Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Łowczy nie ma wątpliwości. To wilki rozszarpały konia

151

W poniedziałek rano przy stajni w Bieździedzy znaleziono martwego konia. Zwierzę było rozszarpane a jego wnętrzności znajdowały się w odległości kilkudziesięciu metrów od pastwiska między domami. - W piątek otrzymałem telefon od pani, która jechała do pracy przez gorajowicki las. Widziała na drodze młode wilczki. Wadera się oszczeniła, a dorosłe wilki uczą młode polowania - podkreśla Waldemar Płaza, łowczy z Koła Łowieckiego Jedność Kołaczyce.

W miniony poniedziałek w Bieździedzy w godzinach porannych przy stajni, w pobliżu domów znaleziono truchło konia. Zwierzę nie padło z przyczyn naturalnych, lecz w wyniku ataku drapieżników. - Rozmawiałem z łowczymi i mówili, że takiego przypadku na naszym terenie jeszcze nie było, żeby wilki tak blisko podeszły w rejon zabudowań, praktycznie w odległości 30 metrów od domu – mówi właściciel stajni. Jak podkreślił, wilki były ostatnio widziane w okolicy Lubli, Lublicy oraz na terenie gminy Brzyska.

Dwa konie znajdowały się na pastwisku ogrodzonym pastuchem elektrycznym. Jak podkreśla właściciel stajni, jeden z koni nie lubi psów, więc wierzga nogami i kopie. W ten sposób najprawdopodobniej obronił się przed atakiem wilków. Niestety, mniej szczęścia miała klacz, którą zaganiały. - To nie jest pierwszy przypadek w powiecie jasielskim. Tak sama sytuacja miała miejsce w ubiegłym roku w Pielgrzymce. Identyczne były ślady. Tam wilki zagryzły byczka o wadze 470 kg na posesji w porze nocnej. Zwierzę, podobniej jak tutaj koń miało nacięcia od tyłu – tłumaczy łowczy Waldemar Płaza z Koła Łowieckiego Jedność Kołaczyce. - Wilki zażynają i podcinają tętnice. W tym przypadku były kręgi, a więc zaganiały konia. To są typowe oznaki wilków. Atakują od tyłu, od miękkich części, gdzie są podroby – dodaje.

Klacz przeszła gehennę. Nie była to szybka śmierć, a jej wnętrzności były porozrzucane po posesji. Koń padł dopiero pod samą stajnią. Jak podkreśla łowczy, jeszcze w piątek zadzwoniła do niego kobieta, która jechała do pracy samochodem przez las w Gorajowicach i zauważyła na drodze młode wilki. Dla łowczego podejście wilków tak blisko zabudowań jest niepokojące, stanowiące zagrożenie dla człowieka. Jak wspomniał, ataków wilków w ostatnim czasie było więcej. W ubiegłym roku w powiecie jasielskim odnotowano kilka zaginięć psów. Pozostały po nich same łańcuchy. Podobnie było w tym roku.

Właściciel stajni w Bieździedzy zgłosił sprawę do pracowników Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w celu rozpoczęcia procedury odszkodowawczej. Niemniej mogli przyjechać na oględziny dopiero we wtorek. Poniedziałkowy skwar nie pozwalał na tak długie oczekiwanie, dlatego też z uwagi na między innymi na sączącą się z klaczy krew oraz psucie się jej wnętrzności skorzystano z usług firmy zajmującej się utylizacją padłych zwierząt gospodarskich. Skontaktowaliśmy się również z burmistrzem Miasta Kołaczyce Stanisławem Żygłowiczem. Zapewnia, że podejmie interwencję w tej sprawie i wystąpi zarówno do wojewody podkarpackiego, jak również koła łowieckiego o podjęcie stosownych działań, które wpłyną na zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców.

id

Reklama

Komentarze: 145

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Wilk
dnia 20.08.2023, 09:56 · Zgłoś
Pokarmu im brak w naturze ,temu wchodzą na posesję i atakują
Odpowiedz
0
@ Detrok
dnia 04.08.2023, 22:28 · Zgłoś
Należy zmniejszyć populacje wilków i tyle w temacie. Nie są [...] i jeżeli część padnie to zaraz przypomną sobie by bać się człowieka. Ekolodzy byli i będą oderwani od rzeczywistości, potrafią tylko głośno krzyczeć.
Odpowiedz
1
@ Olus
dnia 30.07.2023, 10:20 · Zgłoś
Może warto dodać, że tej nocy nad okolicą była potężna burza
Odpowiedz
-3
@ Wilkowyje
dnia 28.07.2023, 16:12 · Zgłoś
Między domami, a nikt nie słyszał rżenia koni, ujadania psów i wilków.
Bajka dla dzieci.
Odpowiedz
1
@ Ups
dnia 30.07.2023, 22:40 · Zgłoś
Idź na grzyby, ciebie też nie usłyszą.
Będzie bajka dla dzieci
Odpowiedz
-5
@ Skromny
dnia 27.07.2023, 23:20 · Zgłoś
Mysliwy jedt bieylym sadowym ? Dziwne ze nikt nie slyszal ,kon nie jenczal x bulu?
Odpowiedz
-4
@ Mis
dnia 27.07.2023, 13:56 · Zgłoś
Głodne były to zjadły. A nadleśnictwo powinno teraz zapłacić odszkodowanie i tyle. Jak [...] [...]dala co roku tysiące hektarów ziemniaka to nikt nie płacze i nie mówi wysłać stonkę w Bieszczady bo za blisko podeszła do siedzib ludzkich.
Odpowiedz
0
@ MIRA
dnia 27.07.2023, 13:52 · Zgłoś
burmistrz kołaczyc podejmie starania hahahahahahaha
Odpowiedz
6
@ Dik
dnia 27.07.2023, 13:39 · Zgłoś
Imperialny zapędy wilków należy ograniczyć mam nadzieję że koła łowieckie rozwiążą ten problem jeżeli nie to chodowcy zaopiekuję się wilkami.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 27.07.2023, 14:32 · Zgłoś
Najpierw niech się zaopiekują słownikiem ortograficznym i psami wyrzucanymi do lasu.
Odpowiedz
-4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:22 · Zgłoś
Może wyrzucają „humanitarnie” - bez uwiązywania;-)
Odpowiedz
13
@ Ekolog
dnia 27.07.2023, 13:34 · Zgłoś
Zrobić odstrzał redukcyjny i po problemie
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:28 · Zgłoś
Skoro już istniejesz, to przynajmniej się nie rozmnażaj.
Odpowiedz
-7
@ Ewelina
dnia 27.07.2023, 11:02 · Zgłoś
Brzmi, jakby łowczy chciał po prostu mieć wymówkę, żeby sobie postrzelać do wilków. Bardziej zastanawiają mnie te zaginięcia psów. Skoro zostały tylko łańcuchy to znaczy, że żadnych wilczych śladów i krwi nie było?! Więc jak wilk uprowadził tego paa, odpiął mu łańcuch?! Nie wiedziałam, że wilki to potrafią. Brzmi raczej jak działania ludzi.
Zresztą, wystarczy trzymać zwierzęta domowe w domu, zadbać o ich bezpieczeństwo, nie puszczać samopas.
Odpowiedz
3
@ jas
dnia 27.07.2023, 10:16 · Zgłoś
Wilk to piękne zwierzę a najładniej wygląda w krzyżu lunety ...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 27.07.2023, 12:33 · Zgłoś
Ciekawe, jak ty wyglądasz...
Odpowiedz
-6
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:30 · Zgłoś
Wilków nie jemy, więc łaskawie można im darować życie. Tak, pani himalaistko?
Odpowiedz
4
@ Detrok
dnia 04.08.2023, 22:33 · Zgłoś
Nie zjemy ich to prawda ale powodują straty oraz stwarzają coraz większe niebezpieczeństwo. Większość ludzi ma w nosie ekologię, chce pozbyć się ryzyka. Popieram. Liczba plusów i minusów w komentarzach także.
Odpowiedz
11
@ zrobić porządek
dnia 27.07.2023, 09:38 · Zgłoś
Przepędzić tę watahę na cztery wiatry. Niech wraca w Bieszczady, albo [...]. Dość głupoty.
Odpowiedz
0
@ Ciekawy
dnia 27.07.2023, 10:52 · Zgłoś
I co w Bieszczadach będą jeść ? Jak tam dawno wszystko zjadły.
Odpowiedz
3
@ co będą jeść też pytanie
dnia 30.07.2023, 11:19 · Zgłoś
...a zakapiorów bieszczadzkich, [...], [...] z całej Polski co tam znaleźli azyl ...próbujących żyć z naiwności turystów.
Odpowiedz
6
@ Janusz
dnia 27.07.2023, 09:26 · Zgłoś
Ja nie widzę problemu jeżeli ktoś chce trzymać jakiś kolejek zwierzęta koń miał [...] i zapewne stajnie wina jest tylko tych [...] co póścili wilki ja rozumiem żeby była selekcja its po to były puszczone jenoty ,ja się pytam tych ludzi gdyby takie zwierzęta przyszły na posesję i zaatakowały jego zwierzęta a co gorsze jego dzieci pogryzły lub zagryzły dla mnie te wilki powinni przenieść lub [...],tu nie problem jest koń ale gdy człowieka zagryzą to będzie za późno,tym bardziej że ludzie chodzą do lasu na grzyby itd
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:33 · Zgłoś
Kiedy słyszałeś ostatnio o zagryzieniu człowieka przez wilka? Bo ja często słyszę o tym, że myśliwy pomylił homo sapiens z innym zwierzęciem…
Odpowiedz
6
@ Borys
dnia 27.07.2023, 08:55 · Zgłoś
Pod Arlamowem wilki zagryzły pracownika leśnego który pracował w lesie to wolno biednym wilczkom niech biedne wilczki wezmą się za ekologów co powiedzą wtedy
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 27.07.2023, 12:34 · Zgłoś
Żródło poprosimy, nie opowieści po [...] nad pokotem.
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:35 · Zgłoś
Żeby uważać w lesie i zabezpieczać zwierzęta. A najlepiej nie hodować.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 23:10 · Zgłoś
Może to były zające? Wiesz, te, które już mogą dla Ciebie ginąc:-/
Odpowiedz
-1
@ Prawda
dnia 27.07.2023, 08:51 · Zgłoś
Ten Pan Krzysztof ,jest chyba [...] po imieninach ,zapraszam go na spotkanie z tymi zwierzętami ,wtedy zmieni zdanie
Odpowiedz
2
@ Misiek
dnia 27.07.2023, 08:39 · Zgłoś
Ogrodzić posesję?a czemu , to lasy państwowe do kupy z PZŁ , hodują tam gatunki zwierząt zagrażające bezpieczeństwu ludzi i zwierząt DOMOWO-GOSPOSARSKICH ha ha ha ,niech grodzom lasy , dziki żrą ziemniaki ,sarny do kupy z zającami warzywa ,jaSZCZOMB ,pisklęta ,lis kury,się pytam kto tu nie dba o swoje gospodarstwo ,...chyba LP, i PZŁ ha ha ha
Odpowiedz
-6
@ Krzysztof
dnia 27.07.2023, 07:28 · Zgłoś
[...] beztroska właściciela konia wilki jeśli to były one [...]
konia w nocy a w nocy konie powinny być w stajni zamiast
odszkodowania sprawa do sądu . Poza tym to łowczy stwierdził
że to atak wilków [...] usunięto przed przyjazdem ekspertów
więc może to być mistyfikacja aby wymusić odstrzał wilków.
Odpowiedz
1
@ Kun
dnia 27.07.2023, 01:01 · Zgłoś
Wilki są mądre to je do parlamentu mają immunitet
Odpowiedz
-4
@ Pseudonim
dnia 26.07.2023, 21:55 · Zgłoś
A skąd wiadomo, że to wilk (poza słowami myśliwego, który by sobie chętnie do wilka postrzelał)?
Odpowiedz
9
@ Koza
dnia 26.07.2023, 21:38 · Zgłoś
Zwierzyna w stanie wolnym jest własnością państwa, więc to właściciel zobowiązany jest do pokrywania wszelkich szkód wyrządzonych także przez wilki. A państwo to my, to my płacimy za brak właściwej polityki ochrony zwierząt.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 22:41 · Zgłoś
Chętnie się opodatkuję. Ale najpierw nie stwarzajmy w ogóle sytuacji, w których dochodzi do takich zdarzeń, czyli nie hodujemy zwierząt po to, żeby i tak zginęły (dotyczy także koni najczęściej kończących w rzeźni).
Odpowiedz
2
@ Wojtek
dnia 27.07.2023, 19:05 · Zgłoś
Weź [...] odłóż ten telefon i idź zamieszkają w lesie z wilkami bo [...] głupoty jak głową mała...
Wyżej napisałem komentarz który został usunięty chyba uraził twoje ego
Odpowiedz
0
@ Zdzich
dnia 02.03.2024, 21:02 · Zgłoś
[...] w czoło i zacznij się leczyć.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 26.07.2023, 20:05 · Zgłoś
Kolejny artykuł polecam uwadze pana łowczego "Wataha dzikich psów i „wilków hybryd” sieje postrach w sołectwie. Atakują zwierzęta na prywatnych posesjach [WIDEO]"
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 26.07.2023, 20:03 · Zgłoś
Wszystkim w czambuł potępiającym wilki radzę przeczytać artykuł "Watahy dzikich psów w polskich lasach. "To ludzie ponoszą odpowiedzialność"".
Odpowiedz
-3
@ AnimalsFree!
dnia 26.07.2023, 19:50 · Zgłoś
Znów nagonka na biedne Wilki !
A ile ten łowczy [...] Zwierząt !?!?!?
Potem Wilki nie mają na co polować !
Pełno ludzioli w lasach, a najgorzej to tych [...] na motocrosach i quadach płoszą i stresują Zwierzęta !!!
Odpowiedz
-11
@ Mariusz
dnia 26.07.2023, 19:56 · Zgłoś
Większość komentujących to banda ... Wilk nie pójdzie sobie do sklepu kupić kiełbaski tylko musi polować żeby przetrwać taka jest natura takie życie jak można mieć pretensje do zwierzęcia że upolowalo konia no bądźmy poważni
Odpowiedz
3
@ taka prawda
dnia 26.07.2023, 18:26 · Zgłoś
wystrzelac wilki do jednego!!!
Odpowiedz
10
@ JarekSzparek
dnia 26.07.2023, 19:26 · Zgłoś
Ja bym dwa zostawił
Odpowiedz
2
@ Jas
dnia 27.07.2023, 10:50 · Zgłoś
To wina Tuska a może Noego bo zabrał wilka do arki ???
Odpowiedz
-14
@ Bungee
dnia 26.07.2023, 16:55 · Zgłoś
Ale zazdroszczę wilkom pożywnego jedzenia mniam. Kochajmy wilki bez nich by nas nie było
Odpowiedz
8
@ Rozbawiony
dnia 26.07.2023, 18:48 · Zgłoś
Jak chcesz pajacować to zatrudnij się w cyrku.
Odpowiedz
-8
@ Zająć
dnia 26.07.2023, 15:42 · Zgłoś
Wilk stworzenie Boże jeść muśi by żyć
Odpowiedz
2
@ maro
dnia 26.07.2023, 17:37 · Zgłoś
A po co on jest wogole potrzebny?
Odpowiedz
3
@ Xd
dnia 27.07.2023, 10:15 · Zgłoś
Owszem ale nie zwierzęta gospodarcze przy oknie kogoś domu, myśl
Człowieku
Odpowiedz
-6
@ Foto
dnia 26.07.2023, 15:40 · Zgłoś
dla przestrogi przydałoby się zdjęcia zamiescić
Odpowiedz
-6
@ a,lechowski
dnia 26.07.2023, 15:28 · Zgłoś
Aż strach się bać, co będzie jak zjedzą wszystkie konie, To pewnie wezmą się za traktory?
Odpowiedz
20
@ Zwinx
dnia 26.07.2023, 15:26 · Zgłoś
Jak czytam komentarze pod informacjami
o atakach wilków, to odnoszę wrażenie
Iż są jeszcze, o zgrozo, krętymi którzy
wierzą w bajki o Czerwonym Kapturku!
Bądź naogladali się bajek o sympatycznym
Wilku i zającu w telewizji. (Nie) życzę im konfrontacji.
Odpowiedz
-8
@ Riko
dnia 26.07.2023, 15:00 · Zgłoś
Wiecie za wszystko podziękujcie tym łowczym bo to ich zasługa jak w niekontrolowany sposób robią sobie polowania kiedy im pasuje to polują nikt tego nie kontroluje zwierzyny łownej jest mniej a co za tym idzie takie zwierzęta jak wilki czy inne będą atakować zwierzęta domowe pamiętam czasy gdzie dzikiej zwierzyny było dużo dziś to sporadycznie można zobaczyć dosłownie to tak jak krowe na pastwisku.
Odpowiedz
9
@ Bzdury
dnia 26.07.2023, 20:15 · Zgłoś
Spokój był bo wilków prawie nie było teraz pod ochroną to się tego namnożyło.
Odpowiedz
3
@ a,lechowski
dnia 26.07.2023, 14:48 · Zgłoś
Od [...] pradziada jestem Chłopem (pochodzenie społeczne). Konie Paśliśmy na pastwisku pod nadzorem a na noc zaganialiśmy do stajni.
Odpowiedz
-7
@ Adam
dnia 26.07.2023, 14:46 · Zgłoś
Zamków w drzwiach też nie masz, bo po co się zamykać przed złodziejami? Normlna rzecz, że są drapieżniki, złe warunki pogodowe, [...] itp. Od tego człowiek ma rozum, by przed tym chronić swój dobytek czy zwierzaki. Wilk, niedźwiedź, ryś czy żmija normalnym i naturalnym mieszkańcem Polski i jak ktoś mieszka blisko lasu to musi umieć się przed nimi zabezpieczać.
Odpowiedz
4
@ Rozbawiony
dnia 26.07.2023, 18:45 · Zgłoś
Ty to jesteś dopiero nawiedzony, [...] bo źle na ciebie działają.
Odpowiedz
39
@ Do RR
dnia 26.07.2023, 14:38 · Zgłoś
Masz rację. Człowiek nie po to hoduje zwierzęta żeby je trzymać w niewoli całe życie i żeby były zjadane żywcem przez wilki.Taki koń nie kosztuje 100 zł.A po drugie jak się chodzi przy nich,dba każdego dnia o nie to się z nimi zżywa i ciężko się patrzy na nie gdy cierpią.
Odpowiedz
-19
@ a,lechowski
dnia 26.07.2023, 14:57 · Zgłoś
Jest dwie obcej: zatrudnić Anestezjologia albo zamykać konie na noc w stajni.
Odpowiedz
-13
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 15:21 · Zgłoś
Rolnikom chyba nie ciężko.
Odpowiedz
58
@ RR
dnia 26.07.2023, 14:07 · Zgłoś
Mogło paść na moje konie które pasą się kilka kilometrów dalej . Mam je zamknąć w stajni ? z jakiej racji ? są mniej ważne niż wilki ? zastanówcie się co mówicie ? Głodne wilki ? przeczytajcie dokładnie artykuł matka uczyła młode polować . Konia nie pożarły tylko zagryzły na terytorium człowieka , nie w lesie . Myśliwi są od tego żeby chronić nas i nasze zwierzęta . Nie roztaczajcie czarnowidztwa że od razu wilki wybiją do cna . Wilk ma się człowieka bać a nie podchodzić pod domy . Fajnie jest siedzieć w domku przed monitorem i wypisywać bzdety o głodnych biednych wilczkach. Chcę być bezpieczna u siebie , chcę żeby moje konie i psy były bezpieczne U SIEBIE . A piękne słodkie wilczki niech siedzą w lesie i mają bać się człowieka .
Odpowiedz
-35
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 14:36 · Zgłoś
Dziecko też „pasiesz” jak te konie? I po co Ci one w ogóle? Stworzył_ś im azyl? Bo nie słyszałem, żeby do takich zdarzeń dochodziło w podobnych miejscach, gdzie zwierzęta się odpowiednio zabezpiecza. Dlaczego więc masz pretensje do drapieżników? Jak myślisz, w jakim celu polują? Dla zabawy - jak opiewani przez Ciebie myśliwi?
Odpowiedz
17
@ Rozbawiony
dnia 26.07.2023, 19:10 · Zgłoś
Następny nawiedzony. Jak hodujesz np. owce to twoim obowiązkiem jest tak je zabezpieczyć żeby nie narobiły szkody sąsiadowi. Bo jak zjedzą sąsiadowi np. jarzyny i poda cie do sądy to masz przechlapane. Jak ja posadzę sobie ziemniaki na swojej parceli np. 30 m od domu to dlaczego ja za własną kasę mam kupować siatkę na ogrodzenie plus robocizna. To koła łowieckie powinny dbać o to żeby zwierzyna nie podchodziła tak blisko zabudowań. Ciekawe czy byś obstawał tak za tymi wilkami jak byś ty lub ktoś z twojej rodziny poszedł do lasu na grzyby i taki wilczek strzepał ci [...]ę. Ale co ty możesz wiedzieć o prawdziwym życiu, siedzisz sobie w mieście i to w blokowisku na swoich [...] i klepiesz [...] komentarze.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 20:05 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
23
@ Kika
dnia 26.07.2023, 13:27 · Zgłoś
Mysliwi strzelają do jeleniowatych, ubywa pożywienia
dla wilkow do tego czystki w drzewostanie i jest jak jest.
Na zakupy do marketów nie pójdą.
Odpowiedz
12
@ Lesnik
dnia 26.07.2023, 22:00 · Zgłoś
Takiej populacji jeleniowatych nie było w Polsce nigdy. Wilkom łatwiejsze jest polowanie w zagrodzie i uczą tego młode będzie tylko gorzej.Racjonalna selekcja to jedyne wyjście a jak pseudo ekologiczne organizacje nie zgadzają się na odstrzał niech pokrywają koszta odszkodowania i hodują szkodniki Ekosystem poradzi bez jednych i drugich
Odpowiedz
-9
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 22:46 · Zgłoś
Dla was każda selekcja jest „racjonalna”, tylko o sobie zapominacie.
Odpowiedz
27
@ maro
dnia 26.07.2023, 13:13 · Zgłoś
[...] tego [...]ostwa i po klopocie
Odpowiedz
-14
@ dragoness
dnia 26.07.2023, 14:50 · Zgłoś
Ja też nie lubię, jak ludzie włóczą mi się pod domem. Chyba kupię broń.
Odpowiedz
10
@ xxxx
dnia 26.07.2023, 15:01 · Zgłoś
A ja nie lubie jak ty sie wloczysz po miesci odrazu mam odruch [...] i zepsuty dzien
Odpowiedz
-12
@ dragoness
dnia 26.07.2023, 15:27 · Zgłoś
To siedź w domu.
Odpowiedz
-2
@ xxxx
dnia 26.07.2023, 17:11 · Zgłoś
Niestety jestem jasielskim [...] i z tego powodu jestem czesto na miescie
Odpowiedz
37
@ To ja 2
dnia 26.07.2023, 12:55 · Zgłoś
Kilkanaście lat temu podobną sensację wywołało pojawienie się dzików w okolicy.
Kilka lat później było ich już tak dużo że nie dało się w polu nic posiać ani posadzić bo wszystko niszczyły
Tak samo może być z wilkami . Teraz jeden koń za jakiś czas takich przypadków będzie o wiele więcej.
Odpowiedz
22
@ Ehh
dnia 26.07.2023, 12:38 · Zgłoś
Znieść ochronę i sydzelac jak to było dawniej. Jak tak dalej będzie jak jest to z domu się nie wyjdzie bo będą same wilki,dziki,niedzwiedze i żmije. Chyba z Polski chcą zrobić jeden wielki park a ludzie niech się męczą i ponoszą straty.
Odpowiedz
10
@ Rudek
dnia 26.07.2023, 11:47 · Zgłoś
Bardziej celnie nie można było tego ująć.! Super uwagi!
Odpowiedz
6
@ Rudek
dnia 26.07.2023, 11:52 · Zgłoś
To było do Oserwator!
Odpowiedz
13
@ katerina
dnia 26.07.2023, 11:47 · Zgłoś
najlepiej teraz wybrac się do lasu na grzyby
Odpowiedz
55
@ Obserwator
dnia 26.07.2023, 11:41 · Zgłoś
Az się niedobrze robi jak się czyta wypowiedzi tych matołowatych ekologów, wez sobie jeden z drugim takiego wilka na wychowanie to zobaczysz co on potrafi. Wszyscy by niszczyli zwierzęta domowe no bo wilk najważniejszy, ale nie puknie się ten jeden z drugim w ten [...] że z wilka nie ma żadnego pożytku natomiast zwierzęta domowe, karmią was , no ale co jeden z drugim może o tym wiedzieć jak on wie tylko że mleko jest z kartonu /pewnie od wilka/
Odpowiedz
-29
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:52 · Zgłoś
„(…) z wilka nie ma żadnego pożytku (…)”… :-D

Jeffrey Dahmer wiedziałby, jak spożytkować Ciebie;-)
Odpowiedz
-21
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:55 · Zgłoś
P.S. Wilczycę pewnie też byś doił, gdybys mógł. W końcu wykarmiła Romulusa i Remusa:-D
Odpowiedz
16
@ ada
dnia 26.07.2023, 11:57 · Zgłoś
Takiej bzdury dawno już nie czytałam
Odpowiedz
14
@ Wojtek
dnia 26.07.2023, 12:18 · Zgłoś
Świetnie napisane nie mogę czytać tych komentarzy od ekologów...
Odpowiedz
0
@ Vini
dnia 26.07.2023, 12:37 · Zgłoś
Z Ciebie obserwator też nie ma żadnego pożytku - podobnie z większości jaślan.
Gdyby to się jeszcze kończyło na zużyciu tlenu i pożywienia to ok, ale czasem wydaje się, że żyjecie tylko żeby robić szkody.
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 26.07.2023, 14:49 · Zgłoś
Tylko [...] bierze wilka na wychowanie. Potem taki wilk nie boi się ludzi i może być nieszczęście. Poza tym watahy zdziczałych psów polują identycznie jak wilki i to one są bardziej skłonne zbliżyć się do ludzi.
Odpowiedz
7
@ Ewelina
dnia 27.07.2023, 10:56 · Zgłoś
A niby dlaczego ludzie mieliby mieć z wilków jakikolwiek pożytek?! Natura i inne zwierzęta nie istnieją po to, by ludzie mieli z nich pożytek. Ludzie to tylko ludzie i jesteśmy częścią przyrody, czy się nam to podoba, czy nie, nawet jeśli wielu z nas ma się za "coś więcej". Podlegamy jej prawom i dobitnie się o tym przekonujemy, gdy ziemia zaczyna się trząść albo wiatr zrywa dachy. I sądząc po komentarzach i minusowaniu najrozsądniejszych z nich ludziom niespecjalnie przydaje się umiejętność myślenia.
A co do pożytku z wilków, akurat Natura ma z nich pożytek, bo utrzymują w ryzach populację ssaków roślinożernych, a to z kolei ratuje populację samych roślin. Ale Natura nikomu nie musi się tłumaczyć.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:53 · Zgłoś
Ewelino, dobrze napisane to a propos pożytku. A jaki jest z nas? Chyba nieszczególny, jeśli to pszczoły są kluczowe dla naszego przetrwania, ale nie odwrotnie.
A jeśli chodzi o to, co dzieje się w naturze - cóż, smutna sprawa. Ale nie jest usprawiedliwieniem dla niepotrzebnego pomnażania nieszczęścia. Go vegan!
Odpowiedz
15
@ @Wilk
dnia 26.07.2023, 11:38 · Zgłoś
To dopiero początek...
Odpowiedz
12
@ Xxxx
dnia 26.07.2023, 11:36 · Zgłoś
Dwa miesiące temu widziałem na lublicy 2 wilki blisko zabudowań
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:56 · Zgłoś
Ja widuję zabudowania blisko lasu:-)
Odpowiedz
18
@ ryś
dnia 26.07.2023, 11:01 · Zgłoś
do człowiek też zwierzę: zastanów się domorosły ekologu co piszesz bo merytorycznej wiedzy u ciebie za grosz
Odpowiedz
-9
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:05 · Zgłoś
Rysiu, poproszę Cię o argumenty.
Odpowiedz
12
@ QQrQ
dnia 26.07.2023, 10:58 · Zgłoś
Od 2015 roku lasy są tylko dla drwali i myśliwych, nie dla zwierząt.
Odpowiedz
38
@ Oro
dnia 26.07.2023, 10:57 · Zgłoś
Słowacy sobie z tym poradzili. Tam jest kontrolowany odstrzał.
Odpowiedz
48
@ rw 84
dnia 26.07.2023, 10:49 · Zgłoś
Zaczynają się grzyby w lesie wiec będzie coraz więcej ludzi , nie chce byc złym wróźba ale możemy zaraz usłyszeć o większej tragedii ,w tedy będzie lament ...
Odpowiedz
-3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 10:52 · Zgłoś
Dla tej klaczy to byłaby największa tregedia, a ludzi wilki unikają.
Odpowiedz
8
@ do człowieka
dnia 26.07.2023, 16:31 · Zgłoś
unikają tylko w piosence
Odpowiedz
2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 21:38 · Zgłoś
Kiedy ostatnio spotkałeś?
Odpowiedz
-59
@ Nie
dnia 26.07.2023, 10:44 · Zgłoś
No a na kogo myśliwy zrzuci winę? Chcą sobie do wilków legalnie postrzelać. Najczęściej za takie ataki odpowiadają zdziczałe psy.
Odpowiedz
17
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 10:47 · Zgłoś
A kto odpowiada za istnienie „zdziczałych” psów?
Odpowiedz
1
@ janiu
dnia 28.07.2023, 10:31 · Zgłoś
Ździczałe psy... zmień doktora...
Odpowiedz
78
@ FAN
dnia 26.07.2023, 10:40 · Zgłoś
Jest wilków za dużo już czas zrobić selekcję.
Wilków co raz więcej a zwierzyny coraz mniej
Odpowiedz
39
@ Ola
dnia 26.07.2023, 10:40 · Zgłoś
Niech więcej chronią tych wilków powinni u siebie to [...]ostwo wypuścić
Odpowiedz
138
@ Oro
dnia 26.07.2023, 10:39 · Zgłoś
Problem z wilkami dla hodowców . Koń się nacierpiał . Wielka strata dla rolnika bo konie są drogie. Coś trzeba z tym zrobić
Odpowiedz
-178
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 10:44 · Zgłoś
Coś trzeba z tym zrobić: Nie hodować.
Odpowiedz
-256
@ Yeti
dnia 26.07.2023, 11:07 · Zgłoś
Odszkodowanie za co? Proszę chronić konie, a nie wyciągać pieniądze od Państwa. Wybudować płot itp...Wilk jest po ochroną i ważniejszy od konia.
Odpowiedz
-148
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:11 · Zgłoś
Taniej będzie nabyć nowego konia;-)
Odpowiedz
114
@ Do Yeti
dnia 26.07.2023, 11:27 · Zgłoś
Wybuduj sobie płot Ty. Ogrodzić pastwisko pięciohektarowe płotem tylko za co? No chyba ze płot zafundujesz. A potem krzyk nawiedzonych ekologów bo migracja zwierząt itp bzdety
Odpowiedz
-65
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:33 · Zgłoś
Nawet, gdyby miał za co, to jeszcze musiałby być do tego zmuszony. A tak - taniej kupić nowe zwierzę:-/
Odpowiedz
-72
@ Ciekawy
dnia 26.07.2023, 11:37 · Zgłoś
Zieloni twierdzą że wilki atakują słabe jednostki i chore a zdrowymi się brzydzą widocznie skąpa była do naturalnej selekcji ??
Odpowiedz
117
@ Rozsadny
dnia 26.07.2023, 11:43 · Zgłoś
To tak jakby wlamywaxz zastrzelil wlasciciela domu a Ty bys powiedzial i dobrze bo system zabazpieczen mual zbyt stary. Kon byl u siebie,tyle w temacie
Odpowiedz
121
@ Yyyyy....
dnia 26.07.2023, 11:43 · Zgłoś
Widać że człowiek bez mózgu to pisze. Ciekawe gdyby te wilki tam na twoej terytorium wpadły czy też byś tak pisał. Strata dla hodowcy. I tutaj nie chodzi już o pieniądze a więź z koniem który potrafi być wierniejszy od człowieka..
Odpowiedz
-60
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:44 · Zgłoś
Widocznie były głodne.
Odpowiedz
-87
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:46 · Zgłoś
A w jakim celu ten koń był? Bo prawdopodobnie nie dla samego bycia sobie i przyjaźni z człowiekiem:-/
Odpowiedz
-60
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 11:48 · Zgłoś
To musiałby być Jeffrey Dahmer;-) Wilki polują, bo są głodne.
Odpowiedz
-2
@ ...
dnia 26.07.2023, 11:55 · Zgłoś
a właśnie że dlatego.
Odpowiedz
75
@ Wojtek
dnia 26.07.2023, 12:23 · Zgłoś
A dlaczego ja akurat ja mam stawiać płot? Niecha państwo ogrodzi lasy państwowe i tam trzyma swoją zwierzynę która niszczy pola uprawne!
Odpowiedz
89
@ Xyz
dnia 26.07.2023, 12:36 · Zgłoś
Ciekawe, gdybyś spotkał tego wilka w środku nocy w lesie na drodze- zrobił z Tobą to samo, co z tym biednym koniem. Byłbyś wtedy tak samo mądry? Wyraźnie jest napisane, że był [...], takie zwierzęta potrzebują byx na [...] natury tym bardziej w ciepłe noce, więc przestań pisać tak bezsensowny komentarz, bo karma wraca;) pozdrawiam
Odpowiedz
-13
@ And
dnia 26.07.2023, 14:00 · Zgłoś
Yeti Czy ktoś pisze o odszkodowaniu
Odpowiedz
-66
@ Do@Do Yeti
dnia 26.07.2023, 14:38 · Zgłoś
Selekcja naturalna. Jak ma się konie to trzeba je chronić. Nie masz na płot to po co larum.
Odpowiedz
17
@ Marzzz
dnia 26.07.2023, 15:54 · Zgłoś
powiedział by zjedz mnie ty jesteś pod ochroną jesteś ważniejszy:)
Odpowiedz
43
@ Xd
dnia 26.07.2023, 16:20 · Zgłoś
Polecam kupić mózg przez Internet bo takie sytuację nie powinny
mieć miejsca, miejsce wilka nie jest koło prywatnych posesji
tylko w lesie, a co do pilnowania to może jeszcze ktoś miał spać z
nimi żeby ich nikt nie porwał xdd ludzie myślcie trochę
Odpowiedz
36
@ Ja
dnia 26.07.2023, 16:21 · Zgłoś
Wybuduj płot i [...] tam z tymi wilkami pod ochroną
Odpowiedz
20
@ do człowieka zwierzęcia
dnia 26.07.2023, 16:29 · Zgłoś
Oby Ciebie nie dopadły przecież już są w Gorajowicach a Jasło to dla nich żadna odległość.
Odpowiedz
24
@ Jacek
dnia 26.07.2023, 17:03 · Zgłoś
Ciekawe czy tak cwaniakowalbys Jak byś na swojej drodze je spotkał, konie były na swojej posesji
Odpowiedz
-39
@ do@Jacek
dnia 26.07.2023, 17:27 · Zgłoś
To wilki są u siebie. Człowiek zabrał im terytorium.
Odpowiedz
16
@ tofik
dnia 26.07.2023, 17:39 · Zgłoś
popełnij [...],te kilka metrów kwadratowych wróci dla zwierzyny
Odpowiedz
-6
@ bazalt
dnia 26.07.2023, 18:07 · Zgłoś
Człowiek zabiera przestrzeń wolno żyjącej zwierzynie? A Ziemia jest płaska, O! Zerknij sobie na to -
https://geoportal-krajowy.pl/na-mapie#x=21.473611111&y=49.74638888999999&z=14&tool=map-toolbar-compositions-comparison&compared_compositions=ortomap,ortohismap&details=plot&map=geomap
Porównaj sobie okolice Jasła w roku 1944 i obecnie. Zobaczysz że tak +/- połowa powierzchni powiatu najzwyczajniej zdziczała, zarosła nieużytkami i lasem. Fakt - zabudowy przybyło bardzo dużo, ale w tych miejscach lub pobliżu gdzie już była. "człowiek zabrał wilkom terytorium" - powiem wprost - [...] [...] kogoś, kto nie ma bladego pojęcia o rzeczywistości, a jedynie powtarza idiotyzmy. A co do wilków, których teoretycznie na północ od Jasła nie powinno być - bo kompleksy leśne wcale nie są rozległe, a i zabudowa jest bardzo liczna i gęsta - niech się wypowiedzą naukowcy przyrodnicy a nie dyletanci.
Odpowiedz
29
@ glupota
dnia 26.07.2023, 18:28 · Zgłoś
te wilki sa tak potrzebne jak i twoj [...] komentarz tutaj!!!
[...]!!!
Odpowiedz
3
@ Koniarz
dnia 26.07.2023, 19:26 · Zgłoś
Ja bym wiedział jak wilkom podziękować
Odpowiedz
20
@ Czes879
dnia 26.07.2023, 20:26 · Zgłoś
Jak ci wilk odgryzie [...] na grzybach to twoja rodzina też nie dostanie ani grosza,populacja wilków już jest za duża.
Odpowiedz
-20
@ dragoness
dnia 26.07.2023, 20:41 · Zgłoś
Jasne. Wybiegnie zza krzaka i zagryzie. Prędzej zrobi to zdziczały pies wyrzucony do lasu przez podobnych tobie.
Odpowiedz
-5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 21:39 · Zgłoś
Kiedy ostatnio słyszałeś taką historię?
Odpowiedz
-7
@ Człowiek też zwierzę
dnia 26.07.2023, 21:42 · Zgłoś
Konie na swojej posesji… A wilki miały to pewnie uszanować. Bhahahaaa
Odpowiedz
-3
@ Eweli
dnia 26.07.2023, 23:18 · Zgłoś
To się odstrzel dla przykładu i nie zabieraj miejsca wilkom, jeleniom i innym, którzy byli rzekomo przed człowiekiem na danym terytorium,a jeśli nie masz dowodów na swoją tezę to zmilcz i się nie ośmieszaj tak ograniczoną wiedzą.
Odpowiedz
2
@ Korka
dnia 27.07.2023, 07:28 · Zgłoś
Dzieci trzymaj w piwnicy bo +800nie dostaniesz jak wilk ci zje wtedy byś co innego pisał/a czuba że zamiast dzieci masz tylko kury to dla tego ci lisy przeszkadzają
Odpowiedz
1
@ Db
dnia 27.07.2023, 07:41 · Zgłoś
Takich ludzi którzy w ten sposób myślą powinno się wsadzić razem z tym wilkami do jednej klatki i zobaczyć jaki będzie efekt
Odpowiedz
3
@ kret45
dnia 27.07.2023, 10:54 · Zgłoś
twe komentarze obnażają brak wiedzy o życiu na wsi i wystawiają ci niezbyt pochlebną laurkę
Odpowiedz
-2
@ Mada
dnia 27.07.2023, 15:16 · Zgłoś
Jeżeli hodowca ma więź z koniem to trzyma go w stajni a w dzień na padoku i zapewnia mu bezpieczeństwo
Odpowiedz
0
@ Olo
dnia 27.07.2023, 16:01 · Zgłoś
Yeti [...]
Odpowiedz
4
@ Czarnula
dnia 27.07.2023, 22:30 · Zgłoś
Nie wiesz co mówisz wilk zagryzł zwierzę pociągowe a ty wilka żałujesz. Zenada
Odpowiedz
4
@ Xd
dnia 27.07.2023, 22:34 · Zgłoś
Ale gdyby przyszedł wilk i zagryzł ci psa to pierwszy byś latał i dzwonił bóg wie gdzie o jak najwyższe odszkodowanie sobie kazać. Żałosne
Odpowiedz
-3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 22:43 · Zgłoś
Wojtusiu, w jaki sposób typować wilki? A może [...] wszystkie? Bo jaka pewność, że te, co zostaną, nie podejdą do zabudowań? A może jednak nie hodować koni? Bo niby po co? Żeby pojeździć? Wskocz na kolegę - jeśli tylko się zgodzi;-)
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.07.2023, 23:23 · Zgłoś
Zagryzł niewolnika, więc są straty. A tak poza tym - no nic się nie stało, bo to nie nas spotkało. M a s a k r a.
Odpowiedz
2
@ janiu
dnia 28.07.2023, 10:29 · Zgłoś
Konia i dubeltówkę...
Odpowiedz
0
@ do do@jacek
dnia 30.07.2023, 11:29 · Zgłoś
[...] koleżko u dobrego dokóra tego ..niewymownego.
Odpowiedz
0
@ Wojtek
dnia 31.07.2023, 22:08 · Zgłoś
Szkoda szczepić [...] xd
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.