Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Burmistrz Jasła podpisał Europejską Kartę Równości

201

Prezydenci i burmistrzowie z 16 polskich miast podpisali w Poznaniu Europejską Kartę Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym. Wśród nich był burmistrz miasta Jasła – Ryszard Pabian. - Podpisałem tę kartę i cieszę się, że jestem wśród tych 16 miast, które są prekursorami tego działania. Równość kobiet i mężczyzn w naszym mieście funkcjonuje i chcę, aby tak dalej było – powiedział.

fot. Jacek Kordus/ Związek Miast Polskich

11 października w Poznaniu 16 samorządowców podpisało Europejską Kartę Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym. Dzięki temu znaleźli się w gronie blisko 2 tysięcy samorządów w całej Europie. Podpisali ją m.in. władze Jasła, Krosna, Bydgoszczy, Lublina, Poznania, Sopotu, Chełmna oraz Warszawy. Do tej pory Kartę przyjęły 1844 samorządy w 36 krajach Europy.

fot. Jacek Kordus/ Związek Miast Polskich

Karta zobowiązuje samorządy lokalne i regionalne do użycia ich kompetencji i wpływów w celu osiągnięcia większej równości w swojej społeczności. Podpisanie karty przez włodarzy miast jest formalnym wyrazem ich zaangażowania w propagowanie zasady równości kobiet i mężczyzn, a jednocześnie deklaracją wdrażania na własnym terenie wynikających z niej zobowiązań. W naszym mieście, a w szczególności w jasielskim magistracie ewidentnie jest respektowana ta zasada. Zarówno mężczyźni, jak również kobiety, a tych jest więcej, obsadzonych jest na stanowisku kierowniczym. - Podpisałem taką kartę i cieszę się, że jestem wśród tych 16 miast, które są prekursorami tego działania. Równość kobiet i mężczyzn w naszym mieście funkcjonuje i chcę, aby tak dalej było. Jest burmistrz, który ma dwie zastępczynie, ale jest również skarbnik i sekretarz, którzy są mężczyznami. Uważam, że jeżeli chodzi o nas to jest dostępność do funkcji – podkreślił na sesji Rady Miejskiej Jasła burmistrz Ryszard Pabian.

Włodarz miasta decydując się na podpisanie Karty Równości Kobiet i Mężczyzn zobowiązał się m.in. do zwalczania dyskryminacji i niekorzystnych zjawisk odnoszących się do płci, ale również do kierowania się sześcioma zasadami:

- równość kobiet i mężczyzn stanowi fundamentalne prawo

- zagwarantowanie, że równość kobiet i mężczyzn, różnorodne formy dyskryminacji i nierównego traktowania są brane pod uwagę

- zrównoważony udział kobiet i mężczyzn w procesie decyzyjnym jest warunkiem demokratycznego społeczeństwa

- eliminacja stereotypów opartych na płci jest podstawą osiągnięcia równości kobiet i mężczyzn

Włączając kwestie płci do wszystkich działań samorządów lokalnych i regionalnych konieczne jest promowanie równości kobiet i mężczyzn

Właściwie opracowane plany działania i programy są koniecznymi narzędziami do promowania równości kobiet i mężczyzn

Radny Krzysztof Czeluśniak wyraził swoje oburzenie w związku z przyjęciem przez burmistrza Europejskiej Karty Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym z uwagi na brak konsultacji i rozmów z radnymi. Jak podkreślał w Karcie jest zapis, że powinien publicznie angażować się i przyczyniać do realizacji zasady równości kobiet i mężczyzn w życiu lokalnym, poprzez ogłoszenie faktu podpisania Karty po dyskusji na jej temat i przyjęciu przez najwyższy organ. - Czy miałem takie uprawnienia? Nie, takiego nie miałem, bo nie musiałem mieć ze strony rady. Dyrektor Związku Miast Polskich poinformował nas przed podpisaniem Kart, że takich uprawnień mieć nie trzeba. Nie widzę w tym nic zdrożnego. Tytuł jest „ praw kobiet i mężczyzn”, „równouprawnienie kobiet i mężczyzn w życiu lokalnym”. Dla mnie to jest najistotniejsze i jestem za tym, aby takie równouprawnienia w naszym mieście miały miejsce – wyjaśnił burmistrz R. Pabian

id

Napisany dnia: 28.10.2021, 13:38

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Ptz
dnia 30.10.2021, 22:08 · Zgłoś
Ten rząd założył mężczyzną humonto na głowę,
I zrobię z nich pantoflarzy.
Odpowiedz
1
@ Az
dnia 30.10.2021, 21:27 · Zgłoś
W Polsce mężczyźni są gorzej traktowani jak kobiety,
Maja mniejsze prawo niż kobiety na przykład w sądach
Jeżeli dochodzi do rozwodu sąd staje po stronie kobiety
Mężczyzna wtedy traci wszystko dom dziecko i staje się płatnikiem
To jest trochę niesprawiedliwe i krzywdzące dla mężczyzn.
Odpowiedz
1
@ Kato
dnia 29.10.2021, 18:30 · Zgłoś
o jacy wszyscy uciskani... serce płacze.
Odpowiedz
2
@ ppp
dnia 29.10.2021, 17:40 · Zgłoś
pewnie jeszcze nie swoim długopisem...
... narysował trzy krzyzyki czy za niego ktoś podpisał ??
Odpowiedz
4
@ Zbigniew
dnia 29.10.2021, 16:18 · Zgłoś
Tego się niie da czytać!!!
Odpowiedz
3
@ Wa
dnia 29.10.2021, 15:56 · Zgłoś
W Polsce kobiety mają większe prawa od mężczyzn
Mężczyźni pracują 5 lat dłużej
, do dzieci mają mniejsze prawa
Państwo ich wykorzystuje jako bankomaty dla kobiet.
Odpowiedz
-3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 17:05 · Zgłoś
Najpierw mężczyźni zniewolili kobiety, uniemożliwiając pracę zawodową, a teraz mają pretensje o to, że założyli chomonto także sobie. Patriarchat niszczy wszystkich. Kobieta zredukowana do roli żony i matki jest oczywiście "uprzywilejowana" także w sądzie, gdy trzeba komuś przyznać opiekę, bo mężczyźni stworzeni są przecież do "wyższych" celów niż pieluchy i bawienie dzieci. Pracują dłużej, co dyktuje tylko biologia, ale więcej zarabiają i nie mają tzw. drugiego etatu. Pytanie więc, kto jest bardziej urobiony?
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 30.10.2021, 13:12 · Zgłoś
Powtarzasz się. Skąd ten ból, pewnie rozwiedziony zmuszony do płacenia alimentów NA DZIECI?
Odpowiedz
-5
dnia 29.10.2021, 12:13 · Zgłoś
Bardzo słuszna decyzja ‼️na miarę Jasła w 21wieku i Naszego regionu w UE
Odpowiedz
8
@ Pioter
dnia 29.10.2021, 15:21 · Zgłoś
Coś wspaniałego pokonując 3km w 1 godzine i tak codziennie zastanawiam czy oni wyrosli z bawiusiania się jak w przedszkolu zajmują się podpisywaniem porozumień nic nie wnoszacych, zamiast zająć się czums pożytecznym. Tzn obwodnica!!!
Odpowiedz
0
@ kros
dnia 29.10.2021, 10:47 · Zgłoś
Czeluśniak oczywiście przeciw. Ale cóż zawsze jest kontrowersyjny i chyba o to mu chodzi
Odpowiedz
2
@ do kros wspierasz emigrantów
dnia 29.10.2021, 21:55 · Zgłoś
czytaj ze zrozumieniem
Artykuł 10 – Różnorodne formy dyskryminacji i nierównego traktowania Wprowadzenie określonych środków uwzględniających szczególne potrzeby kobiet i mężczyzn emigrantów.
Odpowiedz
6
@ gość
dnia 29.10.2021, 10:08 · Zgłoś
Baranki z Jasła i tak w następnych wyborach wybiorą tą Elitę, która teraz rządzi. Trzeba brać przykład z wyborców z Gminy Tarnowiec.
Odpowiedz
4
@ Kiler
dnia 29.10.2021, 08:40 · Zgłoś
Ludek ciemny do pani 'dragonass"!Z całym szacunkiem
PANI niby "wykształcona"Przepraszam ale tego nie widać
Po "pani'wpisach!Szacunku dla innych proszę!Nie jest pani
Pępkiem Jasła!!!
Odpowiedz
-1
@ nero
dnia 29.10.2021, 08:59 · Zgłoś
Prawda boli? Przecież kobieta prawdę pisze.
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 14:35 · Zgłoś
Na mój szacunek to sobie trzeba zasłużyć, proszę pana.
Odpowiedz
0
@ NIE będziemy płakać po kijakowej!
dnia 29.10.2021, 08:31 · Zgłoś
No jakie płcie? Miało być nr 1 i 2 . A i tak byłyby awantury, że ktoś ma 2, więc jest gorszy, więc lepiej jak będzie 0 i 0.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 08:35 · Zgłoś
A co z tymi 56 płciami? Przecież jeszcze niedawno mówienie tylko o 2 płciach było "myślozbrodnią"! Czyżby zmieniła się "prawda etapu"?
Odpowiedz
1
@ nero
dnia 29.10.2021, 08:35 · Zgłoś
Płcie są dwie, sieroto. Mylisz z tożsamością płciową.
Odpowiedz
-1
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 09:16 · Zgłoś
Widzę, że na ten odcinek został skierowany nowy troll zadaniowany - albo odżył stary z nowym nickiem. Lepiej nie karmić, to wtedy wcześniej zdechnie.
Odpowiedz
-2
@ BogdanT
dnia 29.10.2021, 09:56 · Zgłoś
@nero - mam tylko nadzieję, że ktoś Ci za to płaci...

Bo jeśli jest inaczej to - serdecznie współczuję... Nie poddawaj się, życie czasem lubi zaskakiwać i wszystko jeszcze można zmienić...
Odpowiedz
5
@ nero
dnia 29.10.2021, 10:28 · Zgłoś
A ja współczuję wypranego mózgu. Czyżbyś był bliźniakiem Krzysia Kasprzaka?
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:55 · Zgłoś
Naprawdę chcesz, żebyśmy Ci już nie odpisywali, Abnegacie?;/)
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:56 · Zgłoś
Po co się tak chwalić, że się nie zrozumiało albo uwielbia manipulacje? To częsta przypadłość dziaderstwa...
Odpowiedz
3
@ ty drgonse poczytaj se
dnia 29.10.2021, 21:53 · Zgłoś
Artykuł 13 – Edukacja i kształcenie ustawiczne

(3) Sygnatariusz uznaje potrzebę likwidowania stereotypów ról kobiet i mężczyzn we wszystkich formach edukacji. W tym celu zobowiązuje się do następujących środków:
 Sprawdzania materiałów edukacyjnych szkół i innych programów edukacyjnych oraz metod nauczania, w celu zapewnienia, że zwalczają one stereotypowe postawy i praktyki
 Podjęcie specjalnych działań zachęcających do podejmowania nie tradycyjnych wyborów kariery (nie tradycyjnych zawodów przypisanych konkretnej płci)
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 30.10.2021, 11:48 · Zgłoś
No i co rybeńko? Masz problem, że na obrazku w książce będzie facet wieszający pranie?
Odpowiedz
10
@ Zenek
dnia 29.10.2021, 07:55 · Zgłoś
Za robotę niech się weźmie a nie bzdetami
Się zajmuje
Odpowiedz
4
@ BogdanT
dnia 29.10.2021, 05:35 · Zgłoś
Jak świat długi i szeroki to kobieta różni się od mężczyzny a mężczyzna od kobiety i żaden dokument tego nie zmieni a już na pewno nie R. Pabian.
Mnie martwi jedno.
Podpisał to bo on chce aby dalej tak było. Ktoś pomyśli, no super, włoodarz, myśli i coś chce. Ale tak z pozoru prosta chęć świadczy o jednym -...
A konsultował? A pytał mieszkańców? A mówił, że takie coś będzie miało miejsce i czy jest chęć miasta na podpisanie?
Moim zdaniem - Co z tego, że on chce... Ale czy chcą mieszkańcy?

Wiem, że skala porównania nie ta, ale Bill Gates w swoich wywiadach dotyczących zmiany na ziemi również mówi, że on chce...
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 06:26 · Zgłoś
Owszem. Różni się, ale to nie znaczy, że te różnice można przeciwko komuś niesprawiedliwie wykorzystywać, czego nie ogarnia ludek ciemny.
Odpowiedz
6
@ racjonalista Jerzy
dnia 29.10.2021, 07:19 · Zgłoś
Podpisał, bo kumple podpisywali. Bo uznał, że to takie trendy i na topie. Naprawdę sądzicie, że coś się zmieni bo burmistrz taki stek bzdur podpisał?
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 08:31 · Zgłoś
Wystawił na pośmiewisko siebie i Miasto. Jeżeli uważa, że to mu pomoże w przyszłej kampanii wyborczej, to znaczy, że nie nadawał się na to stanowisko od początku.
Odpowiedz
-1
@ nero
dnia 29.10.2021, 08:36 · Zgłoś
Twoje teksty to pośmiewisko
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 09:01 · Zgłoś
Lubisz grać w ping-ponga? Bo ja nie.
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:57 · Zgłoś
Nie pomoże. Oby. Ale nie z powodu Karty.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:58 · Zgłoś
Karta jest o równości, nie braku różnorodności, yntelygencie.
Odpowiedz
2
@ Norwida
dnia 29.10.2021, 02:51 · Zgłoś
Eliminacja stereotypów opartych na płci on ona to stereotyp który trzeba zwalczać ono jest ok to nowum zgodne z linią karty i promowane w UE to se strzelił w kolano
Odpowiedz
2
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 23:52 · Zgłoś
Cytaty z "Europejskiej Karty Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym":

"[Wprowadzenie].
Te nierówności są wynikiem społecznych konstrukcji bazujących na licznych stereotypach obecnych w rodzinie, edukacji, kulturze, mediach, miejscu pracy, społeczeństwie. Jest wiele dziedzin, w których możliwe są działania, poprzez przyjęcie nowego podejścia i wprowadzenie strukturalnych zmian.

Cz.I - Zasady
4. Eliminacja stereotypów opartych na płci jest podstawą osiągnięcia równości kobiet i mężczyzn.
Władze lokalne i regionalne muszą promować eliminację stereotypów i przeszkód, które przyczyniają się do nierównego statusu kobiet i które mają wpływ na nierówny podział ról pomiędzy kobietami i mężczyznami w życiu politycznym, gospodarczym, społecznym i kulturalnym.
Artykuł 6 – Przeciwstawianie się stereotypom
(1) Sygnatariusz zobowiązuje się do zwalczania, tak dalece jak to możliwe, uprzedzeń, praktyk i użycia języka i obrazów, które oparte są na idei wyższości lub niższości jednej z płci, czy stereotypowych rolach kobiet i mężczyzn.
(4) Dążąc do równości kobiet i mężczyzn Sygnatariusz przeprowadzi działania i kampanie podnoszące świadomość o krzywdzącym wpływie stereotypów płci."
---
Czy to wystarczy, aby nie mieć wątpliwości co do ideologicznego charakteru tego dokumentu? Chodzi krótko mówiąc o walkę ze "stereotypami", czyli kulturowym postrzeganiem roli płci w życiu społecznym. Za tym kryją się cele NWO nie deklarowane expressis verbis, czyli - zniszczenie rodziny, tradycji, pozbawienie ludzi tożsamości płciowej, stworzenie chaosu w życiu społecznym. Krótko mówiąc - zamiana ludzkości w stado bezpłciowych humanoidów, którymi będzie można rządzić jak stadem baranów. Tak, jak kiedyś usiłowano stworzyć nowego "człowieka sowieckiego" - tak dzisiaj inna komuna usiłuje stworzyć nowego człowieka na modłę postępacko-lewacką.
Odpowiedz
5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 00:05 · Zgłoś
Niektórym biedakom wszystko kojarzy się sowietyzmem. I dlatego TIR-y są OK, a traktory już nie xD
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 01:36 · Zgłoś
W czasach hasła "kobiety na traktory" nie było TIR-ów w dzisiejszym rozumieniu, stąd też porównanie jest bezsensowne. Natomiast nie jestem w stanie ocenić, czy wpływ wibracji ciągników TIR-ów na narządy rodne jest porównywalny z tym na traktorach. Zresztą, po co dzisiaj kobietom narządy rodne, skoro "aborcja to życie"?
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 06:28 · Zgłoś
Panie Abnegat, ktoś, kto chce zatrzymać kobietę w kuchni (taki stereotyp), najwyraźniej nie wie, co z nią robić w sypialni.
Odpowiedz
-2
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 08:25 · Zgłoś
Kuchnia to technologia i ja bym nie pozostawiał tego miejsca do wyłącznej dyspozycji kobiet, które mogą tam pełnić jedynie rolę odtwórczą, ale nie twórczą. Dlaczego szefami kuchni w hotelach, restauracjach itp. instytucjach są mężczyźni? To też stereotyp, czy racjonalny wybór?
Natomiast co do sypialni - nie bardzo widzę sens mieszania jej z kuchnią, chyba, że chodzi o analogię do kobiecego braku inwencji w kuchni?
Odpowiedz
-4
@ kros
dnia 29.10.2021, 10:51 · Zgłoś
A ja wole być lewakiem niz pisowcem z takimi pogladami jak abnegat
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 14:37 · Zgłoś
No i znowu stereotyp, że kobieta niby jest za głupia, żeby ogarnąć współczesną technologię. Ciekawe, czy pana żona wie, że jest głupsza od zmywarki.
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:46 · Zgłoś
Porównanie jest sensowne, bo pokazuje, że rzecz dotyczy głupiego skojarzenia. Tym, którym przeszkadzaja traktory, już nie przeszkadzają samochody. Bo ich zwyczajnie nie było w haśle. I przy okazji - czy rolnicy to komuniści?;-)

PS Aborcja to zabieg często ratujący życie.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 16:34 · Zgłoś
Kucharze są od serwisu, nie serwisowania technologii, a stanowiska szefowskie w kuchniach hoteli obsadzają mężczyźni tak jak w pozostałych branżach, czyli stereotyp właśnie. A skoro inwencję w kuchni mają mężczyźni (bo przecież bywają szefami kuchni), to chyba powinieneś się z jakimś przespać i mieć choć raz udany seks:-)
Odpowiedz
4
@ ty drgonse poczytaj se
dnia 29.10.2021, 21:51 · Zgłoś
nie chodzi o kobiety czytaj ze zrozumieniem
Artykuł 10 – Różnorodne formy dyskryminacji i nierównego traktowania Wprowadzenie określonych środków uwzględniających szczególne potrzeby kobiet i mężczyzn emigrantów.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 30.10.2021, 11:50 · Zgłoś
Masz rybeńko jakiś problem z ograniczaniem dyskryminacji?
Odpowiedz
-13
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:28 · Zgłoś
No i wylał się ciemnogród z komentarzy. Z pewnością żaden z "inteligentów" nie przeczytał Karty.
Odpowiedz
9
@ ixi
dnia 28.10.2021, 18:43 · Zgłoś
Na szczęście jesteś ty i zwierzak. Obrońcy tęczy ,postępowi miłośnicy mordowania nienarodzonych dzieci, urodzeni wasale - teraz wskazówka kompasu pokazuje na Brukselę, ale kto wie może się przesunąć na Moskwę, Berlin lub nawet Tel Aviw. Wy, światli i uczeni w waszej tolerancji chcecie zawrzeszczeć każdego kto ma inne zdanie i boicie się debat jak diabeł święconej wody. Wy postępowi patrzący na świat przez tęczowy rozporek z piórkiem w D na paradzie zboczeńców...Czy przyjeliscie do swoich domostw "biednych imigrantów" z granicy białoruskiej? Przecież wy, superior race, cały czas nas puczacie co i jak jest chrześcijańskie! Tyle tylko że tego w dziełach Lenina czy Marksa nie ma..a na koniec klęknięcie przepraszając cały postępowy Świat za ten nasz ciemnogród.
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:47 · Zgłoś
Jedno pytanie, obrońco glorietki; czytałeś Kartę?
Odpowiedz
-4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 19:26 · Zgłoś
O czym chciałbyś „debatować”? O miejscu faszyzmu w debacie publicznej, bo jak nie, to poczujesz się dyskryminowany? I w czym mam jeszcze wyręczać państwo? Jeśli uważam, że ma się zaopiekować sierotami, to zapytasz mnie, czy już jakieś przygarnąłem pod swój dach? A jak napiszę, że masz nie kraść, to jestem zobowiązany dać Ci kwotę, którą chcesz sobie przywłaszczyć, bo inaczej nie mam prawa oczekiwać, żebyś nie popełniał kradzieży?
Odpowiedz
4
@ iksiński
dnia 28.10.2021, 20:13 · Zgłoś
dragoness - to o czym jest ta karta? Bo, oprócz tego, że kompletnie o niczym to o czym jeszcze?
Odpowiedz
-1
@ iksiński
dnia 28.10.2021, 20:14 · Zgłoś
p.s.

Poza wiekopomnym odkryciem, że nawet naga kobieta ma coś do zaoferowania? Art. 19.2.c
Odpowiedz
0
@ iksiński
dnia 28.10.2021, 20:19 · Zgłoś
p.s.

I odkryciem, że kobiety powinny dostawać mniejsze mieszkania, bo sobie nie radzą ze sprzątaniem. Art. 19.2.a
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 28.10.2021, 21:03 · Zgłoś
Mam daleko i głęboko utopijne karty marksistów
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 28.10.2021, 21:05 · Zgłoś
Z tobą "debatować" hahaaa, nie dam rady zniżyć się tak nisko
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 21:08 · Zgłoś
Nie wiem kto tu jest głupszy, wy, czy wasz sprzęt AGD mylnie nazwany kobietą.
Odpowiedz
2
@ iksiński
dnia 28.10.2021, 21:11 · Zgłoś
Mówiąc inaczej: dragoness nie przeczytała dokumentu? Jakie to zabawne.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 21:12 · Zgłoś
Artykuł 19 – Mieszkalnictwo
(1) Sygnatariusz uznaje prawo do mieszkania, i potwierdza, że dostęp do mieszkalnictwa dobrej
jakości jest jedną z najbardziej podstawowych potrzeb ludzkich, istotną dla dobrego
samopoczucia poszczególnych osób jak i ich rodzin.
(2) Sygnatariusz uznaje dalej, że kobiety i mężczyźni mają często specyficzne i odmienne potrzeby
w związku z mieszkalnictwem, które muszą być w całości brane pod uwagę, łącznie z faktem,
że:
(a) Kobiety mają średnio mniejsze dochody i środki niż mężczyźni i dlatego wymagają
mieszkań, na które mogą sobie pozwolić;
(b) Kobiety są głowami gospodarstw domowych w większości rodzin niepełnych, z
wynikającymi z tego potrzebami dostępu do mieszkalnictwa socjalnego;
(c) Słabi i mało zaradni mężczyźni stanowią większość wśród bezdomnych.
(3) Sygnatariusz zobowiązuje się dlatego do:
15
(a) zapewnienia i promowania dostępu do mieszkań o odpowiedniej wielkości i
standardzie, w odpowiednim otoczeniu i dostępem do istotnych usług;
(b) podjęcia kroków zapobiegających bezdomności a w szczególności zapewnienia
pomocy bezdomnym, opartej na kryterium potrzeby i braku dyskryminacji;
(c) kształtowania, w ramach swoich kompetencji, takich cen mieszkań aby były one
dostępne dla osób o niższych dochodach.
(4) Sygnatariusz zapewnia, że promuje równe prawo kobiet i mężczyzn do bycia dzierżawcą,
właścicielem lub inną formą właściciela nieruchomości, domu. W tym celu Sygnatariusz używa
swoich kompetencji i wpływów tak, aby zapewnić kobietom i mężczyznom równy dostęp do
hipoteki czy innej formy pomocy finansowej i kredytu na cele mieszkaniowe.

Pan iksiński, jak inni obrońcy glorietek ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem.
Odpowiedz
5
@ iksiński
dnia 28.10.2021, 21:31 · Zgłoś
I czego nie zrozumiała dragoness z pkt. 2a? Że kobiet nie stać na duże mieszkanie, więc powinny dostać mniejsze? Czego dragoness nie zrozumiała z pkt. 2c? Że kobieta nawet naga ma czym zapłacić za dach nad głową? Dragoness może umie czytać ale przeczytanych słów nie umie sobie przetworzyć na język dla siebie zrozumiały, więc musi operować gotowymi regułkami, które nie wymagają od dragoness myślenia ale dzięki ich cytowaniu dragoness może się poczuć mądra. A nawet mądrzejsza od innych.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 22:49 · Zgłoś
Zapytałem o to, czy chciałbyś o faszyzmie jako części wolności słowa, a nie o to z kim. Rozumiem, że chciałbyś. Nie jestem zaskoczony.
Odpowiedz
4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 22:57 · Zgłoś
Kolego, wystarczy nie udawać, że się nie rozumie 2a i 2c, zrównać dochody i wyemancypować wszystkich niezależnie od płci, a wtedy także nagiemu mężczyźnie będzie łatwiej.
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 22:59 · Zgłoś
Wystarczy dowiedzieć się, o co chodzi w równości społecznej, zamiast pleść o utopii na podstawie różnic we wzroście czy wadze.
Odpowiedz
2
@ Norwida
dnia 29.10.2021, 02:45 · Zgłoś
Ty czytałaś trolu
Odpowiedz
1
@ Norwida
dnia 29.10.2021, 02:47 · Zgłoś
Ty mądra a zacytuj artykuł 4 i 10 w całości
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 06:29 · Zgłoś
Panie iksiński, twoja interpretacja jest stereotypowa i krzywdząca. Jeśli dotychczas tego nie zrozumiałeś, to już nie ma szans.
Odpowiedz
2
@ ty drgonse poczytaj se
dnia 29.10.2021, 21:50 · Zgłoś
tomku nie chodzi o kobiety czytaj ze zrozumieniem
Artykuł 10 – Różnorodne formy dyskryminacji i nierównego traktowania Wprowadzenie określonych środków uwzględniających szczególne potrzeby kobiet i mężczyzn emigrantów.

Artykuł 13 – Edukacja i kształcenie ustawiczne

(3) Sygnatariusz uznaje potrzebę likwidowania stereotypów ról kobiet i mężczyzn we wszystkich formach edukacji. W tym celu zobowiązuje się do następujących środków:
 Sprawdzania materiałów edukacyjnych szkół i innych programów edukacyjnych oraz metod nauczania, w celu zapewnienia, że zwalczają one stereotypowe postawy i praktyki
 Podjęcie specjalnych działań zachęcających do podejmowania nie tradycyjnych wyborów kariery (nie tradycyjnych zawodów przypisanych konkretnej płci)
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 30.10.2021, 11:51 · Zgłoś
Powtarzasz się.
Odpowiedz
-2
@ akuku
dnia 28.10.2021, 18:05 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 18:12 · Zgłoś
Zgadza się, z tym, że porównanie Jasła do innych zlewaczonych samorządów, jak Warszawa, Poznań, Wrocław czy Łódź przywodzi na myśl stare polskie powiedzenie: "konie kują, żaba nogę podstawia".
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:48 · Zgłoś
Zna pan jakieś inne określenie poza tym, używanym przez Lenina?
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 22:39 · Zgłoś
Tak - "postępactwo", może nawet bardziej adekwatny, gdyż "lewactwo" błędnie sugeruje związek z lewicą, chociaż publicystycznie jest bardziej nośne.
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 00:06 · Zgłoś
Dziaderstwo.
Odpowiedz
2
@ Norwida
dnia 29.10.2021, 02:44 · Zgłoś
Babo znasz cała kartę wiesz co tam jest ukryte to poczytaj ...trolu
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 06:31 · Zgłoś
No i widzisz, Abnegacie, używasz bezmyślnie słowa, którego nie rozumiesz. Przykre. Lenin tak nazywał demokratyczną opozycję :-D
Odpowiedz
7
@ ,,,,,
dnia 28.10.2021, 18:04 · Zgłoś
równosc kończy się w wieku 19 lat przy kwalifikacji wojskowej w czasie wojny i w wieku emerytalnym
Odpowiedz
-5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 18:28 · Zgłoś
Nie, wcześniej. Z chwilą, gdy uświadamiasz sobie, że darmowy papier toaletowy jest w publicznych wc-tach oczywistością, a podpaski już nie. Ale jesteś uprzywilejowany i żyjesz w patriarchalnym świecie, więc przyjmujesz tylko własną perspektywę.
Odpowiedz
11
@ toastt
dnia 28.10.2021, 18:03 · Zgłoś
Panie Burmistrzu, proszę zająć się stanem Jasła, a nie bawić się w skrajnie lewackie zagrywki. Prawdziwa równość kobiet i mężczyzn to zatrudnianie ludzi według ich kompetencji i umiejętności, a nie ze względu na parytety. To, co uprawia lewica trudno nazwać jakimkolwiek myśleniem. Proszę zobaczyć co dzieje się w USA, jak ten kraj cofa się w rozwoju przez lewackich idiotów, to samo dzieje się też krajach zachodu, należących do UE. Nie idźmy tą drogą. Kobieta czy mężczyzna są wielcy przez to kim są i co umieją, a nie przez to co mają w kroczu.
Odpowiedz
8
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 18:10 · Zgłoś
Burmistrz swoim wyglądem zaprzecza tej "równości", bo gdyby był konsekwentny, to powinien przede wszystkim zgolić zarost, który jest wyzywającym przejawem tzw. (przez lewactwo) "męskiego szowinizmu". Ale czy od lewactwa można wymagać logiki i konsekwencji?
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 18:32 · Zgłoś
Równość nie spadła z nieba.
Odpowiedz
2
@ G
dnia 28.10.2021, 18:01 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-5
@ Koment
dnia 28.10.2021, 18:00 · Zgłoś
Wszystkie Ryśki to równe chłopaki.
Odpowiedz
-5
@ a.lechowski
dnia 28.10.2021, 17:12 · Zgłoś
GruntujemyCnotyNiewieście.
Strajk Kobiet rozpoczął protest przed resortem edukacji oraz przed siedzibami kuratoriów, szkołami, placówkami edukacyjnymi w całej Polsce. Przed bramą ministerstwa zgromadziła się grupka osób. W rękach trzymają tęczowe flagi i tekturowe banery z hasłami "Wiedza, Bunt, Odwaga, Niezależność". Akcja #GruntujemyCnotyNiewieście to nawiązanie do wypowiedzi doradcy ministra Przemysława Czarnka.

[...]
Odpowiedz
7
@ Europejska Karta Równości
dnia 28.10.2021, 17:11 · Zgłoś
co za bezsens. jeżeli kobieta jest bardzo dobra w danej dziedzinie to normalne że kobieta jest tą wiodącą ...i na odwrót w przypadku mężczyzny to ...on. ...po co takie karty i bzdurne podpisy. to nie średniowiecze.
Odpowiedz
45
@ ixi
dnia 28.10.2021, 15:50 · Zgłoś
Żałosny i miałki człowiek. Bzdurami bez pokrycia się zajmuje zamiast wsiąść się za rządzeniem. Widać przerosło go to wszystko...

Swoją drogą "równość" to wymysł marksistów..bzdura kompletna.
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:55 · Zgłoś
I dlatego podatki mamy po równo, choć to przecież "komuna"?
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 28.10.2021, 18:34 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
39
@ Hh
dnia 28.10.2021, 15:44 · Zgłoś
Ekskomunikować burmistra a taki patriota na imprezach patriotycznych a dzieci chce demoralizawac hanba
Odpowiedz
31
@ Szlachetnypiątek.PL
dnia 28.10.2021, 15:31 · Zgłoś
Ja popieram szlachetny piątek tam są cenne informacje
Odpowiedz
29
@ POPIS
dnia 28.10.2021, 15:51 · Zgłoś
Spadaj do Moskwy komuchu
Odpowiedz
11
@ mrX
dnia 28.10.2021, 15:11 · Zgłoś
Co prawda lepiej nam od tego nie będzie, ale od razu weselej. Taki ładny burmistrz przy takim ładnym stole.

A sterty śmieci na XX-lecia jak leżały, tak leżą.
Odpowiedz
5
@ tak
dnia 28.10.2021, 15:48 · Zgłoś
To akurat jest rzecz gustu, dla mnie nie jest.
Odpowiedz
-3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 14:46 · Zgłoś
Z wyjątkiem, gdy kobieta albo mężczyzna jest lgbt? Bo czy nie jesteśmy (byliśmy?) w strefie "wolnej od ideologii..."? I czy równościowość to nie ideologia? Oczywiście, że tak - ale jak najbardziej słuszna.
Odpowiedz
0
@ Malach
dnia 28.10.2021, 14:51 · Zgłoś
Oczywiście, że słuszna, ale ważniejsze jest to jak twórcy dokumentu rozumieją wolność?
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:09 · Zgłoś
Jakoś inaczej niż zwykle?
Odpowiedz
2
@ Malach
dnia 28.10.2021, 15:34 · Zgłoś
No raczej tak co pokazuje paradoks skandynawski i największe na świecie różnice w cechach osobowości i zainteresowaniach między płciami w tym regionie, które jeszcze się zmaksymalizowały z powodu polityki równości.
Wszystkie badania pokazują, że im bardziej egalitarne państwo, tym większe różnice w cechach osobowości między płciami.
Różnice w wyborach ścieżek zawodowych między kobietami, a mężczyznami istnieją również z innych powodów niż uspołecznianie.
Uśredniając mężczyzni są bardziej zainteresowani rzeczami, a kobiety osobami.
Definicja jest więc bardzo ważna i chciałby zobaczyć ponadto jak egzekwuje się to w mieście gdzie jest problem z tysiącem innych bardziej prozaicznych rzeczy.
Odpowiedz
-3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:44 · Zgłoś
O czymś piszesz, ale nie cytujesz na poparcie. A co ważniejsze - czy różnice w cechach osobowościowych upośledzają kompetencje? Jaki jest wpływ czynników innych niż uspolecznianie? I co to ma wszystko wspólnego z wolnością? Czy chodziło o równość?
Odpowiedz
39
@ racjonalista Jerzy
dnia 28.10.2021, 14:33 · Zgłoś
Czyli teraz, gdy będzie trzeba wnieść do magistratu np. lodówkę to w ramach równego dostępu do pracy burmistrz będzie do tego wołał kobiety? Zaczyna mi się podobać to równouprawnienie!
Odpowiedz
3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:48 · Zgłoś
Niekoniecznie. Ale gdy będą zatrudniać do pielęgnacji powierzchni płaskich, to nie ma powodu nie zatrudnić mężczyzny. Uniesie Nie tylko lodówkę, ale także wiadro z wodą i mopa.
Odpowiedz
3
@ iksiński
dnia 28.10.2021, 20:07 · Zgłoś
Wreszcie zostaniesz zatrudniony na stanowisku godnym twego rozwoju intelektualnego! A jak jeszcze do mopa dołożą ci tablet to będziesz dla burmistrza mógł hymny pochwalne pisać!
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 23:13 · Zgłoś
A tak w ogóle to nie masz argumentów?
Odpowiedz
39
@ Lgb
dnia 28.10.2021, 14:33 · Zgłoś
Uważajcie na dzieci bo jutro będą robić tęczowy piątek gendery
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:25 · Zgłoś
Lecz się, człowieku.
Odpowiedz
28
@ Malach
dnia 28.10.2021, 14:21 · Zgłoś
Utopijny dokument, który jest przede wszystkim nie do wyegzekwowania, kolejna rzecz jest taka, że w Jasle nie płeć i nie kompetencje decydowały zawsze o obsadzie stanowisk.
Kolejna sprawa, nie jest nic wyjaśnione jak ten dokument rozumie równouprawnienie i czy równouprawnienie oznacza 50% kobiet w kopalniach i zawodach fizycznych, równy wiek emerytalny etc.
Jaślanom powinno się to spodobać, bo oni lubią ładnie brzmiące slogany bez pokrycia, demagogię i utopie.
Równouprawnienie tak, ale w oparciu o kompetencję i inteligencję.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:37 · Zgłoś
Różnice biologiczne nie usprawiedliwiają nierównego traktowania. Czy gdy mamy dwóch górników, z których jeden ma mniejszą masę mięśniową od drugiego, to czy ten pierwszy powinien z automatu dostawać niższe wynagrodzenie? Albo czy równość ma oznaczać, że od tej pory faceci-chucherka będą obsadzać 50% stanowisk pod ziemią? Bo chyba tym bardziej powinni, prawda? Dlaczego to ma nagle przebiegać wg płci, skoro z płcią nie ma ostatecznie wiele wspólnego? Naprawdę myślisz, że dominacja mężczyzn na stanowiskach wynika z ich inteligencji i kompetencji? Wiek emerytalny? A co z tzw. drugim etapem, który póki co jest domeną kobiet?
Odpowiedz
25
@ Ba
dnia 28.10.2021, 14:16 · Zgłoś
Teraz będzie lgbt w szkołach wprowadzał burmistrzu wstyd!!!
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 21:14 · Zgłoś
Puknij się w głowę.
Odpowiedz
1
@ do Ba
dnia 29.10.2021, 10:12 · Zgłoś
Nie podniecaj się jeszcze nie wprowadza!
Odpowiedz
41
@ V
dnia 28.10.2021, 14:13 · Zgłoś
Sprzedawczyk!!!
Odpowiedz
38
@ disko
dnia 28.10.2021, 14:13 · Zgłoś
Czyli teraz mężczyź
ni będą w tym samym wieku przechodzić na emeryturę a kobiety będą dźwigać więcej?
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:24 · Zgłoś
Rozumiem, ze słoń jest inteligentniejszy i "równiejszy" od ciebie, bo dźwiga więcej?
Odpowiedz
1
@ disko
dnia 29.10.2021, 10:03 · Zgłoś
@dragoness Bardziej mi chodziło o równość wynikającą z kodeksu pracy, po co od razu obrażać? To takie niepedagogiczne...
Odpowiedz
-2
@ nero
dnia 29.10.2021, 12:17 · Zgłoś
Przecież nie obraża. Stwierdziła fakt.
Odpowiedz
-18
@ brytyjczyk
dnia 28.10.2021, 14:00 · Zgłoś
czelusniak porażka...
Odpowiedz
4
@ 2727
dnia 28.10.2021, 13:59 · Zgłoś
Chodzi o równość szans, wakatów, czy równość wyników.
Jak to będzie egzekwowane i kiedy te mniej prestiżowe zawody będą obsadzane przez kobiety?
Odpowiedz
5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:19 · Zgłoś
Żeby wyniki mogły być równe, to najpierw trzeba równych szans. Czy np. nauczyciel_ka to prestiżowy zawód? Powinien, ale chyba nie jest. Sprzatacz_ka? Obsadzają głównie kobiety...
Odpowiedz
1
@ 2727
dnia 28.10.2021, 15:43 · Zgłoś
Jednym z pytań jakie należałoby sobie zadać jest: jaki jest cel tworzenia społeczeństwa oferującego maksymalną równośc szans?
Aby zmaksymalizować u ludzi możliwość wolnego wyboru, a jeśli maksymalizuje się u ludzi możliwość wolnego wyboru, to również maksymalizuje się różnice w wyborach.
Nie da się mieć jednocześnie tego i tego.
Różnice między ludźmi nie są tylko konstruktem kulturowym, o czym twórcy takich idei za często zapominają.
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:52 · Zgłoś
Celem takiego społeczeństwa jest niedyskryminowanie. Jeśli obiektywnie nie ma powodu, aby cechy przyrodzone typu płeć utrudniały realizację jakiegoś celu, to nie powinny. Bo niby i czemu?
Odpowiedz
7
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 17:56 · Zgłoś
Zapewne nie pamiętasz hasła "kobiety na traktory" - to już było za komuny czerwonej i teraz jakby wraca za komuny zielonej. Bo niby czemu noc ma się różnić od dnia, zima od lata czy czarne od białego? To są kolejne wyzwania dla lewackich rewolucjonistów.
Ale nie można zapominać o tym, że chociaż wszyscy są równi, to niektórzy są jednak "równiejsi".
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:23 · Zgłoś
A kobieta się nie nadaje do prowadzenia traktora, panie Abnegat?
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 28.10.2021, 18:33 · Zgłoś
Kobiety na traktory...już przerabialiśmy to towarzyszko Kojak I słabo to wyszło. Ja rozumiem że wam się śni powrót do przeszłości, ale my już raz zwyciężyliśmy i zrobimy to jeszcze raz!
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 18:35 · Zgłoś
Czy kobieta za kierownicą też Cię jeszcze dziwi?
Odpowiedz
4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 18:36 · Zgłoś
Na TIR-ach mogą, na traktorach nie mogą... xD
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 18:42 · Zgłoś
@18:23
Nadaje się do prowadzenia traktora, również do pracy w kopalni, bo i takie przypadki były. Tyle tylko, że wibracje na traktorze są szkodliwe dla narządów rodnych, praca w kopalni też zapewne nie jest dla kobiet z różnych względów. Stąd też, w Kodeksie Pracy istniała kategoria prac wzbronionych dla kobiet, które to przepisy kilka lat temu usunięto i zastąpiono wykazem prac wzbronionych kobietom w ciąży i karmiących piersią. Zapewne, w ramach "równości".
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:50 · Zgłoś
Chętnie pójdę do kopalni, jeśli pan urodzi za mnie dzieci.
Odpowiedz
4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 19:17 · Zgłoś
Szkoda, że specyfiki kobiecej anatomii nie uwzględnia się już w tak wielu innych dziedzinach, mających o wiele większe przełożenie na codzienność i ochronę zdrowia niż przypadki rzadkiech zawodów.
Odpowiedz
4
@ horo
dnia 28.10.2021, 20:01 · Zgłoś
Do dragoness. Chętnie spłodzę dziecko, jak Pani pójdzie do kopalni. Proszę nie kompromitować zawodu nauczyciela.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 20:15 · Zgłoś
Może i spłodzisz ( z trudem), ale nie urodzisz. A to zalicza się do różnic między płciami. Biologicznych, podobnie jak siła fizyczna.
Odpowiedz
4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 20:20 · Zgłoś
Tak się pocisz przy spładzaniu jak przy machaniu kilofem? Współczuję xD
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 28.10.2021, 21:15 · Zgłoś
Chwileczkę! Przecież tęgie postępowe uczone głowy wyraźnie i głośno mówią że ze związku par jednopłciowych rodzą się dzieci. Tych tez jest pełno w necie..postępowo.
Oczywiście kibicuje towarzyszce nowej kariery w kopalni, tylko musi się pospieszyć zanim jej koledzy i koleżanki ekoterrorysci z EUSSR/TSUE do reszty pozamykają (tylko) polskie kopalnie..
Odpowiedz
2
@ Abnegat
dnia 28.10.2021, 22:27 · Zgłoś
@18:50
No cóż, w zakresie rodzenia dzieci kobiety są bezkonkurencyjne i nie śmiałbym podejmować próby podważenia tego faktu. Taka to niesprawiedliwa ta Natura, nie znająca pojęcia lewacko-postępackiej "równości".
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 23:08 · Zgłoś
Wyobraź sobie, że lesbijka może urodzić. Nawet kiedy jest w związku.
Facet z macicą (czyli transpłciowy) zresztą także. I związek także temu nie przeszkadza.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 23:09 · Zgłoś
Wystarczy wiedzieć, że nie chodzi o równość wzrostu czy wagi.
Odpowiedz
2
@ Zwierzę to nie czlowiek
dnia 29.10.2021, 01:32 · Zgłoś
To w psychiatryku jest dostęp do internetu!?
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 06:33 · Zgłoś
Rozumiem, panowie tradycjonaliści, że z racji tej natury, kobiecie przysługuje łańcuch na tyle długi, żeby sięgnął do kuchni i pokoju dziecinnego?
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 29.10.2021, 09:27 · Zgłoś
Jest taki wywiad na kanale British GQ z nijaka feminazistką Helen bodajże i Dr Jordanem Petersen..polecam, jeśli ktoś rozumie po angielsku..
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 29.10.2021, 09:30 · Zgłoś
W wywiadzie o którym wspomniałem powyżej dr Petersen roznosi na strzępy głupotę, brak logiki, zaprzeczanie faktom historycznym i naukowym przez ideologię neo marksizm z "RÓWNOŚCIĄ"włącznie..polecam serdecznie. Niezły ubaw jak feminazistka wije się i pręży będąc intelektualnie miazdzona wiedzą i faktami.
Nie dawaj my się zaszczeka przez marksistowskie psy Pawłowa
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 29.10.2021, 09:36 · Zgłoś
@06:33
Niewątpliwie, trudno jest wyjść poza bańkę mentalną sufrażystek-rewolucjonistek sprzed 100 lat, skoro raz się w to weszło, ale trzeba podjąć próby wyjścia.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 14:39 · Zgłoś
Trzeba również podjąć próbę wyjścia ze starożytności, panie Abnegat.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:50 · Zgłoś
Czyli nie dla Ciebie, bo Ty (i nie tylko) nie zrozumiałeś prostego „make it make sense”. Wywiadu zapewne też nie, o czym świadczy słowo „feminazistka”.
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:51 · Zgłoś
Człowiek to ssak.
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 14:53 · Zgłoś
Gdy konfederata mówi o wiedzy i faktach... xD
I angielskim! XD
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 29.10.2021, 19:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Natural Born Leader
dnia 28.10.2021, 13:54 · Zgłoś
Wiem, że Jasło jest miastem rodzinnym barda wolnościowego, człowieka który troszczy się o środowisko z plastkikową butelką oranżady H. w ręce, ale serdecznie, tylko przypominam tym niewielu pozostałym logicznie myślącym jaślanom żeby nie dali sobie weprzeć tej bazującej na ewolucji wstecznej lewackiej ideologii, jak również o tym, że obsadzanie stanowisk na podstawie płci i parytetów, a nie kompetencji, do tego w wybranych zawodach, to nie równouprawnienie, tylko uprzywilejowanie.
Odpowiedz
9
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 14:43 · Zgłoś
Równouprawnienie będzie dopiero wtedy, kiedy na stanowiskach będzie tyle samo głupich kobiet, co mężczyzn. Ci drudzy obsadzają je najczęściej właśnie tylko z racji swojej płci.
Odpowiedz
15
@ Natural Born Leader
dnia 28.10.2021, 14:49 · Zgłoś
W Jaśle to raczej z powodu drzewa genalogicznego.
Odpowiedz
8
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:14 · Zgłoś
W sytuacji jakiejś pani o określonym nazwisku i pana o nazwisku zupełnie nieznanym wygrać może pani. Ale już gdy zarówno pan, jak i pani mają określone nazwisko, to z tej dwójki wygra raczej pan.
Odpowiedz
3
@ Norwida
dnia 29.10.2021, 02:35 · Zgłoś
Rodziny stworzonej do rządzenia
Odpowiedz
36
@ Abc
dnia 28.10.2021, 13:51 · Zgłoś
dla mnie smutne jest, że w 21 wieku musimy podpisywać i deklarować, że będziemy się traktować równo... jakby to nie wynikało z samego jestestwa.
Odpowiedz
31
@ Tomek
dnia 28.10.2021, 13:51 · Zgłoś
To radny Czeluśniak przeciw? To jak go teraz Kobiety zobaczą na mieście to go chyba obiją. A on taki zatroskany o los mieszkańców, teraz widzę , że tylko facetów.
Odpowiedz
1
@ Oro
dnia 28.10.2021, 13:49 · Zgłoś
Powinno byc Dolaczam sie do gratulacji
Odpowiedz
4
@ Oro
dnia 28.10.2021, 13:48 · Zgłoś
Bolączkami się do gratulacji.
Odpowiedz
-17
@ On
dnia 28.10.2021, 14:17 · Zgłoś
Jaka równość. Mój wujek góral z Jurgowa mówi "Mój dziadek babę bil, ojciec babę bije, ja bije moje dzieci będą bić". Tyle w temacie. Mamy równość po góralsku.
Odpowiedz
12
@ Już funkcjonuje
dnia 28.10.2021, 14:52 · Zgłoś
Tak rzeczywiście funkcjonuje i widać efekty w rozwoju miasta: w końcówce rankingu w klasyfikacji wydatków na inwestycje w przeliczeniu na mieszkańca +
niezbędnie konieczne przedsięwzięcia (bawidka) typu "łąki umajone".
Na pewno będzie, czy już nawet jest, ładniej, a może nawet pięknie.
Odpowiedz
6
@ Eliza
dnia 28.10.2021, 13:46 · Zgłoś
Panie Burmistrzu, gratuluję mądrej decyzji.
Odpowiedz
52
@ Retro
dnia 28.10.2021, 14:14 · Zgłoś
Jaka równość kobiet i mężczyzn. Proszę wejść do pierwszej lepszej szkoły gdzie 90% to kobiety i co biedni mężczyźni mają zrobić. To jest równość.
Odpowiedz
96
@ Mariusz
dnia 28.10.2021, 14:23 · Zgłoś
Równość kończy się wtedy jak trzeba wnieść pralkę na 3 piętro.
Odpowiedz
62
@ Ooo
dnia 28.10.2021, 14:32 · Zgłoś
Nic nie poprawi wizerunku tegoż człowieka. Wystarczy rozejrzec się co z miastem zrobił. Wszystko będzie zapamiętane na pewno
Odpowiedz
20
@ Tym
dnia 28.10.2021, 14:34 · Zgłoś
Masz rację. Betonowy pomnik
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 14:37 · Zgłoś
To wyraz patriarchatu, który mężczyzn widzi na "lepszych" stanowiskach.
Odpowiedz
5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 14:39 · Zgłoś
Masa mięśniową nie decyduje o kwestiach równości płci. Kulomiotka jest silniejsza od faceta-chucherka i przerzuci więcej.
Odpowiedz
13
@ Pozory
dnia 28.10.2021, 14:43 · Zgłoś
Jaka równość?
Jeden jest wysoki, drugi niski, jeden ma dredy, drugi łysy, jeden mądry, drugi na bakier z rozumem, jedna ładna, druga mniej ładna.
Widzę same nierówności.
On sam przecież jest najwyższy. I gdzie tu równość?
Doczekamy przegięcia jak z podejrzeniami o rasizm, gdzie biali są prześladowani.
Tak samo chłopy będą wnet musieli walczyć o równe prawa.
Odpowiedz
52
@ Xxx
dnia 28.10.2021, 14:44 · Zgłoś
Pan Burmistrz myśli, że zapomnimy o działkach na Hankowce i blokadzie rozwoju miasta. To Pana zasługą,że mamy grajdol3
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 14:51 · Zgłoś
Czytało się konfederackie wpisy-popisy? Wszyscy są różni, ale równi. Życie spoleczo-polityczne dąży do niwelowania dyskryminacji, a wszelkie symetryzowanie zjawisk w rodzaju rasizmu jest zaprzeczeniem rzeczywistości i przejawem nieuświadomienego białego przywileju.
Odpowiedz
1
@ Ooo
dnia 28.10.2021, 15:07 · Zgłoś
Nie zapomnimy ani Panu ani Pani Kurowskiej. Ani dwóm Panom
Odpowiedz
49
@ Rjs
dnia 28.10.2021, 15:12 · Zgłoś
Ojej co to Pan nie dokonał. Radzę zabrać urzędników z magistratu i własną osobę na szkolenie do Krosna. Tak ma wyglądać miasto.
Odpowiedz
-4
@ ixi
dnia 28.10.2021, 15:55 · Zgłoś
Durniu zezwierzęcenie, idź do lekarza bo tych bzdur nie da się czytać..
Odpowiedz
8
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 15:58 · Zgłoś
Agresja jest wyrazem bezradności:-)
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 18:21 · Zgłoś
No, nie da się, panie ixi. Dla niektórych zbyt skomplikowane.
Odpowiedz
-1
@ ixi
dnia 28.10.2021, 18:31 · Zgłoś
Rzeczywiście, twój przypadek jest tak skrajnie beznadziejny, że medycyna jest bezradna. Ciężko nawet komentować wasze bzdury towarzysze: równo i solidarnie grzęźniecie we własnej głupocie..
Odpowiedz
2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 18:39 · Zgłoś
Są tak oczywiste, ale mimo to ciężko je komentować? xD
Odpowiedz
16
@ Radość
dnia 28.10.2021, 18:47 · Zgłoś
Stojąc w korku od Hankówki do Żółkowa lub do Rafinerii (ok. 1 godz. po pracy) cieszę się wielce z podpisania paktu o równości.
Bardziej bym się ucieszył gdyby podpisał porozumienie z GDDKiA o budowie obwodnicy (nawet za 10 lat) ale tego nie doczekam. moje dzieci też nie, bo mają zamiar się stąd wynieść, z tego marazmu. Wzorem większości młodych ludzi po szkole średniej, którzy wrócą po studiach odwiedzić rodziny na święta (najbliżej np. na Wszystkich Świętych).
Nie możemy z przyczyn oczywistych równać do prężnych miast pod względem rozwoju, to próbujemy przynajmniej pod względem podpisania deklaracji - to nic nie kosztuje, ale też niewiele daje poza szumem medialnym, natomiast efekty promowania wg parytetu równości widać gołym okiem.
Odpowiedz
5
@ Aga
dnia 28.10.2021, 19:05 · Zgłoś
I wtedy, kiedy trzeba sie zajac dziecmi, domem, posprzatac, wyprac, ugotowac, przewinac dziecko, pojsc na wywiafowke do sxkoly, do lekarza z dzieckiem, ……( duzo by tego wymieniac)
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 19:32 · Zgłoś
Pani Ago przeważnie takie teksty produkują incele, niestety.
Odpowiedz
4
@ Czółkiem Telewizyjny Motłochu
dnia 28.10.2021, 21:09 · Zgłoś
Demontaż naszej cywilizacji trwa.. Filozofia typu niedźwiedź jest tówny z kaczką To musi [...]
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 28.10.2021, 21:15 · Zgłoś
I ty to ten niedźwiedź? Zabawne.
Odpowiedz
1
@ Czółkiem Telewizyjny Motłochu
dnia 28.10.2021, 22:03 · Zgłoś
Może odpowiem inaczej tak jak to mówi Max Kolonko TO SIĘ NIE DODAJE !
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 23:02 · Zgłoś
Nie równy wagą, tylko godnością i prawem do życia. Homo sapiens homo sapiens nie równy inteligencją, ale równy godnością czy w zakresie identycznych kompetencji, niezależnych często od płci.
Odpowiedz
2
@ Czółkiem Telewizyjny Motłochu
dnia 28.10.2021, 23:11 · Zgłoś
Homo sapiens takiego czegoś nie było i nie ma. Człowiek jest człowiekiem od samego stworzenia. Ewolucja to bajka dla ubogich umysłowo - takie coś nigdy nie miało miejsca.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 28.10.2021, 23:30 · Zgłoś
Nie było ani słowa o ewolucji, ale skoro już się wyrwskrs ze swoim nienaukowych poglądem bez pokrycia, to spieszę donieść, że jest właśnie tylko tym, czyli - do chwili przedstawienia dowodów na niewydarzenie się ewolucji - tzw. brzytwą Hitchensa.
Odpowiedz
2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 00:08 · Zgłoś
Ty to nazywasz cywilizacją? XD
Odpowiedz
2
@ Norwida
dnia 29.10.2021, 02:33 · Zgłoś
eliminacja stereotypów opartych na płci jest podstawą osiągnięcia równości kobiet i mężczyzn czyli ono jest cul? Fuj
Odpowiedz
2
@ Wolny
dnia 29.10.2021, 02:53 · Zgłoś
Tytuł tytułem ale artykuł 10 mówi o emigrantach ukryte druczki
Odpowiedz
10
@ Zzz
dnia 29.10.2021, 06:13 · Zgłoś
Zamiast bzdurami proszę się zająć zakorkowanym miastem oraz latarniami, bo ciemno jak na wsi. Albo wreszcie znaleźć odpowiedzialnego
Odpowiedz
12
@ Zabawa
dnia 29.10.2021, 07:11 · Zgłoś
Niech podpisze kartę z postulatami typu;
Po nocy ma przyjść dzień,,
A po burzy spokój.
Szkoda, że cała odwaga poszła na podpis
pod banalnym dokumentem , a brakło jej
by w drugiej, ostatniej kadencji przynalmniej
zacząć rozwiązywać istotne problemy miasta.
Łatwiej było wejść w buty poprzednika,
zrobić inkubator i centrum przedsiębiorczości
Czy to są rzeczy najpotrzebniejsze?
Proszę tam zaglądnąć i ocemić.
Odpowiedz
4
@ niezaprzeczalny postęp
dnia 29.10.2021, 07:46 · Zgłoś
"Kobiecie trzeba założyć chomąto. Tak robili do XII wieku polscy chłopi, zakładali babom chomąto i orali nimi pole!" - twierdził Fred w kultowej polskiej komedii "Chłopaki nie płaczą".

Bez podpisywania dokumentów typu wspomniana karta, osiągnięto niezaprzeczalny postęp na przestrzeni wieków, chociaż słyszy się i dziś (na szczęście rzadkie) doniesienia o podobnym traktowaniu kobiet.

Kartę taką powinni podpisywać uchodźcy przekraczając granice europejskie, gdyż w ich kręgu cywilizacyjnym kobietom daleko do równości w swej społeczności.
Odpowiedz
0
@ telewizja kłamie
dnia 29.10.2021, 08:10 · Zgłoś
Takie coś jak postęp nie istnieje a jest wręcz odwrotnie cofanie się. Ewolucja to choroba umysłowa i oszustwo . Takie coś nigdy nie miało miejsca. Wyrzuć telewizje to się może uratujesz.
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 29.10.2021, 08:32 · Zgłoś
decyzja która nic nie wnosi i nie zmienia
Odpowiedz
1
@ Postępu c.d.
dnia 29.10.2021, 08:38 · Zgłoś
W społeczeństwach pierwotnych, wymiana kobiet była najczęstszym i najłatwiejszym sposobem na nawiązanie współpracy pomiędzy klanami i narodami.

Dzisiaj ten sposób nawiązywania współpracy czy rozwiązywania konfliktów chyba już nie funkcjonuje. Przynajmniej oficjalnie.
Odpowiedz
3
@ Ostrożnie
dnia 29.10.2021, 08:47 · Zgłoś
Z podpisywaniem różnych deklaracji to należy postępować ostrożnie, by nie wpakować się w kabałę jak np. w Kraśniku.

Rada Miasta Kraśnik uchyliła uchwałę anty-LGBT. Jednomyślności nie było, ale po blisko 2 latach radni wycofali się ze stanowiska dotyczącego powstrzymania ideologii LGBT przez wspólnotę samorządową.

W przypadku nieopatrznego wejścia w takie klimaty miasto straciło by nawet te niewielkie zewnętrzne środki finansowe i zyskało sławę drugiego Kraśnika.
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 29.10.2021, 09:24 · Zgłoś
Ostrożnie. Czyli wg ciebie za parę srebrników z eurokolchozu mamy się wyzbyć naszych tradycji i zdrowego rozsądku bo ktoś z zagranicy wymyślił sobie chora ideologię i narzuca ja przy użyciu finansowego szantażu!? Ty myśl choć trochę, albo wyjedź z Polski skoro jej tak nienawidzisz .
Odpowiedz
4
@ do ixi
dnia 29.10.2021, 10:16 · Zgłoś
Kto sieje wiatr ten zbiera burzę.

Chcesz aby to miasto stało się pośmiewiskiem jak Kraśnik.
Jeżeli Rada Miasta Kraśnika postąpiła słusznie, to dlaczego po 2 latach wycofali
się z tego stanowiska?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 29.10.2021, 14:40 · Zgłoś
Tobie się ixi wszystko kojarzy z LGBT, jak Jasiowi z doopą.
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.10.2021, 15:24 · Zgłoś
Zdrowego rozsądku to zabrakło samorządom, skoro nie wyciągnęły lekcji z naklejek "stop LGBT".
Odpowiedz
0
@ Wa
dnia 29.10.2021, 15:46 · Zgłoś
, mężczyźni w Polsce mają mniejsze prawa od kobiet
Muszę dłużej pracować
Mniejsze mają prawo do dzieci
Są bankomatami dla kobiet.
Odpowiedz
-2
@ ixi
dnia 29.10.2021, 19:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ do eliy
dnia 29.10.2021, 21:36 · Zgłoś
Artykuł 8 – Ogólne zaangażowanie
(1) Sygnatariusz w ramach swoich wszystkich kompetencji uzna, będzie szanować i promować prawa i zasady równości kobiet i mężczyzn, i będzie zwalczać dyskryminację i niekorzystne zjawiska odnoszące się do płci.
Odpowiedz
1
@ do eliy
dnia 29.10.2021, 21:38 · Zgłoś
Artykuł 9 – Ocena realizacji polityki równości płci Branie pod uwagę potrzeb i zainteresowań tych, którzy doświadczają różnorodnych form dyskryminacji i nierównego traktowania
Odpowiedz
0
@ do eliy
dnia 29.10.2021, 21:40 · Zgłoś
Sygnatariusz, uznaje, że dyskryminacja ze względu na cechy genetyczne orientacji seksualnej jest zakazana szkoda słow
Odpowiedz
1
@ Tęczowy
dnia 29.10.2021, 22:11 · Zgłoś
Duże "G"z równości jak jasło dalej będze w czarnej dziurze a w ościennej Gminie Szerzyny wójt nie jeżdzi podpisywać jakiś pierdół tylko przywozi konkretne pieniądze na konkretne inwestycje.Patrz;Projekt: "Budowa kompleksu rekreacyjnego w Szerzynach.
Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 1️⃣0️⃣.9️⃣0️⃣0️⃣.0️⃣0️⃣0️⃣ z
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657