Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Rada Miejska Jasła uchwaliła stanowisko w sprawie planowanej reorganizacji I LO w Jaśle

105

Podczas nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Jasła, radni podjęli dzisiaj uchwałę dotyczącą wystosowania oficjalnego stanowiska w sprawie planowanej przez Zarząd Powiatu w Jaśle reorganizacji I Liceum Ogólnokształcącego. Rada oraz burmistrz Ryszard Pabian krytycznie ocenili w nim projekt władz powiatowych. Wczoraj Zarząd Powiatu w Jaśle złożył do przewodniczącego rady wniosek o wycofanie z porządku obrad zaplanowanej na najbliższy piątek sesji, trzech kontrowersyjnych projektów uchwał. Decyzję w tej materii podejmą w piątek radni Rady Powiatu w Jaśle.

Ryszard Pabian/fot. Marcin Dziedzic

Choć wczorajsze oświadczenie Zarządu Powiatu w Jaśle niemal przesądza losy projektów uchwał dotyczących reorganizacji I LO w Jaśle i utworzenia Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jaśle, to wciąż nie milkną echa dyskusyjnego projektu. Środowiska związane ze szkołą oraz znaczna grupa mieszkańców miasta z niecierpliwością oczekują na wyniki piątkowego głosowania Rady Powiatu w Jaśle w sprawie wniosku zarządu o wycofanie projektów uchwał z porządku obrad. Szerzej na ten temat pisaliśmy w artykule – „Starosta Adam Pawluś skapitulował w walce o reorganizację I LO w Jaśle”.

Dzisiejszego popołudnia na płycie jasielskiego rynku odbędzie się pikieta protestacyjna przeciwko reorganizacji najstarszego w mieście liceum. Swoje stanowisko w tej sprawie przyjęła dzisiaj Rada Miejska Jasła oraz burmistrz Ryszard Pabian. Radni oraz włodarz miasta krytycznie ocenili projekt władz powiatowych. Uchwałę przyjęto przez aklamację.

Poniżej publikujemy treść stanowiska rady i burmistrza Jasła.

„Rada Miejska Jasła oraz Burmistrz Miasta Jasła wyrażają protest i dezaprobatę w związku 
z planami Zarządu Powiatu w Jaśle dotyczącymi włączenia I Liceum Ogólnokształcącego
im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Jaśle do mającego powstać Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jaśle. Docierające do nas, jako reprezentantów lokalnej społeczności, głosy oburzonych mieszańców Jasła, upoważniają nas do wyrażenia zdecydowanego sprzeciwu w tej kwestii.

Istniejące od 1868 roku, wcześniej jako Gimnazjum, dziś I LO w Jaśle jest jednym z niewielu ocalałych po II wojnie światowej symboli naszego miasta. Jasło jako jedyne w Europie zostało w 1944 r. niemal całkowicie zburzone, nie w wyniku działań wojennych, ale z powodu osobistych pobudek ówczesnego starosty jasielskiego Waltera Gentza. Po wojnie miasto odrodziło się przede wszystkim dzięki determinacji mieszkańców, którzy spontanicznie przystąpili do jego odgruzowania, a jednym z pierwszych odgruzowanych budynków było właśnie jasielskie gimnazjum.

Projekt uchwały Rady Powiatu w Jaśle, na mocy której I LO w Jaśle ma przestać funkcjonować jako samodzielny podmiot, bezsprzecznie naraża tę szkołę z wieloletnią historią, ogromnym dorobkiem edukacyjnym i rzeszą wybitnych absolwentów na zatracenie swej tożsamości i zniszczenie wypracowanej przez te wszystkie lata rozpoznawalnej marki.

Tym samym nie podzielamy opinii Zarządu Powiatu, iż przeniesienie Liceum dla dorosłych, które do tej pory nie może poszczycić się ani jednym absolwentem, z Zespołu Szkół nr 3 do siedziby I LO, po to by w siedzibie „Leszczyńskiego” stworzyć Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jaśle, sprawi, iż oferta edukacyjna tej cieszącej się renomą placówki stanie się bardziej atrakcyjna.

Naszym obowiązkiem jest znajomość lokalnej historii i poszanowanie tradycji. Wypowiedziane tak dawno, jakże aktualne są dziś słowa bł. kardynała Stefana Wyszyńskiego „Naród bez dziejów, bez historii, bez przeszłości, staje się wkrótce narodem bez ziemi, narodem bezdomnym, bez przyszłości”.

Jesteśmy przekonani, że zlikwidowanie I LO, jako samodzielnej jednostki byłoby dużym ciosem dla historii i tożsamości naszego miasta i powiatu, dlatego wyrażamy swój stanowczy sprzeciw wobec takich planów”.

Intencją radnych było nie tyle wyrażenie sprzeciwu wobec obecnych planów Zarządu Powiatu w Jaśle, co ewentualnych przyszłych przymiarek władz powiatowych do reorganizacji I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle. – Stanowisko nie jest stanowiskiem tylko i wyłącznie na ten moment. Jako radni miejscy, a I Liceum Ogólnokształcące jest w mieście, jesteśmy zobowiązani zająć stanowisko na dzisiaj i na przyszłość – tłumaczył radny Kazimierz Mikrut.   

Stanowisko Rady Miejskiej Jasła oraz burmistrza Ryszarda Pabiana trafi nie tylko do Zarządu Powiatu w Jaśle, lecz również do parlamentarzystów oraz radnych Sejmiku Województwa Podkarpackiego, reprezentujących Jasło i region jasielski.   

MD

Reklama

Komentarze: 104

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Lord
dnia 28.02.2022, 09:40 · Zgłoś
Brawo rradni
Odpowiedz
-1
@ nm
dnia 24.02.2022, 16:46 · Zgłoś
Rada Miasta niech zajmie się swoim oświatowym podwórkiem bo zarządzanie nim kiepściutkie..czy starosta się wypowiadał w sprawie łączenia w zespoły którejkolwiek szkoły miejskiej???..Idą wybory???..i trza dać głos bo protestują??/..
Odpowiedz
4
@ bolo
dnia 24.02.2022, 00:28 · Zgłoś
miasto nie bylo bombardowane tylko wysadzone i spalone na rozkaz gentza przed ucieczka wczesniej mieszkancow ewakuowano i obrabowano mieszkania wywieziono do niemiec
Odpowiedz
-1
@ historyk amator
dnia 24.02.2022, 08:02 · Zgłoś
Kolejny "znawca" historii. Zgodnie ze stosowanymi procedurami przez Wermacht, gdy tworzono linię obrony mieszkańcy byli wysiedlani, więc wpływ Gentza na to jest znikomy. Pechowo dla Jasła linia frontu zatrzymała się w takim miejscu, że Jasło pozostało po stronie niemieckiej, przez co Niemcy mieli możliwość wywiezienia wyposażenia fabrycznego oraz tego, co znalazło się w opuszczonych domach mieszkalnych. Niemcy zniszczyli część budynków fabrycznych oraz parę budynków użyteczności publicznej. Jasło w styczniu 1945 roku nie było bronione - linia frontu przebiegała za miastem. W ramach przygotowania do ofensywy styczniowej, Jasło było przez 3 godziny ostrzeliwane ogniem artyleryjskim ciężkich dział prowadzonym przez 3 pulki artylerii wchodzącymi w skład Korpusu Czesko-słowackiego ówcześnie dowodzonego przez gen. L. Svobodę. Za udział w "wyzwoleniu" Jasła pułki te dostały od Stalina zaszczytne tytuły "Jasielskie" a dzień zniszczenia Jasła stał się świętem branżowym czesko-słowackiej artylerii. Zdaję sobie sprawę z tego, że ciężko się pozbyć przyzwyczajenia, że Jasło zostało zniszczone przez Niemców z zemsty Gentza, ale fakty historyczne są - pechowo się składa - inne.
Odpowiedz
2
@ js
dnia 24.02.2022, 08:26 · Zgłoś
Następna "teoria" powtarzana jak mały Jasio po dużym [...]. A spalenie 90 % budynków to też robota artylerii? Były ostrzeliwane pozycje niemieckie na przedpolu Jasła o czym mówią liczne źródła historyczne a nie samo Jasło panie amatorze. A to w jaki sposób Jasło zostało zniszczone to nie są jakieś "przyzwyczajenia" tylko relacje TYSIĘCY naocznych świadków - mieszkańców Jasła i okolic, słyszących odgłosy wybuchów wysadzanych budynków czy widzących płonące domy z wzgórz Jareniówki czy Trzcinicy.
Odpowiedz
-1
@ historyk amator
dnia 24.02.2022, 08:44 · Zgłoś
Może sobie zobacz jakieś mapy dotyczące położenia linii frontu? Może sobie przeczytaj coś więcej niż propagandowe relacje? Może zacznij analizować źródła? Może zastanów się nad tym, jaki typ zabudowy dominował w Jaśle? Aaa... Mówiąc o tysiącach naocznych świadków odpowiedz na pytanie: dlaczego Wacław Mendys w połowie stycznia wracając do Jasła czuł zapach spalenizny? Utrzymywał się od sierpnia czy września?
Odpowiedz
0
@ historyk amator
dnia 24.02.2022, 08:46 · Zgłoś
W Jedwabnym też mieliśmy do czynienia z naocznym świadkiem, który wszystko widział! To, że w tym czasie był kilkaset kilometrów od miejsca zdarzeń nie miało w tej relacji najmniejszego znaczenia. Prawda?
Odpowiedz
2
@ js
dnia 24.02.2022, 12:51 · Zgłoś
No tak niedopalone resztki słomy, papierów i [...] w spalonych budynkach zostały wystrzelone przez czeską artylerię. Większość zabudowy w Jaśle była murowana, Drewniane były budynki na przedmieściach, które akurat nie zostały zniszczone bo znajdowały się poza granicami miasta a Niemcy byli skrupulatni, domów poza granicami miasta nie ruszali. Dlatego Żółków, Pohulanka, Kowalowy czy Sobniów ocalały. Mapy z linią frontu widziałem gdy ciebie pewnie na świecie nie było. Wacław Mendys podczas wysiedlenia miał 2 albo 3 lata.
Odpowiedz
1
@ historyk amator
dnia 24.02.2022, 13:27 · Zgłoś
No tak, w spalonym budynku to najczęściej pozostają resztki słomy, papierów i [...], bo jak powszechnie wiadomo, są to wyjątkowo niepalne materiały. Każdy też wie, że woń spalenizny utrzymuje się w powietrzu przez parę miesięcy. Każdy też wie, że artyleria prowadziła wyłącznie ostrzał punktowy pozycji niemieckich a nie kładła nawały ogniowej. Każdy też wie, ze walki o Jasło były niezwykle zaciete, a [...] ścielił się gęsto. I tak dalej.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 24.02.2022, 14:34 · Zgłoś
Kilka tysięcy mieszkańców Jasła patrzących na płonące miasto z Jareniówki czy Trzcinicy to chyba trochę więcej i bliżej niż kilkaset km? O ile mi wiadomo to front przeszedł na południe od Jasła. Jeśli coś się niespali, to niekoniecznie dlatego że jest niepalne tylko z braku tlenu. Polecam chemię z podstawówki. Chyba nigdy nie rozpalałeś ogniska ani nie paliłeś w piecu. Jeśli nie wierzysz to spytaj się pierwszego lepszego strażaka. W ten sposób ocalała część naszego domu, gdy moja rodzina wróciła z wysiedlenia tliły się w domu różne poznoszone poniemieckie dokumenty a nawet niemieckie książki. Kilka takich książek mam do dzisiaj. Zapewne wystrzelone zostały przez czeskich artylerzystów, prawda? Woń spalenizny nie musiała utrzymywać się paru miesięcy skoro domy podpalano jeszcze w styczniu. A wysadzone w powietrze od podstaw ściany budynków to też od pełzacjących pocisków artyleryjskich?
Odpowiedz
-1
@ historyk amator
dnia 24.02.2022, 14:45 · Zgłoś
Faktycznie! Z Trzcinicy czy Jareniówki bardzo wyraźnie widać, czy płonie jeden budynek czy 10. Nawet widać na której ulicy ten pożar jest. Kiedyś ludzie to rzeczywiście mieli sokoli wzrok. Te książki to rzeczywiście długo się tliły - parę dni nawet. Ale w opowieściach o zniszczeniu Jasła jest wiele nieprawdopodobnych opowieści, więc jedna więcej różnicy znaczącej nie czyni.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 24.02.2022, 16:21 · Zgłoś
A Bzdurą nad bzdurami są twoje opowieści o ostrzale czeskiej artylerii. Przez ponad 70 lat ani słowa o tym aż ty nas "oświecileś". Chyba nigdy w życiu nie byłeś w Jaśle ani nie wiesz gdzie są Jareniówka czy Trzcinica. Do Jasła jest w linii prostej 2 km i są położone na wzgórzach 60 - 100 m powyżej Jasła.. Nie trzeba sokolego wzroku by przy dobrej widoczności zobaczyć nawet pojedyncze drzewa a co dopiero palące się domy czy wylatujący w powietrze kościół Franciszkanów. Zanim wymyślisz jakiś bzdet to zobacz na mapę albo chciażby zdjęcie z panoramą Jasła.
Odpowiedz
0
@ Zbigniew P.
dnia 16.01.2025, 18:17 · Zgłoś
Mieszkaliśmy na ul. Za Bursą zostaliśmy wysiedleni a raczej wypędzenie z Jasła we wrześniu 1944 r do Osobnicy, skąd oglądaliśmy łuny palącego się Jasła. nie zapomnę łez dziadków którzy mówili "nie będzie już do czego wrócić co z nami będzie" i lęk nasz -pozostałej rodziny w tym dzieci i sąsiadów którzy z nami mieszkali w tej wiejskiej chacie w pokoju ok 30 metrowym w sumie 15 osób przez 5 miesięcy. W Styczniu 1945 r wjeżdżając na wiejskiej furmance (dzięki gospodarzom litującym się nad nami dziećmi i starszymi) do Jasła od strony Niegłowic poczuliśmy podobnie jak M. [...] spalenizny oraz inny rozkładających się zwłok ludzi i koni. Dalej były już tylko zgliszcza spalonych domów i ściany murowanych budynków z wypalonymi dachami i wnętrzem Inne te solidniejsze były wysadzone. Dalej to już był ziąb i lęk aby to się nie powtórzyło
Odpowiedz
2
@ Kiler
dnia 24.02.2022, 00:10 · Zgłoś
Miasto wspiera tych co mają plecy!
Szerokie!polityka i tylko polityka.
Odpowiedz
14
@ Patriota
dnia 23.02.2022, 21:05 · Zgłoś
Czemu Burmistrz zlikwidował SP-2 czemu nie było protestów!!!1
Odpowiedz
0
@ ....
dnia 27.02.2022, 18:23 · Zgłoś
Były były. Nawet EuroBoguś się wypowiedział choć nikt go nie prosił.
Odpowiedz
2
@ Aldona
dnia 23.02.2022, 21:00 · Zgłoś
Po śmierci wspaniałych dyrektorów i nauczycieli l LO straciło swoją markę.Jest powiedzenie,że takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie,tu można powiedzieć, że taka będzie młodzież jak ich wychowa i wyedukuje młode pokolenie nauczycieli.l LO już nie będzie takie jak dawniej z takim wysokim poziomem nauczania.
Odpowiedz
-15
@ Pissman
dnia 23.02.2022, 21:07 · Zgłoś
Będzie tak jak dawniej.Pan Starosta Adam Pawluś ma doskonały sposób na poprawę tylko dajcie mu działać.Skupiliscie się na zmianie nazwy a nie na sposobach podniesienia renomy szkoly i zwiększenia jakości kształcenia, co proponuje pan starosta.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 24.02.2022, 03:24 · Zgłoś
W jaki sposob? Dołączenia szkoły bez jednego absolwenta?
Odpowiedz
7
@ Anka
dnia 23.02.2022, 20:49 · Zgłoś
Rysiek, nie pieprz tylko bierz się do roboty !
Odpowiedz
15
@ Do rady powiatu
dnia 23.02.2022, 20:28 · Zgłoś
Szanowna Rado Powiatu proszę się przejść po korytarzach ILO, po klasach i pracowniach i zmotywować starostwo do doinwestowania tej szkoły, do pozyskania funduszy z UE. Nie wystarczy mieszać w kadrach. Do wyposażenia pracowni potrzebne są pieniądze. Nie może być tak, że w dobie szkoły zdalnej nie ma odpowiednich komputerów, bo te które są nie nadają się do tego. Nie może być tak, że jest problem z Internetem w klasach. Halo, halo mamy XXI wiek! I w takich warunkach mają wyrastać przyszli specjaliści od IT, lekarze, inżynierowie, doktorzy, profesorowie? Nie dziwcie się później, że młodzież ucieka do "Kopernika"...
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 24.02.2022, 10:05 · Zgłoś
Doinwestować ? Raczej reorganizować, w celu wyrównania realnych kosztów kształcenia na jednego ucznia w wszystkich szkołach powiatu jasielskiego.
Odpowiedz
5
@ Absolwent
dnia 23.02.2022, 19:48 · Zgłoś
Brawo dla RM i Burmistrza! Nie ma przyszłości bez poszanowania swojej tożsamosci i historii. Szkoda, że pan starosta sam do tego nie doszedł...
Odpowiedz
-5
@ obywatel powiatu jasielskiego
dnia 23.02.2022, 20:02 · Zgłoś
Była może jakąś deklaracja o wsparciu finansowym powiatu z przeznaczeniem dotacji na I LO? Pewne RM przez przeoczenie zapomniała o tym napisać. I taka mają wartość tego typu stanowiska: wartość opałową kartki papieru na której zostały zapisane.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 23.02.2022, 20:23 · Zgłoś
Miasto wspiera powiat wystarczająco.
Odpowiedz
-8
@ obywatel powiatu jasielskiego
dnia 23.02.2022, 20:32 · Zgłoś
Interesuje mnie w jakiej wysokości RM zadeklarowała wsparcie finansowe dla powiatu na utrzymanie I LO. Bo co sądzę o porównywaniu starosty Pawlusia do starosty Gentza, czego dokonały władze miasta, już napisałem wyżej. Pani się podoba to porównanie?
Odpowiedz
0
@ js
dnia 24.02.2022, 01:59 · Zgłoś
A niby dlaczego miasto ma dofinasowywać powiat? A co do togo porównania - nie ma kogo żałować.
Odpowiedz
-9
@ Pissman
dnia 23.02.2022, 19:21 · Zgłoś
Więcej przychodzi ludzi na zebranie osiedlowe niż na protest na rynku?
Rado Powiatu bez obaw uchwal dobrą zmianę w I LO.
Gdyby dobra zmiana w ILO była szkodliwa dla szkoły to przecież nauczyciele z I LO ,
dzieci i ich rodzice, oraz absolwenci masowo by protestowali?
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 23.02.2022, 20:23 · Zgłoś
Ile dostajesz za wpis? Dodatek do pensji w starostwie, posadkę dla córci, albo synka?
Odpowiedz
0
@ Pissman
dnia 23.02.2022, 22:33 · Zgłoś
Co zarzucasz mojemu komentarzowi merytorycznie dragones? Od razu do ataku ad peronam? Jak nie ma argumentów to obraża się adwersarza? Słabe to , tak samo jak dzisiejszy protest
Odpowiedz
-2
@ nie byłem
dnia 23.02.2022, 23:51 · Zgłoś
Nie byłem na proteście bo się Pawlus wycofał.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.02.2022, 03:25 · Zgłoś
Udaje, że sie wycofał.
Odpowiedz
-26
@ jaślanin
dnia 23.02.2022, 18:18 · Zgłoś
Mam nadzieję, że Starosta Pawluś dopnie swojego i nie będzie słuchał krytykantów.
Szkoda, że wszyscy radni miasta byli krytyczni tego pomysłu.
Odpowiedz
16
@ niestety
dnia 23.02.2022, 18:38 · Zgłoś
Dopnie swojego.
Doskonale napisane. Tylko o to mu chodzi. Żeby dopiąć swego. Nieważne ile osób na tym straci, nieważne że to bez sensu. Ważne żeby dopiąć swego.
Adam "dopiąć swego" Pawluś
Odpowiedz
-1
@ obywatel powiatu jasielskiego
dnia 23.02.2022, 17:55 · Zgłoś
Mam pytanie do "znawców" jasielskiej historii z Rady Miasta... Powiedźcie mi, za co - waszym zdaniem - te 3 pułki artylerii z korpusu gen. Svobody dostały zaszczytny tytuł "jasielskie"? Powiedźcie mi, dlaczego dzień bombardowania Jasła został Dniem Czesko-słowackiej Artylerii?

p.s.

Sugerowanie, że starosta Pawluś ze swoim pomysłem reorganizacji I LO przypomina działania starosty Waltera Gentza jest czymś zwyczajnie [...].
Odpowiedz
16
@ niestety
dnia 23.02.2022, 18:35 · Zgłoś
Nie było w artykule takich sugestii. Ty dopiero na to zwróciłeś uwagę i może nawet masz rację. Może są jakieś powiązania, chociaż tak daleko bym się nie posunęła. Ale Pawluś nie liczy się ze skutkami. On chce po prostu zemsty na Wierdakowej. A reszta go nie obchodzi. Przecież za wszystko my zapłacimy, nie on.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 23.02.2022, 19:05 · Zgłoś
Przestań [...] głupoty niemieckiej propagandy. Jasło było bombardowane latem przez sowieckie kukuruźniki przy nadejściu frontu, które nie narobiły większych zniszczeń. Żadna a tym bardziej czeska artyleria nie bombardowała Jasła. Bombardowała Żmigród, który został znjszczony głównie wskutek sowieckiego ostrzału artyleryjskiego. Tak samo jak nie było żadnego korpusu gen. Svobody, który był wymysłem propagandowym. Były pojedyncze czeskie i słowackie oddziały podporządkowane sowieckim jednostkom
Odpowiedz
-2
@ obywatel powiatu jasielskiego
dnia 23.02.2022, 19:32 · Zgłoś
Masz ujemną wiedzę historyczną. Musisz się jeszcze dużo uczyć.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 24.02.2022, 01:42 · Zgłoś
Z pewnością nie od ciebie.
Odpowiedz
5
@ Lllll
dnia 23.02.2022, 17:37 · Zgłoś
Wszystko zgnojic nic dla Jasła nie robić tylko na wybory gie głosować na nich
Odpowiedz
4
@ Ryba
dnia 23.02.2022, 15:54 · Zgłoś
Rada i Pan burmistrz niech zajmie się wreszcie poważnie pracą
Odpowiedz
30
@ Radca
dnia 23.02.2022, 15:36 · Zgłoś
Przecież dla nikogo nie jest tajemnicą, że starostwo ma unieważnione przez sądy wszystkie uchwały dotyczące konkursu na dyrektora I LO. Zarząd Powiatu nie wykonuje po prostu wyroków sądu, a ta "reorganizacja" skutkuje nowym konkursem. I tyle. Uzasadnienie uchwał pozoruje " dobro szkoły" a tak naprawdę mydli oczy mieszkańcom. Jak każde pisowskie przedsięwzięcie, także i to oparte jest na manipulacji. A poza tym słabość tej szkoły wynika za słabości pisowskiego dyrektora i zatrudnianie miernych , pisowskiej proweniencji nauczycieli
Odpowiedz
-9
@ dragoness
dnia 23.02.2022, 18:53 · Zgłoś
Znowu jakaś trauma wyłazi?
Odpowiedz
6
@ abc
dnia 23.02.2022, 20:12 · Zgłoś
Nauczyciele po studiach zaocznych często po ukończeniu technikum tez zaocznie uczą nasze dzieci. Nikt tego nie weryfikuje. Dlaczego lekarze nie studiują zaocznie ? Bo leczenie osiągnęłoby dna. Nasze dzieci uczone przez przypadkowych, [...] nauczycieli muszą nadrabiać na korkach u tych profesjonalnych. Dyrektor na poziomie powinien dbać o zatrudnianie specjalistów ale różnie z tym bywa w takich zaściankach, a szkoła nie jest jego własnością.
Odpowiedz
5
@ Do@abc
dnia 23.02.2022, 20:16 · Zgłoś
Napisałeś "dyrektor na poziomie", a takich nie ma!
Odpowiedz
2
@ racja
dnia 23.02.2022, 20:18 · Zgłoś
Zaoczny dyrektor nie zatrudni specjalisty, tylko doucza na kursach miernych ale wiernych.
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 23.02.2022, 20:22 · Zgłoś
No to teraz idźmy dalej. Może jakieś nazwiska i uzasadnienie, że to marni nauczyciele?
Odpowiedz
3
@ Xyz
dnia 23.02.2022, 22:09 · Zgłoś
Oj, nie wiem, czy nadal, ale kilkanaście lat temu na Akademii Medycznej w Lublinie były studia wieczorowe dla lekarzy. Znajomy się chwalił, że niektóre egzaminy zdają za "prezenciki", więc jak widać w różnych zawodach różnie to z kompetencjami bywa.
Odpowiedz
2
@ bolo
dnia 24.02.2022, 00:21 · Zgłoś
dobry specjalista nie pojdzie do szkoly za marne grosze zwlaszcza mate,matycy informatycy chemicy innej pracy maja w brod
Odpowiedz
7
@ mrX
dnia 23.02.2022, 15:18 · Zgłoś
Arrivederci, ścieżki rowerowe.
Odpowiedz
10
@ Uczyciel
dnia 23.02.2022, 15:10 · Zgłoś
A w mieście kto to zajmuje się szkołami?
Odpowiedz
4
@ Haha
dnia 23.02.2022, 21:39 · Zgłoś
Babka, co laptop za wojewodą nosila.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.02.2022, 03:26 · Zgłoś
I sprzedawała skarpetki.
Odpowiedz
4
@ ale
dnia 23.02.2022, 15:08 · Zgłoś
I jeszcze mi powiedz Januszku czyj ojciec się w grobie przewraca gdy to widzi ???
Odpowiedz
21
@ niestety
dnia 23.02.2022, 18:30 · Zgłoś
Ktoś coś wie o ojcu Pawlusia ? Kim był ? Gdzie pracował ? Jakim był człowiekiem ?
Pytam bo Pawluś sprawdza kim byli rodzice. Jak dyrektor szkoły chce kogoś zatrudnić to Pawluś robi wywiad rodzinny i środowiskowy. To my też chcemy wiedzieć coś więcej o korzeniach Pawlusia. To my go zatrudniamy.
Odpowiedz
1
@ do niestety
dnia 23.02.2022, 21:06 · Zgłoś
Sprawdza dla zachowania pozorów, żeby nikt nie mówił, że już wcześniej wiedział, kogo zatrudnić.
Odpowiedz
3
@ do niestety
dnia 23.02.2022, 23:20 · Zgłoś
Ojciec Adama Pawlusia sprzedawał dolary czyli był cinkciarzem.
Odpowiedz
-50
@ Pissman
dnia 23.02.2022, 15:00 · Zgłoś
Od kiedy rada miasta rozkazuje Staroście i Radzie Powiatu? Na szczęście Prawo i Sprawiedliwość ma większość w Radzie Powiatu i z takimi stanowiskami sobie poradzi! Nie dacie rady powstrzymać dobrych zmian w I LO! Ani kroku w tył!

23 480 Polaków-Mieszkańców Powiatu Jasielskiego głosowało na Prawo i Sprawiedliwość do Rady Powiatu Jasielskiego !!! Pamiętajcie o ty szanowni Radni ! Boicie się 30 protestujących?
Odpowiedz
20
@ ale
dnia 23.02.2022, 15:06 · Zgłoś
Powiat ma ponad 110 000 mieszkańców
Odpowiedz
27
@ Do PISoluba
dnia 23.02.2022, 16:29 · Zgłoś
I to głosowanie wielu z nich odbija się czkawką, zwłaszcza nauczycielom, służbie zdrowia, drobnym przedsiębiorcom, pracownikom prywatnych firm, sklepikarzom, ludziom , którzy całe życie harowali na lepsze emerytury, uczniom młodszym i starszym, samotnym rodzicom, niepełnosprawnym... Tylko pasozytu i nieroby żyjące z pińcet plusów i ochłapów emerytalnych zadowolone
Odpowiedz
12
@ Obserwator.
dnia 23.02.2022, 17:16 · Zgłoś
Pisman myślisz jak "Pies Putina"
Odpowiedz
11
@ js
dnia 23.02.2022, 19:07 · Zgłoś
do Pissnam Ciekawe ilu z tych twoich 23 tys. głosujących odróźnia liceum od mauzoleum?
Odpowiedz
-4
@ Pissman
dnia 23.02.2022, 21:02 · Zgłoś
Obserwatorze skoro porównujesz myślenie kogoś do myślania psa to skąd znasz różnice?
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 24.02.2022, 00:16 · Zgłoś
ale miastem r4zadzi rada miejska nasze liceum bylo pierwszym [polskim w galicji i ma zostac a nie maja rzadzic pisobolszewiki
Odpowiedz
19
@ qwerty
dnia 23.02.2022, 14:59 · Zgłoś
Taczki dla Kaczki i wywozimy [...] który odwala [...]ostwo.
Odpowiedz
28
@ LO 14
dnia 23.02.2022, 14:46 · Zgłoś
A kiedy przeniosą te kamienie i krzyże na właściwe miejsce?
Odpowiedz
1
@ Zdzichu
dnia 23.02.2022, 22:57 · Zgłoś
Jak leżaki się nawroca
Odpowiedz
27
@ disko
dnia 23.02.2022, 14:40 · Zgłoś
Jak to było? Zło nie potrafi stworzyć niczego dobrego a jedynie zepsuć to co dobre czy jakoś tak?
Odpowiedz
36
@ Rudek
dnia 23.02.2022, 14:33 · Zgłoś
Wojenki mnie nie interesuja. Wazne zeby l LO pozostalo bez jakichs tam przybudowek. Przeciez na sasiadujacy z LO kosciol pw Stanislawa do dzis nazywana jest kosciolem gimnazjalnym. Historia historia...
Odpowiedz
28
@ niestety
dnia 23.02.2022, 18:27 · Zgłoś
Pawlusiowi nie idzie o szkołę. Liceum go nie interesuje.
Dla niego ważna jest ZEMSTA. Taki maluczki mściwy.
I wyrok sądu dla niego nieważny. Bo odszkodowanie my zapłacimy za jego nieudolność.
Trzeba coś zrobić ,żeby Pawluś zapłacił ze swoich pie niędzy. Wziął sobie podwyżke 20 tys. zł na miesiąc to będzie go stać. Ale niecyh poczuje. Dlaczego to my mamy płacić/
Odpowiedz
20
@ Id
dnia 23.02.2022, 14:28 · Zgłoś
Rada Miasta to dopiero udana w tej kadencji
Odpowiedz
31
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 23.02.2022, 14:19 · Zgłoś
Cóż. Jestem bardzo krytyczny wobec Pawlusia i jego planów, ale polityczne wtrącanie się w I LO to nie jest domena PiS. I trochę p. Wierdak-Cyboroń dostała tutaj rykoszetem, bo proszę pamiętać, która ekipa w 2014 r. powołała ją na dyrektora... O fochach Kmiecika, który nie przyszedł na wręczenie orderu dla jednej z nauczycielek już nawet nie wspominam czy też o innych ruchach.

Poza tym wszyscy o historii, tradycji, "marce". Ale niestety to wszystko nie zastąpi poziomu nauczania. A chyba coś jest nie tak, skoro młodzież chętniej wybiera Ekonomik czy II LO, nie mówiąc już o tym, że pełne autobusy wywożą młodzież z powiatu do Krosna. Proszę drodzy obrońcy I LO - zastanówcie się nad tym.
Odpowiedz
26
@ ???
dnia 23.02.2022, 14:25 · Zgłoś
A nie pomyślałeś, że może rodzice wolą wysłać dzieci do szkoły np. w Krośnie gdzie na pierwszym planie jest właśnie poziom nauczania a nie o "wojenka" niedowartościowanych wapniaków?
Odpowiedz
26
@ ....
dnia 23.02.2022, 14:30 · Zgłoś
... dodaj że za namową Kazimierza Mikruta.
Odpowiedz
-17
@ Pan
dnia 23.02.2022, 14:32 · Zgłoś
Bo dzieci wolą trafić gdzie indziej,poznać inne osoby. Dzieci z Jasła znają się i nudzą między sobą.
Ani galeri żeby iść na labe ,ani mac donalda , jak się puści to ją obsmaruja
Po to się ucieka żeby żyć ,a nie wegetować .
Odpowiedz
23
@ Absolwent
dnia 23.02.2022, 14:40 · Zgłoś
Zgadzam się w 100%. Sama historia i tradycja to zdecydowanie za mało. Potrzebni są pedagodzy z wiedzą i zaangażowaniem, a takich zostało już tam niewielu. Ciągłe przepychanki polityczne też nie pomagają. Przykro patrzeć jak niszczą tę szkołę...
Odpowiedz
35
@ [...]
dnia 23.02.2022, 15:51 · Zgłoś
Do Krosna do Kopernika jeżdżą, a na korepetycje chodzą do jasielskich nauczycieli
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 23.02.2022, 18:52 · Zgłoś
Kmiecik za to przybiegł dziś na protest. Hipokryzja, że niedobrze się robi.
Odpowiedz
6
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 23.02.2022, 20:37 · Zgłoś
Niektórzy hipokryci nawet głos zabierali...
Odpowiedz
2
@ Pissman
dnia 23.02.2022, 22:35 · Zgłoś
Ale protestował razem z tobą dragoness czyż nie?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.02.2022, 03:27 · Zgłoś
Protestował razem z Konfederacją.
Odpowiedz
-3
@ MIASTOWY
dnia 23.02.2022, 14:03 · Zgłoś
Żeby tak wszyscy i zawsze słuchali bł kardynała Stefana Wyszyńskiego .A co powiedział by Stefan Wyszyński na Dni Wina w miesiącu sierpniu ,miesiącu bez [...] ?
Odpowiedz
24
@ @
dnia 23.02.2022, 14:08 · Zgłoś
Na zdrowie! By powiedział
Odpowiedz
1
@ Zdzisław
dnia 23.02.2022, 17:01 · Zgłoś
A nie pij wina w sierpniu to które przykazanie?? I jakiego dekalogu??
Odpowiedz
5
@ js
dnia 23.02.2022, 18:52 · Zgłoś
Pamiętam że w sierpniu 1980 r. apelował do stoczniowców na Wybrzeżu by przerwali strajk i wrócili do pracy. Rządowa propaganda stale powtarzała tą homilię. Nawet w "Trybunie Ludu" ją przedrukowano. 15 dni później podpisano Porozumienia Gdańskie.
Odpowiedz
1
@ do Zdzisław
dnia 23.02.2022, 21:02 · Zgłoś
A kto mówi, że to przykazanie? To kwestia wyboru, zgodnie z własnymi przykazaniami. Po co od razu kpić z tych, którzy mają inne poglądy?
Odpowiedz
-5
@ Zdrowie
dnia 23.02.2022, 21:03 · Zgłoś
Tak by powiedział, ale w Twojej wyobraźni.
Odpowiedz
2
@ js
dnia 24.02.2022, 01:53 · Zgłoś
Nie w mojej wyobraźni tylko w homilii wygłoszonej 15 sierpnia 1980 r. Możesz sobie posłuchać na you tube albo poczytać w archiwalnych rocznnikach "Trybuny Ludu".
Odpowiedz
31
@ MIASTOWY
dnia 23.02.2022, 13:57 · Zgłoś
Podstawowa szkoła 2 ka niby przeniesiona ale zlikwidowana w swoim budynku i nikomu nie przeszkadzało ?
Odpowiedz
63
@ masz racje
dnia 23.02.2022, 14:00 · Zgłoś
mnie to przeszkadzalo zniszczyli najlepsza szkole podstawowa
Odpowiedz
16
@ MIASTOWY
dnia 23.02.2022, 14:03 · Zgłoś
Ale kto zniszczył ?
Odpowiedz
26
@ Do Burmistrza
dnia 23.02.2022, 14:22 · Zgłoś
Zamiast I LO zajmijcie się własną szkołą ZSM nr 5 , bo tam się dzieje.
Odpowiedz
18
@ Miastowa
dnia 23.02.2022, 14:27 · Zgłoś
Wart pac pałaca.
Odpowiedz
34
@ Red
dnia 23.02.2022, 14:46 · Zgłoś
Ludzie, przecież wladza ma nam służyć, po to ją wybieramy, jak nie
będą postępować tak jak suweren tego chce, to istnieje coś takiego jak
taczki służące do wywożenia [...] przyspawanych do koryta ,
w kupie siła..
Odpowiedz
0
@ xtr
dnia 23.02.2022, 15:46 · Zgłoś
Szkoła 2 ka to najlepsza obecnie szkoła ,wysoki poziom nauczania dlaczego:
Bo zostali w niej nauczyciele którzy uczyli w gimnazjum (szkoda że nie wszyscy) poziom nauczania został podniesiony z uwagi na większe wymagania tych nauczycieli w stosunku do uczniów podstawówki,jest też przyjazna dla dzieciaków chociaż zwiększenie liczby klas spowodowało zamknięcie tzw.kącika czyli bilardu który był uwielbiany.
Uważam że ta szkoła posiada najwięcej uzdolnionej młodzieży i jest to sukces pedagogów i samej młodzieży
Odpowiedz
0
@ xtr
dnia 23.02.2022, 16:54 · Zgłoś
Certyfikat przyznawany jest tym placówkom, które mogą poszczycić się dużą liczbą laureatów konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. W roku szkolnym 2020/2021 tytuł „Szkoła przyjazna utalentowanym uczniom” zdobyło tylko 12 szkół podstawowych z terenu województwa podkarpackiego. Nasza szkoła znalazła się na wysokim trzecim miejscu, co jest ogromnym sukcesem. Cieszymy się, że „Dwójka” należy do prestiżowego grona najlepszych placówek edukacyjnych w całym województwie. Raz jeszcze serdecznie gratulujemy naszym laureatom oraz ich opiekunom.
Odpowiedz
4
@ xtr
dnia 23.02.2022, 16:54 · Zgłoś
Zarówno Dominika, jak i Igor w uznaniu za swoje wybitne osiągnięcia naukowe otrzymali podczas uroczystej gali w Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie stypendia z rąk marszałka Władysława Ortyla w imieniu Zarządu Województwa Podkarpackiego. Wyróżnienie przyznane zostało w ramach realizacji Programu wspierania młodzieży uzdolnionej „Nie zgubić talentu”2021 r.
Na podkreślenie zasługuje fakt, iż w tym roku, czyli podczas XV edycji programu, stypendium otrzymało zaledwie 109 uczniów z województwa podkarpackiego, w tym czworo z powiatu jasielskiego. Jesteśmy niezmiernie dumni, że aż dwoje z nich to nasi uczniowie– wychowankowie Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Jaśle
Odpowiedz
7
@ Do xtr
dnia 23.02.2022, 17:41 · Zgłoś
Najlepszy marketing robią instytucji nie peany na własną część, nie wyrazy samouwielbienia, tylko szczere opinie pracowników i klientów.. Tak różowo w dwójce nie jest
Odpowiedz
17
@ Absolwent I LO
dnia 23.02.2022, 17:51 · Zgłoś
Dziękuję wszystkim Radnym Rady Miejskiej oraz Burmistrzowi za zajęcie właściwego stanowiska i obronę historii miasta Jasła.
Odpowiedz
-2
@ ul. łąkowa
dnia 23.02.2022, 18:22 · Zgłoś
a co z ulicą Łąkową? może Burmistrz zajmie się tym co powinien
Odpowiedz
-11
@ Hahah
dnia 23.02.2022, 18:23 · Zgłoś
Od kiedy ta szkola jest najlepsza hahahah
Odpowiedz
4
@ Do Absolwent I LO
dnia 23.02.2022, 20:11 · Zgłoś
Uznanie dla Ciebie i także dziękuję Burmistrzowi i Radzie Miasta.Warto bronić i nie pozwalać na egoizm i dyktaturę.
Odpowiedz
-1
@ Zdzichu
dnia 23.02.2022, 22:52 · Zgłoś
Przecież wiadomo że chemik a nie jakieś [...] resortowe
Odpowiedz
1
@ Livoc
dnia 28.02.2022, 09:43 · Zgłoś
Największa [...] powiatu to [...] Adaś, już czas na wyjazd że świtą że Starostwa
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.