Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Zaskakujące odkrycie przy cmentarzu żydowskim

103

Archeolodzy zakończyli badania sondażowe na terenie budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej 992 w Jaśle. Miały dać one odpowiedź na pytanie, czy w miejscu tym znajdował się niegdyś cmentarz żydowski, a tym samym groby? W trakcie prowadzonych prac archeolodzy natrafili na interesujące odkrycie.

Wracamy do intrygującego tematu budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej 992 w Jaśle, który połączyć ma rondo Ks. Kazimierza Wojciechowskiego z rondem Adama Lazarowicza. Prace budowlane rozpoczęły się we wrześniu bieżącego roku. Zostały jednak wstrzymane w związku z odkryciem, jakiego dokonali na placu budowy archeolodzy. 27 września w pobliżu cmentarza żydowskiego przy ul. Floriańskiej ujawniono pod warstwą ziemi szczątki kobiety, o czym pisaliśmy w artykule pt. Odnaleziono ludzkie szczątki na placu budowy.

Niedługo potem natrafiono na kolejny szkielet. Tym razem jednak oprócz kości w ziemi znajdował się fragment przedmiotu, który mógł być fragmentem kamiennej tablicy. Na miejscu 7 października pojawili się przedstawiciele Komisji Rabinicznej ds. Cmentarzy w Warszawie. Wspólnie wraz z inwestorem i wykonawcą podjęli oni decyzję o wstrzymaniu prac budowlanych. Formalnym jej potwierdzeniem było wydanie przez kierownika krośnieńskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu decyzji o wstrzymaniu prac budowlanych na 30 dni. W tym czasie miała zostać przeprowadzona między innymi kwerenda historyczna. Kluczowe znaczenie dla dalszych losów inwestycji mogły mieć również archeologiczne badania sondażowe, w ramach, których dokonano w pierwszych dniach listopada kilku wykopów o powierzchni ponad 700 m2. Celem prac, o których mowa było dokonanie weryfikacji hipotezy mówiącej o tym, że na badanym obszarze, niegdyś znajdował się cmentarz żydowski, o czym pisaliśmy w artykule pt. Tam mógł być cmentarz. Budowa drogi wstrzymana.

Badania sondażowe na placu budowy drogi sąsiadującym z kirkutem w zakresie, w jakim miały zostać przeprowadzone, zostały już zakończone. Jak się okazuje, archeolodzy natknęli się na obiekty archeologiczne, które świadczyć mogą o obecności na tym terenie form osadnictwa pradziejowego. Warstwa kulturowa, która została ujawniona w toku prac archeologicznych może zawierać obiekty archeologiczne, prawdopodobnie z epoki brązu.

W związku z odkryciem przewiduje się poszerzenie zakresu badań o kolejnych 10 arów. W przyszłym tygodniu badania archeologiczne mają być kontynuowane. Ograniczać się będą jednak tylko do występujących na tym terenie obiektów pradziejowych. Podczas badań sondażowych, o których była wcześniej mowa nie zarejestrowano bowiem żadnych grobów. Tym samym, z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością przyjąć można, iż w bezpośrednim sąsiedztwie cmentarza żydowskiego przy ul. Floriańskiej na pewno nie organizowano pochówków, choć natknięto się na fragmenty ludzkich kości.

Niemniej, można spodziewać się, że kierownik krośnieńskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu w najbliższych dniach wyda decyzję o wstrzymaniu prac budowlanych na danym obszarze na kolejnych 30 dni. Jak wpłynie ona na harmonogram realizacji inwestycji? Z pewnością plan dotyczący terminu realizacji zadania na ten rok będzie zagrożony. Jest jednak zbyt wcześnie, aby na obecnym etapie przesądzać o tym, że termin zakończenia inwestycji ulegnie wydłużeniu. W tej materii wiele zależeć będzie od zakresu prac archeologicznych oraz tego, w jakim tempie będą one postępować.

MD

Napisany dnia: 15.11.2019, 12:31
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ Ela
dnia 15.11.2019, 12:50
Ocena
komentarza:
238
Zamiast drogi - pracę zostaną wstrzymane . Powstanie kolejny skansen i Jasło wróci się do epoki brązu. Prace pracami... A Jasło stoi w korkach
@ Sędzia na tel
dnia 15.11.2019, 13:34
Ocena
komentarza:
167
Jasło nie musi nigdzie wracać, Jasło jest blisko epoki brązu. Mentalność podobna, ukłąd ulic podobny, komunikacja miejsca podobna - no może bardziej trująca.
@ Rzeczywistość
dnia 15.11.2019, 20:03
Ocena
komentarza:
74
Opóźnienie budowy tej drogi nie ma znaczenia dla poprawy warunków jazdy w mieście, nawet przeciwnie - utrzymuje ruch na rondzie przed wiaduktem w tym samym obłożeniu, tj. nie dokłada TIR -ów z ronda w Żółkowie.
Za parę tysięcy lat archeolodzy ze zdumieniem znajdą ślady jedynego miasta w którym nie było
obwodnic i zachodzić będą w głowę gdzie ci mieszkańcy mieli rozumy,.
Czy mieli samochody, czy znali wynalazek koła...
@ ixi
dnia 15.11.2019, 21:14
Ocena
komentarza:
-3
[Komentarz nie na temat]
@ xyz
dnia 15.11.2019, 23:04
Ocena
komentarza:
9
W mieście obwodnica gratz tylko w Jaśle a korki jak były tak będą.
@ Szczery
dnia 16.11.2019, 07:19
Ocena
komentarza:
3
Na pewno sondazowe a nie sonarowe np? :) przedmioty pradziejowe w ziemi raczej znaleźć można po przebadaniu sonarem a nie przeprowadzeniu sondażu
@ Róża wiatrów się kłania
dnia 19.11.2019, 01:26
Ocena
komentarza:
2
A co z czarną macewą odkrytą na zakręcie usypanej drogi dojazdowej do posesji sąsiadującej z domem byłego burmistrza.
Kto ją znalazł?
Pewno geodeci bo pomarańczowy palik jest może metr pd tego miejsca.
Było nagłe zbiegowisko a potem rozeszli się jakby nic.
A następnego dnia już po macewie.
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 15.11.2019, 13:00
Ocena
komentarza:
28
I teraz krytyka, że Polska to państwo wyznaniowe, bo prace toczą się pod nadzorem członka komisji rabinicznej za 3, 2, 1... A nie... Czekaj... Takie mówienie to antysemityzm!
@ kaja
dnia 15.11.2019, 15:45
Ocena
komentarza:
5
Skoro jest to cmentarz wyznaniowy to co w tym dziwnego?
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 15.11.2019, 18:22
Ocena
komentarza:
14
A gdzie pisze, że jest? Czy ktoś miał jakiekolwiek dokumenty, mapy, które świadczyłyby o lokalizacji cmentarza żydowskiego poza obecnymi murami?
@ też obywatel
dnia 15.11.2019, 21:39
Ocena
komentarza:
-2
Powiat pisze:
prosimy osoby, które posiadają informacje dotyczące historii prawnej nieruchomości znajdujących się pomiędzy cmentarzem żydowskim a nową weterynarią o kontakt z Mariuszem Pabiszem, Naczelnikiem Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Jaśle (parter, pok. 31, tel. 13 448 64 72, e-mail: m.pabisz@powiat.jaslo.pl
@ felek
dnia 15.11.2019, 13:05
Ocena
komentarza:
49
archeolodzy będą grzebać w ziemi rok , a jasło będzie stało w ogromnych korkach
@ Mozkid
dnia 15.11.2019, 13:45
Ocena
komentarza:
-6
Lepiej jasło niż okoliczne miejscowości
@ kortyk
dnia 15.11.2019, 15:51
Ocena
komentarza:
32
Znajomy starosty jest dyrektorem muzem w Krośnie. Starosta zatrudnił jego córkę u siebie w starostwie. Niech teraz dyrektor coś zrobi dla starosty. Budowa musi iść.
@ Do felka
dnia 16.11.2019, 00:47
Ocena
komentarza:
23
Oj naiwny, naiwny. Liczysz na to, ze kawałek drogi wewnętrznej rozładuje korki w mieście?

Kiedyś nazywano "obwpdnicą" drogę obok huty, która też od początku była ulicą wewnętrzną.

Obwodnica omija miasto, najczęściej poza jego granicami.

Tylko niepoprawni optymiści mogą liczyć na takie drogi wokół Jasła w dającej się przewidzieć przyszłości.
@ Marcin
dnia 15.11.2019, 13:07
Ocena
komentarza:
107
Pseudo inwestycja drogowa zostanie anulowana, ze względu na znaczącą wartość historyczną znaleziska, a pieniądze powędrują do Strzyżowa, Czudca lub innej miejscowości, której władze pracują a nie udają.

Obwodnica w Jaśle, to bajka jak zapora w Kątach i spalarnia śmieci w Gamracie.
@ Bzdura
dnia 15.11.2019, 19:44
Ocena
komentarza:
11
Na placu Żwirki i Wigury też podobno odkryto jakieś prehistorie. I zalali to asfaltem i czeka na przyszłe pokolenia. Tak samo trzeba zrobić teraz. Przecież nie mamy pieniędzy na badania, zabezpieczenia, renowacje... No, chyba żeby to przyciągnęło rzesze turystów do Jasła :)
@ NoToJak
dnia 15.11.2019, 22:54
Ocena
komentarza:
27
"Bzdura"
Rozkopmy Jasło "Od cmentarza do cmentarza"
i zróbmy z całego Jasła "SKANSEN"
@ Un
dnia 16.11.2019, 14:03
Ocena
komentarza:
3
No chyba ze sprawa dotyczy szczątków nieżydowskich?
@ Piotrek
dnia 15.11.2019, 13:09
Ocena
komentarza:
37
Taaa.. jaasnee!!! Grzebać w przeszłości i mieć w d... przyszłość... Brawo my!!!
@ Juzek
dnia 15.11.2019, 17:04
Ocena
komentarza:
-3
Hans Frank byłby z ciebie dumny Piotrusiu!
@ do Juzek
dnia 16.11.2019, 08:31
Ocena
komentarza:
-9
Dumny to byłby z ciebie i tonie podobnych wypisujacych antyżydowskie dyrfymsały.
@ Un
dnia 16.11.2019, 14:05
Ocena
komentarza:
0
Jak zrobią kolejna wojenkę, to nic nam z obwodnicy. A nawet autostrady. Zreszta sa rzeczy ważne i ważniejsze. Może przez korki jeden z drugim się nie rozpędzi i tylko dlatego ktoś nie zginie na drodze?
@ Warez
dnia 15.11.2019, 13:20
Ocena
komentarza:
12
Porażka! - kiedy wreszcie będzie ten łącznik rondli...? Przez tą górke klasztorną jak sie jedzie, to jak po oranisku - wyboje, zapadnięte studzienki itp.
@ belbel
dnia 24.11.2019, 13:52
Ocena
komentarza:
0
jedź przez Sobniów
@ archeologia
dnia 15.11.2019, 13:27
Ocena
komentarza:
32
Wszędzie coś wcześniej było. I takie odkrycia mają wstrzymywać bądź uniemożliwiać rozwój, postęp?
@ Un
dnia 16.11.2019, 14:09
Ocena
komentarza:
-14
Piękny to „rozwój” i „postęp” kosztem życia chronionych gatunków albo-jak tu- czyichs przodków. Może w takim razie jakiś istniejący cmentarz zalać betonem, bo może dałoby się tamtędy fajna drogę poprowadzić? W końcu lokatorzy się nie oburza.
@ do Un
dnia 17.11.2019, 12:14
Ocena
komentarza:
8
Wczytaj się dobrze w artykuł:
1. Cmentarza nie było.
2. Chodzi o epokę ...brązu.
3. Ta czy inna epoka wszędzie były. Wstrzymajmy wszystko dla ...epok. Odrobinę sapienti.
@ do Un
dnia 17.11.2019, 18:43
Ocena
komentarza:
3
A czy wiesz, że pod Placem Żwirki i Wigury w Jaśle jest stary cmentarz? Szczątki ludzkie były odkrywane podczas budowy fundamentów pod nieistniejący już pomnik z "Armatą". W ówczesnym czasie (chodzi o budowę) ruch zwany obecnie "ekologicznym - ekologami" nie istniał. Rozumiem, że pod nickiem "Un" kryje się przedstawiciel rzeczonego ruchu.
@ Pedro
dnia 15.11.2019, 13:44
Ocena
komentarza:
10
To teraz droga powstanie ale do tych wykopalisk. To się będzie ciaglo i ciaglo
@ NoToJak
dnia 15.11.2019, 22:56
Ocena
komentarza:
9
Jeżeli tam wykopali zwłoki
Teraz kolej wykopać wszystkich co w tym grzebią
@ ABSOLUT
dnia 15.11.2019, 13:59
Ocena
komentarza:
14
Czy to nowy SKANSEN z drogą dojazdową zwany OBWODNICA pod zarządem Krosna?!
@ as
dnia 15.11.2019, 14:04
Ocena
komentarza:
68
W Krośnie dalej rozbudowują obwodnicę, nowiutki tabor MKS. W Sanoku super nowa obwodnica, a w Jaśle kolejna Karpacka Troja
@ kkk.
dnia 15.11.2019, 17:36
Ocena
komentarza:
55
w Krośnie nowy tabor bo urzędnicy złożyli stosowne wnioski na dofinansowanie, w Jaśle burmistrz i jego "pomaginierzy" nie wiedzą jak je napisać. Wszystkie miasteczka województwa podkarpackiego oprócz Jasła złożyły wnioski i wszystkie dostały dofinansowanie, a w Jaśle jak zwykle winą obarczają brak dofinansowania. Dobrze chociaż, że Burmistrz dofinansowuje "kudłatego" z winnicy.
@ gorilla
dnia 15.11.2019, 20:18
Ocena
komentarza:
35
Właśnie unieważnili przetarg na zakup autobusów. Nie stać ich nawet na zakup dwóch starych 15-letnich wraków spełniających normę euro2.

Ale prezes zarabia kilkanaście tysięcy na miesiąc. Albo i więcej ale to tajemnica. Do tego dyrektor, rada nadzorcza, kilku zewnętrznych specjalistów.
Dlaczego burmistrz nie obniży wynagrodzenia takiego nieudolnego (takiej nieudolnej) prezes. Czyżby były w tym interesy inne niż interesy miasta?
@ Stamford
dnia 15.11.2019, 20:33
Ocena
komentarza:
18
Prezes chciał dobrze. Chciał tylko kupić 60-letnie autobusy na 60-lecie MKS które bedzie za rok
@ Iza
dnia 15.11.2019, 14:12
Ocena
komentarza:
21
Żenada. Potrzebujemy drogi a nie skansenu.
@ Lisaj
dnia 15.11.2019, 14:13
Ocena
komentarza:
39
Ta droga niczego nie rozwiązuje. Korek tworzą światła koło wiaduktu. Po jej uruchomieniu będzie tylko gorzej.
@ fd
dnia 15.11.2019, 14:24
Ocena
komentarza:
0
dobra tam mieszkala moja babcia z dziadkami ,przyli sie w epoce jury i brazu w brąz ;)
@ Ronin
dnia 15.11.2019, 14:30
Ocena
komentarza:
17
Nie bardzo rozumiem A wersję do odkrywania historii, Kraków również boryka zje na ul. Ditla z odkrycia i archeologicznymi, odkryto tam fragmentu muru, mostu, baszt z bramą wiazdową i stare rury kanalizacyjne... Lokalnie też powinniśmy zadbać o fragment naszej historii. Droga z miesięcznym czy dwumiesiecznym opóźnieniem nie wiele zmieni w organizacji ruchu jedynie przeniesie cześć problemu z jednego miejsca na drugie lub go pogłębia (co jest bardzo prawdopodobne.
@ Do Ronin
dnia 15.11.2019, 15:17
Ocena
komentarza:
20
Odkryty szkielet uratował,bo wybudowanie tej drogi to tylko większe korki a podczas deszczu pod wiaduktem masy wody- lepiej zbadać sytuacje przed takimi planami.
@ Tak
dnia 15.11.2019, 14:38
Ocena
komentarza:
14
To wcześniej , przy projektowaniu nie sprawdza się takich rzeczy?
@ nikt
dnia 15.11.2019, 14:52
Ocena
komentarza:
6
Historia historią, prace stoją, a garstka ( nie garstka, a armia) ,,archeologów" dobrze sobie żyje bawiąc się w ziemi ( jak małe dzieci w piaskownicy) za nasze pieniądze, bez odpowiedzialności , na luzie. Brawo Wy decydenci !!!
@ Stamford
dnia 15.11.2019, 20:34
Ocena
komentarza:
11
to tak jak politycy
@ J.G.
dnia 15.11.2019, 15:48
Ocena
komentarza:
-4
gdyby starosta myślał to by postrącał gniazda ptaków żeby budowa drogi szła bez ekologów i oczyścił teren żeby budować bez archeologów
@ Ja
dnia 15.11.2019, 15:49
Ocena
komentarza:
33
I dobrze. Stop tej chorej drodze, stop infantylnym pomysłom. Obwodnice budujcie, a nie drogi dla TIRów przez środek miasta.
@ Ja
dnia 15.11.2019, 16:20
Ocena
komentarza:
9
Wyrównać te ruiny spychem i budować drogę.
@ i po pisie
dnia 15.11.2019, 16:22
Ocena
komentarza:
-4
[Komentarz nie na temat]
@ Odkrycie
dnia 15.11.2019, 16:41
Ocena
komentarza:
0
Już dawno ktoś przepowiedział cenne odkrycie w Jaśle,które je wzbogaci.Niech kopią,aż do skutku.
@ Emeryt
dnia 15.11.2019, 16:37
Ocena
komentarza:
15
Wyszukuje się różne przeszkody żeby z trudem zdobyte pieniądze dla Jasła
przeszły do innych sąsiednich miast.
Gdy w terminie nie zostanie zakończona inwestycja to nici z dopłat Unijnych.
A na to się zanosi.
Cieszą się z tego tylko wrogowie Jasła, że spełniają się ich przewidywania.
@ Emerycie
dnia 15.11.2019, 16:44
Ocena
komentarza:
-5
Cóż będzie,jeśli prędko wykonana droga zapadnie się pod tirami?
@ Rjs
dnia 15.11.2019, 18:27
Ocena
komentarza:
11
Ciężkie pieniądze to na obwodnicę i drogę do Pilzna niech znajdą, panie ekspercie drogowy.
@ 77654
dnia 15.11.2019, 18:03
Ocena
komentarza:
8
A mosty? np z roztok do jasla, z hankowki do wolicy no i przydałby się z z brzezowki do jedlicza... Podstawa.. Obiecują a jaslo stoi tylko mandaty za parkowanie
@ ;)
dnia 15.11.2019, 18:44
Ocena
komentarza:
5
oooo czyli było osadnictwo przed 966 r.? hah
@ Nikki
dnia 15.11.2019, 19:04
Ocena
komentarza:
35
A tymczasem w Krośnie:
..."Ponad 40 milionów złotych to szacowany koszt budowy dwóch odcinków drogi G - czyli obwodnicy, która w przyszłości ma otaczać Krosno i umożliwić szybki przejazd z jednego końca miasta na drugi. Magistrat ogłosił już przetargi na te inwestycje. Jeden odcinek połączy ul. Słoneczną (dzielnica Suchodół) z ul. Witosa (osiedle Traugutta). Drugi pobiegnie od krajowej 28 (skrzyżowanie w rejonie Leroy Merlin i Galerii Vivo!) do ul. Sikorskiego.

Projekty obu tych inwestycji miasto złożyło do konkursu w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.

- Zostały bardzo dobrze ocenione i tym samym znalazły się na liście podstawowej, otrzymując dofinansowanie - informuje Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.

Tzw. droga G to ważne dla miasta przedsięwzięcie, wieloletnie i rozłożone na etapy. Docelowo ma otaczać całe Krosno. Nie tylko po to, żeby odciążyć komunikacyjnie centrum miasta i umożliwić szybki przejazd z jednego końca na drugi. Także po to, by zaktywizować peryferyjne jego tereny"...

No, ale my za to mamy posłów, senatorów, marszałków, itd.
@ Bzdura
dnia 15.11.2019, 19:50
Ocena
komentarza:
-5
Oni w Krośnie też mają posłów.
@ hejterka ziobry
dnia 15.11.2019, 20:01
Ocena
komentarza:
-10
Piotrowicz nie został posłem, teraz Krosno upadnie. Bez niego nie dadzą rady!
@ Tak
dnia 16.11.2019, 06:42
Ocena
komentarza:
21
Ale mają też bardzo mądrego prezydenta, który od tylu lat mądrze rządzi tym miastem. Tylko pozazdrościć:-(
@ Do Nikki
dnia 16.11.2019, 23:56
Ocena
komentarza:
18
Cytowany przez Ciebie wiceprezydent Krosns to doktor ekonomii. A nasza wceburmistrz to specjalista od turystyki chyba czy innej równie poważnej dziedziny nauki. O czym my mówimy. Wstyd dla naszego miasta że oddaliśmy Jasło w ręce takich niedouczonych ludzi
@ 1971
dnia 17.11.2019, 08:53
Ocena
komentarza:
9
Piotrowicz tyle dla krosna zrobil co kurowska , zajacowa lub rzonca dla jasla. Ty naprawdę myslisz , ze oni ida do Warszawy po to by myśleć o wyborcach??? O nich pomysla za 4 lata
@ świeża krew
dnia 17.11.2019, 15:18
Ocena
komentarza:
1
[Komentarz nie na temat]
@ Do Nikki
dnia 18.11.2019, 06:40
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ Warez
dnia 15.11.2019, 19:44
Ocena
komentarza:
26
W Jaśle władze nie umieją napisać projektu po dofinansowanie, to widać. Powinni do urzędu wpuścić młodych sprytnych, znających język biegle angielski, umiejących ciągnąć ojro. A tutaj stare dziadki. PS. "Do szpitala przyjęli świeżą krew."
@ hejterka ziobry
dnia 15.11.2019, 20:04
Ocena
komentarza:
5
[Komentarz nie na temat]
@ No tak
dnia 16.11.2019, 12:57
Ocena
komentarza:
7
2 osoby,po 65(emerytki)WaWa,oraz emeryt starosta,coś dodac
@ świeża krew
dnia 17.11.2019, 15:13
Ocena
komentarza:
0
[Komentarz nie na temat]
@ Przysprzą
dnia 17.11.2019, 15:53
Ocena
komentarza:
1
Przysporzą czy przyspożą?
Nieuctwo!
@ Emeryt
dnia 15.11.2019, 19:56
Ocena
komentarza:
-3
Do warez.
Wyjaśniam, że powyższe warunki spełnia pani II zastępca burmistrza.
@ Warez
dnia 15.11.2019, 21:11
Ocena
komentarza:
6
II z-ca ma tyle do powiedzenia, że nic. Jak może kierować z tylnego siedzenia?
@ Lesbijka
dnia 15.11.2019, 20:03
Ocena
komentarza:
21
Sami wybraliście dziadeczków i babusie do parlamentu. a młodzi wykształceni zdolni pracują za granicą i tam są doceniani,
@ Do lesby
dnia 16.11.2019, 01:54
Ocena
komentarza:
14
Nie zgadzam się i nie popieram orientacji seksualnej, bo moim zdaniem, chłop pasuje do baby, a baba do chłopa. Jak są dwie baby to czegoś brakuje.
Natomiast rzeczywiście babcie emerytki będą folklorem politycznym i w najlepszym przypadku obiektem żartów
Szczególnie nawiedzona osoba wzywająca imię Pana do "czczych rzeczy". Coś jakby Pawłowicz ale w formacie wiejskim, kieszonkowym.
@ Do Lesb...
dnia 16.11.2019, 08:42
Ocena
komentarza:
3
Pochwała za postęp w pisowni i fajne komentarze,ale może zmień na Lisba,lub Limba?
@ Un
dnia 16.11.2019, 14:13
Ocena
komentarza:
-5
Niekoniecznie. Mateusz Lechwar to (były?) młody pisowiec.
Bosak z kolejnej korwinkarnacji zasiada w Sejmie...
@ Skrzyżowanie
dnia 16.11.2019, 07:43
Ocena
komentarza:
0
Tam gdzie teraz przy wiadukcie są światła tam musi powstać rondo albowiem ruch na rodzie jest płynny no ale rondo musi byc takie jak to z winoroślą !!!
@ Skrzyżowanie
dnia 16.11.2019, 07:48
Ocena
komentarza:
-4
Nowa droga do Pilzna ma być budowana przecie obiecał b. przewodniczący komisji
@ Ja
dnia 16.11.2019, 07:56
Ocena
komentarza:
23
Takie babcie jak kurowska czy zającowa nic nie robią dla powiatu jasielskiego
A zawsze są wybierane z powodu popularności nazwiska.
@ Norwid
dnia 16.11.2019, 08:31
Ocena
komentarza:
21
Ķlaskaniem mając obrzękłe prawice
Znudzony pieśnią, lud wołał o czyny

Czas upływa, wiktoria odtrąbiona
Przyrzeczemia zlożone - hulaj dusza
Teraz celebra, udział w uroczystościach,
Poświeęcanie, odsłanianie, rozdawanie uśmiiechów,
Obiecywanie (ale już z umiarem, bo i po co?)

Następnie należy ugruntować dynastię,
Wprowadzić na salony władzy potomków,
Co by tak szlachetne nazwiska dalej
Mogły być wybierane i chwalone

Żalosne, śmieszne i straszne jednocześnie.
@ Kierowca 810
dnia 16.11.2019, 10:43
Ocena
komentarza:
4
Najdogodniejsze ronda są w Brzozowie i w Miejscu Piastowym.
Chodzi o wyłagodzenie łuków zewnętrznych ronda i nie zasłonięty środek.
@ jas
dnia 16.11.2019, 11:29
Ocena
komentarza:
7
A my w Jaśle będziemy mieć pomnik na Qgórce a wy nieeeeee
@ Ale jaja
dnia 16.11.2019, 16:48
Ocena
komentarza:
3
I bardzo dobrze jak tej drogi nie wybudują
@ Tak
dnia 16.11.2019, 19:56
Ocena
komentarza:
4
Niech budują,będą pływać pod wiaduktem i na górce w korku stać.
@ Ale jaja
dnia 17.11.2019, 12:16
Ocena
komentarza:
2
W sumie jak będą pływać to niech budują :D
@ yozef
dnia 17.11.2019, 08:45
Ocena
komentarza:
8
jaslo nie bierze przykladu ze strzyzowa czudca ,ropczyc czy sedziszowa ,,do debicy to miatrzzostwo swiata ,te skroty nic nie rozwiaza korki beda tak jak byly ,,,tylko obwodnica podzamcze trzcinica oraz skrot od restauracji pod studzienka na rosto obk lasu [bo burzuje sie tam wybudowali trzeba ich ominac] i to jest docelowo ,,,ale obecni wlodarze tego nie zrobia ,beda sadzic drzewa po 60 zl jedno uliczki asfaltowac takie skroty robic ,,i kluczyc oj jaslanie kogo zescie wybrali
@ yozef
dnia 17.11.2019, 08:47
Ocena
komentarza:
4
oczywiscie skrot na krosno w warzycach od pod studzienka
@ RJS
dnia 17.11.2019, 09:31
Ocena
komentarza:
9
Ruszyły prace przy budowie obwodnicy Radomyśla Wielkiego będzie miała ponad 3 km długości w większości w terenie niezurbanizowanym. Bravo Oni.
@ Kierowca 810
dnia 17.11.2019, 09:59
Ocena
komentarza:
7
Był czas gdy przyjechali do Jasła inwestorzy dróg z propozycją wybudowania
z propozycjami różnych alternatyw obwodnic północnej i zachodniej.
Niestety na spotkaniach z mieszkańcami miasta i sąsiednich wsi
żadna alternatywa nie uzyskała akceptacji.
Więc pieniądze poszły do innych miast i tam powstają obwodnice co widać.
Inwestorzy z władz nadrzędnych zniechęceni negatywną postawą mieszkańców
Jasła przestali interesować się problemami miasta.
I tak nie będzie obwodnic, a sytuacja komunikacyjna pozostanie taka sama.
I tu już nie pomogą nawet życzenia małej grupy, ani żadne władze
wobec zaistniałego realnego sprzeciwu mieszkańców Jasła.
@ Pedro
dnia 17.11.2019, 11:25
Ocena
komentarza:
1
To jest prawda
@ leo...pard
dnia 17.11.2019, 11:15
Ocena
komentarza:
4
Rozwiązanie tego problemu jest proste.Jeśli odkryto jakieś sensacje archeologiczne,to je opisać,sfotografować,zaznaczyć na mapach i zasypać. I oczywiście dalej budować drogę...a nie myśleć o kolejnej troi ...
@ xyz
dnia 17.11.2019, 12:07
Ocena
komentarza:
11
Jasło to już dawno wymarło. Młodzi wyjechali i siedzą na obczyźnie a staruszki rządzą - zero powiewu świeżości, brak pomysłów i kreatywnego myślenia. W Jaśle nie wiedzą co to rondo -jak tir ledwo wyrabia no bo ważniejsze są kwiatki w środku niż żeby to rondo było ciut szersze. Korki jak były tak będą - lepiej rowerem jeździć ;) Jasło zamiast iść w przód z młodą elitą i nowymi rozwiązaniami to stoi w miejscu od kilku lat jak nie cofnęło się w rozwoju. A teraz tylko pozostaje nam narzekać na tych co wybraliśmy bo były obiecanki-cacanki a nam głupim radość...więc pretensje możemy mieć tylko do siebie...
@ Kierowca 810
dnia 17.11.2019, 16:29
Ocena
komentarza:
-1
Zawsze jak się coś źle dzieje, trzeba zaczynać szukać przyczyny
przede wszystkim od siebie.
@ Liczenie
dnia 17.11.2019, 17:09
Ocena
komentarza:
5
Umiesz liczyć- licz na siebie. Nie na babcie emerytki, nie na dary unijne, nie na piastujących stołki urzędników. Im niepotrzebne są obwodnice czy nowe miejsca pracy, np. dla młodych. Oni już swoich obsadzili. Tak się buja suwerena.

Zobaczycie inwestycje jak świnia niebo.
Jak Pani K. załatwi kasę i lokalizację na zagospodarowanie odpadów.
Śmieszne i straszne jednocześnie.
Naiwność też powinna mieć granice
@ FR3AK
dnia 17.11.2019, 20:33
Ocena
komentarza:
6
Ziast tak miałczeć to czas wyjść na ulice i pokazać co sądzimy o władzy w jaśle
@ .
dnia 17.11.2019, 20:47
Ocena
komentarza:
2
Tak jak we Francji?
@ RJS
dnia 18.11.2019, 10:54
Ocena
komentarza:
0
Po co nam miasteczko galicyjskie w skansenie sanockim. Jasło było jest i będzie miastem Galicji i nie jest to skansen
@ On
dnia 18.11.2019, 13:04
Ocena
komentarza:
1
Czym oni sie zajmuja zabytkami czy budowaniem dróg
@ On
dnia 18.11.2019, 13:07
Ocena
komentarza:
4
Co tak płaczecie ze wszystko zle to wy ich wybraliscie to macie
@ Obywatel K
dnia 18.11.2019, 13:12
Ocena
komentarza:
4
Oczywiście, najlepiej zawiesić prace na najbliższe 20 lat... Ehh, niech włączą to żałosne miasteczko do jakiegoś innego normalnego jak Krosno chociażby. Od wiek wieków rządzi jeden człowiek bo po co wybrać kogoś innego, przecież tak pięknie mówi, że Jasło stanie się drugą Warszawą.

Jak tak dalej pójdzie to Jasło wymrze za 20 lat, bo już teraz więcej znajdziesz starych niż młodych. Nic zresztą dziwnego, mając możliwość chyba każdy wolałby zamieszkać gdzieś indziej. Bo jak to nie uciekać z "miasta" gdzie nie ma nic, żadnej rozrywki, autobusy starsze niż najstarszy mieszkaniec naszego wspaniałego Jasła... Ale co tam, przecież mogło być gorzej, cieszmy się, że jest jak jest...
@ Kierowca 810
dnia 18.11.2019, 16:46
Ocena
komentarza:
4
Sprawa obwodnic w Jaśle jest zawieszona do czasu podjęcia zgodniej decyzji
przez mieszkańców Jasła i sąsiednich wsi, która z proponowanych alternatyw
obwodnic Warzyce - Kowalowy i drugiej Podzamcze - Topoliny bez przeszkód
może być zrealizowana.
Teraz wybudowanie obwodnic to jest wyłącznie zależne od zgody mieszkańców
a nie od władz miasta i nie inwestorów.
@ Kierowca 810
dnia 18.11.2019, 16:53
Ocena
komentarza:
3
Śmieszy mnie i ciekawi jak długo mieszkańcy miasta i okolicznych wsi
będą uparcie sprzeciwiali się budowie obwodnic.
Miasto Jasło jest już w godzinach szczytu zakorkowane od Warzyc do Trzcinicy.
@ Ciekawe
dnia 19.11.2019, 07:25
Ocena
komentarza:
1
Ciekawe jak inni , mądrzy gospodarze miast sobie z tym poradzili? Wszędzie są obwodnice, nawet w małych mieścinach a u nas się nie da?
@ Kierowca 810
dnia 19.11.2019, 15:09
Ocena
komentarza:
2
Bo tam mieszkają inni ludzie, którym zależy na dobru ogółu mieszkańców.
A u nas jest sprzeciw, bo "MOŻE" obwodnica im przeszkadzać.
@ Ciotka
dnia 23.11.2019, 01:10
Ocena
komentarza:
0
Nie było grobów żydowskich? Uuuuuuuu Antysemityzm.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • WIOŚ wszczął postępowanie o ukaranie zakładu. Kontrola wykazała rażące nieprawidłowości

    Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Rzeszowie przeprowadzili kontrolę w Zakładzie Zagospodarowania Odpadów w Wolicy w celu m.in. oceny ekologicznych skutków pożaru. Jej wyniki są niepokojące. W tej sprawie prowadzone jest także śledztwo pod kątem nieodpowiedniego postępowania z odpadami...

  • Fakty o podwyżce cen śmieci w Jaśle

     

    Mówić i pisać można wiele, a także podawać różne wybiórcze informacje dotyczące podwyżek cen za śmieci. Fakty są jednak takie, że Miasto nie zarabia na śmieciach, a na wzrost cen składa się kilka czynników od Miasta niezależnych.

  • Świąteczne szaleństwo w Galerii Jasło! Sprawdź, jakie atrakcje przygotowaliśmy

  • Zamiast cmentarza odkryli osadę z epoki brązu

     

    Archeolodzy, którzy na placu budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej 992 poszukiwali śladów cmentarza żydowskiego niespodziewanie odkryli pozostałości po osadnictwie pradziejowym. Znalezisko najprawdopodobniej jest reliktem, który można wiązać z epoką brązu.

  • Figura Chrystusa góruje nad miastem

    Figura Chrystusa Króla Wszechświata stanęła na wzgórzu przy ul. Na Kotlinę w Jaśle. Rzeźba została postawiona na ośmiometrowym cokole już w ubiegłym tygodniu.

  • Szykujcie się na świetną zabawę! Już jutro otwarcie kręgielni INDYGO

  • Projekty szkoleniowe ze stażami!

  • Szykują się kolosalne podwyżki za śmieci!

    Miasto zaproponowało nowe stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Jaśle. Opłata ma wzrosnąć dwukrotnie. Co jest tego przyczyną? Z analiz przygotowanych przez urzędników wynika, że jaślanie wytwarzają coraz więcej odpadów, a firmy odbierające śmieci podniosły ceny za świadczoną usługę.

  • „Ekonomik” ma ściankę wspinaczkową

     

    W Zespole Szkół nr 4 w Jaśle, popularnym „Ekonomiku”, powstała ścianka wspinaczkowa. Służyć ma nie tylko uczniom szkoły, lecz wszystkim tym, którzy chcieliby aktywnie spędzić czas korzystając z pierwszego w powiecie jasielskim obiektu tego typu. Koszt zakupu i montażu ścianki wyniósł ponad 180 tys. zł.

  • KBBistro skończyło roczek!

     

    Czas biegnie. Dokładnie rok temu pojawiliśmy się w mieście, aby nieprzerwanie dostarczać Waszym podniebieniom kulinarnych wrażeń.  Widzimy to każdego dnia, kiedy wracacie do nas, aby delektować się naszymi sławą owianymi burgerami i nie tylko. 

  • Motomikołaje znów w akcji! Paczki trafiły do ponad tysiąca dzieci

     

    Organizatorzy MOTOMIKOŁAJEK od kilku już lat uszczęśliwiają dzieci wręczając im prezenty. Dzięki darczyńcom, w tym roku paczki trafiły do ponad tysiąca dzieciaków. W Dębowcu i Jaśle na spotkanie z mikołajem przybyły setki osób.

  • Piękno świątecznych podarunków

     

    Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, w którym dzielimy się z bliskimi radością zapominając o codziennych troskach. 

  • Realne szanse na kolejne połączenia kolejowe z Jasła do Małopolski

     

    Starania o uruchomienie nowych połączeń kolejowych z Jasła w kierunku zachodnim mogą zmaterializować się już wiosną 2020 r. Głosy, domagające się uwzględnienia w rozkładach jazdy pociągów do Krynicy, czy też Stróż zdają się wreszcie przynosić wymierne efekty.

  • Więcej miejsc parkingowych w Jaśle!

  • Dom w krótkim czasie, tani w utrzymaniu? Teraz to możliwe.

     

    Twoje wymarzone miejsce do życia to dom z ogródkiem? To marzenie nie jednego z nas. Bardzo wiele osób po kilku latach życia w mieście zaczyna marzyć o własnym domu. Niestety nadal wygrywa przekonanie, że luksus posiadania i zbudowania własnego domu wiąże się  z bardzo odległym czasem i kosztami jego utrzymania. Prawdą jest że budowa nie musi ciągnąć się latami.

  • Wpadnij do nas na „Szamkę”

  • Pomagają dzieciom chorym na raka

     

    Strażacy ochotnicy znów zwierają szeregi w ramach akcji „Paczka dla dzieciaka na święta od strażaka”. Tym razem jednak oprócz zbiórki zabawek, artykułów szkolnych i innych dla dzieci z chorobą nowotworową zachęcać będą również do oddawania krwi. Machina już ruszyła. Każdy może stać się jej małym a zarazem niezwykle istotnym trybikiem.

Nadchodzące wydarzenia

Posiadasz informacje o jakimś wydarzeniu?
Poinformuj nas! Pisz na adres: redakcja@jaslo4u.pl

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105