Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Stanisław Pankiewicz: Nie jest dla mnie celem zostanie posłem dla prestiżu

74

Szczerze i do bólu. Ostre pytania w rozmowie ze Stanisławem Pankiewiczem wójtem gminy Jasło, kandydatem do sejmu z listy Komitet Wyborczy Polskie Stronnictwo Ludowe.


Redakcja: Napisał Pan w swojej notce biograficznej, że pasjonuje się boksem, widział Pan ostatnią walkę Adamka z Kliczko?

Pankiewicz: Lubię boks. Oczywiście, oglądałem walkę Tomka Adamka z Witalijem Kliczko. To były duże emocje. Byłem duchem przy Adamku, ale niestety było widać różnicę poziomów. Ukrainiec był szybszy, lepszy technicznie i dominował fizycznie. Ale trzeba oddać Adamkowi, że wytrzymał te zabójcze ciosy, pokazał klasę.

Redakcja: A jak ocenia Pan swoje szanse przed walką wyborczą.

Pankiewicz: Wierzę, że wygram. Mam doświadczenie, dobry program wyborczy i mam poparcie różnych środowisk społecznych. Wierzę, że wygram, bo inni we mnie wierzą. Propozycja PSL-u bym startował nie była przypadkowa. Razem rządzimy w gminie Jasło, moim zastępcą od 7 lat jest działacz ludowców. Partia udzieliła mi też poparcia w ostatnich wyborach na wójta. Poza tym PSL chce bym wykorzystał swoje doświadczenie i aby Jasło miało skutecznego przedstawiciela w Sejmie, a ja wiem, że można zrobić dużo dla naszego regionu.

Redakcja: A nie startuje Pan dla pieniędzy, które są do zarobienia przy Wiejskiej?

Pankiewicz: Wiem o czym pan mówi, ciepła posadka, dietka, te sprawy… szczerze?

Redakcja: Tak

Pankiewicz: Poziom uposażenia posłów jest równoważny z uposażeniem wójta. Takie są realia. Ja mówię wprost, że kwestie finansowe nie wchodzą tu w grę. Jeśli bym myślał tymi kategoriami, o których Pan mówi, to pewnie nie podjąłbym tych starań. Proszę mi uwierzyć nie jest dla mnie celem zostanie posłem dla prestiżu. Jestem w takim wieku, że teoretycznie powinienem zwolnić, spędzać czas z wnukami, cieszyć się życiem. Ale mogę pogodzić życie osobiste z zawodowym i mogę zrobić coś więcej. Tym bardziej, że jak już zapowiedziałem, jest to moja ostatnia kadencja jako wójta gminy Jasło. W sejmie możemy spróbować rozwiązać te kwestie, które nie udało nam się samorządowcom załatwić tutaj na „dole”, a które wymagają zmian systemowych.

Redakcja: Pana propozycje programowe nie są przepisane z żadnego programu. Są autorskie.

Pankiewicz: To prawda.

Redakcja: Mimo to zarzucono panu mijanie się z prawdą na konferencji prasowej

Pankiewicz: Wszystko, co powiedziałem do dziennikarzy jest prawdą. Niestety niektórzy interpretują słowa w sposób nieuprawniony, tendencyjny.


Redakcja: To jak w końcu jest z tym „janosikowym”?

Pankiewicz: W październiku do sejmu trafia projekt złożony przez duże miasta, aby zlikwidować „janosikowe”, czyli system, dzięki któremu biedniejsze samorządy i miasta, w tym gmina i miasto Jasło, mogą się rozwijać. Ja mówię likwidacji „janosikowego” nie, podobnie jak większość samorządów na Podkarpaciu. To jest realny problem, musimy o nim rozmawiać.

Redakcja: A co z tematem bezrobocia?

Pankiewicz: Rynek pracy jest zmienny. Popatrzmy chociażby na rolnictwo. Dzisiaj rolnik to coraz częściej przedsiębiorca, świadomy tego co chce produkować, chcący zatrudniać pracowników. Coraz więcej rolników chce wydzierżawiać grunty, aby poszerzać areał. Jednak musimy stworzyć dla nich warunki wsparcia. Dlatego proponuję stworzenie zachęt do tworzenia grup producenckich w postaci dotacji, niskoprocentowych kredytów oraz wsparcia administracyjnego i prawnego. Wspomniałem już kiedyś, że napędem do rozwoju miejsc pracy w naszym terenie jest rozwój turystyki zwłaszcza tej weekendowej, agroturystyki i enoturystyki (turystyki winiarskiej – przyp. red.). W Trzcinicy funkcjonuje winnica gdzie właściciel buduje przetwórnię wina wraz z kompleksem dla gości oraz profesjonalną salę, w której można będzie degustować wina. Tworzy miejsca pracy. Musimy umożliwić przedsiębiorcom większą elastyczność w zakładaniu swoich firm.



Redakcja: W Pana programie nie znajdziemy sloganów typu „obwodnica północna dla Jasła”, to przypadek?

Pankiewicz: Uważam, że musimy realnie popatrzeć na rozwiązania komunikacyjne w naszym regionie. Moim zdaniem priorytetem powinno być rozważanie alternatyw komunikacyjnych dla Podkarpacia i zabieganie o włączenie do programów centralnych tych rozwiązań komunikacyjnych, które zdaniem fachowców są realne do zrealizowania. Błędem jest ślepe trzymanie się sloganowych inwestycji, które pojawiają się przed każdymi wyborami.

Redakcja: Chce pan również zwiększenia środków na inwestycje drogowe na terenach podgórskich.

Pankiewicz: To jest problem wszystkich samorządów. Drogi u nas buduje się ciągle. Większość z nich nadaje się do kapitalnego remontu zaraz po zimie, bo są one położone w takim terenie, że tworzą się z nich rowy odwadniające, a w konsekwencji powstają ubytki. Zwiększenie finansowania z budżetu państwa byłoby ogromnym wsparciem dla samorządów.

Redakcja: Ciekawe rozwiązania proponuje Pan w kwestii oświatowej

Nie podjęliśmy decyzji w gminie Jasło o likwidacji szkół, mimo że koszty, jakie generują są mocno obciążające nasz budżet, ale nigdy człowiek nie był dla nas „kosztem”, dlatego wymyśliliśmy rozwiązanie alternatywne. W szkołach, w których jest niska liczba uczniów możemy zaproponować połączenie placówek przedszkolnych z wczesnoszkolnymi. W ten sposób sześciolatki łatwiej będą się asymilować w nowym i bezpiecznym środowisku. Zaś stworzenie ustawowego minimum, od którego możliwe będzie finansowanie szkół dałoby prawo do przekształcenia szkół o małej liczby dzieci w szkoły niepubliczne.

Redakcja: Wróćmy na chwilę do PSL-u. Dostał pan wysoką pozycję na liście. Niektórzy działacze innych partii z długoletnim stażem wypadają gorzej od Pana. Byli mierni, ale wierni? A może za wysokie pozycje na liście trzeba zapłacić?

Pankiewicz: Nie wiem jakimi kryteriami rządzą się inne partie. „Kupowanie miejsca” – to pojęcie jest mi zupełnie obce, a wiem, że PSL takich praktyk nie stosuje. Na to trzeba zapracować. PSL postawił na mnie jako na człowieka, który trochę zrobił i ma pomysł na więcej.

Redakcja: W ilu partiach Pan był?

Pankiewicz: W jednej. Byłem w PZPR-ze, nie wstydzę się o tym mówić. Byłem też milicjantem, o tym też nie boję się mówić. Pracowałem w logistyce, zajmowałem się zaopatrzeniem i finansami. Nie brałem udziału jako funkcjonariusz w działaniach operacyjnych. Nie zostałem też włączony do działań operacyjnych w Stanie Wojennym, bo nie budziłem zaufania przełożonych.

Redakcja: Przez to, że nie bał się pan manifestować swoich przekonań religijnych?

Pankiewicz: W latach 80. byłem rozliczany z tego, że wychowywaliśmy z żoną dzieci w duchu wiary katolickiej i nie robiliśmy z tego tajemnicy. Dano mi to odczuć w pracy. Konsekwencją było utrącenie mnie z wcześniejszego awansu oficerskiego.

Redakcja: Nie boi się pan, że czarnobiałe postrzeganie historii, spowoduje, że straci pan w oczach części wyborców?

Pankiewicz: Proszę zrozumieć, że ja nigdy się z tym nie kryłem, nie jestem obłudny, aby tuszować swoją przeszłość, ale też nigdy nie wyrządziłem swoimi działaniami ludziom krzywdy.

Redakcja: Nie ukrywał Pan także sympatii do PiS-u.

Pankiewicz: Nigdy nie byłem członkiem PiS-u, byłem przez tę partię popierany, to prawda. Kilka lat temu to była inna partia, miała inne cele, priorytety…

Redakcja: Dlaczego Pan zrezygnował?

Pankiewicz: Źle się czuję z ludźmi, którzy są pamiętliwi, obraźliwi. Nie noszę urazy do innych ludzi i staram się swoją energię w kontakcie z drugim człowiekiem wykorzystywać do rozwiązywania jego problemów, a tracenie sił na kłótnie i spory, które nic nie wnoszą jest dla mnie nie do zaakceptowania.

Redakcja: Wiele osób mówi, że zagłosuje na Pankiewicza, jeśli powie co zrobił. W pana materiałach wyborczych prócz typowo autorskich projektów są również osiągnięcia, które mają wielu ojców sukcesu. Proszę zatem powiedzieć, kto realizował inwestycje kanalizacyjne w gminie?

Pankiewicz: Projekt został przygotowany przez zarząd Związku Gmin Dorzecza Wisłoki, w którym byłem Przewodniczącym Zgromadzenia, a któremu przewodniczył burmistrz Czernecki. Ale cały projekt od rozstrzygnięcia przetargu przez realizację i złożenie raportu końcowego do Brukseli należał do mnie, do zarządu ZGDW, którym w latach 2007 – 2009 kierowałem. Temat rozliczenia finansowego został zamknięty za mojej kadencji.

Redakcja: A Karpacka Troja?

Pankiewicz: Karpacka Troja to gra zespołowa. Pomysłodawcą skansenu jest Jan Gancarski, finansowego wsparcia udzieliła Unia Europejska i marszałek województwa, a cały ciężar przygotowania rozwiązań administracyjno-prawnych i pomocy organizacyjnej przy wykupie działek i trudnościach z tym związanych spoczywał na urzędzie i na mojej osobie.


Redakcja: Winiarstwo?

Pankiewicz: Bezpośrednio zajmowałem się wykonywaniem drugiego etapu szkoleń winiarzy, ale jako Przewodniczący Zgromadzenia ZGDW brałem  udział w realizacji projektu „Podkarpackie winnice” - pierwszej i największej inicjatywie wspierającej rozwój winiarstwa we współczesnej Polsce.

Redakcja: Czy więc Pana działania w Sejmie będą miały coś z lobbingu dla Podkarpacia?

Pankiewicz: Nie lubię tego określenia, źle się kojarzy. Będę zabiegał, aby głos samorządów był słyszany w Sejmie a problemy Podkarpacia dostrzegane i rozwiązywane. To jest dla mnie priorytet.

Reklama

Komentarze: 74

Dodaj komentarz Widok:
7
@ Fiodor D
dnia 25.09.2011, 10:54 · Zgłoś
Dziwię się skąd w waszych komentarzach tyle nienawiści i zapiekłości , może nikt was nie chce nawet w Radach Parafialnych. Wam nie dogodzi żaden kandydat nawet jeśli by się wywodził z hitlerjugend.[B16]. Uważam , że Pankiewicz po 18 latach w samorządzie ma wiedzę i kompetencje lepsze niż inni
Odpowiedz
-1
@ zgoda, ale
dnia 26.09.2011, 20:23 · Zgłoś
Pankiewicz ma bdb walory na Wójta-samorządowca więc powinien pozostać w Jaśle, bo tutaj widać dobre efekty Jego pracy. Gdy odejdzie do Warszawy zagłuszy Go dyscyplina partyjna i stare wygi polityczne, a u nas pozostanie pustka trudna do wypełnienia.
Odpowiedz
4
@ Kazimierz
dnia 26.09.2011, 21:23 · Zgłoś
Gminie potrzeba młodego Wójta z podporą w Parlamencie. BOICIE SIĘ?
Odpowiedz
8
@ do [...]
dnia 22.09.2011, 19:38 · Zgłoś
Rzońca wrócił o 1.45 do domu!W jakim stanie ? Kto to wie?
Odpowiedz
8
@ do "do [...]"
dnia 22.09.2011, 21:26 · Zgłoś
Wszyscy wiedzą.
Odpowiedz
14
@ do kandydatów
dnia 21.09.2011, 15:19 · Zgłoś
Rzońca ani Kurowska nie ustosunkowali się do pytania o przynależność do PZPR a ludzie różne na ten temat wyrażają opinie!
Odpowiedz
12
@ obiektywny
dnia 21.09.2011, 18:40 · Zgłoś
Oj różnie, różnie, zwłaszcza o tym pierwszym kandydacie.
Odpowiedz
8
@ pop
dnia 22.09.2011, 01:45 · Zgłoś
Rzońca - tak mówił organista - teraz jest w USA , a powtarzał Witold, był w PZPR!!!
bogdan nie przejmuj sie... Przecierz mówiono że macie ze sp. Stanisławem HUTĘ. A pan Mas... i pan Le... ćmili za kasę, [...] z Mlicki.., swiętowali z Górc...
Odpowiedz
-14
@ potencjalny wyborca
dnia 21.09.2011, 14:15 · Zgłoś
Usilnie namawiam na głosowanie tylko i wyłącznie na Marię Kurowską. Ta Pani jest sprawdzona i każdemu pomoże jak zostanie Posłem RP. Natomiast reszta kandydatów dała się już poznać - myślą tylko o sobie.
Odpowiedz
-8
@ wowa
dnia 21.09.2011, 02:03 · Zgłoś
Boją sie Rzońcy jak ognia , obydwoje, [...] - ludowiec Pankiewicz i patriotka- ludowiec Salacha.
Odpowiedz
7
@ Kazimierz
dnia 21.09.2011, 09:10 · Zgłoś
To raczej ich promotorzy boją się Pankiewicza, a nie powinni. To kandydat POROZUMIENIA DLA POWIATU
Odpowiedz
-11
@ wfewfw
dnia 20.09.2011, 22:32 · Zgłoś
Koniec złudzeń partii rządzącej? "PiS wygra wybory i dobrze
Odpowiedz
14
@ do kandydatów
dnia 20.09.2011, 18:29 · Zgłoś
Pankiewicz uczciwie przyznał,że należał do PZPR!Ciekawe jak z tą przynależnością u innych kandydatów?Szczególnie u tych patriotów z PiS-u?
Odpowiedz
9
@ barka
dnia 20.09.2011, 16:32 · Zgłoś
Powodzenia Panie Stanisławie !Ma Pan szansę zostać szybciej posłem niż ta Kurowska i Rzońca na których musiał Pan do tej pory pracowac i wspierać!W koncu imie do czegoś zobowiązuje!Przecież nosił je nasz sławny STANISŁAW!!
Odpowiedz
-10
@ 4nubis
dnia 21.09.2011, 22:07 · Zgłoś
Mam nadzieję, że to ironia. W innym przypadku: padło ci coś na mózg. Idź zrób sobie tomografię. W przypadku braku mózgu, tomografia nic nie wykryje w innym ... eeee... to raczej niemożliwe. Powiedz mi ... po co ci którzy maja stanowiska zdobyte głosami rodziny i [...] (takich jak ty), teraz pchają się do koryta wyżej (wiem chodzi o kasę), to po jakiego ... startowali na burmistrzów, wójtów. Myślisz, że głosy tych wspomnianych powyżej "wyniosą" tego ... do sejmu ? Przynajmniej wiadomo o co chodzi "Nie jest moim celem zostanie posłem dla prestiżu" - tak "panie" ... całkowicie się z tym zgadzam, "pan" tam idzie po PIENIĄDZE I UKŁADY. Mało "panu" z samorządowego KORYTA na tym [...] jakim jest Podkarpacie i Jasło. Teraz pchasz się "pan" do warszawki. Konstytucja RP Art. 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 4nubis ScreenSaver 22:03
Odpowiedz
-6
@ ................
dnia 20.09.2011, 15:42 · Zgłoś
cyt. "Nie zostałem też włączony do działań operacyjnych w Stanie Wojennym, bo nie budziłem zaufania przełożonych." czyli był Pan byle jakim pracownikiem - to jest wada a nie zaleta.
Odpowiedz
-8
@ znajomy
dnia 21.09.2011, 07:46 · Zgłoś
Nie został właczony do działan operacyjnych A MOŻE OFICJALNIE NIE A TAK W RZECZYWISTOŚCI tego tak naprawdę nikt nie wie!!! Postępowanie i przeskakiwanie od partii do partii świadczy najlepiej, że to czlowiek chwiejny jak to kiedyś mówiono "bez kręgosłupa". A to co ten Pan mówi należy brac przez sito bo przecież to człowiek [...] i pzpr więc może mówić to co tzw. oni mu kazali albo to co mu wygodniej. JA TEMU FACETOWI NIE WIERZĘ .
Odpowiedz
-8
@ [...]
dnia 20.09.2011, 13:57 · Zgłoś
jak podpisuję kontrakt na 4 lata to nie uciekam po 11 miesiącach. proste tylko dla uczciwych. !!!
Odpowiedz
13
@ Kazimierz
dnia 20.09.2011, 14:35 · Zgłoś
[...]-u jesteś bardzo szybki
Odpowiedz
13
@ kochany Bilu
dnia 20.09.2011, 15:28 · Zgłoś
on nie ucieka i nie ucieknie bo nie da rady,spokojna głowa
Odpowiedz
-7
@ co tu pisac
dnia 20.09.2011, 06:59 · Zgłoś
Kompromitujesz się i to tuz przed emeryturą
Odpowiedz
0
@ maniek
dnia 22.09.2011, 07:35 · Zgłoś
przed jaką emeryturą chyba ten osobnik jest już na emeryturze milicyjnej!!!
Odpowiedz
-10
@ bez honoru
dnia 20.09.2011, 06:58 · Zgłoś
Panie wojjcie pamietaj pan ze w pis nie ma miejsca dla tych którzy chcą likwidowac szkoły.A swoją drogą to ta decyzja pokazales NARESZCIE SWOJE PRAWDZIWE OBLICZE!
Odpowiedz
13
@ yyy
dnia 19.09.2011, 22:11 · Zgłoś
Nie zgadzam się ,że Pankiewicz nie zostanie posłem !Ma na to duże szanse przy fałszu i obłudzie kandydatów PiS-u!Trudno dzisiaj ludzi oceniać poprzez życiorysy szczególnie gdy wiele informacji o niektórych ludziach jest jeszcze utajnionych i tak do końca nie wiemy kto jest kto i co ma jeszcze na sumieniu!
Odpowiedz
-8
@ xxx
dnia 19.09.2011, 21:21 · Zgłoś
zgodze się ze Pankiewicz nie ma szans na posla, odbierze tylko czesc glosow PiS-owi ale nie sądze ze bedzie to duza liczba glosow. Pani Salacha tez dla mnie nie zrozumiala kandydatura, zaistniała dzieki PiS-owi a teraz im się tak odwdzięcza, ale historia zna nie takie przypadki i wczesniej czy pozniej skonczy się jej władza- własnie dzięki tej decyzji o kandydowaniu, zobaczycie. Pozdrawiam i życze przemyslanego glosowania
Odpowiedz
8
@ Kazimierz
dnia 20.09.2011, 14:38 · Zgłoś
Tak komentują tylko osoby blisko związane z innymi kandydatami i zazdrosne, że oni nie mają takich warunków do zaprezentowania swojego programu dla Polski i ludzi.
Może go wcale nie mają?
Odpowiedz
-12
@ krs
dnia 19.09.2011, 20:17 · Zgłoś
Boże widzisz i nie grzmisz !!! tyle klamstw tak gładko przechodzi przez usta ...oj wydaje się chlopkom że jak ich wieś wójtami porobiła to Sejm stoi otworem ??? LUDZIE ZMĄDRZELI PSL ta partia przylepiajaca się zawsze Do tego kto u wladzy PRZEGRA WYBORY !!!...I TO BĘDZIE JEDYNY POŻYTEK Z TYCH WYBORÓW !!!
Odpowiedz
21
@ [...]
dnia 19.09.2011, 23:17 · Zgłoś
Dlaczego ubliżasz i piszesz chłopkom. Czy Cci się to podoba czy nie wszyscy z ludu pochodzimy. Niejeden chłopek ma więcej inteligencji wrodzonej aniżeli Ty. Intelligencję się ma wrodzoną albo się jej nie ma. Ty myślisz wielki "paniczyku", że dzięki miastu i wykształceni zdobyłeś inteligencję. Twoja wypowiedź świadczy dosadnie, że jesteś w błędzie.
Odpowiedz
-8
@ olaf
dnia 19.09.2011, 20:16 · Zgłoś
PSL [...] które się do wszystkiego przyklei. Czy pan też chce się przykleić?
Odpowiedz
12
@ Kazimierz
dnia 20.09.2011, 10:50 · Zgłoś
Kłótnie i sfary do niczego nie doprowadzą. Sprawowanie władzy to wybieranie najrozsądniejszej decyzji. Te wybory są nie raz trudne. Ważne by nie szkodziły człowiekowi.
Odpowiedz
8
@ Jaślanka
dnia 22.09.2011, 06:41 · Zgłoś
Ma Pan rację. Bycie na stanowisku jest bardzo ciężkim chlebem. Cały czas trzeba myśleć i dokonywać wyborów. Tak naprawdę nic na ten temat nie wiedzą osoby, które tego "miodu" nie zasmakowały. Jeżeli chcą być np. wójtem, burmistrzem...daj im Boże - niech spróbują i zobaczą, jak to jest. Zobaczymy wówczas, czy wszyscy będą zadowoleni z ich decyzji. A co do PZPR- znam ludzi, którzy do tej partii należeli.Przynajmniej szanowali pracę i mieli mieli wpojone pewne zasady, o których w dzisiejszych czasach się zapomina. Dlatego też należy pewne sprawy wypośrodkować, zanim kogoś zaczniemy obrażać.
Odpowiedz
-9
@ 4nubis
dnia 19.09.2011, 20:14 · Zgłoś
"W Trzcinicy funkcjonuje winnica gdzie właściciel buduje przetwórnię wina wraz z [...] dla gości oraz profesjonalną salę, w której można będzie degustować wina. Tworzy miejsca pracy." - na co ten "właściciel" będzie będzie przetwarzał wino i ilu ludzi zatrudni. Śmieszny jesteś "pan", bardzo śmieszny ("profesjonalną salę"). Żenada. 4nubis
Odpowiedz
-9
@ 4nubis
dnia 21.09.2011, 22:21 · Zgłoś
Pytanie do "mądrego" od którego otrzymałem "-". Włazi[...] "kandydatowi na CZŁONKA" może byś to uzasadnił ? Co to jest "przetwórnia wina" ? Czyżby wypowiedź i odpowiedzi miał ten "mędrzec" napisane na kartce przez jakiegoś [...] nie mającego o winie ZIELONEGO POJĘCIA. Tego samego który udziela się na www . enoturystyka ? 4nubis
Odpowiedz
-6
@ el
dnia 19.09.2011, 20:10 · Zgłoś
Na plakacie wyborczym dłonie ma pan złożone jak biskup, na zdjeciach zatroskane oblicze. Urzekła mnie pańska historia.
Zobaczymy kogo jeszcze ?
Czy umiejetności i doświadczenie nabyte podczas pracy w [...] bedą pomocne w sejmie?
Odpowiedz
7
@ nn
dnia 19.09.2011, 19:21 · Zgłoś
Pan Pankiewicz jest wójtem przynajmniej od 6-7 lat ale pierwszy raz mam okazję czytać wywiad z nim, co ma do powiedzenia na temat spraw w gminie w sposób szerszy, szkoda że tak długo jako mieszkaniec gminy na to czekałem. Panie wójcie, dobra droga bo same plakaty to nie wszystko, nawet jeśli jest się jedynym kandydatem na wójta.
Odpowiedz
-3
@ Abderyta
dnia 19.09.2011, 19:03 · Zgłoś
mój komentarz odnosnie p. kandydata nie będzie opierał się na merytoryce i argumentach, o tym już kiedyś pisałem. pozwolę sobie jedynie zaznaczyć, że p. kandydat jest w wielkiim błedzie twierdząc, że wykorzysta swoje "doświadczenie". pan nie ma żadnego doświadczenia w zarzadzaniu ludzmi i w tworzeniu jakichkolwiek rozwiązań. doskonałym tego prtzykładam był okres po zeszłorocznej powodzi-urzednicy kompletnie nie wiedzieli o co chodzi, trzeba ich było nakierowywać na poprawną drogę. to jest doświadczenie??

śmieszy mnie jedynie to, że był p. kandydat w członkiem pzpr, ale odziwo dzisiaj nie utożsamia się z ideologią tej partii. ponadtop nie budził zaufania:) nigdy natomiast nie byl członkiem pis, ale był przez tą partie popierany. budził więc zaufanie;) dzisiaj nie jest członkiem psl, ale też jest przez tą partie popierany. budzi zaufanie:)
kilka lat temu zdaniem p. kandydata pis był inną partią. fakt -tutaj się z p. kandydatem zgadzam, był inną partią w takim sensie, że był partią współrządzącą, był partią atrakcyjną itd.
analizujac powyższe nie można nie zauważyć, że krtyteriami wyboru dla p. kandydata nie jest ideologia, program, pobudki patriotyczne, chęć pracy dla dobra wspólnego,ale aktualna sytuacja polityczna i korzysci z niej płynące.
dlatego nie czekając na 9-10 już dzisiaj dokonałem wyboru- nie oddam na pana kandydata mojego cennego głosu. głosu, który może nie będzie decydujący, lecz pozwoli mi przede wszytkim wyrazić dezaprobate w stosunku dla ludzi bez pogladów. bo człowiek bez pogladów jest gorszy [...](przepraszam za krzyki:))
wykorzystując sposobność, agituje o nieoddawanie głosu na p. kandydata.
z wyrazami szacunku!
świadomy wyborca
p.s. jedyne co p. kandydatowi wyszło, to sposób zaprezentowania sie na powyższych zdjęciach. za ten element, biorąc oczywiście pod uwage nasz rejon, wystawiam wysoką ocenę. mam jednocześnie nadzieję, że nie będzie to kryterium wyboru dla żadnego z nas wyborców:)
Odpowiedz
-8
@ Wyborca
dnia 20.09.2011, 08:00 · Zgłoś
Popieram i ja swój głos oddam na inną osobę!!!
Odpowiedz
12
@ Nik
dnia 20.09.2011, 12:39 · Zgłoś
Człowiek jest osobą myślącą i chyba wolno mu zmienić przez tyle lat swoje poglądy? Tylko krowa nie zmienia zdania!
Głosuję na pana P. :)
Odpowiedz
5
@ pol
dnia 19.09.2011, 15:56 · Zgłoś
status posla w dzisiejszej Polsce to ..posada [...] za czasow komuny
Odpowiedz
17
@ moim zdaniem
dnia 19.09.2011, 15:18 · Zgłoś
Może właśnie dzięki temu że Pan Pankiewicz zobaczył jak wygląda ten PiS nie chce mieć z nim nic do czynienia, ta obłuda i zasłanianie się kościołem a w sercu mściwość, zawiść, nienawiść do bliźniego swego ? Zastanówcie się nad tym [...], był z Wami i przejrzał na oczy, przecież bez powodu nie podcina się gałęzi na której się siedzi.
Odpowiedz
12
@ towarzysz
dnia 19.09.2011, 15:58 · Zgłoś
Gdyby pis dzis rzadzil pankiewicz bylby z pisem ..nie pitol gosciu ..jak byla komuna to z kim byl ?
Odpowiedz
-6
@ [...]
dnia 19.09.2011, 19:50 · Zgłoś
Trafna uwaga
Odpowiedz
4
@ Szczery
dnia 19.09.2011, 14:53 · Zgłoś
Pan Pankiewicz Stanisław i Pani Małgorzata Salacha to zdrajcy!, podszyli się pod PiS po to, by zostać wójtem i burmistrzem, a teraz ujawnili swe prawdziwe oblicze, że zawsze byli czerwonymi PSL-owcami. Należy ich sprowadzić na ziemię, tam gdzie jest ich miejsce, bo startują do Sejmu tylko po to, by zaszkodzić kandydatom z PiS-u, żeby odebrać im choć część głosów, żeby prawdziwi patrioci PiS-owcy nie wygrali wyborów. Oj będziemy o Was długo pamiętać i Antoś też w przyszłości straci stanowisko dyrektora, a pani Małgosia będzie zwyklą nauczycielką w podstawówce.
Odpowiedz
-2
@ ziomek
dnia 19.09.2011, 13:44 · Zgłoś
Gratuluję redakcji tak jednostronnej laurki. Żadnych trudnych pytań - sam lukier. Na ostatnim zdjęciu brak tylko aureoli i już jest święty [...] Prawda jest zaś niestety inna. W urzędzie gminy nowy pracownik to tylko dziecko tego kto mu może pomóc w kampanii. Startuje w wyborach bo porozgrzebywał projekty, których efekty są na razie nośne ale skończą się katastrofą dla mieszkańców. Propozycja z psl wyszła dlatego, ze jego ziomal z Warzyc ma kiepską pracę, a lepszej nie dostanie bo niewiele umie, a na asystenta posła może się załapie. Drugi zaś by nie startował następny raz na wójta został jego zastępcą. Poza tym na liście psl jest tyle [...], że nawet nie wypada pisać skrótu tej "partii" z dużej litery. Komitet poparcia to bez mała wszyscy którzy mają obowiązek odwdzięczyć się swojemu ojcu chrzestnemu. Nie startuje z PIS bo przy ich niskich lotów kandydatach on wychodzi na nielota. Trzeba nazwać rzecz po imieniu - mija się z prawdą mówiąc, że nie idzie dla koryta. Jest już na tyle politykiem, że potrafi zdradzić każdego. Zdradził ludzi z PZPR, Solidarności ZCHN -u, a teraz PISu i nie trzeba być członkiem tych gremiów by zasłużyć na miano ZDRAJCY !!!. Jako wójt charakteryzuje się na okolicę niedostępnością, że by dostać się przed oblicze "jaśnie pana" trzeba się bez mała zapisywać w sekretariacie bez żadnej pewności na przestąpienie progów. Kanalizacja - niech się nią nie chwali bo mogą wyjść na wierzch przekręty. Jej odbiór techniczny był z nieznanych powodów iluzoryczny. Podwykonawca robił co chciał i jak chciał. Skargi mieszkańców jeżeli się przebiły to tylko takie gdzie przekręt kłuł w oczy. Płacimy za wodę gruntową, a nie faktyczne zużycie ale ktoś z gminy podpisał odbiór. Pycha, a nie wiedza i doświadczenie pcha go na listy wyborcze bez względu na ich ideologię. Boże to ja już wolę Cesarza Franciszka Józefa albo spraw bym dostał zieloną kartę do upadających USA
Odpowiedz
11
@ Kazimierz [...]
dnia 19.09.2011, 21:43 · Zgłoś
W odpowiedzi na Twój wywód "Propozycja z psl wyszła dlatego, ze jego ziomal z Warzyc ma kiepską pracę, a lepszej nie dostanie bo niewiele umie, a na asystenta posła może się załapie." , wyrażnie stwierdzam, że dyskusji o tum co piszesz w naszym gronie nigdy nie było. Pewnie to co robię i zawsze robiłem, nie potrafiłbyś wykonywać, a ja z tej pracy jestem zadowolony i mam wielką satysfakcję. Nigdy nie zabiegałem o wielkie pieniądze i żadnej pracy się nie boję. [...] kierowane w kampanii mogą drogo kosztować.
Odpowiedz
10
@ piotr
dnia 19.09.2011, 23:11 · Zgłoś
Z tymi przekrętami i odbiorem kanalizacji to wierutne klamstwo. Prawdą jest, że podwykonawca się chciał migać ale wiem z wiarygodnego źródła, że mu dano solidnie popalić ( oczywiście mówię o tym od kanalizacji a nie o tych od oczyszczalni). A tak dla wyjaśnienia kanalizacja nie jest wcale zasługą Pana Stanisława P. bo to nie on załatwiał kasę w strukrurach unii. On się dorwał do władzy i koryta w Związku tym co to realizował dzięki PiS owi w tym śp. Marszałkowi oraz innym. Zresztą kanalizacją na gminie Jasło nie on się interesował i rzucanie oszczerstw jest nie na miejscu.Może to wystarczy ale co prawda to prawda.
Odpowiedz
-2
@ .
dnia 26.09.2011, 22:44 · Zgłoś
"Z tymi przekrętami i odbiorem kanalizacji to wierutne klamstwo. Prawdą jest, że podwykonawca się chciał migać ale wiem z wiarygodnego źródła, że mu dano solidnie popalić ( oczywiście mówię o tym od kanalizacji a nie o tych od oczyszczalni)." -
masz rację Piotrze - zaglądnij do studzienki kanalizacyjnej, a dowiesz sie czy sknocona czy nie. mimo suszy woda gruntowa przecieka . No cóż Mimo że "dano popalić " to z tą solidnością nadal jesteśmy w pokrzywach. Gasisz spalony las !!!
Cieszę się, że przyznałeś że kanalizacja nie jest zasługą Pankiewicza !!! Poszukiwania zasług niech nadal trwają !!!
Odpowiedz
-2
@ .
dnia 26.09.2011, 22:57 · Zgłoś
Kaziuk nie [...] [...] !!!
To "wasze grono " to kto ? !!!
Czy ziomek ma się tego "grona" zacząć bać bo wygląda na to, choć nie wymienił nikogo z imienia ni nazwiska - ze mu grozisz , !!!
Czyzby kandydat miał dalej wpływy w tzw "resortach siłowych" !!!
Odpowiedz
4
@ Kazimierz
dnia 28.09.2011, 08:14 · Zgłoś
"Ziutek" , bać się nie musisz. Jednak pisząc komentarz nie obrażaj nikogo.
Odpowiedz
-9
@ Pracus
dnia 19.09.2011, 10:52 · Zgłoś
Boże mój Kochany,tylu ich jest ,proszę podpowiedz mi kogo mam wybrać.
Wszyscy są wspaniali,przystojni dobrze się prezentujący gdy ostrzyżeni,ogoleni pod krawatem.Ci z pewnością mogą nasz region reprezentować.Dobrze by się stało aby wybierający wybierając wzięli też pod uwagę wykształcenie, prawdziwe zaangażowanie w sprawy miasta ,regionu i ich mieszkańców.Wiadomo ,że mamy na rynku dużo nauczycieli którym śni się dobra posadka w Sejmie czy Senacie.Przyda się dodatkowe parę groszy gdy się jest na emeryturze.A co mają robić młodzi po studiach,zdolni rodacy,których wstyd przyznać się że ich wychowawcy za wszelka cenę garną się do władzy zapominając o bliznich.Tak Panie Pankiewicz,będę głosować za Panem i liczę że się nie zawiodę.Z pewnością będąc wybranym godnie będzie Pan reprezentował nas -mieszkańców Jasła i powiatu i nie zapomni Pan o młodych poszukujących pracy,o emerytach i rencistach,o potrzebach w zakresie zdrowia,bezpieczeństwa publicznego,i o tym ze się Pan stąd wywodzi i nie obce są Panu nasze potrzeby.Życzę pomyślności.
Odpowiedz
-11
@ JAKIE KLUTNIE
dnia 19.09.2011, 09:37 · Zgłoś
nie szukaj usprawiedliwienia dla swojej decyzji. Jak Ci nie wstyd.
Odpowiedz
-9
@ odpowiedzialnosc
dnia 19.09.2011, 09:34 · Zgłoś
pls jest odpowiedzialny za ten marazm,bezrobocie i ogolny stan naszego panstwa. Bardzo nieladnie jest tak zmieniac poglady.PZPR,[...], JEZU BEZ KOMENTARZA.
Odpowiedz
-9
@ arbuz
dnia 19.09.2011, 09:31 · Zgłoś
to ugrupowanie jest jak arbuz z zewnatrz zielone a w srodku czerwone
Odpowiedz
-11
@ JESTEM
dnia 19.09.2011, 09:29 · Zgłoś
sam psl jest chyba podzielony na dwie opcje. Dziwne to wszystko cholernie dziwne.Marszalek twierdzi ze najlepszym kandydatem jest pana kolega z listy a stuktury powiatowe mowia ze pan.WIEC SIE ZDECYDUJCIE BO WYBORCZY MAJA JEDEN GLOS. Ja juz wybralam ale nie psl
Odpowiedz
-18
@ obiektywny
dnia 19.09.2011, 09:26 · Zgłoś
jako pracownik gminy znam dobrze sytuacje i mowienie ze byl pan tylko popierany przez pis jest duzym naduzyciem. Gbyby nie 10 kwietnia to podejrzewam ze nadal bylby to ten sam pis. NIELADNIE NIELADNIE!!!
Odpowiedz
-9
@ panie wojcie
dnia 19.09.2011, 09:24 · Zgłoś
moze sie ktos da nabrac na te slogany.A
Odpowiedz
-15
@ hmm
dnia 19.09.2011, 09:21 · Zgłoś
ktoś tu chyba kopiuje sposób na kampanię Marii
Odpowiedz
-13
@ julek
dnia 19.09.2011, 09:20 · Zgłoś
[...] W PiSie mógł być tylko na zasadzie "wejścia na listę", bo ta partia nie przyjmuje w szeregi ludzi z taką przeszłością.

ZOMO
Odpowiedz
0
@ maniek
dnia 19.09.2011, 23:03 · Zgłoś
A tyle lat był w PiSi był kolegą śp. Marszałka Zająca i wielu innych. Po co wypisujesz bzdury i kłamstwa?
Odpowiedz
-6
@ PiS-man
dnia 19.09.2011, 09:11 · Zgłoś
Spoko! I tak pan tym posłemn nie zostanie przecież! :D
Odpowiedz
-5
@ edek
dnia 19.09.2011, 08:34 · Zgłoś
Moim zdaniem, to pan Pankiewicz nie ma żadnych szans na Posła. Ale weźmie trochę głosów które w jego gminie wzięłoby Prawo i Sprawiedliwość, i o to chodziło PSL-owi, że go wystawił. A CO PSL ROBI W KRAJU RAZEM Z PLATFORMĄ TO WIDZIMY I DLATEGO NA STASIA NIE ZAGŁOSUJEMY.
Odpowiedz
17
@ do edka wredka
dnia 19.09.2011, 21:48 · Zgłoś
edek a co takiego robi ten rząd strasznego bo ja widzę duuuuuże zmiany rodzina mieszkająca poza granicami też je widzi, wszystko zmienia sie POWOLI na lepsze nie jestem fanką PO ani PsL, nie będę głosować na żadną z tych partii, ale wkurza mnie takie gadanie, sianie propagandy co to się nie stało przez te 4 lata

przyznaje Ci rację co do tego, ze jest to sposób odebrania głosów P. Kurowskiej
Odpowiedz
-9
@ Radek
dnia 20.09.2011, 15:27 · Zgłoś
Co robi ? ano popatrz jak wyglada sprawa likwidacji szkół , komunikacji miejskiej , spróbuj dojechac na podjasielską wioske w sob-niedziele , wypromowali prywaciarzy a ci jezdzab tylko w tygodniu i na trasach ktore daja zysk - kiedys mks jezdzil wszedzie w kazdy dzien , to jest dzielenie obywateli na kategorie , przy pobieraniu podatku jednak biorą od tego ze wsi jak i od reszty.. Gdzie był PSL kiedy Tusk reklanował chorwacka truskawkę a Sikorski wegierskie wino czy turystyke egipską ? Czy to nie jest dzialanie wbrew swoim przedsiebiorcom ? Gdyby Pawlak walczył o wies walnąłby po takich wpadkach teczką wicepremiera - tyle ze musialby stracic glos przy obsadzaniu stanowisk w spolkach
Odpowiedz
13
@ do Radka
dnia 20.09.2011, 20:47 · Zgłoś
ad1 likwidacja szkół no to ja ci powiem tak mieszkam pochodzę z małej wioski, gdzie BYŁA szkoła, ale ją zlikwidowali, wiesz za kogo? za rządów pana Jarosława Kaczyńskiego jednego roku ludzie robili barykady, ze jak małe dzieci będą dojeżdzać do szkoły oddalonej o 2 km, nie chodzic DOJEZDZaC podkreslam, następnego roku na zebraniu wiejskim ci którzy jęczeli, cieszyli się bo ich dzieci za darmo w przedszkolu ucza sie angielskiego, a tak w szkole było łącznie w klasach 0-III uczyło się 14 dzieci podziel sobie na 4 i zobacz ile kasy szło na taką gromadkę szkołę trzeba ogrzac zapłacic nauczycielom, nie likwiduje się duzych szkół tylko takie własnie mały a dzieci maja zapewniony dojazd!!! to taka propaganda

ad2komunikacja miejska, jest przedsiębiorstwem państwowym a do mojej podjasielskiej wioski nie dociera od 6 lat w niedziele wczesniej rzeczywiscie był mkaes, teraz go nie ma, teraz ludzie maja auta i prawda jest taka, ze gdybys był szefem to nie pojechalbys zatankowanym autobusem po jedną osobę bo byłoby to nierentowne

ad3 z truskawkami to niezła gafa, nawet nie wiem jak się tłumaczyli z tego, ale to było chyba tak, że on je zachwalał ze w smaku dobre

ad4 no z tym szampanem i resztą wina to było tak, że nie spełniało ono warunków, bardziej eleganckie było węgierskie i dość solidnie wytłumaczyli się

ad5 egipt, człowieku on ratował polskie biura podróży, nie gadałbys tak gdyby ktoś z rodziny sprzedawał wycieczki do egiptu czy tunezji i z tego w zimie żył a tu nagle wybuchaja zamieszki i nikt się nigdzie nie wybiera, nie powiedział tego jedzcie do egiptu bo w Polsce nie ma co szukac!! a swoją droga wejdz sobie na youtube.pl i poszukaj kanału polskiej prezydecji zobaczysz jak ładnie zrobione przyznam, że im się udało!! pozdrawiam
Odpowiedz
-13
@ poławiacz lemingow
dnia 20.09.2011, 21:59 · Zgłoś
Ale POjechales chłopie az mlaszczy jak lizesz koalicjantowi a po IP widze ze piszesz ze zsztabu PSL ;-)
Samochodem powiadasz , czyli mlodziez szkolna tez samochodami ma jezdzic ? Chyba ta która juz dawno ze wsi uciekła za granice .
Bzdury piszesz ze mks nie jezedził w 2006 roku , podaj miejscowosc zamiast klamac . POz PSLem sprzedaje wszystko jak leci - przyklad majatek panstwowy w Grabiu
czyli sprzedali to co od 45 roku było państwowe , kto im dał prawo do rozporzadzania publicznym majatkiem ?
A Gamrat to kto przechandlował ? Grad Bury POmagali - sami mowili ze to zrobia i słowa dotrzymali - teraz ukrainiec potrzyma ile mu prawo nakazuje a za trzy lata na bruk .
Biura podrózy a ile to przynosi zysku do budzetu ? wiecej niez rodzimi hotelarze sklepy ?
Wina Sikorski kupil wegierskie bo jak sam stwierdził polskich jest mało ( a oni lubia widocznie duze ilosci ) zapomniał tylko ze to jego rzad nie zadbał by polski winiarz mógł produkowac i sprzedawac w kazdych ilosciach .
Odpowiedz
-7
@ wyborca
dnia 19.09.2011, 08:14 · Zgłoś
Kolejny spot wyborczy, tylko w konwencji - wiem jakie pytanie mi zadasz, a potem sam zredaguje odpowiedzi. :/
Odpowiedz
24
@ j
dnia 19.09.2011, 17:49 · Zgłoś
przynajmniej ten spot mozna komentowac a spoty pis cisza zablokowane komentarze gratulacje podejsie do wyborcow okazale
Odpowiedz
9
@ wyborca
dnia 20.09.2011, 07:13 · Zgłoś
Zdodzę się z tobą. Miałem w komentarzu fragment, nawet personalnie skierowany, ale co się bedę potem po sądach włóczył, bo znowu się obrazi jak na internautów.

PS. Nie wie ktoś czasem jak skończyła się łapanka ?
Odpowiedz
12
@ MR
dnia 20.09.2011, 15:58 · Zgłoś
Zgadza się. Prawi i sprawiedliwi tacy uczciwi i otwarci na społeczeństwo, a nie chcą wiedzieć, co ludzie o nich naprawdę sądzą. Hipokryzja i zakłamanie na każdym kroku.
Odpowiedz
-2
@ cyberchłop
dnia 19.09.2011, 08:02 · Zgłoś
tylko dla kasy
Odpowiedz
-5
@ wiatrołap PO-kemon i tyle
dnia 19.09.2011, 18:20 · Zgłoś
czy przynależność do pzpr i praca w MO były dla mgr Pankiewicza nakazem i karą? czy też jego ŚWIADOMYM WYBOREM !?
Odpowiedz
-6
@ sciemaPSL
dnia 20.09.2011, 15:14 · Zgłoś
Twardy elektorat PSL to wszyscy ci, którzy siedzą na stołkach w różnych agencjach rolnych, spółkach skarbu państwa, KRUS-ach, etc, a nie rolnicy. I to nie spoty do nich przemawiają, ale kasa którą dostają z racji zasiadania
Odpowiedz
-9
@ józek z roli
dnia 20.09.2011, 15:14 · Zgłoś
Wy PSLowcy nie pamietacie o nas prostych ludziach ze wsi i malych miasteczek , wy wolicie helikoptery komputery i wielkie prywatyzacje . Taka smutna prawda i zaden spot tego nie zakryje . Pamietal o nas Lepper choc wszedl na salony , on razem z PISem o nas walczył a nie mamił cudami jak wy z PO .
Odpowiedz
-9
@ antyjabcok
dnia 20.09.2011, 15:20 · Zgłoś
Haha PSLowiec co nie lubi lobbingu , dobry zart , a kto obsadza wieksze społki swoimi a potem pilnuje zeby monopolistom wlos z glowy nie spadł zabijajac wolny rynek .
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.