Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Jasło znów zepchnięte na boczny tor

69

Organizacja kolejowego transportu pasażerskiego na terenie województwa podkarpackiego, od wielu lat pozostawia wiele do życzenia. Problem dotyczy przede wszystkim połączeń realizowanych w południowej części województwa. Szumne zapowiedzi rządu i samorządowców o skutecznej walce z wykluczeniem komunikacyjnym, często okazują się być jedynie pustymi frazesami. Za potwierdzenie tej tezy, posłużyć może decyzja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, o skróceniu wakacyjnego połączenia Rzeszów – Medzilaborce, z pominięciem Jasła i Krosna.

Z inicjatywą uruchomienia pociągu z Rzeszowa do słowackich Medzilaborec, który podczas wakacji miałby obsługiwać pasażerów miast i mniejszych miejscowości, położonych na trasie przebiegu linii kolejowych nr 106 i 108, przed kilkoma laty, wystąpili społecznicy związani z projektem Kocham Kolej. Po raz pierwszy, połączenie pojawiło się w rozkładzie jazdy pociągów w 2017 r. Od tej chwili cieszyło się sporym zainteresowaniem podróżnych. Wystarczy wspomnieć, że w latach 2017-2020 z połączenia skorzystało łącznie 18 400 pasażerów.

Nic więc dziwnego, że również w 2022 r. władze samorządowe województwa podkarpackiego finansować będą to połączenie. Niezmiennie obsługiwać je będą Przewozy Regionalne - POLREGIO sp. z o.o. Sęk w tym, że połączenie nie będzie mogło być realizowane przez Strzyżów, jak do tej pory, z uwagi na rozpoczęte w lutym bieżącego roku prace modernizacyjne w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA” (odcinek linii nr 106 pomiędzy Rzeszowem a Strzyżowem). Pociąg zatem, będzie wyjeżdżał w piątki z Rzeszowa, aby przez Tarnów, Jasło i Krosno dotrzeć do Sanoka, który po zmianach będzie dla „Wojaka Szwejka” stacją początkową. Tutaj po wieczornym powrocie z Medzilaborec, składy, będą oczekiwać na sobotnie i niedzielne kursy. Samorządowcy oraz przedstawiciele organizacji społecznych, których celem jest promocja rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego nie kryją zaskoczenia faktem, że Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, pominął Jasło i Krosno, planując zmienioną z konieczności trasę przejazdu „Wojaka Szwejka”.

- Informacja o tym, że wakacyjne połączenie z Rzeszowa do Medzilaborec zostanie skrócone, w taki, a nie inny sposób, dotarła do nas w ubiegłym tygodniu. Takie decyzje należy nazywać po imieniu. To oczywisty skandal. Wygląda na to, że mieszkańcy Jasła i Krosna oraz okolicznych miejscowości są przez organizatora przewozów, traktowani jako obywatele drugiej kategorii. Nie znajduję logicznego wytłumaczenia dla tak irracjonalnej decyzji. Oczywistym jest bowiem, że Jasło i Krosno, są miastami, które generowały, w przypadku tego połączenia, znaczącą liczbę pasażerów. Tak wiele w ostatnich latach mówi się o walce z wykluczeniem komunikacyjnym. Jak widać, zapewnienia te nie dotyczą południowych powiatów naszego województwa – mówi Adam Filar, członek inicjatywy społecznej Kolej na Jasło.

Pytania o połączenie do słowackich Medzilaborec padły między innymi podczas przeprowadzonych przed kilkoma dniami w Sanoku, konsultacji społecznych, dotyczących projektu „Programu Strategicznego Rozwoju Transportu Województwa Podkarpackiego do roku 2030” oraz projektu „Prognozy oddziaływania na środowisko”. Z decyzji władz samorządowych województwa podkarpackiego tłumaczył się Piotr Pilch, wicemarszałek Województwa Podkarpackiego. Zasugerował, że odpowiedzialność za pominięcie Jasła i Krosna w planowaniu trasy skróconego połączenia, spoczywa po części na władzach województwa małopolskiego. – Jako zarząd, wyszliśmy z pomysłem i propozycją do województwa małopolskiego, żeby ten pociąg jeździł z Rzeszowa przez Tarnów, Stróże, Jasło, Krosno, Sanok, w kierunku Słowacji. Niestety Zarząd Województwa Małopolskiego nie przychylił się do naszej prośby. Dlatego ten start pociągu został skrócony do Sanoka – wyjaśniał.     

Tłumaczenia Piotra Pilcha należy uznać, za co najmniej zastanawiające. Nie wydaje się bowiem, aby z finansowego punktu widzenia, połączenie generowało znacznie wyższe koszty, gdyby realizowane było z Jasła do Medzilaborec, niż z Sanoka na Słowację. Niestety, nie sposób tego rozstrzygnąć. Na pytanie, czy decyzja podyktowana była niekorzystną kalkulacją kosztów realizacji połączenia w innym niż przyjęty wariant, władze samorządowe województwa podkarpackiego nie udzieliły odpowiedzi. Postanowiliśmy zapytać również o koszty realizacji połączenia Rzeszów - Medzilaborce - Rzeszów w 2021 r. W piśmie sygnowanym przez Marcina Fijołka, piastującego stanowisko zastępcy dyrektora Departamentu Organizacyjno-Prawnego UMWP w Rzeszowie, nadesłanym do naszej redakcji czytamy, że „koszty realizacji tych połączeń ujęte są w Umowie o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na lata 2021-2025 w formie zryczałtowanej”. Urząd nie podał jednak konkretnych kwot, twierdząc, że zarówno koszty jak i przychody dotyczące poszczególnych połączeń spółka POLREGIO S.A. objęła klauzulą „Tajemnica Przedsiębiorstwa”, co wydaje się absolutnie kuriozalne, zważając na fakt, iż chodzi przecież o wydatkowanie publicznych pieniędzy na realizację przewozów.

UMWP w Rzeszowie nie odpowiedział szerzej na pytanie o powody, dla których Jasło oraz Krosno zostało pominięte przy planowaniu skróconej trasy „Wojaka Szwejka”. Lakonicznie stwierdzono jedynie, że wybrano wariant najbardziej optymalny. Nie wiemy jednak, jakie kryteria, czy też elementy, stanowiły w tym przypadku punkt odniesienia. Na otarcie łez pasażerowie otrzymali, w ramach tej konkretnej oferty, dodatkowe połączenie Sanok – Uherce – Sanok.

Reasumując, każdy mieszkaniec Jasła lub Krosna, bądź też powiatów, których miasta te są swoistego rodzaju centrum, zechce skorzystać z oferty POLREGIO i udać się „Wojakiem Szwejkiem” na Słowację, będzie musiał najpierw, dostać się do Sanoka. Najpewniej własnym samochodem, bowiem w obowiązującym obecnie rozkładzie jazdy, nie znajdziemy połączeń kolejowych, które by to umożliwiały.  

MD

Napisany dnia: 11.02.2022, 13:29

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Adams
dnia 15.02.2022, 02:53 · Zgłoś
Będzie jeździć KMLdo. Krynicy w sezonie to doczepia spalinowke do składu elektrycznego izaczna od Sanoka czy Krosna do Krynicy.. A może by KML zechciała jezdzic z N Sącza do Ustrzyk alemusilbybyc skład hybrydowoy czyli spalinowo elektryczny
Odpowiedz
1
@ taki_tam
dnia 15.02.2022, 00:25 · Zgłoś
Dwa pytania.
Pierwsze do organizatora usługi o której mowa w artykule: od kiedy to dane wyjściowe z projektu, na każdym jego etapie, są „tajemnicą” wykonawcy wobec zleceniodawcy?
Drugie do autora niniejszego artykułu: czy pominięcie Jasła i Krosna w kolejowym połączeniu ze słowackimi Medzilaborcami, wyczerpuje znamiona szeroko pojętego wykluczenia komunikacyjnego?
Ot takie rozterki niektórzy z nas miewają...
Odpowiedz
0
@ Nokia
dnia 13.02.2022, 21:09 · Zgłoś
Jakie Miasto taki tor. Dobrze że boczny
Odpowiedz
1
@ norbi
dnia 15.02.2022, 14:43 · Zgłoś
jaslo to skansen,a dyrekcja znajduje sie w trzcinicy
Odpowiedz
-1
@ żenada
dnia 13.02.2022, 21:09 · Zgłoś
Kolej była motorem napędowym miast 150 lat temu. Dajcie sobie spokój. Czy naprawdę w każdej dziedzinie musimy się cofnąc do XIX wieku??
Odpowiedz
5
@ P.
dnia 14.02.2022, 10:54 · Zgłoś
Naprawdę? Przyjrzyj się kolei czeskiej lub brytyjskiej i skończ te farmazony. Kolej to najwygodniejszy środek transportu. tylko rozkłady jazdy muszą być układane z głową. Szybkie przejazdy i zadbana infrastruktura TO KLUCZ DO SUKCESU.
Odpowiedz
4
@ Mix
dnia 12.02.2022, 23:19 · Zgłoś
Marcel i Nowex polecam. Tylko uważajcie bo niektórzy kierowcy Marcela mają ADHD
Odpowiedz
6
@ tralala
dnia 12.02.2022, 19:05 · Zgłoś
Jakość rzeszowskich specjalistów od transportu najlepiej obrazuje brak pociągu z Rzeszowa przyjeżdżającego do Jasła przed godziną 7. Przez kilka lat zawsze taki przyjeżdżał w okolicach 7 z minutami. Jak już się udało i teraz pociąg przyjeżdża około 6.40, to okazało się, że powrotnego kursu po 15 nie ma. Jest o 14.30 a potem o 17.
Proszę więc rzeszowskich geniuszy od marszałka, niech sobie już dadzą spokój. Tym bardziej, że nie potrafiliście w ramach modernizacji linii Rzeszów-Jasło wpisać budowy bardzo potrzebnego przystanku kolejowego blisko centrum Strzyżowa, w okolicach ul. Dąbrowskiego. A ta modernizacja była wykonywana w ramach RPO finansowanego ze środków marszałkowskich.
Odpowiedz
15
@ Cyberchłop
dnia 12.02.2022, 15:14 · Zgłoś
Mamy takie orły w sejmie i senacie Pani Kurowska, Pani Senator, Pan Rzońca
I co?
Odpowiedz
12
@ 1971
dnia 12.02.2022, 16:02 · Zgłoś
Im orly wyżej tym miasto nizej
Odpowiedz
4
@ Turysta
dnia 14.02.2022, 07:41 · Zgłoś
Jak dobrze posłuchać mądrego
Odpowiedz
4
@ On
dnia 12.02.2022, 13:00 · Zgłoś
Żeby Jasło podniosło się trzeba parę dobrych lat
Odpowiedz
7
@ Podniesienie
dnia 13.02.2022, 09:43 · Zgłoś
Podniesienie Jasła z kolan (a nawet z pozycji leżącej) wymaga wybrania sprawnej ekipy
z osobą, której chciało by się chcieć, na czele.
Do końca tej kadencji żaden z poważnych problemów, np. kolej czy dworzec PKP, nie zostanie rozwiązanych z przyczyn oczywistych: ta ekipa pisze programy, a jeżeli buduje, to dziwne, może i modne ale nieprzydatne nikomu obiekty, straszące kosztami utrzymania.
Poprzednik przez parę kadencji męczył siebie i otoczenie pozorując sprawność i dynamikę.
Poprzedniczka zajmowała się wszystkim, tylko nie potrzebnymi miastu inwestycjami, robiąc karierę medialną na cały świat odlotowymi pomysłami.
Aktualnie ćwiczona jest szkoła przetrwania: byle do wiosny! Tej i następnej.
Odpowiedz
3
@ P.
dnia 14.02.2022, 10:51 · Zgłoś
Trzeba poważnie przyjrzeć się kandydatom na stanowisko burmistrza. Wybory już w przyszłym roku. Przyjrzeć się ich programom, treści merytorycznej w nich zawartej i wtedy wybierać! A nie na zasadzie "obiecanki, cacanki". Tak, dla ZMIAN! Owszem. LECZ Z GŁOWĄ NA KARKU! Pro Jasło Bono!
Odpowiedz
10
@ Gej z Jasła
dnia 12.02.2022, 11:13 · Zgłoś
Kolejny przykład tego jak u nas marnowane są pieniądze to te roboty na linii Strzyżów Rzeszów, to co robią teraz powinni byli zrobić przy ostatnim remoncie.
Odpowiedz
21
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 12.02.2022, 08:10 · Zgłoś
A kiedy miasto zorganizuje w końcu jakiś pociąg do Krosna który jest w godzinach dojazowych do szkoły, a nie o godzinie 5 i 8? Co się stało z pociągiem lekko po 7/ koło 7? Gdzie on jest?
Odpowiedz
9
@ Oro
dnia 12.02.2022, 14:42 · Zgłoś
Pojechal do Debicy
Odpowiedz
10
@ Pociąg widmo
dnia 13.02.2022, 07:48 · Zgłoś
Pociąg ten odjechał po wirtualnych torach, do świata kłamstw,
obietnic i mrzonek. W pierwszym wagonie zasiadł autor pomysłu
wraz poselsko-senatorsko-geriatryczno nieskuteczną załogą.
W kolejnych wagonach zasiedli pomniejsi asystenci i służba
notabli z wagonu pierwszego.
W ostatnim wagonie upakowano programy, strategie, koncepcje
i podobne wiekopomne opracowania do zdeponowania na Zakładzie
Zagospodarowamia Odpadów, który "wybudowała" posłanka
znana ostatnio z uratowania granicy z Białorusią i recepty
na covid (przyszły Nobel za dokonania pokojowe i z medycyny).
Pociąg ten ciągnęła stara, zabytkowa lokomotywa z dworca
PKP w Jaśle, która w cudowny sposób odpaliła.
Odpowiedz
2
@ 666
dnia 13.02.2022, 10:47 · Zgłoś
jasło biedadzielnicą Krosna, wówczas miasto zadba o transport do mopsu.
Odpowiedz
15
@ Mix
dnia 12.02.2022, 07:58 · Zgłoś
Dziękujemy geniuszom i wielkim politykom z regionu: Pani Majorowej
z synkiem na czele,Panu Europosłowi,pani poseł Marii wybitnej znawczyni
drzew i medycyny wirusowej. Świetnie walczycie o region i jego rozwój.
Bóg niech wam nagrodzi i Andrzej Bobola
Odpowiedz
5
@ Turysta
dnia 12.02.2022, 06:57 · Zgłoś
Zamiast koleją pojedziemy auto stopem
Odpowiedz
18
@ Kol
dnia 12.02.2022, 06:06 · Zgłoś
Jasło to się robi miasto widmo. Lata świetności ma za sobą .
Odpowiedz
15
@ KAROL
dnia 11.02.2022, 23:23 · Zgłoś
Dla mnie to nic nowego.Tu g... było,jest i będzie się działo.Takie to miasto
Odpowiedz
16
@ Wacek
dnia 11.02.2022, 20:56 · Zgłoś
Nie dawno pisaliście o lini do Dębicy jak tam już ją budują!!!
Odpowiedz
18
@ KKK
dnia 11.02.2022, 20:00 · Zgłoś
Za to piąte zamknięcie LK106 ktoś powinien beknąć w końcu. 2 lata temu robili ostatni 10km odcinek między Czudcem a Boguchwałą - nie można było wtedy tych prac wykonać albo "przyczółki" tak aby pozostałe prace pod ruchem wykonywać? Nawet jeśli finansowanie bylo inne to jest coś takiego jak win win - my to teraz zrobimy a potem się rozliczymy. Najgorszy odcinek gdzie kolej robiła robotę jest autobusem - dziękuję wole swoje auto.
Odpowiedz
0
@ svel
dnia 11.02.2022, 18:35 · Zgłoś
zobaczycie, PEC , wam jeszcze pokaże
Odpowiedz
4
@ Oro
dnia 11.02.2022, 17:57 · Zgłoś
No wlasnie utopian marzenia o linie kolejowej do Debicy. Juz kiedys Pisa lek ze wystarcza te co sa tylko je zmoderniziwac.
Odpowiedz
5
@ Raz
dnia 11.02.2022, 17:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Do raz
dnia 11.02.2022, 18:23 · Zgłoś
Ograniczenie nie boli
Odpowiedz
0
@ nie kłam
dnia 11.02.2022, 20:41 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Do nie kłam
dnia 11.02.2022, 22:30 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat] .
Odpowiedz
24
@ Jaslak
dnia 11.02.2022, 17:39 · Zgłoś
Przy najbliższych wyborach do Sejmu trzeba rozliczyć
posłów kończących kadencję.
Odpowiedz
12
@ Wyborca
dnia 11.02.2022, 16:57 · Zgłoś
Kto rządź jaka partia ? Dziękujemy ,miał być przystanek ,PKP w Brzezowce , kolej do Dębicy
Odpowiedz
21
@ Kolejarz
dnia 11.02.2022, 15:37 · Zgłoś
A wszystko mieli ludzi ,zaplecze, tylko zawalczyć nie było komu w 2008 roku jak rozpieprzali jasielską kolej wówczas w urzędzie w jaśle powiedzieli że im kolej nie potrzebna , a teraz wielki lament
Odpowiedz
11
@ Woytazzz
dnia 11.02.2022, 15:22 · Zgłoś
Zagadka - jaką partia od lat rządzi w województwie podkarpackim:

a) proniemiecka, olewająca Polskę wschodnią Platforma
b) katolicki, patriotyczny PiS

No, śmiało, zgadnijcie.
Odpowiedz
3
@ 1971
dnia 11.02.2022, 15:40 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ Myśl
dnia 11.02.2022, 19:52 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
8
@ Zgaduje
dnia 11.02.2022, 20:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Uuuu
dnia 12.02.2022, 08:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
36
@ Ronin
dnia 11.02.2022, 14:45 · Zgłoś
I euforia prysła ... A chcieli jeszcze budować nierealna linie do Dębicy
Odpowiedz
-2
@ Yozef
dnia 11.02.2022, 14:49 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
26
@ niki
dnia 11.02.2022, 14:23 · Zgłoś
Spokojnie Jaślanie będą wybory znów nam wszystko "dadzą" a tak naprawdę to zostaje tylko 8 gwiazdek
Odpowiedz
7
@ jak tam panie zboze w polu ?
dnia 11.02.2022, 14:19 · Zgłoś
na lody na Słowację, rowerem to teraz takie modne i lansowane i paszportem Covidowym
Odpowiedz
49
@ JaślaninOn
dnia 11.02.2022, 14:09 · Zgłoś
Tak wyglądają skutki rządów naszej władzy, Jasło jest stopniowo odcinane komunikacyjnie gdyż staje się przez brak rozwoju miasta nieatrakcyjne. Ale zapewne usłyszymy bliżej wyborów obiecanki od wyższej rangi włodarzy pochodzących z Jasła o zjeździe z A4 w kierunku Pilzna i Jasła jeszcze nie raz. Czy innych pomysłach.
Odpowiedz
39
@ 1971
dnia 11.02.2022, 15:38 · Zgłoś
Glosujcie dalej na pisowcow i ich przybudowki. Mamy pokaz nieudacznictwa plus. A najlepiej widac jak działa panstwowy czy samorzadowy ,,biznes"
Odpowiedz
5
@ Xcx
dnia 11.02.2022, 19:03 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ To ja
dnia 11.02.2022, 21:49 · Zgłoś
Właśnie A4. Okno na Świat, a nie widok Komancze
Odpowiedz
65
@ Accept
dnia 11.02.2022, 14:08 · Zgłoś
Jest w tym grajdole jakiś burmistrz?dworzec PKP to istna wizytówka Jasła,[...] pominięto nawet na trasie kolei.Wstyd w tym miasteczku mieszkać.Trzeba uciekać jak najszybciej bo władzami radni tylko o podwyżce dla siebie pamiętali i o dniach wina
Odpowiedz
63
@ Marek z babic
dnia 11.02.2022, 14:17 · Zgłoś
Zgadza sie, do Jasla tylko na weekend/święta, odwiedzić rodzinę. Serce sie kraja jak sie patrzy na nieudolność władz.
Odpowiedz
49
@ Yozef
dnia 11.02.2022, 14:46 · Zgłoś
placzecie ..ale ich wybietacie od 32 llat towarzystwo wzajemnej adoracji
Odpowiedz
31
@ Ewa
dnia 11.02.2022, 15:13 · Zgłoś
Burmistrz jest i RM jest. Co zrobili z Jasła każdy wie.
Odpowiedz
29
@ dlaczego???
dnia 11.02.2022, 13:53 · Zgłoś
Przecież dzięki pomnikowi na górce jesteśmy słynni prawie jak Rio lub przynajmniej Świebodzin a wszyscy nas olewają.
Odpowiedz
29
@ Owsik
dnia 11.02.2022, 14:03 · Zgłoś
No a co na to nasza posłanka z Dubrownik? Bobola nie pomoże?
Odpowiedz
20
@ dlatego
dnia 11.02.2022, 14:14 · Zgłoś
że zbyt wielu nieudolnych lansowało się na torach kolejowych a gdzie oni się pojawią, tam ruina, zapomnienie i ani ten z górki nie pomoże.
Odpowiedz
16
@ Jas
dnia 11.02.2022, 18:03 · Zgłoś
Bobola zajety obrona granicy
Odpowiedz
15
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 11.02.2022, 13:52 · Zgłoś
Ja już w Medzilaborcach byłem pociągiem raz i szału nie było. Ot, tak jakby przyjechać do Nowego Żmigrodu. Ale przynajmniej można było się dostać do Komańczy i okolic.
Odpowiedz
1
@ inna
dnia 16.02.2022, 21:28 · Zgłoś
i ta właśnie możliwość dojazdu ...jest najważniejsza
Odpowiedz
39
@ pis
dnia 11.02.2022, 13:44 · Zgłoś
zrobimy komunikacje zastępczą. Pawluś z Pankiewiczem bedą dowozić
Odpowiedz
24
@ disko
dnia 11.02.2022, 14:17 · Zgłoś
Świetny pomysł, pod warunkiem iż będą jeździć drezyną
Odpowiedz
16
@ @
dnia 11.02.2022, 13:43 · Zgłoś
A co na Pecu co z Zającami koleją jeździł???
Odpowiedz
6
@ kurcze
dnia 11.02.2022, 13:33 · Zgłoś
to jak ja bede jezdzil po lody na slowacje?
Odpowiedz
6
@ Warez
dnia 11.02.2022, 13:44 · Zgłoś
Chyba po Zmarzlinu - przecie kolej jest nie rentowana, po co utrzymywać z podatków. Jeżdż puste składy. A jak już kroś jedzie , to jedzie ze zniżką - zerowe wpływy...
Odpowiedz
38
@ O kurcze
dnia 11.02.2022, 15:07 · Zgłoś
Pojedziemy w przyszłym roku bo będzie to rok wyborczy więc władze ogłoszą sukces że dzięki ich staraniom przywrócono policzenie.
Odpowiedz
2
@ Jaślanin
dnia 11.02.2022, 16:14 · Zgłoś
Przecież z Jasła tam nikt nie jeździ i po co pociąg ?
Odpowiedz
34
@ Pozytywy
dnia 11.02.2022, 21:00 · Zgłoś
Pozytywną stroną tego pominięcia jest okoliczność, że podróżni nie zobaczą perły jasielskiej kolei w postaci ruiny dworca PKP, które to ruiny nabył swego czasu od kolei ówczesny włodarz A.C. za niebotyczną kasę, po to by mieć tego strupa na głowie, a uwolnić PKP, które teraz obowiązek budowy nowego dworca zrzuca na miasto.
Znając szybkość i "prorozwojowy" kierunek działań magistratu obiekt ten zostanie pomalowany na różowo, a wokół wykona się za wielomilionowe kwoty bajery typu poidełka, ławki obrotowe, czy fontanny.
Koszty z dofinansowania (poza budżetem miasta) + wkład własny (z budżetu miasta).
Efekt żałosny, tragikomiczny i nieprzydatny jak wiele innych gadżetów w mieście ale to już inna sprawa.
Odpowiedz
14
@ shadow
dnia 11.02.2022, 22:49 · Zgłoś
Jasło to zdeb w ktorym nic sie nie dzieje.Ja jestem dzien w dzien w Rzeszowie.Tam jakis remont/inwestycja na kazdym rogu.
Odpowiedz
8
@ Program
dnia 12.02.2022, 19:16 · Zgłoś
Proponuję starać się o dofinansowanie na opracowanie:

"Programu Poprawy Dostępności Dworca Kolejowego w Ruinie"
"Zintegrowanej Strategii Świadczenia Usług Kolejowych na Starym Dworcu"
"Strategii Rozwiązywania Problemów Kolejowych dla Miasta Jasła"
"Wieloletniego Planu Odbudowy i Modernizacji Budynki Dworca Wraz Z WC"
"Program Współpracy Miasta Jasła z PKP"
"Program Aktywności Kolejowej Miasta Jasła dla Seniorów i Nie Tylko"

Wraz z "diagnozą kapitału intelektualnego" dla "przygotowania opracowania przemysłu czasu wolnego" w budynkach miejskich + parę milionów zł =
rozwiązanie problemu kolejowego w Jaśle.
Odpowiedz
4
@ Ozus
dnia 14.02.2022, 06:17 · Zgłoś
Chyba nie wiesz co piszesz!!! Pofatyguj się i przyjdź na dworzec i zobacz ile ludzi jeździ pociągami a dopiero pisz !!! Głupoty każdy potrafi pisać!!!
Odpowiedz
1
@ inna
dnia 16.02.2022, 21:26 · Zgłoś
ja jeżdżę
i chciałbym móc nadal...
nie pisz tak że nikt
może cie tam nie było?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657