Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Nowoczesna kolej coraz bliżej Jasła. Duże inwestycje zmieniają komunikację regionu

77

Podkarpacka kolej przechodzi jedną z największych modernizacji w swojej historii, a Jasło jest jednym z miast, które realnie na tym zyska. Zmodernizowane linie, nowe przystanki i wyższe prędkości pociągów to nie zapowiedzi, ale konkretne inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A..

__________ Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jednym z kluczowych przedsięwzięć dla południa województwa jest modernizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz. Prace budowlane ruszyły w grudniu 2025 roku i są częścią inwestycji wartej ponad 1 miliard złotych. Trasa prowadząca w Bieszczady zyska zupełnie nowy standard – pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 110 km/h.

Dla Jasła oznacza to nie tylko krótszy czas przejazdu, ale też lepszą dostępność komunikacyjną. W ramach inwestycji powstaną nowe przystanki, w tym Jasło Sobniów, które poprawią obsługę mieszkańców południowych dzielnic miasta i okolicznych miejscowości. To zmiana, na którą pasażerowie czekali od lat.

__________ Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jak podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: - Kolejne miliardy przeznaczamy na rozwój podkarpackiej kolei. Wdrażamy nowe projekty inwestycyjne na modernizację tras i efektywniejsze wykorzystanie transportu kolejowego w regionie.

Równolegle PKP PLK konsekwentnie poprawia bezpieczeństwo. Na liniach Rzeszów – Jasło (LK 106) oraz Stróże – Krościenko (LK 108) wymieniono urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Nowoczesna sygnalizacja zwiększa bezpieczeństwo zarówno dla podróżnych, jak i kierowców oraz pieszych.

Inwestycje w kolej na Podkarpaciu mają szerszy kontekst. Modernizowane są główne korytarze transportowe, m.in. linia E30 Kraków – Przemyśl – Medyka, która w przyszłości pozwoli podnieść prędkość pociągów do 160 km/h, skrócić czas przejazdu i usprawnić ruch transgraniczny. To istotne także dla Jasła – lepsza sieć połączeń regionalnych i dalekobieżnych wzmacnia rolę miasta jako ważnego punktu komunikacyjnego w tej części województwa.

Efekt tych działań jest czytelny: kolej przestaje być alternatywą, a znów staje się realnym środkiem codziennego transportu. Dla mieszkańców Jasła oznacza to wygodniejsze dojazdy, większą dostępność regionu i impuls rozwojowy, który w najbliższych latach będzie coraz bardziej widoczny.

Red.

Reklama

Komentarze: 77

Dodaj komentarz Widok:
6
@ nareszcie
dnia 13.01.2026, 09:20 · Zgłoś
Od czasów Cesarza Franciszka Józefa nic nie było robione.
Odpowiedz
5
@ Euzebiusz.
dnia 11.01.2026, 20:41 · Zgłoś
Duże inwestycje, odkąd kolej się rozpadła na tor lewy i prawy inwestycje co drugi rok ciągłe modernizacje, a po torze jeden pociąg na dobę.
Odpowiedz
4
@ Rjs
dnia 11.01.2026, 17:59 · Zgłoś
to dla ukraińców???
Odpowiedz
5
@ Rze
dnia 12.01.2026, 09:54 · Zgłoś
Dokładnie tak. Nam [...] wystarczą obecne standardy, po co modernizować.
Odpowiedz
5
@ Ok
dnia 12.01.2026, 16:24 · Zgłoś
Dla Polaków, bo od Jasła do Medyki mieszkają Polacy, ba ra nie
Odpowiedz
0
@ Anonim45721
dnia 14.01.2026, 13:21 · Zgłoś
Czyżby dla Polaków owieczko?
Odpowiedz
13
@ anonim1
dnia 11.01.2026, 10:05 · Zgłoś
Jaka to modernizacja bez elektryfikacji i drugiego toru?
Odpowiedz
0
@ js
dnia 13.01.2026, 12:50 · Zgłoś
Dla kilku czy kilkunastu pociągów dziennie?
Odpowiedz
21
@ Technolog Żywności
dnia 11.01.2026, 00:01 · Zgłoś
Niech zrobia Nowy Dworzec w Jaśle bo to az wstyd, ze taka buda stoi i straszy
Odpowiedz
1
@ dsa
dnia 10.01.2026, 22:36 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ dsa
dnia 10.01.2026, 22:35 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ dsa
dnia 10.01.2026, 22:35 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ dsa
dnia 10.01.2026, 22:34 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ censzura
dnia 10.01.2026, 22:33 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Anonim91730
dnia 10.01.2026, 19:23 · Zgłoś
panie bedzie pendolino w Jaśle !
Odpowiedz
-1
@ Do an
dnia 10.01.2026, 19:32 · Zgłoś
Pewno kiedyś tak dobrze ze cos drgnęło
Odpowiedz
5
@ Ronin
dnia 10.01.2026, 19:07 · Zgłoś
Szkoda że bez elektryfikacji ta cała przebudowa. PLK robi co może by nie elektyfikować podkarpackich szlaków. Tyle że bez elektyfikacji pojemniejszych i większych składów nie puści bo są elektyczne a szynobusy coraz ciaśniejsze przez natłok podróżnych, zwłasza w obrębie aglomeracji.
Odpowiedz
3
@ Do R
dnia 11.01.2026, 12:54 · Zgłoś
Aglomera Sobniow Hankowka i okolice dobre
Odpowiedz
13
@ Pkp
dnia 10.01.2026, 14:38 · Zgłoś
Robią zle nie robią źle to co wy chcecie cokolwiek sie dzieje zeby Jaslo ruszyć jest dobrze WAM najlepiej narzekanie wychodzi co za Region
Odpowiedz
-1
@ KOŃ DUKTOR
dnia 10.01.2026, 14:56 · Zgłoś
Czy ktoś mi powie dlaczego miasto Jasło ma z własnych pieniędzy budować dworec PKP. PKP ma tyle hajsu, że samo wybuduje lepszy, ładniejszy i bez tego [...]..lenia od lat o robieniu mieszkańcom dobrze. Burmistrz oddaj kolei teren dworca bo po co ci strup na [...]pie i domagaja się od PKP czytaj Państwa inwesycji.
Odpowiedz
3
@ K2101
dnia 10.01.2026, 16:27 · Zgłoś
Dworzec PKP w Jaśle będzie remontowany ze środków Funduszy Szwajcarskich, w ramach których dofinansowanie wynosi tu 100%.
Odpowiedz
4
@ Dragoness
dnia 10.01.2026, 16:38 · Zgłoś
Poprzedni Burmistrz odkupił budynek dworca od PKP.
Odpowiedz
12
@ Poprzednik poprzednika
dnia 11.01.2026, 08:00 · Zgłoś
Dworzec PKP zakupił burmistrz Czernecki (nie Pabian) w 2016 roku za kwotę ponad 300 tys. zł zwalniając w ten sposób PKP z obowiązku budowy nowego dworca, dla potrzeb użytkowników kolei.
PKP pozbyła się problemu, (nie za darmo) miasto nabyło problem i przez 10 lat świeci oczami za tę ruinę.
Odpowiedz
0
@ wladek
dnia 10.01.2026, 14:37 · Zgłoś
marzenia nie dozpelnienia jaslo polaczcie linia108jaslo zlinia 102 pzemysl wlatah 1964 jezgzilem tymi torami z przemysla kroscienko ido jasla
Odpowiedz
10
@ AX
dnia 10.01.2026, 13:42 · Zgłoś
Co za bełkot. Nie dość że brednia to bełkot. Po co nam te jasielskie [...] jak niczego się stąd nie możemy dowiedzieć? Będzie budowane przejście podziemne na górkę. Czy w związku z tym przejście z górki przez tory i drogę koło huty zostanie zlikwidowane? Tego się chociaż dowiedzcie i dajcie znać.
Odpowiedz
7
@ K2101
dnia 10.01.2026, 16:30 · Zgłoś
Przejście podziemne będzie przedłużone i będzie można dostać się do niego od strony Górki. To przejście będzie jedynym wejściem na peron.
Odpowiedz
-4
@ AX
dnia 10.01.2026, 18:12 · Zgłoś
Na pewno nie będzie tak jak mówisz. Przejście wierzchem na stacji na peron wyspowy będzie jak jest i nie będzie tam wyjścia z przejścia podziemnego. Pomyliło ci się coś ze stacją w Krośnie i tamtejszą kładką. Nie wiem ale się wypowiem plus odpowiedzi co z przejściem brak. Nie pozdrawiam.
Odpowiedz
5
@ Do AX
dnia 10.01.2026, 18:48 · Zgłoś
To ty jak nie wiesz to się nie wypowiadaj. W ramach projektu jest ujęte wydłużenie przejścia podziemnego pod torami - na Górkę Klasztorną
Odpowiedz
-2
@ AX
dnia 10.01.2026, 19:35 · Zgłoś
Naucz się czytać moje komentarze ze zrozumieniem począwszy od pierwszego. Cytuję: "Będzie budowane przejście podziemne na górkę. Czy w związku z tym przejście z górki przez tory i drogę koło huty zostanie zlikwidowane?" Niech ktoś się dowie i ewentualnie doprowadzi do tego!
Odpowiedz
6
@ K2101
dnia 10.01.2026, 21:36 · Zgłoś
Po pierwsze, grzeczność jest podstawą pragmatyki językowej. Po drugie, przeglądam dokumentację techniczną i czytam Twój komentarz. Nie masz racji.
Z wyrazami szacunku
Odpowiedz
1
@ K2101
dnia 10.01.2026, 22:57 · Zgłoś
Przejście z Grundwaldzkiej na Metzgera będzie przebudowane, natomiast z Floriańskiej na Piłsudskiego jest oznaczone w domumentacji, ale ani nie jest do przebudowy, ani do rozbiórki, a zatem można wnioskować, że zostaje takie, jakie jest.
Odpowiedz
8
@ Adam
dnia 10.01.2026, 13:41 · Zgłoś
Czy jest pociąg Jasło - Rzeszów zatrzymujący się na lokalnych przystankach z przyjazdem do Rzeszowa między 7 a 7:30
Czy jest możliwość zaparkowania auta przy przystanku kolejowym (parking np.na 5 aut)
To samo dotyczy dla pracujących od 7 aby być w Rzeszowie między 6 a 6:30 czy pracujących od 6 z przyjazdem między 5 a 5:30.
Odpowiedz
1
@ Upo
dnia 11.01.2026, 12:33 · Zgłoś
Tak, 5:33 jesteś w Rzeszowie o 7:08. 4:26 i jesteś 5:56. Parking pod dworcem jest dość duży od strony tunelu
Odpowiedz
4
@ Jun
dnia 10.01.2026, 13:39 · Zgłoś
Jeżeli nie pojadę po łagier w Bieszczady przez Jasło to miasto nie będzie się rozwijać. Takie są komentarze . To mam pytanie czy was tam już całkowicie [...]?
Odpowiedz
21
@ Bez korony
dnia 10.01.2026, 11:45 · Zgłoś
Co za szczęście ze tyle ludzi chce dojechać w Bieszczady ,to może będzie remont dworca i trakcji kolejowej.
Ale to dalej nie zmienia faktu że jesteśmy WYKLUCZENI komunikacyjnie.
Brak połączenia na Gorlice ,Nowy Sącz i Krynicę- dlaczego???
Brak jakiegokolwiek połączenia na DĘBICE, a tam mamy szybkie pociągi do Krakowa , Warszawy , Gdańska, Szczecina, Kołobrzegu. Koszalina. To nasze odcięcie komunikacyjne to jakaś klątwa, do Nowego Sącza nie ma ani pociągu, ani autobusu. To samo z Dębica. Tutaj niech coś pomyślą nasi włodarze . Jesteśmy po prostu w ciemnej [...]
Moze Włodarek Jasła coś ugrają na
Odpowiedz
0
@ ja jestem za Rozumem
dnia 11.01.2026, 15:00 · Zgłoś
Do Bk. "Moze Włodarek Jasła coś ugrają na". Aby ugrać to trzeba być dobrym graczem, mieć dobre karty i szczęście. To ostatnie się pewnie uśmiechnie bo ta linia staje się bardzo strategiczna. Co do graczy to mam wątpliwości.
Odpowiedz
23
@ FurMann
dnia 10.01.2026, 10:50 · Zgłoś
Pociągi z Bieszczad do wojewódzkiego miasta Rzeszów będą omijać szerokim łukiem Jasło albowiem pojadą nową łacznicą przez Tunel z Jedlicza Męcinki do nowoutworzonego przystanku Moderówka
Odpowiedz
16
@ Anonim5555
dnia 10.01.2026, 09:30 · Zgłoś
A kiedy linia kolejowa Jasło Dębica to by był kierunek połaczenia szybkiego z Krakowem i Warszawa
Odpowiedz
5
@ Węzeł
dnia 10.01.2026, 10:08 · Zgłoś
Ciekawe jak i czym władze zdołają przykryć ruiny budynku dworca PKP podczas otwarcia tej szybkiej kolei?
W trakcie jej użytkowania jest szansa, że pociagi nie będą zatrzymywać się na tym peryferyjnym przystanku (bo jego rolę przejmie nowa stacja Jasło - Sobniów) i podróżni nie zauważą tej wizytówki miasta.
Odpowiedz
13
@ Do Wezel
dnia 10.01.2026, 10:12 · Zgłoś
Budowa dworca rusza w tym roku - ostatnio na radzie miasta o tym mówili. Chyba się nie interesujesz tematem
Odpowiedz
3
@ Anonim31571
dnia 10.01.2026, 10:17 · Zgłoś
Na św.dygdy
Odpowiedz
-2
@ Zapowiedzi
dnia 10.01.2026, 10:24 · Zgłoś
Zapowiedzi o przebudowie tego przybytku tj. dworca, można latwo zweryfikować jednym telefonem do Starostwa z pytaniem czy wydano na to pozwolenie na budowę oraz do Urzędu Miasta czy wyłoniono już wykonawcę robót.
Odpowiedz
2
@ Do Zapowiedzi
dnia 10.01.2026, 10:27 · Zgłoś
Wyłonienie wykonawcy przed zabezpieczeniem kasy w budżecie? Widać misiu-pysiu że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz hehe
Najważniejsze że jest kasa w budżecie na budowę pozyskanie od szwajcarów. Cała reszta bzdury które tu wypisałeś to zwykłe technikalia
Odpowiedz
0
@ Nobel
dnia 10.01.2026, 13:02 · Zgłoś
Ufunduję prywatnego Nobla osobie, która wskaże sposób budowy bez pozwolenia, bez uzgodnień i bez procedur przetargowych na wykonanie - nie tylko tego obiektu budowlanego.
Takie podejście do prawa to klasyczna
"partyzantka" - może możliwa jeszcze w krajach trzeciego świata, np. przy budowie ziemianki lub jurty.
Odpowiedz
2
@ Do Nobel
dnia 10.01.2026, 13:19 · Zgłoś
Nobel to się należy komuś kto będzie w stanie Tobie cokolwiek wyjaśnić.
Odpowiedz
5
@ Do Nobel
dnia 10.01.2026, 14:46 · Zgłoś
Misiu drogi, czy ty rozumiesz po polsku? Pozwolenie na budowę to sprawa techniczna - 2 miesiące i jest. Problemem przy takich inwestycjach nie jest papierologia tylko KASA
Ty myślisz że Pabian i jego poprzednicy nie wyremontowali tego dworca bo pozwolenia na budowę nie umieli zrobić??? Problemem była tylko i wyłącznie kasa. No i teraz w końcu ktoś tą kasę pozyskał więc będą robić czy ci się podoba czy nie
Odpowiedz
1
@ K2101
dnia 10.01.2026, 16:37 · Zgłoś
Zgadza się. To bardzo dobra odpowiedź. Miś powinien zrozumieć.
Odpowiedz
4
@ Fakty
dnia 10.01.2026, 17:53 · Zgłoś
1. W 2016 r. burmistrz A.C. zakupił od PKP przedmiotowe obiekty za ponad 300 tys. zł., czyli nabył problem, zwalniając PKP z obowiązku budowy dworca, bo PKP przestało dysponować działką na ten cel.
2. PKP ma prawo opiniować (uzgadniać) wszelkie zamierzenia w tym terenie z uwagi na tzw. pojęcie „obszaru kolejowego” - wg ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2021 r. poz. 1984 ze zm.). zgodnie z art. 4 pkt 8 tej ustawy.
3. Z uwagi na wymogi "obszaru kolejowego" przez 10 lat miasto nie zdołało uzgodnić z PKP nawet utwardzenia parkingu w miejscu rozebranych szaletów kolejowych.
4. Kto kiedykolwiek i cokolwiek uzgadniał z licznymi spółkami PKP zna doskonale temat: uzgodnienia są wieloletnie i często nieskuteczne, dosłownie droga przez mękę.
5. Dlatego budowa dworca nie odbędzie w trybie:
Hop na cielę - i już krowa!
Kasa to nie wszystko - zapytajcie jednak o pozwolenie na budowę.
Wie o tym każdy, kto załatwiał sprawy formalnoprawne przy dowolnej budowie.
Odpowiedz
1
@ zorientowany
dnia 10.01.2026, 22:00 · Zgłoś
Zapowiedzi/Nobel/Fakty - będziesz zaskoczony "misiaczku" :)
Odpowiedz
1
@ Mówili na radzie
dnia 11.01.2026, 08:03 · Zgłoś
Taka wiarygodmość "mówienia" jak w info:
"Pisali w gazecie o pewnej kobiecie".
Mówi się o tym już od ponad 10 lat.
Odpowiedz
0
@ Procedowanie
dnia 12.01.2026, 20:41 · Zgłoś
Od roku wniosek o pozwolenie na budowę dworca jest "procedowany", czyli nie ma pozwolenia- można to sprawdzić w Starostwie.
Zatem jesteście, misiaczki, w czarnej [...]
Kasa to nie wszystko.
Odpowiedz
1
@ Procedowanie
dnia 13.01.2026, 10:00 · Zgłoś
Po roku "procedowania" nadal nie ma pozwolenia na budowę, zatem mowa jest (jak na razie) o propagandzie budowy dworca, a nie o jakiejkolwiek sprawczości, czy sprawności w działaniu.
Jak to wytłumaczysz, misiaczku?
Kasa to nie wszystko.
Odpowiedz
16
@ Sukces
dnia 10.01.2026, 09:25 · Zgłoś
Dlaczego nikt nie pisze o planowanym łączniku Jedlicze Przybowka który spowoduje brak racjonalnego wykorzystania Jasła jako węzła kolejowego, w Bieszczady z Krakowa szybciej dojedziesz przez Rzeszów więc gdzie to pasmo sukcesów, miasto upada od dziesiecioleci więc żaden burmistrz a i rada miasta czy powiatu nie zmieni tego w trakcie jednej kadencji , więc nie narzekajmy nie chwalmy byle czego tylko wszyscy zacznijmy wspol ie działać dla dobra miasta.
Odpowiedz
-2
@ Do Sukces
dnia 10.01.2026, 09:38 · Zgłoś
Ty w ogóle wiesz o czym piszesz czy tylko piszesz co wiesz? Właśnie udowodniłeś że niewiele wiesz.
Odpowiedz
9
@ Sukces
dnia 10.01.2026, 10:01 · Zgłoś
Czego niby nie wiem , że poziom zawiści i nienawiści w mieście osiągnął punkt krytyczny ,że nie lisie nasze dobro tylko aby sąsiad miał gorzej, że wszyscy tylko narzekają i czekają na dej bez względu na to kto daje ważne ze ja biorę, powiedz czego jeszcze nie wiem.
Odpowiedz
14
@ rpr
dnia 10.01.2026, 10:04 · Zgłoś
Należy stanąć na wysokości zadania aby linia nr 106 znalazła się ,, pod drutem" co planowano jeszcze pod koniec lat 80-tych po zelektryfikowaniu odcinka Stróże-Jasło. Otwierają się perspektywy uruchomienia szybkich połączeń między Rzeszowem (a nawet Lublinem) a Nowym Sączem, Krynicą Piwniczną Zdrój,Żegiestowem Zdrój,Muszą Zdrój i całym Beskidem Sądeckim . Region Beskidu Sądeckiego wraz z Nowym Sączem jak na razie nie ma bezpośrednich połączeń z miastami akademickimi na wschodzie kraju tj.Rzeszów czy Lublin. Dzięki w/w przedsięwzięciom to i Jasło by zyskało.
Odpowiedz
0
@ Do Sukces
dnia 10.01.2026, 10:18 · Zgłoś
Piękna zmiana tematu. Nie wiesz że łącznica w szebniach nie stworzy z Krosna węzła, a nie stworzy. Oczywiście, że przy tej inwestycji można było więcej „ugrać”, ale ktoś przespał temat. Z drugiej strony nigdy nie jest za późno. Piękne wiadukty mimo, że efektowne to nie powstrzymają odpływu ludności - nawet w Krośnie
Odpowiedz
-5
@ Jaca
dnia 10.01.2026, 10:30 · Zgłoś
No gość o ksywce Sukces ewidentnie nie w temacie :)
Odpowiedz
19
@ Anonim34968
dnia 10.01.2026, 10:32 · Zgłoś
Dzielnica Jasła, Gądki, ma dwa połączenia MKS w ciągu dnia ,zapytam jak są wdrażane programy WY KLU CZE NIA społeczeństwa .Ostatnie sukcesy90 mln od Szwajcarii m.inn.również na ten cel,inne dostępne programy unijne czy nasze rodzime,GDZIE WŁODARZE???Co robią -NIC W Krośnie co pół godz.jeżdzi zerówka po całym mieście ,dodatkowo MKS -em z każdego przystanku również co pół godz.dojedziemy w dowolny rejon Jasło [...]ROBIMY NIE GADAMY po co się chwalić na papierku ,od wielu lat słyszymy szczytne cele ,a co widać ?Starzejące społeczeństwo w tej (z żalem wypowiem) NORZE .Młodzi dobrze robią uciekając z tego dramatycznego miejsca ,ktoś zapyta dlaczego tu mieszkasz ?Żałuję że się tu przeprowadziłem z dużego miasta i z racjii peselu mam bliżej jak dalej
Odpowiedz
3
@ Do Anonim34968
dnia 10.01.2026, 11:16 · Zgłoś
Wymień te dostępne programy, bo tych polslowek nic nie wynika…
Odpowiedz
-1
@ Dragoness
dnia 10.01.2026, 12:36 · Zgłoś
Zapomniałeś o Gamracie. No i oczywiście o weekendach, gdzie założenie jest, że wszyscy mieszkańcy mają siedzieć w domu.
Odpowiedz
-4
@ Anonim76094
dnia 11.01.2026, 11:54 · Zgłoś
Masz rację dragoness
Odpowiedz
13
@ Marian
dnia 10.01.2026, 09:22 · Zgłoś
Krosno dzieki modernizacji zyska wiadukty w mieście a u nas wywalony nie tak dawno starosta tylko coś pokreslal długopisem po mapie i na tym się skończyło. Jak wybudują zachodnia obwodnicę to ciężarówki zablokują ruch na DK28 chcąc skrecic w stronę ul. Wojska Polskiego jak pociag będzie jechac
Odpowiedz
5
@ @@@
dnia 10.01.2026, 11:16 · Zgłoś
Już teraz ,jak jedzie to pół miasta stoi...
Odpowiedz
3
@ Zauroczenie
dnia 11.01.2026, 14:48 · Zgłoś
Bezkrtrycznie zauroczeni wielbiciele władzy miejskiej z entuzjazmem stwierdzą, że mimo wszystko pół miasta jedzie.
Noga za nogą - ale jedzie!
Jeżeli całkiem zakorkuje, to będzie wina opozycǰi, bi przecież włodarz nie jest od dróg.
Odpowiedz
11
@ Kolejarz
dnia 10.01.2026, 09:20 · Zgłoś
Wszystko dobrze, ale dwa pociągi do Krakowa. I więcej nie będzie bo naszym władzom nie zależy. Nic nie robią żeby było więcej.
Odpowiedz
1
@ XXX
dnia 10.01.2026, 09:23 · Zgłoś
a Barbara co na to ?
Odpowiedz
-2
@ po co
dnia 10.01.2026, 09:53 · Zgłoś
dwa to o jeden za dużo
Odpowiedz
2
@ upo
dnia 10.01.2026, 10:59 · Zgłoś
nie dwa bo 3! przynajmniej w intensywnych okresach jeździ jeszcze tlk połoniny
Odpowiedz
10
@ To Jo
dnia 10.01.2026, 09:08 · Zgłoś
Do Redakcji.
Budowana będzie łącznica Szebnie - Jedlicze.
Pociągi z Rzeszowa w Bieszczady pojadą z pominięciem Jasła.
Opiszcie co zyska Krosno, przebudowa stacji, wszystkie przejazdy drogowe zostaną przebudowane na bezkolizyjne.
Odpowiedz
17
@ głos rozsądku
dnia 10.01.2026, 09:04 · Zgłoś
Po wybudowaniu S19 pojedziemy najszybciej autem z Jasła do Rzeszowa przez Zboiska koło Dukli, a po modernizacji kolei będziemy jeździć do Szebni, aby załapać się na pociąg z Krosna do Rzeszowa. Zatem dworzec w Jaśle będzie niepotrzebny i w tej logice deprecjacji Jasła i okolic nie ma sensu go remontować. Aktualność informacji o tym, że Jasło skorzysta jest na XIX wiek, kiedy nasi dziadkowie jeździli z Jasła przez Zagórz do Lwowa - stolicy Galicji. Kolejny raz zyska Krosno i Sanok kosztem Jasła i nie dziwi jeden z najwyższych na Podkarpaciu ubytek ludności w powiecie jasielskim. Jedyna korzyść jaką widzę, to taka, że znikną z miasta uciążliwe pociągi spalinowe, bo nikt dziś nie rewitalizuje kolei bez jej elektryfikacji.
Odpowiedz
4
@ Marian
dnia 10.01.2026, 09:18 · Zgłoś
Jaki sens jechać przez Dukle do Rzeszowa? Raczej dla Jasla to jest wezel Strzyżów Żarnowa
Odpowiedz
-2
@ Do "głos rozsądku"
dnia 10.01.2026, 09:29 · Zgłoś
No tak, trzeba jakiś pretekst wymyślić dlaczego przez 9 lat Pis nie potrafił tego załatwić - podobnie jak obwodnicy
Odpowiedz
-4
@ Do głos rozsadku
dnia 10.01.2026, 09:36 · Zgłoś
Bzdury piazesz. Jasła ma połączenie do Rzeszowa - to właśnie Krosno które tak stawiasz za wzór nie miało bezpośredniego i teraz być może będą mieć - jednak tylko pasażerskie i jedynie jeśli Marszałek będzie miał gest uruchomić takie połączenie, a tego nikt nie gwarantuje. A i jeszcze jedno - jeden z najwyższych ubytków ludności na Podkarpaciu jest właśnie w Bieszczadach, a później właśnie w Krośnie. Doczytaj zanim kolejny raz napiszesz jakieś głupoty.
Odpowiedz
5
@ Mały
dnia 10.01.2026, 09:39 · Zgłoś
Z Jasła do Rzeszowa w połowie drogi jest węzeł na S19 w Strzyżowie. Inna sprawa jak do niego wygląda DW 988 z Jasła do Strzyżów. Oby przetarg na dokumentacǰę obwodnicy Wiśniowej w końcu doszedł do skutku.
Odpowiedz
15
@ As
dnia 10.01.2026, 09:53 · Zgłoś
To prawda. Zanim wyruszysz w drogę do Rzeszowa to trzeba brać środki uspokajające. Przez prawie 2 lata nie potrafią prostej drogi wyremontować
Odpowiedz
7
@ Tom
dnia 10.01.2026, 08:36 · Zgłoś
Jeszcze ten dworzec odnowić w Jaśle i by było git
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.