Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Tysiące wiernych wzięło udział w procesji Bożego Ciała

94

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa ma wyjątkowe znaczenie dla wszystkich katolików. W tym szczególnym dniu ulicami polskich miast i wsi przechodzą procesje z Najświętszym Sakramentem.

<FOTORELACJA>

 

W Polsce Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa obchodzimy w czwartek po uroczystości Trójcy Świętej. Tradycja Bożego Ciała sięga XIII wieku. To wówczas, augustianka Julianna z Cornillon miała doświadczyć szczególnych widzeń. Uznano je za przyczynek do ustanowienia święta, które miało stanowić uczczenie Ciała i Krwi Chrystusa. Do kalendarza liturgicznego święto Bożego Ciała weszło w 1264 r. z za sprawą papieża Urbana IV.

Święto Bożego Ciała ma olbrzymie znaczenie dla całego Kościoła. Katolicy wierzą,
że Chrystus pod eucharystycznymi postaciami Chleba i Wina staje się rzeczywiście obecny wśród wiernych. Symboliczne znaczenie w tym względzie mają procesje z Najświętszym Sakramentem, które zatrzymują się przy czterech ołtarzach. Ołtarze te z kolei symbolizują miejsce obecności Boga wśród ludzi.

Jasielską uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa zainaugurowała Msza święta koncelebrowana na placu przy kościele farnym, której przewodniczył Ks. Bp Edward Białogłowski. Procesja przebiegała ulicami: Rynek, Kościuszki, Kołłątaja kończąc się przy kościele OO. Franciszkanów. Wzięło w niej udział kilka tysięcy wiernych. Dziewczynki tradycyjnie sypały kwiaty, chłopcy zaś dzwonili dzwonkami.

red.

Reklama

Komentarze: 94

Dodaj komentarz Widok:
0
@ lolek
dnia 19.06.2017, 21:35 · Zgłoś
jakie tysiace proboszcz w nowym saczu ubolewa ze tak malo ludzi ale chyba to normalne ze ludzie sie odwracaja od [...] ja wierze w BOGA nie potrzebny mi koscol modle sie w domu a nie zasilam konta tym [...]
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 19.06.2017, 04:30 · Zgłoś
Bożego Ciała nie ustanowił ani Jezus, ani ewangelie, tylko czysto ziemska władza, jaką sprawowali i sprawują papieże, dopiero w XIII w. Czy wiesz, że papa "bongiorno" w tym roku przesunął obchody tego święta w Rzymie z czwartku na niedzielę - i co, nic się nie stało? Za rok czy kilka lat w ogóle może znieść to święto, jako nie odpowiadające aktualnej, judeochrześcijańskiej wykładni. Dlatego nie mogę zrozumieć przywiązywania tak silnej wiary religijnej do święta, ustanowionego przez władze kościelne i nie mającego odniesienia ewangelicznego. Można je traktować tylko w kategorii tradycji i folkloru religijnego, a nie w kategorii prawd wiary.

Natomiast coś mi w tej wypowiedzi nie pasuje - mianowicie nick TAO, nawiązujący do filozofii chińskiej. Czy można to jakoś pogodzić z egzaltacją religią katolicką? A może ta egzaltacja taka nie do końca autentyczna?
Odpowiedz
9
@ TAO
dnia 17.06.2017, 23:48 · Zgłoś
Muszę przyznać - wielka manifestacja Wiary. Gratuluje Uczestnikom.
Piszę ten post przebywajac na urlopie za granicą, gdzie tutaj katolicy nie mają mozliwości zorganizowania takiej manifestacji, musza iśc do pracy.
Czytajac wczesniejsze wpisy zaskoczyła mnie tak ujadliwa wypowiedż wielu, którzy ośmielaja sie wnikać w sumienia ludzi i ich oceniać - ośmieszać.
Odpowiedzią na ich postepowanie jest treść ewangelii wg, Św. Jana rozd.8 wers 42-47.
Moim motorem zycia jest psalm 23 i psalm 51. Wiem co zdobyłem , nikt mi tego nie odbierze - ewangelia wg. Św. Mateusza rozdz. 6 wers 19-21.
Doswiadczyłem bliskoci Boga właśnie w kosciele Fara w Jasle i potem wiele łask spłyneło na moją rodzinę. Żona uratowana z nieuleczalnej choroby i ja doznałem uzdrowienia. W małzeństwie córki przyszło na swiat oczekiwane dziecko, podczas gdy lekarze przez wiele lat diagnozowali ze to niemozliwe i podawali jedyne rozwiazanie - inwitro i wiele , wiele innych łask nas dotkneły.
Warunkiem tych łask jest zrozumienie ewangelii wg Św. Jana rozdz. 15 wers 5-7.
Moja postawa względem przeciwników wiary- polecam ich w codziennej modlitwie ewangelia wg. Sw. Mateusza rozdz. 5 wers 43-48.
Życzę wszyskim czytającym doznania łaski wiary.
T.
Odpowiedz
0
@ itsMe
dnia 22.06.2017, 06:44 · Zgłoś
Dziękuję za ten komentarz :)
Pozdrawiam, życzę wszystkiego dobrego.
Odpowiedz
6
@ kasia
dnia 17.06.2017, 22:34 · Zgłoś
Nasze obrzędy są niezwykle malownicze,przykład Bożego Ciała, MB Zielnej a nawet niby smutne ale jakże kolorowe Święto Zmarłych. Płoną znicze, kwiaty ubarwiają groby. A dla porównania żydzi na swoje groby kładą sterty kamieni. Wolę nasze rytuały.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 18.06.2017, 23:54 · Zgłoś
Może tutaj jest źródło tego słynnego powiedzenia, że Polska to ..., ... i kamieni kupa. Autor tego powiedzenia ma coś taki garbaty nos, pomimo bardzo polskiego nazwiska.
Odpowiedz
0
@ kasia
dnia 19.06.2017, 14:16 · Zgłoś
Garbatonosa frakcja wiele robiła, żeby z Polski została kamieni kupa, ale jakoś tak im coś ostatnio nie wychodzi. Chociaż uczciwie mówiąc i w tej nacji są ludzie uczciwi, jak w każdej zresztą.
Odpowiedz
0
@ Śmieszne
dnia 19.06.2017, 19:46 · Zgłoś
..ale coś w tym jest i możecie się nabijać-zbliżają się Dni Jasła i na kramach kupcie kamyczek z wizerunkiem Żydka,albo obrazek w chińskim sklepiku.Nagle pieniądze będą napływać przez splot różnych sytuacji i farta.
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 19.06.2017, 22:44 · Zgłoś
Akurat oni potrafią zarabiać pieniądze chociaż nie są mądrzejsi od przeciętnego Polaka czy Czecha. Tajemnica tkwi w ich solidarności. Żyd kupuje u Żyda, jeden drugiego wspiera, w dużych korporacjach jak jeden dostanie pracę zaraz ściąga pobratymców. Tego moglibyśmy się od nich uczyć.
Odpowiedz
0
@ Do Kasi
dnia 19.06.2017, 23:26 · Zgłoś
Na cmentarzu w Warzycach widziałam kamyczek na grobie,chciałam zdjąć,sądząc że ktoś rzucił,ale już wiem,że to symbol pamięci.U nas przesadzają z tymi pomnikami,kwiatami na pokaz.
Odpowiedz
0
@ Do Kasi
dnia 19.06.2017, 23:32 · Zgłoś
Wiele można się od Nich nauczyć,przede wszystkim poszanowania pieniądza i umiejętności zarządzania nim.Polak jak ma to hulaj dusza piekła nie ma.Masz rację Kasiu.
Odpowiedz
0
@ kasia
dnia 20.06.2017, 00:07 · Zgłoś
Każdy czci groby jak chce i każdy sposób jest dobry. Ale ja nie o tym. Nie jesteśmy od Żydów gorsi w niczym. Jesteśmy bardziej od nich pracowici, nie mniej inteligentni a co do solidarności narodowej też z tym nie jest źle. To inni nam wmawiają jacy jesteśmy źli. Tak nie jest. To my mamy najwięcej zasług w ratowaniu Żydów w czasie wojny. Sami żydzi mówią, że jakby odwrócić sytuację i to oni nas mieliby z narażeniem życia ratować to ani jeden Polak by wojny nie przeżył.
Odpowiedz
0
@ Do Kasi
dnia 20.06.2017, 06:39 · Zgłoś
Masz rację,mamy zakorzenione tradycje,za granicą słyniemy z pracowitości i odwagi,a ile zasług i bohaterskich postaw w zawieruchach wojennych.Polacy słynni na całym Świecie-trzymajmy się w zgodnej jedności.
Odpowiedz
-5
@ rafał
dnia 17.06.2017, 12:14 · Zgłoś
Zdjęcia niczym z RIO DE JANEIRO (tam gdzie bieda i zabobony ) kościelne [...] mają się bardzo dobrze
Odpowiedz
8
@ Jan
dnia 16.06.2017, 09:28 · Zgłoś
polonia semper fidelis
którz jak bóg!
Odpowiedz
-14
@ dragoness
dnia 16.06.2017, 09:32 · Zgłoś
Miarą patriotyzmu jest szacunek dla języka ojczystego, miedzy innymi. Zamiast koszulki z husarzem radzę zakupić slownik ortograficzny.
Odpowiedz
21
@ do dragoness
dnia 16.06.2017, 09:51 · Zgłoś
Bzdury pleciesz!. Czy miarą patriotyzmu Austriaków jest szacunek do j. niemieckiego, a Brazylijczyków do portugalskiego? [...] w pałę polonistko za piątkę. Wielu polskich patriotów znało słabo lub w ogóle j. polski
Odpowiedz
-17
@ :)
dnia 16.06.2017, 09:59 · Zgłoś
dragoness dobrze gada, ale w Polsce nadal panuje [...]...
Odpowiedz
12
@ Ryba
dnia 16.06.2017, 13:17 · Zgłoś
"To, co odróżnia Austriaka od Niemca to wspólny język" :-)
Odpowiedz
-16
@ dragoness
dnia 17.06.2017, 10:37 · Zgłoś
Jakieś nawiska tych patriotów? Oni też pisali "Polonia" z małej litery? Nie mówiąc o "Bóg"?
Odpowiedz
15
@ Obawa
dnia 17.06.2017, 18:55 · Zgłoś
Lękamy się uchodźców,terrorystów,a Swoich trzeba się bać.Jak trwoga,to do Boga.
Odpowiedz
-2
@ Lew
dnia 20.06.2017, 23:20 · Zgłoś
[...] roku.. ba, nawet dekady..."Miarą patriotyzmu jest szacunek dla języka ojczystego" ręce opadają, chyba [...] szympans to wymyślił, bo zdrowego człowieka o taką głupotę bum nie podejrzewał...
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 21.06.2017, 15:25 · Zgłoś
A jakiś merytoryczny argument, "król(ik)u zwierząt"? Wystarczy założyć według ciebie koszulkę z kotwicą i wybelkotać hasełko, robiąc trzy błędy w czerech słowach? A nie. Trzeba mieć jeszcze kibicowski szalik, bejsbolową pałę i głosować na PiS.
Odpowiedz
1
@ Olo
dnia 25.06.2017, 23:23 · Zgłoś
Argumentów to ty dostarczasz w każdych swoich fałszywych wypocinacch, trudno o drugą osobę z tak paskudnym charakterem
Odpowiedz
18
@ 50-latek
dnia 16.06.2017, 09:17 · Zgłoś
Piękna pokojowa manifestacja wiary ;-)
Odpowiedz
0
@ jasiu
dnia 19.06.2017, 07:45 · Zgłoś
Pokojową manifestacją wiary są dobre czyny w codziennym życiu,a nie pochody
Odpowiedz
-8
@ ja.
dnia 16.06.2017, 09:09 · Zgłoś
Do kosciola chodza juz same starsze osoby, mlodych rzadko kiedy mozna spotkac modlacych sie z wlasnej woli.
Odpowiedz
9
@ Maria
dnia 16.06.2017, 17:09 · Zgłoś
To nie jest całkiem prawda.jest mnóstwo młodzieży modlacej się i się i wierzacej.
Odpowiedz
8
@ jaaa
dnia 16.06.2017, 20:58 · Zgłoś
Na procesji było więcej młodych niż starszych... Dużo było rodziców z małymi dziećmi...
Odpowiedz
-2
@ normalny
dnia 16.06.2017, 08:18 · Zgłoś
[...] [...] [...] bo oni nie mają takiego widoku
Odpowiedz
-9
@ Marcin
dnia 16.06.2017, 06:51 · Zgłoś
Nie dość, że zablokowali całe miasto, to jeszcze śmieci po kostki.
Teraz księżą do mioteł i sprzątać ulice. Do roboty!!!
Odpowiedz
-5
@ dic8
dnia 17.06.2017, 13:04 · Zgłoś
A czemu minusy dostaje?Ma racje nabrudzili niechaj sprzataja
Odpowiedz
2
@ Do Golk
dnia 15.06.2017, 23:30 · Zgłoś
Proszę Księdza o wyjaśnienie:znalazłem wyrzuconą na śmietnik 50cm figurkę Jezusa(gipsowy odlew),ale Jezus idzie z laską(kij)lewą dłoń trzyma na [...],na której widnieje medalion z męskim wizerunkiem,a na kremowej szacie zwisa żółto-czarna szarfa.Jezus jest śliczny,lecz smutny-mam Go w domu.
Odpowiedz
2
@ Golk
dnia 15.06.2017, 23:20 · Zgłoś
Jezzus jak wierzymy jest i z Ciała i Ducha, naprawdę tu dogmat jest niepodlegający dyskusji, i nie tylko Jezus bo jak wierzą Chrześcijanie również Matka Boska została wzięta do nieba z Ciałem a nie tylko dusza, jak wirzymy my i żydzi Eliasz też został zabrany do nieba z Ciałem. Niebo czy piekło to nie żadna wizualizacja tylko wymiar, a tu wchodzi filozofia i fizyka. Wiesz jaka jest podstawowa różnica między chrześcijanami a żydami i muzułmanami razem? U nich Bóg jest całkiem oddzielnym bytem u nas przez komunie Bóg jest w każdym z nas , tzn jest wtedy gdy nam dobrze i źle ( niemieszac w to grzechu, on oddziela od komuni). Kościoł wierzy że wszyscy przez to jesteśmy połączeni ze sobą jesteśmy oddzielnymi owocami ale ciągle owocami tego samego jednego winnego krzewu, kościół to spójnia, Duch Sw jest Duchem wspulnoty. Chrystus jest głową a my chłonkami jednego ciała. Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, tyle na temat doświadczeń nda czy jak tam to ma być. A Chrystus powiedział nie zostawię was sierotami. Pomyśl, bo błądzisz, My jester RAZEM z Bogiem, to jest to co Chrześcijan różni zasadniczo od innych.
Odpowiedz
4
@ Ryba
dnia 15.06.2017, 23:52 · Zgłoś
Każdy swoje chwali. Muzułmanie uważają za to na przykład, że Koran jako objawienie późniejsze jest tym ostatecznym i prawdziwym. Wszystko rzecz gustu i wiary. Ktoś odnajdzie się w islamie czy judaizmie, to znajdzie argumenty za swoim wyborem.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 16.06.2017, 04:28 · Zgłoś
Jeżeli niebo to inny wymiar (z czym się zgadzam), to przenieść do tego wymiaru może się tylko dusza, nie ciało, które jest przypisane do wymiaru rzeczywistości fizycznej. Chyba, że pod pojęciem "wzięcia do nieba" rozumiemy zabranie na pokład pojazdu UFO, czego też nie można wykluczyć w tych wszystkich historiach biblijnych.

Jestem również w stanie zgodzić się ze stwierdzeniem, że Bóg jest w nas (czyli jesteśmy jakby cząstką Boga) - tylko co ma z tym wspólnego komunia? Czy zanim nastało chrześcijaństwo i nie było komunii, nie było również Boga czy też nie byliśmy Jego cząstką?
Odpowiedz
1
@ Do [...]
dnia 16.06.2017, 06:36 · Zgłoś
Racja,lecz uważam,iż kto sobie zasłuży na tej krótkiej drodze ziemskiego życia,będzie żył wiecznie-to jest NIEBO.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 16.06.2017, 14:21 · Zgłoś
Ta zasada ma charakter uniwersalny, niezależnie od wyznania. Natomiast wątpię, czy drogą do nieba (cokolwiek pod tym pojęciem rozumieć) jest funkcjonowanie na poziomie niskich wibracji, związane z uwielbieniem wizerunku człowieka przybitego do krzyża oraz spożywaniem - choćby tylko symbolicznym - ciała i krwi. Siłom, które narzuciły tę religię, widać zależało na tym, abyśmy po śmierci nie trafili do nieba, a samo życie przeżywali jako koszmar.

Warto podkreślić, że zakaz spożywania krwi (jakiejkolwiek) jest zawarty w Starym Testamencie, Kpł 17.10-14, Biblia Tysiąclecia:

"10 Jeżeli kto z domu Izraela albo spośród przybyszów, którzy osiedlili się między nimi, będzie spożywał jakąkolwiek krew, zwrócę oblicze moje przeciwko temu człowiekowi spożywającemu krew i wyłączę go spośród jego ludu. 11 Bo życie ciała jest we krwi, a Ja dopuściłem ją dla was [tylko] na ołtarzu, aby dokonywała przebłagania za wasze życie, ponieważ krew jest przebłaganiem za życie. 12 Dlatego dałem nakaz Izraelitom: Nikt z was nie będzie spożywał krwi. Także i przybysz, który się osiedlił wśród was nie będzie spożywał krwi. 13 Jeżeli kto z Izraelitów albo z przybyszów, którzy się osiedlili między wami, upoluje zwierzynę jadalną, zwierzę lub ptaka, wypuści jego krew i przykryje ją ziemią. 14 Bo życie wszelkiego ciała jest we krwi jego - dlatego dałem nakaz synom Izraela: nie będziecie spożywać krwi żadnego ciała, bo życie wszelkiego ciała jest w jego krwi. Ktokolwiek by ją spożywał, zostanie wyłączony."

Widać tutaj wyraźną sprzeczność między Starym i Nowym Testamentem i nikogo to jakoś nie razi? A może w obu tych księgach chodzi o innego Boga?
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 15.06.2017, 20:43 · Zgłoś
Jak to jest właściwie z tym "spożywaniem ciała i krwi"? Logicznie biorąc, to powinna być tylko metafora, symbol, a jednak Krk (w odróżnieniu od protestantów) traktuje tę czynność całkiem dosłownie. Oznacza to, że msza św. katolicka jest czymś w rodzaju symbolicznego kanibalizmu. Ponadto, trudno zrozumieć, jak można pogodzić oddawanie najwyższego kultu fizycznym atrybutom egzystencji, jakimi są ciało i krew, z deklarowanym celem życia w wymiarze duchowym, jakim ma być zbawienie? Ale czy ktoś z tych tysięcy "owieczek" zastanawia się nad tego rodzaju wątpliwościami?
Odpowiedz
2
@ Golk
dnia 15.06.2017, 21:49 · Zgłoś
A to była już taka [...] w pierwszych wiekach kościoła która twierdziła że ciało jest tylko drogą i nie ważne w procesie zbawienia czytaj wieczności a ważny jest duch, bo dusza jest nieśmiertelna. Przypominam Kościół ją stanowczo potępił i skutecznie zwalczył, czemu? Bo sam Jezus Chrystus wyzerował Sadyceuszy twierdząc że Bóg jest Bogiem Abraham itd, jest Bogiem żywych, i przypominam. Wierzymy w zmartwychwstanie Ciała bo człowiek jest dualny tj dusza i ciało a z Bogiem w Komuni jest tym obrazem Boga w Trójcy Świętej. I komunia jest potrzebna naszemu ciału do zmartwychwstania do życia, bo jak wiemy Bóg nie umiera więc nasze ciało też nie umrze na wieczność a zmartwychwstanie. To jest dośc skomplikowane by to wytłumaczyć w jednym poście, szczególnie tym którzy z wiarą i teologią są tak sobie. Chrześcijanin wierzy że po skonczeniu świata, tego naszego, kosmicznego jak mówił ekscelencja Biskup człowiek będzie nowy na wiecznoś nie jako duch, ale taki jak teraz dusza i Cialo połączone z Bogiem w wiecznej komunii. Będzie taki jak Chrystus po przemienieniu na górze Tabor. Z Panem Bogiem
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 15.06.2017, 22:30 · Zgłoś
Z całym szacunkiem do osoby duchownej (jak domniemywam), ale czytając ten cokolwiek pokrętny wywód, przypomina mi się o przykazanie Jezusa, aby "mowa wasza była tak-tak, nie-nie" - czyżby Wielebny o tym zapomniał? Ponadto, coś nie tak z tym zmartwychwstaniem w ciele, chyba, że włączymy do rozważań kwestię reinkarnacji, która wcale nie była odrzucana w początkach chrześcijaństwa. Zmartwychwstanie w duchu - to rozumiem, tego doświadczy każdy człowiek, zaraz po śmierci, czego dowodzą doświadczenia tysięcy ludzi, którzy byli w stanie śmierci klinicznej (NDE).

Jeżeli Jezus też zmartwychwstał w ciele, czyli stał się znów żywym człowiekiem, to pojawia się logiczne pytanie - kiedy umarł ponownie? A jeśli wcale nie umarł, w takim razie powinien być widziany na planie fizycznym, nie tylko jako forma materializacji bytu duchowego.
Odpowiedz
4
@ czlowiek z lasu
dnia 15.06.2017, 23:09 · Zgłoś
Slowo Eucharystia oznacza krwawa ofiare. Krwawa ofiara Zbawiciela zastpapila starozytne, okrutne praktyki. Dala nadzieje i wskazala nam droge. Osobiste poswiecenie dla. Innych jest wlasnie ofiara. Wyciagnac mozna z tego nieskonczona liczbe.wnioskow i wskazowek. Mozna tez odrzucic i nie zastanawiac sie.nad tym. Kazdy ma prawo wyboru..
Odpowiedz
-1
@ Ryba
dnia 15.06.2017, 23:17 · Zgłoś
Gdyby kary śmierci w postaci ukrzyżowania nie było, to by zwyczajnie nie zawisł. Przyszedł nauczać, nie zawisnąć, ale nauka poszła w las i zawisł.
Odpowiedz
-28
@ dragoness
dnia 15.06.2017, 20:31 · Zgłoś
Tylko ile osób poszło tam z prawdziwej potrzeby serca, a ile rekreacyjnie, czy po to, aby sie pokazać? Kiedyś kwiatki sypały dziewczynki po pierwszej komunii, teraz miotają się w procesji mamusie z dziećmi w wózkach, ciskające kwiatkami gdzie popadnie. Komentuje się ciuchy sąsiadki, czy garnitur świagra. Dramat
Odpowiedz
17
@ Zmiana
dnia 15.06.2017, 20:49 · Zgłoś
Święto wielkie, ale dlaczego w czwartek. Przenieść na niedziele. Tak jak w tym roku w Watykanie. Przynajmniej [...] nauczycielstwo z ZNP, nie będzie miało wolnego.
Odpowiedz
-36
@ dragoness
dnia 15.06.2017, 20:52 · Zgłoś
Fakt. ZNP niech idzie do pracy. Jakie to szczęście, że ja nie należę do żadnych związków, partii, ani organizacji.
Odpowiedz
25
@ ?
dnia 15.06.2017, 21:49 · Zgłoś
I Ty wychowujesz młode pokolenie Polaków.
Odpowiedz
-10
@ Dramat
dnia 15.06.2017, 22:14 · Zgłoś
Najgorszy dramat,gdy czytałam komentarz osoby szczycącej się udziałem w uroczystościach w Miejscu Piastowym i życzącej nieobecnej osobie "gromu z jasnego nieba"-takie zakłamanie.
Odpowiedz
27
@ czlowiek z lasu
dnia 15.06.2017, 23:05 · Zgłoś
Pani Dragoness. To co Pani napisala, jest zdecydowanie ponizej Pani poziomu intelektualnego.
Odpowiedz
24
@ do@Dramat
dnia 16.06.2017, 05:47 · Zgłoś
I nie trafił jeszcze. Zapowiadają straszne burze.
Odpowiedz
22
@ do do@Dramat
dnia 16.06.2017, 06:14 · Zgłoś
Głupoty piszecie. To nie ma być grom burzowy, tylko z jasnego nieba !
Odpowiedz
21
@ Ostrzeżenie
dnia 16.06.2017, 06:27 · Zgłoś
Burze,ulewy,bo zło się panoszy..
Odpowiedz
-20
@ ketonal
dnia 16.06.2017, 09:14 · Zgłoś
Ale się zagotowało. Prawdę napisała!
Odpowiedz
-28
@ dragoness
dnia 16.06.2017, 09:30 · Zgłoś
@człowiek z lasu
Czasem z przykrością należy sie zniżyć do poziomu interlokutora.
Odpowiedz
5
@ Do do dramat
dnia 17.06.2017, 18:51 · Zgłoś
Bez obaw,Siostry Wizytki modlą się i burze nas omijają.
Odpowiedz
2
@ Do dragoness
dnia 21.06.2017, 22:12 · Zgłoś
Ale charakter masz [...].
Odpowiedz
-41
@ Pytanie do ekspertów
dnia 15.06.2017, 20:02 · Zgłoś
"Króluj nam Chryste zawsze i wszędzie" Jak królować może ktoś, kogo nie ma
Odpowiedz
37
@ Wiara
dnia 15.06.2017, 20:14 · Zgłoś
Nie widzisz,lecz wierzysz,to prawdziwa wiara.
Odpowiedz
-10
@ jasiu
dnia 15.06.2017, 21:11 · Zgłoś
Nie mniej jednak pasowałoby trochę użyć rozumu
Odpowiedz
7
@ czlowiek z lasu
dnia 15.06.2017, 23:04 · Zgłoś
Ok. Uzywamy rozumu Jasiu i wyjasniamy empirycznie jak powstal swiat, czlowiek, zwierzeta i rosliny. Wyjasnij mi na poczatek powstanie wszechswiata, tak by nie bylo to sprzeczne z.zasadami termodynamiki.
Odpowiedz
-7
@ Ryba
dnia 15.06.2017, 23:11 · Zgłoś
Wiara i niewiara to przekonania.
Odpowiedz
1
@ jasiu
dnia 17.06.2017, 10:51 · Zgłoś
O widzę,że liznąłeś trochę termodynamiki i wiesz co to jest entropia,energia oraz egzergia.Cieszy mnie to bardzo
Odpowiedz
3
@ dic8
dnia 17.06.2017, 12:57 · Zgłoś
Powietrza tez nie widzisz a nim odychasz
Odpowiedz
-4
@ aga
dnia 15.06.2017, 19:40 · Zgłoś
Chrzest 500
Ślub 500
Pogrzeb 500
Polska to kraj samych 500
Odpowiedz
36
@ Angel
dnia 15.06.2017, 19:55 · Zgłoś
Gdzie te 500 za chrzest ... ? Ja dalam księdzu 100zl to jeszcze odrazu zapisal mszę w intencji dziecka ... jak dasz 500 to przyjma ale dasz 50 to tez przyjmą... ... owszem sa księża rozni ale nie mow ze wszyscy...
Odpowiedz
29
@ Golka
dnia 15.06.2017, 20:02 · Zgłoś
Zgadzam się, ja też dałem 100 dwa razy za chrzest, i reakcja była ok, z ślub 200 tak samo organista 100, pogrzeb co łaska dalem 200, ale jest podobno w jednej parafi pod Jasłem proboszcz który za pogrzeby nie bierze. Przesadzacie z tymi cennikami.
Odpowiedz
22
@ Cytrynka
dnia 15.06.2017, 21:32 · Zgłoś
Pismo święte mówi że nie można służyć jednocześnie Bogu i mamonie.
Odpowiedz
5
@ neon
dnia 15.06.2017, 22:18 · Zgłoś
Trzeba dodać że te 500 to jest za godzinę a na drugie dziecko to jest 500 na miesiąc.
Odpowiedz
-24
@ szkapa
dnia 15.06.2017, 19:29 · Zgłoś
W Polsce wiara nie jesy [...] do piepszu tylko mamy
przeslo 1000lat wiary i cud nad wisla i wiele innych cudow
tagrze niedrwijcie sobie z kosciola;
a ci co wyjechali to same [...] mniej niz zero...
ja po polibudzie daje rade i mam kase 7000zl. co miesiac..ha.ha.ha...
Odpowiedz
4
@ dic8
dnia 17.06.2017, 12:50 · Zgłoś
Tak Po Politechnice a najnormalniej pisac nie umiesz.kłania sie 1 klasa szkoły podstawowej.np.kiedy pisze sie rz
Odpowiedz
56
@ ixi
dnia 15.06.2017, 19:14 · Zgłoś
Wspaniale. Na zachodzie europy Jezusa zastapili mamona, a Allah ich zabija co widac coraz czesciej. Kazdy powinien byc dumny z bycia Polakiem I Chrzescijaninem.
Odpowiedz
2
@ Ryba
dnia 15.06.2017, 23:09 · Zgłoś
Rydzyk jest z Torunia, nie Zachodu. To a propos mamony w miejsce Jezusa, który byłby dumny z postawy społeczeństw zachodnich w obliczu kryzysu uchodźczego.
Odpowiedz
-27
@ Dron
dnia 15.06.2017, 19:05 · Zgłoś
Kościół nie da o sobie zapomnieć
Odpowiedz
-36
@ xxxx
dnia 15.06.2017, 19:12 · Zgłoś
Nie da.Chodza pod oknami z glosnikami narzucajac ludziom swoja wiare a mowio o wolnej Polsce
Odpowiedz
5
@ do xxxx
dnia 15.06.2017, 21:19 · Zgłoś
dziwne, twoją babcię też widziałem pod tymi oknami i ona też ci przeszkadza?
Odpowiedz
33
@ jaaa
dnia 15.06.2017, 21:44 · Zgłoś
No jasne, lepsze jest to co dzieje się w Europie Zachodniej??? We Francji buntowali się i burzyli kościoły, w Niemczech katolik płaci najwyższe podatki.. Maja za to swoje bogactwo kulturowe i śmierć czyhającą za każdym rogiem..? Też tego chcecie w Polsce?? Bardzo łatwo media zmanipulowały społeczeństwo robiąc od kilku lat nagonkę na Kościół i księży..
Odpowiedz
-20
@ Ryba psuje sie od glowy
dnia 15.06.2017, 22:33 · Zgłoś
Po ilosci minusow widac poziom [...].
Odpowiedz
-9
@ Ryba psuje sie od glowy
dnia 15.06.2017, 22:35 · Zgłoś
Ja chcę, bo mna media prawicowe i rydzykowe nie moga
manipulowac.
Odpowiedz
29
@ Praca i Stanowiska
dnia 15.06.2017, 18:58 · Zgłoś
Z zdjęć wynika ze Jasło to takie miasto ludzi 50+ a młodzi wyjechali za pracą do znienawidzonej przez pis EU, bo tutaj każdy musiałby być córką leśniczego.
Odpowiedz
7
@ Torment
dnia 15.06.2017, 20:12 · Zgłoś
He he nie można dać plusika za komentarz, tylko minus wyskakuje.
Odpowiedz
0
@ ac
dnia 16.06.2017, 00:14 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
18
@ maruda
dnia 15.06.2017, 17:45 · Zgłoś
Szkoda tylko że nagłośnienie było fatalne, zwłaszcza przy ostatnim ołtarzu. Zresztą we wtorek w dniu św. Antoniego też było słabieńkie.
Odpowiedz
-30
@ jas
dnia 15.06.2017, 17:15 · Zgłoś
A ja dzisiaj byłem na rybach !!!
Odpowiedz
33
@ żona jasia
dnia 15.06.2017, 17:19 · Zgłoś
I dlatego znów na obiad mieliśmy samą kaszę:(
Odpowiedz
-2
@ Ryba sie psuje od glowy
dnia 15.06.2017, 22:21 · Zgłoś
Ryba- symbol chrzescijanstwa. Oj, chyba niedobrze.
Odpowiedz
30
@ świąteczny dzień
dnia 15.06.2017, 16:24 · Zgłoś
Jedno z największych i najstarszych świąt w kościele katolickim.
Odpowiedz
-115
@ xxxx
dnia 15.06.2017, 17:26 · Zgłoś
tylko miejscem do tego sa tereny koscielne a nie miasto
Odpowiedz
-14
@ xxxx
dnia 15.06.2017, 18:43 · Zgłoś
mozecie sobie minusowac prawdy i tak nie zagluszycie a tak swoja droga ciekawe ilu "katolikow"ze zdjec czytalo pismo swiete a ilu przyszlo tylko dlatego ze tak wypada i zeby sasiedzi nie gadali ze ich nie bylo
Odpowiedz
-32
@ do xxxx
dnia 15.06.2017, 21:25 · Zgłoś
sąsiedzi gadają tylko na wsi, w mieście tego nie ma
Odpowiedz
18
@ xxxx
dnia 15.06.2017, 21:27 · Zgłoś
hhahahaha nie ma?to bys sie dopiero zdziwil
Odpowiedz
-10
@ ELIASZ
dnia 15.06.2017, 22:51 · Zgłoś
Biskup za darmo przyjechał?
Odpowiedz
-16
@ Ryba
dnia 15.06.2017, 23:05 · Zgłoś
na odtrutkę paradę [...]iq
Odpowiedz
8
@ aaaaa
dnia 16.06.2017, 23:26 · Zgłoś
Dokładnie na wsi rozmawiają ze sobą a w mieście jeden drugiego obgaduje i patrzy mu na ręce ale przynajmniej wy w mieście siedząc na ławce i patrząc przez okna macie darmowy monitoring i to cało dobowy bo tylko to umiecie robić
Odpowiedz
1
@ jasiu
dnia 17.06.2017, 10:56 · Zgłoś
No,ewentualnie można skorzystać ze stadionu czarnych
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.