Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Setki wiernych wzięły udział w wyjątkowej Drodze Krzyżowej w Kołaczycach

149

Kołaczyce, 13 kwietnia 2025 r. – Tego niedzielnego popołudnia w Kołaczycach odbyła się wyjątkowa Droga Krzyżowa, która zgromadziła setki pątników. Nabożeństwo, będące zwieńczeniem wielkopostnych rekolekcji, poprowadziło wiernych na miejscowy cmentarz, gdzie miało miejsce uroczyste poświęcenie nowego krzyża.

Krzyż ten został postawiony jako trwała pamiątka Roku Jubileuszowego 2025. Nabożeństwo rozpoczęło się przy kościele parafialnym i prowadziło przez kolejne stacje męki Pańskiej aż na wzgórze cmentarne. To właśnie tam, w godzinie Miłosierdzia Bożego, dokonano symbolicznego aktu poświęcenia krzyża.

Rekolekcje, które trwały od czwartku, wygłosił ksiądz Krzysztof Kościelecki – kapłan pochodzący z Podlasia. Podczas kazania na cmentarzu podkreślił on głęboki sens krzyża w życiu chrześcijanina:

Moi drodzy, nie ma chrześcijaństwa bez krzyża, nie ma wiary bez krzyża – powiedział z mocą, przypominając wiernym o duchowym wymiarze cierpienia i ofiary.

W swoim wystąpieniu ksiądz nawiązał również do dawnych czasów, gdy to krzyże, kapliczki i kościoły służyły jako drogowskazy wędrowcom i podróżującym. Wskazywały nie tylko kierunek geograficzny, ale przede wszystkim duchowy. – Krzyż był zawsze znakiem nadziei i obecności Boga na naszej drodze – mówił kapłan, dziękując za liczny udział wiernych zarówno w rekolekcjach i w samej Drodze Krzyżowej.

Szczególnie poruszającym momentem była opowieść o św. Janie Pawle II, którego miłość do krzyża stała się symbolem jego pontyfikatu. Kapłan przypomniał wzruszającą scenę z Wielkiego Piątku, kiedy papież – nie mogąc już fizycznie uczestniczyć w Drodze Krzyżowej – oglądał transmisję w swojej kaplicy i poprosił, by podano mu krzyż. – Tuląc go do siebie, rozmawiał z Jezusem, jakby trzymał Go w ramionach – mówił ks. Krzysztof Kościelecki, wywołując wzruszenie wśród uczestników nabożeństwa.

Nowo poświęcony krzyż na cmentarzu w Kołaczycach ma być nie tylko trwałym znakiem Roku Jubileuszowego 2025, ale również duchową pamiątką wspólnotowego przeżycia wiary, modlitwy i zadumy nad tajemnicą męki Chrystusa.

Fot. Dawid Maziarz
AJ

Reklama

Komentarze: 149

Dodaj komentarz Widok:
2
@ ja
dnia 17.04.2025, 09:27 · Zgłoś
a ja mam takie pytanie, pani celebrytka burmistrz Kołaczyc będzie święcić jajka w Jaśle z konkubentem czy w Kołaczycach z rodziną.
Odpowiedz
2
@ FARYZEUSZ
dnia 17.04.2025, 10:00 · Zgłoś
Ta pani sobie już zapomina, w którym łóżku spała dobrze, że nazwisk nie zmienia [...] po kartki by brakło przy podpisie wszystkich wymienia jadź, jak Marta Kaczyńska ma prowadzić rekolekcje tematu wierności i wytrwałości małżeńskiej.
Odpowiedz
1
@ ed
dnia 17.04.2025, 13:46 · Zgłoś
ale celebrytka pierwsza żeby sie pokazać w święta w kościele, a to przy ołtarzu, a to przy kapliczce fotkę walnąć a przecież po rozwodzie
Odpowiedz
1
@ JA
dnia 17.04.2025, 09:19 · Zgłoś
Jakie stetki wiernych? ta garstka starych [...] to setki?
Odpowiedz
0
@ ByłyJaślanin
dnia 15.04.2025, 23:44 · Zgłoś
Czy wy wszyscy którzy tu piszecie komentarze to się dobrze czujecie...zawsze jak czytam każdy komentarz na każdej stronie to odnoszę wrażenie, że brakuje komuś piątej [...]...dajcie sobie coś na wstrzymanie lub zmieńcie doktora rodzinnego lub inne tabletki bierzcie...opanujcie się...Ludu Mój Ludu...
Odpowiedz
3
@ Fan
dnia 15.04.2025, 18:54 · Zgłoś
Powinniamy gremialnie zaglosowac na Trzaskowskiego.Nawrocki nie nadaje sie na zadne stanowisko.konieczna jest wspolpraca z Unia.zwalaszcza z Niemcami
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 20:52 · Zgłoś
O, leki działają :-D
Odpowiedz
2
@ Ajn Sof
dnia 15.04.2025, 22:47 · Zgłoś
Czytam i widzę wspaniałą dawkę jadu, prawdziwy podkarpacki :)

katolicy, innowiercy, siłowniowiercy wszyscy połączeni prawdziwą pogardą do drugiego człowieka.

Serce (o ile wierzysz w serce) się raduje :)
Odpowiedz
2
@ js
dnia 16.04.2025, 11:04 · Zgłoś
do dragoness: A może odłożył?
Odpowiedz
1
@ Tony do dragoness
dnia 16.04.2025, 12:06 · Zgłoś
O jest i gwiazda, bo Krzyż zobaczyła.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 16.04.2025, 14:42 · Zgłoś
Dziękuję za komplement.
Odpowiedz
0
@ Ajnsft
dnia 17.04.2025, 09:11 · Zgłoś
Jakiegko adu? Jakiej pogardy.?pewnie tobie leki potrzebne np lewatywa
Odpowiedz
-2
@ Kapitan Wąs
dnia 15.04.2025, 12:13 · Zgłoś
Jedynym usprawiedliwieniem dla Boga jest to, że go nie ma.
Odpowiedz
-1
@ trzecia setka
dnia 15.04.2025, 07:44 · Zgłoś
było nas tutaj 3 setki. dwie setki wiernych i ja trzecia setka, setka w piersiówce kapelana :)
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 14.04.2025, 21:33 · Zgłoś
Pytanie niepoprawne politycznie: kto sfinansował ten krzyż, wraz z podstawą?
Odpowiedz
0
@ Pyzata
dnia 14.04.2025, 21:29 · Zgłoś
Czarodzieje w sukienkach prowadzą swoje ofiary . Pamiętam jak żył mój dziadek ksiądz 2 razy w miesiącu przychodzi i wymuszał od chorego ostatnie pieniądze
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 14.04.2025, 21:18 · Zgłoś
Dzieci ktore widzicie na zdjęciach są zmuszane do tych obrzędów zwykle zastraszane przez rodziców
Odpowiedz
0
@ masz rację
dnia 17.04.2025, 09:22 · Zgłoś
ten [...] naród jest w stanie straszyć dzieci
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 14.04.2025, 21:13 · Zgłoś
Lidzi na zdjeciach to wcielone zło
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 14.04.2025, 18:29 · Zgłoś
W niedziele palmową w Kołaczycach padły słowa na mszy polityczne dotyczące wyborów kościoła już nie jest domem dla boga, lecz dla polityków PiS już PiS boga dawno przepędził z kościoła nasuwa się cytat Ew. Mat, Wypędzenie handlarzy ze świątyni 21,12-17.

.
Odpowiedz
1
@ Euzebiusz.
dnia 14.04.2025, 16:49 · Zgłoś
I znowu wysyp gości co wierzą ze nie wierzą.
Odpowiedz
4
@ Klejnot Nilu
dnia 14.04.2025, 15:12 · Zgłoś
Moja religia, to siłownia i rozwój osobisty, czyli takie przeciwieństwo chrześcijaństwa ale jak ktoś ma ochotę poświęcić życie na modlenie się w polu do patyka, to trzeba mu pozwolić.
Natomiast jeśli Ci którzy modlą się w polu do patyka chcą układać życie całemu społeczeństwu, to trzeba stanowczo to odpierać.
Odpowiedz
-9
@ Pedagogika wstydu
dnia 14.04.2025, 15:56 · Zgłoś
Czyli [...].
Odpowiedz
1
@ Stary Glina do Klejnotu(?)
dnia 14.04.2025, 17:23 · Zgłoś
Nic nie stoi na przeszkodzie,. żeby,, modlić się do patyka" i ćwiczyć na siłowni tudzież,, rozwijać osobiście". Nie wiem czy to ogarniasz ale tak też można.
Odpowiedz
-7
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 14:26 · Zgłoś
]. W XIX wieku ściśle teologiczny program nauczania uczelni został zliberalizowany pod wpływem nacisków ze strony takich reformatorów jak Dżamal ad-Din al-Afghani i Muhammad Abduh[6].
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 18:10 · Zgłoś
Jak zwykle Robin z lasu wyjął z kontekstu jedno zdanie i udaję zorientowanego. No, ale przynajmniej coś przeczytał, choć pewnie nie zrozumiał.
Odpowiedz
-2
@ From the woods
dnia 14.04.2025, 20:32 · Zgłoś
Dobrze. Czyli pani dragoness nawróciła się i uznaje, że szkoła o charakterze czysto religijnym to uniwersytet. Znowu pociągnąłem dłużej za język dając szansę na refleksję, przemyślenie i nie gadanie głupot przed całym światem
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 20:57 · Zgłoś
Biedny zdalny. Czyli według pańskiej pokrętnej logiki, Akademia Krakowska to szkoła o charakterze czysto religijnym. Tak to jest, gdy się usilnie chce robić za krzyżowca, nie mając po temu kwalifikacji.
Odpowiedz
1
@ From the woods
dnia 14.04.2025, 21:04 · Zgłoś
Czuję się jakbym z dzieckiem rozmawiał. Naprawdę nie słyszała pani o idei universitas, o autonomii uniwersytetów. Tymczasem w medresach każdy miał obowiązek przed sędzia koranicznym, który nią zarządzał odśpiewać pieśń na cześć Proroka przy okazji każdego święta i ta pieśń była oceniana przez jurysprudencję koraniczną. Nie twierdzę, że Arabowie nie wnieśli swojego wkładu w rozwój nauki tylko, zgodnie z faktami, że uniwersytety to wymysł chrześcijan. I nikt w świecie, oprócz pani tego nie kwestionuje. Studiowała pani? Nie uczyli pani o historii universitas?
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 08:06 · Zgłoś
Rozumiem. W Europie nazwali to sobie uniwersytetem i to jest prawda objawiona. Co do autonomii, błagam, proszę mnie nie rozśmieszać.
Odpowiedz
1
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 08:16 · Zgłoś
Dla pani to pewnie śmieszne, ale każdy kto studiował na uniwersytecie miał jakieś zdjęcia związane z Alma Mater, aktem lokacyjnym Kazimierza Wielkiego i nadaniem mu statutu i autonomii. W Europie sobie nazwali .hahaha. i tak to sobie poszło w świat cały, a dla pani dragoness to tylko taki wymyśl Europejczyków, którzy założyli pierwsze uniwersytetyz na których sędzia koraniczny nie wystawiał ocen co semestr za hymn pochwalny na cześć Proroka. Nie umniejszając osiągnięciom naukowym Muzułmanów, bo nie chcę pani urazić i innych również.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 09:45 · Zgłoś
"Pierwsze znane obecnie szkoły, przypominające swym charakterem uniwersytety, powstały w czasach starożytnych na obszarach Bliskiego Wschodu, Indii, Chin oraz Grecji. Należały do nich m.in. Akademia Platońska (działająca w latach 387 p.n.e. – 529), chińskie szkoły Shang-Xiang, Taixue i Guozijian oraz uczelnia Nalanda (działająca w latach ok. 500 n.e. – 1193 na obszarze Indii).

We wczesnym średniowieczu kalifaty arabskie oraz Cesarstwo Bizantyńskie były najwyżej cywilizacyjnie rozwiniętymi obszarami świata, a Bagdad i Konstantynopol stały się stolicami ówczesnej nauki. Częściowo sytuacja ta wynikała z faktu, iż Bizancjum oraz świat arabski – w przeciwieństwie do Zachodu – zachowały zdobycze nauki starożytnych Greków, Rzymian i innych ludów (Bizancjum było kontynuacją Cesarstwa Wschodniorzymskiego). W Bagdadzie powstał tzw. „Dom Mądrości” – olbrzymia biblioteka i jednocześnie szkoła filozoficzna, w Fezie (obecnie Maroko) od 859 roku działał uniwersytet Al-Karawijjin, a w Kairze uniwersytet Al-Azhar (od 988)[10]. Na uczelniach tych wykładano, między innymi, teologię, filozofię, logikę i medycynę.

W tym czasie w Europie Zachodniej nauka była w upadku. Karol Wielki (ok. 800) usiłował stymulować jej rozwój, tworząc szkołę pałacową w Akwizgranie, w której uczyli duchowni. Za jego przykładem szli inni władcy europejscy. Kościół rzymskokatolicki tworzył szkoły klasztorne (m.in. w Auxerre, Reims, St. Gallen, Chartres). Karol Wielki zreformował system szkolnictwa europejskiego, podwyższając poziom nauczania w szkołach klasztornych; tworzył też szkoły katedralne i zarządził, by do nauki w tych szkołach swobodnie dopuszczano świeckich (dotychczas naukę mogli pobierać tylko ludzie przygotowujący się do stanu duchownego). Ustalony program obejmował 7 sztuk wyzwolonych w stopniach niższym, tzw. trivium (gramatyka, retoryka, dialektyka) i wyższym, tzw. quadrivium (arytmetyka, geometria, astronomia i muzyka). W 970 roku Gerbert z Aurillac wprowadził w Europie cyfry arabskie. Mimo tych reform i osiągnięć poziom nauki w Europie był do XI–XII w. bardzo niski, niższy od poziomu nauki greckiej w III w. p.n.e."
Mam nadzieję, że pomogłam. https://web.archive.org/web/20150712015657/http://www.cwrl.utexas.edu/~bump/OriginUniversities.html
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 09:59 · Zgłoś
Żenujące jest gdy ludzie wypowiadający się nie w temacie sądzą, że komuś pomagają wklejając cudze przemyślenia. Tekst dotyczył powstania uniwersytetów. Sama mnie pani zaczepiła wypisując jakieś nieuctwa, ja panią sprostowałem i nie potrzebuje przepisu na jajecznicę, ani info o pogłowiu owiec w Argentynie, czy bezmyślnego śmiechu rafałka, by wyciągnąć wnioski odnośnie braków w pani wiedzy. Myślący człowiek zrozumiałby, kto utworzył uniwersytety. Byli to chrześcijanie
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 10:03 · Zgłoś
Zastanawiające jest to, dlaczego wbrew faktom Polka stawia z uporem [...] wyżej osiągnięcia wyznawców Islamu, już chrześcijan. Ja muzułmanom nie umniejszam, pani próbuje swoją mikro umiejętnością szukania w wikipedii bez zrozumienia przekonać mnie, że ojczyzna uniwersytetu jest Islam..nie to nie jest prawdą. Ojczyzną jest chrześcijanstwo. Średnio rozgarnięta cziłała by to zrozumiała
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 10:30 · Zgłoś
Co do obiektywizmu ma narodowość czy pochodzenie? Pańskie krucjaty są śmieszne.
Odpowiedz
-4
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 10:40 · Zgłoś
Naprawdę nie ma przy pani nikogo, kto byłby w stanie przeczytać i wytłumaczyć pani tę wiedzę, którą pani przekazuję i przy okazji wyjaśnić definicję słowa obiektywizm?
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 12:27 · Zgłoś
Hmmm... czytanie wiedzy. To jakaś nowa umiejętność?
obiektywizm
1. «przedstawianie i ocenianie czegoś w sposób zgodny ze stanem faktycznym, niezależnie od własnych opinii, uczuć i interesów»

Zalecam się zastosować.
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:22 · Zgłoś
Ok. Czyli uważa się pani za obiektywną twierdząc, że pierwsze uniwersytety założyli muzułmanie, a nie tak jak twierdzi oficjalna nauka chrześcijanie. Niech pani przy tym pozostanie. Nikt nie musi się uczuć i być mądrym. Jakiś dziwnie ten obiektywizm przechyla szalę propagandy na stronę muzułmanów u pani. Przekazałem wiedzę, pani nie zrozumiała, jak zwykle.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 13:35 · Zgłoś
Oficjalna nauka? Niestety twierdzi, że owszem, chrześcijanie założyli uniwersytety w Europie, natomiast ośrodki tego typu istniały w innych kręgach kulturowych o wiele wcześniej. Obiektywnie.
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:40 · Zgłoś
Czyli bzdury pani opowiada o muzułmańskich uniwersytetach i tyle. Tak. Oficjalna nauka historii
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 13:43 · Zgłoś
Ok, bębenek i katarynka są twoje, misiaczku des bois.
Odpowiedz
-5
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 14:25 · Zgłoś
Te pani interpretację. Z pani źródła:

]. W XIX wieku ściśle teologiczny program nauczania uczelni został zliberalizowany pod wpływem nacisków ze strony takich reformatorów jak Dżamal ad-Din al-Afghani i Muhammad Abduh[6].

Hahahaha
Odpowiedz
5
@ Do dragoness
dnia 14.04.2025, 14:14 · Zgłoś
Ja bym raczej powiedziała że siano to u pani. Ale co ja tam będę się z koniem kopać...
Odpowiedz
2
@ [...] [...]
dnia 14.04.2025, 11:04 · Zgłoś
żadna władza czy religia nie potrzebuje ludzi mądrych tylko wiernych co widać po komentarzach
Odpowiedz
-1
@ Jasło
dnia 14.04.2025, 10:29 · Zgłoś
Dziękuję redakcji bo wygrałem zakład jaka redakcja jaslo4 jest niezależna
Odpowiedz
-2
@ Jasło
dnia 13.04.2025, 22:33 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Krosno
dnia 13.04.2025, 22:31 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ Jasło
dnia 13.04.2025, 22:27 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ Jasło
dnia 13.04.2025, 22:08 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ Jasło
dnia 13.04.2025, 22:02 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
22
@ qwerty
dnia 13.04.2025, 21:33 · Zgłoś
[...] XXI wiek a tu pielgrzymki, drogi krzyżowe, modły … zamiast iść do przodu to się cofamy w rozwoju…
Odpowiedz
-30
@ Fan
dnia 14.04.2025, 07:03 · Zgłoś
Tusk z PSL SLD nas cofa w rozwoju jak już.
Odpowiedz
3
@ Qwerty
dnia 14.04.2025, 11:17 · Zgłoś
SLD już dawno nie ma. A jak coś to PIS cofa nas do muru
Odpowiedz
3
@ js
dnia 14.04.2025, 18:20 · Zgłoś
Chyba ciebie .
Odpowiedz
3
@ Fan
dnia 15.04.2025, 18:56 · Zgłoś
Odwoluje wczesniejszy wpis...tylko Platforma gwarantuje dobrą współprace z Unia.dosc Pisu!
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 17.04.2025, 09:26 · Zgłoś
[...] [...] narodu nigdy sie nie zmieni kochają kłanianie sie obrazom i figurom a to jest bałwochwalstwo
Odpowiedz
0
@ w punkt
dnia 13.04.2025, 21:00 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-19
@ Pan mój i Bóg mój.
dnia 13.04.2025, 20:46 · Zgłoś
Oho, już wypełzło i jęczy, bo krzyż widzi! Wracać do nor!
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 13.04.2025, 21:26 · Zgłoś
O, jakie to chrześcijańskie :-D
Odpowiedz
-23
@ Fan
dnia 14.04.2025, 07:05 · Zgłoś
[...] mamy w Polsce muzelmanow w Gdańsku zablokowali ulice by się modlić to ci nie przeszkadza.
My chrześcijanie jesteśmy u siebie u nas najpierw jest Bóg honor i ojczyzna rozumiesz
Odpowiedz
25
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 07:37 · Zgłoś
Kolejny z mózgiem zamulonym propagandą prawoskrętnych? Wiesz, że uroczystość zakończenia Ramadanu odbywa się w Polsce co roku, a meczet stoi tam od lat 80-tych? Te "tłumy" to wierni, którzy zjechali się z połowy Polski. Hordy, prawda?
Odpowiedz
-18
@ Fan
dnia 14.04.2025, 08:17 · Zgłoś
I pierwszy raz w historii zablokowali ulicę?
TVN robi z takimi jak ty co chce
Odpowiedz
12
@ Pan twoj it
dnia 14.04.2025, 09:29 · Zgłoś
Milosierny pokorny chrzescijaninie wracaj [...]
Niedlugo juz nie bedzie miał kto z tej nory wypelzac coraz was miej
Odpowiedz
26
@ Anty-fan
dnia 14.04.2025, 10:01 · Zgłoś
Tatarzy w naszym kraju są od czasów Rzeczpospolitej Obojga Narodów i są muzułmanami. Król Jan III Sobieski nadał im na własność miejscowości, a dziś są mniejszością etniczną zamieszkującą głównie Podlasie, Gdańsk i Warszawę. Dlaczego więc fanie oczerniasz obywateli Polski? Czy dlatego, że mają inną wiarę niż ty?
Odpowiedz
-18
@ Fan
dnia 14.04.2025, 10:46 · Zgłoś
Nie oczerniam tylko mówię jak pokazują w tv Republika i na YouTube jak nagle przybyło muzelmanow.
Niemcy mówią wprost że do Polski wysłali w ciągu roku 10 tyś uchodźców.
Mamy to samo co we Francji Niemczech Szwecji.
Blokują ulice i co im powiesz ?
Odpowiedz
15
@ Anty-fan
dnia 14.04.2025, 12:13 · Zgłoś
Pokazują w TV Republika...i wszystko jasne.
Odpowiedz
-8
@ Fan
dnia 14.04.2025, 12:59 · Zgłoś
Jak tam Niemiec uczcił 1000 lat koronacji Polski??
Zachęcam do włączenia się w obchody 1000-lecia koronacji pierwszego Króla Polski oraz 500-lecia Hołdu Pruskiego.
Co hołd pruski Niemcowi przeszkadzał że klękał przed Polakiem?
Nie raz pogonilismy Niemców i tego Niemca pogonimy który niszczy Polskę i Polaków
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 13:46 · Zgłoś
Jak tam twój "obywatelski kandydat z doktoratem z historii? Wiedział, jak długo panował król Bolesław Chrobry?
Odpowiedz
-4
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 14:37 · Zgłoś
A kto mu zadał pytanie o panowanie?
Odpowiedz
-7
@ From the woods
dnia 14.04.2025, 14:41 · Zgłoś
Nikt go o to nie pytał hahaha. Błysnęła pani znowu
Odpowiedz
-7
@ Fan
dnia 14.04.2025, 15:39 · Zgłoś
Tam taka t...ta bije i sam Trzaskowski już zaczyna beeecec jak komoruski wił się w bulu jak opowiadał co się pije we wigilię w Polsce.
[...] będą nas częstować że zdziwienia rzekł prezydent Rosji a komoruski aż za rechotał jak to opowiadał.
Odpowiedz
-7
@ Fan
dnia 14.04.2025, 17:53 · Zgłoś
A twój 3 pokolenia już odjeżdża jak komoruski i kidawa coraz gorzej z nim.

Zapytany dlaczego kupuje drzewa w Niemczech odpowiedział że u nas nie ma takich wysokich?
Jak ja lubię jak oni [...] Trzaskowski uważają was za b...w które chodzą na smyczy TVNu
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 18:11 · Zgłoś
Oj pytał, pytał. Wiedza z podstawówki zawiodła.
Odpowiedz
-8
@ Fan
dnia 14.04.2025, 19:02 · Zgłoś
Oj [...] [...] moze cos mądrego napiszesz o 3 pokoleniach Trzaskowskim no czekam jaki on amerykanski CZEKAM napisz jaki to inteligetny jest Trzaskowski poczytamy
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 19:39 · Zgłoś
Już wiem, że to charakterystyczne dla wyznawców nie odpowiadać na pytanie, wijąc się jak dżdżownica.
Odpowiedz
-4
@ From the woods
dnia 14.04.2025, 20:31 · Zgłoś
Hahahahaha. Dragoness. Naprawdę nie wiesz, jaka jest różnica między panowaniem, a byciem królem? Hahahaha. Specjalnie pociągnąłem za język, bo myślałem że się zreflektujesz i wycofasz z tej bzdury, która napisałaś. Otóż był królem znacznie krócej niż panował hahahahahagaha
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 20:59 · Zgłoś
Zdalny krzyżowcu. Pytanie brzmiało "Jak długo królem był Bolesław Chrobry?". Kolejna krucjata przegrana.
Odpowiedz
-4
@ From the woods
dnia 14.04.2025, 21:07 · Zgłoś
Nie. A pani mówi o panowaniu. Dlatego sprostowaniem te bzdurę i stwierdziłem, że nikt o to nie pyta. Pani się jednak uparła, że pytał, co stworzyło, w moich oczach smutny obraz wyborcy Rafałka.
"Oj pytał, pytał. Wiedza z podstawówki zawiodła.". To nie pani słowa? Dałem pani szansę na uzupełnienie wiedzy, ale pani z niej nie skorzystała.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 08:09 · Zgłoś
Która to już krucjata przez ciebie przegrana? dwudziesta? Lubisz to, croise des bois?
Odpowiedz
-4
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 08:18 · Zgłoś
Pani ma taki dziwny zmysł rywalizacji, że swoje punkty ujemne przypisuje urojonym rywalom. A zatem, pisała pani o panowaniu Bolesława Chrobrego, podczas gdy chodziło o okres władzy królewskiej. W czwartej klasie podstawówki uczą rozróżniania tych pojęć. Znowu pani wygrała hahaha
Odpowiedz
4
@ Fasran
dnia 15.04.2025, 09:33 · Zgłoś
Z tzw danem sie nie dyskutuje to paranoik.z takim nie ma dyskusji.
Z koniem nikt sie tez nie kopie
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 09:38 · Zgłoś
To już 22 przegrana, croise des bois. KRÓL Bolesław Chrobry panował miesiąc. Osobnik z doktoratem z historii powinien to wiedzieć, nawet jeśli pisał doktorat z historii najnowszej.
Odpowiedz
-2
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 10:06 · Zgłoś
Hahaha. Tekst dotyczył niezrozumienia przez panią różnicy między panowaniem, a byciem królem. Czego pani tak wolno myśli? Podała pani o pytaniu o panowanie. Ja powiedziałem, że takie pytanie nie padło. Pani się uparła, że tak, a teraz polemizuje sama że sobą z ogłaszając zwycięstwo nad drugim swoim jestestwem. Ja tu tylko jestem arbitrem się zasmuconym pani kondycją intelektualną i niezdolnością do zrozumienia swoich własnych słów kilka postów powyżej. Naprawdę współczuję
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 10:13 · Zgłoś
Niech pani nauczy się lepiej korzystać z translatora, żeby używane przez panią określenia miały więcej sensu. Warto uczyć się języków i rozwijać umysł. Zachęcam, nie zniechęcam
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 10:32 · Zgłoś
Proszę się tak nie wić, bo zawiąże się pan na supełek. Wiadomo, czego dotyczyło pytanie i Nawrocki też okazał się dżdżownicą.
Odpowiedz
-2
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 10:43 · Zgłoś
Wg pani dotyczyło:

"Jak tam twój "obywatelski kandydat z doktoratem z historii? Wiedział, jak długo panował król Bolesław Chrobry?"

I pomimo mojej pomocy nie zrozumiała pani różnicy między panował, a królował. Zasmucające. Z tak dużym oporem przed wiedzą nie spotkałem się w swoim życiu nigdziez oprócz środowiska bezmyślnie uśmiechniętych w stylu [...] z IT na podstawie Kinga
Odpowiedz
4
@ js
dnia 15.04.2025, 11:26 · Zgłoś
A wystarczyło przeglądnąć się w lustrze.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 12:34 · Zgłoś
Królują monarchowie konstytucyjni. Taka drobna różnica między "reign" and "rule". KRÓL Bolesław Chrobry panował niecały miesiąc, bo zmarł zaraz po koronacji. Przedtem panował jako KSIĄŻĘ. Clown z powieści Kinga nie był uśmiechnięty. Był przerażający, tak jak pana upór i fanatyzm, croise des bois.
Odpowiedz
-2
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:25 · Zgłoś
Niebezpiecznie wkracza pani na tereny, w których znowu będę musiał nauczać bez skutku. Królować, to sprawować władzę królewską. Chrobry był królem przez dwa miesiące. Czyli nie zgadza się pani ze swoją wcześniejszą opinią, że mówiła o panowaniu nie o królowaniu? Kto rozwiązuje zwykle te spory, bo ja nie mam ochoty się w tym babrać?
Odpowiedz
-2
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:42 · Zgłoś
Można wiedzieć, kto panią uczył angielskiego i do jakiego poziomu pani, swoim zdaniem doszła? W sumie, to nie można wszystkim obciążać nauczyciela, ale...
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 13:42 · Zgłoś
Reign vs rule, misiaczku des bois.
Odpowiedz
-4
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:43 · Zgłoś
No nie zgadzam się z tym co pani napisała powyżej, podobnie jak każdy słownik języka angielskiego
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 13:48 · Zgłoś
No cóż, ma pan takie prawo, zwłaszcza, że z historią Anglii z pewnością ma pan niewiele wspólnego, a jest to właśnie klasyczny przypadek monarchii konstytucyjnej, where a king reigns, but not rules.
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:49 · Zgłoś
Reign is a word that has traditionally been used to refer to time or period during which a king or emperor occupied the throne.

Ponawiam pytanie. Na jakim poziomie angielskiego jest pani wiedza, skoro użyła pani tych dwóch słów ze swoją ich interpretacją, po której włos mi się na głowie zjeżył?
Odpowiedz
-4
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 13:59 · Zgłoś
Krótko mówiąc. Słownik, wydanie, strona lub link, bo zaczyna mnie to przerażać, co pani wypisuje.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 14:45 · Zgłoś
Zda pan egzamin z historii Anglii, to może podyskutujemy.
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 14:53 · Zgłoś
Niech pani nie próbuje mi oczu mydlić tylko albo przyznaje, że po raz kolejny wypisuje głupoty odnośnie podstaw języka angielskiego, albo cytat z podręcznika, słownika itp potwierdzający to co pani napisała wyżej. Dla mnie to przerażające, jak można cos takiego wypisywać. Angielski jest wszędzie i tak łatwo wchodzi do głowy. Proszę dawać te cytaty, linki, odniesienia.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 15:10 · Zgłoś
To, że czegoś pan nie wie, misiaczku des bois, nie znaczy, że są to głupoty.
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 15:20 · Zgłoś
To niech pani udowodni. Pani tak lubi żądać dowodów. Do tego czasu uważam to za bzdury. Zresztą podałem dowód wyżej
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.04.2025, 15:49 · Zgłoś
Wiedza jest cenna. Nie stać pana.
Odpowiedz
-3
@ From the woods
dnia 15.04.2025, 16:43 · Zgłoś
O jakiej wiedzy pani znowu mówi? Sprostowałem bzdury językowe, które pani tu zaczęła wypisywać, po raz enty zresztą, wrzuciłem linka, żeby nie było , że zmyślam. Angielski jest językiem traktowanym przeze mnie trochę po macoszemu, ale mój poziom jest znacząco wyższy niż większości ludzi. Uczyłem się go sam. Czytając książki, literaturę piękną. Tak, że nie h pani nie wprowadza ludzi w błąd, bo może ktoś przeczytać
Odpowiedz
2
@ Fan
dnia 15.04.2025, 18:57 · Zgłoś
Ktos sie podszywa pod moj nick!
Odpowiedz
3
@ js
dnia 16.04.2025, 02:09 · Zgłoś
Czytać to nie sztuka, problem żeby jeszcze coś z tego zrozumieć.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 16.04.2025, 06:30 · Zgłoś
A pytanie dziennikarza brzmiało "Jak długo Bolesław Chrobry był królem?". Mała nieścisłość i odpala się tryb: krzyżowiec.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 16.04.2025, 15:00 · Zgłoś
Podchwytliwe pytanie nauczycieli od historii. Podobnie jak o to panowanie.
Odpowiedz
1
@ Anonim2391
dnia 13.04.2025, 20:46 · Zgłoś
-10
@ CZL
dnia 13.04.2025, 20:13 · Zgłoś
W USA, Francji rekordowa sprzedaż Biblii, rekordowa ilość chrztów wśród młodych ludzi, a my jak zwykle daliśmy się omamić lewemu. Zachód już poznał lewe i wraca do Prawdy. Lewe jest złe bo pochodzi od księcia kłamstwa i niszczy wszystko na swojej drodze. Ideą lewego jest obóz i choćby nie wiem ile mówiło o tęczy i uśmiechu to z dnia na dzień, gdy wygra zmieni narrację na obozową
Odpowiedz
11
@ Anonim54839
dnia 13.04.2025, 20:53 · Zgłoś
Czyli nie musimy już uciekać ze zgniłego zachodu? A kandydat Braun o tym wie? Chociaż jest też i taka możliwość, że za długo tuliłes krzyż, jak niegdyś pape Wojtyla i tak jakby ci to zaszkodziło. Ale to nic, to minie. Najważniejsze, że Biblia dobrze się sprzedaje.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 13.04.2025, 21:28 · Zgłoś
Szczerze gratuluję. Mam nadzieję, że się nie rozczarują.
Odpowiedz
8
@ js
dnia 14.04.2025, 00:28 · Zgłoś
Widać wzrasta liczba badaczy Pisma Świętego.
Odpowiedz
-12
@ Miki
dnia 13.04.2025, 18:45 · Zgłoś
Dobrze, ze nie politykowal ksiazulo na tych rekolekcjach.

" Za miesiac moi drodzy nasza ojczyzna bedzie przezywac wielkie wydarzenia. I znowu wiele oczu z Polski bedzie zwracac sie na podkarpacie. A wiec starajcie sie takze i w połowie maja także tej Polski nie zawiesc. "
Odpowiedz
5
@ obserwator
dnia 13.04.2025, 18:44 · Zgłoś
Proszę zobaczyć ile kupujących katolików jest w niedzielę palmową w sklepach. Czy to normalne
Odpowiedz
7
@ Stary Glina do obserwatora
dnia 13.04.2025, 19:43 · Zgłoś
Nie jest to normalne, jeśli ktoś mieni się katolikiem. Ale jest sprawą konkretnego katolika, jak wciela w czyn zasady, które deklaruje, że wyznaje.
Odpowiedz
15
@ Niepiśmienny Chłop Kalasanty
dnia 13.04.2025, 21:18 · Zgłoś
Gdyby handel w niedzielę był grzechem, nie byłoby zachęt do kupowania tygodników katolickich na ogłoszeniach duszpasterskich.
Odpowiedz
5
@ Głos na puszczy
dnia 13.04.2025, 18:40 · Zgłoś
Jeszcze jeden krzyż??? Do Boga się módlcie, a nie do obrazków i figur!!! Może ci najbardziej fanatyczni i nienawistni wobec innych staliby się lepszymi ludźmi, gdyby rozmawiali z Bogiem, a nie upajali się rytuałem, celebrą i ceremonią z taka gorliwością odprawiane przez księży. Za kasę, oczywiście...
Odpowiedz
-12
@ łodyniec
dnia 13.04.2025, 18:50 · Zgłoś
Przecież każdy wie że Boga nie ma. Więc po[...] się modlić .
Odpowiedz
1
@ Złomiarz wiesiek
dnia 13.04.2025, 21:10 · Zgłoś
Jak se patrzę na ten krzyż z chromoniklu to tak se myślę że Bóg to jest.
Odpowiedz
-6
@ pis
dnia 13.04.2025, 18:33 · Zgłoś
To mało krzyży jest na cmentarzu cza kasiore zarobić
Odpowiedz
-11
@ Klejnot Nilu
dnia 13.04.2025, 18:27 · Zgłoś
Należy jak najszybciej zdelegalizować takie eventy - to jest współczesna szarlataneria!
Handel nadzieją, strachem, sakramentami czy iluzją - zjedzenie wafla da Ci życie wieczne.
Przecież to jest przerażające!
Odpowiedz
10
@ Stary Glina
dnia 13.04.2025, 18:33 · Zgłoś
Ale o co masz ból [...]? Jedni wierzą, że jak ułożą palce w określony sposób i usiądą jakoś tam, to osiągną coś tam, inni wierzą w swoje ,,moce" a chrześcijanie wierzą w to, w co wierzą.
Odpowiedz
-13
@ łodyniec
dnia 13.04.2025, 18:53 · Zgłoś
Dopóki nic mi nie robią... Chociaż nauka w szkole i krzyże dookoła to lekkie przegięcie.
Ciekawe ile osób dorosłych by się ochrzcili gdyby fakt był dopiero po 18 roku życia.
Odpowiedz
4
@ Klejnot Nilu
dnia 13.04.2025, 18:59 · Zgłoś
W Polsce jest 30 milionów katolików i 30 tysięcy muzułmanów - na resztę sam sobie odpowiedz, o co mam ból.
Odpowiedz
6
@ Stary Glina do Klejnotu
dnia 13.04.2025, 19:38 · Zgłoś
No kurczę blade dalej nie wiem o masz ból?.
Odpowiedz
12
@ Do ...hmmm.... klejnotu
dnia 13.04.2025, 20:31 · Zgłoś
Do Zakopanego od kilku lat przybywa tysiące muzułmanów. Górale za dutki jakoś bólu dudy nie mają... W Jaśle i okolicach ich w ogóle nie ma , a ciebie klejnoty już bolą...
Odpowiedz
2
@ Anonim54839
dnia 13.04.2025, 21:15 · Zgłoś
Kurde niby [...] a religioznawca...czego też tam w tym Centrum Wyszkolenia [...] Obywatelskiej w Słupsku nie uczyli. Od takiego [...] to i [...] miło było dostać.
Odpowiedz
1
@ Stary Glina do 54839
dnia 13.04.2025, 23:08 · Zgłoś
Po pierwsze nie [...] (niestety) a po drugie to,. że byłem policjantem to w jakiś sposób dyskredytuje mnie jako po prostu człowieka? obywatela? osobę mającą swój rozum i swoje zdanie i opinię?. Pytania są retoryczne, bo absolutnie nie oczekuję ani nie jestem ciekaw odpowiedzi na nie od kogoś, kto formułuje takie tezy. Ale... pomimo tego pozdrawiam Cię szczerze
Odpowiedz
-8
@ Hghghgh
dnia 13.04.2025, 18:18 · Zgłoś
Tylko nie śmiać się z krzyża. Nie ma ludzi idealnych. Na zachodzie wyparli się krzyża i mają problemy z islamem,różowa zaraza,[...] w szkołach. Nastąpił jednak nagły zwrot ku wartościom chrześcijańskim. W Marsylii była piękna oprawa z Matka Boża. W życiu bym nie pomyślał ,że nastąpi taki zwrot akcji. W Niemczech homo ze strachu przed arabami głosowali na AFD .
Odpowiedz
9
@ pis666
dnia 13.04.2025, 20:03 · Zgłoś
Widać po tobie jaki jesteś katolik
Odpowiedz
-5
@ CZL
dnia 13.04.2025, 20:05 · Zgłoś
We Francji młodzi wracają do wiary. Rekordowa liczba chrztów wśród młodych ludzi
Odpowiedz
-11
@ Hghghgh
dnia 13.04.2025, 20:21 · Zgłoś
Widać po Tobie jaki jestem [...]
Odpowiedz
-4
@ Anonim2391
dnia 13.04.2025, 20:39 · Zgłoś
Rozsądny człowiek rozumie, że nie ma próżni w przyrodzie. Nie będzie krzyża, to będzie [...] i/lub półksiężyc. Głupcy rozumieją to dopiero na swoim grzbiecie, ale wtedy już jest za późno. Tu nie chodzi o kościół sam w sobie, ale o standard cywilizacyjny, a nasza łacińska cywilizacja jest zbudowana na wartościach chrześcijańskich. A pisze to ktoś, kto od lat nie chodzi do kościoła.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 13.04.2025, 21:29 · Zgłoś
Nie będzie krzyża, to będzie rozum. I wiedza.
Odpowiedz
-3
@ CZL
dnia 13.04.2025, 21:50 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-13
@ Usuwa
dnia 13.04.2025, 22:50 · Zgłoś
Hahaha. Już lewe usuwa komentarze nie mieszczące się w głowie lewego. To kto utworzył uniwersytety, jak nie chrześcijanie?
Odpowiedz
-22
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 00:07 · Zgłoś
Hahahaha. Uniwersytety powstały ze szkół przyklasztornych, gdy lewe uroki odprawiało końską szczęką na kiju
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 07:45 · Zgłoś
Pierwszy uniwersytet otworzyli muzułmanie. Poducz się historii.
Odpowiedz
-17
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 08:16 · Zgłoś
Ale żeby takich rzeczy nie widzieć to już skandal. Pierwszy Uniwersytet powstał w Bolonii. Z kim ja mam tu do czynienia???
A co do muzułmanów, to tak jak wszyscy inni, oprócz lewego, otwierali szkoły na różnych poziomach, ale oni są daleko od lewego . Tylko lewe niczym się nie zasłużyło
Odpowiedz
-11
@ Anonim81081
dnia 14.04.2025, 09:38 · Zgłoś
A twój dom będzie pierwszy co przyjmie muzułmanów
Odpowiedz
12
@ Sprostowanie do robinka
dnia 14.04.2025, 10:31 · Zgłoś
Uniwersytet w Fezie powstał w połowie IX wieku, a Uniwersytet w Kairze w 988 roku.
Uniwersytet w Bolonii w 1088 roku.
Robinie...doucz się.
Odpowiedz
-9
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 10:56 · Zgłoś
Hahahaha. I uczono w nich tylko Koranu, a dopiero od XIII wieku zaczęto wprowadzać inne przedmioty na wzór uniwersytetów chrześcijańskich .hahaha. To seminaria są dla lewego również uniwersytetami? Wiesz co znaczy słowo universitas, a co szkoła koraniczna?
Odpowiedz
8
@ Sprostowanie do robinka
dnia 14.04.2025, 11:29 · Zgłoś
Tak, tak. Jak pisałem, Robinie, doucz się. Oprócz wydziału teologicznego, był wydział filozoficzny, prawa i astronomii.
Odpowiedz
-2
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 12:08 · Zgłoś
Tak, tak. Od XIII wieku zaczęto je wprowadzać
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 13:54 · Zgłoś
Pan z francuskiego lasu zmienia nicki na obcojęzyczne, ale w głowie dalej siano. Nawet Wikipedii nie chce się otworzyć. https://pl.wikipedia.org/wiki/Al-Azhar
Odpowiedz
-4
@ Robin des bois
dnia 14.04.2025, 14:29 · Zgłoś
Niech pani przeczyta że zrozumieniem tekst ze swojego linka, bo z tym kiepsciutko
Odpowiedz
-9
@ From the woods
dnia 14.04.2025, 14:40 · Zgłoś
Jakieś lewe bijące się wiedzy ciągle mnie blokuje i muszę zmieniać. Niech pani przeczyta że zrozumieniem tekst ze swojego linka. Proszę
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 18:14 · Zgłoś
Vice versa, zwolenniku spiskowych teorii. Któż by się tu wysilał blokowaniem kabaretu?
"Krótko po wybudowaniu meczetu, otwarto przy nim medresę. Już wtedy szkoła posiadała wydziały prawa muzułmańskiego, nauk prawnych, języka arabskiego, astronomii, filozofii muzułmańskiej czy logiki."
Odpowiedz
-4
@ Hghghgh
dnia 14.04.2025, 18:36 · Zgłoś
Anonim niestety znów mądremu tego nie trzeba tłumaczyć a [...] nie zrozumie.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 14.04.2025, 19:40 · Zgłoś
Fakt, panie HGW. Daty niestety nie kłamią.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 16.04.2025, 17:47 · Zgłoś
A skąd wiesz, głosowałeś?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.