Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Najstarszy żyjący więzień KL Auschwitz urodził się w Gminie Skołyszyn

97

27 stycznia obchodzony był Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. Datę wyznaczono na rocznicę wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau w 1945 roku przez Armię Czerwoną.

Najstarszym obecnie żyjącym więźniem KL Auschwitz jest 103-letni Józef Pułecki, urodzony 3 grudnia 1922 roku w Święcanach na terenie Gminy Skołyszyn. W 1931 roku jego rodzina przeniosła się do Warszawy. Dziś mieszka na Śląsku.

__________ Fot. Gmina Skołyszyn

II wojna światowa zastała go w stolicy. W tym czasie Niemcy prowadzili łapanki przypadkowych przechodniów w celu przesiedleń, uwięzienia lub kierowania do obozów. Rankiem 20 września 1940 roku pan Józef został zatrzymany przez nazistów, gdy szedł do pracy.

Następnego dnia, 21 września, z więzienia Pawiak do KL Auschwitz wyruszył drugi transport warszawski, liczący 566 więźniów. Do tej grupy dołączono dodatkowo 1139 mężczyzn ujętych podczas blokad domów przeprowadzonych w wybranych dzielnicach miasta, m.in. na stołecznym Żoliborzu.

W tym transporcie znajdowało się wiele znanych w przedwojennej Polsce osób, m.in. Konstanty Jagiełło, Witold Pilecki, Stefan Ostaszewski, Jan Golędzinowski oraz Władysław Bartoszewski. Wśród nich był również pan Józef. Miał wtedy 17 lat. Otrzymał numer obozowy 4948.

Rok później Józef Pułecki został zwolniony z niemieckiego obozu. Udział w tym miała przedwojenna sąsiadka, której rodzina miała związki z Niemcami. Kobieta pracowała w gestapo i zaproponowała ojcu pana Józefa, aby wystąpił o zwolnienie syna.

W czasie wojny pan Józef mieszkał w Gorlicach, w Czechosłowacji, a ostatecznie w 1945 roku osiadł w Katowicach, gdzie aż do emerytury pracował jako specjalista od telekomunikacji.

Red.|Info: Gmina Skołyszyn

Reklama

Komentarze: 97

Dodaj komentarz Widok:
-10
@ [...] pofiatofy
dnia 02.02.2026, 18:22 · Zgłoś
dragoness z Braunem na pielgrzymkę boso do Oświęcimia może zmądrzejecie
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 20:32 · Zgłoś
A ja niby po co?
Odpowiedz
1
@ Stary
dnia 04.02.2026, 14:50 · Zgłoś
Uświadomić faszyscie że to prawda.
Odpowiedz
5
@ [...] pofiatofy
dnia 02.02.2026, 18:20 · Zgłoś
pokażcie tego Pana Braunowi
Odpowiedz
4
@ Nikki
dnia 02.02.2026, 16:00 · Zgłoś
Ale o co wy się ludzie tutaj kłócicie? Tekst dotyczy obchodów Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holocaustu, więc dotyczy pamięci ofiar spośród Narodu Wybranego. Nie dotyczy innych ofiar, jak Polaków. To wszak nikogo nie interesuje, nawet samych Polaków. Co widać po poniższej dyskusji. Dla niektórych, każda okazja dobra, żeby innych obrzucić [...]m i upajać się swoimi tekstami. Nawet przy okazji artykułu o więźniu niemieckiego obozu koncentracyjnego.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 16:35 · Zgłoś
Niepotrzebny mi "dzień", żeby pamiętać o ofiarach Holokaustu.
Odpowiedz
-1
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:37 · Zgłoś
Idź to powiedz Żydom, napisz do Wyborczej, to cię rozsmarują w sekundę. Grubą rrentę czerpią z monipolizowania i zawłaszczenia martyrologii II WŚ.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 20:32 · Zgłoś
Nie utrzymuję kontaktów z Wyborczą od początku jej istnienia.
Odpowiedz
6
@ Karolu podaj do stołu
dnia 02.02.2026, 08:50 · Zgłoś
Co na to Braun G . Dlatego nie popieram konfederacji
Odpowiedz
-5
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:11 · Zgłoś
Debata Braun - Żaryn na kanale "Agere Contra" na YT. Mam nadzieję, że potrafisz oglądać ze zrozumieniem i po tym przestaniesz wypisać bzdury o Braunie.
Odpowiedz
0
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:12 · Zgłoś
*wypisywać
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 20:34 · Zgłoś
Wystarczy że sobie pooglądałam KINGS i sprawdziłam, kto bierze udział. [...] i rosyjskie onuce. Oczywiście [...] owinięte w ornaty.
Odpowiedz
18
@ jestem za Rozumem.
dnia 02.02.2026, 07:49 · Zgłoś
"Rankiem 20 września 1940 roku pan Józef został zatrzymany przez nazistów, gdy szedł do pracy." Czym lub kim byli naziści którzy zatrzymali pana Józefa czy mieli narodowość, do jakich formacji wojskowych należeli?
Odpowiedz
5
@ Anonim31840
dnia 02.02.2026, 10:09 · Zgłoś
Z Marsa przylecieli?
Odpowiedz
7
@ abcdefg
dnia 02.02.2026, 13:56 · Zgłoś
Naziści pojawili się jak UFO w 1933 r, przez 12 lat robili straszne spustoszenie w całej Europie i nie tylko. W 1945 roku zniknęli bez śladu. Posługiwali się językiem nazistowskim i nie mieli nic wspólnego z Niemcami
Odpowiedz
23
@ POLAK
dnia 01.02.2026, 22:50 · Zgłoś
Człowiek tyle przeszedł w swoim życiu i dożył 103 lat.
Imponujące.
Dzisiaj niewielu dożyje takiego wieku.
Odpowiedz
1
@ Tez polak
dnia 02.02.2026, 10:24 · Zgłoś
Zostal zatrzymany przez "nazistow" czyli kogo??? Nie slyszalem o takiej nacji
[...] belkot nowomowy...
Odpowiedz
-6
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 22:16 · Zgłoś
Alianse Wall Street, (które jak powszechnie wiadomo należy w sporej mierze do Żydów)z amerykańskim establishmentem są raczej powszechnie znane. Ich ,,przyjaźń” ciągnie się od dość dawna. Pożyczki udzielone amerykańskiemu rządowi w 1917 roku pozwoliły wciągnąć USA do wojny, co kosztowało życie kolejny milion żołnierzy(wtedy trwały już rozmowy w/s zakończenia wojny). Partia Adolfa Hitlera a potem przemysł zbrojeniowy III Rzeszy nie miałyby szansy powstać gdyby nie pożyczki z amerykańskich banków, będących własnością [...] rodów. Niemieckie reparacje wojenne po 1szej wojnie w całości trafiły na Wall Street(btw, ostatnią transzę Niemcy spłaciły w 2010 roku. To nie jest antysemityzm, to fakty
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 07:36 · Zgłoś
Faktem jest też że premier Izraela wystąpił o przyznanie Trumpowi Nobla :-D
Odpowiedz
-4
@ Stary Glina do dragoness
dnia 02.02.2026, 09:30 · Zgłoś
I co w związku z tym? Faktem jest również to, że USA udziela co roku Państwu Izrael Miliard!!! dolarów bezzwrotnej pożyczki na zbrojenia
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 11:20 · Zgłoś
Ale Trumpowi klaszczemy nadal?
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.02.2026, 15:19 · Zgłoś
Napisz banalne antysemickie [...] i daj „disclaimer”, że to nie antysemityzm, a wtedy to na pewno nie będzie antysemityzm. Ha, ha, ha… Może jeszcze coś o „Haavara agreement” albo innej „kolaboracji”?
Odpowiedz
1
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 15:20 · Zgłoś
Lepiej niż podobna propozycja wysunięta wobec Hutich.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.02.2026, 15:24 · Zgłoś
I bardzo dobrze, bo Izrael to taki sam bufor jak Ukraina. Tylko dalej na Wschód. I niezupełnie bezzwrotnej (jest to, notabene, niewielki ułamek, nieprzewidziany na potrzeby wewnętrzne), bo to się właśnie zwraca w ramach współpracy obronnej itp.
Odpowiedz
2
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:15 · Zgłoś
Ten "bufor" mocno się rozszerzył przez kilka dekad. Palestyna, Syria, Liban, Irak rozwalone ręką pokoju i demokracji. A teraz czas na ostateczną rozgrywkę czyli Iran. Myślę, że gdyby ten ostatni padł, to "miłość" Izraela i USA poczują również te kraje na Bliskim Wschodzie, które się z nim ułożylły.
Odpowiedz
-1
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 22:15 · Zgłoś
Jaka "Palestyna"? Jaka Syria? Ty nie wiesz, kto kogo atakuje przez struktury zastępcze ([...], Hezbollah, Huti) i z jakiego powodu oraz jakim obszarem dysponuje??? Państewko wielkości Niderlandów wciśnięte w arabski ocean (1/4 powierzchni świata) i jeszcze są pretensje, że "biały kolonizator".
Odpowiedz
1
@ Anonim86852
dnia 03.02.2026, 23:15 · Zgłoś
Jesteś zadaniowanym propagandystą pod nowym nickiem , "człowieku też zwierzę", a więc nie napiszesz, że Izrael finansuje [...].
Odpowiedz
-7
@ Prawda
dnia 01.02.2026, 21:36 · Zgłoś
[...] kręci lody jak zawsze. Potykacie się o własne racice hanki dragonanki i inne Qnie.

W 2 wojnie światowej zginęło więcej katolików niż Żydów. Pierwszy transport do Auschwitz był z Polakami, z Tarnowa.
Było setki obozów pracy i obozów koncentracyjnych, nie tylko "Auschwitz".
Gubicie się we własnych kłamstwach.
Netanyahu, Stalin, Lenin, Hitler, von der Leyen, Merkel, Epstein. Wszystko to wasi idole [...].
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 07:39 · Zgłoś
I dlatego Netaniahu poparł wniosek Trumpa o Nobla? Wolę mieć idoli [...], niż pe,do,fi,la i gw,ał,ci,ci,ela. I doucz się historii, bo Stalin, Lenin i Hitler raczej [...] nie byli. A teraz grzecznie [...].
Odpowiedz
13
@ Anonim4327
dnia 02.02.2026, 08:10 · Zgłoś
do @ Prawda - IP! Fakt - zginęło dużo więcej, ale chrześcijan - a nie stricte katolików. Protestanci, baptyści, prawosławni, katolicy - to wszyscy chrześcijanie.
Z wymienionych przez ciebie - żadna z tych osób nie jest idolem. A z Epsteinem - to zdaje się fatalnie przestrzeliłeś. Zresztą - to tobie, jako prawicowcowi, podobają się zamordyści i dyktatorzy.
Odpowiedz
2
@ QQrQ
dnia 02.02.2026, 08:26 · Zgłoś
Prawda trochę mija się z prawdą, ale to normalne u nich. [...] prawicowi dyktatorzy są u władzy, niestety - Trump, Putin, Netanjahu, Orban, Erdogan. I jeszcze Epstein - przyjaciel Trumpa i Melanii. Jesteście siebie warci, "drodzy" prawicowcy.
Odpowiedz
3
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 15:29 · Zgłoś
Hitlera nie interesowało wyznanie, pożyteczny mądry inaczej. To, że zginęło więcej (o wiele liczniejszych!) chrześcijan ma się nijak do motywów Hitlera jako podstawy oceny moralnej jego działań. A i często nie-Żydzi ginęli jako ofiara niemieckiej agresji, nie antysemityzmu, przez paradoksalnie tenże antysemityzm.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 20:36 · Zgłoś
Ale, podobnie jak Braun, chętnie wykorzystywał religię do własnych celów.
Odpowiedz
-1
@ Nie byli
dnia 02.02.2026, 20:50 · Zgłoś
Jeżeli "Stalin, Lenin i Hitler raczej [...] nie byli" to kim byli?

Idolami chrześcijańskiej demokracji? Kto wdrażał narodowy socjalizm, czy bolszewicki komunizm. To są prawicowe ideologie?

Naprawdę podziwiam jak można mieć przekręcone w zatyczce na szyi.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 03.02.2026, 16:20 · Zgłoś
To że nazizm nazywał się "narodowym socjalizmem" niewiele znaczy. Założenia, szczególnie społeczne, były prawicowe i konserwatywne.
Odpowiedz
1
@ Jorg
dnia 01.02.2026, 20:32 · Zgłoś
i można się dorobić przejrzystego majątku pracując na pół etatu jak osoba sędziowska o pseudonimie drwal...można bu ha haaaaa...
Odpowiedz
20
@ XKXKXKXKXKXKXKKXK
dnia 01.02.2026, 20:28 · Zgłoś
Co Wy tacy przestraszeni ??? To nie wolno już napisać Żyd? Co w tym złego? Polak to Polak, Niemiec to Niemiec, Żyd to Żyd. Nie ma w tym nic antysemickiego. Ludzie...
Odpowiedz
0
@ Anonim94509
dnia 01.02.2026, 22:03 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:26 · Zgłoś
Tresura i pedagogika robią swoje. O to chodzi w "antysemityzmie", żeby [...] boję skakały. Gałęzi na gałąź przed Żydami i dokonywali na sobie autocenzury zanim AIPAC zareaguje.
Odpowiedz
0
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:59 · Zgłoś
*pedagogika wstydu

*[...] [...]
Odpowiedz
33
@ dragoness
dnia 01.02.2026, 18:38 · Zgłoś
"Auschwitz nie spadło z nieba". Zaczęło się od wypowiedzi takich jak powyższe.
Zaczęło się od dzielenia. Od przytakiwania kacykom o gładkiej gadce. Myślącym polecam przemówienie p. Turskiego https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1940080,1,marian-turski-auschwitz-nie-spadlo-z-nieba-nie-badzcie-obojetni.read
Odpowiedz
-23
@ Człowiek z lasu
dnia 01.02.2026, 18:48 · Zgłoś
Od przekręcania nazwisk ludzi w sposób urągający ich godności, od wyzywania, od mowy nienawiści ogólnie. Ma pani rację. Zaraz... Czekaj. ...
Odpowiedz
32
@ Stary
dnia 01.02.2026, 18:49 · Zgłoś
A tu i teraz taki Braun ma się dobrze to w jakim kierunku idziemy ???
Odpowiedz
36
@ Anonim4327
dnia 01.02.2026, 19:05 · Zgłoś
@ Stary - Braun jest encyklopedycznym wzorcem najbardziej zdegenerowanych funkcjonariuszy w czarnych mundurach, ze swastyką na rękawie, z czasów przed i w trakcie II w. ś.
No ale przecież wystarczy, że w pierwszych słowach jest szczęść Boże.
Stukrotnie cięższa obraza uczuć religijnych, niż jakiś bełkot średnich muzykantów.
Odpowiedz
-15
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 19:05 · Zgłoś
Towarzyszka baaaaardzo upraszcza historię.
Odpowiedz
-4
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 19:09 · Zgłoś
,, zaczęło się od dzielenia..." I tak dalej. Dokładnie Towarzyszko dragoness!!! A nad przemówieniem Pana Turskiego nie ma co myśleć. Powiedział o tym, co przeżył. Takich opowieści przeczytałem mnóstwo, ale polityka to coś więcej niż ludzkie historie. Za nią stoją konkretne postaci i dalekosiężne plany.
Odpowiedz
-5
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 19:11 · Zgłoś
Za sfinansowaniem Narodowego Socjalizmu w Niemczech, bolszewizmu w Rosji, faszyzmu we Włoszech stały określone siły. Gdyby nie one, nie doszło by do tego, do czego doszło
Odpowiedz
-5
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 19:19 · Zgłoś
Marian Turski alias Mosze Turbowicz. Resztę życiorysu niech zainteresowani doczytają choćby w Wikipedii. Jeden z moich przodków Towarzyszko dragoness został wywieziony do Warzyc na rozstrzelanie za to, że ukrywał Żydówkę proszę Towarzyszki! A zadenuncjował Go najprawdopodobniej Jego sąsiad. Do końca swego życia wierzył głęboko w to, że ocalenie swe zawdzięcza temu, że Jego Matka oddała Go w opiekę Matce Bożej gdy był dzieckiem. Ale... każdy ma swoje autorytety, nieprawdaż Towarzyszko?.
Odpowiedz
-21
@ Anonim28520
dnia 01.02.2026, 21:43 · Zgłoś
Tak od plucia na myślących inaczej jak ty, na kościół i katolików tak od tego też sie zaczyna
Odpowiedz
-7
@ Stary Glina
dnia 02.02.2026, 07:02 · Zgłoś
Marian Turski alias Mosze Turbowicz - więzień [...] obozów koncentracyjnych a po wojnie działacz komunistyczny, ot i cała Jego historia Towarzyszko dragoness.
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 07:41 · Zgłoś
Twoim autorytetem jest Trump, stereotypie?
Odpowiedz
-10
@ Stary Glina
dnia 02.02.2026, 09:37 · Zgłoś
Nie Towarzyszko dragoness, Trump nie jest moim autorytetem i o ile mnie pamięć nie zawodzi, nigdzie tego nie napisałem. Napisałem natomiast, że w obecnej sytuacji geopolitycznej tylko alians z USA, których Trump jest Prezydentem, może Nas jako Naród uchronić przed powrotem idei Lenina wiecznie żywej. Gwarantem tego jest Pan Prezydent Nawrocki, zaś obecny Rząd temu przeszkadza, pędząc po torach trasy Moskwa-Berlin. Jeśli zaś już o autorytetach mowa to w pewnym sensie imponuje mi Wujek Wowa. Dlaczego? Bo jest konsekwentny w działaniu i kocha swój Kraj
Odpowiedz
2
@ Zenon
dnia 02.02.2026, 12:38 · Zgłoś
W kierunku normalności
Odpowiedz
-9
@ wiklin do dragones
dnia 02.02.2026, 13:06 · Zgłoś
Mosze Turbowicz na ktorego słowa sie powłojuesz : 1 listopada 1945 wstąpił do Polskiej Partii Robotniczej, a później do utworzonej w 1948 Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej[9]. Po dołączeniu do PPR zmienił nazwisko na nieżydowskie – Marian Turski, stosując się w ten sposób do zalecenia działu personalnego Komitetu Centralnego PPR. W okresie styczeń–październik 1946 był członkiem egzekutywy Komitetu Powiatowego PPR w Wałbrzychu. Od 1946 do 1949 studiował prawo i historię na Uniwersytecie Wrocławskim, równocześnie będąc prelegentem Wydziału Propagandy Komitetu Wojewódzkiego PPR we Wrocławiu

Od listopada 1946 do lipca 1949 pracował w Wojewódzkim Urzędzie Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk we Wrocławiu, a równocześnie był pełnomocnikiem PPR ds. wyborów parlamentarnych w powiecie trzebnickim, a także przewodniczącym komisji w referendum ludowym (styczeń 1947). Oprócz tego od kwietnia 1947 pełnił funkcję członka Prezydium i kierownika Wydziału Pracy Masowej Zarządu Terenowego Akademickiego Związku Walki Młodych „Życie”. Z tego tytułu znalazł się w składzie trzydziestoosobowej polskiej delegacji na Światowy Kongres w Obronie Pokoju, zorganizowany 19 kwietnia 1949 w Pradze[9][3]. Od grudnia 1948 do lipca 1949 prowadził dział Kolumna Młodych „Budujemy” w „Gazecie Robotniczej”, organ prasowy KW PZPR we Wrocławiu. Od października 1949 do sierpnia 1951 był słuchaczem I stacjonarnego kursu dwuletniego Szkoły Partyjnej przy KC PZPR w Warszawie[9]. Kontynuował jednocześnie studia historyczne w Wyższej Szkole Nauk Społecznych przy KC PZPR[3]. Od 1951 pracował jako instruktor w Wydziale Prasy i Wydawnictw Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, a później, w latach 1954–1956, jako starszy instruktor w Wydziale Propagandy i Agitacji KC PZPR[9].
Odpowiedz
6
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 15:35 · Zgłoś
Nie byłoby czego finansować, gdyby nie antysemityzm. Dokonujesz inwersji Holokaustu, gdzie rzekomo prawdziwymi złymi są ofiary, a nie sprawcy. Żydzi już na początku dwudziestego wieku byli nazywani przez propagandę „faszystami”.
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 16:37 · Zgłoś
Czy to powoduje, że jego słowa są mniej znaczące?
Odpowiedz
5
@ Anonim4327
dnia 02.02.2026, 18:09 · Zgłoś
do @ Stary Glina - (Gwarantem tego jest Pan Prezydent Nawrocki,). Dobre! Masz poczucie humoru, chłopie. Nawrocki jest gwarantem degrengolady i chaosu. Coś jak śp.Kononowicz - żeby nie było niczego. Poza tym nie jest gwarantem niczego. Chłopu wydaje się, że jest głową Państwa w demokracji prezydenckiej, chce być jak Trump - (nawiasem, biorąc pod uwagę bardzo mętną przeszłość - jest), a tymczasem jest prezydentem w demokracji parlamentarnej. I wszystkie jego wyskoki, są ewidentnym łamaniem konstytucji.
@NEWS ma stały repertuar zarzutów pod adresem obecnego rządu. Odbijając ping-ponga - a CO zrealizował Nawrocki ze swoich obiecanek z kampanii? Przecież mleko z miodem miało płynąć strumieniami.
Odpowiedz
6
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:28 · Zgłoś
Może zamiast Brauna przywołajcie Maksymiliana Kolbe w kontekście Żydów. Odwagi!
Odpowiedz
0
@ Stary Glina do Anonima 4327
dnia 02.02.2026, 19:30 · Zgłoś
No OK. Taka jest Twoja opinia. Skoro tak uważasz to w jakim kierunku według Ciebie prowadzi Nas obecny Rząd?
Odpowiedz
1
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 22:22 · Zgłoś
Tak, bo dokonuje rewizji historii. Kluczowe są zawsze motywy działania. A tu mamy Żydów od banków (bo najpierw wysiudano ich z wielu innych dziedzin życia), których można jeszcze jako swoich wierzycieli oskarżyć o wiele rzeczy, choć logika tego pana nakazuje przecież zobaczyć pierwotną przyczynę tego stanu rzeczy, czyli antysemityzm. Ale to już zniszczyłoby ideologiczną koncepcję.
Odpowiedz
-5
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 18:13 · Zgłoś
Lud na ,, Ż"? Właśnie Panorama TVP podaje o bombardowaniach Gazy, gdzie giną kobiety i dzieci. A podobno zawarto tam rozejm.
Odpowiedz
30
@ Anonim4327
dnia 01.02.2026, 19:12 · Zgłoś
do @ Stary Glina - Bombardowanie gazy jest barbarzyństwem. Atak palestyńczyków na młodzież uczestniczącą w koncercie - jest barbarzyństwem. Najazd Kremla na Ukrainę - jest barbarzyństwem. Rzeź Wołyńska - była barbarzyństwem. Obozy śmierci - też.
Żadne barbarzyństwo nie ma usprawiedliwienia.
Odpowiedz
11
@ Stary Glina do Anonima
dnia 01.02.2026, 19:29 · Zgłoś
Tak, tylko każde z wymienionych przez Ciebie barbarzyństw miało/ma inną genezę. Ale generalnie zgadzam się z Tobą
Odpowiedz
4
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 15:38 · Zgłoś
W takim razie naloty Aliantów na Trzecią Rzeszę to też „barbarzyństwo”. Gratuluję relatywizmu!
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 16:38 · Zgłoś
Nalot dywanowy na Drezno był barbarzyństwem, gdyż nie miał żadnego uzasadnienia militarnego.
Odpowiedz
-3
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:29 · Zgłoś
Bawi mnie jak dragoness ujawnia resztki człowieczeństwa pośród całej swojej destrukcyjnej działalności. Ale dobre i co.
Odpowiedz
-3
@ Stary Glina do dragoness
dnia 02.02.2026, 19:32 · Zgłoś
Tak Towarzyszko!!! Podzielam zdanie Towarzyszki-naloty na Drezno były barbarzyństwem, tak samo jak na Hiroszimę i Nagasaki. Nie były one militarnie uzasadnione
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 20:38 · Zgłoś
Dokładnie tak. Nie były. Japonia była na skraju możliwości sprzętowych i militarnych. Nawet stereotyp to pojmuje.
Odpowiedz
-3
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 22:24 · Zgłoś
Naloty (liczba mnoga!) nie ograniczały się do Drezna, a i tak nikt przytomny nie stawia Aliantom z tego powodu zarzutu ludobójstwa.
Odpowiedz
-2
@ Stary Glina do dragoness
dnia 02.02.2026, 22:37 · Zgłoś
Ha ha ha!!! ,, nawet stereotyp..." i tak dalej. Czyli stereotyp wyłamał się ze stereotypu?!?! Hm, brzmi mi to jak słynna,, Antynomia kłamcy"
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 03.02.2026, 08:11 · Zgłoś
@Tofu Cóż... A powinien. No ale przecież zwycięzców się nie sądzi.
Odpowiedz
0
@ Tofu
dnia 03.02.2026, 11:34 · Zgłoś
Mamy to! Pani profesor właśnie uznała, że Trzecia Rzesza była ofiarą „ludobójstwa”, bo - uwaga - Alianci przeprowadzali bombardowania, w tym Drezna, które samo w sobie (bombardowanie) było nieuzasadnione militarnie. Dlaczego więc nie zarzut nieproporcjonalnej odpowiedzi, tylko właśnie „ludobójstwa”? Bo zginęło wielu ludzi? A może dowiedziono ludobójczego (eksterminacyjnego) zamiaru po stronie Aliantów? Ha, ha, ha…
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 03.02.2026, 16:31 · Zgłoś
Nie Trzecia Rzesza, tylko ludność cywilna. Ludobójstwo, słoneczko, ma określoną definicję. https://www.dialog-pismo.pl/w-numerach/ludobojstwo-w-swietle-prawa-miedzynarodowego Nalot na Drezno można zakwalifikować jako zbrodnię wojenną. Podobnie jak zrzucenie bomby na Nagasaki, bo wtedy Amerykanie znali już skutki.
Odpowiedz
-1
@ Tofu
dnia 03.02.2026, 20:46 · Zgłoś
Moje sformułowanie niczego nie zmienia, a ludobójstwo, choć jest zbrodnią wojenną, to nie każda zbrodnia wojenna jest ludobójstwem (odrębna kategoria zbrodni wojennej). Skoro potrafisz znaleźć definicję, to powinnaś się także umieć doczytać tego, o czym wspomniałem i co decyduje o tej kwalifikacji prawnej.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 04.02.2026, 18:40 · Zgłoś
No to doczytaj. To nie kwalifikuje się jako ludobójstwo, przykro mi.
Odpowiedz
-29
@ Stary Glina
dnia 01.02.2026, 18:11 · Zgłoś
Nowacka??? To niemądra osoba mówiąc delikatnie. Lud na ,,Ż"? - polecam książkę prof. Normana Finkelsteina,, Przedsiębiorstwo Holocaust". Dziś w niektórych kościołach Nasi,,Bracia" zbierają kasę na swoich pobratymców. W tym samym czasie inna część Naszych,,Braci" guliajet na kanikułach. Ale My Polacy jak zawsze,,zdamy egzamin z człowieczeństwa" o czym nie omieszkają poinformować Nas ,,Starsi i Mądrzejsi".
Odpowiedz
1
@ Tofu
dnia 03.02.2026, 12:47 · Zgłoś
Norman Finkelstein zasłynął także z propozycji przyznania pokojowej nagrody Nobla… terrorystom (Huti), których pożyteczni mądrzy inaczej nazywają „ruchem oporu” (to takie same struktury zastępcze jak [...] w Gazie). To tyle w temacie „przedsiębiorstw” (przedsięwzięć). Żyd też ma prawo do głupoty.
Odpowiedz
-25
@ Tutaj wpisz twój pseudonim
dnia 01.02.2026, 18:03 · Zgłoś
Rząd w Warszawie: Polscy naziści zbudowali obozy...
https://x.com/CDzwoni/status/1884213183923249495
Odpowiedz
52
@ Fg
dnia 01.02.2026, 16:10 · Zgłoś
Mam nadzieję że już nigdy nikt nie doczeka takich czasów. To było coś strasznego żyć podczas wojny. Chodź teraz ludzie wobec siebie coraz gorzej się zachowują.
Odpowiedz
1
@ Anonim86852
dnia 02.02.2026, 19:31 · Zgłoś
On pewnie już nie; za to Palestyńczycy właśnie tego doświadczają na własnej skórze z rąk monopolistów Holocaustu.
Odpowiedz
-44
@ Kłamstwa
dnia 01.02.2026, 15:57 · Zgłoś
Polak, Katolik, a nie jak legendarny lud na "Ż"
Odpowiedz
27
@ QQrQ
dnia 01.02.2026, 16:01 · Zgłoś
Antysemityzm się wylał.
Odpowiedz
10
@ Polak katolik
dnia 01.02.2026, 16:27 · Zgłoś
A czym ty się różnisz od tych oprawców??? Oni też tak [...] [...] jak ty ... Ci na "Ż" o ogromną część naszej kultury i historii. Pisząc takie brednie udiwaniwsz tylko że do Polska to ci daleko a do katolika ani tyle
Odpowiedz
25
@ Anonim4327
dnia 01.02.2026, 17:33 · Zgłoś
do @ Kłamstwa - IP. Ukrywasz się pod zmienianymi nickami, co wpis. Oznacz się swastyką - co się szczypiesz. Poza tym - może jesteś tak uczulony, bo masz wśród przodków jakąś osobę, z (legendarny lud na "Ż"). Poszukaj w genealogii, bo nie masz chyba świadomości, ilu jest takich. Przykładem jest skromny austriacki malarz z wąsikiem.
Odpowiedz
-11
@ Stary Glina do QQ...
dnia 01.02.2026, 19:56 · Zgłoś
Antysemityzm to pojęcie zawłaszczone przez Żydów
Odpowiedz
-4
@ Anonim86852
dnia 01.02.2026, 20:29 · Zgłoś
Czy ludobójstwo Palestyńczyków (semitów) dokonywane przez Chazarów (Izrael) to antysemityzm czy nie?
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 01.02.2026, 21:22 · Zgłoś
Czy poparcie premiera Izraela dla nagrody Nobla dla Trumpa to faszyzm, czy nie?
Odpowiedz
-5
@ [...]
dnia 01.02.2026, 21:35 · Zgłoś
To jest ten sam antysemityzm, który doprowadził do Holokaustu, dokonanego przez tych samych Chazarów, na Żydach semickich. Proszę nie zapominać, że Adolf H. był tak naprawdę założycielem państwa Izrael, była nawet wydana na ten temat książka. Dla mnie dzisiaj prawdziwi Żydzi - to ci, którzy [...] flagi izraelskie, natomiast Chazarzy to rasa tatarsko-mongolska, pochodząca z terenów m. in. dzisiejszej Ukrainy, nie mający żadnych związków z Palestyną ani też praw do tamtejszych ziem. Izrael to twór Rothschildów, a jego koniec (który już powinien był nastąpić) przewidział sam Henry Kissinger.
Odpowiedz
-5
@ Stary Glina do dragoness
dnia 02.02.2026, 07:09 · Zgłoś
Może Towarzyszka doprecyzować swe pytanie?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 07:42 · Zgłoś
Bardziej precyzyjnie się nie da, stereotypie.
Odpowiedz
-5
@ Stary Glina
dnia 02.02.2026, 09:38 · Zgłoś
No cóż, więc na nie nie odpowiem
Odpowiedz
0
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 15:39 · Zgłoś
Obrona konieczna i walka z islamonazizmem. Trudna wojna w środowisku miejskim. Nie ma za co.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 02.02.2026, 20:39 · Zgłoś
Stereotyp nie odpowie, bo klaszcze Trumpowi.
Odpowiedz
4
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 22:32 · Zgłoś
Rewizjonizm i antysemityzm. Pseudonauka ("Chazarzy"). Twoja "wiedza" pochodzi od sowieckich propagandystów. To wszystko siedzi tak głęboko, że trudno jest to poodwracać. Żydzi pochodzą z Judei. Koniec. Kropka.
Odpowiedz
0
@ Stary Glina do dragoness
dnia 02.02.2026, 22:39 · Zgłoś
Już chyba mamy ustalone, że Trumpowi nie klaszczę, co?
Odpowiedz
0
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 22:39 · Zgłoś
Antysemityzm (oszczerstwo krwi, dyfamacja). "Semici" to pseudonaukowy termin. Są Arabowie, Żydzi... Ale nie "Semici". Choć języki są już semickie. I od tego pochodzi "antysemityzm" - żeby brzmiało naukowo, bo "nienawiść do Żydów" było zbyt oczywiste. A potem Sowieci zastąpiili Żyda syjonistą z tego samego powodu, a lewicowe elity na Zachodzie to kupiły, ONZ przyklepała rezolucją i tak oto syjonizm został "rasizmem". No i jeszcze ciemny, który też to kupił.
Odpowiedz
1
@ Tofu
dnia 02.02.2026, 22:41 · Zgłoś
O tym, kto nie jest antysemitą chcieliby decydować antysemici.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.