Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Trwa budowa strefy „kiss and ride”

103

Przy Szkole Podstawowej nr 4 w Jaśle rozpoczęły się prace budowlane związane z powstaniem miejsc postojowych do szybkiego i bezpiecznego dowożenia uczniów do szkoły. Na czas trwania robót budowlanych mogą pojawić się utrudnienia.

Od kilku lat w wielu polskich miastach zatoczki „kiss and ride” to sprawdzony pomysł. Usprawniają one ruch pojazdów w rejonie szkół i przedszkoli. Samorządy bardzo chętnie decydują się na realizację tego rodzaju inwestycji, gdyż w ten sposób rozwiązują realne problemy mieszkańców. Nie inaczej jest w Jaśle. Choć władze miasta proponowały budowę stref postojowych na terenie trzech szkół podstawowych, to jednak ze względu na liczne propozycje ze strony placówek oświatowych wartość projektu przekraczała wcześniej zakładane koszty.

Z tej to przyczyny w tym roku uda się zrealizować pomysł jedynie przy Szkole Podstawowej nr 4 w Jaśle. Koszt przedsięwzięcia opiewa na 340 tys. zł. Przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczne było wycięcie drzew kolidujących z planowanymi robotami. W tym momencie trwają roboty ziemne związane z budową miejsc postojowych, chodników i dróg manewrowych. Jak zapewniał nas Paweł Zawada, kierownik Wydziału Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Jaśle, na czas prowadzonych prac przy ul. Wincentego Pola mogą występować utrudnienia, niemniej nie będzie konieczności całkowitego zamykania drogi z ruchu pojazdów.

Miejsca postojowe „Kiss and ride” to rozwiązanie, które ma pomóc w szybkim podwiezieniu dzieci do placówki bez potrzeby parkowania. Zatrzymanie pojazdu pod szkołą ma trwać nie dłużej niż pół minuty. Strefa postojowa przy Szkole Podstawowej nr 4 w Jaśle będzie gotowa do 14 grudnia br.

id

Napisany dnia: 23.11.2018, 15:57

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Do Koko
dnia 28.11.2018, 19:05 · Zgłoś
Na łapkach do szkoły dla zdrowia a nie autkiem a potem siedzenie 6 godzin i robią się spaślaczki i jeszcze zwolnienie z WF i wtedy robią się sieroty życiowe, noszą brzuchy do kolan.
Odpowiedz
2
@ Koko
dnia 26.11.2018, 22:14 · Zgłoś
Uwazam ze taka rzecz przydalaby sie szkole podstawowej nr 1. Rano tam jest taki ruch autobusy maja problem przejechac a i kierowcy doworzacy dzieci nie maja gdzie zaparkowac.
Odpowiedz
2
@ Kierowca
dnia 26.11.2018, 19:29 · Zgłoś
Zanikły w komentarzach dyżurne tematy :
Bezrobocie w Jaśle - szeroka pomoc socjalna.
Zanieczyszczenie powietrza - smog.
Kradzieże i rozboje.
Pijani kierowcy.
Brak zdolnej młodzieży.
Protesty mieszkańców i sprzeciwy.
Czyżby coś w Jaśle zmieniło się na lepsze.
Wypada na coś ponarzekać ale naprawdę nie ma na co.
Odpowiedz
3
@ Miodek
dnia 26.11.2018, 16:01 · Zgłoś
Proponuję "wysiadacz przyszkolny".
Odpowiedz
2
@ zeniu
dnia 26.11.2018, 17:28 · Zgłoś
Wreszcie ktoś napisał po ludzku
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 26.11.2018, 19:27 · Zgłoś
To nie są strefy jedynie do podwożenia dzieci do szkoły, więc może "cześć i jedź".
Odpowiedz
4
@ Do Abnegat
dnia 26.11.2018, 14:56 · Zgłoś
Ciężko jest udowodnić tym jełopom i konusom że do zaparkowania między samochodami wystarczy, przestrzeń o jeden metr dłuższa od długości samochodu
Odpowiedz
2
@ zeniu
dnia 26.11.2018, 10:51 · Zgłoś
Co to za potworek językowy "kiss and ride"?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 26.11.2018, 15:50 · Zgłoś
Poprosimy o polski odpowiednik.
Odpowiedz
0
@ Abnegacie
dnia 26.11.2018, 07:33 · Zgłoś
Ty Abnegacie żeby udowodnić swoje racje jesteś
zdolny wykazać, że parkować można nawet na drzewie.
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 26.11.2018, 03:36 · Zgłoś
Analiza dostępnych w sieci zdjęć dotyczących stref K&R wskazuje, że tego rodzaju przedsięwzięcia - to w zasadzie kwestia oznakowań poziomych i pionowych jezdni, bez istotnego naruszania jej nawierzchni lub pobocza. Tak więc, tłumaczenie tego zrujnowania otoczenia SP 4 i wycinki drzew koniecznością utworzenia strefy K&R - sprawia wrażenie mijania się z prawdą, bo też rzeczywiście chodzi tutaj o coś zupełnie innego.

Dotarłem otóż do dokumentacji projektowej tej inwestycji, która to dokumentacja jest dostępna tutaj (plik w formacie spakowanym *.zip):

http://www2.um.jaslo.pl/przetargi/SP4/

Po przeglądnięciu licznych dokumentów widać, że tak naprawdę, istotą tej inwestycji jest wymiana kabli i rurociągów doprowadzających media do szkoły, tj. instalacji:
- elektrycznej
- wodociągowej
- ciepłowniczej
- gazowej
- teletechnicznej.

natomiast stanowiska K&R są tylko pretekstem. W tej sytuacji, nie może dziwić wysokość kosztów inwestycji, przy tym zakresie robót nawet wydaje mi się jakby zaniżona - chyba, że nie obejmuje ona ewentualnych dotacji unijnych.

Dlaczego nie można było nazwać rzeczy po imieniu? Prawdopodobnie chodzi właśnie o wyłudzenie dotacji unijnych, które warunkuje hasełko "K&R", stąd też na każdym dokumencie jest szyld:

„BUDOWA PARKINGÓW KISS&RIDE PRZY BUDYNKACH OŚWIATOWYCH
BUDOWA PARKINGU PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W JAŚLE”

To dla tej fikcji wycięto drzewa, bo gdyby chodziło o same kable i rurociągi, to można by je przeprowadzić wykopem, poprowadzonym bez konieczności wycinania drzew.
Odpowiedz
-2
@ Hejka
dnia 25.11.2018, 20:12 · Zgłoś
Coś mi się wydaje że to ściema i chodzi o parking dla samochodów pracowników szkoły bo chcą je mieć na widoku z pokoju nauczycielskiego. Nie jeden z nauczycieli ma samochód który jest jego dorobkiem życia. :)
Odpowiedz
2
@ Abnegat
dnia 25.11.2018, 23:13 · Zgłoś
Poniżej przykład strefy K&R w Rybniku (przy dworcu PKP) - tylko 3 stanowiska, bez wycinania drzew czy nawet naruszania chodnika. Podobnie jest w innych miastach, gdzie tego rodzaju strefa składa się nawet z 2 stanowisk, gdyż tyle wystarczy dla spełnienia tego rodzaju funkcji.

Zakres prac ziemnych w przypadku SP 4 (po co taki głęboki i długi wykop, jak pod jakiś rurociąg?) wskazuje, że może chodzić również o parking dla nauczycieli i personelu administracyjnego szkoły, bez względu na to, jaki wiąże się z tym negatywny przekaz edukacyjny, ale kto by się tym przejmował. Tylko żal drzew, które w konfrontacji z samochodowym wygodnictwem muszą przegrywać.

https://www.rybnik.com.pl/images/galbig3/gallery/4145/images/DSC_0302-1467632188.JPG.JPG
Odpowiedz
7
@ Hejka
dnia 25.11.2018, 19:14 · Zgłoś
Przez 8 lat chodziłem do 4-ki z ulicy Krasińskiego i sobie chwale teraz dzieci trzeba pod drzwi wysadzić i wsadzić żeby bidulce nic sie nie stało i dać cmoka na dowiedzenia. I wyrośnie z Tego taki chłopiec w rurkach co nie może pracy znaleźć bo Mamusia trzyma mówiła że to nie dla Ciebie synku. :)
Odpowiedz
2
@ do Abnegat
dnia 25.11.2018, 16:39 · Zgłoś
"Estetyka" to odczucie subiektywne i nie może być chronione prawnie.
Co do "powagi" tego miejsca to bez objaśnienia maluczkim się Abnegacie
nie obejdzie.
Odpowiedz
-3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.11.2018, 16:53 · Zgłoś
Wyjaśniaj, wyjaśniaj - jaka jest Twoja definicja...???
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 25.11.2018, 15:53 · Zgłoś
Ta sprawa pobudza do różnych niewesołych refleksji, bo tak się składa, że dawno temu sam uczęszczałem do tej szkoły, zaraz po jej wybudowaniu.

W mojej klasie byli uczniowie z Gądek i Żółkowa, ale nikt nawet nie wyobrażał sobie jakiegoś podwożenia, bo ludzie zwyczajnie nie mieli samochodów. Nie wiem, jak dzisiaj wygląda rejonizacja szkół podstawowych, czy podobnie jak wówczas, ale pojawia się wątpliwość, czy rzeczywiście analizowano skalę potrzeb w zakresie podwożenia dzieci samochodami?

Mogę zrozumieć potrzebę ewentualnego podwożenia dzieci z pierwszych klas podstawówki, ale przecież szkoła ma 8 klas i czy rzeczywiście trzeba podwozić do szkoły 14-15 letnich drągali, którzy niejednokrotnie mają 1,8 m wzrostu (dla nich też "kiss"?), żeby się dziecina nie zagubiła lub nie przemęczyła przejściem tych kilkuset metrów?

Inna wątpliwość - jaki procent rodziców, będących przecież w wieku tzw. produkcyjnym, rozpoczyna pracę o godz. 8.00 lub jest na bezrobociu, aby móc podwieźć dziecko do szkoły o tej porze? A jeżeli nawet rodzic zaczyna później pracę, to tym samym później kończy i nie jest w stanie zabrać dziecka ze szkoły, bo przecież zajęcia nie trwają do godz. 16.00.

Kwestia może najważniejsza, jaką jest negatywny wzorzec edukacyjny omawianej sytuacji. Jeżeli na terenie szkoły pokazuje się uczniom, że można bezmyślnie pościnać drzewa, bo przeszkadzają w realizacji idiotycznego pomysłu, który, jeśli już ktoś się uparł, można było zrealizować bez tej ścinki - to całe wychowanie w duchu ekologii można sobie wsadzić w buty. A przecież, jakim pozytywnym wzorcem byłoby właśnie zrealizowanie inwestycji z pozostawieniem tych drzew! To w ogóle wygląda na jakąś nową modę, w stylu ścieżek rowerowych, przy czym idiotyzm tego rozwiązania potęguje fakt, że został on bezmyślnie zmałpowany z Australii, gdzie tego rodzaju rozwiązanie może być uzasadnione, z uwagi na niewielką gęstość zaludnienia i wynikające stąd duże odległości do szkół.

Na zakończenie - aspekt architektoniczny. Nie chciałbym wypowiadać się w tej sprawie w sposób autorytatywny, bo to sprawa subiektywna, ale uważam, że omawiana inwestycja - jeśli nawet nie narusza przepisów prawa budowlanego, to na pewno stanowi gwałt na estetyce i powadze tego miejsca.
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.11.2018, 16:45 · Zgłoś
Niestety coraz częściej państwowe i budżetowe instytucje powołane do tego, aby emanować powagą i estetyką tracą ją poprzez upolitycznienie, oraz dbanie wyłącznie o swoje interesy...
Odpowiedz
0
@ ksiądz Mateusz
dnia 25.11.2018, 18:09 · Zgłoś
Ja to zawsze powtarzałem polski samorząd to patologia.
Odpowiedz
0
@ Abnegacie
dnia 25.11.2018, 21:12 · Zgłoś
Dzięki za ten wpis,może przemówi do rozsądku tym,którzy bezmyślnie niszczą Jasło,umiłowanie ojczystego krajobrazu i Nas.
Odpowiedz
1
@ Max Szyderko
dnia 25.11.2018, 11:40 · Zgłoś
Hmmm, zwykle inwestycje przyszkolne to robiło się na wakacjach...
Odpowiedz
2
@ ciekawy
dnia 25.11.2018, 10:14 · Zgłoś
kiss and ride - kurcze, troche dwuznaczne jak dla mnie , szczegolnie koło podstawówki
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 25.11.2018, 10:19 · Zgłoś
To jest pomysł australijski, bez dwuznaczności https://www.service.nsw.gov.au/transaction/kiss-and-ride-zones
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 25.11.2018, 17:39 · Zgłoś
Warto może dodać do tej informacji parę szczegółów w sprawie zasad obowiązujących w tych strefach tamże:

- strefy "kiss and ride" funkcjonują na zasadzie stref z zakazem parkowania (w Polsce sprawa stref K&R jeszcze nie jest uregulowana w Prawie o ruchu drogowym);

- czas postoju dla wysiadania lub wsiadania dziecka nie może przekraczać 2 min. (wymienione w artykule pół minuty jest nierealne);

- między parkującymi pojazdami powinien być zachowany odstęp 3 m (jeżeli pojazdy będą zatrzymywać się tak ciasno, jak na parkingach, to dojdzie do zarysowań drzwi i karoserii, tym bardziej, że otwierania drzwi będą dokonywać dzieci).
Odpowiedz
1
@ Kuki
dnia 25.11.2018, 05:23 · Zgłoś
Dla blokowczow parking na codzień
Odpowiedz
2
@ on
dnia 25.11.2018, 02:18 · Zgłoś
Bardzo dobre rozwiązanie. Trzeba tylko pilnować aby nie stalo się obo kolejnym parkingiem na kilka godzin.
Odpowiedz
11
@ Love
dnia 24.11.2018, 19:42 · Zgłoś
Najlepsze kiss and ride jest na górce Gorajowickiej.
Odpowiedz
1
@ Cmok
dnia 24.11.2018, 21:57 · Zgłoś
Zależy,jak długo trwać będzie to cmokanie,bo spadanie pod spływem emocji,może być niebezpieczne.
Odpowiedz
6
@ Black Friday
dnia 24.11.2018, 19:16 · Zgłoś
Wczora z wieczora (wiadome corny piątek) byłem w kilku sklepach, przerażenie jak młode dziewczyny są upasione i do tego wcisniete o 3 numery za małe legginsy, pupy jak łopołki. lata 80, 70, 60 dziewczyny smukłe, wyrażnie zaznaczona talia, cienkie uda, zgrabne pupy, co to się podziało a no to, dziecię tera trza przywieź odwieź, jedzą tyle co dawniej chłop robotnik na budowie
Odpowiedz
2
@ .,
dnia 24.11.2018, 20:54 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ A wszystko to..
dnia 24.11.2018, 22:02 · Zgłoś
Bo jedzą kurczaki na hormonach,fryty i inne gotowce.Pora zbadać jakość żywności.
Odpowiedz
0
@ j
dnia 24.11.2018, 18:07 · Zgłoś
z innej beczki czy po wybudowaniu zatoczki pojawia sie patrole i beda sprawdzac przestrzeganie przepisow.probowalem niedawno przejechac rano ta droga odradzam
Odpowiedz
8
@ Janusz
dnia 24.11.2018, 17:56 · Zgłoś
"kiss and ride" - nie ma odpowiedników w ojczystym języku?
Odpowiedz
-2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.11.2018, 16:23 · Zgłoś
Januszu - Usłyszałeś głos wyroczni mającej ambicje wyszkolić wszystkich co najmniej do poziomu Dr. z Juniwersyteu IIIw.
Ta Pani chyba to lubi "cmoknąć i spadać"...???
Odpowiedz
1
@ Virion
dnia 26.11.2018, 07:16 · Zgłoś
A kompleksy rosną, rosną, rosną...
Odpowiedz
17
@ .,
dnia 24.11.2018, 15:56 · Zgłoś
teraz ludziom w d..sie poprzewracalo.Dawniej człowiek na nogach hcodizł, był zdrowy, kondycja, wszystko a teraz ledwo co dyszy jeden z drugim, upasione, serce nie pracuje, zero wysilku, zero brudu, potu, delikatne wszystko a potem sie dziwia że chore.
do roboty a nie do autka i d..e wozic tłustą w cieple.
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 24.11.2018, 13:19 · Zgłoś
Bardzo się komuś nie spodobał komentarz @Tic-Tac, dotyczący wyrzynania zdrowego drzewostanu w Jaśle. Czyżby jakiegoś urzędnika zabolała prawda?
Odpowiedz
4
@ Smutne
dnia 24.11.2018, 21:51 · Zgłoś
Więcej komentarzy zniknęło,a szkoda.Więc powtórzę:starych drzew się nie wycina,przyroda sprzyja człowiekowi,a ludzie sami ściągają na siebie kataklizmy.Nie macie pojęcia jak za granicą dbają o drzewa w mieście.Stoją wyschnięte kikuty w centrum miasta,ale to piękne i w swoisty sposób jest naturalnym pomnikiem.Czas pokaże,jak ścięte drzewa podziękują swym katom-zwłaszcza wierzba.
Odpowiedz
3
@ YOZEF
dnia 24.11.2018, 04:35 · Zgłoś
plakac sie chce co z tym jaslem czynia ,przeciez to nie zda egzaminu ,ma byc budowany most na wisloce wiec wicentego pola bedzie inna droga ,kolo 4 powinien powstac ekran albo zmiana kierunku ruchu ,,,ale to wy ich zescie wybrali ja tez
Odpowiedz
3
@ ???
dnia 25.11.2018, 18:20 · Zgłoś
Ten most to jedna wielka niewiadoma.
Tyle lat słyszy się o jego budowie,że tylko
chyba bardzo naiwni wierzą jeszcze,że powstanie.
A jeszcze teraz jak inicjator budowy nie dostał się
do korytka...oj słabo to wygląda.
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 23.11.2018, 22:20 · Zgłoś
czas pokaże czy wu. . pola przed 8 rano da sie przejechać.
Odpowiedz
1
@ szyszka
dnia 23.11.2018, 22:01 · Zgłoś
Ale te drzewa posadzone zostały za komuny, to trzeba je wyciąć w pień zgodnie z wytycznymi Jarosława!!!
Odpowiedz
9
@ Do szyszka
dnia 24.11.2018, 08:32 · Zgłoś
My w Jaśle mamy Ryszarda i panią od wręczania dyplomów a nie Jarosława . Ludzi Jarosława nie ma i teraz nie ma na kogo zwalić winy
Odpowiedz
-2
@ Motor city
dnia 23.11.2018, 21:57 · Zgłoś
Dobra rzecz, tylko czy zatoczka będzie dwukierunkowa, czy jednokierunkowa ?
Odpowiedz
2
@ .,
dnia 24.11.2018, 15:57 · Zgłoś
bedzie kostka brukowa prosto do sekretariatu
Odpowiedz
8
@ drzewko
dnia 23.11.2018, 21:41 · Zgłoś
Dziwię się ze taki nauczyciel wielki nasz obrońca przyrody P.Polak nie sprzeciwil sie wycince drzew.Teraz to moze dac przyklad iwytlumaczyc uczniom dlaczego sadzimy drzewa i jak szanować mamy przyrodę.To dobry przyklad.Szkoda drzew.
Odpowiedz
9
@ Do drzewko
dnia 23.11.2018, 21:54 · Zgłoś
A dlaczego cię to dziwi? Przecież jest radnym
Odpowiedz
7
@ .,
dnia 24.11.2018, 17:40 · Zgłoś
to mało jeszcze wiesz o życiu skoro nie wiesz że jeżeli ktos raz wejdzie do polityki to musi zachowywac sie tak jak ...przy korycie
Odpowiedz
-2
@ keller
dnia 23.11.2018, 19:13 · Zgłoś
jacy wy biedni jesteście,biedni i zawistni,lenie i nieudaczniki,zniszczyć,opluć,wyśmiać. Nic nie pasuje,droga ,zatoka itd. lepiej jest teraz ? 40-letnie ogrodzenie i ciasnota koło szkoły.
Odpowiedz
11
@ Do elyt jasielskich
dnia 23.11.2018, 19:11 · Zgłoś
Dziękujemy za kolejny cudowny pomysł, wyciąć drzewa,które były starsze od was to w naszym mieście standart.Co tam inwestycje,drogi,rozwój. Najważniejsze to pomniki,wycinka drzew i dni wina No o hala sportow walki , tor BMX i teraz tor do narciarstwa .
Odpowiedz
12
@ hao
dnia 23.11.2018, 18:53 · Zgłoś
Wierzba, która tam stała to była niemal wizytówka tej części okolicy i osiedla. Piękne, stare drzewo - zdrowe drewno bez żadnych szkodników (po ścięciu drewno jak z podręcznika). Gdyby ktoś tylko chciał, zatoczka mogłaby być spokojnie wybudowana naookoła drzewa. No ale widocznie komuś przeszkadzało. Żal...
Odpowiedz
6
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 19:02 · Zgłoś
To z pewnością zasługa najbardziej reprezentatywnego radnego w mieście, dba "o swój warsztat pracy" - taki fundusz to nie na zatoczkę, a zatokę - Dar Pomorza tam zacumuje - wykopy się pogłębi...
Odpowiedz
-1
@ Ale jaja
dnia 23.11.2018, 18:41 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-1
@ Ale jaja
dnia 23.11.2018, 21:17 · Zgłoś
Sam jesteś obraźliwy
Odpowiedz
-9
@ Znający temat
dnia 23.11.2018, 18:35 · Zgłoś
Drzewa się sadzi po to,że jak urosną, albo rosną w miejscu niepotrzebnym to się je wycina. Sadzi się nowe (najlepiej iglaste bo nie trzeba grabić liści), które sobie będą rosły, nie rozumiem za czym płacz a kazdy sobie może sobie kupić i posadzić drzewo a później sobie wyciąć !
Odpowiedz
2
@ Lament
dnia 25.11.2018, 00:21 · Zgłoś
Wytną drzewa,wytną ludzi,chory świat.Ile lat potrzeba,by wyrosły nowe drzewa.Za 10 lat nie będzie nas..Jednak komuniści umieli dbać o zdrowie i piękno Jasła.Dziś bezduszni niszczą bezcenne pamiątki przyrody.
Odpowiedz
4
@ ksiądz Mateusz
dnia 25.11.2018, 18:02 · Zgłoś
Oczywiście wytnijmy wszystkie drzewa wszystko zabetonujmy bo współczesne dzieci nie są w stanie przejść kilkaset metrów do szkoły, to dla nich wysiłek przekraczający ich możliwości fizyczne.
Odpowiedz
4
@ Do Księdza Mateusza
dnia 25.11.2018, 20:56 · Zgłoś
Prawda,dzieci ze wsi chodzą do szkoły w uciążliwych warunkach,pomagają w pracach polowych i nie narzekają,może przykro im tylko,gdy podwożone w miastach rówieśnicy naśmiewają się,czując się lepszymi.Dawniej obok szkół rosły lipy,kasztany,akacje/ludzie znali dobroczynność tych drzew i pozytywny wpływ na kondycję psychiczną uczniów/.W klasach rosły pelargonie/odkażają powietrze/,paprotki/leczą/zielistki,które dostarczają tlen.Dziś pogoń za nowoczesnością,negowanie wszystkiego,co służy człowiekowi.
Odpowiedz
12
@ Do Chore Państwo
dnia 23.11.2018, 18:28 · Zgłoś
Skoro buduja zatoczke to po to żeby dzieci nie musiały iść sto czy dwieście metrów do szkoły bo by ich nóżki boleli, jak wiadomo do młodzieży świat należy, stary robi młody leży
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 18:32 · Zgłoś
Przy dużych opadach zatoka się wodą wypełni i zacumują tam statki...
Odpowiedz
8
@ KinuS
dnia 23.11.2018, 17:49 · Zgłoś
Cud że ta szkoła w ogóle funkcjonuje bo to co sie tam dzieje to tragedia i żadne "kiss and ride" nie zmieni tego co sie dzieje w środku tylko ze dzieci z blokow obok beda pod same drzwi odworzone przez rodziców.
Odpowiedz
3
@ do Chore Państwo
dnia 23.11.2018, 17:29 · Zgłoś
Czy tobie ktoś lub coś kiedykolwiek się spodobało ?
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 17:31 · Zgłoś
Tak rozsądek, ekonomia i przyszłościowe myślenie...
Odpowiedz
-10
@ jurciu
dnia 23.11.2018, 16:50 · Zgłoś
Do Jana zatoka to nie droga w lesie by jeżdzić między dzewami drogi i zatoki są do ruchu kołowego jak chcerz pod drzewo to do lasu lub nad rzekę
Odpowiedz
12
@ Do jurciu
dnia 23.11.2018, 18:17 · Zgłoś
O jaki nowoczesny się znalazł.Oby juruś nie biegał do lasu,aby ratować zdrowie.Wszędzie chronią drzewa w miastach,tylko Jasło-betonowe miasto.
Odpowiedz
12
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 16:41 · Zgłoś
Rada pedagogiczna będzie mieć darmowe miejsce do parkowania przecież nie gorsi od pracowników UM, czy starostwa - natomiast "włodarze" podniosą ceny wody, ścieków , czy śmieci i wyjdą na swoje z nawiązką a i wdzięczność wykonawców takich inwestycji pozostanie ogromna gdzie tyle za takie cuś zarobią ...
Odpowiedz
5
@ Bolec
dnia 23.11.2018, 16:48 · Zgłoś
Tylko w Jaśle
Odpowiedz
4
@ Virion
dnia 23.11.2018, 17:32 · Zgłoś
To nie będzie parking, człowieku. Przestań wreszcie marudzić. Co do drzew, jednakowoż, zgadzam się z tobą w 100%.
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 18:01 · Zgłoś
Jednak natręt, nie potrafisz "@ Virion "obojętnie przejść" obok kogoś kto ma inne zdanie od Twojego i niema ochoty na polemikę - a to w niektórych przypadkach może być niebezpieczne, jeżeli przerodzi się to u Ciebie w agresję zwłaszcza do tych, którzy nie będą mogli się obronić...
Twoje przytakiwanie jest mi zbędne, nie wiem też dlaczego tak zależy Ci na uciszeniu mojej opinii pokazującej sposób zarządzania miastem od innej strony...
A może to urażona ambicja nie do końca spełnionego budżetowca, reprezentanta miejskiego...???
Odpowiedz
1
@ Virion
dnia 23.11.2018, 18:06 · Zgłoś
Konkrety. Przestań bredzić, niespełniony ludu pracujący miast i wsi. W tej strefie NIE WOLNO parkować, więc po co głupio się czepiasz? Aha, "nie" z czasownikami piszemy osobno. No, ale to pewnie tylko w budżetówce.
Odpowiedz
-1
@ Kapitan Żbik
dnia 23.11.2018, 18:15 · Zgłoś
Widzę, że pani Ania wciąż w formie :)
Odpowiedz
-8
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 18:20 · Zgłoś
Praca dyplomowa z polonistyki wczuwasz się w rolę uczenia??? Wyceń najpierw swoje dokonania i efekty pracy...
Odpowiedz
3
@ Virion
dnia 23.11.2018, 20:23 · Zgłoś
Nie muszę, wystarczy mi wypłata, żeby widzieć, jak mnie doceniają. Lud pracujący miast i wsi nie musi znać także interpunkcji...
Odpowiedz
0
@ Virion
dnia 24.11.2018, 09:10 · Zgłoś
Co ty bredzisz, człowieku?
Odpowiedz
1
@ Virion
dnia 24.11.2018, 13:43 · Zgłoś
Ja też pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.11.2018, 13:23 · Zgłoś
"Taaa... komuś po klęsce matki-partii odbiło całkiem"... - nadal się hołduje tzw prawa nabyte "czy się stoi, czy się leży karta nauczyciela się należy". Pomiędzy uczeniem, a nauczeniem - tez jest różnica??? - ale tego pewne środowiska nie dostrzegają, tak samo jak pomiędzy leczeniem, a wyleczeniem, obsługiwaniem, a obsłużeniem, załatwianiem spraw, a załatwieniem itd...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 25.11.2018, 13:36 · Zgłoś
A po co się pan wcina między wódkę a zakąskę? Czyżby nożyce się odezwały? Oczywiście, że jest różnica. Pana na przykład uczono, ale niestety nie nauczono.
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.11.2018, 15:58 · Zgłoś
A pani to już nie po jednej kolejce??? "Czy feniks powtał z popiołów, a może regeneracja hydry po ostrzu miecza"??? Oczywiście Panią nauczono o czym pisać pod danym wątkiem ???
Odpowiedz
1
@ Virion
dnia 26.11.2018, 07:13 · Zgłoś
Już wiem dlaczego tak"kochają" dragoness. Alergia na inteligencję. A lud pracujący miast i wsi kompleksy wobec mozgowcow ma olbrzymie.
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 26.11.2018, 14:22 · Zgłoś
@ Virion- olśniło cię - samo posiadanie mózgu nie wystarczy i "lud pracujący miast i wsi" musi o tym takich "mozgowcow, łącznie z tobą uświadamiać'...???
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 26.11.2018, 15:47 · Zgłoś
Panowie, pyskówka oraz chamskie sugestie świadczą o braku argumentów i utwierdzają w przekonaniu, że niektórym brak elementarnej kultury.
Odpowiedz
1
@ Bolec
dnia 23.11.2018, 16:28 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
46
@ Oj oj
dnia 23.11.2018, 16:26 · Zgłoś
340 tys??? Pewnie 150 tyś projekty i ekspertyzy oczywiście zaprzyjaznionych
biur projektowych...kiedy sie za ten wałek weźmie NIK?
Za taką kasę to sie dom jednorodzinny buduje a nie zatoczke na dwa suv-y dla milf-ówek
Odpowiedz
5
@ Jozin z Bazin
dnia 24.11.2018, 19:44 · Zgłoś
Żałosne Jasło ciągnie do tak głębokiego dna, że przed następnym wyborami będzie trzeba napisać na nowo definicje słowa dno
Odpowiedz
25
@ Jan
dnia 23.11.2018, 16:23 · Zgłoś
Drzewa nikomu nie przeszkadzały!No ale była okazja to wyniszczyli!Można było to ładnie skomponować z drzewami ale nie,najlepiej wyrżnąć!!!Wandale!
Odpowiedz
8
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 17:13 · Zgłoś
Zielone płuca i drzewa są niepotrzebne w mieście - przecież promują tu na portalu urządzenia służące oczyszczaniu powietrza [do filtrowania pyłów i CO2] - coś za coś, sprzedaż musi iść….
Dla nich lepszy i tańszy w utrzymaniu jest beton , bruk, czy asfalt - nie trzeba kosić trawy, sprzątać liści i ptasich odchodów...
Odpowiedz
12
@ Do Jan
dnia 23.11.2018, 18:09 · Zgłoś
Racja,szkoda drzew,ale to się zemści,starych drzew nie wycina się,lecz dziękuje,że rosną i sprzyjają ludziom.Płakać się chce,co z tym Jasłem czynią.
Odpowiedz
22
@ Virion
dnia 23.11.2018, 18:10 · Zgłoś
Starostwo się szykuje na przyszpitalny park. Chcą parkingu.
Odpowiedz
-9
@ ixi
dnia 23.11.2018, 20:56 · Zgłoś
Chodzi Ci o te stare pokrzywione wyschniete kikuty? Swoją drogą to bardzo odważny i ciekawy pomysł. Brawo za odwagę.
Odpowiedz
6
@ do Virion
dnia 23.11.2018, 22:17 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
5
@ ...
dnia 24.11.2018, 00:09 · Zgłoś
Jak to jest, że mieszkańców w powiecie ubywa wprost proporcjonalnie do miejsc na parkingu szpitalnym. Wystarczy skuteczniej leczyć ludzi, sfinansować profilaktyczne badania mieszkańców powiatu i będzie więcej miejsca na parkingu przy szpitalu. Nie trzeba będzie go rozbudowywać.
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 24.11.2018, 08:58 · Zgłoś
O starych pokrzywionych kikutach które tam ponoć stały od lat... Przecież można posadzić nowe drzewa w miejsce chorych i wyschnietych, więc po co ten żałosny lament!?
Odpowiedz
5
@ ixi
dnia 24.11.2018, 09:01 · Zgłoś
Co do parku przy szpitalu, zgadzam się z piszacymi wyżej że nie powinni Ga tknac. Jeśli już niech zrobią uliczki spacerowe i ławeczki. Parking może być gdzie indziej. Mogą zrobić dwupoziomowy, kopiac w dół. Od drzewostanu wokół szpitala wara!
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 24.11.2018, 09:15 · Zgłoś
Obawiam się, że nie będą się pytać. Swoja drogą, starostwo mogłoby się parkiem zająć, skoro tak im zależy na szpitalu. Alejki, ławeczki, aż się prosi.
Odpowiedz
2
@ keller
dnia 25.11.2018, 09:59 · Zgłoś
a w Krośnie przy szpitalu jest park,czy raczej parking.
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 25.11.2018, 14:58 · Zgłoś
Sam jestes kikut
Odpowiedz
9
@ LUIS
dnia 23.11.2018, 16:00 · Zgłoś
Zobaczymy jak to będzie funkcjonować ?
Odpowiedz
10
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 23.11.2018, 17:28 · Zgłoś
Zrobią sobie jeszcze system monitoringu za kolejne 300tysi i posadzą strażnika aby pilnował czy rodzic nie parkuje dłużej niż 30 sek a za przekroczenie każdej sek z taryfikatora mandacik...i maszynka do pieniędzy gotowa - "marchewka i kij"...
Odpowiedz
9
@ Tic-Tac
dnia 24.11.2018, 10:52 · Zgłoś
Należy zauważyć, że na każdą wycinkę drzew trzeba uzyskać zezwolenie.I tutaj jest podział. Chłop wytnie na swojej działce drzewo i liczne kontrole i opłaty karne.Natomiast,gdy hurtem wycina sie zdrowe,piękne świerki wokoło klasztoru op.franciszkanów, cisza ,spokój.Nie ważne, ze były one posadzone wraz z oddaniem obiektu.Nie ważne, ze ich rebakami scieto na sieczke.a nie wykorzystano na materiały dachowe.Nie ważne, że przeżyły one wielu zmiennikow,a obecnemu przeszkadzały. Podobna sytuacja z hurtową wycinka dorodnych iglaków wokół Starego Dworu.I jak zJasielska Spółdzielnia Mieszkaniowa zagospodarowala teren.Wybrukowala i przekazała na uliczny komis samochodowy.Podobnie powycinano drzewa wokół Zespołu Szkół Techn.,w tym stare zdrowe wierzby placzace i zbiegu ulic Dworcowa-Staszica.Należy w każdym przypadku reagować na takie sytuacje,gdzie przez bezmyślność ginie w Jaśle wiele drzewostanów.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.11.2018, 10:56 · Zgłoś
Niestety, reakcje spotykają się z hejtem. Zarówno komentujących jak urzędników.
Odpowiedz
4
@ on
dnia 24.11.2018, 12:55 · Zgłoś
Co to znaczy "reakcje spotykaja sie z hejtem"? Jakie reakcje, a moze decyzja? Pisz ze zrozumieniem, tego chyba uczysz dzieci?
Odpowiedz
1
@ Walec
dnia 25.11.2018, 19:59 · Zgłoś
Ta cała 4 ka przypomina Rusko bunkier żadne pudrowanie tu nie pomoże.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 26.11.2018, 15:46 · Zgłoś
@on
Uprzejmie proszę o dokładne przeczytanie komentarza @Tic-Tac i mojej odpowiedzi, zamiast się kompromitować czepialstwem.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657