Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Ostry spór na linii nauczyciel - dyrektor

173

Na sesji rady powiatu próbowano rozstrzygnąć spór pomiędzy nauczycielką z Zespołu Szkół w Nowym Żmigrodzie, a dyrektorem placówki. Konflikt dotyczy dwóch spraw, w których obydwie panie mają całkiem odmienne zdanie.

Na wniosek Ewy Różyckiej – nauczycielki z ZS w Nowym Żmigrodzie rada powiatu miała udzielić odpowiedzi w sprawie skargi na dyrektora szkoły – Barbarę Wierdak-Cyboroń. Przedmiotem skargi było zdaniem oskarżającej naruszanie praw pracowniczych i stosowanie mobbingu oraz zaniechanie.

Spór pomiędzy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej w Nowym Żmigrodzie, a nauczycielką rozpoczął się 23 kwietnia. Odbyła się wtedy rada pedagogiczna, podczas której dyrektor poinformowała wszystkich nauczycieli o planowanej redukcji etatów w roku szkolnym 2012/2013, która dotykać ma również Ewę Różycką, nauczycielkę biologii w nowożmigrodzkiej szkole. Nauczycielka nie zgodziła się na proponowaną redukcję etatu do 1/2.

Ogniwem sporu są dwa problemy: zmniejszenie ilości godzin do połowy etatu oraz nieudzielanie urlopu na podratowanie zdrowia. Zmniejszyły się nabory do Zespołu Szkół w Nowym Żmigrodzie, przez co kilku nauczycieli nie ma możliwości wypracowania pełnych etatów. Komisja rewizyjna działająca przy radzie powiatu przeglądała dokumentację – odczytał w uzasadnieniu uchwały radny Józef Kozioł.

Oprócz problemu, jakim dla nauczycielki jest zmniejszenie godzin etatu, spór zaogniło kwestionowanie przez dyrektor Wierdak-Cyboroń urlopu na podratowanie zdrowia, o jaki wystąpił pedagog. Nauczycielka informowała o chęci przejścia na urlop, jednak nie złożyła stosownej deklaracji. Przedłożyła tylko zaświadczenie lekarskie potwierdzające możliwość przejścia na urlop zdrowotny. Dyrektor odwołała się od decyzji Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Rzeszowie, argumentując to przeznaczeniem nauczycielki do wykonywania pracy w szkole na rok 2012/2013.

Dyrektor poinformowała, że przyznaje niepełny wymiar etatu, natomiast w kolejnym roku zwiększy jej liczbę godzin. Końcem maja przesłano do nauczycielki pismo, na które jednak dyrekcja nie otrzymała odpowiedzi. W związku z tym faktem z dniem 31 maja 2012 roku rozwiązano umowę z nauczycielką za 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Skarżąca złożyła pozew do sądu pracy. Wtedy dyrektor cofnęła wypowiedzenie i po raz kolejny zaproponowała 1/2 etatu, na co nie zgodziła się skarżąca. W tym przypadku dyrektor wraz z końcem sierpnia zwolniła nauczycielkę z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

W lipcu dyrektor zwróciła się do starostwa w sprawie urlopu dla nauczycielki. Rada Powiatu nie ma przygotowania merytorycznego do ustosunkowania się do sporu. Należy uznać skargę za niezasadną. Wszelakie procedury, które zaszły w tym sporze odbywały się w zgodzie z literą prawa.

W przedstawionym stanie faktycznym trudno doszukać się naruszenia przepisów prawa pracy – odczytał w uzasadnieniu do uchwały radny Józef Kozioł. Radni 13 głosami „za” uznali skargę za niezasadną. 11 września Różycka skierowała pismo do Rady Powiatu z pytaniami, na które odpowiedzi potrzebne będą nauczycielce aby skierować sprawę do sądu.

Grzegorz Michalski
g.michalski@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 171

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ do dragoness
dnia 02.10.2012, 21:50 · Zgłoś
masz może jakąś większą wiedzę co do tych przetargów? Króliku...
Odpowiedz
1
@ anonim (absolwentka ZSNŻ)
dnia 29.09.2012, 16:53 · Zgłoś
Bardzo chętnie zrobiła bym coś! Bardzo chętnie! Ale w pojedynkę nic się nie zdziała...
Odpowiedz
4
@ lo
dnia 29.09.2012, 16:53 · Zgłoś
i bardzo dobrze, że już nie uczy w Nowym Żmigrodzie!! Przypuszczam, że wiele osób jest zadowolonych z tego powodu. Teraz biologii uczy sympatyczna kobieta, potrafiąca przekazać wiedzę. :) Pozdrawiam!
Odpowiedz
3
@ ucz
dnia 29.09.2012, 16:49 · Zgłoś
Pani Ewa R. przez cały czas szuka dziury w całym, sieje zgrozę, a poza tym cały czas siedzi na chorobowym, nie potrafi nauczyć i jeszcze atakuje Panią dyrektor... WSTYD!!!
Odpowiedz
5
@ viva
dnia 28.09.2012, 20:30 · Zgłoś
pseudo dyplomy nauczycieli - na bruk!
idzie potem taki do szkoly i...
w ksiazce nauczyciela patrzy na gotowe odpowiedzi a nie wie co w glowie.ma a raczej...
co powinien miec...
Odpowiedz
1
@ realista
dnia 28.09.2012, 18:59 · Zgłoś
Pani Rozycka byla wspanialym dyrektorem mlodziez garnela sie do szkoly .Dbala o mlodziez .Byla dyspozycyjna ,byly klasy zaoczne ,nauczyciele mieli zatrudnienie nikogo nie zwalniano .Skoro mlodziez wybierala szkole w Zmigrodzie to znaczy ze szkola odpowiadala im wyobrazeniom i standartom a rodzice sie z tym zgadzali i to tyle w temacie
Odpowiedz
-4
@ obserwator
dnia 30.09.2012, 17:56 · Zgłoś
pięcio-linijkowy wpis, a aż 7 kłamstw... Ot i realizm...
Odpowiedz
9
@ ja
dnia 28.09.2012, 13:42 · Zgłoś
znowu temat nauczyciela i darcie psa na nauczycielach a gdyby nie nauczyciel to matołki jeden z drugim nie umiał by nawet napisac tych durnych komentarzy
Odpowiedz
1
@ ok
dnia 28.09.2012, 13:43 · Zgłoś
no własnie
Odpowiedz
5
@ Karolina*
dnia 28.09.2012, 12:25 · Zgłoś
Tak to juz jest, że jak redukcja etatów lub zwolnieniea dotycza nauczycieli to "huczy" o tym cała okolica, media, itp.
Mnie równiez zwolniono w Pektowinie i nikt o tym nie mówi. Jest to mój problem i mojej rodziny. Nauczyciele to wyższa sfera i nic nie może im się zdarzyć. Od lat wiadomo, że
liczba dzieci spada i nie wszyscy znajda zatrudnienie. Gdyby mnie w mojej sytuacji zaproponowano 1/2 etatu byłabym w 7 niebie. A tutaj "wojenka" na całego. Grzmi w szkole, w powiecie. Jeden drugiego oskarża i wini. Jaki urlop zdrowotny??? Dlatego że nie ma pracy? To jest karygodne, Jesli Różycka jest chora, to nie ma siły uczyć na cały etat. Tak to rozumiem na chłopski rozum.A zresztą oświata i jej problemy wychodza mi juz bokiem. Wszystko im sie należy. Jaka wiedze maja nauczyciele, skoro do każdej lekcji musza sie przygotować. No tak po studiach podyplomowych uczeń faktycznie może zagiąć pedagoga i WSTYD. Trzeba się poduczyć. Pełne wykształcenie stacjonarne magisterskie z przedmiotu daje chyba wiedzę pełną na długie lata.
Odpowiedz
-3
@ władca pierścionka
dnia 28.09.2012, 13:18 · Zgłoś
W "Pektowinie" zwolniono tylko JEDNĄ osobę!!! Pozostali pisali prośbę do dyrektora by ich zwolnić! Więc proszę używać określeń adekwatnych do okoliczności!
Odpowiedz
1
@ Karolina*
dnia 28.09.2012, 13:44 · Zgłoś
Mamy lokalnego Rutkowskiego widzę. Co to ma za znaczenie. Zwolnienie przez szantaż - nie ma nic gorszego!
Odpowiedz
-3
@ władca pierścionka
dnia 28.09.2012, 13:45 · Zgłoś
To nie szantaż tylko te dodatkowe 5 tysięcy złotych było takie przekonywujące...
Odpowiedz
-1
@ Karolina*
dnia 28.09.2012, 15:17 · Zgłoś
Faktycznie, wystarczy na chleb na pół roku, A to w przypadku biedy przekonuje.
I tak zwolnienie i tak zwolnienie, jaka róznica...
Odpowiedz
3
@ nauczyciel
dnia 29.09.2012, 08:51 · Zgłoś
Droga Pani
biorac pod uwage ze program nauczania zmienia sie z roku na rok i co roku nauczyciel musi uczyc z nowej podstawy programowej trudno byc przygotowanym ad-hock dokazdej lekcji-pleciecie tu bzdury az sie niedobrze robi-skoro pan/pani nie wie na czym studia polegaja lepiej glosu nie zabierac
Odpowiedz
11
@ taka prawda ze
dnia 28.09.2012, 10:58 · Zgłoś
a jeszcze jedno, moim zdaniem sprawa z dorabianiem przez nauczycieli jakis durnych dyplomików jest chora. Jesli nauczyciel uczy matematyki powinien byc magistrem po ukonczonej matematyce, nauczyciel angielskiego powinien byc po 5 latach czystej filologii angielskiej , a nie ze se taki dorobi jakis papierek i uczy bo ma sztab znajomych w gminie. CHORE !!!
Odpowiedz
4
@ aniqa
dnia 28.09.2012, 11:00 · Zgłoś
bo wszystko co w rodzinie to nie zginie...
Odpowiedz
3
@ viva
dnia 28.09.2012, 20:27 · Zgłoś
ale
wlasnie
dzisiaj jest masowa produkcja.dyplomow...studiow...kursow...
brak prawdziwych nauczycieli.z realna wiedza...
wszystko sztuczne.pic na wode
aby było...na papierze ze mam mgr.straaa
chore to wszytsko
nauczyciel matematyki uczy bilogii i angielskiego a jeszcze i moze informatyki przy okazji
dzieki sztabowi zanjomych w gminie...nasze dzieci.nie ma kto uczyc...
rodzice posylaja na korki...jezeli ich stac na to...
nauczyciele ktorzy maja znajomosci i ladne pieniadze na etacie
biora dodatkowo za korki niesamowite pieniadze np 45-50 zl za godzinke ...wiec na miesiac wychodza niezle sumy...
a w szkole wszyscy przemeczeni
nie ma sie co dziwic
lekcje...
po szkole pelno korkow...
nie wiadomo juz w ktory zlob glowe wstawic...
Odpowiedz
1
@ vanda
dnia 28.09.2012, 21:16 · Zgłoś
napisane trochę chaotycznie, ale w pełni popieram. Tak jest w naszych szkołach. Niedawny uczeń liceum miał problem z maturą, ledwo, ledwo wylazł ze szkoły, Zrobił zaoczny licencjat, kilka podyplomówek i teraz nauczyciel pełna parą -może uczyć wszystkiego. HA,HA,HA

Kpina z edukacji, naszych dzieci i rodziców.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 29.09.2012, 10:07 · Zgłoś
Poprosimy nazwiska, pani vando, pani vivo. Konkrety. Odważycie się? W której to szkole matematyk uczy angielskiego? I gdzie się robi podyplomówki po licencjacie? Jeszcze do tego uniwersalne?
Odpowiedz
10
@ jaś
dnia 28.09.2012, 10:55 · Zgłoś
to od czego jest sąd pracy ??? teraz rada powiatu wyręcza sądy ??? to jakieś jaja czy kpina ???
Odpowiedz
14
@ klkl
dnia 28.09.2012, 10:41 · Zgłoś
Wy [...]. Mam [...]** nauczycieli i Was ,ale coś wam wytłumacze [...].

Praca [...] męczy fizycznie
Praca nauczyciela męczy psychike co jest gorsze niż zmęczenie fizyczne.
Poza tym dzieci co raz mniej godzin brakuje i taki nauczyciel musi brać co popdanie czyli.
Od 8 rano do 17 w szkole . Musi chodzić na wywiadówki i przygotowywać materiały dla [...]ch ludzi. Dla bachorów musi przygotować się na kazda lekcję chyba ze jedzie na spontanie. Wszystko trzeba przygotować łazić i pilnować żeby taki [...] [...] nie [...] się podczas lekcji bo przeciez to co się teraz dzieje i jaka pustota wsród małych [...]ch bachorów to wstyd. Do autobusu wejsc nawet nie potrafi i biletu skasować.
A w tych doroslych to musi uczyc takiego osranca ktoremu nie zalezy i mysli ze jest fajny jak zdac mature..itp
I gdyby nie nauczyciel ktoremu płaca maksymalnie 2000 zł to takie osrance bylyby przerazajaco [...]. A tak teraz cos maja w tych mózgach.

dla mnie praca nauczyciela powinna byc tak jak i lekarza najlepiej oplacana.
Lekarz ratuje zycie a nauczyciel do zycia przygotowuje.

Nie mówie o takich osrancach po studiach co nie mają mózgu tylko o tej starszej kadrze.
teraz na uczelniach produkują [...] co [...] pózniej wie.
Odpowiedz
-12
@ tarzan-zan
dnia 28.09.2012, 10:48 · Zgłoś
no tak, masz rację... załóżmy że uczy w klasie 1-3 - uczy jedną klasę, siedzi w szkole nieco dłużej niż jego uczniowie z tej klasy, wywiadówki sa pewno trzy w roku szkolnym, przygotować się na lekcję naprawdę musi - abecadło sobie musi przypomnieć, ile jest 2+3 i takie tam, i że Ala ma kota sobie musi przeczytać, nauczyciele mają w poważaniu to co się stanie z młodym na przerwie, a w ogóle jeśli ma się coś stać to lepiej żeby jego tam nie było bo potem będzie na niego że go nie uratował, a tak - nie było go i ma czyste ręce...
Swoją wypowiedzią istotnie potwierdziłeś swój wstęp że masz [...]... nas, ale na pewno nie nauczycieli. Bo pewno sam nim jesteś...
Odpowiedz
7
@ do tarzan
dnia 28.09.2012, 14:48 · Zgłoś
no tak musi sobie przypomniec abecadlo - stary to nie te czasy, teraz , w dobie internetu- jak chcesz lekcję przeprowadzic interesująco dla dzieci ktore widzialy juz wszytsko - musisz PRZYGOTOWAC fajne kserowki, zabawy itp więc skończ prosze bo mnie to osłabia
Odpowiedz
8
@ do tarzana-zana
dnia 28.09.2012, 18:29 · Zgłoś
Tarzanie, całe szczęście, że jak wcześniej piszesz, nigdy nie chciałes zostać nauczycelem, bo gdybyś nim był i dzisiaj przyszedłbyś do klas 1-3 ze znajomością abecadła, to dzieci chyba pękłyby ze śmiechu. Jeśli nie wiesz, ile czasu zajmuje nauczycielowi nauczania zintegrowanego przygotowane się do zajęć to nawet nie błaznuj i nie wypowiedaj się więcej na ten temat, bo widać, że nie masz bladego pojęcia o tej pracy i tylko się ośmieszasz.
Odpowiedz
1
@ 22
dnia 28.09.2012, 09:54 · Zgłoś
ale o czym wy piszecie kazdy moze isc do lopaty i postac na 40 stopniu upale nie przyrownywac pracy na budowie i nauczyciela kazda praca jest odpowiedzialna trzeba pamietac jak nauczyciel wrogo do ucznia bedzie nastawiony to i uczen bedzie niedobry a jezeli likwiduja szkoly to dlaczego tak bronicie martwicie sie o dzieci no nie o swoje miejsca pracy nie pasuje to do lopaty ludzie przy lopacie nie maja urlopow na podratowanie zdrowia a tu przychodzi nauczyciel na lekcje i opowiada ze dziecko ma chore i w nocy nie spla to boli ja glowa i wyrzywa sie na uczniach no bo jeje wolno
Odpowiedz
8
@ kosak
dnia 28.09.2012, 08:12 · Zgłoś
do tych wszystkich zazdrośników...a dał bym wam prace jako nauczyciel i zobaczył bym ile byś cie wytrzymali...tydzień...miesiąć ???a mozę nawet tyle nie,kto nie miał z tym nic wspólnego niech nie bluzga.gdy nauczyciel idzie na 45 min lekcji to nie siedzi bezczynnie jak inni np.opierając sie o łopate przez pół dnia czy spią przed komputerem czy [...] w ciągu dniówki dwie paki fajek.
Odpowiedz
4
@ tak
dnia 28.09.2012, 15:43 · Zgłoś
100% racji
Odpowiedz
1
@ krs
dnia 30.09.2012, 08:38 · Zgłoś
Uczniowie roznieśli by ich na trampkach a rodzice popluli podłogę ...ot i po zawodach !!!
Odpowiedz
3
@ 13 wspaniałych
dnia 28.09.2012, 07:12 · Zgłoś
W starostwie jest 13 dżentelmenów przeciwko jednej słabej kobiecie. No, no ? Pięknie!
Odpowiedz
5
@ Rysiek
dnia 28.09.2012, 03:25 · Zgłoś
Wiadac tutaj oczywisty konflikt osobisty i wyraznie zla wole! Mobing w polakich realiach jest nie do udowodnienia. 1.Wladza ma zawsze racje 2. Jesli masz watpliwosci patrz pkt.1
Odpowiedz
3
@ Rysiek
dnia 28.09.2012, 17:41 · Zgłoś
Pracowalem kiedys w Jasielskiej szkole. Moje kochane [...] razowe [...] chcialy ,mnie zniszczyc. Gdyby to dzialo sie w np. w USA gdzie mieszkam na pewno nie mial bym klopotow. W Polsce [...] bereta zaplodni i czlowiek jest bezradny.Wcale nie dziwie sie ze pojawiaja sie artykoly ktore porownuja Polske do Sycylii. Na szczescie nie gina ludzie. Tak sie ulozylo ze dzisiaj moge moje kochane [...] razowe [...] wziasc do sptzatania do siebie
Odpowiedz
8
@ viva
dnia 27.09.2012, 22:25 · Zgłoś
Dzisiaj spotkac...NAUCZYCIELA Z WIEDZA PRAWDZIWA...A NIE PODGLADANA DO KSIAZEK...DO GOTOWYCH ODP to naprawde trzeba miec
szczęście
skoro 70 % nauczycieli to dzieci radnych i dyrektorów...
którzy ,,dorobili studia"
taka prawda...
wystarczy aby każdy w swoim regionie
zorientował się kto ma prace w szkołach...
to jest chore wszystko...
a rodzice i dzieci cierpią najwięcej
czyli Ci których powinno się najbardziej brać pod uwagę...
a nie aby potem na korki posyłać dzieci...nie wszyscy rodzice mając parę dzieci mogą sobie na taki rarytas pozwolić...
Odpowiedz
0
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 23:02 · Zgłoś
dokładnie, a do tego na "korki" musisz posłać do tego nauczyciela co Ci dziecko uczy bo jak poślesz do innego to te korki nic nie dadzą, a wręcz zaszkodzą...
Odpowiedz
1
@ viva
dnia 28.09.2012, 16:32 · Zgłoś
dokładnie!!!
a taki jtory ma ta prawdziwa wiedze...to jest na skale...rzedko spotykany dzisiaj :)
Odpowiedz
-2
@ 4nubis
dnia 27.09.2012, 21:59 · Zgłoś
dragoness: społeczne szkoły to jest to, z czym "nauczyciele państwowi", (tacy jak ty), będą walczyć jak z zarazą. zero przywilejów, zero [...]ostwa: pracujesz - zarabiasz, nie to ...
Odpowiedz
-1
@ viva
dnia 27.09.2012, 22:26 · Zgłoś
jestem za!!!
nauczac a nie siedziec 45 minut aby ,,zlecialo" i ...pensyjka na konto!
Odpowiedz
0
@ abc
dnia 27.09.2012, 22:36 · Zgłoś
"Ale powiało chłodem."
No właśnie problemem w szkołach społecznych jest to, że pracujesz, a nie zarabiasz.
I czemu tak chciałbyś zabierać przywileje tym co je mają? Zawalcz o to, aby obdarować przywilejami tych co je stracili lub nigdy ich nie mieli.
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 28.09.2012, 22:08 · Zgłoś
Ależ po co walka? Zlikwidujcie wszystkie szkoły, dzieci bedą uczyć się prywatnie, oczywiście te, ktorych rodziców bedzie na to stać. Reszta stanie się "bydlem roboczym", jak chciał Goebels. Bedą umiały sie podpisać i liczyć do stu, wystarczy, żeby postawić krzyżyk w odpowiedniej kratce podczas wyborów. Skąd wiesz panie 4nubisie z czym ja walczę, bedę miła i powiem; z głupotą, fanatyzmem i czwartą prawdą pana tarzan-zana (jeszcze mniej wartą niż ta trzecia), choć to walka z wiatrakami, ze starostwem, ktore robi wszystko, aby niewygodne szkoły zniszczyć, a "krewnych i znajomych królika" ochronić, chroniąc przy okazji własne interesy i [...]. Nie bedę się tłumaczyć, że nie jestem wielbłądem, nie czuję się też obrażona idiotyzmami, które tu czytam, bo mam to wszystko tam, gdzie Kiler. Robię swoje i robię to dobrze, a ocenia mnie nie anonimowy tlum, nie dyrekcja, czy "organ", lecz moi uczniowie. I dopoki oni oceniają mnie dobrze, to cała reszta malkontentów może mi, nieelegancko mowiąc, naskoczyć.
Odpowiedz
1
@ PiS-man
dnia 29.09.2012, 09:48 · Zgłoś
Dragoness - pozostaję z szacunkiem dla Pani poglądów!
Odpowiedz
0
@ 4nubis
dnia 27.09.2012, 21:54 · Zgłoś
[komentarz usunięty po zgłoszeniu przez użytkownika]
Odpowiedz
12
@ hjhhhg
dnia 27.09.2012, 21:39 · Zgłoś
w szkołach są dzisiaj układy na które nie ma rady... jedni maja pół etatu, inni maja po 2 a jeszcze inni nie maja wogóle
Odpowiedz
4
@ xxx
dnia 27.09.2012, 21:15 · Zgłoś
Popadało trochę, ciekawe czy jutro będzie jakaś kolizja na zarzeczu?
Odpowiedz
2
@ znowu....
dnia 27.09.2012, 22:48 · Zgłoś
Dzisiaj była kolizja na Zarzeczu na zakręcie przed jedenastą jak jechałam do Jasła była już policja i spisywała.Ale nigdzie o tym nie piszą.
Odpowiedz
-2
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 22:59 · Zgłoś
bo wtedy byli na zebraniu w Żmigrodzie i nie miał kto zdjęć zrobić... A w Żmigrodzie otwarcie biedronki !!!
Odpowiedz
0
@ aniqa
dnia 28.09.2012, 09:42 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
-1
@ aniqa
dnia 28.09.2012, 10:55 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
4
@ aniqa
dnia 28.09.2012, 10:59 · Zgłoś
dlaczego pisze off topic... chce tylko wiedzieć kiedy otwierają tą biedronke...
Odpowiedz
0
@ dol
dnia 27.09.2012, 21:03 · Zgłoś
zrobic społeczne szkoły i będzie po problemie
Odpowiedz
2
@ ;
dnia 27.09.2012, 20:52 · Zgłoś
a co mysliscie o 2LO? i nauczycielach uczących tam? to jest dopiero masakra.
Odpowiedz
3
@ Emily
dnia 27.09.2012, 21:37 · Zgłoś
A zwłaszcza chemia, czy historia... To jest dopiero niuans!
Odpowiedz
2
@ dino
dnia 27.09.2012, 21:52 · Zgłoś
Jeden to nawet dostał pieniądze od SB na wesele!A wczesniej placili mu za donoszenie!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 29.09.2012, 10:10 · Zgłoś
A dlaczego komentują nauczycieli z II LO uczniowie, którzy tam nie uczęszcżają?
Odpowiedz
2
@ realista
dnia 27.09.2012, 20:51 · Zgłoś
Polska nie powinna kształcić tylu ludzi z wykształceniem pedagogicznym. Dla tych ludzi nie ma teraz pracy! :(( Uczelnie kształcą nowych bezrobotnych :((
Odpowiedz
4
@ viva
dnia 27.09.2012, 22:19 · Zgłoś
ksztalaca sie pseudo nauczycieli czyli corki i synowie dyrektorow lub radnycyh aby ,,miec czyste konto z papierkiem.
Odpowiedz
-4
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 22:58 · Zgłoś
synowie i córki wiedzą od rodziców jaka "bieda" u nauczycieli, a i tak wybierają ten niecny nieopłacalny zawód. Cóż za poświęcenie... Oni są jak misjonarze...
Odpowiedz
7
@ do tarzana-zana
dnia 27.09.2012, 23:52 · Zgłoś
Uczelnie czekają również na ciebie. Czyń więc i ty swoją misję. Nikt nie mówi, że to nieopłacalny zawód. Każdy mówi, że to zawód czasochłonny i trudny jak inne.
Odpowiedz
-7
@ tarzan-zan
dnia 28.09.2012, 10:41 · Zgłoś
ooo widzisz, już zaczynasz powoli mówić prawdę... Jeszcze trochę i przyznasz, że wynagrodzenie w stosunku do nakładu "pracy" jest rażąco zawyżone porównując to do innych zawodów... Nikt, a przynajmniej ja, nie zazdroszczę nauczycielom bo ja się w tym zawodzie nie widzę, są zdecydowanie ciekawsze zawody, rozchodzi się tutaj o zupełnie coś innego - dokładnie o to co mówią nauczyciele - czyli NIESPRAWIEDLIWE WYNAGRODZENIE, tyle że Wam się wydaje że zarabiacie za mało, nam coś przeciwnego... I może jeszcze dodam, niekoniecznie chodzi o to żeby wam wziąć... Lepiej żeby dołożyć tym co naprawdę ciężko pracują i zarabiają 1/4 tego co [...] Po prostu żeby była sprawiedliwość, żeby każdy za wykonaną pracę dostał GODZIWĄ pensję... W sytuacji ogólnej biedy w narodzie wasz dobrobyt po prostu razi w oczy...
Odpowiedz
7
@ żaba
dnia 27.09.2012, 20:48 · Zgłoś
13 za 9 przeciw?Skąd my to znamy?A Kmiecik ma wielki problem!
Odpowiedz
12
@ chętny
dnia 27.09.2012, 20:47 · Zgłoś
skoro tak się chcesz wymieniać to bardzo proszę. Chcę pracować w szkole. Pracowałem już w różnych szkołach na zastępstwo i bardzo mi się ta praca podobała. Niestety było to tylko zastępstwo... DZiwne, że żaden nauczyciel nie chce zrezygnować z tej pracy i tak narzeka. Niektórzy nawet mogą iść na emeryturę, ale tego nie zrobią. I zarobki są super. Dajcie mi pracę jako nauczyciel, rezygnuje z obecnej i idę do szkoły!!!... Tylu jest młodych wykształconych ludzi i nie może znaleźć pracy. Rezygnujcie! Czekamy!
Odpowiedz
-5
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 22:55 · Zgłoś
właśnie. Narzekają tylko ale stołka żaden nie ustąpi. Inna rzecz że taki nauczyciel do żadnej roboty się nie nadaje, bo co może robić np "polonista"... może dokładać towar w biedronce, ewentualnie sprzedawać w spożywczaku, albo warzywka na zieleniaku, do innej roboty raczej się nie nadaje bo na co może się przydać jego wykształcenie w życiu codziennym...
Odpowiedz
0
@ Lena 95
dnia 28.09.2012, 13:11 · Zgłoś
Myślę tak samo jak Ty, chetnie podejme taka cięzka pracę. Zróbcie tylko miejsce...
Odpowiedz
-5
@ Sven
dnia 27.09.2012, 20:18 · Zgłoś
Pójdziecie kochane na bezrobocie posmakujecie polskiej bandyckiej rzeczywistości w końcu przez całe lata mówiono,że wszystko co władza czyni jest właściwe HA,HA,HA-oto słowo księdza niech wam wszystkim będzie nędza,a może zrobicie komuś łaskę przyjmując go do liceum ja pamiętam te czasy NO !
Odpowiedz
-6
@ Nauczyciel mgr. inż.
dnia 27.09.2012, 19:46 · Zgłoś
Doły kopać to nie takie proste! jak się wydaje. Dyplom zdobyć prościej .
Odpowiedz
8
@ mms
dnia 27.09.2012, 20:18 · Zgłoś
po mgr nie ma kropki [...]
Odpowiedz
14
@ kopacz dr hab.
dnia 27.09.2012, 20:29 · Zgłoś
To czemu nie wyruszyłeś w drogę po dyplom?
Odpowiedz
-7
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 22:52 · Zgłoś
bo mu nie potrzebny. wolał od razu pracować i zarabiać. Wybrał słuszną drogę.
Odpowiedz
7
@ do tarzana-zana
dnia 27.09.2012, 23:45 · Zgłoś
To czemu teraz narzeka?
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 28.09.2012, 19:08 · Zgłoś
na pewno :d:d:d
Odpowiedz
13
@ [...]
dnia 27.09.2012, 19:14 · Zgłoś
Ci co maja złe zdanie o nauczycielach nie wiedzą o czym mówią. trzeba było się wykształcić i pójść ta drogą. A nie doły kopać i teraz obrażać ludzi z dyplomem.
Pozdrawiam ;)
Odpowiedz
-5
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 20:01 · Zgłoś
hmm skoro wam tak źle jako nauczycielom, to zastanawiam się po co było iść tą drogą, trzeba było zamiast na studia iść prosto do pracy, pięć lat wcześniej byście zarabiali, za studia i akademik byście nie płacili i ogólnie mieli byście lepiej... Skoro jednak powiecie że było warto studiować i zostać nauczycielem to skąd w takim razie te narzekania na los nauczyciela i niskie zarobki... 5 tyś miesięcznie jako nauczyciel dyplomowany do tego 3 miechy płatnego urlopu i 18 godzin pracy tygodniowo to chyba nie takie złe warunki pracy... Myślę więc że skoro jesteście dumni z tego że skończyliście studia i jesteście nauczycielami to miejcie też odwagę przyznać się w jakim dobrobycie żyjecie... Zdejmijcie klapki z oczu i zobaczcie jak żyje większość społeczeństwa...
Odpowiedz
13
@ xyz
dnia 27.09.2012, 20:17 · Zgłoś
a pokażci mi nauczyciela nawet dyplomowanego, który zarabia 5 tyś. a p u k n i j t y sie młotkiem w główke. nie macie zielonego pojęcia o pracy nauczyciela. byłam po obydwu stronach. nauczyciel pracje w i ę c e j niż 40 godz / tydz, kwita !!!
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 27.09.2012, 20:23 · Zgłoś
A ja uwielbiam swoją pracę, ale jak czytam takie komentarze, jak powyższy, to tylko zazdroszczę kolegom po fachu, że mieli do czynienia z takim łakomym na wszelaką wiedzę, bezkrytycznym uczniem. Zero dyskusji, wierzy we wszystko co mu powiedzą lub napiszą. Tarzan-zanie, proszę, powiedz do jakiej chodziłeś szkoły i czy tam było więcej takich uczniow jak ty? Od razu się tam przeniosę. Będę miała jeszcze lepiej, niż teraz, zero intelektualnych wyzwań, więc nieustające wczasy. Z pensji odłożę sobie na Maybacha, 3-miesięczny urlop spędzę na Karaibach, a mieszkanie umebluję z łapówek. Aaa, zapomniałam. Z prywatnych lekcji wykupię sobie wycieczkę na stację kosmiczną.
Odpowiedz
11
@ nauczycielka
dnia 27.09.2012, 20:26 · Zgłoś
Tarzan-zan, uwielbiam Cię, chciałabym żebyś został Ministrem Edukacji ( buźka z całusem)
Odpowiedz
10
@ xyz
dnia 27.09.2012, 20:31 · Zgłoś
Tarzan - z całym szacunkiem - mam wrażenie, że szkoła była albo jest dla Ciebie czyms bardzo złym. nie chcesz się uczyć lub nie chciałeś Twoja sprawa. Ale gdyby nie Ci NAUCZYCIELE to- [...] nie umiałbyś się podpisać!!! a teraz na szkołę [...] ? Pomyśl czego chcesz!!!
Odpowiedz
7
@ nauczycielka
dnia 27.09.2012, 20:38 · Zgłoś
A teraz poważnie. To większość społeczeństwa powinna zdjąć klapki z oczu i walczyć o swoje prawa i godne zarobki, a nie wypominać komuś, że ośmiela się, aby pensja wystarczyła mu do końca miesiąca.
Odpowiedz
-1
@ viva
dnia 27.09.2012, 22:29 · Zgłoś
miej szacunek do ludzi pracy...
i nie osmieszaj siebie samego jako tzw czlowieka...ze ktos kopie doly.pamietaj o tym .ze szambo tez produkujesz...ze prad trzeba ci zrobic.
ze foske czy row przygotowac..
ze ogrodzenie wykonac...
plytki ulozyc...
domy wybudowac...czlowieku.
zastanow sie nad soba...
Odpowiedz
-3
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 22:51 · Zgłoś
wychodzi z tego że media kłamią... Na onecie były podane pensje nauczycieli i stamtąd te informacje przytaczam... Nie wiem tylko jaki sens mieli by w podawaniu nieprawdziwych informacji. Może któryś z nauczycieli zdementuje te informacje i zamieści np jako dowód fragment wyciągu ze swojego konta na którym będzie widać pensję 1290 zł... zapraszam.
Odpowiedz
-1
@ do tarzana-zana
dnia 27.09.2012, 23:43 · Zgłoś
A dlaczego akurat 1290?
Odpowiedz
5
@ do tarzana-zana
dnia 28.09.2012, 00:22 · Zgłoś
"...wychodzi z tego, że media kłamią..."o widzisz tarzanie, jaki z ciebie odkrywczy człowiek, podyskutujesz jeszcze jakiś czas z nauczycielami i odkryjesz wiele ciekawych rzeczy, ale nie bój się nie policzymy ci za korki, potraktujemy to jako samokształcenie.:)
Odpowiedz
10
@ zoolog
dnia 28.09.2012, 06:45 · Zgłoś
Tarzan - znajdź sobie jakąś Czitę i nią się zajmij, bo twoje zajmowanie się wynagrodzeniami nauczycieli świadczy o sporym ubóstwie intelektualnym. Ale na zajmowanie się Czitą zasób twojej inteligencji emocjonalnej ci wystarczy...
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 28.09.2012, 09:53 · Zgłoś
a ile Pani bierze za godzinę korepetycji z angielskiego ? I czy to pełna godzina zegarowa czy taka szkolna 45 min. ?
Odpowiedz
-3
@ tarzan-zan
dnia 28.09.2012, 10:35 · Zgłoś
dobre pytanie... Ale cóż. Tu są dwa obozy - MY i Nauczyciele... MY wiemy swoje, nauczyciele też to wiedzą ale się do tego nie przyznają. Wiedza jest jedna poglądy i wypowiedzi zdecydowanie różne.
Stwierdzam że czas zakończyć tą żenującą dyskusję, bo nauczyciele i tak prawdy nie powiedzą, my i tak prawdę znamy, a co byśmy nie robili to im i tak będzie "źle" a wpływu na ich dochody i wymiar "pracy" mieć nie będziemy.
Lepiej więc jeśli MY zbierzemy się w kupie np przy [...] i wspólnie sobie ponarzekamy na NICH, nikt nam nie będzie przeszkadzał i negował naszych racji...

pozdrawiam wszystkich anty pedagogów
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 28.09.2012, 11:15 · Zgłoś
Panie Maxie, zapraszam na priv, to porozmawiamy. Panie Tarzanie, informacji o zarobkach należy szukać na stronach branżowych, a nie na onetach, pudelkach, czy innych. Jeśli poszukiwanie prawdy tak bardzo boli, to ja zgodnie z wykonywanym zawodem, chętnie pomogę: http://www.bibliotekako.pl/news.aid,1564,Wynagrodzenie_nauczycieli_wzrosnie_od_wrzesnia_2012_roku.html
Jeśli znajdzie pan tam słowa WSZYSCY i NETTO, to zwrócę pański "honor", pokajam się i przejdę do pracy w innym sektorze gospodarki. Ksiądz Tischner zdziwiłby się, że istnieje czwarta prawda; tarzanoprawda, szczerze mówiąc warta tyle, co jego ostatnia.
Odpowiedz
-7
@ tarzan-zan
dnia 28.09.2012, 14:08 · Zgłoś
honor to ja mam, nie utraciłem go i nie potrzebuję jego zwrotu.
Przeczytałem sobie uważnie artykuł z podanego linka, pomijając detal że artykuł jest stronniczy bo zamieszczony na jakiejś nauczycielskiej stronie - pozwolę sobie zauważyć pewne detale:
pierwsza tabela podaje wynagrodzenie MINIMALNE, nieco dalej są podane ŚREDNIE wynagrodzenia i tu jest to samo co na onecie - dyplomowany 5 tyś... Pozwolę sobie też zauważyć że pewno są to stawki podstawowe do których doliczana jest masa dodatków, a co do znalezienia słów WSZYSCY i NETTO...
Nie znalazłem tam informacji że są to kwoty brutto, a że nie wszyscy tyle zarabiają to jest chyba jasne... Skoro jest to kwota ŚREDNIA to wielu musi zarabiać więcej i pewno kilku zarabia mniej. Ktoś może pracować na ćwierć etatu np...
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 28.09.2012, 22:24 · Zgłoś
No i własnie, taki jest problem z takimi pilnymi uczniami; biorą wszystko dosłownie, a myslenie boli. W ktorym zawodzie podane są zarobki netto? I właśnie problem polega na tym, ze to są własnie zarobki ze wszystkimi możliwymi dodatkami, ale tego pudelek, o przepraszam, onecik juz nie podał. Nawet gdybym zarabiała 5 tysięcy brutto, to oznaczałoby to ponad trzy tysiące netto. W życiu nie dostałam takich pieniedzy, ale pewnie mi pan nie uwierzy. Szczerze mówiąc, wisi mi to. Liczy się dla mnie zdanie moich uczniów i NIKOGO innego.
Odpowiedz
10
@ były uczeń
dnia 27.09.2012, 19:00 · Zgłoś
nic dziwnego że jest konflikt, w końcu oskarżająca to była dyrektorka tej szkoły, a teraz zwolniła ją jej była podwładna...szkoda słów...
Odpowiedz
12
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 19:09 · Zgłoś
Jej podwładna którą jak dobrze pamiętam ona osobiście zatrudniała... jajko zrobiło sie mądrzejsze od kury ...tak bywa
Odpowiedz
13
@ nauczycielka
dnia 27.09.2012, 19:13 · Zgłoś
O, to teraz w szkołach, częste, bezwzględne, bezduszne praktyki, oparte na układach i układzikach. Niestety takie czasy.:(
Odpowiedz
-8
@ nauczyciel
dnia 27.09.2012, 18:48 · Zgłoś
Dać tą nauczycielkę do społwcznej szkoły to zobaczy jak trzeba pracować
Odpowiedz
9
@ do nauczyciela
dnia 27.09.2012, 19:02 · Zgłoś
A dlaczego akurat TĘ, anie inną?
Odpowiedz
8
@ xyz
dnia 27.09.2012, 18:14 · Zgłoś
co z tego,że nauczyciele mają tyle "wolnego" myślicie ,że dyrektorzy dają im oddech po godzinach? wiecie,jak trzeba im włazić do [...] i [...] po godzinach przy konkursach ,uroczystościach ,promocji szkoły,żeby nie [...] ? dyrektorzy - to oni przeważnie mają daleko wszystko,a robią za nich inni. skoro się nie znacie na robocie,to buzia na kłódkę. szkoda,że waszych prac nikt nie ocenia..ach,przyjdzie i na to pora.
Odpowiedz
-2
@ ;
dnia 27.09.2012, 17:05 · Zgłoś
1 LO i tak jest lepsze niż 2 LO. To co tam sie dzieje to jest chore!!!
Odpowiedz
0
@ Emily
dnia 27.09.2012, 21:36 · Zgłoś
Otóż to. W IILO jest czego się przyczepić.
Odpowiedz
-4
@ MAGGI
dnia 27.09.2012, 17:04 · Zgłoś
no i co z tego ze ja zwolnili w niejednym zakladzie pracy sa zwolnienia i nikt nie robi takiej afery a zwolnienia dla nauczycieli dopiera sie zaczna, skoro nie ma na tyle godzin to dyrektor ma jej wyczarować czy co ? . Wielkie halo nie wiadomo o co , ot tyle w temacie
Odpowiedz
10
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 17:06 · Zgłoś
Tylko akurat dla niej nie ma tyle godzin??? dziwne ...
Odpowiedz
13
@ Stanisław
dnia 27.09.2012, 16:43 · Zgłoś
Poprostu pani Różycka nie była na ręke władzą i ja usuneli mała mafia jasielska a Dyrektorkato tylko narzędziewrękach innych!!
Odpowiedz
10
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 16:49 · Zgłoś
Nie byla na reke chyba tylko dlatego ze nie dawala z siebie robic za pszeproszeniem ,,[...] ,, i zawsze miała swoje zdanie!
Odpowiedz
24
@ anonim
dnia 27.09.2012, 16:50 · Zgłoś
Dokładnie! Dyrektorka to marionetka władz jasielskich, w tym starostwa. Żeby tylko wszyscy w korycie mięli, a to, że szkoła niknie przez takich złodziei, jak mamy u władz, to już nie jest istotne! Ludzie! Trzeba ruszyć tą sprawę, bo jak tak dalej pójdzie, to szkoła średnia w Żmigrodzie zostanie zamknięta i młodzież zza Nowego Żmigrodu, z okolic Kremnpnej i dalej, będą zmuszeni dojeżdżać kawał drogi do szkół do Jasła, co prowadzi do tego, że wiele osób nie pójdzie nigdzie po gimnazjum, bo ich rodziców nie stać na opłacenie dojazdów do Jasła bądź opłacenia stancji/internatu w Jaśle, co skutkuje obniżeniem wykształcenia młodzieży z miejscowości dalekich od Jasła i powróci manufaktura i głupota narodu!
Odpowiedz
10
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 16:55 · Zgłoś
Chciałam podkreslic ze TA dyrektorka jest jak piszesz ,,marionetką,, albo i ma z tego jakies korzyści , bo za czasów P. Różyckiej takie cyry sie nie działy!
Odpowiedz
8
@ mms
dnia 27.09.2012, 20:15 · Zgłoś
cały czas chodzi "władzy" o otumanienie naszego narodu- proste łatwiej się poźniej rządzi
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 27.09.2012, 21:12 · Zgłoś
I właśnie o to chodziło!
Odpowiedz
4
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 16:28 · Zgłoś
Tyle lat uczyla w tej szkole i byla dyrektorką i każdy byl zadowolony bo z niej naprawde jest ,,dobry czlowiek,, nie jednemu uczniowi juz w tej szkole pomogła. a teraz przyszła taka WIELKA Pani Wierdakowa i sie mądrzy .
Odpowiedz
10
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 19:55 · Zgłoś
normalna rzecz... poprzedni dyro naprzyjmował swoich, potem dyro się zmienił więc też chce naprzyjmować swoich więc musi się pozbyć nieswoich... jasne... Koryto jest za małe, za dużo ryjków się do niego pcha, taki to ciężki kawałek chleba że nikt nie chce być nauczycielem...
Odpowiedz
1
@ reb
dnia 28.09.2012, 16:42 · Zgłoś
[komentarz usunięty po zgłoszeniu naruszenia przez użtykownika]
Odpowiedz
5
@ anonim
dnia 27.09.2012, 15:44 · Zgłoś
Nie jest prawdą, że "zmniejszyły się nabory" do szkoły w Nowym Żmigrodzie, tylko są one redukowane przez osoby ze szkoły, które to wszystko utrudniają! Ludzie, przejrzyjcie w końcu na oczy! Wszystko to to dywersja!
Odpowiedz
16
@ mieszkaniec
dnia 27.09.2012, 15:20 · Zgłoś
Ciekawe z jakim innym pracownikiem tak by sie patyczkowano. Tym nauczycielom poprzewracało się w głowach. Nie dość, że za 18 godzin etatu zarabiają więcej niż każdy inny etatowiec to jeszcze im mało. A jak w oczy zajrzy redukcja etatu to urlop dla poratowania zdrowia, oczywiście 12 miesięczny, pełnopłatny. [...] może człowieka trafić.
Odpowiedz
2
@ do mieszkaniec
dnia 27.09.2012, 15:49 · Zgłoś
to niech cię trafi, jednego z klapkami na oczach będzie mniej
Odpowiedz
7
@ nauczyciel
dnia 27.09.2012, 16:19 · Zgłoś
czlowiek jakie 18 godzin? Ty sie chyba nie slyszysz-poprawa sprawdzianow, przygotowanie sprawdzianow-czy ty wiesz ile to jest pracy poza szkola, a przygotowanie materialow do lekcji? a dodatkowe prace-najpierw zapoznaj sie z praca nauczyciela a potem komentuj
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 27.09.2012, 16:36 · Zgłoś
kolejny, który daje się wpuszczać w maliny obecnej propagandy. Jak ja uwielbiam ludzi którzy nie mają o czymś zielonego pojęcia a wypisuja same "mądrości"-to takie polskie...eh!
Odpowiedz
24
@ nauczycielka
dnia 27.09.2012, 17:30 · Zgłoś
Marzę wreszcie o tym, żeby przyjść do szkoły na 7, wyjść o 15, zamknąć za sobą drzwi i zająć się wreszcie domem i swoimi dziećmi. Żegnajcie wywiadówki o 17, wycieczki po godzinach, dyskoteki, Rady Pedagogiczne, apele, uroczystości, wieczornice itp... . Żegnaj domowa produkcjo tomów zbędnych, aczkolwiek wymaganych dokumentów. Kto jest nauczycielem lub ma nauczyciela w rodzinie to wie o czym piszę.
Odpowiedz
-9
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 17:31 · Zgłoś
tak tak... nauczyciel to ma taką ciężką pracę że strach... Jedno jest pewne - ci co bronią nauczycieli sami nimi są...
Odpowiedz
2
@ nauczycielka
dnia 27.09.2012, 17:36 · Zgłoś
Dlatego tarzanie-zanie , my nauczyciele, tak dobrze się rozumiemy.
Odpowiedz
18
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 17:52 · Zgłoś
... nauczyciele mają wszystkie świeta wolne... wakacje dwa miesiace... urlopy ... tylko w zawodzie nauczyciela jest tyle wolnego , takze nie narzekaj bo nie masz zle... a ze po godzinach poprawiasz sprawdziany ...no cóz mozesz to robic w szkole na przerwie bo co 45 minut macie przerwe ...
Odpowiedz
-5
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 18:12 · Zgłoś
aniqa - każdy o tym wie, tylko nauczyciel będzie Ci wciskał [...] jak to strasznie im źle jest... Dziwne dlaczego się pchali w ten zawód skoro tak źle.. No ale jak się dostało palec to by się wzięło całą rękę więc nie dziw się że im źle pracować 18 godzin tygodniowo i mając 3 miesiące płatnego urlopu. Oni by pewno chcieli przyjść do szkoły na dwie godzinki pogawędzić w pokoju nauczycielskim, wypić kawkę i wrócić do domu. Wtedy by było lepiej...
Odpowiedz
-12
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 18:19 · Zgłoś
W koncu głośno napisałeś to co wiekszosć mysli na ten temat...Brawo:-))
Odpowiedz
-11
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 18:23 · Zgłoś
a poza tym - co się dziwić że im źle... Przecież oni nie wiedzą jak wygląda prawdziwa praca (np w fabryce czy sklepie) więc nie mając punktu odniesienia sądzą że im strasznie źle... Zapraszam grono pedagogiczne do pracy np w nowym stylu, zobaczymy co wtedy powiecie... Biorąc pod uwagę wasze wypowiedzi to powinno wam być lepiej... Będziecie mniej pracować i zarobicie więcej niż na nauczycielskim stołku...
Odpowiedz
7
@ do aniqi
dnia 27.09.2012, 18:35 · Zgłoś
Na przerwie nauczyciele albo stoją na dyżurach w hałasie, który na pewno wielokrotne przekracza wszelkie normy, albo biegną wymienić dziennik, zabrać potrzebne materiały... . Przyjdź i spróbuj w tym jazgocie poprawić choć jeden sprawdzian. A wakacje w 40 stopniowym upale i najdroższym sezonie w roku... żadna atrakcja. Nie wiem o jakich urlopach piszesz, bo urlopu nie ma wtedy kiedy naprawdę by się przydał. Dziwi mnie tylko jeden fakt. Od najmłodszych lat każdy z nas obcuje z zawodem nauczyciela, zna go jak żaden inny, wie jakie to kokosy, ile jest wolnego, jaka to lekka i dobrze płatna praca i wiedząc to wszystko ...jakoś go nie wybiera. I uwierz, w niektórych zawodach gdyby dobrze wycisnął efektywny czas pracy, to okazałoby się, że mają dużo, dużo więcej wolnego niż nauczyciele. :)
Odpowiedz
-3
@ do tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 18:46 · Zgłoś
a ty dlaczego nie pchałeś się do tego zawodu skoro tak zazdrościsz? nie chciało się nosić teczki...itd
Odpowiedz
-12
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 19:07 · Zgłoś
Jak nie trudno sie domyślić pewnie jesteś nauczycielką i jak zawsze wy nauczyciele jesteście najmądrzejsi na świeci ... i najbardziej pokrzywdzeni ...
Odpowiedz
15
@ do aniqi
dnia 27.09.2012, 19:39 · Zgłoś
Jak powiedział jasnowidz są rzeczy na tym świecie tak oczywiste, że nie trzeba jasnowidza. Tak samo, żeby chłodnym okiem zobaczyć co się dzieje dookoła nie trzeba akurat nauczyciela. Skaczemy sobie nawzajem do gardeł, zaczyna się walka o byt i przetrwanie . I zauważ nikt nie pisze: chciałbym żeby mnie było lepiej, każdy pisze: chciałbym żeby drugiemu było gorzej. A zainteresowani takim stanem rzeczy tylko zacierają ręce.
Nie czuję się pokrzywdzona, ale boli mnie krzywda innych, a najbardziej ich "krótkowzroczność".
Odpowiedz
10
@ aniqa
dnia 27.09.2012, 19:50 · Zgłoś
Nierozumiem jednego w wielkich firmach czy fabrykacvh jest zatrudninych kilkadziesiąt osób które stykają sie codziennie i jakoś nie zabijają sie wzrokiem a was nauczycieli w jednej szkole jest ,,garstka,, a i tak nie potraficie sie dogadać tylko jeden pod drugim dołki kopie...Dlaczego tak jest...???
Odpowiedz
-13
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 19:53 · Zgłoś
to jak masz taki hałas na tych przerwach to powinny ci się należeć nauszniki, Załóż sobie i nie narzekaj... W wielu zakładach nie ma ciszy jak na leśnej polanie tylko jest hałas... No i owszem, od najmłodszych lat obcujemy z zawodem nauczyciela i wiemy jak to wszystko wygląda więc piszemy... Zresztą... dyżur nauczycieli na korytarzu... najlepiej niech młodzi się wypowiedzą jak te dyżury wyglądają... Czy rzeczywiście stoi choć jeden nauczyciel na przerwie na korytarzu... A nawet jeśli to stoi jeden a nie wszyscy...
Odpowiedz
6
@ xyz
dnia 27.09.2012, 20:07 · Zgłoś
skoro tak nadajecie na nauczycieli to; było się uczyć , a nie rzucać na nia kamieniami. nikt wam nie bronił zostać nauczycielem. zawsze możecie sie przekwalifikować... !!!1
Odpowiedz
8
@ mms
dnia 27.09.2012, 20:08 · Zgłoś
popieram!!!
Odpowiedz
-3
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 20:13 · Zgłoś
tak... żeby potem we mnie tak błotem rzucali ??? Honor mi na to nie pozwala...
Odpowiedz
-1
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 20:17 · Zgłoś
a poza tym ktoś musi na was robić... zasilać ten państwowy budżet, żebyście mogli brać te swoje astronomiczne pensje...
Odpowiedz
6
@ do aniqi
dnia 27.09.2012, 20:19 · Zgłoś
Po pierwsze, pisząc, że skaczemy sobie do gardeł chodziło mi o to, że różne zawody i grupy społeczne kłócą się między sobą, co wielu "obserwatorom" jest na rękę.
Po drugie i w wielkich firmach i w małych fabrykach ludzie niestety też kopią pod sobą dołki. A dlaczego tak jest? Przecież odpowiedź jest prosta.
Odpowiedz
12
@ xyz
dnia 27.09.2012, 20:21 · Zgłoś
ŚWIĘTE SŁOWA - jak dalej żyć skoro jeden drugiego chciałby [...] łyżce wody!!! LUDZIE dajcie na luzzzzzzzzzzzzzzzz.
Odpowiedz
3
@ xxl
dnia 27.09.2012, 20:23 · Zgłoś
jaki honorowy [...]!!!
Odpowiedz
7
@ xx
dnia 27.09.2012, 21:32 · Zgłoś
jak zazdrościsz to mogłeś się wykształcić na nauczyciela...a poza tym nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia laiku
Odpowiedz
13
@ Aganieszka
dnia 27.09.2012, 21:36 · Zgłoś
Ale skoro tak dobrze jest nauczycielom, to dlaczego sam się nie przekwalifikujesz i nie zostaniesz jednym z nas?! Wtedy razem posiedzimy w pokoju nauczycielskim, pogadamy i po dniu nic-nie-robienia wrócimy do domu, aby następnego dnia zrobić to samo!!! Zapraszam
Odpowiedz
-1
@ @ do nauczyciel
dnia 27.09.2012, 22:25 · Zgłoś
W każdym zawodzie, jak się do niego przykładasz, to musisz jeszcze w domu popracować. Więc nie [...]*lcie szanowni nauczyciele ze tak wam ciezko, po spędzonych średnio 4h w pracy na dzień i 1-2h oceniania spr. Dziękuje za uwagę!
Odpowiedz
-14
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 22:45 · Zgłoś
pozwolę sobie delikatnie zauważyć że sprawdzianów nie oceniają co dzień... Zrobi sprawdzian raz na miesiąc, zakładając że uczy kilka klas nawet niech ma do oceny dwa sprawdziany na tydzień...
i tak zazwyczaj oceniają po nazwisku, albo gdzieś "na kolanie" albo na lekcji...
Siedzi sobie w domu ogląda modę na sukces i ocenia sprawdziany. strasznie męcząca praca...
Odpowiedz
9
@ abc
dnia 27.09.2012, 22:53 · Zgłoś
W jakim to zawodzie musisz jeszcze popracować w domu? W każdym? No nie przesadzaj.
Odpowiedz
21
@ do tarzana-zana
dnia 27.09.2012, 23:35 · Zgłoś
Zdradzę Ci wielką tajemnicę. Przez ostatnie dwa tygodnie nie oceniłam ani jednego sprawdzianu i wychodząc z domu o godzinie 7.00 wracałam codziennie między godz.17 - 18.
Były: dwie Rady Pedagogiczne, wywiadówka, kurs, szkolenie, 2 wycieczki, wyjazd do kina i dwie próby, a wieczorami w domu jeszcze szkolna papierologia. Na szczęście mam etat w jednej szkole. Wielu nauczycieli, aby mieć etat pracuje w kilku szkołach. Nikt nawet nie pomyśli, że tych dodatkowych zajęć mają podwójne, a czasem potrójnie. Więc nie rób nikomu wody z mózgu pisząc o jakimś jednym sprawdzianie, a nie wspominając o całej reszcie. I przyjm wreszcie do wiadomości, że praca nauczyciela pochłania znacznie więcej czasu niż 40 godzin tygodniowo! I to nie znaczy, że narzekamy na swoją pracę, ale niech mi nikt nie mówi, że jest lżejsza i łatwiejsza niż inne.
Odpowiedz
6
@ nauczyciel
dnia 28.09.2012, 00:17 · Zgłoś
uwazaj bo sie zdziwisz-przez studia pracowalem na zmywaku, fabryce, bylem akwizytorem , kelnerem. przekladalem tony z palety na palete w tym psiego jedzenia wiec nie mow mi ze nie mam pojecia czym jest ciezka praca
Odpowiedz
-4
@ uczeń
dnia 28.09.2012, 07:15 · Zgłoś
tak...w-fista to pracuje;ciągle sprawdziany, zadania domowe,testy...
Odpowiedz
7
@ nauczyciel
dnia 28.09.2012, 08:12 · Zgłoś
cieawe jak np. magazynier pracuje w domu, albo operator koparki, czy kasjer ze sklepu ?
Odpowiedz
-5
@ Uczeń
dnia 28.09.2012, 08:55 · Zgłoś
Gdzie ta szkoła ja chce do niej chodzić. Kino 2 wycieczki ale tam u was fajnie może jeszcze dyskoteka .Dwa tygodnie a już tyle co u nas za cały rok.
Odpowiedz
-13
@ tarzan-zan
dnia 28.09.2012, 10:29 · Zgłoś
no właśnie, wycieczki zabawy kina i jeszcze labidzi że jej źle... Za państwowe albo uczniów pieniądze się huśtają i potem olaboga bo o 17 ej do domu wraca. Pewno dlatego że uczy w jaśle a mieszka w bieździedzy i musi 2 godziny pekaesem jechać z przesiadką... Jak wam tak źle to przecież nikt was tam nie trzyma.
A magazynier w domu oczywiście pracuje, bo sobie musi pomyśleć jak jutro ma ta paletę ze środka składowiska wyjąć co ją zamówili i żeby mi się na głowę nie zawaliło, stres ma i w ogóle. a nauczycielowi na głowę nic nie spadnie... Rada pedagogiczna to też nie jest droga krzyżowa... Posiedzą przy kawce i ciastkach, poklaskają dyrektorowi żeby się cieszył, dowiedzą się jakie podwyżki dostaną i do domu...
Odpowiedz
-4
@ obserwator
dnia 28.09.2012, 11:16 · Zgłoś
niejeden wiele by dał żeby w tym 40 stopniowym upale móc zostać w domu, móc zostać przez prawie dwa najpiękniejsze miesiące, dostać jeszcze za to parę groszy extra, słuchając czasem wypowiedzi nauczycieli odnoszę wrażenie że ich zawód jest najcięższy, najtrudniejszy i najgorzej płatny, dlatego dostają co roku podwyżki(nawet w kryzysie, gdzie większość zaciska pasa) bo jak nie to zastrajkują, jestem tylko bardzo ciekaw co by powiedzieli, gdyby trzeba było iść do pracy w niedzielę, na noc i to za najniższą krajową ???
Odpowiedz
2
@ nauczyciel
dnia 28.09.2012, 11:22 · Zgłoś
a ta przerwa jest tak dluga ze mozna zejsc do pokoju wymienic dziennik i wrocic do klasy-w kazdej innej pracy tez mozna wyjsc do toalety
Odpowiedz
-2
@ ex nauczyciel
dnia 28.09.2012, 11:39 · Zgłoś
nauczycielom poprzewracała się w głowie, pracują po 3-4 godziny dziennie, kilka dzieci w klasie i wielkie larum ile to pracy po godzinach, materiały z roku na rok przygotowane, brak jakiegokolwiek wysiłku u większości nauczycieli aby cokolwiek nowego zaoferować uczniom, wszystko co złe zwala się na rodziców a ja pytam ile obecnym nauczycielom niby po studiach brakuje wiedzy i chęci jej przekazania do nauczycieli tych z lat 60-tych bez studiów ale pełnych wiedzy i potrafiących się dzielić tą wiedzą z uczniami.
Odpowiedz
7
@ do tarzan-zan
dnia 28.09.2012, 11:59 · Zgłoś
jesteś człowieku po prostu zwykłym [...] i [...], a poza tym masz ograniczone myślenie!!!
Odpowiedz
10
@ mms
dnia 28.09.2012, 12:02 · Zgłoś
w klasach jest teraz od 30-35 uczniów ze względu na oszczędności
Odpowiedz
4
@ do tarzana- zana
dnia 28.09.2012, 13:12 · Zgłoś
Zgadzam sie z tobą tarzanie, rzeczywiście nauczycielom przydałyby się na przerwie nauszniki, ale tobie na krótkowzroczność koniecznie okularki.
Odpowiedz
-1
@ Jaślanka
dnia 29.09.2012, 00:11 · Zgłoś
Biedactwo- urlop w najdroższym sezonie roku dla biduli nauczyciela, a w dodatku w upały!!! :))) ZGROZA!!!
Rozumiem, że ferie to też źle, bo najzimniejszy sezon?
Kobieto, nie kompromituj się.
176 dni pracy w roku(informacja z mediów), to też jeszcze za dużo, bo nie możesz sobie wybrać kiedy chcesz pracować?
I właśnie takie wypowiedzi rujnują prestiż tego zawodu.
A zawodu tego nie wybrałam, bo obiło mi się o uszy przysłowie "Z kim przystajesz, takim się stajesz" i strach mnie obleciał, że coś w tym może być prawdą :)!!
Odpowiedz
-1
@ leśmian.pl
dnia 29.09.2012, 08:35 · Zgłoś
Wszyscy się w jakiś sposób przygotowują do wypełniania swoich obowiązków,lecz robią to za free.Wyłączmy to za przeproszeniem mało skomplikowane prace fizyczne. Jak np.mam kierować budową jeśli na bieżąco (w domu,bo na budowie nie ma czasu-takie czasy) nie będę analizował kosztorysów i kilkunastu teczek dokumentacji technicznej.Mam być przygotowany,to wszystko...
Odpowiedz
-2
@ are
dnia 29.09.2012, 19:00 · Zgłoś
tarzan,a kto się będzie męczył żeby wyedukowac Twój małpi [...],nauczyciele więc nie gderaj,że to Ty utrzymujesz szkolnictwo które jest niepotrzebne,chociaż Tobie pewnie nie jest
Odpowiedz
1
@ jaslanka
dnia 30.09.2012, 11:47 · Zgłoś
Przepraszam - ale czy Tobiej ktos branial isc na nauczyciela i miec tyle dobrego...miec tak dobrze?
Odpowiedz
1
@ jaslanka
dnia 30.09.2012, 11:51 · Zgłoś
Tarzan Tobie ktos placi za wypisywanie tych bzdur czy po prostu masz taki [...] charakter?
Odpowiedz
7
@ Buba
dnia 27.09.2012, 15:11 · Zgłoś
Już myślałem że chodzi o szkołe w Sieklówce.
Odpowiedz
3
@ viva
dnia 27.09.2012, 22:35 · Zgłoś
ale w tej sieklowce to byly cyry co nie?
znam osobe ktorej to dotyczylo...osoba z wiedza pozytywna osoba
zreszta to nie jeden przyklad...
tak sie mnozy coraz wiecej
a bedzie coraz gorzej...
Odpowiedz
5
@ Buba
dnia 28.09.2012, 17:30 · Zgłoś
Straszyli policją bo dzieci na facebooku napisały co myślały ;]
I pomyśleć że My wszyscy walczyliśmy przeciw ACTA a tu i tak jest cenzura w internecie mimo że ACTA nie przeszła...
Odpowiedz
3
@ viva
dnia 28.09.2012, 20:20 · Zgłoś
tak bedzie sie teraz dzialo wszedzie
w kazdej szkole...w podstawowkach, gimnazjach , srednich
w kazdych...
nie masz konkretnych ukladow...nie masz pracy w szkole...
nie musisz.miec jakakolwiek wiedze...
wystarcza uklady
Odpowiedz
76
@ Uczeń
dnia 27.09.2012, 14:33 · Zgłoś
Za "nauczycielkę" matematyki z 1LO w Jaśle by się wzięli w końcu!
Odpowiedz
33
@ Agent Delegat
dnia 27.09.2012, 15:57 · Zgłoś
Za "nauczycielkę" historii też by się przydało...
Odpowiedz
19
@ @
dnia 27.09.2012, 16:10 · Zgłoś
a tak wszyscy chwalą I LO, a z tego co piszecie to niewesoło tam chyba
Odpowiedz
5
@ człowiek
dnia 27.09.2012, 17:27 · Zgłoś
Z tego co wiem to niema już za kogo z historii ponieważ jest na emeryturze .
A co do matematyki to się zgadzam lecz "nauczyciel" fizyki nie jest lepszy.
Odpowiedz
0
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 20:12 · Zgłoś
??? że niby jakie i kogo obrażały ???
Odpowiedz
0
@ Emily
dnia 27.09.2012, 21:34 · Zgłoś
Historia jest już świetna. Gorzej z matematyką... Ale nie tylko te przedmioty...
Odpowiedz
1
@ Uczeń
dnia 28.09.2012, 15:12 · Zgłoś
Co racja to racja. Ogólnie wszystko jest Constans... Pani Ł. nie powinna pracować w szkole!
Odpowiedz
18
@ XS
dnia 27.09.2012, 14:29 · Zgłoś
boże widziasz a nie grzmisz, kogo to obchodzi?
Odpowiedz
0
@ tarzan-zan
dnia 27.09.2012, 17:28 · Zgłoś
nikt cię nie zmusza do czytania tego...
Odpowiedz
1
@ łodyniec
dnia 27.09.2012, 19:44 · Zgłoś
podratowanie zdrowia buahahahaha :P do roboty a nie pod grusze !!! źle ze zdrowiem to pół etatu wam wystarczy!!
Odpowiedz
3
@ RODZINNY
dnia 27.09.2012, 20:19 · Zgłoś
proszę się przekwalifikować na inny zawód !!!
Odpowiedz
5
@ wojtus
dnia 27.09.2012, 22:04 · Zgłoś
Pani EWA R. zawsze siala nienawisc i szukala problemow. Pamietam ja z czasow szkoly a konczylem ja ponad 10 lat temu.
Odpowiedz
-1
@ Juliusz
dnia 28.09.2012, 09:38 · Zgłoś
Ten tekst, to nawet jak na poziom tekstów zamieszczanych na tym portalu, przekracza masę krytyczną braku warsztatu dziennikarskiego. Zero rzetelności, zero spójności i zero jakiegokolwiek wnioskowania. Dziennikarstwo nie polega tylko na naciskaniu klawiszy w klawiaturze! Po prostu: ŻENADA!
Odpowiedz
1
@ aniqa
dnia 29.09.2012, 08:42 · Zgłoś
ja podobnie jak ty w tamtych czasach konczyłam szkołe i sadze ze to jest jedna wielka bzdura że siałą nienawiść ... nie wiem co Ci zrobiła że tak ją oczerniasz...
Odpowiedz
8
@ prof. Snape
dnia 29.09.2012, 17:47 · Zgłoś
a prosze mi pokazać choć jeden artykuł lub wypowiedź w tv gdzie sami nauczyciele narzekają na swój zawód i warunki pracy! to inni wciskaja ludziom jak nauczyciele mają cudownie i próbuja zdeptac ten zawód-nie ma strachu kij ma dwa końce. Brak poszanowania dla edukacji i tego zawodu odbije się ogromną czkawką wszystkim. Bedzie takie samo bagno jak w słuzbie zdrowia-to kwestia czasu! Szkoda tylko dzieci i tych którzy wykonują ten zawód z pasją!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.