Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

"Zły skręt" nadal bez kontroli

53

Ostry zakręt w Kołaczycach na drodze krajowej relacji Jasło-Pilzno należy do jednych z niebezpiecznych miejsc w powiecie jasielskim, na którym od kilku lat dochodzi do zdarzeń drogowych. W związku z rosnącym zagrożeniem jasielska policja wystąpiła do GITD o ustawienie fotoradaru. W odpowiedzi otrzymaliśmy, że nie ma ani urządzeń ani pieniędzy na ten cel.

Wracamy do tematu. Ten niebezpieczny punkt w szlaku komunikacyjnym, jakim jest zakręt w Kołaczycach to miejsce częstych wypadków drogowych i licznych kolizji. Policyjne statystyki wskazują, że w zeszłym roku na tym odcinku drogi doszło do 12 zdarzeń drogowych. Na początku lipca br. samochód ciężarowy z naczepą stracił panowanie nad pojazdem wpadł do rowu i uderzył w dom pana Józefa, 89-letniego mieszkańca Kołaczyc.

Fot: archiwum

W zeszłym roku jasielska policja interweniowała o poprawę bezpieczeństwa do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o wprowadzenie oznakowań ograniczenia prędkości do 50 km/h oraz tabliczki wskazującej „miejsce częstych wypadków spowodowanych śliską nawierzchnią jezdni ze względu na opady deszczu".

Pomimo wprowadzenia dodatkowych oznakowań wciąż istnieje duże zagrożenie występowania wypadków oraz kolizji.

Podinsp. Andrzej Przebięda z KPP w Jaśle wystosował kolejne pismo do GDDKiA w Rzeszowie o wprowadzenie tablicy prowadzącej dwustronnej U-3E z pulsującym światłem, co pozwoliłoby kierowcy dostrzec znak z daleka i poinformować go o niebezpiecznym miejscu. W sprawie tej wystąpił także do GITD w Rzeszowie z prośbą o ustawienie fotoradaru i włączenie go do automatycznego systemu pomiaru prędkości, podkreślając, że w tym rejonie dochodzi do częstego wypadania pojazdów z drogi, ze względu na nadmierną prędkość z jaką poruszają się kierowcy.

 Fot: archiwum

- W efekcie podjętych działań GDDKiA zaopiniowała pozytywnie wniosek Policji oraz proponowaną zmianę organizacji ruchu. Istniejące dotąd elementy bezpieczeństwa na wskazanym odcinku drogi, zastąpione będą aktywnymi tablicami prowadzącymi – podkreśla at. asp. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy KPP w Jaśle. - Główny Inspektorat Transportu Drogowego w chwili obecnej nie posiada możliwości instalowania urządzeń rejestrujących w nowych lokalizacjach - dodaje.

GITD podkreślił, że w ramach projektu pn. „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” współfinansowanego przez Unię Europejską, do końca 2015 r. zakończył się montaż wszystkich przewidzianych do instalacji fotoradarów. Na chwilę obecną nie dysponuje ani dodatkowymi urządzeniami ani środkami na ich zakup. -  W przypadku podjęcia decyzji odnośnie rozwoju systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym oraz po ewentualnym uzyskaniu środków finansowych na ten cel, nie można wykluczyć instalacji dodatkowych urządzeń w kolejnych latach – poinformował Łukasz Majchrzak naczelnik Wydziału Analiz i Rozwoju Systemowego CANARD.

id

Reklama

Komentarze: 53

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Zibi
dnia 19.09.2016, 13:44 · Zgłoś
Rozwaga jest bardzo potrzebna wszedzie ,własciwe wyprofilowanie jeszcze bardziej tego zakretu.
Odpowiedz
-1
@ koko
dnia 18.09.2016, 13:57 · Zgłoś
jedynym rozsądnym wyjściem jest zastosowanie odcinkowego pomiaru prędkości na odcinku od rynku do fleminga i będzie po problemie.
jak przyślą do domu mandacik na 500 to drugim razem nie pojedzie tak szybko.
Odpowiedz
1
@ iksiński
dnia 17.09.2016, 11:40 · Zgłoś
A po co fotoradar? Wystarczy odpowiednie oznaczenie i ograniczenie prędkości. Dla rozważnych tyle wystarczy a durnota bez wyobraźni niech zalicza glebę.
Odpowiedz
0
@ kiszka
dnia 16.09.2016, 22:32 · Zgłoś
a jak juz dziury beda to znaki drogowe sa tanie postawia ze blisko wyboje i bedzie ok
Odpowiedz
0
@ korek
dnia 16.09.2016, 22:30 · Zgłoś
no cóż ja widze tylko jedno rozwiązanie, w nocy kto może bierze kilof i robimy dziury 200 metrów przed zakretem z jednej i drugiej strony hihihihi wkoncu wszyscy zwolnia
Odpowiedz
1
@ Znający temat
dnia 15.09.2016, 23:11 · Zgłoś
Tak sobie pomyślałem - nie daj Boże jak wyprofilują zakręt, toteż w przyszłości będą wypadki. Ktoś pojedzie za szybko, komuś się przyśnie, ktoś wlezie pod koła pojazdu,ktoś będzie jechał nieoświetlony (traktor lub SAM z maszyna rolniczą), albo [...] z kijami, etc, etc.
Odpowiedz
2
@ 123
dnia 15.09.2016, 21:59 · Zgłoś
Mózgi sobie wyprofilujcie a nie zakręt.
Odpowiedz
4
@ Urzednik
dnia 15.09.2016, 09:56 · Zgłoś
Wystarczy wysypać kilka fur słomy tam gdzie wyrzuca samochody. A zwiększy to o wiele bezpieczeństwo kierujących. TANIO I BEZPIECZNIE.
Odpowiedz
0
@ Znający temat
dnia 15.09.2016, 09:08 · Zgłoś
Ad vocem do @:P cyt. "Pisze ze nie ma kasy na fotoradar, a Ty chcesz drogę remontować ?!. ITD nie ma pieniędzy na fotoradar i dobrze!. Natomiast GDDKiA pieniądze ma i może przebudować zakręt , tu chodzi max. o odcinek 300m np. obniżenie jednej jezdni w stosunku do drugiej, ot i cała filozofia. Inną rzeczą jest mądrość kierowców.
Odpowiedz
0
@ tt
dnia 15.09.2016, 09:06 · Zgłoś
chyba nikt nie chce fotoradaru tylko nową drogę wzdłuż wisłoki !
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 15.09.2016, 00:47 · Zgłoś
Problem z tym zakrętem jest taki, że jest on połączony ze znacznym spadkiem. Dla kogoś nie znającego tych okolic i nie przywiązującego uwagi do znaków drogowych, może to być pewnym zaskoczeniem - no bo jedzie sobie kawałek od Kołaczyc drogą poziomą, bez ostrych łuków, aż tu nagle droga leci po łuku w dół, jak na serpentynie w górach, chociaż ukształtowanie terenu nie wskazuje na taką niespodziankę.

Starsi może pamiętają, że w latach 60. to był zakręt śmierci i w stosunku do tamtej sytuacji, teraz jest o wiele bardziej złagodzony. Ale widać, że dla niektórych to jest nadal zbyt duże wyzwanie. Bardziej złagodzić tego zakrętu się nie da, gdyż wiązałoby się to z wykonaniem niewyobrażalnego zakresu prac ziemnych, związanych z niwelacją zbocza - po to tylko, aby nieliczni [...] mogli w tym miejscu szaleć.
Odpowiedz
1
@ bazalt
dnia 15.09.2016, 07:09 · Zgłoś
Nie ten zakręt opisujesz.
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 14.09.2016, 23:06 · Zgłoś
Zamiast fotoradaru wstawcie lepiej barierę typowo pod ciężkie pojazdy! Co wam z fotka psotka kiedy pojedzie kolejny, zdjęcie mu zrobi a i tak zabierze [...]ka razem z łożkiem z tego domu? Dbajcie o bezpieczeństwo a nie o prawo i mandat za przekroczenia! Na takim zakręcie dzwona można [...] jadąc przepisowo. Wystarczy by wróciły zimy sprzed 15 lat...
Odpowiedz
0
@ wibar
dnia 14.09.2016, 21:55 · Zgłoś
A może by tak władza wykupiła pola koło drogi i można by "wyprostować"ten pechowy zakręt???
Odpowiedz
1
@ FIO
dnia 14.09.2016, 20:55 · Zgłoś
Ale szmateksy pełne.
Odpowiedz
-5
@ ............................
dnia 14.09.2016, 20:23 · Zgłoś
za pisu miało być lepiej a jedno co widać na jaśle to coraz większa bieda ludzi tyle uciekło że szok idźcie na rynek kiedyś handel kwitł dziś wszystko stoi ludzie chodzą bez celu bo nie mają pieniędzy DNO pis po psl to jedna banda wybraliście ich to teraz klepcie biedę [...]
Odpowiedz
3
@ duduś
dnia 14.09.2016, 20:21 · Zgłoś
p a ty znasz wszystkie zakręty w polsce nie osmiesdzaj się.
Odpowiedz
-3
@ paluch
dnia 14.09.2016, 19:16 · Zgłoś
dzisiaj w kazdy zakret na recznym kurcze wjezdzam ;p wszystko inne widze we wstycznych lusterkach
Odpowiedz
-2
@ duduś
dnia 14.09.2016, 19:03 · Zgłoś
POstawić radar natychmiast skoro stawiają na prostych odcinkach? w Bukowej dali rade postawić i działa.
Odpowiedz
2
@ Jj
dnia 14.09.2016, 18:49 · Zgłoś
Ten zakręt jest zupełnie jak każdy tylko [...] po 120 jezdza.
Odpowiedz
8
@ top
dnia 14.09.2016, 16:01 · Zgłoś
Takie zakręty są potrzebne aby eliminować głupców za kierownicą z naszych dróg.
Odpowiedz
-5
@ bla bla bla
dnia 14.09.2016, 14:57 · Zgłoś
A moze w koncu rodzina wezmie milego Starszego Pana z tego okropnego domu???
Musi w koncu stac sie tragedia???
Najlepiej zdjecia sobie robic po tym jak cos sie dzieje.
ZENADA !!!
Odpowiedz
12
@ elf
dnia 14.09.2016, 20:33 · Zgłoś
A to dlaczego starszy pan ma się wyprowadzać ze swojego domu? Przecież nie jest ubezwłasnowolniony. Tą drogą jeździ tysiące różnych samochodów i tylko nieliczni powodują wypadki. To ci kierowcy - "rajdowy" są winni. Niektórzy jeżdżą jakby sami byli na drodze, jak jedziesz zgodnie z przepisami to potrafią trąbić , machać rękami czy pokazywać różne inne gesty, nagminnie łamią przepisy. Ale jak tylko stoi policja to potrafią jechać dobrze, nie śpieszą się i wtedy jazda jest bezpieczna dla wszystkich.
Odpowiedz
4
@ qwerty
dnia 14.09.2016, 23:08 · Zgłoś
Wystarczy postawić tam porządną barierę energochłonną a nie blaszkę przydrożną... Po kraksie się kierowcę ukarze mandatami a starszy pan będzie sobie spał w najlepsze.
Odpowiedz
16
@ duduś
dnia 14.09.2016, 14:36 · Zgłoś
Zły zakret śmieszne przejezdzilem tam codzienne ponad 40 lat ani razu mnie nie ugryzł .
Odpowiedz
-11
@ :P
dnia 14.09.2016, 15:02 · Zgłoś
No właśnie Ty znasz ten zakręt bo jeździsz ponad 40 lat, a ten kto nie zna to nie ma się co dziwić ze dochodzi do wypadków !
Odpowiedz
13
@ OP
dnia 14.09.2016, 15:44 · Zgłoś
Ten kto nie zna patrzy na znaki i to w zupełnosci wystarcza aby przejeać bez niespodzianek
Odpowiedz
-1
@ qwerty
dnia 14.09.2016, 23:10 · Zgłoś
Te piękne znaki tak nauczyły już ludzi że to co na nich jest to g prawda... Nie raz pokazane na znaku są niebezpieczne zakręty a okazuje się że są one bardzo dobrze wyprofilowane. Przejeżdżasz takich zakrętów 100 i co? Uwierzysz w kolejny 101? Ten właśnie zakręt jest tym 101 czyli źle wyprofilowanym... Znaki powinny być rzetelne!
Odpowiedz
10
@ Człowiek z lasu
dnia 14.09.2016, 14:34 · Zgłoś
Dalej jest jeszcze zła górka, zła prosta, złe przejście dla pieszych i na końcu złe rondo. Powinni medale dawać za odwagę niektórym szoferem.
Odpowiedz
1
@ Ssak
dnia 14.09.2016, 14:06 · Zgłoś
Nareszcie Kolaczyce z czegoś zasłyną
Odpowiedz
21
@ Piotrek
dnia 14.09.2016, 13:54 · Zgłoś
Tirowcy po prostu jeżdżą za szybko - podnieść mandaty dla nich.
Odpowiedz
0
@ saracen
dnia 14.09.2016, 17:31 · Zgłoś
kolego a ile tam było wypadków z winy tzw tira a ile przez kierowców aut osobowych ? o ile pamiętam na te 12 zdarzeń tylko 3 z winy kierowców aut ciężarowych a reszta czyli 9 aut osobowych tak więc według ciebie i tak to będzie wina tzw tira bo on ta drogą jedzie
Odpowiedz
16
@ Ivo
dnia 14.09.2016, 13:20 · Zgłoś
To nie zły skręt.tylko zli kierowcy!głupot nie opowiadajcie!!
Odpowiedz
-21
@ eryk
dnia 14.09.2016, 12:35 · Zgłoś
to siądz w samochód i spróbuj wjechać w ten zakręt , a potem pisz
Odpowiedz
31
@ Jj
dnia 14.09.2016, 13:02 · Zgłoś
Ja nnie wiem jaki ludzie mają problem z tym zakrętem..
Odpowiedz
26
@ Filozofowie
dnia 14.09.2016, 12:33 · Zgłoś
Polecam wszystkim filozofom powyżej przepis z Prawa o ruchu drogowym:

Kierujący pojazdem mają dostosować prędkość jazdy nie tylko do ograniczeń wyznaczonych znakami drogowymi, lecz także w odniesieniu do warunków jazdy. Zgodnie z art. 19 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem.

Nie zwalajcie winy na drogowców- nie wyprostują ani nie wyprofilują wam wszystkich zakrętów. Nic was nie zwolni od myślenia za kierownicą. Najważniejsza u kierowcy jest głowa - musi być używana zgodnie z przeznaczeniem...
Odpowiedz
-11
@ ss
dnia 14.09.2016, 12:39 · Zgłoś
Super, zrób wielki bilbord obok zakrętu z tym przepisem i ciekawe czy zmniejszy się ilość osób ignorujących przepisy, a co za tym idzie ilość wypadków. Bo coś mam wrażenie, że nie.
Dlatego skoro nie zmienisz kierowców, bo to jak walka z wiatrakami, trzeba podjąć jakieś inne działanie doraźnie poprawiające bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.
Odpowiedz
16
@ Darwin
dnia 14.09.2016, 13:53 · Zgłoś
Prawa ewolucji są nieubłagane: jeżeli niektóre osobniki się nie zmienią, nie dostosują do warunków (tu akurat do warunków jazdy) to ich geny nie będą dalej przekazane - proste jak budowa [...] i nic tu drogowcy nie pomogą...

To się nazywa selekcja naturalna...i ona się odbywa czy tego chcemy czy nie...
Odpowiedz
6
@ ss
dnia 14.09.2016, 15:41 · Zgłoś
Tak, tylko w tym procesie selekcji naturalnej mogą uszkodzić albo [...] osoby postronne.
Odpowiedz
-10
@ eryk
dnia 14.09.2016, 12:32 · Zgłoś
ale jesteś [...] dziecinko
Odpowiedz
16
@ Heineken
dnia 14.09.2016, 12:31 · Zgłoś
a ja proponuje szybciej,szybciej jechać...
Odpowiedz
-6
@ eryk
dnia 14.09.2016, 12:21 · Zgłoś
ten zakręt jest poprostu żle wyprofilowany , bo jadąc z boku w busie , a mam 40 letnie doświadczenie, mówiłem do kolegi patrz jak cię wyrzuca, dlatego nie dziwię się że wylatują tam samochody
Odpowiedz
14
@ hej ho
dnia 14.09.2016, 12:17 · Zgłoś
"zły skręt"... ale wzgórza mają oczy!!!
Odpowiedz
12
@ mieszkaniec Jasła
dnia 14.09.2016, 12:06 · Zgłoś
Zamiast fotoradaru wystarczy wyprofilowac zakret
Odpowiedz
8
@ :P
dnia 14.09.2016, 14:59 · Zgłoś
Pisze ze nie ma kasy na fotoradar, a Ty chcesz drogę remontować ?!
:P
Odpowiedz
37
@ OP
dnia 14.09.2016, 15:43 · Zgłoś
Bzdura. Wystarczy normalnie jechać. Jezdzę tą drogą od kilkunasu lat i nigdy nie miałem problemu, zreszta jak większość użytkowników tej drogi.
Odpowiedz
4
@ Rondo waszyngtona tdi
dnia 15.09.2016, 12:40 · Zgłoś
gorzej jak walnie w ciebie [...] pędzący tirem 85km/h bo on zdąży... Albo młody gniewny w golfie 2 na gaz wracający po [...] z dyskoteki na [...] oponach... Co - on tu swoją "sportową" furą nie wjedzie 150 w ten zakręt ??? Zaraz wam pokażę... Wjechać wjedzie, owszem...
Odpowiedz
1
@ mozg
dnia 16.09.2016, 12:49 · Zgłoś
mozg trzeba posiadac tyle w temacie...
Odpowiedz
34
@ anton
dnia 14.09.2016, 12:06 · Zgłoś
A może po prostu "specjaliści"z GDDKiA oddział w Rzeszowie nauczą się budować a wczesniej projektowac drogi i RONDA! (patrz zakręt w Zarzeczu po przebudowie i jasielskie "rondelka").Marzenia,marzenia a rzeczywistość to partactwo i koszty wyzsze niż w większości krajów Europy
Odpowiedz
4
@ podatnik
dnia 14.09.2016, 13:26 · Zgłoś
Bogdan już go w sejmie "prostuje"!!!
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 14.09.2016, 17:32 · Zgłoś
Wystarczyłyby wielkie migające tablice. "Zwolnij - fotoradar" , oraz duże bilbordy ze zdjeciem z tragicznego wypadku!
Odpowiedz
3
@ qwerty
dnia 14.09.2016, 23:04 · Zgłoś
Całe G ci to pomoże! Billboard? Śmiech na sali... Skoro droga wujowa to nic nie pomoże tylko przebudowa no ale cóż... Wstawienie znaku to 100 złotych a przebudowa to już tysiące...
Odpowiedz
9
@ Wojtq
dnia 15.09.2016, 07:26 · Zgłoś
Szkoda starszego Pana że mu dom demolują. Bo [...] nie stosujących się do oznakowania wcale mi nie szkoda.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.