Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

„Nie można stawiać na cokole bohaterów i tych, którzy wysługiwali się reżimowi komunistycznemu”. Mieszkańcy nie chcą oficera Armii Czerwonej na liście Honorowych Obywateli Miasta Jasła

78

Lista Honorowych Obywateli Miasta Jasła liczy kilkadziesiąt nazwisk. W zdecydowanej większości przypadków, nie budzą one najmniejszych kontrowersji. Są jednak wyjątki. Jednym z nich jest postać płk. Fiodora Daniłowicza Bolbata, dowódcy 76. Perykopskiej Dywizji Artylerii Przeciwlotniczej. Grupa mieszkańców Jasła postuluje, aby czerwonoarmistę pozbawić zaszczytnego tytułu. Wcześniej uczyniły to inne miasta, jak choćby Nowy Sącz.

O tym, jak znaczącą wagę ma tytuł Honorowego Obywatela Miasta Jasła, stanowi zapis uchwały Rady Miejskiej Jasła z 1 grudnia 2003 r. Z lektury wspomnianego aktu prawa lokalnego wynika wprost, że tytuł ten jest wyrazem najwyższego uznania. „Nadawany jest osobom niebędącym mieszkańcami Jasła, a szczególnie zasłużonym dla miasta, jego rozwoju, ratowania pamiątek kultury narodowej, popularyzacji wiedzy o Jaśle i jego historii, których działalność przyczyniła się do promocji miasta w dziedzinie życia społecznego, gospodarczego lub nauki i kultury, a także wybitnym osobistościom zgodnie z ustaleniami zawartymi w niniejszym regulaminie” – czytamy.

Dlatego też, zdaniem grupy kilkudziesięciu mieszkańców Jasła, zaszczytnego tytułu Honorowego Obywatela Miasta Jasła należy bezwzględnie pozbawić płk. Fiodora Daniłowicza Bolbata. Ten oficer Armii Czerwonej był dowódcą 76. Perykopskiej Dywizji Artylerii Przeciwlotniczej, której żołnierze rankiem 16 stycznia 1945 r. zajęli Jasło, opuszczone i zniszczone wcześniej przez niemieckich okupantów. Już w kwietniu bieżącego roku zwrócono się się do Urzędu Miasta w Jaśle z prośbą o dokonanie dokładnego sprawdzenia listy Honorowych Obywateli Miasta Jasła pod kątem obecności na niej czerwonoarmisty. Odpowiedź na pytanie, czy płk Bolbat znajduje się na tejże liście, okazała się niejednoznaczna. Wskazano w niej jedynie, że w zbiorach Muzeum Regionalnego w Jaśle znajduje się wyłączenie dyplom nadania radzieckiemu oficerowi tytułu. Magistrat zaznaczył przy tym, że nie posiada w swoich zasobach uchwały, która potwierdzałaby nadanie płk. Bolbatowi tytułu Honorowego Obywatela Miasta Jasła.

uchwała Miejskiej Rady Narodowej w Jaśle z 13 lipca 1973 r. w sprawie nadania Honorowego Obywatelstwa Miasta Jasła płk. Fiodorowi Daniłowiczowi Bolbatowi

Okazuje się jednak, że podczas kwerendy źródłowej w archiwum państwowym udało się dotrzeć do kluczowego w tej sprawie dokumentu. Jest nim uchwała Miejskiej Rady Narodowej w Jaśle z 13 lipca 1973 r., na mocy, której płk. Fiodorowi Daniłowiczowi Bolbatowi nadano godność Honorowego Obywatela Miasta Jasła. Czytamy w niej, że było on dowódcą „Perekopskiej Dywizji Artylerii Armii Radzieckiej, której wojska przyniosły wolność dla naszego miasta i innych ziem Polski”.

O ile w latach 70. ubiegłego wieku, cytowane stwierdzenie nie budziło szczególnych kontrowersji, to dzisiaj trudno byłoby znaleźć dla niego racjonalne uzasadnienie. Armię Czerwoną nie sposób bowiem uznać za „wyzwolicielkę” narodu polskiego. Siły zbrojne ZSRR stanowiły jeden z kluczowych elementów machiny sowieckiego totalitaryzmu, która przesądziła o losach Polski po 1945 r. Co więcej płk Bolbat został już wcześniej wyróżniony za „wybitne zasługi przy wyzwoleniu Polski spod okupacji niemieckiej”. Uchwałą Prezydium Krajowej Rady Narodowej z 24 czerwca 1946 r. nadano mu Order „Krzyż Grunwaldu” II klasy.

W liście otwartym, skierowanym do władz samorządowych Miasta Jasła, kilkudziesięciu mieszkańców Jasła postuluje, aby płk. Bolbata pozbawić tytułu Honorowego Obywatela Miasta Jasła. Autorzy listu zwracają przy tym uwagę na przykłady innych miast, które zdecydowały się pozbawić oficera Armii Czerwonej zaszczytnego tytułu honorowego obywatela. Uczyniły tak między innymi Oświęcim, Nowy Sącz, czy też Kielce. „Garnizony Armii Sowieckiej były elementem zniewolenia i utrzymywania systemu komunistycznego w Polsce.  Na co czekamy ? Nie można stawiać na cokole bohaterów i tych, którzy wysługiwali się reżimowi komunistycznemu” – czytamy w liście.

Pełna treść listu otwartego dostępna jest TUTAJ.

O ewentualnym pozbawieniu płk. Bolbata tytułu Honorowego Obywatela Miasta Jasła zdecydować może jedynie Rada Miejska Jasła, która uchwały w tej sprawie podejmuje zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. Zgłoszenia mogą dokonać zarówno radni (co najmniej połowa składu rady), jak też organizacje polityczne, społeczne i stowarzyszenia działające w Jaśle.

MD

Napisany dnia: 22.09.2022, 10:32

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
5
@ Bużka
dnia 26.09.2022, 09:10 · Zgłoś
Ukarać tych niszczycieli oni gorsi jak komuniści!
Odpowiedz
2
@ Bużka
dnia 26.09.2022, 09:09 · Zgłoś
Dzisiaj 26 września znów ścinają drzewa na ul. Krasińskiego przy bloku nr 12 kto to robi? Na czyje zlecenie. Przecież drzewa kumulują wodę, a są coraz upalniejsze lata. Czy już w tym Jaśle nie ma rozsądnych ludzi? Szlak mnie trafia!
Odpowiedz
6
@ Qq
dnia 24.09.2022, 11:12 · Zgłoś
A tym którzy kryli pedofilię w Kościele stawia się pomniki,nazywa ulice. Pedofilia moim zdaniem jest większym złem niż poglądy polityczne.
Odpowiedz
1
@ któś
dnia 24.09.2022, 09:47 · Zgłoś
w sumie to Anglicy, Amerykanie i Francuzi zdradzili Polskę w 1945 r. i zostawili ją pod władzą ZSSR. Więc chyba wszystkich ich bohaterów też trzeba z nazw polskich ulic pognać???
Odpowiedz
7
@ js
dnia 24.09.2022, 12:48 · Zgłoś
Pretensje to możecie sobie kierować do Rydza-Śmigłego i Becka, którzy w 1939 r. nie potrafili przewidzieć skutków wojny, chociaż 1 września znali treść tajnego protokołu paktu Ribbentropp - Mołotow. By coś oddać wpierw trzeba to mieć. W 1945 r. nikt nie oddał Polski sowietom, zachodni alianci nie zajęli nawet skrawka terytorium Polski nie tej przedwojennej ani powojennej. Sowieci całą Polskę "wyzwolili", wszelka próba zmiany status quo oznaczałaby III wojnę światową. Ustalenia konferencji w Jałcie i Poczdamie były skutkiem a nie przyczyną takiego stanu rzeczy.
Odpowiedz
18
@ (L)egia
dnia 23.09.2022, 21:54 · Zgłoś
NIE dla komunizmu. Armia Czerwona=gwałt, grabież i psychoza strachu. NIGDY WIĘCEJ.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 24.09.2022, 13:02 · Zgłoś
Poczytaj, jak się zachowywali Amerykanie w Europie Zachodniej.
Odpowiedz
14
@ sąsiad
dnia 24.09.2022, 19:11 · Zgłoś
Kto to robił ? - deportacje na Syberię do Kazachstanu... 800 tysięcy ludzi, losy jeńców wojennych i ludności cywilnej w ZSRS, masakry więzienne NKWD, operacje agenturalne i mordy na tle politycznym, zorganizowana grabież ziem polskich po 1944 roku, demontaż i wywózka tysięcy ton sprzętu i materiałów z naszych ziem -"trofiejnyje otriady" .
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 25.09.2022, 18:31 · Zgłoś
No właśne. Kto to robił? Bolbat?
Odpowiedz
11
@ sąsiad
dnia 25.09.2022, 19:40 · Zgłoś
No właśnie. Kto to robił ? Armia Czerwona i jej żołnierze, Czy Armia Królestwa Paflagonii?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 26.09.2022, 08:17 · Zgłoś
Nie wiedziałam, że Armia Czerwona wydawała rozkazy deportacji w Jaśle. I co takiego wyweźli z Jasła?
Odpowiedz
3
@ sąsiad
dnia 26.09.2022, 08:44 · Zgłoś
Zawsze można się coś nowego dowiedzieć. Tylko według Sowietów z terenów Polski zniknęło 1119 przedsiębiorstw - sami je rozmontowali. Do 1 stycznia 1948 r. na Wschód pojechało nie mniej niż 283 tys. wagonów z łupami! Tylko według ostrożnych szacunków i nie uwzględniając wcale ziem przyłączonych (!), nasze straty sięgały ponad 54 mld dol.
Odpowiedz
6
@ Mieszkaniec jasla
dnia 23.09.2022, 19:38 · Zgłoś
Dlaczego nazwiska z protokołu.podpisanych przez komunstow są wykreślone??? Ktoś z teraźniejszych dygnitarzy jasielskich boi się ze zostanie z nimi powiązany???
Odpowiedz
5
@ do mieszkanca
dnia 24.09.2022, 06:25 · Zgłoś
Jak to kto?? Wiadomo kto z dzisiejszych "wielkich " ma korzenie w UB !
Odpowiedz
4
@ odrobinę sapienti
dnia 23.09.2022, 11:03 · Zgłoś
"Armię Czerwoną nie sposób bowiem uznać za „wyzwolicielkę” narodu polskiego" ...ale nie biorąc pod uwagę ówczesnych i bieżących aspektów politycznych ...ten żołnierz - oficer dowódca 76. Dywizji Artylerii Przeciwlotniczej wraz z żołnierzami 16 stycznia 1945 r. zajęli Jasło ...przepędzając wcześniej niemieckich okupantów. Fakt jest faktem i nic tego nie zmieni. ...nie uczyniła tego Armia Andersa, Amerykanie czy inna nacja, którym też jesteśmy wdzięczni. ...a czy Armia Czerwona była wyzwolicielką narodu polskiego ...w tym aspekcie to nie ma znaczenia.
Odpowiedz
11
@ marcjanna
dnia 23.09.2022, 13:48 · Zgłoś
16 stycznia 1945 r. w Jaśle nie było ani jednego niemieckiego żołnierza! A Bolbat "wyzwolił", oprócz Jasła, także Oświęcim, Nowy Sącz, Kęty i parę innych mi9asteczek.
Odpowiedz
4
@ odrobinę sapienti
dnia 23.09.2022, 14:45 · Zgłoś
@marcjanna ..."16 stycznia 1945 r. w Jaśle nie było ani jednego niemieckiego żołnierza!" ...bo w popłochu uciekli z Jasła. Zapis tamtych wydarzeń brzmi: "dopiero 16 stycznia 1945 roku wojska 4 Frontu Ukraińskiego wyzwoliły Jasło. Obok żołnierzy radzieckich w walkach o Jasło wzięły również udział oddziały artylerii Czechosłowackiej. Po dwudniowych walkach na terenie powiatu jasielskiego około godziny 11 miasto, a raczej jego ruiny zostały oswobodzone".
Odpowiedz
0
@ Polak
dnia 23.09.2022, 15:29 · Zgłoś
A te walki czeskoslowackiej polegały na okładaniu miasta ogniem artyleryjskim przez 3 godziny. Miasta w którym nie było ani jednego Niemca!
Odpowiedz
0
@ js
dnia 23.09.2022, 16:29 · Zgłoś
do Polak: Znowu zaczynasz te swoje bzdety o artylerii czechosłowackiej?
Odpowiedz
2
@ do "odrobinę sapienti"
dnia 24.09.2022, 00:37 · Zgłoś
Większych walk o Jasło nie było, bo przełamanie frontu nastąpiło na południe od Jasła w rejonie Łask, Majscowej w kierunku na Osobnicę, Brzyście, Przysieki.. Niemcy opuścili Jasło by uniknąć oskrzydlenia od zachodu. W ogóle nie było żadnego ostrzału artyleryjskiego Jasła.
Odpowiedz
2
@ Do js
dnia 24.09.2022, 02:17 · Zgłoś
On pisze prawdę wes Poczytaj mądre książki
Odpowiedz
2
@ js
dnia 24.09.2022, 06:10 · Zgłoś
A ty weź słownik ortograficzny.
Odpowiedz
16
@ ???
dnia 23.09.2022, 08:52 · Zgłoś
Jaroszewicz też widnieje jako honorowy obywatel, czemu tego zbrodniarza z PZPR nikt nie chce usunąć?
Odpowiedz
-11
@ Jaślak
dnia 23.09.2022, 09:13 · Zgłoś
Poczytaj coś więcej na temat Piotra Jaroszewicza to zapewne zmienisz zdanie. Razem z Gierkiem spowodowali gwałtowny rozwój kraju i częściowe oderwanie od wpływów ruskich towarzyszy. A i jasło za jego czasów wzbogaciło się o wiele nowych zakładów dających nowoczesność i rozwój poziomu życie jaślan.
Odpowiedz
20
@ js
dnia 23.09.2022, 12:31 · Zgłoś
Nie muszę czytać bo dobrze pamiętam tamte czasy. Oderwał od wpływu ruskich towarzyszy- kpisz czy o drogę pytasz? To za jego rządów wprowadzono do Konstytucji zapis o przyjaźni z ZSRS. Wcześniej jeszcze jako wiceppremier był stałym przedstawicielem Polski w Moskwie przy RWPG i odpowiadał za niekorzystne dla Polski umowy gospodarcze. Jak chociażby eksport statków do ZSRS do których wyposażenie Polska musiała kupować na Zachodzie za twardą walutę a rozliczała się w rublach transferowych, podobnie było z maszynami budowlanymi, czy eksport węgla i siarki poniżej kosztów wydobycia. Większość tych inwestycji była nietrafiona, huta Katowice czy fabryki domów osiągnęły zaledwie połowę zakładanej mocy produkcyjnej, większość licencji to były buble przestarzałe już w chwili ich zakupu jak chociażby całe elektronika a nalogowa gdy świat przechodził już na cyfrową.
Odpowiedz
2
@ Świętej j pamięci
dnia 24.09.2022, 02:15 · Zgłoś
Bo to kolega zmarłego więc nie wolno
Odpowiedz
10
@ js
dnia 24.09.2022, 12:56 · Zgłoś
Dodam jeszcze że to Jaroszewicz wprowadził reformę administracyjną tworzącą woj. krośnieńskie i degradującą Jasło do poziomu gminy. Na 5 lat zostały zamrożone wszelkie środki inwestycyjne dla Jasła i skierowane dla Krosna. Przed 1975 r. Jasło powoli daganiało Krosno pod względem liczby mieszkańców, potem zaczęło tracić. Tylko dzięki interwencji u pochodzącego spod Jasła Kani, dekretarza KC udało się odmrozić środki na budowę wieżowców przy Baczyńskiego.
Odpowiedz
4
@ Marcin.
dnia 23.09.2022, 08:49 · Zgłoś
Płk. Bolbat - był żołnierzem, który miał pecha wyzwolić miasto Jasło, a teraz potomkowie wyzwolonych będą go mieszać z błotem, że w złej armii służył. Głupota niektórych ludzi w tym mieście mnie przeraża.
Odpowiedz
1
@ bercik
dnia 23.09.2022, 09:03 · Zgłoś
To nie głupota tylko wyrachowanie
Odpowiedz
3
@ Do Marcina
dnia 24.09.2022, 02:13 · Zgłoś
Ty chyba byłeś bity w dzieciństwie po głowie i ci mózg uszami wylał się że nie rozumiesz to co piszą z niego taki bohater jest jak z koziej d... Pała toż to był kat i oprawca
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 24.09.2022, 13:01 · Zgłoś
To znaczy że był funkcjonariuszem NKWD? Jakieś dowody na to? A tak w ogóle, na tym do Rady Miasta ciężko będzie wjechać. Trzeba się wykazać czymś więcej.
Odpowiedz
1
@ wiesiek
dnia 23.09.2022, 07:37 · Zgłoś
Komunistyczne "pisowskie " lobby w lokalnej polityce na nic nie pozwoli bo to ich korzenie...
Odpowiedz
9
@ Do Wiesiek maszz
dnia 24.09.2022, 02:10 · Zgłoś
Masz rację wszystkie stworzone do rządzenia mają korzennie w PZPR
Odpowiedz
1
@ yozef
dnia 26.09.2022, 10:23 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ yozef
dnia 26.09.2022, 10:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ Jeloł Bahama
dnia 23.09.2022, 07:20 · Zgłoś
Jeszcze takie pytanie , dajesz na minus a dodaje się plus , już niema wolnosci słowa a podobno dwa palce uniesione w górę walczyły by tak było i to w kościołach $$$ .
Odpowiedz
1
@ Jeloł Bahama
dnia 23.09.2022, 07:16 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
7
@ AnonimNiegal
dnia 22.09.2022, 21:27 · Zgłoś
Dlaczego na kopi uchwały z dnia 15 lipca 1975 r. dokonano anominizacji nazwisk osób sprawujących funkcje publiczne w owym czasie
Odpowiedz
2
@ bobi
dnia 25.09.2022, 18:58 · Zgłoś
Widocznie zawierał obraźliwe nazwiska.
Odpowiedz
21
@ Zapomniany
dnia 22.09.2022, 21:20 · Zgłoś
A co z Piotrem Jaroszewiczem, budowniczym reżimu totalitarnego w Polsce? On może zostać honorowym obywatelem, bo jego trzeba przedewszystkim usunąć...
Odpowiedz
-5
@ mosznicki
dnia 22.09.2022, 21:51 · Zgłoś
Uznać za bohatera Jasła! Dragoness i ci od 3 kart poprą!
Odpowiedz
27
@ kas
dnia 23.09.2022, 00:28 · Zgłoś
Jedyną "zasługą" tego osobnika dla Jasła było odsłonięcie pomnika u zbiegu 3 Maja i Staszica, postawionego na cudzym gruncie, właściciela na wszelki wypadek wsadzono do aresztu. Ponoć miasto wystąpiło o zasiedzenie tego placu a głównym "dowodem" było zdjęcie Jaroszewicza.
Odpowiedz
-20
@ jaślanin
dnia 22.09.2022, 17:15 · Zgłoś
Ja bynajmniej nie życzę sobie jakichkolwiek zmian i usuwania cokołów czy pomników. To jest historia naszych czsów. Niektórych obywateli honorowych miasta - nieudaczników, lizusów i ,, BMW'' też bym im pozabierał te tytuły. Czym oni się zasłużyli to widzimy wszyscy w Jaśle.
Odpowiedz
22
@ Rado
dnia 22.09.2022, 20:49 · Zgłoś
Dobrze że to nie koncert zyczeń...
Odpowiedz
25
@ Rado
dnia 22.09.2022, 15:35 · Zgłoś
Dziś wszystko się wymieszało milicjanci byli wójtami...tw burmistrzem a aktywni działacze PZPR europosłami..to wstyd dla Polski ...żal prawdziwych patriotów którzy przelewali krew a teraz są stawiani na równi...z pachołkami Moskwy...
Odpowiedz
6
@ To ka
dnia 22.09.2022, 15:33 · Zgłoś
A może zająć się bezpieczeństwem mieszkancòw.
Zrobiono most na Hankòwce ale dojazdy są niebezpieczne.
Pobocza nie mają namalowanych białych linii. Mokra jezdnia i oślepiajáce
światła aut oraz pojawiające się sarny sprawiają możliwość łatwego wypadku
Odpowiedz
15
@ Bolbat
dnia 22.09.2022, 15:24 · Zgłoś
A usuwajcie sobie jak chcecie. Kto by chciał być obywatelem tego miasta, w którym tylko przecinanie wstęg dobrze wychodzi. Wstyd się przyznać do takiego obywatelstwa
Odpowiedz
17
@ kali
dnia 22.09.2022, 14:49 · Zgłoś
Zaprosić potomków Bolbata i na jego cześć urządzić imprezę połączoną z uroczystym świętowaniem wyzwolenia Jasła przez bohaterską Armię Czerwoną!
Odpowiedz
4
@ Jaślak
dnia 22.09.2022, 14:08 · Zgłoś
Proszę nie pisać że mieszkańcy tego się domagają, bo ja też jestem mieszkańcem Jasła i jestem przeciwny takiej głupocie. Historia jest jedna i nie zmienia się jej z potrzeby chwili grupki osób. Ja protestuję przeciw wykreślenia z listy honorowych obywateli miasta tego bohatera tamtych tragicznych dni. Szanujcie decyzję waszych przodków to i was będą szanować.
Odpowiedz
-5
@ Zemsta nadchodzi
dnia 22.09.2022, 13:58 · Zgłoś
Co to za lista ?? Co to za protest?? Zajmijcie sie innymi , obecnymi !! Dokonajcie dezajenczyzacji miasta i powiatu !! Nie popierajcie WSW i WSI , PZPR, PRON ,ZMS,ZNP itp
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.09.2022, 13:55 · Zgłoś
Naprawdę nie ma ważniejszych spraw? Kto znowu chce zaistnieć przed wyborami?
Odpowiedz
-11
@ NO
dnia 22.09.2022, 19:55 · Zgłoś
Popieram wpis Towarzyszki!
Odpowiedz
3
@ Do Monika
dnia 22.09.2022, 13:47 · Zgłoś
Ty tez oszczędzaj energię . Po co mam oszczędzać ? Prezes kazał ?
Odpowiedz
11
@ Monika
dnia 22.09.2022, 13:09 · Zgłoś
Nie karm Putina. Oszczędzaj energie.
Odpowiedz
3
@ Senior
dnia 22.09.2022, 11:29 · Zgłoś
prawda jest taka że Jasło wyzwoliła armia sowiecka tak był ułożony front .Oczywiście, że politycznie potem było żle, to nie był winien ten frontowy żołnierz.
Odpowiedz
1
@ Ente
dnia 22.09.2022, 11:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
42
@ Woytazzz
dnia 22.09.2022, 11:06 · Zgłoś
"Nie można stawiać na cokole bohaterów i tych, którzy wysługiwali się reżimowi komunistycznemu"

Można. W mieście, w którym przy aprobacie miejscowych władz komunistyczny prokurator i członek PZPR Stanisław Piotrowicz uczestniczy w odsłonięciu pomnika żołnierzy wyklętych (!), wszystko można.
Odpowiedz
3
@ Sam
dnia 22.09.2022, 13:30 · Zgłoś
Woytazzz w punkt - szacun
Odpowiedz
15
@ do Woytazzz
dnia 22.09.2022, 18:00 · Zgłoś
Pewnie, że można. Wszak:

„w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia”
Odpowiedz
20
@ dragoness
dnia 22.09.2022, 20:40 · Zgłoś
Piotrowicz to niby ten nawrócony? Chyba na koryto.
Odpowiedz
-6
@ mosznicki
dnia 22.09.2022, 21:50 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 22.09.2022, 21:59 · Zgłoś
No cóż, tylko współczuć żony.
Odpowiedz
7
@ tyt
dnia 22.09.2022, 11:01 · Zgłoś
jest ciaglosc wladzy wiec za 30 lat nastepne pokolenie moze odebrac honorowe obywatelstwo nadanym w 2020r???

puknijcie sie w glowe,kosciol wam oa umysly na maksa i tylko patrzycie jak pisda!!!
Odpowiedz
-2
@ tyt
dnia 22.09.2022, 10:59 · Zgłoś
A co z Mieszkiem I i Bolesławem Chrobrym???
Odpowiedz
-1
@ kupa pofiatofy
dnia 22.09.2022, 10:53 · Zgłoś
święta prawda ze trzeba go pozbawic honorowego obywatelstwa i pozbawic takiego obywalelstwa kler zmienic wszystkie ulice ktorym patronuje kler kk to tez okupant watykanski
Odpowiedz
24
@ Sam
dnia 22.09.2022, 10:50 · Zgłoś
Naprawdę nie mamy innych problemów w tym Mieście niż takie pier..doły?
Kto miał wejść do miasta armia niebieska?
Takie były czasy .
Za 70 lat będziemy może, obecnie stawiane pomniki i Obywateli honorowych usuwać z cokołów i co wtedy będziemy pisać?
Ludzie trochę rozumu bo oszołomstwa jak widać mamy aż za nadto.
Odpowiedz
10
@ JasMen
dnia 22.09.2022, 11:13 · Zgłoś
ARMIA CZERWONA najpierw na Nas napadła,a potem wyzwoliła od:
Armii Czerwonej teraz chcecie z nich zrobić"niebieską"czyli chcecie ją "wybielić"
Odpowiedz
4
@ Yozef
dnia 22.09.2022, 13:07 · Zgłoś
sam ...masz racje .za 40 lat beda burzyc wszystkie pomniki stawiane obecnie .papieza rowniez .po co to komu potrzebne .dajcie sobie juz spokuj .takie byly czsy i zapomnijmy o nich .pomysmy jal przedtrwac zime jak zaplacic rachunki bo zyje sie coraz trudniej .a pan andrzej bajorek byl juz radnym 3 kadencje ...znamy go wszyscy .tak jak by nie mial swoich problemow ...dajcie sobie spokuj ...bylo minelo .piotr jaroszewicz tez jest honorowym obywatelem .i co tez mu odbierzecie .a ci co pisal polak honorowi obywatele jasla co skladali zyczenia urodzinowe hitlerowi i wsadzali dab hitlera na rondzie kolo domu kultury .tacy zacni lelarze prawnicy ...tez im odebrac ...oj boze ...jaslanie opamietajcie sie
Odpowiedz
1
@ Sam
dnia 22.09.2022, 13:28 · Zgłoś
JasMen zjedz snickersa i czytaj ze zrozumieniem, a nie twórz ideologii.
Odpowiedz
1
@ JasMen
dnia 23.09.2022, 18:16 · Zgłoś
"Sam"sam sobie odpowiedz,czy twoja armia czerwona to Nas wyzwalała,czy?
może twoja armia niebieska Nas"wyzwala"-iła...
Chyba "Sam"jesteś niebieski,lub nim byłeś.
Odpowiedz
1
@ Kogutowski
dnia 26.09.2022, 12:19 · Zgłoś
Kiedyś może będą odbierać tytuły solidaruchom
Odpowiedz
2
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 22.09.2022, 10:49 · Zgłoś
1. Nie jest to "powszechnie dostępna Uchwała", gdyż ta najprawdopodobniej znajduje się w jakimś archiwum państwowym.
2. Dlaczego owych "kilkudziesięciu mieszkańców" nie zwróciło się formalnie do Rady Miasta Jasła w tej sprawie tylko piszą jakieś listy otwarte? Chodzi rzeczywiście o pozbawienie tytułu Bolbata czy raczej ubabranie w sprawie burmistrza i większośc rządzacych?
3. Dlaczego autorzy listu otwartego nie postulują wprost pozbawienia tytułu Honorowego Obywatela Piotra Jaroszewicza? Wszak on też odniósł poważne sukcesy w sowietyzacji Polski.
Zatem szanowni mieszkańcy miasta Jasła, zabierający w tej sprawie głos - trzeba było sie wziąć porządnie do roboty, a nie bić polityczną pianę. Pan Andrzej Bajorek był już kiedyś radnym i wówczas nie posiadał informacji, kto jest Honorowym Obywatelem Jasła? Dlaczego nie podjął odpowiednich działań?
Odpowiedz
27
@ ale jaja
dnia 22.09.2022, 11:57 · Zgłoś
Ale dlaczego nazwiska osób podpisujących tę uchwałę zostały zamazane?
Czyżby w urzędzie miasta zadziałało RODO aby chronić komunistów, to prosze też aktualne uchwały zanonimizować.
Odpowiedz
37
@ archiwista
dnia 22.09.2022, 17:05 · Zgłoś
Jest to POWSZECHNIE dostępna uchwała, bo każdy ma do niej dostęp. Forma w jakiej się ktoś zwraca to jego wybór. W kontekście różnych wyczynów Armii Sowieckiej wówczas i obecnie to najwyższy czas zrobić z tym porządek. Gratuluję Panu Bajorkowi !
Odpowiedz
-6
@ Dworcowa
dnia 22.09.2022, 17:58 · Zgłoś
Należy też zmienić nazwę ul. Dworcowej.
Przecież w Armii Czerwonej na pewno znajdzie się żołnierz o nazwisku Dworcow.
Odpowiedz
30
@ js
dnia 22.09.2022, 18:35 · Zgłoś
Nie żołnierz, tylko członek Politbiura KPZR.
Odpowiedz
11
@ Paniera
dnia 22.09.2022, 20:49 · Zgłoś
A Piotrowicz?
Odpowiedz
-9
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 23.09.2022, 10:40 · Zgłoś
Powszechna uchwała jestt dostępna w BIP czy w Urzędzie Miasta, a nie w miejscowości oddalonej od miasta kilkadziesiąt kilometrów, gdzie trzeba ją sobie wyszukać samemu albo zapłacić za kwerrendę.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657