Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Ekstremalna Droga Krzyżowa - sztuka budowania relacji

26

Już po raz szósty z Sanktuarium św. Antoniego w Jaśle, w piątek 8. kwietnia po Mszy świętej o godzinie 20:00 wyruszy Ekstremalna Droga Krzyżowa. EDK to forma drogi krzyżowej, której ideą jest przeżywanie męki Chrystusa w sposób ekstremalny, wędrując samotnie lub w małych grupach, w milczeniu. Pątnicy będą mieli do pokonania, w zależności od trasy od 31 do 43 kilometrów. 

Zapisy na EDK odbywają się przez formularz: https://www.edk.org.pl/trasy
 
Jasielscy Franciszkanie nie są organizatorami nabożeństwa, lecz tylko koordynatorami idei EDK, każdy uczestnik podejmuje decyzję o udziale w nabożeństwie indywidualnie i na własną odpowiedzialność. Ilość pakietów uczestnika (książeczka z rozważaniami i gadżet EDK) są ograniczone. 
 
Koordynatorzy EDK Jasło
Reklama

Komentarze: 26

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Abnegat
dnia 23.03.2022, 23:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ Don
dnia 22.03.2022, 07:39 · Zgłoś
[...] ma dużo racji w tym co opisał. Znamy takich świętobliwych.
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec
dnia 21.03.2022, 21:02 · Zgłoś
Kto jest organizatorem i kto odpowiada za ekstremalna drogę krzyżową?
Odpowiedz
0
@ js
dnia 22.03.2022, 00:30 · Zgłoś
Ci co zawsze, czyli nikt!
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 24.03.2022, 00:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Seba
dnia 21.03.2022, 15:37 · Zgłoś
A jeśli to nie szamanizm ,gusła, zabowon tylko prawda to co wtedy ?
Odpowiedz
15
@ [...]
dnia 21.03.2022, 16:21 · Zgłoś
To wtedy trochę lipa, bo większość jasielskich katolików, takich jak np. tutaj się wypowiadają trafi [...] gdyż nie żyją oni słowem Bożym, nie czytają Pisma Świętego i nie rozwijają się duchowo, tylko wymieszali sobie religię z zabobonami, horoskopem z programów telewizyjnych, mitami ludowymi, popkulturą i wymysłami własnymi i wydaje im się, że to jest wiara.
Odpowiedz
-3
@ olo
dnia 21.03.2022, 15:36 · Zgłoś
Wyposażenie obowiązkowe figurka Boboli i butla tlenu.
Odpowiedz
2
@ Zdrowy ogląd
dnia 21.03.2022, 13:30 · Zgłoś
Rytuał, mający wprawić uczestników w poczucie wyższości i samozadowolenia z powodu spełnienia obrzędu religijnego. Niech kościół, zamiast skupiać się na święconych czarach-marach, kadzeniu, odklepywaniu pacierzy, machaniu kropidłem, gdzie się tylko da (za kasę oczywiście!) da dowód chrześcijańskiej miłości Boga i bliźniego i czyni dobro na rzecz tych najmniejszych...
Odpowiedz
15
@ Katolik
dnia 21.03.2022, 16:26 · Zgłoś
Nikt cię do niczego nie zmusza, nie podoba ci się to nie idź z nami, masz wolny wybór. Jedni idą na drogę krzyżowa, a inni na kolorowe marsze miłości [...]. To nazywa się wolność sumienia.
Odpowiedz
-1
@ Do [...]
dnia 22.03.2022, 14:55 · Zgłoś
Tylko że was nikt nie [...] , nie gazuje, nie spisuje, nie tłucze [...], nie kopie, nie przeklina na tych waszych święconych spędach.
Odpowiedz
-50
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 21.03.2022, 12:52 · Zgłoś
Komu i do czego to potrzebne?
Znacie chodź jeden przypadek gdzie modlitwa i umartwianie się komuś autentycznie pomogły?
Zamiast łazić bez celu 40 km zrobilibyście cos pożytecznego.
Odpowiedz
31
@ ateista
dnia 21.03.2022, 12:59 · Zgłoś
wiara czyni cuda
Odpowiedz
31
@ kes
dnia 21.03.2022, 12:59 · Zgłoś
Idź, weź udział, może i Tobie pomoże, a pomoc jest Ci bardzo potrzebna co wynika z Twojego komentarza.
Odpowiedz
33
@ [...]
dnia 21.03.2022, 13:01 · Zgłoś
mamy wolność. Kto chce, to idzie.
Odpowiedz
-27
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 21.03.2022, 13:09 · Zgłoś
Jedyne co wynika z mojego komentarza, to wiara w siebie i brak wiary w gusła, a z tego wynika zdrowa życiowa siła, a nie słabość i nadzieja pokładana we wszystkim prócz siebie.
Aż dziw bierze, że mamy rok 2022, XXI wiek, a w Jaśle ciągle króluje szamanizm, ale jak zapytasz o jego autentyczne efekty, to nie usłyszysz nic prócz ubliżania.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 21.03.2022, 14:52 · Zgłoś
A ty ukończyłeś jakiekolwiek?
Odpowiedz
2
@ Pit
dnia 22.03.2022, 12:25 · Zgłoś
Tak, znam taki przypadek. Poza tym osoby wierzące nie pokładają wiary i nadziei w to, że siła wyższa wszystko za nich załatwi. Wiara pomaga, ale człowiek musi pracować na swoje dobro. Mówią to tym i Biblia i wszelkie pisma. Poza tym gdy zabraknie własnych sił, to co wtedy? Poza tym łatwo jest powiedzieć, ze Boga nie ma, natomiast nie obecnie ŻADNYCH dowodów naukowych na potwierdzenie tych słów, chociaż niejedna [...] głowa wierząca tylko we własne siły próbowała tego dowieźć. I co? I lipa!
Odpowiedz
1
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 22.03.2022, 13:51 · Zgłoś
"Dowieść" - tak się to chyba pisze.
Tak, znam te bzdety: " Pracuj tak jakby wszystko zależało od ciebie, a módl się tak jakby wszystko zależało od Boga".
Podobnie jak nie ma dowodów naukowych na nie istnienie chupacabry, wielkiego [...] spaghetti, muminków, smerfów, boga żółwia etc - nie ma też żadnych dowodów naukowych na potwierdzenie tego, że istnieją :)
Odpowiedz
-1
@ Człowiek z lasem
dnia 22.03.2022, 18:44 · Zgłoś
A to Twoje istnienie nie jest przypadkiem dowodem na istnienie Boga?
To skąd się wziąłem, jeśli nie Bóg? Nie potrafisz tego wyjaśnić w inny sposób niż za pomocą ingerencji Istoty, którą nazywamy Bogiem. Nawet nie próbuj, no nie masz szans. Albo spróbuj. Skąd się wziąłeś, jeśli Bóg nie istnieje?
Odpowiedz
-3
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 22.03.2022, 19:58 · Zgłoś
Istnieje coś takiego jak "paradoks kamienia", ale zasadniczo wiadomo, że jeśli nie masz deficytów intelektualnych, to dowodów na nie istnienie jakiegoś bytu lub przedmiotu nie można i nie należy przeprowadzać.
To, że nie masz odpowiedzi na jakies pytanie w tym przypadku o twoje pochodzenie nie jest dowodem na słuszność twoich przekonań, a w zasadzie dlaczego nie Allah, Obatala?
Dlaczego nie teoria wielkiego wybuchu i teoria Darwina, która jest nieporównywalnie bardziej logiczna niż mit Boga stwórcy?
Wiedza na temat świata jest tak skromna, że opieranie na jej deficytach swojej wiary jest czystym nonsensem zwłaszcza w Boga, który jest wiecznie nieobecnym i niemym gospodarzem.
Samo założenie tej gry w dobro i zło oraz zbawienie jako nagrodę wydaje się czystym nonsensem.
Odpowiedz
-2
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 22.03.2022, 20:07 · Zgłoś
Apropo tego niemego gospodarza...
Właśnie dlatego w pierwszym wpisie zapytałem co wam to realnie daje, te rytuały, zabobony i takie marsze?
Czy ludzie biorący w tym udział żyją wygodniej, są lepsi, maja mniej problemów, większy dostatek - NIE
Czy na święconych drogach nie ma wypadków poświęconych samochodów - NIE
Czy modlący i proszący ludzie nie zapadają na choroby i omijają ich nieszczęścia - NIE, a nawet przeciwnie.
Powtarzam więc pytanie.
Komu i do czego to potrzebne skoro na rekolekcjach ksiądz powiedział, że nawet Hitler mógł trafic do nieba jeśli przed smiercia się nawrócił i wykazał szczery żal?
To jest dla mnie istota polskiego, niezdrowego katolicyzmu:
nie zastanawianie się nad tym co się robi, unikanie trudnych pytań i stawianie się ponad.
Odpowiedz
0
@ Człowiek z lasem
dnia 22.03.2022, 20:15 · Zgłoś
Rozumiem. Czyli nie masz nawet pobieżnej teorii na temat swojego pochodzenia, ale liczysz na to, że przywołując paradoks kamienia i kilka nieudowodnionych teorii, będziesz brzmiał przed publiką ja tyle dobrze, że nikt Cię nie zapyta na jakiej podstawie podwazasz wiarę chrzescijan. Hmmm. To zaszedłes niewiele dalej, niż Twój przodek, jak chodzi o wiedzę naukową.
Odpowiedz
-2
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 22.03.2022, 20:50 · Zgłoś
Nawet jeśli zaszedłem niewiele dalej, to i tak dalej niż ty, który już nie tyle stoisz w miejscu co usilnie próbujesz się cofać wybierając spośród teorii naukowych i nie tylko tę najmniej logiczną i jakby tego było mało swojej niczym nie popartej wierze podporządkowujesz życie, a to masz podobno jedno chociaż inne wierzenia twierdzą, że podobno więcej.
Rozumiem.
To brzmi na tyle dobrze, że występując przed jasielską publika nikt cię najpewniej nie zapyta dlaczego akurat ten bóg a nie inny, no i przecież taki, a nie inny kształt świata jest dowodem na istnienie boga, podobnie jak moje istnienie i brak dowodów na nieistnienie boga jest dowodem na jego istnienie oraz moje nieudowodnione teorie są dowodem na istnienie twoich nieudowodnionych bogów - ma to sens.
To chyba działa w obie strony i można by zapytać czym różni się życie was wierzących od reszty - poza interprtacją rzeczy, które was spotykają?
Ja bym się nie zastanawiał na twoim miejscu czy mnie ktoś zapyta na jakiej podstawie podważam wiarę chrześcijan, bo weryfikacja negatywna jest naturalną metodą weryfikacji swoich poglądów przez osoby inteligentne.
Na twoim miejscu zastanawiałbym się na jakiej podstawie dałeś temu wszystkiemu wiarę, bo chyba nie na takiej jak piszesz, czyli przez to że istniejesz :)
No chyba, że tak, to gratulacje xD
Odpowiedz
0
@ Człowiek z lasem
dnia 23.03.2022, 05:44 · Zgłoś
Ok. Twierdząc, że to jest tylko wiara i jako taka jest ślepym i bezmyślnym wyborem, zapominasz o bardzo istotnym szczególe, że w pierwszych słowach Biblii, starej księgi napisanej przez pustynne ludy hodowców, zawarta jest myśl, do której nauka dochodzi po 2000 lat żmudnych doświadczeń, a mianowicie, że najważniejszą miarą znanego mam świata jest czas. Tak czasem. Bo odrzucając istnienie materii, czyli wracając do czasu sprzed Wielkiego Wybuchu, pozostaje nam czas jako nośnik wszystkich jednostek fizycznych, które można zmierzyć. Więc mój Bóg, ludom pasterskim, które nie rozumiały jak używać telefonu z ekranem dotykowym, powiedział, że rozkminiam kiedyś, że na początku, czyli przed czasem, który jest nośnikiem materii, było Jego Słowo. A Ty chcesz mnie, który wierzy w Kogoś, kto przed tymi wszystkimi teoriami naukowymi dał nam odpowiedź na wszystkie pytania, uznać za prymitywnego wyznawcę mitów, podczas gdy Twoja nauka [...] jeszcze po dwóch tysiącach lat odpowiedzi nawet na to pytanie, gdzie jest zaginiony przodek, który zrobił różnice między [...] a Tobą. To ja Ci dziękuję za Twoją szamańska wiarę w wybuchające nicości i układające się we wszechświat bez użycia materii, a później w żywe stworzenia, które wychodzą z oceanów na drzewa, bo tak im było lepiej i dostające rączek i nóżek od tego chodzenia po drzewach. A to wszystko z [...]...ięcia wielkiej nicości. To zbyt niepoważne dla wymagającego umysłu. Zostaję przy poważnej wiedzy, czyli przy Bogu. Dziękuję
Odpowiedz
0
@ Ksiądz dobrodziej lecz nie złodziej
dnia 23.03.2022, 13:09 · Zgłoś
Ciekawa teoria. Na pewno uda ci się nią zrobić wrażenie na jasielskich katolikach, którzy oparli swój katolicyzm na zabobonach i przekazie ludowym zamiast studiowania Pisma Świętego.
Przede wszystkim ja cię nie chcę za nic uznawać, ani do niczego przekonywać, chcę tylko poznać sposób myślenia katolików i dowiedzieć się na czym oparli swoją wiarę.
Odniesienia do czasu miały tez inne religie takie jak wierzenia Majów, czy Islam, a moja nauka jeszcze 500 lat temu nie wiedziała jaki jest rozkład kontynentów na ziemi, ale jej przewaga jest taka, że mówi "nie wiem, ale się dowiem, albo przynajmniej spróbuję" zamiast budować na tym wierzenia i mitologie.
Poza tym Pismo Święte ma już, tyle naleciałości wynikających z przekładów i tłumaczeń, że faktycznie trzeba dużej wiary żeby ufać że to co jest napisane, to było powiedziane.
Oczywiście możesz wierzyć w co chcesz nawet w to, że twój Bóg z nudów stworzył 10 milionów zwierząt, 8 milionów prokariotów i pół miliona roślin, oraz że kazał to zabrać Noemu na arkę, a później nazywaj to poważną nauką.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.