Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Do oddziału przedszkolnego w Żółkowie będą uczęszczać tylko 6-latki. Jaślanie złożyli petycję i liczą na cofnięcie decyzji przez władze miasta

48

Rodzice, których dzieci uczęszczają do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 7 w Jaśle złożyli petycję skierowaną do burmistrza miasta z apelem o cofnięcie decyzji w sprawie zmiany organizacji oddziału przedszkolnego. Od września br. mają do niego uczęszczać wyłącznie 6-latki. Co z młodszymi dziećmi?

Do Urzędu Miasta w Jaśle wpłynęła petycja skierowana do burmistrza Ryszarda Pabiana podpisana przez rodziców dzieci uczęszczających obecnie do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 7 w Jaśle. Decyzja władz o zmianie jego organizacji, do którego od września br. będą mogły uczęszczać tylko 6-latki jest dla rodziców zaskakująca. Apelują do burmistrza, aby oddział funkcjonował w niezmienionej formie przedstawiając przy tym argumenty, które ich zdaniem są zasadne.

- Taka organizacja przedszkola utrudni bądź uniemożliwi dostęp młodszym dzieciom ze środowiska lokalnego do edukacji przedszkolnej. Ponadto dzieci będą narażone na niepotrzebny stres i problemy związane ze zmianą otoczenia. Istotną kwestią jest również fakt, iż niektóre dzieci uczęszczające na zajęcia w przedszkolu mają starsze rodzeństwo w Szkole Podstawowej nr 7, w związku z tym rodzice mogą odprowadzać swoje dzieci do jednej placówki, co jest bardzo dużym udogodnieniem – argumentują. - Funkcjonujący na obecnych zasadach oddział przedszkolny integruje także społeczność lokalną. Dzięki lokalizacji przedszkola blisko domu rodzinnego zapewniającego bezpośredni kontakt z rodzicami, przedszkole jest placówką przyjazną i bezpieczną. Dodatkowo indywidualne tempo pracy dziecka z nauczycielem zapewnia odpowiednią ilość czasu na opanowanie określonych programem nauczania treści i umiejętności. Rodzice są zadowoleni z opieki wychowawczo-opiekuńczej sprawowanej w wymienionej placówce – dodają.

Rodzice odwołali się również do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r., w którym jest mowa o szczegółowe organizacji publicznych szkół i przedszkoli. Par 5 ust. 1. brzmi - "Liczba dzieci w oddziale przedszkola wynosi nie więcej niż 25. Oddział przedszkola obejmuje dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień oraz rodzaju niepełnosprawności". - W naszym rozumieniu tego aktu prawnego oddział przedszkolny nie musi składać się wyłącznie z 6-latków, ale z dzieci w podobnym wieku, a więc np. 4-latków, 5-latków oraz 6-latków. Jednocześnie bardzo zależy nam , aby do przedszkola mogły również uczęszczać najmłodsze dzieci, a więc 3-latki, których rozwój w środowisku starszych dzieci może być szybszy i bardziej dynamiczny – podkreślają rodzice.

Miasto rozpatrzy petycję do 17 maja br. Niemniej poprosiliśmy jasielski magistrat o udzielenie informacji na temat planowanej reorganizacji funkcjonowania niektórych placówek oświatowych na terenie gminy miejskiej Jasło. - Miasto Jasło na chwilę obecną nie przeprowadza reorganizacji funkcjonowania placówek oświatowych, dla których jest organem prowadzącym. Trwa rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach, a co za tym idzie do placówek przekazywane są informacje dotyczące liczby i rodzaju oddziałów jakie będą zatwierdzone w arkuszach organizacyjnych na przyszły rok szkolny - odpowiedziała wiceburmistrz Elwira Musiałowicz Czech, pod którą podlegają Wydział Oświaty, Wydział Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej.

W kontekście planowanych zmian w organizacji oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 7 w Jaśle, jak przekazała nam rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Jaśle - wiceburmistrz nie chciała komentować tej sprawy.

id

Reklama

Komentarze: 48

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Grzesiek
dnia 19.03.2022, 15:47 · Zgłoś
Podjęli decyzję za nas nikogo oto nie pytając , wiemy że są tacy którym zależy
by szkoła znikła ale My wyborcy odwdzięczymy się tym którzy taką decyzję podjeli...
Odpowiedz
3
@ ....
dnia 16.03.2022, 21:29 · Zgłoś
Jak można zniszczyć szkołę, która jest częścią historii lokalnej społeczności, ma długą tradycję. To jest po prostu niemoralne. Tak to jest jak się powierza stanowiska nieodpowiednim ludziom, którzy nie cofną się przed niczym
Odpowiedz
3
@ w głowie się nie mieści
dnia 16.03.2022, 18:44 · Zgłoś
Szkoła z takimi tradycjami i chcą zniszczyć!!! Mają za nic dzieci, rodziców! Dla takich jak ta pani dobro dziecka jest na ostatnim miejscu
Dla władzy tylko zera muszą się zgadzać. Mam nadzieję, że najbliższe wybory to zweryfikują
Odpowiedz
8
@ Rodzic
dnia 13.03.2022, 21:25 · Zgłoś
Co lepsze juz nawet te 6 latki nie moga uczeszczac do przedszkola poniewaz nagle sie okazalo ze jak nie ma tych mlodszych dzieci to sie nie oplaca utrzymywac tego przedszkola i calkowicie zostaje zamkniete
Odpowiedz
4
@ do poziomki
dnia 13.03.2022, 20:19 · Zgłoś
macie rację walczcie jesteśmy z wami a do jasnowidza to ty jesteś w błędzie bo to nie PIS tylko [...] SIĘ W UM zajmuje i oszczędza;
Odpowiedz
8
@ Poziomka
dnia 13.03.2022, 09:28 · Zgłoś
Jak trzeba będzie to zrobimy protest pod Urzędem Miasta .
Odpowiedz
9
@ jasnowidz
dnia 12.03.2022, 21:51 · Zgłoś
[...] to domena PiS. Tyle w temacie.
Odpowiedz
16
@ Nie zapomnimy!
dnia 12.03.2022, 21:46 · Zgłoś
Oczywiście, że Pani burmistrz nie chciała się wypowiedzieć w temacie bo nie ma argumentu którym mogłaby swoje poczynania podeprzeć ani podstawy prawnej aby takie decyzje podejmować. Drodzy rodzice trzeba to zgłosić wyżej, do ministerstwa, kuratorium, wszędzie gdzie się da. A Pan burmistrz ponosi za to odpowiedzialność swoją biernością. CZAS się obudzić i zapanować nad takimi decyzjami. Czas płynie a ludzie nie zapomnianą. STOP działania na szkodę jasielkich szkół!!!
Odpowiedz
23
@ K
dnia 12.03.2022, 19:57 · Zgłoś
To jest celowe działanie. Pierwsze zaczną od przedszkola, bo tak najprościej. Następnie będzie szkoła. Nie wyobrażam sobie jak można zamknąć placówkę, która ma swoje korzenie... Tyle pokoleń do niej uczęszczało.
Odpowiedz
18
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 19:21 · Zgłoś
Masz racje. To wiekowa szkoła. Widać to po kształcie budynku. Ale w środku są dzieci i nauczyciele. Dajcie do [...] jasnej dzieciom bawić się i uczyć blisko domu.
Odpowiedz
30
@ Dość tego!
dnia 12.03.2022, 19:15 · Zgłoś
Jestem mamą jednego z uczniów szkoły. Od 9 lat każdego roku ten sam problem i widmo likwidacji szkoły nr 7. Przecież zakaz zapisu do oddziału przedszkolnego młodszych dzieci to pierwszy krok by w białych rękawiczkach doprowadzić do zamknięcia szkoły. Nie będzie 3,4,5 latków to automatycznie nie będzie też dzieci w zerówce i kolejnych rocznikach. To celowe zagranie i sabotaż, by doprowadzić do likwidacji szkoły
Nie pozwolimy na to. TO działanie na szkodę dzieci i szkolnictwa. Będziemy patrzeć na ręce wladzom miasta. Szkoła Podstawowa nr 7 bardzo dobrze prosperuje, chodziła do niej moja babcia, mama, ja i teraz moje dziecko. Dzieci dobrze czują się w swoim lokalnym środowisku, uczą się chętnie. Warunki również są bardzo dobre. Nic tej szkole nie brakuje a nowych chętnych przybywa, tylko skutecznie są odstraszani widmem zamknięcia szkoły. ALE SZKOLA BEDZIE ISTNIEĆ, istnieje już od ponad 100 lat i nie pozwoliły aby ot tak ją zamknięto. Nawet jeśli z jakiś powodów komuś na tym zależy. Jasło to bardzo mała społeczność. Wiemy kto ma w tym swój interes i zaczniemy mówić o tym głośno jeśli władza Jasla nie przestanie działać na szkodę naszych dzieci!
Odpowiedz
12
@ Jaslanin
dnia 12.03.2022, 16:55 · Zgłoś
W szkołach podstawowych pełno dzieci z wiosek z gmin a gminy po wioskach szkoły likwidują bo tną koszty
Odpowiedz
7
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 15:41 · Zgłoś
To Zolkow ul św Jana z Dukli
Odpowiedz
-6
@ Riczi
dnia 12.03.2022, 20:05 · Zgłoś
Ty rudek u nas wioski nie mają ulic Sw Jan to ulica w Jaśle ,z gegrą słabo to może gugel ci pomoze
Odpowiedz
-11
@ Riczi
dnia 12.03.2022, 14:55 · Zgłoś
Ja z innej beczki, portaliku [...] gdzie w Żółkowie jest przedszkole,
Proszę sobie wyguglowac o ile potraficie gdzie jest Żółków a gdzie
szkoła podstawowa , tak dla ułatwienia ,,na zakrętach,, jest ciek wodny ,
który jest granicą pomiędzy miastem a Żółkowem, więc tytuł [...]
Odpowiedz
3
@ helfi
dnia 12.03.2022, 15:19 · Zgłoś
A osiedle w którym jest szkoła to czasem nie Zółków, znawco.
Odpowiedz
6
@ helfi
dnia 12.03.2022, 20:47 · Zgłoś
Skoro mieszkasz to wiesz ze część Zólkowa przydzielili w 1975 do Jasło i powstało osiedle Żółków. Jeśli mieszkasz od przed wojny to chodziłeś do szkoły jeszczw w Żókowie.
Odpowiedz
12
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 13:15 · Zgłoś
Trzeba jechać do Kuratorium to jedyny ratunek bo jasielska władza jest gotowa zrobić to co chce. Zebrać rodziców wynająć bus i licznie tam pojechać
Odpowiedz
11
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 12:25 · Zgłoś
A swoją droga pytanie czy przed opracowaniem tego arkusza zapytano rodziców co sadza o tym. Pewnie nie znając rzeczywistość. Dyrektor szkoły powinien zasagnac opinii rodziców.
Odpowiedz
8
@ @DM
dnia 12.03.2022, 20:01 · Zgłoś
Otoż to nikt rodziców nie pytał, z góry zaplanowali i tyle w temacie.
Odpowiedz
18
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 11:37 · Zgłoś
Arkusze organizacyjne to tylko papier . Tam rodzice chcą posyłać dzieci bo to dobra szkoła a dzieci są ważniejsze niż arkusze organizacyjne włodarzy Jasła wybranych głosami ludzi.
Odpowiedz
6
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 11:11 · Zgłoś
O kształcie szkoły powinni decydować rodzice i nauczyciele a nie politycy. Czarnek się o tym przekonał gdy Pan Prezydent RP pokazał mu kuku
Odpowiedz
-11
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 10:59 · Zgłoś
Im wcześniej rozpoczyna się edukacje szkolna i przedszkolna tym lepiej.
Odpowiedz
11
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 10:56 · Zgłoś
Była propozycja swego czasu aby sześciolatki szły do pierwszej klasy ale podniosło się larum ze nie. Takie dzieci są bardzo chłonne wiedzy i świetnie się uczą. Tak jest w wielu krajach. U nas jakieś tam małżeństwo zrobiło zadymę i to nie przeszło. Dziś o tym małżeństwie ani słychu.
Odpowiedz
15
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 10:33 · Zgłoś
Asystent nie musi mieć wykształcenia pedagogicznego wiec żaden problem
Odpowiedz
6
@ as
dnia 13.03.2022, 11:47 · Zgłoś
Każdy kto przychodzi pracować z dziećmi powinien mieć wykształcenie pedagogiczne, bo ma kontakt z dzieckiem tak czy tak. On nie tylko [...] [...] i sciera stoliki ale wchodzi w relacje z dzieckiem.
Odpowiedz
4
@ obserwator
dnia 13.03.2022, 12:07 · Zgłoś
Te asystentki powinny pomagać a nie zastępować nauczycieli i plotkować na temat dzieci i rodziców.
Odpowiedz
2
@ Ja
dnia 14.03.2022, 09:35 · Zgłoś
Za chwilę asystentka zrobi kurs wątpliwej jakości i dostanie od przychylnego dyrektora test. I tak rodzą się pseudo specjaliści od autyzmow i innych.
Odpowiedz
0
@ abc
dnia 14.03.2022, 16:11 · Zgłoś
Dzieci autystyczne i ich asystenci w klasie to nieporozumienie i porażka. A tych "autystów" coraz więcej. Rodzice otrzymują środki co miesiąc i powinno ich stać na zabezpieczenie odpowiedniej edukacji w specjalistycznych placówkach.
Odpowiedz
1
@ Zdzichu
dnia 16.03.2022, 22:40 · Zgłoś
Należy zadać również pytanie dlaczego rodzi się tyle dzieci z autyzmem
Odpowiedz
10
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 10:28 · Zgłoś
Zatrudnić w takich oddziałach asystentów przedszkolanek. Tak robią niektórzy wójtowie l
Odpowiedz
7
@ ccc
dnia 13.03.2022, 11:41 · Zgłoś
Asystentów się narobiło dla autystów i innych "niepełnosprawnych" jeszcze do przedszkoli i będzie ich więcej niz nauczycieli. Cztreolatki i pieciolatki nie powinny być łączone z sześciolatkami, bo to przepaść. Chyba ,że wszyscy razem góra do 10 dzieci, a oddziały poniżej 10 osób zarówno po wioskach i w mieście nie powinny istnieć, bo generują wysokie koszty i tym dzieciom oprócz przechowywania nic sie nie należy. Szkół w pobliżu nie brakuje, dobrych szkół. Moje dziecko przeniosłam z takiego małego oddziału , zarówno ja i dziecko jesteśmy zadowoleni zarówno z lepszych warunków jak i nauczania. Grupa ponad 20 dzieci ale oferta edukacyjna dużo bogatsza , kadra nauczycielska na poziomie i z doświadczeniem.
Odpowiedz
3
@ Przydatność
dnia 13.03.2022, 20:24 · Zgłoś
Nie bez powodu narobiło się asystentów od np. dzieci z autyzmem.
Od każdego takiego dzieciaka jest duży dodatek (parę tys. zł) i już są próby
kwalifikowania dzieci (np. z trudniejszą wymową) jako dzieci z autyzmem.
Dobro dziecka tak zaszufladkowanego, nie ma tu żadnego znaczenia.
Liczy się kasa i ponadto uzasadnienie swojej przydatności, czyli rzadkiego
specjalisty. Tak rzadkiego jak np. [...].
Odpowiedz
28
@ Rodzic 6-latka
dnia 12.03.2022, 10:23 · Zgłoś
6 latki mają się przygotować do szkoły. 4 i 5- latki mają inny program i inna edukację. Rodzicom się nie chce wozić młodszych dzieci do innych przedszkoli, więc chcą je na siłę upchnąć z 6-latkami, mając gdzieś, że nauczyciel przez to poświęci mniej czasu na naukę ze starszakami. W dudach się wam przewala od tych pincet plusów.
Odpowiedz
-10
@ M
dnia 12.03.2022, 19:34 · Zgłoś
Pani się chyba w głowie poprzewracało
Odpowiedz
12
@ as
dnia 13.03.2022, 12:00 · Zgłoś
Rodzice przestańcie patrzeć na edukację waszych dzieci przez pryzmat własnej wygody. Cztero, pięciolatki i szesciolatki razem to koszmar dla dzieci i dla nauczycieli. Najbardziej traca szesciolatki. Szukajcie dobrych miejsc dla dzieci, bo takowe są. Sześciolatek lepiej funkcjonuje i przygotuje sie do szkoły w większej , ale swojej grupie wiekowej niż w małej wymieszanej.
Odpowiedz
15
@ Zofia
dnia 12.03.2022, 10:19 · Zgłoś
Popieram, byłam nauczycielką takiego oddziału przedszkolnego z 4, 5 i 6 latkami. Nauka w takich warunkach to oblęd. Dobrze,że jestem na emeryturze. Chyba że każda grupa wiekowa jest w innym oddziale, ale nie wierzę w to.
Odpowiedz
8
@ Nenek
dnia 12.03.2022, 15:28 · Zgłoś
Proszę sobie wyobrazić oddział gdzie większość przedszkolaków to 3 latki. To dopiero kosmos. Również popieram taką decyzję, przynajmniej będą dobrze przygotowane do szkoły.
Odpowiedz
45
@ Rudek
dnia 12.03.2022, 09:49 · Zgłoś
Paradoksy godne potępienia. Wyłączyć dzieci młodsze od 6-latków i już bo tak się podoba gminie. Inny paradoks : przylatujący do Polski z USA Liniami LOT musi odbyć 7 dni kwarantannę a 1, 5 miliona uchodźców kwarantanny nie przechodzą. Czy minister zdrowia nie myśli?
Odpowiedz
-11
@ dike
dnia 12.03.2022, 17:22 · Zgłoś
Żaden paradoks ! Kwarantanny restrykcje są dla [...]! Ukraiińcy to wolni ludzie! Oby tak pozostało.
Odpowiedz
53
@ [...]
dnia 12.03.2022, 09:25 · Zgłoś
Chcą przejąć następny budynek i zrobić w nim coś niepotrzebnego jak w dawnej SP2.
Pewno mini Jasielskie Centrum NASA skoro namiastkę Kopernika już mamy.
Odpowiedz
27
@ Oro
dnia 12.03.2022, 09:24 · Zgłoś
Reorganizacja na niekorzyść 5 i 4 latków. Nieładnie.
Odpowiedz
0
@ czółkiem telewizyjny motłoszku
dnia 14.03.2022, 07:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
51
@ Karateka
dnia 12.03.2022, 09:22 · Zgłoś
Jasielski sport już załatwiony kolej na edukację.
Odpowiedz
4
@ myślenie nie boli
dnia 12.03.2022, 11:44 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ obejrzyj sobie
dnia 12.03.2022, 11:45 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
22
@ Mamy Was na oku!
dnia 12.03.2022, 21:32 · Zgłoś
A może ktoś się w końcu powinien przyjżeć bliżej dlaczego w mieście Jaśle faworyzowane są prywatne przedszkola a w miejskich robi się jawnie zakazy przyjmowania młodszych dzieci do oddziałów przedszkolnych? Jeśli lokalne media nie mają możliwości zbadania tematu to są jeszcze media wojewódzkie i ogólnopolskie. A PRZEDE WSZYSTKIM jesteśmy my Jaślanie. To już nie te czasy, kiedy po cichu można było zlikwidowac szkoły czy placówki.
Odpowiedz
2
@ Szkolny
dnia 14.03.2022, 07:30 · Zgłoś
Ja zapytałbym jeszcze jakie są kwoty dofinansowań do przedszkolaka w prywatnym przedszkolu. I drugie pytanie: ile dzieci z poza terenu miasta Jasła do którego miasto dopłaca jest przywiezione z ościennych gmin...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.