Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Potracenie 16-latki na przejściu

64

Do zdarzenia doszło tuż przed godziną 8 na ul. Kościuszki w Jaśle. 18-letni mieszkaniec gminy Nowy Żmigród potrącił motocyklem przechodzącą przez przejście dla pieszych 16-letnią mieszankę Jasła.

16-letnia mieszkanka Jasła podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych na wysokości dworca autobusowego została potrącona przez nadjeżdżający od strony ronda im. Gen. Józefa Hallera w kierunku ul. Kościuszki motocykl marki Kawasaki. Jaślanka trafiła do jasielskiego szpitala z obrażeniami lewej ręki. Po udzieleniu jej pomocy medycznej została zwolniona do domu.

Młodemu mężczyźnie policjanci zatrzymali prawo jazdy za spowodowanie kolizji. O jego ukaraniu zadecyduje sąd.

id

Reklama

Komentarze: 63

Dodaj komentarz Widok:
0
@ hm
dnia 13.09.2016, 23:06 · Zgłoś
To nie była kolizja. To był wypadek drogowy. Osoba poszkodowana zawieziona do szpitala. Za spowodowanie kolizji nieumyślnej i bez procentów, nie odbiera się prawka. Panie redaktorze.
Odpowiedz
2
@ Motocyklista
dnia 13.09.2016, 18:55 · Zgłoś
Jak czytam te komentarze, to aż mi się niedobrze robi :) Znawcy drogi, puszkarze, którzy nienawidzą kierowców motocykli, uważając ich za dawców. W swojej karierze samochód wymusił mi już tyle razy, że szkoda nawet liczyć, ale jeden wypadek przez motocykl i wszyscy są zgodni, aby wytępić to ,,Cholerstwo''. Statystyki jasno pokazują, przez kogo są wypadki. Często kierowcy samochodów zajeżdżają Mi celowo drogę. Pieszy widząc przejście nie zważa na rozpędzony pojazd, a potem leży pod kołami, bo nie było jak wyhamować. Jakby nauczyli się chodzić, nie gapiąc w smartfony, to prawdopodobnie do tego by nie doszło.
Odpowiedz
-3
@ Człowiek z lasu
dnia 13.09.2016, 19:14 · Zgłoś
Biedactwo. Nie było jak wyhamować. Ostatnie dwa zdania Twojej wypowiedzi pokazują, że ci niedobrzy ludzie nie rozumiejący motocyklistów, mają rację. Za kogo Ty się uważasz, że wjeżdżasz rozpędzony pojazdem na przejście, i chcesz pouczać pieszych, co mają nosić w rękach? Prawo jazdy na motocykl traktuję jak dodatek do życia, bo to chleba nie daje i pamiętam, że ani za kierownicą motocykla, ani rozpędzonej ciężarówki, nie jestem panem życia i śmierci, jak co niektórzy fachowcy z dwoma kategoriami prawa jazdy.
Odpowiedz
0
@ Germaniec
dnia 15.09.2016, 19:21 · Zgłoś
Nie mam nic przeciwko motocyklistom ale większości z was wydaje się że droga jest tylko dla was. Co najwyżej czujecie respekt przed ciężarówkami. Na górce klasztornej mieszka podobnie jeżdżący do tego z artykułu jadąc z domu ul. Klasztorną potrafi rozwijać ponad 100 km/h i jak mam mu nie zajechać kiedyś drogi skoro nie spodziewam się że ktoś wyskoczy mi z pomiędzy zaparkowanych samochodów ponad setką na godzinę w terenie zabudowanym ?? Niestety nie mam zdolności jasno widzenia ,a tak się większości motocyklistów wydaje. Dostosujcie swoje zachowanie na drodze do przepisów i warunków na drodze ,a na pewno z czasem inni zmienią o was zdanie.
Odpowiedz
1
@ haha
dnia 12.09.2016, 22:17 · Zgłoś
Czytając tytuł artykułu zastanawiam się co ta 16-latka potraciła?
Odpowiedz
8
@ Pieszy
dnia 12.09.2016, 21:14 · Zgłoś
Polska to dziki kraj jesli chodzi o traktowanie pieszych przez kierowców. Na niektórych przejściach w Jaśle strach na zielonym wchodzić (np na Szajnochy). Na zachodzie jest zdecydowanie wyższa kultura jazdy. Byłem na wakacjach na kanarach, tam wystarczyło tylko zbliżyć sie do przejścia, nawet bez zamiaru przechodzenia, a wszystkie samochody sie zatrzymywały. Bez wyjątku. Nie zdażyło sie ani raz, żebym czekał choć przez sekundę przed przejściem. A u nas? Czekaj 15 min aż sie łaskawie któryś zlituje i zatrzyma. A jak chcesz po kilku minutach czekania przejść to jestes zaraz "święta krowa"
Odpowiedz
4
@ Rjs
dnia 12.09.2016, 21:37 · Zgłoś
Dokładnie ale nie trzeba aż Kanarów wystarczy niedaleka Austria tam też kultura kierowców jest lepsza , zanim dojdziesz do pasów kierowca się zatrzymuje . Osobiście stałem na przejściu z dzieckiem jakie 3-4minuty żadnej reakcji podniosłem rękę do góry następne 3-4 minuty i nicccc zostawilem wózek ,dałem dwa kroki do przodu i z wielkim humorem i grymasem na twarzy zatrzymał sie "pan" echh polaczki... tak jakby człowiek był winny że musi przejść na drugą stronę
Odpowiedz
1
@ do @Pieszy
dnia 13.09.2016, 16:18 · Zgłoś
Będąc na kanarach powinieneś dowiedzieć się że hiszpańskie przepisy dają pierwszeństwo pieszemu dochodzącemu do przejścia a w Polsce nie!
Odpowiedz
-2
@ ol
dnia 12.09.2016, 20:32 · Zgłoś
czy zamiast zieleni może być kostka
Odpowiedz
1
@ Zmotoryzowany
dnia 12.09.2016, 20:38 · Zgłoś
Może być ale maja być to dwa pasy asfaltu...czyli dwie jezdnie, tak jakby dwie równorzędne drogi :)
Odpowiedz
0
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 21:00 · Zgłoś
I przede wszystkim znak droga jednokierunkowa, a kostka, trawa, mata Słomiana, czerwony dywan, ma drugorzędne znaczenie.
Odpowiedz
8
@ Zmotoryzowany
dnia 12.09.2016, 20:10 · Zgłoś
Przejście dla pieszych oddzielone wysepką traktuje się jako dwa oddzielne przejścia tylko wtedy, jeśli jest to droga dwujezdniowa (czyt. dwa pasy asfaltu oddzielone np. zielenią) Jeśli to była droga jednojezdniowa tak jak tutaj to piesza miała pierwszeństwo bez względu na to czy była przed wysepką czy na niej. Poza tym do wszystkich pieniaczy, którzy tak piszą o wtargnięciu pieszych na jezdnię, dam wam przykład...jedzie rząd samochodów, pieszy staje przed przejściem z zamiarem wejścia na jezdnię. Przejeżdża pierwszy samochód, drugi, trzeci czwarty, piąty...pieszy stoi...przejeżdża szósty, siódmy i nagle przed ósmy pojazd ten sam pieszy wchodzi nagle na jezdnię. Czy to było nagłe wtargniecie? Przecież ten samochód powinien się zatrzymać "siedem samochodów wcześniej". Pieszy sygnalizował zamiar wejścia na jezdnię a żaden samochód sie nie zatrzymał a pech chciał, że ten pieszy akuratnie wszedł przed ten ósmy. Inaczej pieszy mógłby stać kilka godzin w korku i czekać na przejście. A to przecież sytuacja z życia wzięta (tym ósmym samochodem może być każdy z was). Ludzie...stosujcie sie do przepisów, przepuszczajcie pieszych i zachowujcie wzmożoną uwagę przed przejsciem dla pieszych...tam także może wbiec dziecko.
Odpowiedz
3
@ ccc
dnia 12.09.2016, 20:14 · Zgłoś
Dokładnie, ale niektórzy wolą dać popis niż pomyślęć co się może stać
Odpowiedz
8
@ ccc
dnia 12.09.2016, 16:41 · Zgłoś
Tak.. najlepiej zwalić wine na dziewczynę. Chłopaki motorami szpanują i tyle. Na przejściu się zwalnia a nie przyśpiesza .
Naszczęście tylko tak się skończyło. Mogło być o wiele gorzej, więc uszanujcie to i nie piszcie [...] komentarzy. Troche współczucia dla ludzi. Myślicie zze miło im bd czytac takie głupoty?
To już naprawde przesada. A gdyby dziewczyna zginęła? Też pisalibyście o pokemonach? Wasza logika rozwala. Rozumiem, że różnie mogło tam być ale wie tylko ten kto widział.
Odpowiedz
-3
@ Paździoch
dnia 12.09.2016, 16:23 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ top
dnia 12.09.2016, 15:47 · Zgłoś
To wina smartfona a właściwie wyświetlacza w smartfonie bo się jej nos przykleił do wyświetlacza i nie mogła go odkleić a wyświetlacz był 7 calowy i zasłaniał oczy i szła na ślepo.
Odpowiedz
2
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 16:02 · Zgłoś
Oczywiście, że tak. Nos, smartfon i dziewczyna. Za to chłopiec na motocyklu miał pozwolenie na start i racja jest po jego stronie. To, że nie zauważył pieszej na przejściu dla pieszych, to szczegół na trasie, którą połknął.
Odpowiedz
-3
@ do rzeczy
dnia 12.09.2016, 17:16 · Zgłoś
Jak ktoś się [...] na przejście na 5 metrów przed nadjeżdżającym motorem/autem to tak się kończy.
Odpowiedz
10
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 17:32 · Zgłoś
Kierowca przed przejściem ma tylko obowiązki. Powinien o tym wiedzieć. Tak jest wszędzie, gdzie cywilizacja dotarła.
Odpowiedz
2
@ Germaniec
dnia 12.09.2016, 21:54 · Zgłoś
Człowieku w sumie nie z lasu tu się z tobą zgadzam !! Do Jasła cywilizacja jeszcze nie dotarła gorzej jeżdżą tylko rabarbary RBR
Odpowiedz
0
@ XXX
dnia 12.09.2016, 15:46 · Zgłoś
Nie każdy motocyklista musi być taki, jakiego opisujecie! Wątpie, żeby chłopak , który niedawno zdał prawko i zna się na przepisach od razu łamał prawo i przepisy drogowe! Każdy wie, jak ciężko jest w dzisiejszych czasach zdać prawo jazdy. A ze swojego doświadczenia wiem, że ludzie przez przejście dla pieszych przechodzą nie zwracając uwagi zupełnie na nic!
Odpowiedz
-5
@ jasla
dnia 12.09.2016, 14:34 · Zgłoś
Chodzą jak [...] krowy nie patrzą czy ktoś jedzie
Odpowiedz
-3
@ e tam
dnia 12.09.2016, 21:54 · Zgłoś
do Jasla
a Wy jeżdzicie jak dzikie [...] bo jesteście wieksi od człowieka
Odpowiedz
7
@ jks
dnia 12.09.2016, 12:12 · Zgłoś
nie 16 tylko 17 - letnia dziewczyna .. Ona była w połowie przejścia a on wyjedzał z ronda ..
Odpowiedz
-5
@ +++
dnia 12.09.2016, 11:43 · Zgłoś
Ludzie, samochody, motory to niby do przemieszczania się, ale kto by to kupił, gdyby nie mógł nigdy [...] gazu docisnąć? No kto?! Który [...] testosteronem małolat albo niewiele mądrzejszy od niego tatusiek? Jeździ się tym pośród pieszych, pieszych!, których od 'toru wyścigowego" oddziela krawężnik, a wyobraźnia uśpiona przyzwyczajeniem do widoku ruchu ulicznego i tego w jakich warunkach "bezpieczeństwa" się odbywa nie pracuje jak trzeba.
Odpowiedz
34
@ toom
dnia 12.09.2016, 10:55 · Zgłoś
jechałem za tym kierowca od wylotu z drogi na zmigród wyprzedzanie na podwójnej za wysepkami i tak sie to skonczyło szkoda ze on nie ucierpiał tylko niewinna dziewczyna
Odpowiedz
0
@ hue hue
dnia 12.09.2016, 10:50 · Zgłoś
ile to cwaniaczków w autkach nie raz mijam jadąc na motocyklu, w nocy ciągle na długich jadą oślepiają bo co ich to obchodzi że motocykl z naprzeciwka jedzie, ile świętych krów co w nosie mają pojazdy tylko idą przez drogę, czasem przejście 5 metrów obok ale nie dojdzie tylko lezie ślepo przez drogę przed pojazdami. Zastanawia mnie jak tacy ludzie funkcjonują na co dzień. Wniosek? Niech każdy popatrzy na siebie a jeśli ktoś jest bez jakiejkolwiek winy niech pierwszy rzuci kamieniem (tak mnie sie zebrało na religijne przypowiastki)
Odpowiedz
5
@ Bazyl
dnia 12.09.2016, 10:43 · Zgłoś
90% pieszych w tym mieście to [...] z wodogłowiem za których trzeba myśleć co zrobią przed przejściem, bo akurat głowa w drugą strone odwrócona, bo smsa pisze itd.
Kierowcy zresztą nie lepsi.Brak pomyślunku i wyobraźni.
Lepiej, wygodniej i bezpieczniej jeździ sie po Krakowie, Warszawie czy Londynie.
Odpowiedz
3
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 14:50 · Zgłoś
W Warszawie i Krakowie, pieszy jako najsłabszy uczestnik ruchu ucieka zawczasu, bądź czuwa, by znaleźć lukę pomiędzy drapieżnikami. Nie porównuj miast zachodnich do tej walki o przetrwanie. W Paryżu, niezależnie od koloru światła, możesz Mieć pieszych na przejściu. Nie boją się kierowców. Podobnie, jak w Jaśle. I słusznie zresztą, bo to od kierowcy wymaga się zdrowia psychicznego i fizycznego, a nie od pieszego.
Odpowiedz
4
@ Bazyl
dnia 12.09.2016, 15:41 · Zgłoś
Wspaniała analiza.
Najwazniejsze ze wszystko zrozumiałeś.
Dam Ci plusa.
Odpowiedz
0
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 15:50 · Zgłoś
I tak mnie Pani id zaraz usunie, bo obraziłem Grecjan albo Fińczyków. Ech życie...
Odpowiedz
18
@ bubu
dnia 12.09.2016, 10:38 · Zgłoś
Motocyklisci w 90% to polglowki.
Odpowiedz
7
@ m
dnia 12.09.2016, 11:34 · Zgłoś
zgadzam sie z toba w 100% wogole nie stosuja sie do zadnych zasad ani zankow!!!
Odpowiedz
2
@ Motocyklista
dnia 13.09.2016, 18:58 · Zgłoś
Napisał to prawdopodobnie puszkarz, który nigdy nie ustąpi miejsca i jeszcze specjalnie zajedzie drogę, aby utrudnić nam życie ahh :)
Odpowiedz
25
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 12.09.2016, 10:36 · Zgłoś
Skutki wychowawcze młodych, szpan, brawura i "rozbijanie się po drogach" - "na pewno sam uczciwie zapracował na ten pojazd, dlatego trzeba się pochwalić i zaszpanować, tu i ówdzie przycisnąć i depnąć dla "efektu".
Niestety ten "efekt" często bywa odmienny...
Odpowiedz
19
@ podatnik
dnia 12.09.2016, 10:42 · Zgłoś
A skąd wiesz że panna gapiąc się w smartphona nie wlazła jak ciele na przejście ?
Pieszych też obowiązują przepisy odnośnie przechodzenia przez jezdnię.
Odpowiedz
-4
@ hue hue
dnia 12.09.2016, 10:47 · Zgłoś
może pannie pokemon sie pojawił na przejściu i wylazła pod koła motocykliście ? Najłatwiej na motocykle wine zwalić...
Odpowiedz
36
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 12.09.2016, 10:48 · Zgłoś
Nie zwalnia to kierującego od zachowania szczególnej ostrożności, a szczególnie przed przejściami dla pieszych - gdyby tam wchodził niewidomy z białą laską to tez należałoby go rozjechać...???
Odpowiedz
19
@ X
dnia 12.09.2016, 12:06 · Zgłoś
Nie wlazła bo była już w połowie :)
Odpowiedz
1
@ hue hue
dnia 12.09.2016, 12:56 · Zgłoś
czyli powinna także stanąć i upewnić się czy może przejść dalej. Ta wysepka nie jest przejściem dla pieszych (jeśli by była to był by na niej także pasy) nie umiem fachowo wyjaśnić niestety, ale na nauce jazdy był o tym mówione, jednakże piesi uważają że jak już wejdą po jednej stronie to już mogą przejść przez całe przejście, ale niestety tak nie jest.. Więc Pan X potwierdza że pani przyczyniła się do zdarzenia, albo jest współwinna.
Odpowiedz
7
@ hue hue
dnia 12.09.2016, 12:59 · Zgłoś
Przejście dla pieszych rozdzielone wysepką należy traktować jako osobne przejścia. W związku z tym, jeśli pieszy jest na "zebrze" po przeciwnej stronie, kierowca nie ma obowiązku go przepuszczać.
Pieszy stojący w obrębie wysepki znajduje się w strefie azylu, a nie na przejściu. Zejście na drugą część przejścia wymaga respektowania zakazu wchodzenia bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Niektórzy piesi uważają, że cały czas są na przejściu i egzekwują na siłę swoje pierwszeństwo. Z kolei niektórzy kierowcy, widząc pieszego jeszcze przed wysepką, [...]ownie hamują, aby udzielić mu pierwszeństwa.
Odpowiedz
20
@ Kierowca
dnia 12.09.2016, 13:32 · Zgłoś
Czyli jak byla w polowie to ta wysepka po cos jest w Rzeszowie Krakowie czy innych duzych miastach ludzie potrafia z nich korzystac i poczekac tylko u nas w wielkim miescie ludzie chodza jak przyslowiowe swiete krowy. Wlaza pod samochod nie patrza i czesto wymuszaja na tych przejsciach... niestety pewnie bedzie sporo minusow,ale taka prawda. Nie mowie kto w tym.konkretnym przypadku byl winny bo nie widzialam,niektorzy motocyklisci w Jaśle,rzeczywiscie chyba maja problem z uzyciem mozgu...
Odpowiedz
3
@ Anonim
dnia 12.09.2016, 14:04 · Zgłoś
Nie zdąrzyła dojść do tej wysepki, była w połowie pasów
Odpowiedz
-3
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 14:39 · Zgłoś
Tylko na drogach dwujezdniowych. Przestań bredzić!
Odpowiedz
1
@ Człowiek z lasu
dnia 12.09.2016, 14:41 · Zgłoś
Niestety, nie umiesz i niestety, nie wiesz, ale wyciągasz wnioski daleko idące.
Odpowiedz
3
@ sadaam
dnia 12.09.2016, 20:44 · Zgłoś
ciekawe czy ten motocyklista jechał jak na nauce jazdy... a to jest widoczne przejście dla pieszych wiec warto wspomnieć o czymś takim jak "ograniczenie zaufania" czy to w stosunku do pieszego czy innego kierującego. Faktem jest, że [...] i dzieciaki wchodzą praktycznie pod maskę samochodu nawet nie zwalniając przed przejściem ale to nie znaczy, że mogę go przejechać bo populacja Jasła by szybko malała :D
Odpowiedz
0
@ rolnik
dnia 13.09.2016, 15:59 · Zgłoś
przejście rozdzielone wysepką należy traktować jak dwa oddzielne przejścia i przed każdym z nich należy się upewnić czy nie wtargnie się pod koła
Odpowiedz
-11
@ eryk
dnia 12.09.2016, 10:33 · Zgłoś
motocykle są wszędzie
Odpowiedz
4
@ tdi
dnia 12.09.2016, 12:12 · Zgłoś
niestety... Czas wytępić tę plagę...
Odpowiedz
5
@ qwerty
dnia 12.09.2016, 22:58 · Zgłoś
Co to szkodniki są? Przepisowo jadącego gościa na Harleyu albo Hondzie Goldwing też byś wytępił? Szkoda że tych [...] w tandetnych furach nie tępią. Mój kumpel ma fajną brykę i jak ostatnio pracował na parkingu to widział jak się [...] popisują skodami i innymi cudacznymi autami widząc jego maszynę... Śmiech na sali bo gostek normalnie nią jeździ a kupił bo lubi takie auta.
Odpowiedz
-18
@ ja
dnia 12.09.2016, 10:21 · Zgłoś
Za co może stracić prawo jazdy??
Odpowiedz
50
@ dudzio
dnia 12.09.2016, 10:23 · Zgłoś
Za potrącenie pieszego na przejściu.
Odpowiedz
-11
@ hue hue
dnia 12.09.2016, 10:46 · Zgłoś
Motocykliście za pewne zabrali prawo jazdy ponieważ jest za pewne kierowcą od niedawna. Mojemu koledze też chcieli wziąć prawo jazdy za spowodowanie kolizji autem kiedy był nie długo po zdaniu prawka, no ale jemu odpuścili :p No to zostało teraz jeździć bez prawka :D
Odpowiedz
-5
@ xx
dnia 12.09.2016, 18:19 · Zgłoś
Proponuje tej dziewczynie wziąć dobrą firmę, która wyciaga odszkodowania, za taki wypadek kilkadziesiat tys.złotych spokojnie. Taka firma pobiera sobie od 20 do 30% sumy. Ale i tak sie oplaca. Zdrowia życze!
Odpowiedz
16
@ Qwerty
dnia 12.09.2016, 18:47 · Zgłoś
Zebys ty nie padl kiedys ofiara takich firm... co za ludzie! Winny jest ale nie trzeba go konczyc finansowo!
Odpowiedz
-10
@ tdi
dnia 12.09.2016, 20:17 · Zgłoś
trzeba bo inaczej się nie nauczy...
Odpowiedz
4
@ vvvv
dnia 12.09.2016, 21:44 · Zgłoś
Skoro wyszla do domu kolizja nie wypadek wiec o kilkudziesie[...]siecznych odszkodowaniach za wypadek nie opowiadaj glupot
Odpowiedz
7
@ budownik
dnia 12.09.2016, 22:27 · Zgłoś
Nie kończyć ludzi! O odszkodowania trzeba walczyć. Sprawca kolizji ani grosza nie wyda na odszkodowanie bo wszystko pójdzie z jego OC. Jedynie za rok opłata OC nie wiele wzrośnie tracąc zniżki
Odpowiedz
7
@ qwerty
dnia 12.09.2016, 22:55 · Zgłoś
Więc skoro sprawca nie dostanie finansowej karuzeli no to niech walczy bo firmy ubezpieczeniowe zarabiają krocie na tym że się nie rozbijamy. To był wypadek, każdemu się może trafić.
Odpowiedz
-1
@ sieka
dnia 13.09.2016, 07:20 · Zgłoś
Odszkodowanie ściągną z polisy a nie jego kieszeni więc doić ile się da.
Odpowiedz
3
@ Wojtq
dnia 13.09.2016, 09:16 · Zgłoś
Ciekawe ilu czcicieli psalmu "Patrz w lusterka motocykle są wszędzie" zrówna z ziemią pieszą za to że odważyła się stanąć na drodze tej wspaniałej maszynie, przechodząc przy tym po - bagatela - scieżce stworzonej specjalnie dla pieszych.
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 21.09.2016, 13:48 · Zgłoś
Jasne, że nie trzeba, niech mu ujdzie na sucho. No co za ludzie.
Odpowiedz
0
@ ona
dnia 21.09.2016, 13:49 · Zgłoś
Sama korzystałam z takiej firmy, żeby uzyskać odszkodowanie, ważny jest tu procent uszczerbku na zdrowiu, więc może akurat się uda. Zostawiam artykuł na ten temat: http://aeger.pl/wysokosc-procentu-uszczerbku-na-zdrowiu-poradnik/
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.