Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Ekonomik stawia na kształcenie w dwóch językach

76

Choć jasielski Ekonomik nie może narzekać na brak zainteresowania ofertą edukacyjną ze strony absolwentów szkół podstawowych, to nieustannie podąża za nowym trendami w kształceniu, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania młodzieży i ich rodziców. Szkoła uruchomi liceum z oddziałami dwujęzycznymi. - Ambicją każdej szkoły, która chce dobrze kształcić jest to, aby taki oddział poprowadzić – podkreśla Robert Niemiec, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle.

„ Oddziały dwujęzyczne są wyzwaniem przyszłości”

W Zespole Szkół nr 4 w Jaśle powstanie liceum z oddziałami dwujęzycznymi o profilu proinżynierskim. Klasa będzie liczyła 30 osób, dla których przedmiotami rozszerzonymi będą matematyka, informatyka i język angielski. Z kolei zajęcia z biologii, fizyki, informatyki i przedsiębiorczości będą prowadzone również w języku angielskim.

- To jest wypełnienie luki, która istnieje w regionie, ponieważ krośnieński „Kopernik” prowadzi klasy dwujęzyczne językowo-humanistyczne. Dla tych, którzy są zainteresowani przedmiotami ścisłymi taka klasa nie odpowiada w pełni ich potrzebom, stąd pomysł, aby w naszym IV liceum otworzyć oddział dwujęzyczny proinżynierski dla absolwentów szkół podstawowych, którzy mają zainteresowania i plany w zakresie inżynierii, programowania, robotyki, a także innych dziedzin- wyjaśnia Robert Niemiec, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle.

Większa szansa na studia zagraniczne

W oddziale dwujęzykowym w „Ekonomiku” liczba godzin języka angielskiego w tygodniu będzie wynosiła 6-7 godzin tygodniowo w każdym roku nauki, a dodatkowo przedmioty dwujęzyczne nauczyciele poprowadzą częściowo w języku angielskim ze szczególnym naciskiem na słownictwo i zwroty związane z wykładanym przedmiotem. Drugim językiem obcym w oddziale dwujęzycznym będzie język niemiecki. - Rozwinięcie posługiwania się językiem angielskim w takim oddziale daje możliwość pracy w zasadzie we wszystkich zakresach na rynku międzynarodowym, gdyż absolwenci będą posługiwali się biegle językiem angielskim, jednocześnie będąc przygotowanym w zakresie słownictwa przedmiotowego. Język specjalistyczny obcy ma teraz ogromne znaczenie dla osób podejmujących pracę, czy chcących studiować także na uczelniach zagranicznych. Będziemy chcieli, aby nasi uczniowie pod koniec cyklu nauczania zdobyli certyfikaty międzynarodowe z języka obcego – dodaje dyrektor R. Niemiec.

Nauka języka na wysokim poziomie

Zajęcia językowe będą odbywały się w nowoczesnym laboratorium językowym korzystającym z najnowszych rozwiązań technicznych i informatycznych. Zajęcia językowe będą odbywać się w grupach 15-osobowych. - Wykładowcami przedmiotów dwujęzycznych zostaną specjaliści w tym pracownicy naukowi szkół wyższych, jak i lingwiści z dodatkowym wykształceniem przedmiotowym. Zatrudniamy dobrych fachowców i dzięki temu renoma szkoły jest coraz wyższa – zaznacza dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle.

Profil proinżynierski funkcjonuje w „Ekonomiku” od wielu lat i cieszy się dużym zainteresowaniem. Warto podkreślić, że uczniowie często plasują się na wysokich miejscach w turniejach, czy konkursach. - Do tej pory sięgali po różne laury, a w klasie dwujęzycznej byłby to także aspekt międzynarodowy szczególnie, że szkoła ma możliwość wymiany w ramach programów unijnych Erasmus, jak również współpracy międzynarodowej szkół (wymiana polsko-słowacka i polsko-niemiecka) – wyjaśnia dyrektor szkoły.

Oferta jest skierowana do wszystkich absolwentów szkół podstawowych

Oddział dwujęzyczny jest dedykowany dla wszystkich absolwentów szkół podstawowych. W przypadku dużego zainteresowania przekraczającego liczbę miejsc do oddziału dwujęzycznego, kandydatów będzie obowiązywał wstępny sprawdzian kompetencji językowych (nie dotyczyłby absolwentów oddziałów dwujęzycznych).

id

Reklama

Komentarze: 76

Dodaj komentarz Widok:
5
@ Stanisław
dnia 07.02.2022, 15:38 · Zgłoś
Trzymam kciuki i gratuluję. Ta szkoła ma osiągnięcia i wspaniałych maturzystów z imponującymi wynikami matur. Kto jak nie oni.
Odpowiedz
-1
@ do Stanisław
dnia 09.02.2022, 23:13 · Zgłoś
a wiesz jak się osiąga takie wyniki? nie dopuszcza się do matur dużej liczby słabszych uczniów. Jest to nie fair, bo dowiadują się o tym w klasie maturalnej. Człowiek po to idzie do technikum, żeby mieć zawód i liczy, ze przedmioty maturalne nie będą na tak wysokim poziomie jak w renomowanym liceum. chce mieć maturę, zawód i może zrobić studium pomaturalne, albo studia zaoczne, a nie zostaje nawet dopuszczony do matury.
Odpowiedz
0
@ Uczen
dnia 07.02.2022, 11:04 · Zgłoś
To jest istna głupota. Duży odsetek ludzi ma proble z własnym ojczystym językiem np w pisaniu a Wy takie cuda chcecie wprowadzać do szkół . Może wogole zróbcie tak jak bylo podczas zaborów ze nie wolno bylo mówić po polsku.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 11:09 · Zgłoś
To jest świetny pomysł dla tych uczniów, którzy myślą o studiach za granicą. Albo pracy za granicą po studiach. Wyższe uczelnie też kształcą w takim systemie.
Odpowiedz
2
@ lewy
dnia 07.02.2022, 12:10 · Zgłoś
Faktycznie widać, że masz problem z polskim, haha
Odpowiedz
1
@ Tolek
dnia 07.02.2022, 10:29 · Zgłoś
"nauczyciele" "uczą" tak, żeby rodzice musieli płacić za korepetycje i dodatkowe (płatne oczywiście) zajęcia. Tak to działa. To taka sama patologia jak NFZ czy inny ZUS. I nikt tego nie zmieni. Tak było, jest i niestety będzie!
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 11:04 · Zgłoś
Może się pan przedstawić i uzasadnić swoje pomówienia?
Odpowiedz
0
@ do dragoness
dnia 09.02.2022, 23:07 · Zgłoś
ja nawet mogę wskazać nazwiska (ale z przeszłości bo proces mi niepotrzebny) jedna rusycystka wysyłała swoich uczniów do koleżanki i odwrotnie, jaślanie wiedzą doskonale. Ta praktyka niestety jest dzisiaj stosowana w małych miejscowościach, ale rzadziej, bo chętnych na korki nie brakuje (z powodu niskich kompetencji większości nauczycieli i z powodu nauczania zdalnego, a czasem z powodu dysfunkcji dzieci)
Odpowiedz
6
@ Stary Glina
dnia 07.02.2022, 07:42 · Zgłoś
Rosyjskiego się uczcie również
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 10:22 · Zgłoś
Osobiście uważam, ż jednym z największych błędów po 89 roku, było wyrzucenie rosyjskiego ze szkół. Wystarczyło go pozbawić ideologicznej otoczki i tyle.
Odpowiedz
10
@ Olaf
dnia 07.02.2022, 11:03 · Zgłoś
Mój syn wybrał rosyjski w szkole średniej , czyli jest możliwość.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 11:07 · Zgłoś
W jednej. A powinna być w każdej.
Odpowiedz
4
@ Do Stary Glina
dnia 07.02.2022, 17:52 · Zgłoś
Powinni się uczyć rosyjskiego.Podczas ll wojny kto znał niemiecki,ocalił życie i uratował rodzinę.Mnie uczyła j.rosyjskiego w szkole podstawowej Rosjanka,tak nas wyuczyła,że do dziś pamiętam i korzystam.
Odpowiedz
0
@ do dragoness
dnia 09.02.2022, 23:03 · Zgłoś
moja koleżanka studiowała f. rosyjską w latach 90. finał znalazła prace w Anglii na zmywaku. Koleżanki studentki anglistyki i japonistyki pojechały na wakacje do WB dorobić. Ta z anglistyki wróciła po 2 tygodniach, bo nie znalazła roboty, a ta z japonistyki dostała robotę w jakiejś orientalnej knajpie.
Odpowiedz
0
@ do Olaf
dnia 09.02.2022, 23:16 · Zgłoś
w Jaśle nie ma takiej możliwości, W liceum nie nie ma wyboru drugiego (obok angielskiego ) języka, który jest przypisany do profilu.
Odpowiedz
-5
@ Abnegat
dnia 07.02.2022, 00:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-5
@ Abnegat
dnia 07.02.2022, 04:23 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Nauka do ixi
dnia 07.02.2022, 00:32 · Zgłoś
Zgadzam się,chiński jest bardziej przyszłościowy,tylko uczyć się mogą nieliczni.Prędzej Chińczycy nauczą się polskiego.
Odpowiedz
0
@ do
dnia 09.02.2022, 23:20 · Zgłoś
Wielu chińczyków mieszka w Rosji, zwłaszcza na pograniczu i Chińczycy bez problemu posługują się rosyjskim. Odwrotnie nielzja. To i polski ogarną, ale rzeczywiście jak ktoś myśli o jedwabnym szlaku, to warto uczyć się chińskiego.
Odpowiedz
7
@ Kiler
dnia 06.02.2022, 23:28 · Zgłoś
Po pierwsze to szkoła i to "nowoczesne" szkolnictwo
juź dawno upadło!!!
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 01:28 · Zgłoś
O, zgadzam się całkowicie.
Odpowiedz
0
@ do dragoness
dnia 09.02.2022, 23:23 · Zgłoś
ja również się zgadzam, ale kto jest za to odpowiedzialny? uczniowie? chyba nie rodzice? też w szkole nie mają nic do gadania, wychodzi że nauczyciele, bo większość dyrektorów, kuratorów i ministrów edukacji to nauczyciele
Odpowiedz
8
@ Nauka
dnia 06.02.2022, 22:51 · Zgłoś
Obecnie najważniejsza jest nauka języków obcych.Rodzice powinni tłumaczyć dzieciom,jak ważna jest operatywność językowa.Kto chce posiąść wiedzę,znajdzie ją w różnych źródłach wiadomości.Szkoła to podstawa a nauczyciel to drogowskaz w życiu i nauce.Rodzice krytykują,ale proszę odpowiedzieć sobie samym,ile książek jest w domu,ile ich przeczytali dzieciom od samego początku ich życia.Ile zabaw edukacyjnych w gronie rodzinnym?Dziecko uczy się nauki od pierwszych lat życia.Dawniej czytano książki przy lampach naftowych.Każdego wieczoru rodzice czytali głośno i opowiadali,śpiewali kołysanki..Obecnie postęp a książki/ rozwijające słownictwo,wyobraźnię i wiedzę idą do lamusa?Szkoła ma rozwijać zainteresowanie wiedzą,wdrażać do edukabilności.Nauczyciel z powołania przekaże wiedzę i wpoi radość uczenia się.Uczniowie Pani Dragoness nie powstydzą się wyuczonym językiem angielskim,który jest najbardziej potrzebny w świecie i życiu w naszym kraju.Szkoła powinna tętnić życiem.
Odpowiedz
7
@ ixi
dnia 06.02.2022, 23:40 · Zgłoś
Chiński jest bardziej przyszłościowy..
Odpowiedz
10
@ Pipi
dnia 07.02.2022, 02:39 · Zgłoś
Szkoła nauczycieli ogranicza,nie mogą uczyć tak jakby chcieli
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 07.02.2022, 15:17 · Zgłoś
@ ixi

I tak nie opanujesz chińskiego, Wykładasz się już na angielskim "make it make sense". Nie tylko Ty zresztą.
Odpowiedz
1
@ do Nauka
dnia 09.02.2022, 22:59 · Zgłoś
Szkoła powinna tętnić życiem. Najpierw trzeba ja otworzyć dla uczniów, a nie krzywdzić dzieci nauczaniem zdalnym.
Odpowiedz
0
@ Stary
dnia 06.02.2022, 21:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Nauka
dnia 06.02.2022, 20:49 · Zgłoś
Kto zna tylko ojczysty język,nie zna świata.Znam uczniów z Jasła,którzy za granicą są chwaleni za język angielski i wymowę.Wiem też,że Pani Dragoness bardzo dobrze uczy angielskiego.Aby biegle władać tym językiem,trzeba się douczać,same lekcje w szkole nie wystarczą.Żywa rozmowa daje efekty,a zdalne nauczanie to tragedia.Uczeń musi widzieć twarz nauczyciela,usta podczas wymowy.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 06.02.2022, 21:03 · Zgłoś
Szybko podziękuję, bo jak znam życie, ten komentarz zaraz zniknie. Dziękuję więc bardzo za uznanie, staram się jak mogę. Nauka w szkole na poziomie podstawowym to podwaliny przed wyjazdem za granicę, szczególnie do kraju anglojęzycznego. Wszystkich krytykantów zapraszam na naukę przez dwie godziny tygodniowo, a w pierwszym semestrze klasy maturalnej na JEDNĄ godzinę. Zobaczymy jakie będziecie mieli efekty. Buziaczki i miłego wieczoru.
Odpowiedz
5
@ Haha
dnia 06.02.2022, 20:06 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 06.02.2022, 20:31 · Zgłoś
Pani kuratorka małopolska łże, aż się kurzy. Jak ktoś taki może mieć wpływ na edukację? "Setki skarg do kuratorów? Posłowie KO sprawdzili"
Odpowiedz
16
@ eko
dnia 06.02.2022, 19:49 · Zgłoś
Biologia po angielsku na profilu inżynierskim, ktoś się chyba wygłupia , żadnego sensu chyba ,że jest głębsze dno tego ,,innowacyjnego" pomysłu
Odpowiedz
12
@ Pipi
dnia 07.02.2022, 02:34 · Zgłoś
Przecież ekonomik nie ma biologów,
Odpowiedz
3
@ gen
dnia 08.02.2022, 07:34 · Zgłoś
bioinformatyka. komputery biologiczne. przyszłość.
Odpowiedz
2
@ gen
dnia 08.02.2022, 10:50 · Zgłoś
bioinformatyka. komputery biologiczne. przyszłość. nie każdy to kuma
Odpowiedz
0
@ do gen
dnia 09.02.2022, 22:52 · Zgłoś
jak powiedział Lem, nie wiedziałem ilu jest głupców dopóki nie włączyłem internetu, nasi wykształceni Jaślanie krytykują pomysł bo im się wydaje, ze informatyka w naukach biologicznych niepotrzebna, Szok i to jest XXI w. w Jaśle
Odpowiedz
18
@ Wiosna
dnia 06.02.2022, 19:47 · Zgłoś
Moje dziecko chodzi do podstawówki i dodatkowo chodzi na angielski i większość dzieci , więc się pytam co w szkole uczą ?
Odpowiedz
3
@ [...].
dnia 06.02.2022, 19:57 · Zgłoś
A po co posyłasz?
Odpowiedz
-1
@ Do Wiosna
dnia 06.02.2022, 23:03 · Zgłoś
Jednak polskie szkoły najlepiej uczą.Przekazują wiedzę na wysokim poziomie.Polscy uczniowie/ nawet przeciętni/za granicą są orłami.Proszę popytać,jak uczą w obcych szkołach.Pretensje można mieć do tych nauczycieli,którzy zatrudnieni przez nepotyzm,pracują nie dla dobra uczniów,lecz zysku.
Odpowiedz
6
@ Wiosna
dnia 07.02.2022, 05:02 · Zgłoś
Są orłami bo prywatnie chodzą na lekcje
Odpowiedz
3
@ Kolega
dnia 07.02.2022, 09:33 · Zgłoś
W Polsce jest dobry poziom nauki , ale nie języków .
Moje chrzesnice mieszkają i uczą się w Hiszpanii.
Oprócz polskiego i hiszpańskiego , umieją angielski , francuski i niemiecki.
Płynnie w mowie i piśmie . Jest wyższy nacisk na języki obce , więcej godzin i chyba dobra metoda nauczania skoro to opanowały .
Odpowiedz
4
@ Marta
dnia 06.02.2022, 19:12 · Zgłoś
Czas uciekać z Jasła
Odpowiedz
5
@ Pipi
dnia 07.02.2022, 02:32 · Zgłoś
Co tu jeszcze robisz ???
Odpowiedz
1
@ No jak?
dnia 06.02.2022, 18:14 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Jeszcze za mało
dnia 06.02.2022, 18:12 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ Asia
dnia 06.02.2022, 18:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Marta
dnia 06.02.2022, 17:50 · Zgłoś
Ucieczka z Jasła to najlepsze co mogą zrobić młodzi ludzie
Odpowiedz
-1
@ Powodzenia
dnia 06.02.2022, 17:33 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Mutant MPGK
dnia 06.02.2022, 17:45 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-15
@ Rodzic
dnia 06.02.2022, 17:28 · Zgłoś
Super pomysł. Nie wiem dlaczego tak krytykujecie. Uważam że Ekonomik to najlepsza szkoła w tym naszym jasielskim grajdołku. Dyrektorowi gratuluję kreatywności.
Odpowiedz
0
@ rodzic 76
dnia 06.02.2022, 21:18 · Zgłoś
Języki obce znają uczniowie po korepetycjach zarówno w podstawówce jak i liceum. Tylko nieliczni, bardzo zdolni sami się douczają. Szkoła niewiele nauczy, ale trudno się dziwić jak nauczyciel jest po rocznych studiach podyplomowych.
Odpowiedz
6
@ Bercik
dnia 06.02.2022, 22:46 · Zgłoś
A kto jest po takich studiach?
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 07.02.2022, 08:46 · Zgłoś
No jak to. Przecież pisze z autopsji hahaha
Odpowiedz
-3
@ rodzic 76
dnia 07.02.2022, 13:17 · Zgłoś
To nie jest śmieszne ha,ha,ha. Tak jest naprawdę. Byle był etat i praca. Ukończony kierunek z całkiem innej bajki. Studiów podyplomowych rekordziśći robią kilka, byle były godziny.
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 13:38 · Zgłoś
Przykro mi bardzo, ale nie ma podyplomowej filologii angielskiej.
Odpowiedz
0
@ do dragoness
dnia 09.02.2022, 22:48 · Zgłoś
mnie w podstawówce (kl 8) uczył facet po zawodówce - syn dyrektorki, można? można,
angielskiego nauczył się z kaset, a zasadniczo uczył fizyki
Odpowiedz
-11
@ dragoness
dnia 06.02.2022, 16:25 · Zgłoś
Życzę powodzenia.
Odpowiedz
-2
@ JasMen
dnia 06.02.2022, 22:53 · Zgłoś
Uważam,że to nauczyciel UCZY i to jego obowiązkiem jest żeby NAUCZYŁ,
powinien tak przekazać wiadomości ,żeby uczeń pojął,jeżeli nie pojmie ,to znaczy,że nauczyciel NIE UMIE przekazać wiadomości,nie umie UCZYĆ...
Jak JA chcę się nauczyć to nauczyciel powinien mnie nauczyć,a nie lecieć z programem dalej nie przekazując podstaw,bo czego się jaś nie nauczy tego JAN nie będzie umiał...
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 07.02.2022, 01:22 · Zgłoś
Dobrze to ująłeś. Jak się chcesz nauczyć. A jak nie chcesz?
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 07.02.2022, 01:26 · Zgłoś
Podstawy w szkole średniej? Z angielskiego? Naprawdę? Dzieci uczą się tego języka od pierwszej klasy, a przychodzą nie umiejąc się przedstawić.
Odpowiedz
-1
@ JasMen
dnia 08.02.2022, 09:41 · Zgłoś
Jak nie chcesz to gorzej niż jakbyś nie mógł,ale nauczyciel powinien zawsze umieć nauczyć nawet LENIA, tak robiła Gienia.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 08.02.2022, 10:27 · Zgłoś
Powinien, ale obowiązują prawa człowieka.
Odpowiedz
0
@ do dragoness
dnia 09.02.2022, 22:45 · Zgłoś
na ale do kogo ma pani pretensje? do rodziców? posyłali dziecko do szkoły do wybitnych pedagogów!
Odpowiedz
39
@ szkoła
dnia 06.02.2022, 16:16 · Zgłoś
Jeszcze nikt nigdy w szkole nie nauczył się obcego języka.
Odpowiedz
-26
@ dragoness
dnia 06.02.2022, 16:49 · Zgłoś
Nie chciał, to się nie nauczył.
Odpowiedz
4
@ xxxx
dnia 06.02.2022, 17:36 · Zgłoś
W szkole ucza [...] nie jezyka i calkiem innego niz mowia ludzi w danym kraju wiem co mowie bzdury ucza
Odpowiedz
0
@ do dragoness
dnia 16.02.2022, 09:28 · Zgłoś
Nawet gdyby chciał to nie ma od kogo. Wiele osób pamięta sławetną wycieczkę do Anglii z jednej z jasielskich średnich szkół, oczywiście z nauczycielem anglistą. Tam na miejscu zaistniała pilna potrzeba udzielenia medycznej pomocy uczniowi. Zawezwana służba medyczna w żaden sposób nie potrafiła się skomunikować w języku angielskim z polskim nauczycielem ...języka angielskiego (sic!). Wystarczy?
Odpowiedz
44
@ Mutant MPGK
dnia 06.02.2022, 15:45 · Zgłoś
Robert błagam!
Zajmijcie się najpierw tym żeby kształcić na przyzwoitym poziomie na naszym ojczystym języku, a dopiero później cudowanie.
Odpowiedz
33
@ Mama
dnia 06.02.2022, 15:56 · Zgłoś
Wyniki tegorocznych matur wskażą kierunek. Taka klasa bez zmian kadrowych nie ma szans powodzenia.
Odpowiedz
-5
@ ...
dnia 06.02.2022, 16:05 · Zgłoś
Chyba bardziej na wyniki matur wpływają zajęcia on-line
Odpowiedz
29
@ Marta
dnia 06.02.2022, 17:50 · Zgłoś
Ucieczka z Jasła to najlepsza opcja
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 06.02.2022, 19:26 · Zgłoś
Nie każdy jest Panem od francuskiego.
Odpowiedz
13
@ Centrum
dnia 07.02.2022, 06:16 · Zgłoś
Po co nastawiać się na język angielski, czyli wyjazd za granicę
jeżeli po sąsiedzku ( ul.Koralewskiego-Bednarska) kwitnie centrum
przedsiebiorczości , a niedaleko, ul. K.Wielkiego, jest inkubator, też
przedsiębiorczości?
Wybudowane za miliony zł, z dofinansowaniem ale i z niemałym
wkładem własnym, czekają na młodych adeptów biznesu.
Coś jak Krzemowa Dolina, tylko made in Jaslo.
Odpowiedz
12
@ Kierunek
dnia 07.02.2022, 08:17 · Zgłoś
Polecam poczytać, zwłaszcza rządzącym edukacją, w internecie co nieco na temat "system oświaty w Finlandii", także dyrektorowi Robertowi N.
Wiadomo, ze nie zmienić zasad ale dobrze jest wiedzieć jaki kierunek powinien być obrany w edukacji.
Model fiński jest całkowitym zaprzeczeniem modelu polskiego (szkoła opresyjna, stresująca, nielubiana itp.) i podobnych opartych na strachu, testach czy podręcznikowym wkuwaniu wiedzy, często w sposób bezmyślny.
Nikt tam nie słyszał o korepetycjach. Jest to zakazane, a u nas powszechne.
Wprowadzenie angielskiego: ok. to dobrze ale to pikuś, kosmetyczna zmiana, news.
Chodzi o zmianę modelu edukacji. pomimo wielu reform jest coraz gorzej.
Finlandia to zrobiła, zatem można.
Odpowiedz
15
@ Patologie
dnia 07.02.2022, 08:48 · Zgłoś
Może Ekonomik jest jasną plama na mapie jasielskich szkół ale ogólnie ilość patologii w edukacji można porównać chyba tylko do upadku służby zdrowia.
Im większa ilość reform, tym większa zapaść i niewydolność.
Dotyczy to reformatorów z każdej ekipy, tych z lewa i tych z prawa.
Np. obciążenie sprawozdawczością: ilość czasu poświęcona przez lekarza czy nauczyciela na robienie sprawozdań, czy podobnych kwitów jest przerażająca i ciągle rośnie. W tym czasie nie ma mowy o leczeniu czy nauczaniu.
Pomijam jakość "produktu" końcowego: absolwenta czy pacjenta.
Obie branże są związane: Zestresowany, z uszczerbkiem na zdrowia uczeń będzie
długotrwałym klientem "chorej" służby zdrowia.
Taka jest rzeczywistość.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.