Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Podwyżki za gospodarowanie odpadami w mieście Jaśle są nieuniknione

70

Radni miejscy przyjęli zmiany budżetowej na 2022 r. i wprowadzili dopłatę w wysokości 1 293,800 zł na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Niestety, trzeba się liczyć z tym, że będzie coraz drożej i niebawem o tym przekonają się sami jaślanie. Jak poinformował radnych na sesji skarbnik Miasta Jasła, ze wstępnych wyliczeń wynika, że bez wprowadzenia dopłaty, opłata na jednego mieszkańca za gospodarowanie odpadami wyniosłaby w tym momencie 34-35 zł.

Na sesji nadzwyczajnej Rady Miejskiej Jasła radni dyskutowali na temat dopłaty z budżetu miasta na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Jak wspomniał skarbnik Jacek Borkowski, miasto ma podpisaną umowę na odbiór odpadów do końca pierwszego półrocza. Z kolei na drugie półrocze zostało przeprowadzone postępowanie przetargowe, do którego przystąpiła jedna zainteresowana firma. Z szacunkowych wyliczeń wynika, że w 2022 r. koszt funkcjonowania systemu wyniesie łącznie 11 321 062,89 zł., czyli 613 000 zł więcej niż w roku ubiegłym.

- W 2021 r. rada zadecydowała o dopłacie w wysokości 1 75 000 zł. Na początku tego roku w budżecie zabezpieczyliśmy kwotę 288 800 zł licząc na to, że ta stawka będzie niższa. Przypomnę, że w roku ubiegłym pierwsze półrocze było wyższe, niż drugie, w związku z czym liczyliśmy, że wszystko ceny pójdą w dół. Jednak ze względu na sytuację jaka jest, tak się nie stało. W związku z tym proponowana dopłata na ten rok to będzie 1 293, 800 zł – zaznaczył i dodał – Nie pokryje to pełnych kosztów tego roku dlatego, że zabraknie jeszcze na zapłatę dwóch ostatnich miesięcy. Przy czym, ponieważ faktura spływa po realizacji miesiąca z terminem płatności 30 dni pozwala to na przesunięcie płatności na rok przyszły. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale musimy się zmierzyć z większym pokryciem ze strony mieszkańców ze względu na koszty i wysokość inflacji. Gdyby teraz miało nastąpić pełne pokrycie to szacowana wartość od jednego mieszkańca wyniosłaby 34 – 35 złotych – wyjaśnił skarbnik J. Borkowski.

Przypomniał również, że w ubiegłym roku na wniosek radnej Bogusławy Wójcik powołany został zespół, którego zadaniem było przeprowadzenie kontroli mającej na celu sprawdzenie, ile w rzeczywistości mieszkańców objętych jest systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. Udało się to przeprowadzić w domach jednorodzinnych na terenie miasta Jasła. - Do tej pory łącznie z rokiem ubiegłym byliśmy na około 1000 nieruchomościach prywatnych w celu weryfikacji tych danych. Udało się ustalić sporą grupę, około 300 niezadeklarowanych nieruchomości. Części z nich dotyczyło to nieprawidłowości sięgających tak daleko, że próbowaliśmy ustalić opłatę za 5 lat wstecz. Dzięki temu do systemu wpłynęło 270 tys. zł – tłumaczył skarbnik. - W tej chwili będziemy przechodzili na próbę weryfikacji deklaracji w budynkach wielorodzinnych. Tam jest bardziej skomplikowana sytuacja. Zwróciliśmy się do pierwszych spółdzielni o informację na temat lokali niezamieszkałych – podkreślał.

 „W przyszłym roku nie będzie taniej”

Dopłata, którą miasto przeznaczy na pokrycie kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi nie pokryje jednak całego półrocza. Jest pomysł, aby koszty za dwa ostatnie miesiące zostały przeniesione na 2023 r. Ryzyko jest takie, że mieszkańcy Jasła będą musieli zapłacić jeszcze więcej niż 34-35 zł za osobę. - Budżet ma swoją wytrzymałość i nie wiem, czy nie warto byłoby podjąć decyzję o podwyżce przed końcem roku – ostrzegał skarbnik.

Marcin Gustek, kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej UM w Jaśle przestawił ile obecnie wynosi odbiór za poszczególne odpady z uwzględnieniem podwyżki w porównaniu do roku ubiegłego. - Zacznę od odpadów niesegregowanych, których mamy najwięcej. Stawka wzrosła nam z 966 zł za tonę do 1056 zł to jest wzrost o 9, 27%, na odpadach segregowanych cena wzrosła za tworzywa sztuczne i metale z 1015 zł na 1036 zł - to wzrost o 2,13 %, za papier cena wzrosła z 1015 zł na 1075 zł za tonę i to jest 5,96%, odpady ze szkła 737 zł na 780 zł - wzrost o 5,83%, odpady zielone z 855 zł na 874 zł - wzrost o 2,27% , odpady wielkogabarytowe z 1382 zł na 1494 zł – wzrost o 5,94% oraz odpady budowlane z 655 zł na 694 zł – 5,93%. Średnia cena o wzrosła o 7% - przedstawił M. Gustek.

Kilku radnych zabrało głos w dyskusji podejmując temat spalarni odpadów, która miała szansę powstać w Jaśle. Jednak z uwagi na przeważający głos sprzeciwu, nigdy do realizacji tego przedsięwzięcia nie doszło. - Rozumiem, że ta uchwała z punktu ekonomicznego jest konieczna, nie da się tego inaczej uzasadnić. Moje refleksje są nieszkodliwe, jednak nie zdawałem sobie sprawy, że pewne działania w V kadencji Rady Miejskiej Jasła doprowadzą do tego, że 15 lat później będziemy się borykać z różnego rodzaju problemami związanymi z systemem gospodarowania odpadami – odezwał się radny Leszek Znamirowski. Temat ten kontynuował radny Krzysztof Czeluśniak. - 15 lat temu były podejmowane decyzje na tej sali. Ktoś przewidział budowę czegoś, ktoś inny to zablokował, bo przeszkadzała burza wiatrów. Brano to na węch niż na logikę i na logiczne myślenie. Byli tacy, którzy głosowali przeciwko temu, dzisiaj ponosimy tego konsekwencje – skomentował. Zdaniem radnego Jana Pierzchały osoby, które podjęły tak niekorzystne dla miasta decyzje powinny ponieść konsekwencje. - Kilkanaście lat wnioskowałem o to, aby przy pomocy wsparcia unijnego na naszych odległych obszarach gruntowych, gdzie nie ma zabudowań starać się o wybudowanie sortowni i spalarni odpadów. Nie będę wracał do V kadencji, gdzie niefortunna decyzja spowodowała to, że dzisiaj płacimy tyle ile płacimy. Powinniśmy jeszcze na tym zarabiać. Pewna odpowiedzialność powinna być ponoszona za niekorzystne decyzje – zaznaczył J. Pierzchała. 

id

Reklama

Komentarze: 70

Dodaj komentarz Widok:
2
@ 18cm
dnia 01.07.2022, 22:34 · Zgłoś
Teraz przyszły konwekwencje i jest płacz. Ale to co się dzieje jest sprawiedliwe. Wyborcy PiS nie mieli problemu z okradaniem innych to teraz sami zostali [...].
Odpowiedz
5
@ Dudus
dnia 01.07.2022, 16:36 · Zgłoś
Sredni wzrozt kosztow odpadow to 7%. Odpady segregowane to 29zl x 7% to daje 31zl... Skad wam sie wiec bierze 34-35 zl ??? Czy nas mierzycie swoja miara i macie nas za [...]???
Odpowiedz
1
@ Dudus
dnia 01.07.2022, 16:38 · Zgłoś
Wzrost* kosztow
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 01.07.2022, 21:11 · Zgłoś
Rada m.st. Warszawy przyjęła system naliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, który zakłada, że stawki są naliczane od gospodarstwa domowego.

W zabudowie wielolokalowej obowiązuje wysokość opłaty – 85 zł od gospodarstwa domowego. Dla czteroosobowej rodziny to koszt 21,25 zł/ osobę miesięcznie.
Odpowiedz
1
@ Ja jestem
dnia 01.07.2022, 16:17 · Zgłoś
No oczywiście nie da się dyskutować aby nie obrażać wierzących. Człowiek wyjdzie ze wsi ale wieś z człowieka nigdy. I takie elementy pracują w edukacji dzieci. Nie dziwne że dzieci potem maja skrzywione kręgosłupy moralne.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 01.07.2022, 21:28 · Zgłoś
Prawda nie obraża, tylko wyzwala. Tak twierdzi wasze pismo, nie?
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 01.07.2022, 14:00 · Zgłoś
Słowem "spalarnia" szermowała p. Kurowska utrącając projekt w zarodku. To miał być ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW. No, ale oczywiście nasza Maryja od Róży Wiatrów woli się zajmować sankcjami prawnymi dla osób "obrażających" chrześcijan, zamiast czymś konstruktywnym.
Odpowiedz
8
@ Rudek
dnia 01.07.2022, 12:40 · Zgłoś
Nie chcecie spalarni na gruntach nieużywanych? Ok. Zbudujcie spalarnie na rynku w Jasle
Odpowiedz
-15
@ Popieram PIS
dnia 01.07.2022, 11:35 · Zgłoś
niestety mamy dużą inflację spowodowaną przez Tuska, Putina, Merkel oraz Makarona i musimy podnieść ceny. Niech żyje Jarosław!!!
Odpowiedz
12
@ Marynia
dnia 01.07.2022, 13:44 · Zgłoś
Proszę się obudzić! PIS rządzi już 7 lat! A dużą inflację mieliśmy zanim jeszcze wybuchła wojna w Ukrainie. Wojna w Ukrainie i zwalanie winy na innych jest tylko pretekstem mającym ukryć nieudolne rządy PISowskie!
PIS ma większość przy tworzeniu prawa, ma swoich ludzi na urzędach wszędzie tam, gdzie się tylko daje i podejmuje ważne decyzje, także ekonomiczne, a głupiemu suwerenowi poddaje się taki "pomysł", że to wina Tuska (choć Tusk dzisiaj może sobie co najwyżej palcem w bucie ruszyć, no może jeszcze co mądrego powiedzieć!) ... I on (ten suweren) w to wierzy!
Jakim trzeba być nierozgarniętym człowiekiem, żeby tego wszystkiego nie widzieć!
Odpowiedz
-7
@ Popieram PIS
dnia 01.07.2022, 15:52 · Zgłoś
no i co mi zrobicie - możecie mnie ... ja się inflacji nie boje bo ciężko pracuje dla dobra kraju w Polskim Państwowym przedsiębiorstwie
Odpowiedz
2
@ [...] z PiS
dnia 01.07.2022, 21:33 · Zgłoś
Pracuj w państwowym przedsiębiorstwie na rodzinkę politykierów pisiowskich dla dobra kraju tylko nie zapomnij !!

UCZCIWIE PŁACIĆ PODATKÓW !!! ,a garb ci sam wyrośnie.
Odpowiedz
13
@ miastowa
dnia 01.07.2022, 09:53 · Zgłoś
Tak to jest kiedy do władzy wybierze się [...]. do biura wejdą nogi do szuflady włożą i atrament wypiją
Odpowiedz
10
@ Michał
dnia 01.07.2022, 09:57 · Zgłoś
Ha ha, dokładnie tak. A ze swej zachłanności, zawiści, zazdrości i małostkowości będą chcieli uczynić [...]. Końcowo wszystkim wyjdzie to bokiem. Już wychodzi.
Odpowiedz
12
@ Ale jaja
dnia 01.07.2022, 09:40 · Zgłoś
A lud dalej wierzy ze odpady to problem, to jest wielki pieniądz a nie problem, surowce wtórne takie hak plastik metale szkło. Materiał do produkcji biomasy. Oddając śmieci płacimy po to by ktoś kto je odebrał zarobił na nich niezle pieniądze
Odpowiedz
13
@ @.
dnia 01.07.2022, 09:13 · Zgłoś
Osoba co to miała "burzę wiatrów" dzisiaj ma się doskonale i zasiada w sejmie, a jej ówczesny zastępca współodpowiedzialny za brak spalarni jest obecnie burmistrzem. Ironia i chichot losu.
Odpowiedz
12
@ Bobola Dąb
dnia 01.07.2022, 08:37 · Zgłoś
A kiedy budowniczy fontanny na rynku zapłaci za remont.
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 01.07.2022, 12:50 · Zgłoś
To też Kurowska.
Odpowiedz
10
@ Marcin.
dnia 01.07.2022, 08:12 · Zgłoś
W mitologii greckiej, król Midas wszystko, czego się dotknął zamieniał w złoto.
W dzisiejszej Polsce, PiS wszystko, czego się dotknie zamienia w drożyznę - gaz, węgiel , paliwa, inflacja a teraz jeszcze odpady.

W sumie wyborcy PiS-u powinni być zadowoleni, bo PiS robi to wszystko dla dobra Suwerena.
Odpowiedz
12
@ Michał
dnia 01.07.2022, 07:20 · Zgłoś
Nie rozumiem jednej podstawowej kwestii:

Cytuję:"... na odpadach segregowanych cena wzrosła za tworzywa sztuczne i metale z 1015 zł na 1036 zł - to wzrost o 2,13 %, za papier cena wzrosła z 1015 zł na 1075 zł za tonę i to jest 5,96%, odpady ze szkła 737 zł na 780 zł - wzrost o 5,83%, odpady zielone z 855 zł na 874 zł - wzrost o 2,27% , odpady wielkogabarytowe z 1382 zł na 1494 zł – wzrost o 5,94% oraz odpady budowlane z 655 zł na 694 zł – 5,93%. Średnia cena o wzrosła o 7% - przedstawił M. Gustek."

Przecież odpady segregowane to towar, na którym gmina powinna jeszcze zarobić. Przynajmniej na tworzywach sztucznych, papierze, metalach. O szkle się nie wypowiadam, bo nie znam realiów rynkowych. Więc - gdzie tu sens, gdzie logika. Wydaje mi się, że przy okazji braku zakladu przeróbczego odpadów w Jaśle ktoś próbuje skutecznie kręcić wałki na ciągłym podnoszeniu cen odbioru tychże odpadów.
Odpowiedz
11
@ Do Michała
dnia 01.07.2022, 08:01 · Zgłoś
Sam sobie odpowiedziałeś.
Oczywiście, że prywatny przedsiębiorca bezlitośnie wykorzystuje fakt, że ma instalację, a miasto na własne życzenie nie wybudowało swojej. To jest też efekt decyzji byłej pani burmistrz, czyli brak konkurencji, czyli monopol w tym terenie.
Tak samo byłoby gdyby miasto nie miało ujęcia wody, oczyszczalni ścieków, czy MKS.
Instalacja przetwarzania odpadów to obiekt o znaczeniu strategicznym dla miasta czy gminy i radzący powinni o tym wiedzieć.
Miasto może dokładać do swojej instalacji, a prywatny podmiot tego nie zrobi, a oczywiście, że wypracuje na tym zysk - takie jest jego prawo.
Odpowiedz
20
@ Gity
dnia 30.06.2022, 22:10 · Zgłoś
Robi się coraz gorzej wszystko w górę tylko nie wyplaty. To wszystko do niczego dobrego nie prowadzi.
Odpowiedz
19
@ 18cm
dnia 30.06.2022, 21:49 · Zgłoś
i tak to się kręci pomalutku w tym Jaśle, ciągłe podwyżki a w zamian podwyżki i podwyżki
Odpowiedz
10
@ Ss
dnia 30.06.2022, 20:20 · Zgłoś
W takim razie spale w piecu.
Odpowiedz
46
@ Woytazzz
dnia 30.06.2022, 20:19 · Zgłoś
Kurowską, która uwalila nie tylko niższe koszty za odpady, ale i potencjalne miejsca pracy przy odpadach, wywindowaliście na posła. To teraz płacicie, nie żal mi ani jednej łzy wylanej nad rachunkiem. Najwyższa pora ponosić konsekwencje swoich decyzji.
Odpowiedz
-14
@ mędrzec
dnia 30.06.2022, 22:16 · Zgłoś
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze gdyby w Jaśle była spalarnia odpadów to ceny byłyby nizsze? Tylko skup sie nad odpowiedzą, bo ble ble ble nie chce mi się czytać.
Odpowiedz
23
@ Woytazzz
dnia 30.06.2022, 22:32 · Zgłoś
Nie chce mi się myśleć, bo gorąco i późno. Więc tylko dwa strzały:

1. Krótszy, a więc niższy koszt transportu odpadów do odbierającego je zakładu.
2. Mniejsza ilość, a więc niższy koszt składowania i unieszkodliwiania odpadów, które nie zostały spalone.

I co, akceptujesz takie argumenty, czy będziesz mnie przekonywał, że ceny za gospodarowanie [...] mogą obniżyć tylko cudowne relikwie?
Odpowiedz
2
@ nikt
dnia 01.07.2022, 08:29 · Zgłoś
1. Zanim odpady trafią [...] to wpierw je trzeba w odpowiedniej ilości zgromadzić, czyż nie? 2. Aby spalarnia miała sens ekonomiczny to musi mieć zapewnioną odpowiednią ilość odpadów nadających się do spalenia, czyż nie? 3. Skoro za rządów p. Kurowskiej nie wybudowano w Jaśle spalarni odpadów, to co stoi na przeszkodzie by miasto ten błąd naprawiło w chwili obecnej? Co stoi na przeszkodzie, by radny Czeluśniak złożył wniosek o budowę spalarni odpadów w Jaśle?
Odpowiedz
1
@ Woytazzz
dnia 01.07.2022, 11:40 · Zgłoś
1 i 2 - w punkt! Dlatego można przyjąć odpady z innych, okolicznych gmin i jeszcze na tym zarobić. Czyż nie?
Odpowiedz
1
@ mędrzec
dnia 01.07.2022, 15:46 · Zgłoś
Podasz, ile do Jasła trzeba byłoby na dobę przywozić odpadów? Jaki byłby koszt budowy? Po ilu latach budowa by się zbilansowała? I dlaczego jeszcze opozycyjny radny Krzysztof nie domaga się budowy w Jaśle spalarni?
Odpowiedz
19
@ Nadawca
dnia 30.06.2022, 19:57 · Zgłoś
Kolejna podwyżka ,a wzrostu wydajności w firmie zbierającej odpady nie widać.
XXI wiek ,a pracownicy kubły ze [...] ręcznie kiprują na ciężarówkę. Przypomina to ,a nawet wygląda jak trzeci świat.

Za komuny mieli to bardziej zmechanizowane niż teraz.
Odpowiedz
4
@ Oro
dnia 30.06.2022, 19:53 · Zgłoś
Droga asfaltowa idealna tylko budować spalarnie.
Odpowiedz
21
@ Oro
dnia 30.06.2022, 19:48 · Zgłoś
Ostatnio zwiedzałem południowe części pow. jasielskiego. Między Dobrzynia a Zawadka Osiecka jes ok 100 ha nieużytków jeden z napotkanych ludzi powiedział ze to niczyje No może gromadzkie. Idealny teren na spalarnie. Ludzie się ucieszą bo będzie praca. Do roboty radni i władze powiatu.
Odpowiedz
6
@ mędrzec
dnia 30.06.2022, 22:14 · Zgłoś
Idź i im ogłoś, że urządzisz tam spalarnie odpadów to cię na widłach wyniosą! Chyba, że zdążysz uciec.
Odpowiedz
2
@ ojtam
dnia 01.07.2022, 09:16 · Zgłoś
Pewnie chodzi ci o te tereny bardziej na południe od drogi Dobrynia-Zawadka a na północ od drogi 993 z Gorlic do N.Żmigrodu częściowo zalesione, teren mocno pofałdowany ale mocno poprzecinany uzytkowanymi działkami/polami (widać do choćby na google maps) idealny na tereny rekreacyjne z widokiem na Magurski PN albo na farmy z wiatrakami (jak pomiędzy Pielgrzymką i Samoklęskami). Bardziej na północ od tego miejsca są też rozległe tereny pomiędzyJózefowem i Wolą Dębowiecką. Podobnie na południiowy wschód w terenie górzystym na wschód od Samoklęsk i Mrukowej, a na południe od drogi 993 i na zachód od drogi 992. Takich terenów jest mnóstwo np. na wschód od Świerchowej górzysty leśny teren w stronę wioski Łajsce, czy teren leśny w okolicy stadionu na południe od Łubienka. Wszędzie miejscowi mieszkańcy zapewne byliby przeciwni obawiając się zanieczyszczeń i zapachów ze spalarni. Częśc terenów zapewne stanowi Parki Krajobrazowe lub leży w otulinie takowych, ich walory krajobrazowe są ogromne i to takie dzikie pola, gdyby były tam jeziora plus infrastruktura turystyczna byłyby żyłą złota z turystyki.
Odpowiedz
7
@ No
dnia 01.07.2022, 10:56 · Zgłoś
przecież nowoczesne spalarnie nic nie trują takie filtry każdy ekotłuk ci to powie jak chec w centrum miasta postawić więc dla pokazu jakie do dobre budować w parkach narodowch :). Z tą żyłą złota z turystyki trochę przesada fakt tereny ładne lubię tam pojechać sporo ludzi przyjeżdza np na folusz czy wapienne ale raczej na 1 dzień albo biorą domki na imprezy na masową turystykę średnio liczyć góry raczej niskie kilka wież fajnie coś przynajmniej widać ale więszosć ludzi z rejonów podgórskich np bieszczad czy sudetów pojedzie u siebie a z daleka też jadą w biesczady tatry itd fakt trochę osób zarobi ale tej bajki jak tu można i ile ludzi spuer kasę z turystyki słyszę już od dawna.
Odpowiedz
-6
@ mędrzec
dnia 30.06.2022, 19:16 · Zgłoś
Ooo! Portal znowu rozpoczyna promocję radnego Czeluśniaka, jak to było przed 2010 rokiem! Za chwilę nie będzie o niczym innym tylko o tym, co radny Czelusniak powiedział. Jakie to powtarzalne.
Odpowiedz
10
@ do "mędrzec"
dnia 01.07.2022, 00:10 · Zgłoś
wtf? Piszą o tych radnych, którzy się odzywają. Skoro radny Czeluśniak się odzywa i wyraża swoje zdanie, to piszą. Czy inni wybrani przez jaślan radni są aktywni, biorąc udział w sesjach? Piszesz: "co radny Czelusniak powiedział" - no to o czym pisać na portalu, skoro ktoś inny NIC nie miał do powiedzenia?
Odpowiedz
0
@ Tak
dnia 01.07.2022, 22:23 · Zgłoś
Niestety "mój" radny nie odzywa się na żadnej sesji, podnosi posłusznie łapkę chociaż jest niby z opozycji. Takie cudo wybraliśmy i takie mamy:-(
Odpowiedz
17
@ Oro
dnia 30.06.2022, 19:07 · Zgłoś
Ma przyjechać i zlecić budowę spalarni bo w jasielskim PiS ma najwiecej głosów. Niech się pofatyguje.
Odpowiedz
46
@ obserwator
dnia 30.06.2022, 19:05 · Zgłoś
Obniżyć wynagrodzenie radnym bezradnym i burmistrzowi i wystarczy
Odpowiedz
24
@ Jaro
dnia 30.06.2022, 18:51 · Zgłoś
Wykończą nas
Odpowiedz
11
@ bronek
dnia 30.06.2022, 18:42 · Zgłoś
pomyśl , normalnie , co mają te twoje mury do naszych śmieci , ma przyjechać premier i wybudować nam spalarnie , jak mamy ludzi którzy biorą nie złą kasę i nić nie robią
Odpowiedz
23
@ Oro
dnia 30.06.2022, 18:31 · Zgłoś
A premier chwali się ze za ponad miliard wybudował mur na granicy z Bialorusia której już nikt nie chce przekraczać . A mury runa runa jak śpiewał bard Solidarności tej prawdziwej Solidarności.
Odpowiedz
-4
@ tofik
dnia 01.07.2022, 08:55 · Zgłoś
najpierw sie zastanów a potem coś mądrego napisz
Odpowiedz
55
@ Optymista
dnia 30.06.2022, 18:29 · Zgłoś
Spalarnia jest koniecznością. Ktoś kto ją blokował, jest zwykłym sabotażystą gospodarczym.
Odpowiedz
60
@ dragoness
dnia 30.06.2022, 18:49 · Zgłoś
Te osoby to Rzońca i Kurowska. Głosujcie na nich dalej.
Odpowiedz
48
@ Optymista
dnia 30.06.2022, 19:02 · Zgłoś
O tym, że Kurowska róża wiatrów, blokowała to wiedziałem, ale, że Rzońca to jest dla mnie nowa wiadomość. Czego się nie tkną ci ewidentni szkodnicy z zjednoczonych populistów to spartolą. Miejmy nadzieję, że już niedługo.
Odpowiedz
45
@ dragoness
dnia 30.06.2022, 19:39 · Zgłoś
Byli razem na zebraniu w Gamracie.
Odpowiedz
0
@ pewnie
dnia 01.07.2022, 10:47 · Zgłoś
tak podaj adres to postawimy pod twoim domem :) można zbudować gdzieś gdzie mało ludzi mieszka a tym co są dać pieniądze niech się przesiedlą np w stronę granicy gdzieś pod lasem np w okolicach mpn no przecież tyle filtrówe nie truje :) ale za to przy osiedlu można. ludzie co tam. No i pierwsze i najważniejsze opodatkować koncerny tworzące tony plastiku dawniej wystarczał jeden kontener (fakt trochę śmieci wyrzucano w las ale ilość bez porównania mnijesza) nakzać opokawania bez plastiku i farb które można utylizwoać w domowym piecu.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 01.07.2022, 12:49 · Zgłoś
Nie [...] głupot i nie porownuj z Wolicą. W Wiedniu taki ZUO sto w centrum miasta.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 01.07.2022, 13:55 · Zgłoś
@pewnie
Jeszcze wspomnij o "róży wiatrów" :-D
Odpowiedz
26
@ Oro
dnia 30.06.2022, 18:28 · Zgłoś
Masz racje bieda idzie.
Odpowiedz
52
@ To ja !
dnia 30.06.2022, 18:23 · Zgłoś
Jeszcze trochę i tylko na rachunki będziemy robić.
Wypłaty w miejscu stoją, ciężko znaleźć jakoś normalną pracę,a ceny rosną i nikogo nie obchodzi czy mamy za co żyć.
Odpowiedz
51
@ Woytazzz
dnia 30.06.2022, 20:35 · Zgłoś
Na funkcję, która może mieć realny wpływ na całą tę sytuację, czyli posła na sejm RP, wybraliście starszą kobietę żonglującą relikwiami. Więc o co teraz ten jazgot?
Odpowiedz
-29
@ Robert
dnia 30.06.2022, 21:46 · Zgłoś
[...] miejska z bloków się odezwała. Nie podoba się to zmień miasto.
Odpowiedz
8
@ Michał
dnia 01.07.2022, 07:15 · Zgłoś
@Robert

Tylko nowobogacki [...], albo prowokator, mógł napisać taki komentarz. Normalny człowiek przede wszystkim nie obraża, a druga sprawa - umie liczyć pieniądze.
Umie pan czytać ze zrozumieniem? Jesli tak, zachęcam do przeczytania biografii Ingvara Kamprada, twórcy marki IKEA. Szwedzki miliarder. Zobaczy pan, jak wielcy i możni tego świata umieją gospodarować pieniędzmi.
Odpowiedz
14
@ Łukasz
dnia 01.07.2022, 07:22 · Zgłoś
Mało tego to ta pani poseł zablokowała spalarnie
Odpowiedz
4
@ Ale jaja
dnia 01.07.2022, 09:35 · Zgłoś
Pani, dobre ona pani
Odpowiedz
-5
@ Michał
dnia 01.07.2022, 09:55 · Zgłoś
Nie sądź innych swoją biedną miarą.
Odpowiedz
18
@ Michał
dnia 30.06.2022, 18:05 · Zgłoś
"Przeszkadzała BURZA wiatrów..."

Czy ten chłopina, niejaki Czeluśniak, wie, o czym mówi??? Może w Nowym Jorku tak się mówi?
Odpowiedz
25
@ Skąd narzekania?
dnia 30.06.2022, 20:22 · Zgłoś
Dlaczego narzekacie? Mieliście procesję Bożego Ciała, Orszak Trzech Króli, Dni Jasła i Wam źle.
Odpowiedz
8
@ Nowy dach
dnia 30.06.2022, 22:25 · Zgłoś
Wie ktoś gdzie można oddać papę z rozbiórki starego dachu?
Ekomax wysyła do gminy a gmina do Ekomax..
Odpowiedz
17
@ Rozwiązanie
dnia 30.06.2022, 23:29 · Zgłoś
Profesjonalna spalarnia z dofinansowaniem tylko na potrzeby powiatu jasielskiego.
Odpowiedz
26
@ pisinflacja
dnia 01.07.2022, 00:03 · Zgłoś
Podniesliscie 300 % w ciagu 2 lat z 10 zl na 30 zl oszaleliscie
Odpowiedz
12
@ Hm
dnia 01.07.2022, 04:56 · Zgłoś
Ja nie rozumiem pewnej rzeczy z tymi [...] a dokładnie to chodzi mi o wrzucanie do tego samego samochodu wcześniej już posegregowanych odpadów przez mieszkańców i mielenie, zagniatania aby zmieściło się jak najwięcej, oczywista czynność. No nie wszystkich bo czarne wory to zabiera inny pojazd przy pomocy oczywiście pracowników. Rozumiem że późniejszy etap to segregacja i rozdzielanie na taśmie w odpowiednim zakładzie do tego celu przewidzianym.
Proszę mnie oświecić dlaczego tak się dzieje. Po co w takim razie robić ta samą robotę dwa razy do tego marnować czas i dodatkowe kolory worków. Czy nie lepiej od razu przez mieszkańca do jednego typu worka dać te śmieci które i tak idą do jednego samochodu i tam są mieszane, zagniatania. No chyba że to auto ma kilka oddzielnych przegród na pace ale nie wydaje mi się. No niech ktoś mądry mi napisze o co tu chodzi.
Odpowiedz
8
@ Stary
dnia 01.07.2022, 06:59 · Zgłoś
W gminach tyle placa na kwartal co my miesiecznie z czego to wynika ???
Odpowiedz
13
@ Mądry przed szkodą?
dnia 01.07.2022, 07:50 · Zgłoś
„Nową przypowieść Polak sobie kupi, że i przed szkodą i po szkodzie [...]”

To powiedzenie należy dedykować suwerenowi jasielskiemu w kontekście gospodarki odpadowej, w tym decyzji ówczesnej władzy miejskiej o zaniechaniu wszelkiej działalności w tym temacie, oczywiście dla dobra suwerena, aby mu nie zaszkodziła słynna "róża wiatrów".
Decydentka awansowała dzięki poparciu suwerena, a suweren płaci coraz większą kasę za popełnione błędy w tym temacie i w wielu innych.
Tak to jest gdy populizm bierze górę nad techniką i rozumem. Tylko, że kto inny decyduje, a kto inny płaci.
Płaci nie tylko za błędne działania ale i za zaniechanie działań - i będzie płacił coraz więcej, na zasadzie : płacz i płać.
P.S. Dopłata z budżetu to też koszt suwerena. Miasto "daje" mu jego własne, zabrane wcześniej w podatkach pieniądze, oczekując wdzięczności.
To nie jest nic nowego i nie tylko miasto tak robi.
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 01.07.2022, 09:12 · Zgłoś
To są skutki waszych wyborów rodacy. Wybieracie zdrajców, złodzieji i kretaczy od 1945..Teraz płacz i płać. Szkoda tylko że przy okazji niszczyciel przyszłość waszych dzieci i wnuków. [...] koalicja zbiera plony a wy rachunki.
Odpowiedz
10
@ kazek
dnia 01.07.2022, 09:17 · Zgłoś
"ten chłopina" doskonale wie co to znaczy i z sarkazmem mówi o "burzy" zamiast o róży. P.S. a ty wiesz co to sarkazm?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.