Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Apel o zwiększenie bezpieczeństwa na ul. 3 Maja w Jaśle

45

Od początku roku na ul. 3 Maja w Jaśle doszło do trzech wypadków z udziałem pieszych, a osoby poszkodowane doznały poważnych obrażeń ciała. Zarząd osiedla Kopernika apeluje o zwiększenie bezpieczeństwa na tym odcinku drogi w mieście.

W niedługich odstępach czasu na ul. 3 Maja w Jaśle doszło do trzech potrąceń na przejściu dla pieszych. Mieszkańcy miasta pamiętają również zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym, które miały miejsce na tym odcinku drogi.

W styczniu policjanci interweniowali w związku z potrąceniem 38-letniego mężczyzny. Do zdarzenia doszło po południu przy kościele oo. Franciszkanów w Jaśle. Kolejny wypadek miał miejsce w lutym, tym razem w godzinach wieczornych. 19-letni kierowca opla uderzył w przechodzącego 64-letniego pieszego. Mężczyzna do chwili obecnej jest w krytycznym stanie i walczy o życie. Świadkowie zdarzenia uważają, że całe zajście wyglądało na wyścigi dwóch pojazdów. Do ostatniego potrącenia doszło końcem marca również w godzinach wieczornych. 23-letni kierowca potrącił 18-latkę na przejściu dla pieszych. We wszystkich tych wypadkach kierowcy byli trzeźwi.

Zarząd osiedla Kopernika wystąpił zarówno do władz miasta oraz komisji rozwoju gospodarczego i komunikacji działającej przy radzie miejskiej o podjęcie działań zwiększających bezpieczeństwo na ul. 3 Maja w Jaśle. Kwestie te były także omawiane z komendantem Policji, jak również Straży Miejskiej.

- Teoretycznie wszystkie warunki są spełnione. Miasto jest oświetlone, latarnie uliczne są na całym odcinku, są także znaki informacyjne „przejście dla pieszych”. Niemniej jednak to pojęcia względne. Na zarządzie osiedla składano wnioski, aby zwiększyć liczbę punktów świetlnych. Ponadto można byłoby się zastanowić, czy nie warto pomalować przejścia dla pieszych farbą fluorescencyjną, aby z daleka było widoczne. Zdajemy sobie sprawę z tego, że duża wina leży po stronie kierowców, którzy na tym odcinku jeżdżą z nadmierną prędkością – podkreśla przewodnicząca osiedla Kopernika, Bogusława Wójcik.

Krzysztof Czekaj, członek zarządu osiedla Kopernika uważa, że należy sprawdzić czy oświetlenie w trudnych warunkach, zwłaszcza w okolicy przejść dla pieszych spełnia swoją rolę. - Moim zdaniem przejścia dla pieszych są w nieodpowiedni sposób oświetlone. Uważam również, że te miejsce należy pomalować dwoma kolorami. Wnosiłem również o przeniesienie przejścia dla pieszych w pobliżu sklepu Biedronka lub postawienie słupków, które ograniczą przechodzenie przez jezdnię w sposób niedozwolony - podkreśla K. Czekaj.

Przewodniczący komisji rozwoju gospodarczego i komunikacji Andrzej Dybaś podkreśla, że temat ten zostanie przedyskutowany i zostaną wzięte pod uwagę wszystkie pomysły zwiększające bezpieczeństwo na ul 3 Maja w Jaśle.

id

Reklama

Komentarze: 45

Dodaj komentarz Widok:
106
@ jestem na TAK dla Pani Bogusławy
dnia 11.04.2017, 08:22 · Zgłoś
Pani Bogusława to kobieta z sercem dobrym i skorym do pomocy drugiemu,takich właśnie ludzi potrzebuje Polska i nasze miasto-Jak najbardziej widzę Panią na stanowisku Radnej miasta i z serca życzę wszystkiego dobrego !:-)
Odpowiedz
0
@ tw bolek
dnia 08.04.2017, 09:10 · Zgłoś
Można by jeszcze monitoring. Wpadłoby trochę kasy
Odpowiedz
5
@ Dzięki
dnia 08.04.2017, 08:37 · Zgłoś
W całym miescie jest zbyt ciemno, ni e tylko na 3 Maja. Tomwina tych "nowoczesnych" latarni.
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 08.04.2017, 17:30 · Zgłoś
na ten temat powinien wypowiedziec się Główny elektryk miasta.
Odpowiedz
0
@ Mmm
dnia 08.04.2017, 07:17 · Zgłoś
A może by panowie z stołówki czasem przypilnowali ulicy
Odpowiedz
8
@ znany
dnia 07.04.2017, 20:59 · Zgłoś
dzisiaj około 20 tej przechodziliśmy na przejściu koło franciszkanów z lewej pojazd zatrzymał się aby nas przepuścić po przejściu do środka jezdni z prawej pojazd wogóle się nie zatrzymał omal nas nie potrącił tam jest bardzo ciemno i o wypadek nie trudno
Odpowiedz
1
@ mieszkaniec Baczyńskiego
dnia 07.04.2017, 20:47 · Zgłoś
Należy wyłączyć sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ul. 3-go maja - Baczyńskiego na pewno zwiększy się "bezpieczeństwo" a zwłaszcza pieszych. Powinna na stałe w tym rejonie stacjonować karetka pogotowia ratunkowego, Policja też będzie miała więcej pracy.
Odpowiedz
11
@ Lux
dnia 07.04.2017, 16:09 · Zgłoś
Owszem, latarnie są na całym odcinku, ale odkąd wprowadzono energooszczędne oświetlenie, miasto jest ciemne. Jadąc wieczorem niewiele widać. Jedźcie do Tarnowa, Krosna lub Nowego Sącza to zobaczycie jak wygląda oświetlenie. To jest główna przyczyna wypadków.
Odpowiedz
5
@ adrian
dnia 07.04.2017, 15:55 · Zgłoś
A może by tak ul Kraszewskiego właściwie uruchomić. Przecież niema już Kmiecika.
Odpowiedz
1
@ Dokladnie
dnia 07.04.2017, 12:01 · Zgłoś
Progi zwalniajace i sie nie bd juz [...] scigac ! Bo to co sie dzieje pozniejszym wieczorem na tej ulicy to masakra i fotoradar staly przy biedronce i wystarczy !
Odpowiedz
12
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 13:58 · Zgłoś
Na co ci te progi? Chyba tylko po to by karetki nie zdążały i żeby korek w godzinach szczytu miał 10 kilometrów... Wystarczy fotoradar i sprawa się rozwiąże, przy okazji trochę wpływów z mandatów będzie. A co do pieszych to jak widzicie że jakieś auto goni jak wściekłe to nie wchodźcie na przejście nim nie przejedzie. To nie autostrada że jedzie auto za autem więc czasem warto przeczekać aż [...] pojedzie w siną dal.
Odpowiedz
127
@ x
dnia 06.04.2017, 21:29 · Zgłoś
Pani Bogusia na radną!!!
Odpowiedz
114
@ Renia
dnia 10.04.2017, 10:44 · Zgłoś
Zdecydowanie Pani Bogusia na radna. Zawsze bierze sprawy w swoje ręce.
Odpowiedz
109
@ Marek
dnia 11.04.2017, 06:53 · Zgłoś
Masz rację @x takich ludzi jak pani Bogusia nam potrzeba na funkcje społeczne pomagające mieszkańcom.
Odpowiedz
-18
@ [...]
dnia 06.04.2017, 21:01 · Zgłoś
A nie można po prostu umieścić przy przejściach na 3 Maja sygnalizatorów akustycznych, z przyciskami uruchamianymi przez pieszych?
Odpowiedz
21
@ John
dnia 06.04.2017, 15:53 · Zgłoś
Proszę siąść za kierownicą wieczorem i przejechać się ul 3-go Maja a dowiecie się jak widać przechodniów wkraczających na przejście dla pieszych. Szczególnie w ciemnych ubraniach. Źle oświetlone przejścia !!!
Odpowiedz
13
@ stary
dnia 06.04.2017, 19:40 · Zgłoś
te latarnie mają tylko nazwę,a nic nie oświetlają i dla kierowców lepiej by było żeby w ogóle nie świeciły wtedy widoczne by były pasy przejścia w światłach pojazdu.
Odpowiedz
5
@ ferdek
dnia 06.04.2017, 19:42 · Zgłoś
Tu lody kręcił głowny elektryk. Wymienił oprawy na takie po 1500zł sztuka.
Odpowiedz
4
@ peja
dnia 07.04.2017, 12:48 · Zgłoś
Musisz miec cos z oczami bo jezdzę od lat i jakos nie mam problemu. Ale jak sie jezdzi 70+ to nie dziwne ze jest problem zeby sie zatrzymac kiedy pieszy przechodzi przez jezdnię
Odpowiedz
12
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 13:53 · Zgłoś
Zależy kiedy i jak wchodzi na jezdnię. Czasem jest tak że idzie chodnikiem i nagle wali na przejście bez upewnienia się tuż przed samochodem. Za takie czary powinny być wysokie mandaty dla pieszych bo nawet jak zwolnisz autem do 30 to możesz nie wyhamować i potrącić. Nie wszystkie auta ważą 800kg. Pozdrawiam wszystkich pieszych którzy dochodzą, zatrzymują się i czekają aż będą mogli bezpiecznie wejść a tych chojraków którzy za nic mają prawa fizyki kiedyś los rozliczy...
Odpowiedz
5
@ piszący nie chętnie
dnia 08.04.2017, 20:17 · Zgłoś
Znam emerytowaną nauczycielkę, która mówiła ,,chodź on ma się zatrzymać" i pchała się na przejście, nie patrząc na samochody. Gorzej, bo tak uczyła dzieci w szkole. Wszystko do czasu. Pewnego razu ten ,,ON' nie zdążył się zatrzymać i , i potrącił. Pani przeżyła, poleżała w szpitalu, jakiś czas nie mogła wyjść z domu. T E R A Z jak ma przejść przez jezdnię, stoi przed przejściem, trzęsie się jak galareta i uważnie patrzy, czy nie [...] samochód. Nie każdy ma tyle szczęścia !!!
To jest prawda z życia w Jaśle wzięta. Stało się to na skrzyżowaniu Grota Roweckiego
Szopena.
Odpowiedz
27
@ dzordz
dnia 06.04.2017, 13:29 · Zgłoś
Niech władze miasta się zastanowią jak wyglądają odcinki drogi na ulicy gdzie się jeździ slalomem i się przez to gubi koncentrację i druga sprawa jak się robi zmrok jak jest ciemno na ulicy i chodnikach bo na to chyba też nikt nie zwrócił uwagi, nawet pasów nie widać dla pieszych.
Odpowiedz
7
@ xbus
dnia 06.04.2017, 12:27 · Zgłoś
Na Dworcowej busy stoją nie idzie ominąć ani sie rozminąć w Anglii nie mieszkamy żeby lewa strona jeżdzić . Nieraz 5,6 busów stoi i na zakazie
Odpowiedz
6
@ Odyr
dnia 06.04.2017, 12:33 · Zgłoś
Masz racje nieraz stoi nawet 6 dymiacych smierdzacymi spalinami hest czy rbusow...blokuja cały jeden pas ...
Odpowiedz
-15
@ my
dnia 06.04.2017, 12:20 · Zgłoś
1. zielone listki dla kierowców 3 lata od otrzymania prawa jazdy
2. więcej patroli bądź swiatła
Odpowiedz
5
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 14:03 · Zgłoś
Taaa dołóż jeszcze ze 4 sygnalizacje i jedź jak przez Warszawę pół dnia w piątek...
Odpowiedz
-15
@ Fiat 126p
dnia 06.04.2017, 12:10 · Zgłoś
już dawno na baczyńskiego miało być rondo! >>napewno spowolniło by ruch i przejścia by były bezpieczniejsze((prędkość ))) >>nietrzeba czekać na zmiane świateł , podczas małego ruchu ! jest wyłączane >>>sporadycznie .
a jadąc do biedronki w strone miasta to jest lewo skręt ???
jest linia ciągła >>>a to co widze to ???
a > motocykliści> (ostatnia niedziela) czyste szaleństwo !!!
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 13:49 · Zgłoś
I co ci przeszkadza że ktoś skręca do biedronki przez ciągłą linię? Za każdy taki proceder umiera ktoś w tym dziwnym gnuśnym mieście? Powiedz więc mądralo gdzie zawrócić by można było do tej biedronki prawidłowo skręcić bo niestety ruch na tej drodze doprowadzić może do szału gdy się chce z bocznych ulic wyjechać w godzinach szczytu. Nikt cię nie wpuści i też nikt nie przyspieszy do 50 by upłynnić ruch. Poza tym Polacy po rondach jeździć nie umieją wcale... No może z 10% ludzi wie że ma być to uproszczenie więc wpada w rondo płynnie i go opuszcza nie tamując ruchu. To co widać przy rondzie od strony Żółkowa to jest jakaś paranoja... Rondo puste a [...] się przed nim zatrzymują i tworzą korek...
Odpowiedz
5
@ kiedyś Jasło
dnia 06.04.2017, 12:09 · Zgłoś
Odmalować oznakowanie poziome na jezdni. Słabo widać pasy, strzałki kierunkowe, linie ciągłe i przerywane. Postawić fotoradar stacjonarny. Tyle można zrobić.

Reszta to zmiana zachowania pieszych, którzy niejednokrotnie chyba śmierci się nie boją, pakując się pod koła. Plus [...] zachowania jasielskich kierowców, którzy rajdują swoimi gratami po ulicach. Ta kombinacja nie wróży nic dobrego.
Odpowiedz
22
@ kościelny
dnia 06.04.2017, 12:09 · Zgłoś
Miasto zmieniło żarówki na oszczędne i ciemniej świecą , gorzej widać . A policja powinna tam stać z radarem
Odpowiedz
-14
@ wkfhw
dnia 06.04.2017, 12:01 · Zgłoś
W miejscu zrobienia tego zdjęcia notorycznie parkują samochodyi. Powinni mandaty dawać za porzucenie pojazdu na środku drogi. Blokują ruch i ciężko ominąć.
Odpowiedz
6
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 14:01 · Zgłoś
Droga szeroka jak lotnisko więc co ci te zaparkowane auta przeszkadzają? Kombajnem jeździsz że nie możesz ominąć?
Odpowiedz
-16
@ 2
dnia 06.04.2017, 11:46 · Zgłoś
zrobic rondo male skrzy w.pola 3 maja oraz wysepke taka jak kolo domu kultury na kollataja na przejsciu dla pieszych kolo franciszkanow
Odpowiedz
-5
@ ruda
dnia 06.04.2017, 11:44 · Zgłoś
powinna stac na tym odcinku policja a nie na zadłupich stoi co sie nic nie dziee mieszkam na 3 maja to widze jak jezdza kierowcy od koscioła sie rozpedzaja a przy orlenie hamuja na pisk
Odpowiedz
-2
@ podatnik
dnia 06.04.2017, 11:42 · Zgłoś
Posuszyć parę dni i zdejmą nogi z gazu...
Odpowiedz
9
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 01:06 · Zgłoś
Bo ty myślisz że to wina prędkości? To jedź sobie sam ponad 50 po tych dziurach... Jak ci zęby nie wypadną to będzie dobrze. Ja się pytam, ile jest przejść od ronda do kościoła Franciszkanów a potem do skrzyżowania? I drugie pytanie, dlaczego mało który pieszy przestrzega przepisów tudzież zasadę ograniczonego zaufania? Kierowca ma obowiązek umożliwić przejście i tu się zgadzam ale nie zawsze za kierownicą siedzi człowiek bystry, mądry lub w pełni skupiony. Piesi niech też bardziej uważają bo w żadnym kraju na zachodzie nikt nie wejdzie na przejście póki auto się całkowicie nie zatrzyma. Prawo stoi za pieszym ale to samo prawo nie zwróci mu zdrowia ani życia. Jako kierowca sam przechodzę przez ulicę wielokrotnie i wiem tyle że bez uwagi takie przechodzenie skończyć się może śmiercią.
Odpowiedz
4
@ peja
dnia 07.04.2017, 12:46 · Zgłoś
Dokładnie, skoro kiedyś policja potrafiła wieczorem stac pod Hajduczkiem to dlaczego teraz tego nie robi? [...] jeżdzą od Bliskiej w stronę centrum grubo powyżej 50km/h.
Odpowiedz
7
@ qwerty
dnia 07.04.2017, 13:44 · Zgłoś
No to pościągać tych demonów prędkości i po krzyku. Ja nocami po tym mieście nie jeżdżę więc nie widzę ale za dnia jakoś też nie zauważyłem by ktoś jechał grubo ponad 50... Częściej widzę jak bujają się między 30 i 40 co też jest śmieszne zwłaszcza kiedy chce się z bocznej ulicy wyjechać. Wprowadzić psychotesty i od razu się zniweluje liczba [...] i flegmatyków (ci co za wolno jeżdżą też i za wolno reagują).
Odpowiedz
-1
@ swoj
dnia 10.04.2017, 17:52 · Zgłoś
W wielu krajach prawo zobowiazuje kierowce do bezwzglednego zatrzymania sie przed przejsciem dla pieszych i ustapieniem pierwszenstwa jezeli pieszy tylko czeka na mozliwosc przejscia na druga strone , prowadzi to to absurdow ze czasem ktos tylko stoi w poblizu oznaczonego przejscia, pojazd sie zatrzymuje a pieszy nie przechodzi bo tylko sobie stoi . No ale chyba zycie ludzkie jest bezcenne i ta chwila nikogo nie zbawi a zycie moze uratowac.
Odpowiedz
-6
@ 2
dnia 06.04.2017, 11:38 · Zgłoś
dwoma rencami sie podpisuje pod apelem!!!
Odpowiedz
-25
@ kościelny
dnia 06.04.2017, 12:21 · Zgłoś
Zrobić z 3go maja deptak taki jak w rynku zaślepiono ulicę, a Lenartowicza i Grota Roweckiego auta puścić w rynku się dało zaślepić i podobno ruch zmalał
Odpowiedz
-2
@ xbus
dnia 06.04.2017, 12:38 · Zgłoś
Progi zwalniające 10 metrów przed przejściami i po kłopocie
Odpowiedz
-78
@ bhp
dnia 06.04.2017, 12:52 · Zgłoś
Pani Bogusiu nalezy rozpatrywac te tematy w szerszym aspekcie. Przeciez odciaznikiem samochodowego ruchu ul.3-go Maja miała być i powinna być udrozniona ul.Kopernika tj.od ul.Baczyńskiego do 3-hi Maja z rozjazdem w okolicach byłej wieży ciśnień PKP.I co zrobiono .Zrobiono z ul.Kopernika ulicę ślepa. Wzdłuż tej ulicy zrobiono parkking dla prywatnych samochodów .Potężnymi [...] na stałe zablokowano nieczynny przejazd przez tory po upadlym Pektowinie.Ruch na tej ulicy jest związany z dojazdem smieciarek z.dojazdem i wyjazdem z wspomnianych miejsc parkingowych.i garazy.P.Bogusiu dobrze się rządzi w tak zacisznej enklawie miejskiej.Dlatego należy poszerzyć Pani apel do władz miasta o pełne udroznienie tej ulicy i zlikwidowanie wąskiego gardła wyjazdowego i wjazdowego z kierunkiu Gorlic.Takim sposobem należy rozdzielić ruch w dwóch strumieniach.Grota Roweckiego i 3 Maja.Po jakiego mieszkańcy z kierunku Os.Gamrat mają wjeżdżać ho centrum zageszczajac Ruch uliczny..Znając zaangażowanie władz w tematykę społeczną miasta można liczyć na pełny brak zainteresowania
Odpowiedz
-24
@ [..]
dnia 06.04.2017, 14:10 · Zgłoś
Wprowadzić prędkość bezwzględną 5 km/h - za przekroczenie o 1 km/h wsadzać bezwzględnie do paki na dzień! - zadziała /dotyczyć ma także burmistrzów, [...]ntów, lekarzy.../
Odpowiedz
-8
@ qq
dnia 06.04.2017, 16:54 · Zgłoś
Całkowita racja, ale słyszałem plotki że za obecną sytuacją lobbuje właściciel stacji BLISKA, ponieważ dzięki temu całe miasto przepycha się koło stacji i zwiększa się rzesza potencjalnych klientów ;/
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.