnia. Spółdzielni Naftowiec spółka zaproponowała sprzedaż kotłowni, aby mogła korzystać z ciepła własnego, na własny rachunek. - Od tej pory cały czas procedowaliśmy i prosiliśmy Spółdzielnię Naftowiec kolejnymi pismami. Jest cała korespondencja prowadzona od prawie roku, aby tę kotłownie sprzedać jedynie za kwotę niezamortyzowanego majątku spółki nie naliczając żadnych zysków, nie mając z tego żadnych profitów – podkreślił P. Zawada. Zaznaczył także, że MPGK nie może świadczyć już usług ciepłowniczych na tym terenie, ponieważ nie posiadają koncesji na wytworzenie ciepła i koncesji na dystrybucję oraz jego przesył.

Dzisiaj na oficjalnej stronie MPGK w Jaśle opublikowano ogłoszenie informujące, że 1 września br. przestaje obowiązywać umowa dzierżawy kotłowni lokalnej przy ul Rafineryjnej przez Spółdzielnie Mieszkaniową „Naftowiec”. - Do chwili obecnej SM „Naftowiec” nie odpowiedziała na ofertę wykupu kotłowni wraz z infrastrukturą przesyłową – celem samodzielnego prowadzenia dostaw ciepła – czytamy. - Od dnia 1 września 2023 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. nie będzie już prowadzić obsługi kotłowni przy ul. Rafineryjnej w zakresie dostaw ciepłej wody użytkowej, a w terminie późniejszym także ogrzewania. Prosimy o podjęcie działań mających na celu zabezpieczenie ciepłej wody użytkowej i ogrzewania w innej formie – apelują.

Z naszą redakcją skontaktował się mieszkaniec osiedla Rafineria, który jest zaniepokojony tą sytuacją. Podkreślał, że w ostatnim czasie podniesiona została opłata w ramach funduszu remontowego, a czynsz już w tej chwili jest dość wysoki w granicy tysiąca złotych. - Nie chciałbym, aby to wszystko odbiło się na portfelach mieszkańców – zaznaczył.

Jutro ma się odbyć spotkanie z mieszkańcami zainicjowane przez Spółdzielnie Mieszkaniową Naftowiec w budynku znajdującym się przy ul. Sportowej w Jaśle. Tematem spotkania jak czytamy w ogłoszeniu będzie: odmowa zawarcia przez MPGK w Jaśle umowy na dostawę ciepła dla Spółdzielni od 1 września br. oraz sprzedaży przez MPGK kotłowni gazowej Spółdzielni Mieszkaniowej Naftowiec.

Red.

Reklama

Komentarze: 123

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Waldo
dnia 04.09.2023, 17:47 · Zgłoś
Szkoda, że ludziska muszą borykac z takim problemem.
Odpowiedz
-1
@ Wwwwww
dnia 02.09.2023, 00:21 · Zgłoś
Prezeska do wywalenia. Jak by miała honor to sama by juz dawno odesza. Nic nie potrafi załatwić tylko wycinać drzewa. Ławek pod klatkami nie ma, wszystkie osiedla , wioski mają orliki itp a u nas boisko z zakazem gry. Nic dla młodych z zajęć, tylko wszystko usuwają. O cenach czynszu szkoda gadać...
Odpowiedz
3
@ Jklo
dnia 02.09.2023, 08:56 · Zgłoś
To proszę się powołać na prezesa i wykazać, na razie chętnych nie widać, taka to super fucha. [...] każdy jadem potrafi.
Odpowiedz
2
@ koment
dnia 01.09.2023, 06:51 · Zgłoś
Piszecie w większości straszne głupoty. Żadne prywatne przedsiębiorstwo nie kupi tanio gazu tak jak Spółdzielnia. Trzeba tylko chcieć.
Odpowiedz
9
@ Mieszkaniec
dnia 01.09.2023, 10:29 · Zgłoś
Spółdzielnia chciała dzierżawić kotłownię dalej (taki był plan do roku 2027 gdzie jest ochrona taryfowa dla podmiotów wrażliwych) i gaz był by tani dla spółdzielni a MPGK nie ponosiło by strat z zakupem drogiego gazu. To MPGK wypowiedziało zaraz umowę dzierżawy i wymyśliło sprzedaż kotłowni na siłę Spółdzielni, która zaraz będzie generowała takie straty (wymiana kotłów itp.) że ta mniejsza cena gazu nic nie da a spółdzielnia dodatkowo będzie już cały czas mieć strupa. Spółdzielnia również domagała się podpisania umowy na dostawę ciepła ale oczywiście MPGK się nie zgadza tylko sprzedaż jak chcecie mieć ciepło. Po prostu wiedzą że to wyeksploatowana kotłownia i trzeba się tego pozbyć. Taki był ich chytry plan oszukać Spółdzielnie i właśnie się realizuje.
Odpowiedz
6
@ Łola
dnia 01.09.2023, 05:01 · Zgłoś
Chcieliście wolnosci to macie , prezes Wójt 23 tys a mieszkaniec ( bloku) 3.8 tyś. Niech żyje równość i solidarność demokratyczna hehehe. Robotnicy gineli za tą wolność myśląc że będą mieć pensję jak sekretarze, i co..mają ale tylko (sekretarzyki sekkkkkkkretarki kierowniki przy[...]sy) i cwaniaki biznesowe. Hehehe.
Odpowiedz
5
@ któś
dnia 01.09.2023, 10:45 · Zgłoś
przecież mają pensje jak sekretarze ... kiedyś. Tyle że oni już sobie je podnieśli 8 krotnie.
Odpowiedz
-1
@ Bennek
dnia 31.08.2023, 23:27 · Zgłoś
Proszę popatrzę na Pax nafobudwa da się? Da
Odpowiedz
0
@ Agnes
dnia 31.08.2023, 21:07 · Zgłoś
Stowarzyszenie Jasielskich Frustratów. Jeżeli Marcin interesuje się co będzie w zimie które niestety przyjdzie, to od razu wszyscy węszą w tym podstęp. Otóż są ludzie którym interes społeczny i krzywda ludzka nie jest obojętna. Dobrze że się interesuje aby w sezonie grzewczym zima nie zaskoczyła osiedla jak drogowców co roku. Marcin nie myśli o własnym interesie bo już sukces odniósł w życiu zawodowym. Jago uwagi i wskazówki jako przedsiębiorcy są cenne
Odpowiedz
0
@ ble bla
dnia 31.08.2023, 22:09 · Zgłoś
Tak to jest w Jaśle… co by nie zrobić i tak większość jest niezadowolonych ….. Ludzie zamiast myśleć nas rozwiązaniami to najchętniej ukamienowaliby winnych, a są tez tacy co zbija kapitał polityczny na populizmie i krzykactwie
Odpowiedz
-3
@ jogi
dnia 31.08.2023, 23:23 · Zgłoś
Jest taki jeden radny niepełnosprawny którego kochają za jego krzykactwo. Jak długo jeszcze ten niepełnosprytny [...] będzie wstyd Jasełku przynosił ?
Brawo Prezes MPGK
Odpowiedz
4
@ ssdsd
dnia 01.09.2023, 11:23 · Zgłoś
Wstyd to ty wnosisz tym komentarzem obrażając drugą osobę!
Odpowiedz
2
@ Do Agnes
dnia 02.09.2023, 01:02 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
8
@ Do @ taki jeden
dnia 31.08.2023, 18:09 · Zgłoś
Orion ich ogrzeje na miejscu, na terenie zakładu lub w byłym Pektowinie
bo tam sięga parociąg.
Nikt z włodarzy miasta nie pochylił się po to ciepło, bo i po co?
Przecież jest monopolista MPGK i ceny się podniesie, bo radni zawsze
klepną podwyżki cen.
Odpowiedz
10
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 16:01 · Zgłoś
Ja się zastanawiam jaki interes ma w tym m wszystkim radny Marcin Węgrzyn?
Może chce ukryć jakieś swoje machlojki razem z prezesem MPGK?
Odpowiedz
7
@ taki jeden
dnia 31.08.2023, 15:38 · Zgłoś
Orion Engineered Carbons Sp. z o.o.
na byłej rafinerii ogrzeje wszystkich.
Odpowiedz
10
@ I
dnia 31.08.2023, 15:16 · Zgłoś
Taknsie żyje wójtowie z gmin po 23 tys miesięcznie. Można żyć. A wy głosujcie
Odpowiedz
7
@ Trudne sprawy
dnia 31.08.2023, 15:08 · Zgłoś
Sprawa ciepła na Osiedlu Rafineria wraca jak bumerang. A teraz trochę historii co jak i dlaczego.

Osiedle Rafineryjne przez długie lata miało ciepło z Rafinerii Jasło (dawne Podkarpackie Zakłady Rafineryjne) i należy tu powiedzieć, że to ciepło było najtańsze w Jaśle. Z chwilą przemian w Rafinerii Jasło czyli sprzedaży spółek i kotłowni sprawy się odwróciły bo nowy właściciel podniósł ceny za ciepło i wtedy podjęto decyzję o budowie kotłowni gazowej na osiedlu. Lata mijały i moim zdaniem wszyscy żyli w przekonaniu, że tak będzie zawsze. Nie będę wskazywał winnych tej sytuacji bo nie znam dokumentów. Ale utrzymanie kotłowni kosztuje, bo trzeba robić przeglądy ktoś musi to obsługiwać a wszystko kosztuje...
Odpowiedz
-2
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 23:01 · Zgłoś
a w domu prywatnym kto ponosi koszty remontu kotłowni jest na wieki .f remontowy kto go przejada
Odpowiedz
14
@ I
dnia 31.08.2023, 14:54 · Zgłoś
Jak prezes MPGK się nie nadaje do rządzenia niech się zwolni. Chętni będą.
Odpowiedz
16
@ do Nikki
dnia 31.08.2023, 14:11 · Zgłoś
cyt: "A zarobki pana prezesa są jawne. Wg złożonej i zamieszczonej na stronie UM deklaracji majątkowej w 2022 roku zarobił w MPGK 341982 złocisze i 73 grosze brutto"
Ja [...].e?! Burmistrz jedynie 243.183,83 Heh...
Odpowiedz
1
@ idź na wybory
dnia 31.08.2023, 14:45 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ taka prawda
dnia 31.08.2023, 14:06 · Zgłoś
Jak jest źle to zgodnie z jasielskim rozumowaniem wyborców trzeba dalej głosować na pis żeby było jeszcze bardziej źle.
Odpowiedz
5
@ do złej prawdy
dnia 01.09.2023, 09:12 · Zgłoś
Czy będzie PiS czy platformerscy [...] i tak Zawada będzie prezesem mpgk. Po co mieszasz tu politykę? Partie się zmieniają a ludzie na stanowiskach w magistracie pozostają. ..a takie to proste.
Odpowiedz
-1
@ eva
dnia 03.09.2023, 12:16 · Zgłoś
Bardziej rzetelnego człowieka jak P. Zawada trudno szukać. Do wszystkiego doszedł dzięki swojej pracowitości.
Odpowiedz
7
@ spepla
dnia 31.08.2023, 13:38 · Zgłoś
... ale budki dla jerzyków są
Odpowiedz
12
@ Lokator
dnia 31.08.2023, 13:38 · Zgłoś
Jak miasto może swoich mieszkańców zostawić bez ciepła w 21 wieku ? To się nie mieści w głowie
Odpowiedz
17
@ Bebek
dnia 31.08.2023, 13:00 · Zgłoś
Obniżyć pensje prezesa Mpgk podobno 23 kola?
Odpowiedz
18
@ Racjonalnie
dnia 31.08.2023, 12:12 · Zgłoś
Ludzie przecież Wy się nie liczycie, liczy się kasa i układy.
Odpowiedz
9
@ Loku
dnia 31.08.2023, 11:53 · Zgłoś
Prezes mpgk wyrasta na szefa ...
Odpowiedz
20
@ Mieszkaniec bloku
dnia 31.08.2023, 11:31 · Zgłoś
Panie Prezesie Pawle niech pan nie zapomina że się pan na tym osiedlu wychował,jak popatrzyć mieszkańcom w oczy trochę empatii i nie tylko prezesowania tylko szukania rozwiązania i pomocy dla tego osiedla,jest pan prezesem więc możliwości są duże,tylko chęci są małe.
Odpowiedz
5
@ Zasady
dnia 31.08.2023, 18:03 · Zgłoś
Gdy kasa wchodzi drzwiami zasady uciekają oknem.
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 31.08.2023, 11:11 · Zgłoś
Od wrzesnia podniesli czynesze za centralne i podgrzanie wody nic niepisza szukaja pieniedzy na pikniki [...] tak dbaja o obywatela
Odpowiedz
13
@ Obserwator
dnia 31.08.2023, 10:54 · Zgłoś
Spoldzelnia skierować sprawę do "jedynej prawdomównej telewizji " do Pani Jaworowicz ,teraz wybory może [...] się zainteresuje
Odpowiedz
4
@ Do obserwator
dnia 31.08.2023, 10:35 · Zgłoś
Posłowie i senatorka zajęci ubieganiem się na kandydatów do parlamentu. A suwenera maja w nosie. Wczoraj Kaczyński testował ich na wierność i poddaństwo . Test się udał wiec będą na listach. I jaślanie pójdą i zagłosują na nich ponownie.
Odpowiedz
19
@ Obserwator
dnia 31.08.2023, 10:24 · Zgłoś
Prezes MPGK do zwolnienia !!! Czy MPGK to firma prywatna ?Jak można pozbawić cieplej wody i centralnego 1000 ludzi ??? A gdzie są nasi posłowie i pani Senator ??? A co do artykułu , nierzetelny , jednostronny, brak wypowiedzi drugiej strony, dlaczego Społdzielnia nie chce kupić kotlowni?
Odpowiedz
17
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 12:06 · Zgłoś
Z tego co się dowiedziałem to kotłownia 18 letnia, kotły nie wiadomo jak długo pociągną więc za niedługo trzeba będzie dokładać setki tysięcy, na dzień dobry dodatkowo około trzysta tysięcy dać za starą kotłownię. Do tego dochodzą niemałe koszty utrzymania np. obsługa, przeglądy, ubezpieczenie itp. Przecież to są ogromne pieniądze, które będą musiały pokryć tylko bloki przyłączone do kotłowni. MPGK próbuje na siłę pozbyć się strupa i obarczyć spółdzielnię problemem. No to ja się wcale nie dziwię, że spółdzielnia walczy i broni się żeby tego nie brać. Trzeba też wysłuchać drugiej strony (spółdzielni) bo jeżeli to prawda to MPGK nieźle potraktował mieszkańców (kieruje spółdzielnię na minę). Co to za polityka prowadzenia MPGK przez prezesa!
Odpowiedz
15
@ Wyborca
dnia 31.08.2023, 12:21 · Zgłoś
Pan prezes zapomniał jak mieszkał na tym osiedlu długie lata, a teraz już nie swoim sąsiadom i znajomym wciska [...] jajo. Zresztą zmienił się "chłopak" teraz nie do poznania, obrósł w piórka , nie dziwne ma wypasione gniazdko.
Odpowiedz
4
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 22:54 · Zgłoś
sugeruje pan że to złom , mpgk nie remontował tylko czerpało zyski przez 17 lat
Odpowiedz
8
@ Mieszkaniec
dnia 01.09.2023, 08:09 · Zgłoś
Jeżeli kotły nie były wymieniane, a z tego co wiem nie były to trzeba przygotować się na spory wydatek. Niestety czasu eksploatacji nie oszuka a to jest jeden z najaważniejszych i najdroższych elementów kotłowni. Po zakupie przez Spółdzielnię kotłowni to bloki podłączone będą musiały wszystko pokryć więc z automatu czynsze pójdą w górę a MPGK nic nie będzie musiał już robić, poprostu pozbywają się problemu.
Odpowiedz
11
@ I
dnia 31.08.2023, 10:06 · Zgłoś
Zwolnić Prezesa MPGK
Odpowiedz
2
@ Wielbiciel dragoness
dnia 31.08.2023, 10:00 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ elo
dnia 31.08.2023, 09:25 · Zgłoś
Nie wiem czy wiecie o tym firmy związane z energetyką cieplną i nie tyko, paliwa kupowały(w tym roku to się zmieniło) na tzw "wolnym rynku" ,a energie musiały sprzedawać po cenach regulowanych.
Odpowiedz
12
@ paranoja urzędnicza
dnia 31.08.2023, 09:25 · Zgłoś
..."nie posiadają koncesji na wytworzenie ciepła i koncesji na dystrybucję oraz jego przesył". To jakaś urzędnicza paranoja, żeby jakieś tam ...papierowe koncesje uniemożliwiły dostawę ciepłej wody i ciepła do 6 bloków mieszkalnych. Sprawa nie od dziś. Czy tym jakże ważnym dla 1000 osób precedensem interesował się jasielski magistrat czy to tylko samowolka i głupota MPGK!!!
Odpowiedz
0
@ wrona
dnia 31.08.2023, 20:00 · Zgłoś
To wynik tego co wprowadził taryfy za gaz.
I tu jest wyjaśnienie.
Odpowiedz
13
@ szymek.w
dnia 31.08.2023, 08:56 · Zgłoś
ej zawada zawada...
Odpowiedz
22
@ Byku
dnia 31.08.2023, 08:30 · Zgłoś
Dlaczego sprawa zajmuje się Pan radny Węgrzyn A nie radny Filip?
Odpowiedz
1
@ Jaślak
dnia 31.08.2023, 11:17 · Zgłoś
A radny Filip to już nie Pan? Co to za [...] pisał.
Odpowiedz
0
@ Do kto to
dnia 02.09.2023, 00:44 · Zgłoś
Kto to ten Węgrzyn jak się zajoł nawet na zebraniu go nie bylo
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 03.09.2023, 11:56 · Zgłoś
Pierwsze rada.
Zacznij od ortografii
Odpowiedz
7
@ Oro
dnia 31.08.2023, 08:29 · Zgłoś
Ciepłe posadki a mieszkańcom zimno.
Odpowiedz
9
@ Baczyńskiego
dnia 31.08.2023, 08:26 · Zgłoś
!!! Zapomniano o wieżowcu przy ul. Baczyńskiego który również należy do Spółdzielni NAFTOWIEC, za kubik ciepłej wody mieszkańcy płacą 62,05 zł !!! Prawdopodobnie jest to najdrożej na Podkarpaciu a może nie tylko . To naprawdę jest dziwna sprawa
Odpowiedz
11
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 09:19 · Zgłoś
Wieżowiec jest podpięty z ciepłowni Hankówka, nie z gazówki na Rafinerii więc co to za porównanie.
Odpowiedz
-3
@ Baczyńskiego
dnia 31.08.2023, 09:26 · Zgłoś
To jak wiesz wszystko to dlaczego taka cena jak w całym Jaśle za kubik ciepłej wody płaci się prawie połowę mniej ???
Odpowiedz
8
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 09:37 · Zgłoś
Co znaczy prawie, może aneks przykładowy że tak w całym Jaśle jest o połowę taniej.
Odpowiedz
-2
@ Baczyńskiego
dnia 31.08.2023, 10:35 · Zgłoś
Widzę że mieszkasz w domu jednorodzinnym bo się nie orientujesz, Osiedle koło hali sportowej 37 zł za kubik i czy to nie jest spora różnica?
Odpowiedz
3
@ Jaslak
dnia 31.08.2023, 23:07 · Zgłoś
Na Kochanowskiego podgrzanie wody 12 złotych po podwyżce
Odpowiedz
3
@ Baczyńskiego
dnia 01.09.2023, 10:25 · Zgłoś
Krasińskiego koło basenu 36,31 zł
Baczyńskiego wieżowiec SM NAFTOWIEC 62,05 zł
To chyba coś nie tak !
Dwie różne Spółdzielnie w Jaśle
Paranoja
Odpowiedz
-1
@ Baczyńskiego
dnia 01.09.2023, 10:41 · Zgłoś
Przejdziemy na wspólnotę i będziemy mieć taniej.
Odpowiedz
3
@ Jkhk
dnia 01.09.2023, 11:11 · Zgłoś
Powodzenia, już to widzę.
Odpowiedz
15
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 07:35 · Zgłoś
Następna na sprzedaż będzie ciepłownia Hankówka ponieważ też generuje straty, ciekawe komu to MPGK będzie chciał sprzedać :) trzeba zrobić losowanie.
Odpowiedz
17
@ Ii
dnia 31.08.2023, 07:29 · Zgłoś
PRezes MPGK ZARABIA MASE kasy jak na Jasielskie warunki. MPGK jak jest na minusie to mają milionowe dopłaty.
Odpowiedz
9
@ jd
dnia 31.08.2023, 07:12 · Zgłoś
czyli co Prezesie w innych blokach na terenia miasta mieli drożej ? bo tak Pan sugeruje ?
Odpowiedz
3
@ Mieszkaniec Raf
dnia 31.08.2023, 02:59 · Zgłoś
Będzie jadka...
Odpowiedz
21
@ Nikki
dnia 30.08.2023, 23:09 · Zgłoś
No to po właściwie jest MPGK? Ustawa o samorządzie gminnym stwierdza w Art. 7, że:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków
komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;

To w końcu urzędnicy dla mieszkańców czy mieszkańcy dla urzędników? Dostarczanie ciepła to obowiązek gminy i nikt tu nikomu łaski nie robi. Może by wreszcie pogonić to całe towarzystwo i powierzyć zarządzanie miastem komuś kompetentnemu?
A zarobki pana prezesa są jawne. Wg złożonej i zamieszczonej na stronie UM deklaracji majątkowej w 2022 roku zarobił w MPGK 341982 złocisze i 73 grosze brutto
Odpowiedz
8
@ ble bla
dnia 31.08.2023, 13:28 · Zgłoś
Zarząd spółdzielni ma w zakresie działania podejmowanie decyzji - których nie podejmuje. Tym samym chce aby mieszkańcy płacili drogo za ciepło i tym faktem obwiniali MPGK a nie Zarząd Spółdzielni.
Odpowiedz
-4
@ Mieszkanka
dnia 31.08.2023, 17:37 · Zgłoś
Jak nie podejmuje spółdzielnia decyzji? Przecież nie zgadza się na kupno jakiegoś badziewa! Jakby kupili tę kotłownie to byście dopiero bulili!
Odpowiedz
1
@ wrona
dnia 31.08.2023, 19:56 · Zgłoś
To jest sprawa taryfy w zależności od tego kto jest
właścicielem. I to jest sprawa tego co wprowadzili
rządzący i gdy właścicielem będzie Sonia to taryfa
będzie niższa niż dla MPGK, które jest traktowane
jak przemysł. W tym jest problem a nie w tym
ile kto zarabia!!! To chyba jest jasne.
Odpowiedz
1
@ sowa
dnia 31.08.2023, 21:22 · Zgłoś
@ Nikki - brawo , tzn mieszkańcy nie muszą za to płacić , bo to jest zadanie gminy
Odpowiedz
1
@ ble bla
dnia 31.08.2023, 21:57 · Zgłoś
Nie zgadza się na kupno …Takie działanie nie poparte kalkulacjami ekononomiczymi, brakiem możliwości pozyskania środków zewnętrzych to działanie zatrzymane w czasie jakieś 30 lat temu. Lepiej nie robić nic i szukać winnych
Odpowiedz
1
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 22:43 · Zgłoś
Przecież za kotłownię płacilismy już raz teraz drugi raz , mamy f remontowy a za naprawę dachu płacimy dodatkowo to jest chore
Odpowiedz
3
@ Wolf
dnia 01.09.2023, 07:55 · Zgłoś
Nie ma to jak błyskotliwe komentarze na zamówienie
Odpowiedz
4
@ Mieszkaniec
dnia 01.09.2023, 08:57 · Zgłoś
Jasne jest to że spółdzielnia chciała dzierżawić kotłownię dalej i gaz by był tani dla spółdzielni a MPGK nie ponosiło by strat a nie kupować starego [...], który zaraz będzie generował same straty i w tedy dopiero będzie drogo. O tym się nie mówi. Więc bzdur proszę nie pisać.
Odpowiedz
5
@ Mieszkaniec
dnia 01.09.2023, 09:04 · Zgłoś
Tak, lepiej kupić [...] bo mpgk tak sobie zarzyczył (na siłę chce się pozbyć, tu nie chodzi o dobro
mieszkańców), który zaraz będzie generował takie straty (wymiana kotłów itp.) że ta mniejsza cena gazu nic nie da a spółdzielnia dodatkowo będzie już cały czas mieć strupa. Proszę bzdur nie pisać.
Odpowiedz
9
@ Zainteresowana
dnia 30.08.2023, 22:57 · Zgłoś
Widać fatalną politykę finansową spółdzielni, czas zweryfikować wynagrodzenia, przede wszystkim prezesa, bo taka sytuacja to granda
Odpowiedz
17
@ Mieszkanka
dnia 30.08.2023, 23:09 · Zgłoś
A co, spółdzielnia ma ratować [...] tym pisowskim mendom? Powód dla którego nie chcą przejąć kotłowni jakiś musi być. Zweryfikować to powinni cały MPGK
Odpowiedz
6
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 07:08 · Zgłoś
Dokładnie, najłatwiej [...] na spółdzielnie.
Odpowiedz
9
@ qwerty
dnia 30.08.2023, 22:53 · Zgłoś
za pisu miała byc ciepła woda w kranie i co wody nibedzie a pis bedzie, trza is na wybory zeby pisu tez nie bylo
Odpowiedz
14
@ On
dnia 30.08.2023, 22:22 · Zgłoś
Zlikwidować spółdzielnie tylko utrzymujemy [...]
Odpowiedz
3
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 07:05 · Zgłoś
Tak, oczywiście a ty będziesz zarządzającym, wszystko wiedzącym, i wszystko naprawiającym oczywiście za darmo.
Odpowiedz
8
@ Ło matko
dnia 30.08.2023, 22:19 · Zgłoś
Mnie miasto dostarcza jedynie zimną wodę resztę ogarniam we własnym zakresie takich jak ja mieszkańców jest podejrzewam ok 50 procent. Pytanie. Dlaczego mamy dopłacać z kasy miasta do ciepła dla 1000 mieszkańców?
Odpowiedz
10
@ Wolf
dnia 30.08.2023, 22:44 · Zgłoś
No to jak ci miasto dostarcza wodę to wszyscy dopłacamy z kasy miast do twojej wody.
Odpowiedz
26
@ Ja
dnia 30.08.2023, 22:50 · Zgłoś
Nikt nie musiał by dokładać gdyby Prezes MPGK był kompetentny i nie dopuścił do takiej sytuacji. Kotłownia sama się nie zarządza, od tego są ludzie na kierowniczych stanowiskach. Skoro są straty to wina jest zarządzającego, który nie jest widać kompetentny na takie staniwisko. Narobili długów i teraz mieszkańcy mają za to płacić. Pisowskie układy. Niech się MPGK wypowie dlaczego takie straty są na ich kotłowni
Odpowiedz
8
@ wrona
dnia 31.08.2023, 19:51 · Zgłoś
Sytuacja wynika z taryfy jaka została wprowadzona
odgórnie przez sprawujących władzę. Jeśli kotłownia
będzie własnością Spni to taryfa jak dla gospodarstw a
jak ma MPGK to taryfa przemysłowa. Takie to trudne
do zrozumienia.
Odpowiedz
0
@ Jaslanka
dnia 31.08.2023, 22:58 · Zgłoś
Mieszka Pan/Pani w bloku?
Odpowiedz
22
@ Armi
dnia 30.08.2023, 21:47 · Zgłoś
MPGK doprowadziło pewnie kotłownie do ruiny a teraz nie mają co z nią zrobić i wcisną na sile siejąc propagande.
Odpowiedz
5
@ ble bla
dnia 31.08.2023, 13:40 · Zgłoś
Doczytaj przepisy o preferencjach na ciepło
Odpowiedz
6
@ Mieszkanka
dnia 31.08.2023, 17:41 · Zgłoś
To są piosiory oni wszystko pod siebie zrobią, najlepiej pozbyć się problemu i sprzedać jakiegoś grata na siłe
Odpowiedz
23
@ Mieszkanka
dnia 30.08.2023, 21:16 · Zgłoś
[...] się poustawiały na stanowiskach.
Widać z kilometra ze coś tu nie tak. Cały MPGK to jakaś mafia. Nie zdziwię się jak kotłownia będzie gorsza jak z czasów PRL-u. I dokładnie, dlaczego nie ukazano stanowiska dwóch stron? Czekam na jutrzejsze spotkanie.
Odpowiedz
5
@ Jarosław
dnia 30.08.2023, 21:07 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ Mieszkanka
dnia 30.08.2023, 21:06 · Zgłoś
@Lokator to proszę się powołać na prezesa, na razie chętnych nie widziałam
Odpowiedz
5
@ .. Majusz z kartofliska
dnia 30.08.2023, 21:02 · Zgłoś
Dobrze ze My na Bryłach mamy większe problemy niz ciepla woda..

Czekomy az skoszom trawe
Odpowiedz
14
@ sowa
dnia 31.08.2023, 09:08 · Zgłoś
My w Kaczorowach bierzemy za kosy i kosimy..., możemy wam pomóc
Odpowiedz
1
@ .. Majusz z kartofliska
dnia 31.08.2023, 09:52 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ sowa
dnia 31.08.2023, 10:04 · Zgłoś
Słowo "splugawić" trochę nie na miejscu..., miłego dnia.
Odpowiedz
10
@ Oleczek
dnia 30.08.2023, 20:50 · Zgłoś
Ciekawa sprawa.MPGK narobiło długów i teraz chce zrzucić to na mieszkańców odcinając
im ciepło.
Odpowiedz
22
@ Ja
dnia 30.08.2023, 20:49 · Zgłoś
Kto jest autorem tego artykułu? Nie jest obiektywny gdyż nie zgromadził informacji od drugiej strony, czyli SM Naftowiec. W mojej ocenie artykuł jest nierzetelny. A czy to wina mieszkańców, że kotłownia wygenerowała straty? Od tego są zarządzający MPGK. Teraz chcą się pozbyć problemu, sprzedać kotłownię ze starymi kotłami i obciążyć mieszkańców. I jeszcze jedno dlaczego nagle MPGK nie może dostarczać ciepła na tym terenie? Czyżby Prezes MPGK nie dopełnił formalności? A teraz próbuje obwiniać Spółdzielnię I pozbawiać ciepła mieszkańców Jasła.
Odpowiedz
18
@ Kto to
dnia 30.08.2023, 21:48 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ ble bla
dnia 31.08.2023, 13:00 · Zgłoś
Niedoinformowanie jest podstawą wysnuwania nieprawidłowych wniosków. Rząd nadal pewne udogodnienia dla niektórych odbiorców ciepła. Jeśli mieszkańcy chcą skorzystać z tych preferencji musza mieć kotłownie. Zarząd osiedla nie podjął decyzji i stad taka patowa sytuacja
Odpowiedz
4
@ Mieszkaniec
dnia 30.08.2023, 20:34 · Zgłoś
Co za bzdury piszesz @Lokator. To MPGK jest prywatną firmą? A gdzie podatki mieszkańców? Przecież wychodzi na to że spółdzielnia jest zastraszana i zmuszana do kupienia starej kotłowni (jak chcecie mieć ciepło to musicie kupić). Jeżeli się narobiło się długów to co spółdzielnia ma ratować MPGK bo prezesowi tak się podoba?
Odpowiedz
25
@ Oli
dnia 30.08.2023, 21:43 · Zgłoś
Ile zarabia prezes.MPGK
Odpowiedz
16
@ Piotr
dnia 30.08.2023, 22:06 · Zgłoś
Ola no masz rację ile zarabia prezes MPGK
Odpowiedz
11
@ NIedostatek
dnia 31.08.2023, 08:00 · Zgłoś
Może nie cierpi na niedostatek. Chociaż ważniejsze może być pytanie ile wydaje, bo czasem osoby zarabiające względnie dużo, mogą mieć poczucie braku środków do życia.
Odpowiedz
-3
@ wrona
dnia 31.08.2023, 19:46 · Zgłoś
Bzdury napisane przez mieszkaniec
Odpowiedz
0
@ Skot
dnia 01.09.2023, 05:27 · Zgłoś
A ile prezes i satelicie SM Naftowiec
Odpowiedz
34
@ eva
dnia 30.08.2023, 20:29 · Zgłoś
MPGK nie dostarcza ciepła mieszkańcom: Hankówki, Sobniowa, Brzyszczek, Brył, [...], Krajowic, Os. 20 -lecia, Belfer, os.Grota Roweckiego, Kowalów... jakoś dają radę .
Odpowiedz
15
@ Jas
dnia 30.08.2023, 20:27 · Zgłoś
Trzeba kupić kozy i brać dodatek węglowy.
Odpowiedz
40
@ Lokator
dnia 30.08.2023, 20:18 · Zgłoś
Prezeska SM Naftowiec wyprowadziła się z osiedla i teraz ma gdzieś mieszkańców. Już dawno powinni zmienić prezesa. Teraz nie będzie ciepłej wody , a za dwa miesiące CO.
Odpowiedz
32
@ Ona
dnia 30.08.2023, 20:43 · Zgłoś
To prawda P.Prezes bierze tylko wypłatę .Nic nie robi ?Remonty od lat jedna firma robi .Jeszcze nie skończą robić już trzeba poprawiać .Tragedia .Najwyższą pora by odwołać Prezesa tej Spółdzielni .Tyle młodych mądrych ludzi .Ktoś na pewno się znajdzie by rządzić i negocjować w sprawach mieszkańców .
Odpowiedz
4
@ mem
dnia 31.08.2023, 16:54 · Zgłoś
Ludzie zmiencie administratora, przejdzcie np. do SM Pax w Jaśle.
Odpowiedz
20
@ wina
dnia 30.08.2023, 20:12 · Zgłoś
To jest wina PiSu.
Odpowiedz
32
@ genia
dnia 30.08.2023, 20:11 · Zgłoś
szkoda że w artykule nie przedstawiono stanowiska spółdzielni
Odpowiedz
10
@ Yturt
dnia 30.08.2023, 22:03 · Zgłoś
Widzę że pan W to błyszczy medialnie zamiast stadionu za 40 milionów dla 200 lub 300 ludzi trzeba było ludziom z rafinerii zafundować kotłownie bo to prawie tysiąc łudzi no cóż no ale pana wiedzą w tym temacie zapewne jest znikoma
Odpowiedz
5
@ A może
dnia 31.08.2023, 06:13 · Zgłoś
dużo lepszym rozwiązaniem było by aby lokatorzy z tej spółdzielni pozakładali sobie piecyki gazowe dwufunkcyjne i coś mi się zdaje że koszty, nakłady się zwrócić mogą dosyć szybko a i z czasem oszczędności będą spore
Odpowiedz
19
@ Absurdy
dnia 31.08.2023, 07:57 · Zgłoś
Mieszkańcy osiedla rafineryjnego w zimnym otoczeniu, niczym morsy, konsumować będą skutki wieloletnich błędów w gospodarce energetycznej zarządu osiedla, zakładu i miejskich włodarzy.
W sytuacji gdy na rafinerii, na sadzy jest nadmiar ciepła produkcyjnego, gdy były sieci zakładowe przesyłające to ciepło do osiedla (w ramach niszczenia wszystkiego co było, bo to było komusze) poszli swoją drogą, pewnie aby mieć niezależność. Niezależność jednak kosztuje, tak jak brak myślenia.
W skali miasta też brakło gospodarskiego podejścia do energetyki miejskiej: po co było brać ciepło z zakładu (np. z rafinerii czy z Gamratu) jeżeli jest monopolista MPGK, a mieszkańcy zapłacą każdą podwyżkę (ciepła, wody czy ścieków) bo przecież radni ją klepną.
Pozostaje ubrać się w futro i czekać wiosny, z nadzieją, że zima będzie łaskawa.
Odpowiedz
6
@ WAŻNE
dnia 31.08.2023, 08:12 · Zgłoś
Czego Państwo chcecie? Mieliście Dni Wina i mało. Jeszcze jakieś wymagania.
Odpowiedz
5
@ Wina
dnia 31.08.2023, 17:55 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Mieszkaniec
dnia 31.08.2023, 22:28 · Zgłoś
Może dobre rozwiązanie ale potrzeba czasu nie za pięć dwunasta
wina po stronie spółdzielni brak informacji
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 01.09.2023, 05:11 · Zgłoś
Prezeska spoldzielni jakie poczynila kroki w zwiazku z tym?Jak zwykle-zadne
Odpowiedz
4
@ Hmm
dnia 01.09.2023, 06:09 · Zgłoś
Nie znam tematu ale na chłopski rozum taka sprawa o takim rozmiarze nie wyszła w dniu wczorajszym ani przed. Mogę się domyślać że osoby decyzyjne wiedziały już znacznie wcześniej, więc był czas na negocjacje, rozwiązania, rozmowy z lokatorami, mieszkańcami tego osiedla. Nagle dzwoni dzwonek za pięć i powstaje problem, wytykanie, złość, nienawiść. No tak się nie da
Odpowiedz
7
@ Mieszkaniec
dnia 01.09.2023, 08:47 · Zgłoś
A na jakiej podstawie Pan to wnioskuje? Bzdura, przeglądałem wczoraj po zebraniu pisma. Spółdzielnia od początku nie chciała 18 letniej kotłowni kupić tylko podpisać umowę na dostawę ciepła ponieważ MPGK nie chciał już dzierżawy tylko na siłę sprzedać strupa. To uknuty plan przez MPGK ustawka na stanowiskach a Spółdzielnia niestety nic nie może zrobić. Więc proszę nie pisać bzdur a zaznajomić się z pismami a jest ich sporo. W skrócie polityka MPGK jak nie kupicie nie będziecie mieli ciepła a umowy z wami nie podpiszemy (co jest ich [...]m obowiązkiem).
Odpowiedz
3
@ INFO
dnia 03.09.2023, 11:55 · Zgłoś
Trochę dziwne i śmieszne, dla tych którzy nie wiedza o kosztach budowy ogrzewania, informuję: koszt instalacji CO wraz ze źródłem ciepła dla nowo budowanego domu o pow. około 150 m2 to 80-90 tyś zł.
Odpowiedz
1
@ Waldo
dnia 04.09.2023, 17:42 · Zgłoś
A może wentylatory do ogrzewania. Podwójna korzyść. Można na pędzić [...] i ziolek.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.