Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Powiat jasielski pomoże poszkodowanym na Pomorzu?

68

Tydzień temu, z piątku na sobotę wiele z gmin województw północnej Polski nawiedziły nawałnice. Do dziś mieszkańcy zmagają się ze skutkami, jakie spowodował niszczycielski żywioł. Zarząd Powiatu Jasielskiego będzie wnioskował do rady
o udzielenie pomocy poszkodowanym.

W wyniku nawałnic, które nawiedziły Polskę w miniony weekend ucierpiało aż pięć województw. W wykazie, który stanowi integralną część rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 17 sierpnia 2017 r. znalazło się aż 101 poszkodowanych gmin.  W wyniku nawałnic zginęło 6 osób a ponad 50 zostało rannych. Pomoc w usuwaniu skutków kataklizmu oferują osoby z wielu zakątków kraju. Poszkodowani mogą również liczyć na pomoc finansową państwa. We wtorek Mariusz Błaszczak, szef resortu straw wewnętrznych i administracji mówił o 31 Mn. złotych, które trafią do gmin dotkniętych skutkami nawałnic.

Z pomysłem udzielenia pomocy poszkodowanym wyszły władze powiatu jasielskiego. Zarząd będzie wnioskował do rady o udzielenie pomocy finansowej jednej z gmin lub powiatów województwa pomorskiego.  W czwartek mówił o tym starosta jasielski,
Adam Pawluś.

Adam Pawluś

Powiat jasielski w 2010 r. przeżywał katastrofę związaną z powodzią. Wczoraj, jako zarząd przyjęliśmy stanowisko, aby wystąpić do Rady Powiatu z apelem o wsparcie finansowe dla poszkodowanych w nawałnicach mieszkańców, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują. Nie określiliśmy jeszcze, do której gminy czy też powiatu wsparcie ma trafić. Zamierzamy również wystosować apel do lokalnych przedsiębiorców oraz gmin powiatu jasielskiego o wsparcie akcji. – mówił wczoraj podczas konferencji prasowej Adam Pawluś, starosta jasielski. 

Wniosek zarządu o udzielenie pomocy zostanie przedstawiony radzie podczas sesji zaplanowanej na 24 sierpnia 2017 r. Jak udało nam się dowiedzieć będzie miała ona przede wszystkim wymiar symboliczny. Kwota pomocy ma wynieść od kilku do 10 tysięcy złotych.

Pomysł znalazł rzecz jasna poparcie wśród radnych Prawa i Sprawiedliwości. Z tego,
co wiem w 2010 r. powiat jasielski również otrzymał pomoc po wielkiej powodzi od samorządu
z północy kraju. Dlaczego teraz my nie mielibyśmy zrobić tego samego w geście solidarności
z samorządami, w których nastąpiły nawałnice? Sądzę, że te kilka tysięcy złotych, które moglibyśmy przekazać nie zaburzy kondycji finansowej powiatu. Wierze, że dobro wraca.
– mówi radny Mateusz Lechwar.

Mateusz Lechwar

Wniosek, gdy tylko takowy się pojawi zamierza również poprzeć radny Stanisław Mlicki, który mówi wprost – Oczywiście, że poparłbym taki wniosek. Powinniśmy sobie pomagać
w trudnych chwilach, powinniśmy być solidarni i jak powiedział Święty Jan Paweł II "człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest, nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi" –
wyjaśnia.

Stanisław Mlicki

Jeżeli radni poprą wniosek zarządu, powiat jasielski znajdzie się w gronie wielu samorządów, które zdecydowały się wesprzeć poszkodowane w wyniku nawałnic gminy.  Kroki w tym kierunku poczyniły już m.in. Gdańsk i Sopot.

MD

Reklama

Komentarze: 67

Dodaj komentarz Widok:
14
@ Majs
dnia 21.08.2017, 14:39 · Zgłoś
Do Radnych: Pana Lechwara i Pana Mlickiego. Panowie Radni zamierzacie poprzeć wniosek Zarządu Powiatu o udzielenie pomocy poszkodowanym w nawałnicach. A może tak wystąpilibyście z wnioskiem do wszystkich radnych zarówno powiatowych jak również miejskich o jednorazowe zrzeczenie się diety na rzecz poszkodowanych. Dla Was niewielka strata a dla Nich znaczna pomoc. Byłoby nie 10 tysięcy złotych ale tak na okrągło około 60 tysięcy złotych - a może jeszcze więcej gdyby doliczyć Starostę i Burmistrza. Panie Lechwar jak sam Pan pisze DOBRO WRACA a Panie Mlicki słowa Świętego Jana Pawła nie cytować ale wprowadzać w życie.
Odpowiedz
-8
@ malkontent
dnia 21.08.2017, 12:22 · Zgłoś
Pomoc finansową można by o wiele lepiej wykorzystać organizując wyjazd grupy wolontariuszy (np. młodzieży szkolnej pod opieką wychowawczą nauczycieli zaś fachową pracowników Wydziału Budownictwa) do prac porządkowych na miejscu.
W tej chwili najważniejsze jest tam porządkowanie terenu, segregacja i właściwe złożenie materiałów tak aby ekipy fachowców mogły rozpocząć właściwe roboty a nie porządkować teren.
Niestety takie działanie wymaga zaangażowania o wiele łatwiej jest stukać w klawisze klawiatury obrażając tych którzy mają inne zdanie co czyni np. dragoness.
Odpowiedz
16
@ dragoness
dnia 21.08.2017, 12:29 · Zgłoś
No to teraz słuchamy fachowca, który powie, jak zakwalifikować ten wyjazd. Jako wycieczkę szkolną? Jako praktyki zawodowe? Kto ubezpieczy uczniów i jaka to bedzie kwota? Kto pokryje koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia? I ostatnie: kto bedzie odpowiadał, jeśli uczniowi cos się stanie? Łatwo jest wymyślać opowieści dziwnej treści rodem z PRLu (wtedy istniały "czyny społeczne", typu wykopki, czy sadzenie lasów) i czepiać się ludzi, nawet ich nie znając (nota bene, kiedy pana obraziłam i w jaki sposób), zamiast zastanowić się nad realiami, które obwarowują tysięcznymi przepisami zwykłą szkolną wycieczkę, a co dopiero coś, co Pan proponuje. Pozdrawiam i życzę pozbycia się obsesji na moim punkcie.
Odpowiedz
-12
@ malkontent
dnia 21.08.2017, 15:13 · Zgłoś
Realia są takie, że młodzież wyjeżdżą na kolonie, obozy sportowe, obozy harcerskie, w ramach "zielonej szkoły" na wyjazdy zagraniczne i jakoś kompetentni ludzie potrafią to zorganizować w ramach obwarowania tysięcznymi przepisami.
Odpowiedz
16
@ benek
dnia 21.08.2017, 16:53 · Zgłoś
Czy cię powaliło, gościu? Dzieci z podstawówki chcesz tam wysłać? I gdzie widziałeś, [...], obóz sportowy, cz kolonię w ciągu roku szkolnego? Piszesz jedynie po to, aby się kobiety czepić. Weź, kurde, odważ się, zaproś ja na kawę, czy [...], a nie robisz z siebie głupka.
Odpowiedz
16
@ dragoness
dnia 21.08.2017, 17:01 · Zgłoś
Może i skorzystałabym z zaproszenia, ale jak na razie się na to nie zanosi. Zapytam raz jeszcze, jak miałby zostać zakwalifikowany taki wyjazd? Co z uzupełnieniem braków w szkole? Czy może myśli pan o wyjeździe weekendowym, czyli de facto sama pomoc trwałaby może wszystkiego 5 godzin? Zarzucał mi pan nie raz bezmyślność, czy nieprzemyślane wypowiedzi. Jak mam nazwać to, co pan napisał? Porównania do zielonej szkoły, czy kolonii litościwie nie skomentuję.
Odpowiedz
-13
@ malkontent
dnia 21.08.2017, 21:26 · Zgłoś
W czasie "głębokiej komuny" jako uczeń szkoły średniej sam brałem udział w pomocy przy odgruzowywaniu zniszczonych siedlisk, porządkowaniu terenu, segregacji i składowaniu materiału.
Wdzięczność tych którym pomagaliśmy była wręcz niewyobrażalna, nawiązane wtedy kontakty przetrwały bardzo długo.
Ja też litościwie nie skomentuję porównania z obozami harcerskimi, sportowymi, żeglarskimi na które jakoś nikt nie oponuje przeciw wysyłanie młodzieży.
Od zaistniałych zdarzeń do końca wakacji było ponad dwa tygodnie i chociaż na tydzień można było taki wyjazd zorganizować.
Odpowiedz
18
@ Malkontencie
dnia 21.08.2017, 22:57 · Zgłoś
W czasie głębokiej komuny nauczyciel był nie do ruszenia. Czasy się zmieniły! Obóz harcerski, jak najbardziej, rodzice się zgodzą. "Wyjazd mojego dziecka na czyn społeczny? Nigdy w życiu! Jeszcze mu się coś stanie". A gdyby się coś stało, to nauczyciel do więzienia! Widać, że nie chodzisz na wywiadówki. A szkoda, bo może byś głupot nie wypisywał. Nauczyciele boją się wyjeżdżać na wycieczki jednodniowe, bo "dziecko zmokło i się przeziębiło, bo "pani nie przypilnowała i chłopak zjadł za dużo burgerów, a potem całą noc wymiotował" itp, itd. Uciekam, jak najszybciej z tych wywiadówek, żeby nie słyszeć tych wszystkich pretensji rodziców do szkoły i nauczycieli. Rodzice są agresywni, roszczeniowi, wszystko się należy, bo płacą podatki. Czy dziecko, młodzież, młodzi ludzie, którzy mają takie gatki rodziców na co dzień, zrezygnują z basenu i pojadą bez wygód pomagać innym? Pewnie, że grupa chętnych się znajdzie, ale nie sądzę, żeby przy tej całej papierologii i wszystkich wymaganiach, co do organizacji takiego wyjazdu, jakiś nauczyciel zgodziłby się być kierownikiem grupy.
Odpowiedz
17
@ Malkontencie
dnia 21.08.2017, 23:05 · Zgłoś
I jeszcze jedno. Skoro w czasach głębokiej komuny byłeś w szkole średniej, to już jesteś emerytem. Dlaczego nie zbierzesz młodzieży z Twojej rodziny i nie zorganizujesz wyjazdu, by pomóc poszkodowanym. Nie pracujesz w szkole, nikt od Ciebie nie będzie żądał papierków i zgód na wyjazd. Wymagasz od kogoś, zacznij od siebie!
Odpowiedz
-10
@ malkontent
dnia 22.08.2017, 09:15 · Zgłoś
Niestety zdrowie na to nie pozwala.
Odpowiedz
10
@ dron
dnia 22.08.2017, 10:40 · Zgłoś
Aha, więc klasycznie; weźmy się i zróbta.
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 22.08.2017, 11:48 · Zgłoś
Ktoś tu napisał, że najłatwiej klikać w klawiaturę i pouczać innych. Jak widać. Zazwyczaj w szkołach organizowana jest w takich wypadkach pomoc, pieniężna, lub rzeczowa i odzew jest bardzo duży. Najlepszym dowodem są kwoty zebrane w ramach Szlachetnej Paczki, Antoniańskiego Daru Serca, czy na pomoc dla osób indywidualnych. Wyjazd w drugi koniec Polski, w wakacje, czy w trakcie roku szkolnego to mrzonka i pan dobrze o tym wie. No, ale co szkodzi napisać cokolwiek, aby się wyzłośliwić. Bardzo mi Pana szkoda.
Odpowiedz
-10
@ malkontent
dnia 22.08.2017, 15:39 · Zgłoś
Tak, pomoc pieniężna z kieszeni rodziców,przy dobrowolnym przymusie.
Odpowiedz
-11
@ malkontent
dnia 22.08.2017, 21:35 · Zgłoś
Kobieta zawsze musi mieć rację jak w tej fraszce "golono, strzyżono" a te wszystkie akcje uczą młodzież, że nie trzeba solidnie pracować, można zainicjować jakąś akcję, założyć fundację i samemu skonsumować 90 % zebranych środków, a są to nierzadkie przypadki. Szanowna Pani to nie zgorzknienie tylko realizm.
Odpowiedz
12
@ Facet jesteś męczący
dnia 23.08.2017, 14:51 · Zgłoś
Pani dragoness napisała o znanych akcjach społecznych. Gdybyś panie Malkontencie był bardziej dociekliwy, to przeglądnąłbyś strony różnych szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych z naszego regionu i przeczytał o szlachetnych akcjach młodzieży, która nie zakłada fundacji i na niej nie zarabia. Uczniowie organizują koncerty charytatywne dla chorych dzieci, zbierają żywność dla ubogich i bezdomnych, oddają krew, wystawiają przedstawienia w hospicjach czy DPS i wiele innych. To jednak Ty próbujesz udowodnić, że zawsze masz rację, podając pojedyncze przykłady patologii. Młodzież jest w porządku i mimo wypowiedzi takich zgorzkniałych ludzi jak Ty, chce działać, nie patrząc na własne korzyści. Z młodzieżowym pozdrowieniem, więcej wiary w ludzi, panie Malkontencie!
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 24.08.2017, 10:33 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
21
@ kasia
dnia 20.08.2017, 00:37 · Zgłoś
[...] jest lans na cudzym nieszczęściu. Politycy od góry do samego dołu uwielbiają to. Powodzie, zerwane dachy i pozowanie na tym tle z zatroskaną miną. Działa? No jak nie, jak tak. Działa jak ta lala. A weźże jeden z drugim lanserze wyślij po cichu, nie w blasku fleszy te parę stówek czy parę tysięcy i [...], bo pomaga się w ciszy i z własnych pieniędzy a nie jazgocząc i wydając cudze.
Odpowiedz
6
@ Alina
dnia 19.08.2017, 23:11 · Zgłoś
Czy Ktoś zastanowił się pisząc komentarze które krytykują pomoc osobom poszkodowanym w nawałnicach zniszczenia są duże a w życiu jest różnie osoby które są przeciwko pomaganiu mogą kiedyś też potrzebować pomocy i po co takie komentarze nie macie serca każdy powinien się włączyć w jakiś sposób pomóc.Nie wiadomo co kogo czeka w życiu i co wtedy .
Odpowiedz
8
@ On
dnia 19.08.2017, 23:09 · Zgłoś
Ludziska wyście ich wybrali to i wy możecie ich wywalic
Odpowiedz
9
@ Kierowca
dnia 19.08.2017, 17:43 · Zgłoś
Centralną zasadą ustanowioną przez Jezusa w naszej religii chrześcijańskiej
jest często zapominany obowiązek dawania jałmużny.
To nie jest dobrowolny datek tylko obowiązkowa jałmużna dla ludzi
będących w potrzebie.
W innych religiach jest ten obowiązek wyeksponowany jako jeden z najważniejszych.
Przypomnijcie to sobie i nie skąpcie datków dla poszkodowanych ludzi
naszej społeczności.
Odpowiedz
14
@ do dragoness
dnia 19.08.2017, 12:30 · Zgłoś
Raz na miesiąc się z Panią zgadzam i to jest ten raz.
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 19.08.2017, 17:36 · Zgłoś
Dobre i to. Dzięki i pozdrawiam.
Odpowiedz
20
@ Do radnych
dnia 19.08.2017, 11:25 · Zgłoś
Ja proponuje zeby radi powiatu popierajacy ten pomysl zrzekli sie diety z 1 miesiaca i oddali na ten cel a nie z biednego powiatu drzec i pokazywac hojnosc. Kazdy radny ktory to poprzenie nigdy nie otrzyma mojego glosu. Chyba ze tak jak napisalem zrzeknie sie tez diety.
Odpowiedz
15
@ Korps
dnia 19.08.2017, 09:50 · Zgłoś
Czytam te komentarze i zastanawiam się co stało się z tym narodem, że tak zdziadział, że nawet drobna pomoc ludziom, którzy stracili często lwią część dobytku wywołuje u was spazmy.
Rozumiem, że ten bełkot urzędników o Janie Pawle II i [...] Lechwara, że trzeba pomagać bo dobro wraca (panie Lechwar dobro i pomaganie ma sens wtedy i jest dobrem wtedy kiedy jest bezinteresowne a nie gdy liczysz, że los Ci odda z nawiązką) może powodować irytację ale nie umiecie się wznieść ponad to żeby pomóc ludziom, którzy tego potrzebują?
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 19.08.2017, 09:21 · Zgłoś
ile mieszkańców liczy sobie powiat jasielski? Ponad 100 tysięcy mieszkańców. Z tego polowa w wieku produkcyjnym, czyli teoretycznie opodatkowana. Teraz proszę sobie podzielić te 10 tysięcy między tych mieszkańców. Ile wyszło? DWADZIEŚCIA GROSZY! Zaiste suma olbrzymia. Wstydzilibyście się wypisywać takie bzdury.
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 19.08.2017, 13:07 · Zgłoś
Pani tak na poważnie? Takie sytuacje to można zakładać w zadaniach matematycznych w zakresie nauczania początkowego, natomiast w realu takich działań się nie podejmuje, gdyż koszty zbiórki po 20 gr wśród kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców mogą być porównywalne z wartością zebranej kwoty, albo nawet ją przewyższać. Ponadto, tutaj chodzi o czas.

Skuteczną pomoc na większą skalę i w sensownym czasie, to może udzielić tylko państwo. Co oczywiście nie wyklucza dobrowolnej ofiarności osób fizycznych i prawnych, ale to jest zadanie dla organizacji pozarządowych.

Natomiast co do inicjatywy Starosty - sądzę, że ma ona raczej wydźwięk PR-rowski, niż wynikający z rzeczywistego współczucia dla ofiar żywiołu.
Odpowiedz
13
@ kolo
dnia 19.08.2017, 16:45 · Zgłoś
Raczej chciała uświadomić pyskującym, jaka kwota pójdzie z ICH podatkow.
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 19.08.2017, 17:36 · Zgłoś
Oczywiście, że to czysty PR z strony starostwa. Mnie przeraża podejście ludzi. To faktycznie nie jest kwota, która coś zmieni w budżecie, ale komentarze, pełne chrześcijanskiej miłości bliźniego po prostu wbijają w podłogę.
Odpowiedz
2
@ Arek
dnia 20.08.2017, 02:09 · Zgłoś
Ile ty kobieto masz lat ? Nie wiesz ze nic tak ,,chrześcijanina" nie cieszy jak krzywda bliźniego swego ?
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 20.08.2017, 11:26 · Zgłoś
Mam lat wystarczająco dużo, żeby mnie to przerażało.
Odpowiedz
35
@ zenek
dnia 19.08.2017, 07:59 · Zgłoś
Co to dla Pawlusia , Gorgosza,Stachurskiego i Lechwara 10 tys, zł ? Niech się zrzucą i oddadzą część własnej pensji dając innym dobry przykład.
Odpowiedz
4
@ róbta co chceta
dnia 19.08.2017, 07:02 · Zgłoś
Mamy wciąż lato, burze trwają nadal, może taka dotrze do Jasła (oby nie), i kto nam
wówczas pomoże ? Wstrzymajmy się z ewentualną pomocą np. do października.
Odpowiedz
-8
@ Odyr
dnia 19.08.2017, 06:50 · Zgłoś
Mlicki moze prywatnie pomoze
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 19.08.2017, 01:30 · Zgłoś
Jedno sprostowanie - to nie była zwykła nawałnica, gdyż takie nie powodują, że żelbetowe słupy energetyczne łamią się jak zapałki, a dachy domów są unoszone do góry. Dziwne kręgi na radarowym zdjęciu tej nawałnicy świadczą o tym, że zjawisko nie mogło mieć naturalnych przyczyn i przebiegu. Być może, mamy do czynienia z testem broni pogodowej, opartej na technologii HAARP. Atak ten raczej nie przyszedł ze strony Rosji, lecz "sojuszników".

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/dziwne-kregi-na-radarowym-zdjeciu-wielkiej-nawalnicy-ktora-zaatakowala-polske
Odpowiedz
5
@ Zagrożenie
dnia 19.08.2017, 07:53 · Zgłoś
Faktycznie,jesteśmy w niebezpieczeństwie.Ziemia jest tak nagrzana(widać na zdjęciach satelitarnych)płoną lasy,nawałnice,a próby jądrowe i inne działania niosą wyniszczenie.Co nas jeszcze czeka?
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 19.08.2017, 12:19 · Zgłoś
Ziemia jest zagrożona, ale nie przez zjawiska naturalne, tylko przez rządzących nią psychopatów (mam na myśli tych rzeczywiście rządzących), dążących do depopulacji. Takie zjawiska, jak geoinżynieria (chemtrails, HAARP), GMO czy szczepionki - to nie są zjawiska naturalne.
Odpowiedz
6
@ bomber
dnia 19.08.2017, 13:04 · Zgłoś
to wybuch termobaryczny i sztuczna mgła!!!
Odpowiedz
5
@ Do [...]
dnia 19.08.2017, 13:31 · Zgłoś
To prawda i czytam o tych działaniach,także ostrzeżenia ludzi mądrych i odważnych,jednak napawa mnie smutkiem lekceważąca postawa większości ludzi.Widać to w ocenie komentarzy,a moi znajomi nie chcą nawet słuchać i drwią.To tak,jakby ostrzegał niewidomego,że jest na krawędzi przepaści,a on z kpiną wykonał tragiczny krok.
Odpowiedz
7
@ rekiuh
dnia 18.08.2017, 23:26 · Zgłoś
nieh burmistrz i radni dadza swoja kase niech zobacza ile ludzi bylo w kolaczycach a ile w jasle na dni jasla a teraz kase nasza biorą i daja innym a my jestesmy w tej [...]...j prowincji gdzie już nic nie ma oprócz burmistrza i radnych kturzy biorą kase i się smieja z [...]
Odpowiedz
-4
@ hehe
dnia 19.08.2017, 00:11 · Zgłoś
Ty nawet nie rzumisz ze powiat ma niewiele wspólnego z burmistrzem, więc skończ bredzić, tylko idz spac bo rok szkolny niedługo sie zaczyna.
Z ortografią też kiepsko. Oj nie zazdroszczę twoim nauczycielom.
Odpowiedz
11
@ Do he he
dnia 19.08.2017, 20:47 · Zgłoś
Rozumiesz - to poprawna forma, a nie "rzumisz". Zanim zaczniesz kogoś wyśmiewać, sam otwórz słownik poprawnej polszczyzny i jeszcze popracuj nad interpunkcją :)
Odpowiedz
28
@ Zbyszek
dnia 18.08.2017, 23:15 · Zgłoś
radni przydzielają pomoc z publicznych pieniędzy a kiedy zaczną pomagać z własnej inicjatywy panie Lechwar publiczne pieniądze sie łatwo wydaje i po co ten szum jak następnej kadencji pan nie zdobędzie
Odpowiedz
8
@ podatnik
dnia 18.08.2017, 23:02 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ karola
dnia 18.08.2017, 21:52 · Zgłoś
Ludzie nie badzcie tacy wiecie co to powodz ? Jesli was nie dotknela to aie nie wypowiadajcie. Lepiej jak te 10 tys wydaca na pomoc niz na kolejna bezuzyteczna fontanne czy swiecidelko na Boze Narodzenie albo na auto Pabiankowi. A po drugie jak kazda inna gmina czy powiat cos dozuci kazdemubto ludziska sie pomoze. Nas roeniez nawiedzila nawalnica w 2010 mnienosobiacie nie dotknela ale widzialam ogrom strat i lidzo ktorzy stracili wiele a niektorzy nawet i wszystko. Jeatem za niech pomagaja ! ! !
Odpowiedz
19
@ Piękny gest i słowa
dnia 18.08.2017, 22:26 · Zgłoś
Tak powinno być,aby solidaryzować się z ofiarami kataklizmu,jednak nie do końca zrozumiałe.Ilu Jaślan jest w tragicznej sytuacji?(np.w Opaciu)Wspomnę,że przeżywałam skutki powodzi corocznie(to tragedia,trauma do dziś)a w 2010r nie otrzymałam zapomogi losowej w pracy,w dodatku zwolniono mnie pozbawiając nagrody jubileuszowej po 33 latach pracy-by ratować budżet miasta/patrzyłam na fajerwerki w mieście i czytałam w gazecie jak to budżet się poprawił a ja musiałam ubiegać się w sądzie o wypłacenie odprawy emerytalnej/Czy było w tym wypadku "dzielmy się z innymi"?Poznałam pazerność i cwaniactwo bogatych.
Odpowiedz
0
@ karol
dnia 19.08.2017, 09:38 · Zgłoś
Wszyscy skorzystali na powodzi, i porządek porobili w piwnicach...
Odpowiedz
7
@ Do Karol
dnia 19.08.2017, 12:36 · Zgłoś
Pomyśl,wilgoć w domu,sypiące się fundamenty,a piec c.o,hydrofor i opał zalany?Samo wynoszenie i suszenie i tak każdego roku.
Odpowiedz
26
@ Pedro
dnia 18.08.2017, 21:14 · Zgłoś
Pomoc władze powiatu mogą ale jadąc tam osobiście i wziąść się do roboty. To by była jedna z lepszych uczynków a nie rozdawać podatnika pieniądze.
Odpowiedz
18
@ malkontent
dnia 18.08.2017, 21:51 · Zgłoś
Wysłać fachowców z Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska niech pomagają na miejscu.
Odpowiedz
37
@ Max Szyderko
dnia 18.08.2017, 21:07 · Zgłoś
Fajnie się rozdaje nie swoje, co nie Lesiu ???
Odpowiedz
2
@ Ola
dnia 18.08.2017, 21:13 · Zgłoś
Jak tobie bedzie potrzebna pomoc to też sie bedziesz cieszył na takie komentarze jak twój?
Odpowiedz
7
@ Dobre
dnia 20.08.2017, 12:48 · Zgłoś
100 zł na rok?! Dobre! Wybuduj sobie dom i go ubezpiecz, to zobaczysz, czy to tylko 100 zł na rok. Znawca się znalazł. I skąd wiesz, że ludzie nie byli ubezpieczeni? A poza tym, jeszcze nie słyszałem, żeby nawet najlepsze ubezpieczenie pokryło całkowicie koszty budowy nowego domu (w standardzie zniszczonego) wraz z zabudowaniami gospodarczymi.
Odpowiedz
36
@ lkw
dnia 18.08.2017, 20:52 · Zgłoś
To co wyrabiają wladze w powiecie na czele z Starostą Pawlusiem to istna paranoja.
Nie ma na drogi, chodniki, kanalizację , i inne potrzeby mieszkańców a tu planują wydawać pieniadze RZĄDOWI, który tak głośno krzyczy, że pieniadze państwo ma dla poszkodowanych.
Może by tak starostowie swoje pensje przekazali w tym Radny Lechwar.
Odpowiedz
15
@ asdfaehec df
dnia 18.08.2017, 18:51 · Zgłoś
Przecież oni wezm a naszą kasę (odebraną pod przymusem) i "pomogą" powiatowi XYZ na drugim koncu Polski ...
Odpowiedz
24
@ |...|
dnia 18.08.2017, 18:14 · Zgłoś
Zarząd znowu wyda NASZE pieniądze, pieniądze podatnika nie na potrzeby miasta, a rozda je innym powiatom. Mieliśmy mieć zakłady, fabryki, drogi, chodniki, osiedla a nasze pieniądze znowu są wydawane bez przemyślenia... Niby chcą pokazać wielkie serca a to wszystko robione na pokaz i dla rozgłosu jako ,,szlachetny czyn"
Odpowiedz
48
@ Pomoc
dnia 18.08.2017, 18:46 · Zgłoś
W pierwszej kolejności pomóżcie poszkodowanym w Opaciu-spłonęła stodoła,ludzie w tragicznej sytuacji.
Odpowiedz
13
@ J
dnia 18.08.2017, 18:10 · Zgłoś
Poco przecież pan minister powiedział że kasa jest a co do wysokości kwoty to gratuluję wszystkim pomysłowośći
Odpowiedz
8
@ wer
dnia 18.08.2017, 18:18 · Zgłoś
Niech pomagają powiaty i gminy które na to stać. Wydaje mi się że u nas nie jest tak bogato.
Odpowiedz
22
@ |...|
dnia 18.08.2017, 18:21 · Zgłoś
dla mieszkancow kasy nie ma ale zeby sie pokazac i pochwalic jakie Jaslo jest chojne to juz 10 tys sie znalazlo.
Odpowiedz
50
@ JA
dnia 18.08.2017, 19:41 · Zgłoś
A co to jest 10 000 zł? Gdyby radni nasi byli poważnymi osobami, to przekazali by po jednej swojej niemałej pensji!!! Od razu by się uzbierało kilkaset tysięcy zł.!! A tak, to najwyżej można się zastanawiać, co ci ludzie za te 10 000 zł. mogą zrobić?! Kupić pustaki na kawałek jednej ściany jednego z 4 000 uszkodzonych domów? Odkupić w komisie samochód zniszczony podczas nawałnicy? Naprawić 1 metr kwadratowy z dziesiątek kilometrów dróg uszkodzonych w trakcie kataklizmu?
Odpowiedz
9
@ Ola
dnia 18.08.2017, 21:15 · Zgłoś
10 tyś dla powiatu to nie duzo ale jak wiecej powiatów czy ludzi się złoży to juz coś. Nie bądzcie tacy nieczuli, nas ta kwota nie zaboli a im zawsze coś pomoże. To normalne ze społeczeństwo pomaga poszkodowanym.
Odpowiedz
30
@ daa
dnia 18.08.2017, 21:27 · Zgłoś
Wszystko bardzo fajnie, mam nadzieję, że przy okazji pomożecie też rodzinie z Opacia po dzisiejszym pożarze?
Odpowiedz
18
@ bhp
dnia 19.08.2017, 11:09 · Zgłoś
Dzielenie się z poszkodowanymi jest bardzo szlachetnym gestem.Tylko jeśli powołują się słowa JP.II to niech idą dalej i przypomną sobie dewize katolicka .
Nie wie lewica co daje prawica.Po jakiego wielcy nawiedzeni głoszą to publicznie i mają czelność jeszcze pokazywać się na fotkach.Proste myslenie ale korytka trzeba bronic.Juz czuć zbliżającą się kampanie wyborczą.
Odpowiedz
8
@ SIOSTRA
dnia 19.08.2017, 20:47 · Zgłoś
Jest takie powiedzenie :Ta krowa co dużo beczy mało mleka daje;< >Co daje lewa ręka ,prawa niech nie wie
Odpowiedz
11
@ podatnik
dnia 20.08.2017, 13:00 · Zgłoś
10 tysięcy??? kpicie sobie??4 tysiące uzbierało dwóch ministrantów do puszek we wtorkowe święto tylko jednym z kościołów pewnej podjasielskiej parafii
Odpowiedz
8
@ bhp
dnia 20.08.2017, 17:11 · Zgłoś
Czyżby tragedia która spotkała wielu w Polsce jest dla rządzących tanią kryptoreklama. Otóż ukazała się wypowiedź P.Premier Beci ze rząd odbuduje wszystkie zniszczone domy.Dalej ze rząd pokryje wszystkie wyrządzone szkody.
Odpowiedz
-1
@ no tak
dnia 21.08.2017, 22:37 · Zgłoś
na drogi brak kasy w starostwie a pan daje 10 000zł wstyd
Górka KLasztorna błaga o poprawe placu zabaw BRAK KASY
nie nie bede wymieniał wszystkiego bo mi juz serce siada
o mam pomysł bardzo dobry PANIE STAROSTO kiedy bedzie naprawa PANA ul. KRASZEWSKIEGO juz kilka lat mineło jak była obwodnica i tak dalej myslicie wstawiac łata na łacie garb na garbie nie mozna przejechac a podobno to juz centrum miasta
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.