Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Sprawę księdza z jednej z podjasielskich parafii posądzanego o molestowanie dzieci bada Watykan

126

Pod koniec ubiegłego roku pod adresem kapłana, proboszcza spod Jasła pojawiły się poważne oskarżenia dotyczące molestowania małoletnich dziewczynek. Do tych czynów miało dojść w latach 80. Prokuratura Okręgowa w Tarnobrzegu ze względu na przedawnienie umorzyła sprawę. Teraz zajmuje się nią Watykan.

Wracamy do tematu księdza proboszcza jednej spod jasielskich parafii. Końcem ubiegłego roku mieszkaniec Tarnobrzega opublikował wpis na profilu facebook'owym, w którym wspominał czasy, kiedy na lekcjach religii ów ksiądz miał brać dziewczynki na kolana i je dotykać. Pod postem rozgorzała gorąca dyskusja. Głos zabrały zarówno osoby pamiętające wydarzenia sprzed wielu lat, a także osoby niewierzące w winę duchownego.

Świadek tych wydarzeń wraz z dziennikarzem Tygodnika Nadwiślańskiego złożyli  zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez księdza do Kurii Diecezjalnej w Sandomierzu. - Zgłoszenie zostało przyjęte zgodnie z prawem, a następnie przekazane tego samego dnia do kompetentnych instytucji w diecezji rzeszowskiej, do której należy wspomniany duchowny – poinformował ks. Tomasz Lis, rzecznik prasowy tamtejszej kurii.

Ks. Piotr Steczkowski, kanclerz Kurii Diecezjalnej w Rzeszowie wydał w tej sprawie oficjalny komunikat. Potwierdził wówczas, że zostało wszczęte wstępne postępowanie kanoniczne. Ponadto przeprowadzona została rozmowa z księdzem, wobec którego wysuwane są zarzuty molestowania dzieci. - W związku z tym, że sprawa dotyczy wydarzeń sprzed wielu lat, a sam duchowny zaprzeczył stawianym mu zarzutom, a także ze względu na to, iż do tej pory nie wpłynęła żadna skarga na księdza oraz w związku z dobrymi opiniami dotyczącymi pracy duszpasterskiej i katechetycznej duchownego, ksiądz na obecnym etapie dochodzenia nie został odsunięty od pełnionych obowiązków duszpasterskich – poinformował 18 listopada 2020 r.

Po tym, jak w mediach pojawiły się liczne publikacje na temat księdza proboszcza spod Jasła podejrzewanego o molestowanie seksualne małoletnich dziewczynek w latach 80., rada parafialna z obecnej parafii, w której posługę pełni ów ksiądz, Caritas oraz Akcja Katolicka stanęły w obronie proboszcza zapewniając o jego niewinności. - Nasz ksiądz proboszcz (podane imię i nazwisko – przyp. red.) jest kapłanem od 36 lat. W każdej parafii pracował z całym oddaniem i zaangażowaniem i nie ma na niego żadnej skargi w kurii. W naszej parafii (podana pełna nazwa – przyp. red.) jest już 11 lat i cieszy się nieposzlakowaną opinią. Stajemy murem za księdzem proboszczem, który jest dobrym człowiekiem, w sposób nienaganny wypełnia swoją misję kapłańską i od lat opiekuje się chorym Księdzem emerytem - prałatem (podane imię i nazwisko – przyp. red.) jak własnym ojcem. Ksiądz proboszcz jest bardzo dobrym nauczycielem religii i jesteśmy w posiadaniu bardzo pozytywnych opinii i ocen pracy złożonych przez dyrektorów szkół, w których pracuje. Przesłane nam również zostały bardzo dobre opinie dyrektorów szkół, w których wcześniej pracował przez 10 lat (...). Nikt nigdy nie był świadkiem jakiegoś dwuznacznego zachowania księdza” - napisali w otwartym liście przesłanym do redakcji.

Kuria Diecezji Rzeszowskiej złożyła zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa do Prokuratury Okręgowej w Tarnobrzegu. Drugie, tożsame zawiadomienie kilka miesięcy później złożył ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski. - Postępowanie zakończyło się umorzeniem śledztwa z uwagi na to, że ten czyn uległ przedawnieniu. Ze strony organów ścigania nie jesteśmy w stanie nic zrobić – podkreślił Andrzej Dubiel, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Tarnobrzegu. Niemniej prokuraturze udało się ustalić jedną osobę pokrzywdzoną, która podczas przesłuchania opisała te wszystkie sytuacje, do których jej zdaniem dochodziło w latach 80. - Z tych informacji wynika, że miało dojść do molestowania seksualnego – dodał prokurator Dubiel.

Ks. Piotr Steczkowski, kanclerz Kurii Diecezjalnej w Rzeszowie potwierdził, że dochodzenie kanoniczne, które zostało zawieszone ponownie wszczęto. - Postępowanie trwa. Było zawieszone na czas rozpatrywania przez prokuraturę. Teraz jest wznowione i czekamy na decyzję watykańską, bo taka jest procedura – wyjaśnił ks. P. Steczkowski.

Więcej na ten temat:

<Czy ksiądz dopuścił się molestowania małoletnich w latach 80.? Sprawę bada prokuratura i kuria>

<Rada parafialna, Caritas i Akcja Katolicka bronią księdza>

id

Reklama

Komentarze: 122

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 13:55 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 08:38 · Zgłoś
Cytuje:" jest dobrym człowiekiem, w sposób nienaganny wypełnia swoją misję kapłańską i od lat opiekuje się chorym Księdzem emerytem - prałatem (podane imię i nazwisko – przyp. red.) jak własnym ojcem. Ksiądz proboszcz jest bardzo dobrym nauczycielem religii"Primo pierwsze
MOŻE to Jego ojciec:) Primo drugie nie ma czegoś takiego jak "dobry
nauczyciel Religi" to się nazywa dobre pranie mózgu :) Ale młodzi w
POLSCE już coraz bardziej olewają czarnych)
Odpowiedz
-2
@ loki
dnia 21.03.2021, 10:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 08:25 · Zgłoś
No i to jest dramat jakby to był taki murarz to by już siedział, albo
nauczyciel, a że sukienkowy to sprawa powoli może przycichnie
Zbyszek Z. super prokurator generalny papiery przetrzymuje.
Ale dalej [...] Pisiowe twierdzą że Katolikow w
POLSCE się prześladuje
Odpowiedz
-2
@ Aldona
dnia 21.03.2021, 10:46 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 13:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Aldona
dnia 22.03.2021, 09:40 · Zgłoś
Jak nie masz argumentów,to rzucasz nienawiścią.Ksiadz będzie winny wtedy,kiedy zostanie mu udowodniony czyn zabroniony.A ty,,cyberchlop jesteś bardzo negatywnie nastawiony do wiary i kościoła,dlatego nie ma z Tobą dyskusji.To jak z niewidomym rozmawiać o kolorach.Nie bronię zboczencow,nawet tych paradujacych na ulicach ,których oglądają dzieci,ale najpierw wina a potem kara,a nie odwrotnie jak to ma miejsce z kapłanem.Prymas tysiaclecia kardynał Wyszyński powiedzial,,jak będą chcieli uderzyć w narod ,najpierw uderza w Kościół.,,I to się teraz dzieje.
Odpowiedz
0
@ Gość
dnia 20.03.2021, 16:37 · Zgłoś
A wiesz ile takich pokrzywdzonych chodzi po świecie co to ich nauczyciel wf dotknął?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.03.2021, 03:06 · Zgłoś
Ale jak to napisałam w usuniętym komentarzu nauczyciele wylatują, a nie są przenoszeni gdzie indziej
Odpowiedz
-1
@ Aldona
dnia 20.03.2021, 13:43 · Zgłoś
Do tych wszystkich oskarżycieli księdza.Sprawa Polańskiego,który ma wyrok za [...] na nieletniej i podawanie jej [...],uważana jest za [...] za bohaterstwo Polańskiego,który unika całe życie kary.Ten temat tak oczywisty jest dla ,,,sprawiedliwych,,,nie ważny., bo to nie kapłan.To ,że dla kurii i organów prokuratury jest niewinny nie wystarcza,jeszcze musi wydać wyrok Watykan.Ale błoto, którym kapłan został obrzucony zostanie na nim.
Odpowiedz
2
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 10:54 · Zgłoś
Polanski ucieka i wykluczono go z organizacji branżowych, jest ostracyzowwny społecznie... A który duchowny ucieka przed wymiarem sprawiedliwości? Którego wykluczono z jakichś organizacji?
Odpowiedz
-1
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 14:00 · Zgłoś
Jakby nie było Polański do Stanów wjechać nie może także kara jest
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 21.03.2021, 16:23 · Zgłoś
Pomimo przypisywania mi tzw. "antysemityzmu", jak wiadomo, "wyssanego z mlekiem matki", muszę stanąć w obronie Polańskiego, który - wiadomego pochodzenia - nigdy nie wyrażał się źle o Polakach i Polsce. Najlepiej świadczy o tym film "Pianista", w którym nie ma jakichkolwiek antypolskich akcentów, natomiast jest pokazana rola żydowskiej policji w holokauście, za co był atakowany przez Przedsiębiorstwo Holokaust.

Natomiast co do tego "[...]u" na nieletniej - to była młodociana [...], za zgodą matki "robiąca karierę" w środowisku aktorów i reżyserów. Zresztą, ta "[...]" po latach oświadczyła publicznie, że nie ma żadnych pretensji do Polańskiego. Ponowne, po wielu latach i intensywne zainteresowanie organów ścigania w USA Polańskim miało charakter polityczny i było spowodowane ujawnieniem sekretów służb specjalnych w jego sensacyjnym filmie "The Ghost Writer" (pol. tytuł Autor Widmo).

Przy okazji, wychodzi na jaw barbarzyństwo prawa w USA, które nie uznaje instytucji przedawnienia ścigania i karalności nawet po 40 latach od popełnienia czynu karalnego. W Polsce to przedawnienie nie ma miejsca jedynie w odniesieniu do zbrodni ludobójstwa i zbrodni przeciwko ludzkości, dlatego winni zbrodni covidowych nie powinni się czuć bezpiecznie.
Odpowiedz
1
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 17:30 · Zgłoś
Antysemita zawsze zje ciastko i ma ciastko. A w „Pianiście” są akcenty tyleż „antypolskie”, co „antyniemieckie”. Jest po prostu pokazany antysemityzm.
Nie ma też niczego zaskakującego w tym, że w opresjonowanej grupie znajdzie się ktoś, kto współpracuje z opresorem. Ale już pomysł, by wykorzystać to przeciwko niej świadczy właśnie o wrogości. Nikt nie wykorzystuje faktu współpracy Polaków z komunistami jako argumentu przeciwko Polakom w ogóle. Tak, oczywiście, wiem- to byli wyłącznie Polacy żydowskiego pochodzenia. Polscy polskiego pochodzenia genetycznie niezdolni byliby do zostania komunistami. Zostali poddani opresji przez garstkę niewdzięczników;-)

W świetle prawa ta „[...]” była osobą nieletnia i to zwyczajnie rodziło skutki prawne. Wyobrażam sobie, że gdyby Twoje dziecko w wieku ok. 14 lat wydało pełna zgodę na stosunek [...] ze sporo starszą osobą, to nie byłoby sprawy. A już zwłaszcza, gdyby ta osoba ujawniła niewygodne dla kogoś czyimś zdaniem kwestie.

Ale czy przestępstwo [...] powinno się przedawniać?

To chyba powinieneś zacząć się bać, jeśli sobie uświadomisz, że swoją proepidemiczna postawą narażasz ludzi na utratę zdrowia i życia:-)
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 22.03.2021, 00:26 · Zgłoś
"Nożyce" musiały się odezwać, pod innym nickiem, ale z tą samą [...]-poprawnościowo-polityczną tożsamością.

Co do "Pianisty" - nie przypominam sobie scen podkreślających polski "antysemityzm", bo ten niemiecki był tam czymś oczywistym, ale czyżby pokazanie roli policji żydowskiej było ze strony Polańskiego również "antysemityzmem"?

Oczywiście, zawsze "w opresjonowanej grupie znajdzie się ktoś, kto współpracuje z opresorem", tylko że tutaj nie chodzi o jednostki, tylko o pewną zasadę talmudyczną, powodująca masowość tego zjawiska w środowisku żydowskim, o czym mówiła w wykładach dr Ewa Kurek, gdyż po prostu jest to inna cywilizacja. O ile w cywilizacji łacińskiej naczelną zasadą jest obrona słabszych - kobiet, dzieci i starców za cenę swojego życia, to w cywilizacji opartej na Talmudzie, naczelną zasadą jest obrona swojego życia, nawet za cenę życia członków swojej rodziny czy swojej wspólnoty. Potwierdzeniem tego są procesy zbrodniarzy [...], jakie miały miejsce po wojnie w Izraelu - jeżeli taki [...] stwierdził, że [...] innych Żydów, aby ratować swoje życie, to był uniewinniany.

Co do tego "[...]u" na nieletniej. W jakim celu 13-letnia dziewczyna, przygotowywana odpowiednio przez matkę, przebywa w dzielnicy zamieszkałej przez aktorów i reżyserów? Oczywiście, z punktu widzenia prawa jest to czyn karalny. Ale takie praktyki [...] są udziałem wielu polityków i celebrytów w USA, co wykazała sprawa Epsteina i jego wyspy, dlaczego więc z zajadłością wściekłych psów wymiar sprawiedliwości USA ścigał tylko Polańskiego, po całym świecie?

Co do kwestii przedawnienia - jest to zasada powszechnie przyjęta w systemach prawnych państw europejskich, (za wyj. Wlk. Brytanii) i nie miejsce tutaj na dyskusję na ten temat.

Z tą "proepidemiczną postawą", która jakoby "naraża ludzi na utratę zdrowia i życia" - to chyba żart. Ale może nie znam się na żartach, to na wszelki wypadek odpowiem, że ludobójstwo 75 tys. obywateli polskich, którzy zmarli nie na [...], tylko ponadnormatywnie, z powodu celowo wywołanego paraliżu służby zdrowia - to chyba nie jest spowodowane przez "antyszczepionkowców", "antycovidowców" i takich tam innych?
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 22.03.2021, 11:57 · Zgłoś
Poprawność polityczna jest sama w sobie rzeczą pożądana i tylko normalna, a tak już się składa, że normalności próżno szukać na prawicy, choć oczywiście ta widzi to zupełnie inaczej i [...] się np. kilkudziesięcioma płciami jako dowodem koronnym na swoją „normalność”.

Co do „Pianisty”, to jest np. scena z Katarzyna Figurą i to nie to, co pokazał Lokanski jest antysemickie, tylko - jak napisałem - próby obracania tego przez ludzi pokroju Kurek przeciwko Żydom.

Należy podkreślić, że różnic w tradycji żydowskiej i chrześcijańskiej nie można tłumaczyć egoizmem, cenieniem własnego życia bardziej niż czyjegoś, tylko ludzką niemożnością oceny tego, czyje życie w oczach Boga powinno zostać ocalone i że człowiek nie można po prostu wymienic jednego na drugie. Oczywiście religia jest ważna, ale tylko własna, więc jest to bron obosieczna, bo gdyby to samo dotyczyło chrześcijan, to rozumiem że każdy szanujący się „prawdziwy Polak” widziałby w czymś podobnym jako podstawie do szerzenia niechęci wobec niego samego i jemu podobnych przejaw antypolonizmu. Uczy nas to jedynie tego, że do wszelkich systemów religijnych należy podchodzić z dużym dystansem. Pozostaje kwestia „mordowania”, bo to oznaczałoby jednak wybieranie określonego życia jako w oczach Boga mniej wartościowego, bo nie własnego, oczym - jak wspomniałem - nie możemy wiedzieć, więc jest to zwyczajnie sprzeczne z tradycja.

Co do [...]u, to może zaistnieć we wszelkich okolicznościach. Ale istotne jest tylko to, co napisałem poprzednio i co rodzi skutki prawne.

A czy inni nie byli ścigani przez ten sam wymiar sprawiedliwości? Choć oczywiście między poszczególnymi sprawami są różnice. Nie znam dokładnie sprawy Polańskiego, ale może rzeczywiście słusznie obawiał się obrotu spraw, decydując się na ucieczkę.

Zapytałem tylko, czy określony rodzaj przestępstwa powinien ulegac przedawnieniu (w Europie).

Jeśli tylko udowodnisz „celowo wywołany paraliż służby zdrowia”...

Nie, przez proepidemików szerzona jest „tylko” epidemia.
Odpowiedz
2
@ JanKo
dnia 20.03.2021, 12:36 · Zgłoś
Zgodnie z obowiązującym prawem o winie oskarżonego decyduje sąd.
Do czasu orzeczenia sądu podejrzany uznawany jest za niewinnego.
Tutaj słyszy się "winny", chociaż żadnego wyroku nie było.
Odpowiedz
-1
@ Aldona
dnia 20.03.2021, 11:33 · Zgłoś
Jakoś nikt z [...] nie atakuje innych [...], tylko księży.To temat teraz na czasie,nagonka na księży nie jest przypadkowa.!,,,sprawiedliwi,,nie czekają na ocenę z Watykanu tylko już skazali księdza.Po tylu latach,ktoś chce zarobić lub zarobił duża kasę.Dozylismy [...] czasów,że nie ma żadnej świętości,wszystko co moralne trzeba zniszczyć.To świństwo przyszło do nas z zachodu a my lykamy to jak pelikany.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 20.03.2021, 20:54 · Zgłoś
Ataki są także na nauczycieli i trenerów sportowych. Tylko ich się nie przenosi do innej szkoły, czy drużyny tylko od razu zawiesza w obowiązkach.
Odpowiedz
1
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 08:27 · Zgłoś
A Ty kim jesteś Polką prawdziwą bo księdza [...] bronisz
Odpowiedz
1
@ Aldona
dnia 21.03.2021, 10:40 · Zgłoś
Do cyberchlop.Jestem Polką a księdza bronie,bo nie ma jeszcze wyroku i decyzji z Watykanu,a wy już obrzucacie ksiedza kamieniami i może chcecie [...].Jezeli będzie udowodniona wina, to będzie też kara. A prawda jest taka,że jest osoba której zależy na zniszczeniu księdza.
Odpowiedz
4
@ luc
dnia 21.03.2021, 10:47 · Zgłoś
No nie powiedziałbym,żeby tak to nagłaśniano... a szkoda,a szkoda...

Prawda jest taka,że [...] to [...] - w sutannie czy bez jeden bies.
Odpowiedz
-2
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 14:07 · Zgłoś
A ilu księży siedzi za [...]?
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 21.03.2021, 15:26 · Zgłoś
[...] z jednej strony atakuje [...] - ale tylko w sutannach, a z drugiej strony (czego przykładem "warszawka") wprowadza na siłę [...] dzieci w szkołach, co jest zorganizowaną formą pedofilskiej indoktrynacji. Wg programu WHO (Światowej Organizacji Śmierci) należy uczyć dzieci [...] od 4 roku życia. Ale to jest widać [...] "słuszna".
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 18:49 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Bożena
dnia 19.03.2021, 21:06 · Zgłoś
Znowu Atak na księży. [...]
Odpowiedz
0
@ OBCY
dnia 19.03.2021, 18:06 · Zgłoś
wy naprawde nie macie problemow . kazdy ocenia chociaz nie zna prawdy. uwazam, ze mozna to bylo wczesniej zglosic a nie teraz, ale przydalaby sie jakas kasa, ktos dostal to i ja sprobuje
Odpowiedz
4
@ Stara glina
dnia 19.03.2021, 20:21 · Zgłoś
Można było w ogóle krzyczeć, dać facetowi po twarzy i wybiec stamtąd. Ale nikt tego nie uczy, że tak należy. Zamiast tego mamy system, który z ofiar robi winnych, a otoczenie nie pyta, co należy w nim zmienić, tylko dlaczego ofiara „nagle przypomina sobie po latach”.
Odpowiedz
0
@ zegar tyka
dnia 19.03.2021, 20:37 · Zgłoś
DOKŁADNIE! NIKT NIE UCZY... bo niby gdzie dziecko ma się nauczyć co to "zły dotyk" nawet jak jest to dotyk osoby której może bezgranicznie ufać? jak np. ojcu albo księdzu? tak właśnie księdzu!

dlatego RELIGIA [...] ze szkoły! a zamiast tego EDUKACJA [...]... tak własnie tak. Prowadzona wg. wytycznych Swiatowej Organizacji Zdrowia a nie przez wypaczonych celibatem facetów w czarnych sukienkach...

zegar tyka...
Odpowiedz
-1
@ luc
dnia 21.03.2021, 10:54 · Zgłoś
dlatego RELIGIA [...] ze szkoły! a zamiast tego EDUKACJA [...]...

A ja tam uważam,że nikt - ani ksiądz ani świecki nie powinien "edukować [...]" dzieci pod żadnym pozorem,a każdego takiego "edukatora" (czyli [...]) należy...
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 11:00 · Zgłoś
A kto w takim razie powinien? Kosmita? Moim zdaniem może nawet ksiądz- jeśli tylko ma kompetencje. Znamy świetnych księży, którzy są np. psychoterapeutami... Z ich ust nie usłyszysz, że [...] to [...].
Odpowiedz
1
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 11:05 · Zgłoś
Edukacja to nie [...]. Edukować może nawet ksiądz- jeśli tylko ma kompetencje. Jeśli miałby to robić ktoś taki, jak np. ks. Jacek Prusak, który jest świetnym psychoterapeutą i nie usłyszysz od niego, że np. [...] to [...], to nie widzę przeciwwskazań.
Odpowiedz
2
@ Obywatel G
dnia 19.03.2021, 15:19 · Zgłoś
Najlepsze jest to , że ten dziennikarz z Tarnobrzega pisze , że biurko było tak ustawione żeby nic nie było widać a potem pisze, że ksiądz za tym biurkiem smyrał koleżanki. To chyba też dziennikarz raczej ma bujną wyobraźnie bo przez biurko chyba nie da rady się patrzeć. Druga sprawa , że zaraz go usunęli a jak się sprawdzi to było po dwóch latach w normalnym trybie.
Odpowiedz
2
@ Ktos
dnia 19.03.2021, 15:23 · Zgłoś
Tak masz rację. Ale to nie zmienia faktu że był święty. Tego że jest pokrzywdzona już nie skomentujesz?
Odpowiedz
7
@ Car
dnia 19.03.2021, 15:05 · Zgłoś
Jakoś nikt nie pamięta jak pewien proboszcz okładali się po [...] z pewnym pisowcem o żonę tegoż pisowca. Pół Polski z tego się śmiała. I co? I nic!!!
Odpowiedz
4
@ Stara glina
dnia 19.03.2021, 15:29 · Zgłoś
Oni się w ten sposób chociaż [...]? Bo o [...] to już w ogóle mowy być nie może.
Odpowiedz
0
@ przypomnij tę anegdotę
dnia 19.03.2021, 22:20 · Zgłoś
nie jestem pewien czy znam dobrą wersję, bo chyba o [...] mowy nie było...
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 20.03.2021, 20:55 · Zgłoś
Ja pamiętam też podpalenie samochodu pewnego księdza przez zazdrosnego małżonka.
Odpowiedz
1
@ Cyberchłop
dnia 21.03.2021, 16:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ to nie wina księdza!
dnia 19.03.2021, 12:08 · Zgłoś
Kiedy z dżenderem bawi się dziatwa,
księdza w tym rola wcale niełatwa,
wciąż musi karcić gromkimi słowy
i pokrzykiwać głosem surowym:

czekaj, dżenderze, niech ja cię chwycę!
Po coś Marysi wlazł pod spódnicę?
Teraz ja muszę jej w majtkach gmerać,
żeby wyciągnąć stamtąd dżendera,

a z drugiej strony już prosi Gienek,
żebym też wyjął mu ze spodenek…

Dobrze, dziecino, rozepnij pory,
obsłużę wszystkie chętne bachory,
bo nie ma zgody, by przyszłość nacji
legła zgubnej dżenderyzacji!
Odpowiedz
-2
@ Stara glina
dnia 19.03.2021, 15:38 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Stwardniały pod sutanną
dnia 19.03.2021, 16:40 · Zgłoś
Dokładnie! Wyjaśnił juz nam to wienym kościoła katolickiego nasz nieoceniony pasterz podkarpacki Arcybiskup Michalik mówiąc o dzieciach [...] jakoby przez księży, że ono "lgnie, ono szuka, i zagubi się samo, i jeszcze tego drugiego człowieka wciąga"...

To wina dzieci, że mają takie niewinne ciałka. Takie delikatne, różowiutkie. Takie szatańskie. Wiadomo, że kapłan nie może się opanować.
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 18:43 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ No to poczekamy i dowiemy się
dnia 19.03.2021, 11:38 · Zgłoś
Piszecie, Watykan, no to czekamy na decyzjo
Odpowiedz
4
@ Sosenka
dnia 19.03.2021, 11:22 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ ministrant
dnia 19.03.2021, 11:20 · Zgłoś
Po tylu latach, kiedy [...]ek szuka [...] grzebieniem, ciężko będzie cokolwiek niewyżytemu [...] udowodnić.
Odpowiedz
9
@ ktoś
dnia 19.03.2021, 11:18 · Zgłoś
Co teraz mają do powiedzenia ci co murem stawali za ks. proboszczem ?
Odpowiedz
8
@ Xxxxxx
dnia 19.03.2021, 11:50 · Zgłoś
[...] dalej będzie stawać murem za [...] nawet jakby się przyznał to by mówili że jest niewinny już były takie przypadki ze [...] się przyznał a [...] ze i tak niewinny
Odpowiedz
1
@ janek
dnia 19.03.2021, 10:03 · Zgłoś
Ty się stary glina już zamkni, byłeś jesteś i będziesz wiesz kim ... . A co do portalu to fakt wszystko jest polityczne.
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 19.03.2021, 14:53 · Zgłoś
Wystarczy czytać uważniej;)
Odpowiedz
1
@ Owieczka
dnia 19.03.2021, 09:34 · Zgłoś
A tak sie zarzekał z ambony że niewinny. Wychodzi prawda jakie to ziółko.
Odpowiedz
-7
@ Docent2
dnia 19.03.2021, 07:20 · Zgłoś
NA na zachód od Wisły tam gdzie jest współcześnie kościoły przerabiane są na Żabki
Odpowiedz
-7
@ QQrQ
dnia 19.03.2021, 06:53 · Zgłoś
Kościół to najbardziej zdegenerowana instytucja na świecie.
Przymusowe "nawracanie", stosy, walka z nauką, pogarda dla kobiet, itd...
Odpowiedz
8
@ sędzia
dnia 19.03.2021, 06:46 · Zgłoś
Młyny sprawiedliwości mielą powoli ale skutecznie i nie dotyczy to tylko tego księdza?
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 19.03.2021, 00:42 · Zgłoś
Nie jestem zwolennikiem "czarnych", ale trzeba przyjąć właściwą proporcję w ocenie tej sprawy. W końcu, ten ksiądz nikogo nie [...] ani nie skrzywdził w sensie fizycznym. Takimi bzdurnymi tematami odwraca się uwagę od dzisiejszych zbrodni [...] ludobójstwa, popełnionych na narodzie polskim przez władze warszawskie, gdzie chodzi o spowodowanie ok. 75 tys. zgonów nie związanych z [...], lecz z wprowadzonym świadomie paraliżem służby zdrowia. Ten proces będzie się pogłębiał, bo już Minister [...] zapowiedział wstrzymanie szeregu zabiegów medycznych.
Odpowiedz
10
@ AZ
dnia 19.03.2021, 00:00 · Zgłoś
Widać że Gamrackie [...] opanowały artykuł i bronią swojego proboszcza jak tylko się da.
Odpowiedz
-7
@ Crimen Sollicitationis
dnia 18.03.2021, 23:32 · Zgłoś
Co do zaistniałej sytuacji opisanej że typ jest z parafii i sprawę bada parafia, to już jest jasne , że naczelny Gay Friendly Franciszek pomimo tego , że nie lubi [...]'ów. Utrze nosa sprawie. Koniec i kropka.
Odpowiedz
-9
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 23:45 · Zgłoś
Katechizm Kkjest „gay friendly” i tylko polskim twardogłowym się wciąż wydaje, że jakby wsparli uchwałę potępiająca karę śmierci za akty [...] pomiędzy osobami tej samej płci, to byłoby to równoznaczne z „afirmacja” homoseksualizmu. Czy tak postąpiłby Jezus???
Odpowiedz
-2
@ Crimen Sollicitationis
dnia 18.03.2021, 23:52 · Zgłoś
Ale KK ma gdzieś Jezusa, o czym ty w ogóle piszesz ? Dla KK koncepcja Jezusa to jedynie [...] krowa.
Odpowiedz
-5
@ Stara glina
dnia 19.03.2021, 10:25 · Zgłoś
O wiernych i politykach. Podobno chrześcijanach.
Odpowiedz
-4
@ Ela
dnia 18.03.2021, 23:26 · Zgłoś
W każdej plotce jest coś prawdy
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 18.03.2021, 23:15 · Zgłoś
To mnom wszczonslo
Odpowiedz
14
@ Ka
dnia 18.03.2021, 22:58 · Zgłoś
Żenada: "jednej spod jasielskich" ja [...]... jednej z podjasielskich!!!
Odpowiedz
4
@ Odry
dnia 18.03.2021, 22:06 · Zgłoś
Kastracja takich osobników... Bez względu na profesję i bez przedawnienia..
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 18.03.2021, 22:08 · Zgłoś
Nie pomaga na [...].
Odpowiedz
0
@ Olo
dnia 18.03.2021, 21:46 · Zgłoś
Chu. Mu zrobia, minelo 40 lat. Teraz se moze, powspominac, jak milo bylo.
Odpowiedz
2
@ Do Olo
dnia 19.03.2021, 13:02 · Zgłoś
Dla mnie dziwne,że w latach 80 nikt z rodziców nie zareagował w obronie dziecka.Po tylu latach ktoś wspomina takie fakty.Dodam jeszcze,że różnie bywa.Pewna dziewczynka wychowywana tylko przez matkę/ ojca wogóle nie znała/bardzo lgnęła do księdza uczącego religii,wychodziła Mu na kolana i przytulała się,a ksiądz był w rozterce,nie mógł odsuwać dziecka,bo jak wytłumaczy,aby dziecko nie przeżyło pogardy i nieakceptacji.[...] zawsze bardziej kochają ojców,a ta dziewczynka także chciała mieć tatusia,patrząc,jak ojcowie przychodzą po koleżanki,czule witają.Potępiam krzywdzenie dzieci,zwłaszcza po filmie „Oczy [...]”.Przdz prawdziwych winowajców dochodzi do tragedii.
Odpowiedz
23
@ asia z krympny
dnia 18.03.2021, 21:04 · Zgłoś
dajmy papieżowi Franciszkowi działać i nie rzucajmy oskarżeń. Papież pokazał swą prawość skazując kardynałów kościoła na bezimienny grób
Odpowiedz
3
@ Pol
dnia 18.03.2021, 20:46 · Zgłoś
Zwykle pomówienie w czasach LBGT.
Odpowiedz
-12
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 23:12 · Zgłoś
To prawda. Pomówienie w czasach [...] (nie LBGT), że to [...] pomawia. Ot, kolejny „atak na Kościół”;)
Odpowiedz
11
@ Tez cos !
dnia 18.03.2021, 19:51 · Zgłoś
[...] niszczy KOSCIOL..ale sie mu to nie uda
Odpowiedz
-20
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 19:57 · Zgłoś
Tyle religii już przeminęło...
Odpowiedz
2
@ Aga
dnia 18.03.2021, 20:08 · Zgłoś
Tez cos!-[...] zniszczy go do reszty jak będziemy tolerować [...].
Odpowiedz
1
@ luc
dnia 21.03.2021, 10:26 · Zgłoś
Każdy ksiądz-[...] to świętokradca którego należy traktować jak [...] a nie kapłana Boga.

"Cokolwiek uczyniliście jednemu z moich najmniejszych mnieście uczynili" rzekł Jezus.

Co należało by zrobić z kapłanem który [...] by Jezusa ? O ile pamiętam to [...] którzy napastowali Boga i jego aniołów w czasie wizyty u Lota Bóg potem wypalił deszczem ognia i siarki.
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 21.03.2021, 18:42 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
13
@ W4-zY
dnia 18.03.2021, 19:48 · Zgłoś
Nie lubię sukienkowych ale facet jest niewinny. Robienie sobie czyimś kosztem promocji, nabijanie czyimś kosztem kliknięć to totalne świństwo. Rzetelne dziennikarstwo nie na tym polega. W mojej ocenie jesteście totalnym dnem. Deprecjonujecie tak ważny w tym czasie temat [...] wśród księży. Nic się dla was nie liczy poza oglądalnością. Wstyd
Odpowiedz
4
@ MARIO
dnia 18.03.2021, 19:51 · Zgłoś
Brawo
Brawo dla Pana
Mertyorycznie...
Odpowiedz
-5
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 19:55 · Zgłoś
Jest niewinny, ale sprawe bada Watykan? Ktoś tu na kogoś wydał wyrok, tylko dlatego że relacjonuje? Niestety to tylko Ty właśnie zdajesz się szkodzić tematowi pod pozorem obiektywizmu.
Odpowiedz
-2
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 19:59 · Zgłoś
„Atak na Kościół!” To nie dziennikarze są źli, tylko ew. sprawcy. Panowie, ogarnijcie się;)
Odpowiedz
26
@ Aga
dnia 18.03.2021, 20:05 · Zgłoś
W4-zy-Nie powinno się lubić, czy nie lubić sukienkowych, ale powinno brzydzić się samą pedofilią. To ,czy ksiądz jest winny, czy nie nie wiesz Ty ,ani ja. Portal jest od tego, aby informowac rzetelnie.
Odpowiedz
1
@ Proboszczyk
dnia 19.03.2021, 11:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ luc
dnia 21.03.2021, 10:23 · Zgłoś
To nie jest kwestia lubienia lub nie, [...] to zbyt poważna sprawa.

"Cokolwiek uczynilście jednemu z moich najmniejszych mnieście uczynili"

Kapłan który dopuszcza się [...] powinien odpowiadać nie tylko za swe [...] zachowanie ale i powinien być traktowany jako ekskomunikowany świętokradca.
Odpowiedz
-2
@ Proboszczyk
dnia 18.03.2021, 19:33 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 18.03.2021, 18:26 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-14
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 18:32 · Zgłoś
Nagłe załamanie.
Odpowiedz
2
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 18:25 · Zgłoś
Może niech przede wszystkim zbada prokuratura. Jakby mnie [...] lekarz, to sprawe badałaby WHO?
Odpowiedz
11
@ Pioter
dnia 18.03.2021, 19:08 · Zgłoś
A gdyby weterynaz, to nadzór weterynaryjny.?
Odpowiedz
1
@ sss3
dnia 19.03.2021, 10:44 · Zgłoś
Ale wiesz, że prokuratura zajmuje sie sprawami nieprzedawnionymi?
Odpowiedz
9
@ Do Maria
dnia 18.03.2021, 18:17 · Zgłoś
Kto cię zmusza do czytania tego portalu.? [...] do gazety polskiej i innych gadzinówek
Odpowiedz
-24
@ MARIO
dnia 18.03.2021, 18:19 · Zgłoś
Przypadkiem wlazłem
Wejdź do [...] Michnikowi więcej tu nie wchodzę
Szkoda klawiatury
Pozdrowienia dla wszystkich z Prawicy
Odpowiedz
-14
@ ixi
dnia 18.03.2021, 19:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 19:35 · Zgłoś
„Prawdziwego Polaka” poznać po „poprawnej” polszczyźnie („koncik”) :D
Odpowiedz
-11
@ MARIO
dnia 18.03.2021, 18:14 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-18
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 18:27 · Zgłoś
Ktoś jeszcze ma wątpliwości, że to [...]?
Odpowiedz
-6
@ MARIO
dnia 18.03.2021, 18:13 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-9
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 18:29 · Zgłoś
Już masz pewnie zaktualizowaną bazę wirusów ;)
Odpowiedz
-1
@ 456
dnia 19.03.2021, 02:08 · Zgłoś
Proponuję, by religii uczyć tylko zdalnie!!!
Odpowiedz
-20
@ MARIO
dnia 18.03.2021, 18:12 · Zgłoś
Tylko jeden temat...
No i widzę że Jaselko4u
Swoją drogą bardzo mizerny portal też podchwytuje
Poproszę w takim razie o ujawnienie spraw wszystkich [...] bez względu na to czy ktoś był księdzem czy [...] czy kimkolwiek
No ale nie tego się nie doczekam
Dziennikarstwo na tragicznym poziomie
Słabe newsy i felietony nic ciekawego
Chciałbym żeby w Jaśle powstał kiedyś portal konkretny który gdy będe otwierał to z zaciekawieniem

Ile w Jasłe jest przekrętów ile ciekawych tematów ile pozytywów ale kto by o tym pisał...
A już nie daj Boże pozytywnie o katolikach
O nie!
Nie Wolno
Pozdrawiam rozumnych
Zdrowia i Wolności życzę
Odpowiedz
31
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 18:29 · Zgłoś
Gdyby to był nauczyciel, to byś się przecież nie domagał:)
Odpowiedz
-30
@ Kl
dnia 18.03.2021, 19:11 · Zgłoś
Na tym portalu
Nic ciekawego się nie pisze
Tylko szczuje na katolików.
Odpowiedz
-12
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 19:18 · Zgłoś
Oststnio „szczuli” w tamtym roku. Dorośnijcie pato-katolicy i ogarnijcie się!
Odpowiedz
28
@ Pm
dnia 18.03.2021, 19:22 · Zgłoś
Zamiast głupoty pisać na tym portalu
Napiszcie lepiej kiedy będzie otwarcie mostu na gądkach
Nowej drogi czy są plany na jakąś obwodnicę Jasła.
Odpowiedz
64
@ Maliniak
dnia 18.03.2021, 19:25 · Zgłoś
a co z księżmi "tatusiami"?
co z księżmi co pod przykrywką przyjaciela rodziny pykają żonki pod nieobecność mężów którzy są w pracy?
pozdrowił bym kilku takich z naszych jasielskich dekanatów ale komentarz znik by w momencie...i tak zniknie
Odpowiedz
25
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 19:40 · Zgłoś
A co ma być? Zdrada czy ojcostwo to jeszcze nie przestępstwo. Oddzielny temat.
Celibat to bezżenność, a nie wstrzemięźliwość [...];)
Odpowiedz
32
@ Aga
dnia 18.03.2021, 19:57 · Zgłoś
KI-trzeba tępić patologię nie tylko w kościele katolickim, ale wszędzie gdzie się pojawia.Dlatego mówienie o szczuciu jest mało logiczne.
Odpowiedz
13
@ Maliniak
dnia 18.03.2021, 20:11 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
21
@ Aga
dnia 18.03.2021, 20:14 · Zgłoś
Pm-Temat jest poważny, więc nie nazywaj go głupotą. Moze stanie się ważny jak będzie dotyczyć Twojego dziecka ,albo kogoś bliskiego. Jeśli chcesz wiedzieć coś na temat mostu, wejdz na odpowiedni artykuł.
Odpowiedz
-14
@ Oczywistość
dnia 18.03.2021, 20:38 · Zgłoś
Oczywistą oczywistością jest okoliczność, że posądza się o zachowania [...] księdza, bo w przypadku każdej innej profesji (np. urzędnik szewc, piekarz, górnik, stolarz) nie była by to żadna sensacja.

Na pochyłe drzewo koza skacze. Jest czas nagonki na księży, to huzia na Józia.

P.S. Przypomniałem sobie, ze 65 lat temu przy porodzie pielęgniarka dotknęła mnie w pewne, intymne miejsce. Oskarżę ją o [...].
Odpowiedz
9
@ Na dodatek
dnia 18.03.2021, 20:54 · Zgłoś
Na dodatek, na powitanie uderzyli mnie w [...], czyli była przemoc i to względem noworodka. Jutro wszystkich podam do prokuratury.
Odpowiedz
0
@ KATOLIK
dnia 18.03.2021, 21:06 · Zgłoś
na [...]
Odpowiedz
18
@ dragoness
dnia 18.03.2021, 22:06 · Zgłoś
Panie oczywistość, proszę nie porównywać zawodu zaufania publicznego z bezpośrednim dostępem do dzieci z jakimkolwiek innym.
Odpowiedz
5
@ Stara glina
dnia 18.03.2021, 22:52 · Zgłoś
Ofiary [...] przez księży na pewno czują się „pokrzepione” Twoim „empatycznym” wpisem;)
Odpowiedz
-11
@ Stary Glina
dnia 19.03.2021, 05:58 · Zgłoś
mario popieram
Odpowiedz
21
@ Zbyszko
dnia 19.03.2021, 06:59 · Zgłoś
Np . Poznańskie slowiki np.polanski
Odpowiedz
3
@ doradca rydzyka
dnia 19.03.2021, 07:14 · Zgłoś
Masz do tego prawo. Zgłoś, znajdź świadków, złóż zeznania, sąd rozstrzygnie. Tylko szukaj jej w innym szpitalu, bo pewnie przeniesiona.
Odpowiedz
14
@ Logika
dnia 19.03.2021, 09:04 · Zgłoś
tylko widzisz Zbyszko tam sprawę wyjasniono i wiesz ze coś takiego było a Polańskigo też spotkał ostracyzm i czeka na niego więzienie w USA. Za to na pięknym podkarpaciu /małopolsce rada parafialna/prokuratura pisowska chroni przestępce, który może znów uderzyć. Nie rozumiecie ze ksiądz/nauczyciel/inne osoby które teoretycznie cieszą się zufaniem publiczym (do księży staciłem już dawno temu) powinien być pod szczególnym nadzorem/rygorem - przecież dajecie mu własne dzieciiiiiiii
Odpowiedz
8
@ Do Mario
dnia 19.03.2021, 09:08 · Zgłoś
wolno wolno tylko jak coś źle robią to wolno im to wskazać . a co do pozdrowien do tzw. rozumnych to myślisz do nich należysz i dlatego "ich" pozdrawiasz czy chciałbyś być i czujesz do nich szcunek?
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 19.03.2021, 10:54 · Zgłoś
Niestety jesteś w błędzie, celibat to również dobrowolna wstrzemięźliwość [...] nie tylko bezżeństwo.
Odpowiedz
27
@ Gosc
dnia 19.03.2021, 11:08 · Zgłoś
Pamietam jak była sprawa księdza z tylawy to ten co go piotrowicz bronił. sorki oskarżał (prokurator określił ze to było [...]) lokalni tylwioki twierdzili ze ksiądz to tez chłop i musi sobie poruch... Taki jest prawdziwy obraz Podkarpacia jak się dokładnie przyglądnąć ...
Odpowiedz
-6
@ [...]pis
dnia 19.03.2021, 11:57 · Zgłoś
Ojej biedny katolicy zawsze mają najgoziej
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 19.03.2021, 14:44 · Zgłoś
sprawę wyjaśniono bez najmniejszych wątpliwości, mimo że tylko wobec niego a nie wobec mamuśki która mu swoje dziecko sprzedała a więzienie będzie czekać do jego zakichanej śmierci, nie widzę grubszej różnicy pomiędzy tymi sprawami, matka to również zawód zaufania publicznego
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec
dnia 19.03.2021, 19:59 · Zgłoś
Ależ ty jesteś [...]. Zauważ, że ksiądz to szczególny zawód. Zawód, który ma budzić szczególne zaufanie, a jednocześnie głosiciel i ambasador moralności. I w ten sposób budując to zaufanie wabi male dzieci i je potwornie krzywdzi. I jeżeli ktoś tu wspomniał, że tylko jedna osoba to potwierdza, to wpisuje się w twierdzenie, że jeżeli ktoś raz [...], to jeszcze nie znaczy, że jest zabójcą...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.