Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

W zabytkowej plebanii będzie.... muzeum

69

1 sierpnia rozpoczęły się prace remontowe zabytkowej plebanii szebieńskiej. Po ich zakończeniu w budynku powstanie muzeum poświęcone ks. Władysławowi Sarnie oraz ks. Józefowi Opiole.

Budynek starej plebanii w Szebniach powstał w ostatnich latach XIX w. z inicjatywy ówczesnego proboszcza parafii rzymsko-katolickiej ks. Władysława Sarny. Położony jest w centrum miejscowości w pobliskim sąsiedztwie drewnianego kościoła parafialnego pw. św. Marcina wzniesionego w 1605 r. Jest to budynek parterowy, murowany na kamiennym fundamencie, który służył kapłanom do początku lat 90. XX w.

- Od momentu wybudowania w 1995 r. nowej plebanii, stary budynek jest nieużytkowany. Po wyremontowaniu drewnianego kościoła zdecydowaliśmy razem z proboszczem, że należy znaleźć przeznaczenie dla tego miejsca, stąd powstał pomysł na utworzenie muzeum poświęconego ks. Władysławowi Sarnie, który był tutaj proboszczem i ks. Józefowi Opiole – wyjaśnia Wojciech Piękoś, prezes Stowarzyszenia Parafii Szebnie „Dziedzictwo”.

Stara plebania wymaga wielu prac remontowych. W złym stanie znajdują się tynki zewnętrzne budynku mające liczne ubytki i ślady zawilgocenia, kolumny, czy pokrycie dachowe, dlatego zdaniem konserwatora zabytków ten obiekt wymaga pilnych prac konserwatorskich. Tego zadania podjął się proboszcz ks. Wacław Rybka przy wsparciu Stowarzyszenia Parafii Szebnie „Dziedzictwo”.

Zaledwie kilka dni temu druhowie strażacy z Niepli i Zimnej Wody wycięli zadrzewienie sprzed budynku w celu uprzątnięcia terenu przed rozpoczęciem remontu, który ruszył początkiem sierpnia br. Całość inwestycji została wstępnie oszacowana na ponad 400 tys. zł. W tym roku zostanie wykonana połowa dachu, polegająca na wymianie więźby dachowej i przykrycie jej nową blachą. Koszt wymiany dachu opiewa na 250 tys. zł. - Nie jesteśmy w stanie wykonać całości w tym roku, dlatego zostanie wymieniona część dachu za 140 tys. zł. Udało nam się pozyskać dofinansowanie od konserwatora zabytków w kwocie 62 tys. zł oraz 30 tys. zł od marszałka województwa. Pozostałe pieniądze zabezpieczy parafia – dodaje W. Piękoś.

Budynek starej plebanii po wykonaniu wszystkich niezbędnych prac remontowych zostanie przeznaczony na cele muzealne. To miejsce ma przypominać postać ówczesnego proboszcza Władysława Sarny, społecznika, historyka i etnografa, który przez 18 lat pełnił posługę kapłańską. Pozostawił po sobie zbiór publikacji. Wśród wielu swoich prac znalazły się opisy powiatu krośnieńskiego i jasielskiego.

Muzeum będzie także przypominać o ks. Józefie Opiole również byłym proboszczu parafii w Szebniach, który w latach okupacji hitlerowskiej pomagał więźniom obozu hitlerowskiego poprzez dostarczanie żywności, lekarstw i korespondencji, a także żołnierzom Armii Krajowej.

id

Reklama

Komentarze: 69

Dodaj komentarz Widok:
4
@ jaśko
dnia 08.08.2017, 21:16 · Zgłoś
Resztę zabezpieczy parafia ? Moderówka jest też w tej parafii i ma dokładać się do muzeów w powiecie Jasielskim ? Komuś zwoje w mózgu wyprostowało ! Rozumie obiekty sakralne potrzebne jako obiekty kultu religijnego ! Czy parafia dołożyła się do remontu kaplicy w Moderówce ? Czy ktoś zapytał się wiernych stamtąd co oni na pomysły stowarzyszeń i księdza proboszcza ?
Odpowiedz
5
@ Xxx
dnia 08.08.2017, 11:13 · Zgłoś
Szebnie= dwa kościoły, dwie plebanie... 0 miejsca dla młodzieży by np posiedzieć, plac zabaw u zakonnic- zamknięty teraz, więc korzystać dzieci nie mogą. Chyba najżslośniejszy dom ludowy, rozpadajacy się wyprzedany dom dziecka, który miał być dla wsi, tak go przrznaczyli Gorajscy, ale cóż... najważniejsze że są dwa kościoły i dwie plebanie, żałosne
Odpowiedz
-1
@ szebnianin
dnia 08.08.2017, 09:41 · Zgłoś
kto ma być nowym proboszczem wiadomo już co bo w warzycach ma być proboszcz z nowego żmigrodu
Odpowiedz
9
@ johny
dnia 07.08.2017, 23:53 · Zgłoś
Najpierw nowa plebania, nowy kościół, później stary, dzwonnice, ochronka z której korzysta cała gmina, teraz stara plebania za kilka lat pewnie ta nowa która już będzie starą. Ile milionów ksiądz Rybka uzbierał od parafian?? O kłamstwie w sprawie starego kościoła nie wspominam.
Odpowiedz
5
@ nie daję
dnia 07.08.2017, 23:22 · Zgłoś
Muzeum będzie w 2/3 budynku tak przynajmniej proboszcz zapowiadał na ogłoszeniach a co z 1/3 trzeba nie znać proboszcza żeby nie wiedzieć że zrobi tak sobie mieszkanko bo z nowym proboszczem nie będzie siedział. A [...] parafialny będą utrzymywać dwa kościoły i dwie plebanie. Brawo dajcie się dalej doić. Jeszcze mu na pożegnanie zbierzcie może na helikopter albo jacht. [...]
Odpowiedz
0
@ Hejka
dnia 07.08.2017, 23:08 · Zgłoś
Brawo dla tych ludzi. Muzeum nie jest dla wszystkich, zwłaszcza [...] co ledwo nauczyli się czytać, pozdro :)
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 07.08.2017, 23:20 · Zgłoś
tak muzeum tego typu jest dla [...] [...] wychwalajacych kazdy krok ksiedza. one najwiecej tam kasy zostawia.
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 08.08.2017, 17:49 · Zgłoś
Muzea są dla ludzi inteligentnych.
Odpowiedz
6
@ STACHA
dnia 07.08.2017, 22:36 · Zgłoś
Księża uczą w szkole i mają takie same pieniądze jak parafianie to niech muzeum zrobią sami a muzeum DIECEZIALNE jest w Rzeszowie to tam powinni wszystko dać po co tu muzeum
Odpowiedz
-7
@ rafał
dnia 07.08.2017, 20:51 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ TEA
dnia 07.08.2017, 20:22 · Zgłoś
nowy proboszcz przychodzi po 15 08 to robota nabierze rozpędu
dobry organizator
Odpowiedz
9
@ Marcin
dnia 07.08.2017, 18:57 · Zgłoś
Gratuluję, "dobrze" wydanych pieniędzy.
Szkoda tylko, że na takie głupoty są przeznaczane podatki osób niewierzących.
Niech zrobią nawet 2 muzea - osobne dla każdego księdza - pod warunkiem, że sami je sfinansują, bez dotacji z podatków!!!
Odpowiedz
7
@ parafian.
dnia 07.08.2017, 18:01 · Zgłoś
Jak zbliżają się wybory to [...] księżom parafii. Katastrofa co się dzieje w tym narodzie. Pieniadze ogromne na niepotrzebne inwestycje/ niepotrzebne muzea - zamiast na drogi, chodniki , Domy Opieki dla osób starczych i schorowanych, oisób niepełnopsprawnych . TO PANIE Presie JEST MIESZKAŃCOM POTRZEBNE.
Odpowiedz
6
@ grro
dnia 07.08.2017, 17:28 · Zgłoś
Nie jesteśmy w stanie wykonać całości w tym roku, dlatego zostanie wymieniona część dachu za 140 tys. zł. Udało nam się pozyskać dofinansowanie od konserwatora zabytków w kwocie 62 tys. zł oraz 30 tys. zł od marszałka województwa. Pozostałe pieniądze zabezpieczy parafia – dodaje W. Piękoś . /Parafia = owieczki parafialne/ . Parafia dysponuje środkami finansowymi ? Znów domokrążcy żebrzący bo brakuje pieniędzy. Jak nie mam funduszy to nie zabieram się za remont.
Odpowiedz
5
@ kw
dnia 07.08.2017, 15:21 · Zgłoś
Gratulujemy inicjatywy, trzymamy kciuki za postep w pracy oraz przy późniejszych wykończeniach. Brawo!
Odpowiedz
-6
@ :)
dnia 07.08.2017, 15:50 · Zgłoś
xDD pijany czy trzeźwy?
Odpowiedz
1
@ kw
dnia 07.08.2017, 23:13 · Zgłoś
pudło- w stanie ekstazy filozoficznej
Odpowiedz
3
@ Kierowca
dnia 07.08.2017, 14:15 · Zgłoś
Każda inicjatywa upamiętniająca naszą historię a zwłaszcza oddanych ludzi
zasłużonych dla społeczeństwa jest godna pochwały.
Takimi ludźmi byli niewątpliwie ksiądz Sarna opisujący powiat Krośnieński
i powiat Jasielski oraz ksiądz Opioła kronikarz i ofiarny wspomagający
więźniów Obozu w Szebniach.
Przykro mi jest i wstydzę się, że tak nisko upadło nasze społeczeństwo
mieniące się za kulturalne obwiniające o niskie pobudki
takich zacnych ludzi.
Odpowiedz
3
@ lipton
dnia 07.08.2017, 14:05 · Zgłoś
Nowego proboszcza wam przydzielą ten to kase rospracuje przy takich remontach on jest w żywiole.
Odpowiedz
-2
@ Kaaa
dnia 07.08.2017, 23:02 · Zgłoś
A kto nim będzie???
Odpowiedz
0
@ maeysia
dnia 08.08.2017, 11:38 · Zgłoś
Z Nowego Zmigrodu dobry proboszcz dużo zrobił ale remont kaplicy się dłużył i pisali donosy i biskup dla świętego spokoju go odelegował ale jak zawsze chodzi o kase
Odpowiedz
-8
@ dawna mieszkanka Szebni
dnia 07.08.2017, 12:58 · Zgłoś
Brawo. Bardzo ucieszyła mnie wiadomość o remoncie w/w obiektu. Wstydzę się za niektóre komentarze. Wojtek, trzymaj piecze nad tym przedsięwzięciem!
Odpowiedz
5
@ ...
dnia 07.08.2017, 13:06 · Zgłoś
Ja wstydzę się za takie komentarze jak ten powyżej.
Odpowiedz
9
@ Patataj
dnia 07.08.2017, 12:46 · Zgłoś
A może by tak Rybka auto sprzedał i pasa przycisnął i sam i se wyremontował a nie od parafian doić!!!Najpierw wydoił na plebanie potem na kościół nowy co nie był wymagany bo stary jest naprawdę piękny a teraz ten remont!!
Odpowiedz
-1
@ Mio
dnia 07.08.2017, 12:46 · Zgłoś
Jeszcze panie Pièkoś połórz pan płyty w koło plebani co chcesz ułorzyć ludziom do domu w stronę oczyszczalni
Odpowiedz
5
@ Stefan cwaniak kąpany
dnia 07.08.2017, 12:19 · Zgłoś
Kilkanascie lat byczenia sie za kase parafian a teraz jeszcze sie im muzeum zrobi ;) brawo
Odpowiedz
9
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:20 · Zgłoś
A [...] ludzie myślą, że to ksiądz zafunduje xD
Odpowiedz
3
@ Syty
dnia 07.08.2017, 11:38 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:13 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
8
@ Ja
dnia 07.08.2017, 11:17 · Zgłoś
Czekam na wybory, bo to co się w tym Jaśle [...]la to przechodzi ludzkie pojęcie. Pomniki, apteki, muzea ( lizaka teraz to) Tylko promowanie Wina i [...]
Precz z taką władzą! My chcemy coś potrzebnego!
Czas wyjezdzać bo nic się w tym ,,Mieście'' nie zmieni
Odpowiedz
36
@ ...
dnia 07.08.2017, 11:14 · Zgłoś
Super! Żartuje beznadzieja. Drogi czekają, zakłady pracy, a wy jakimś durnym muzeum do którego NIKT NIE PRZYJDZIE się zajmujecie
WSTYD
Odpowiedz
-23
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 11:16 · Zgłoś
Nie rozumiem chyba. Stowarzyszenie i parafia mają się zająć drogami i zakładami pracy?
Odpowiedz
29
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:19 · Zgłoś
,,zadania podjął się proboszcz ks. Wacław Rybka przy wsparciu Stowarzyszenia Parafii Szebnie „Dziedzictwo”.
A 400 tysięcy kto wyłoży tez ksiądz?
MYŚL MÓZGOWNICĄ!
Odpowiedz
-20
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 12:21 · Zgłoś
"Nie jesteśmy w stanie wykonać całości w tym roku, dlatego zostanie wymieniona część dachu za 140 tys. zł. Udało nam się pozyskać dofinansowanie od konserwatora zabytków w kwocie 62 tys. zł oraz 30 tys. zł od marszałka województwa. Pozostałe pieniądze zabezpieczy parafia – dodaje W. Piękoś." - dalej nie można było doczytać?
Odpowiedz
19
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:23 · Zgłoś
I co z tego? dofinansowanie już dostli, a praca praktycznie nie zaczęta, myślisz, że Miasto im nie pokryje wiekszej częsci kosztów? BRAWO BRAWO BRAWO
Odpowiedz
-26
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 12:25 · Zgłoś
Jakie miasto?
Odpowiedz
27
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:28 · Zgłoś
Też czasem sie zastanawiam, czy Jasło faktycznie jest miastem.
Odpowiedz
-19
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 12:31 · Zgłoś
Co mają Szebnie do Jasła? Poświęć chwilę i zastanów się. Poza tym remont już ruszył, wbrew temu, co piszesz "...kilka dni temu druhowie strażacy z Niepli i Zimnej Wody wycięli zadrzewienie sprzed budynku w celu uprzątnięcia terenu przed rozpoczęciem remontu, który ruszył początkiem sierpnia br. ". Ad rem, co to ma do dróg i zakładów pracy, o ktorych pisałeś. Jeśli ludzie chcą płaćić, to ich pieniądze i ich sprawa.
Odpowiedz
-11
@ Agent Delegat
dnia 07.08.2017, 12:36 · Zgłoś
Trzeba być klinicznym [...], żeby wymagać od parafii, stowarzyszeń czy innych społeczników budowy dróg i zakładów pracy.
Odpowiedz
27
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:36 · Zgłoś
No to widze półmetek remontu skoro zczęli w sierpniu br.! fenomen! chyba tez taką firme zatrudnie. Jeśli uprzątneli teren pod remont i już dostali pierwsze dofinansowanie, a zresztą co ja będę się rozpisywał, skoro i tak nie zrozumiesz o co biega. Tak jak mówie APTEKI MUZEA KOŚCIOŁY POMNIKI = JASŁO
Krosno- śmieje się
Nowy Sącz- śmieje się
z kogo? z Jasła
przez co? - przez [...] decyzje.
Odpowiedz
-11
@ Ja
dnia 07.08.2017, 12:46 · Zgłoś
co mają szebnie do jasła? no nie wiem, może szebnie należą do powiatu jasielskiego???
Odpowiedz
-17
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 13:14 · Zgłoś
"myślisz, że Miasto im nie pokryje wiekszej częsci kosztów?" - no to się zdecyduj może, miasto, czy powiat?
Odpowiedz
32
@ ...
dnia 07.08.2017, 13:20 · Zgłoś
Nie będę dyskutował z Tobą na ten temat bo i tak nic nie zrozumiesz, ale bardzo mnie interesuje jakie są twoje argumenty za powstaniem kolejnego bezsensownego muzeum
Wszyscy chętnie dowiemy się jak wzbogaci nas kulturowo takie muzeum i jakie korzyści przyniesie społeczeństwu.
Odpowiedz
-17
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 15:12 · Zgłoś
Cisza nastała, bo, w przeciwieństwie do niektórych, mam inne zajęcia niż handryczenie się z fanatykami. Napisz, dlaczego tak przeszkadza ci muzeum gdzieś w podjasielskiej wiosce, na ktore nie przeznaczysz ani grosza, to porozmawiamy.
Odpowiedz
21
@ ...
dnia 07.08.2017, 15:38 · Zgłoś
Ja nadal czekam na twoje argumenty
Odpowiedz
-17
@ ferdek
dnia 07.08.2017, 16:33 · Zgłoś
Co ci kurde przeszkadza muzeum w Szebniach? Nie chcesz, nie pójdziesz. nie będziesz chciał, nie zapłacisz.
Odpowiedz
-26
@ dragoness
dnia 07.08.2017, 17:00 · Zgłoś
"To miejsce ma przypominać postać ówczesnego proboszcza Władysława Sarny, społecznika, historyka i etnografa, który przez 18 lat pełnił posługę kapłańską. Pozostawił po sobie zbiór publikacji. Wśród wielu swoich prac znalazły się opisy powiatu krośnieńskiego i jasielskiego.

Muzeum będzie także przypominać o ks. Józefie Opiole również byłym proboszczu parafii w Szebniach, który w latach okupacji [...] pomagał więźniom obozu [...] poprzez dostarczanie żywności, lekarstw i korespondencji, a także żołnierzom Armii Krajowej." - jeżeli kultywowanie pamięci o ważnych postaciach z najbliższego otoczenia nie jest ubogacające kulturowo o korzystne dla społeczeństwa, zwłaszcza tego mlodego, to raczej nie chcę wiedzieć, co cię ubogaca.

id
Odpowiedz
17
@ ...
dnia 07.08.2017, 21:12 · Zgłoś
Młodzi maja w [...] muzea :> Zyje przyszłościa a nie przeszłością, szacunek dla bohaterów, ale czas najwyzszy zostawić przeszłośc i wziąć się za teraźniejszość.
Odpowiedz
17
@ ...
dnia 07.08.2017, 23:12 · Zgłoś
A moze mają swój rozum i wiedzą, że przeszłości się zmienić nie da? żyjmy dniem dzisiejszym a nie wczorajszym.
Odpowiedz
16
@ ja
dnia 08.08.2017, 08:33 · Zgłoś
zgadzam sie a w dniu dzisiejszym są potrzebne zakłady przemysłowe a nie te wasze "muzeum'' nikt z młodych ludzi chleba nie kupi za to jak za ważne ''muzeum'' !!
Odpowiedz
20
@ do darmozjadów
dnia 08.08.2017, 08:34 · Zgłoś
Rodziców ?? Może [...] nauczycieli, którzy nic nie wiedzą, bo są w 95% po studiach zaocznych.
Odpowiedz
21
@ JASŁO
dnia 08.08.2017, 08:37 · Zgłoś
A po następne co złego by było w tym żeby parafie czy inne stowarzyszenia robiły cos ważnego dla ludzi.. nikt nie dba zeby młodzież miała za co chleb kupić ale inwestowanie w rzeczy nie potrzebne to wszyscy pierwsi. ciekawe kto za 30 lat będzie w tym jak ze ważnym muzeum...
Odpowiedz
-19
@ dragoness
dnia 08.08.2017, 09:56 · Zgłoś
Jakiś kompleksik na punkcie studiów? To może zrównajmy z ziemią wszystkie muzea, i pobudujmy zakłady przemysłowe? Najlepiej fabrykę Mercedesa na starej plebanii.
Odpowiedz
-9
@ jaśko
dnia 08.08.2017, 21:01 · Zgłoś
Może gmina Jasło raczej !
Odpowiedz
16
@ do dragoness
dnia 09.08.2017, 00:26 · Zgłoś
zgadzam sie przynajmniej ''fabryka mercedesa'' dała by większy zysk finansowy młodym ludziom niż to muzeum..
Odpowiedz
-9
@ uczeń
dnia 09.08.2017, 08:47 · Zgłoś
Zbuduj. Kto ci broni?
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 09.08.2017, 14:43 · Zgłoś
Popieram. Proszę budować.
Odpowiedz
7
@ www.
dnia 09.08.2017, 15:37 · Zgłoś
Pani nauczyciel nie zrozumie co tez ona może o życiu wiedzieć ? wszystko łatwo przychodzi cały rok 4 godziny dziennie przepracuje teraz widzę za dużo płatnego wolnego ma i głupoty w głowie propaganda rzeczy nie potrzebnych nikomu, niestety !!!
Odpowiedz
57
@ @aaa
dnia 07.08.2017, 10:46 · Zgłoś
A może im. księdza ale jako dom pomocy dla osob bezdomnych, samotnych - to by dopiero było chrześcijańskie!
Odpowiedz
25
@ ...
dnia 07.08.2017, 12:40 · Zgłoś
To Ty nie wiesz, że księża w dzisiejszych czasach są od siedzenia i zarabiania, a nie pomagania innym ? ;o
Odpowiedz
-3
@ UETAK
dnia 07.08.2017, 10:26 · Zgłoś
Czy Unia dołoży kasy na remont, bo to trochę będzie kosztować?
Odpowiedz
-3
@ Tadeusz
dnia 07.08.2017, 22:35 · Zgłoś
Unia dać pieniądze to dobrze.
Unia wywiesić flagę to źle i [...].
A czarnulki popierają [...]ków wiec Unia powinna pokazać [...] a nie pieniądze.
Odpowiedz
6
@ STACHA
dnia 07.08.2017, 22:42 · Zgłoś
Jak to wycieli zadzewienia ? Okres legowy jest do pażdziernika nie wolno wycinać dzew
Odpowiedz
-1
@ ...
dnia 07.08.2017, 23:05 · Zgłoś
Polska wiecej na Unii traci niz zyskuje.
Odpowiedz
-1
@ kustosz
dnia 08.08.2017, 11:51 · Zgłoś
typowa kontynuacja starych czasów. budowa muzeów pomnikow.warto zacytować niegdyś głośne chociaż ścigane hasło o poroninie.w poroninie ma kominię wiszą [...] po leninie.wiatr kołysze w lewo w prawo a publika bije brawo.
Odpowiedz
-6
@ yaaa
dnia 07.08.2017, 10:22 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ ZAŻENOWANY!!!
dnia 08.08.2017, 21:08 · Zgłoś
"Całość inwestycji została wstępnie oszacowana na ponad 400 tys. zł"

Jestem katolikiem. Wierzącym. Ale jak widzę w jaki sposób wydawane są pieniądze parafian to...
Dlaczego w cytowanym zdaniu pojawia się słowo "inwestycja"??? Jeśli ja w coś inwestuję to z zamiarem zysku - pieniędzy, czasu, komfortu - ZYSK. Co wnosi takie muzeum? Kto na tym zyska?

Co zrobiłbym gdybym miał 400zł? Kupiłbym maszynę do szycia, najtańszą za 300zł, igły, nici i akcesoria za 100zł, zacząłbym naprawiać dziurawe skarpety sąsiadom... [...]?

Co zrobiłbym gdybym miał 400 tyś zł? Kupiłbym 5 maszyn do szycia za 3tyś każda, akcesoria do szycia, stoły krawieckie, żelazko parowe, wykrojniki, materiał biały i czarny. Zatrudniłbym 5 szwaczek, 1 panią od prasowania, jednego pana kierowcę/złotą rączkę/magazyniera wszystko w jednym, 1 panię do ogarniania zamówień - wszyscy pracownicy oczywiście z parafii. Wykształcenia nie trzeba mieć nie wiadomo jakiego, trochę smykałki w ręku. Szyłbym z białego materiału obrusy do kościołów, ubrania dla ministrantów, ubrania dla dzieci na I Komunię, z czarnego ubrania dla księży i sióstr... Jeśli się poszczęści i firma się rozrośnie to zarobione pieniądze przeznaczę na dalszy rozwój firmy, może kiedyś firma będzie potentatem w branży. Jak zostanie pieniędzy to wtedy wydam na muzeum dziękczynne w podziękowaniu parafianom. Jeśli firma upadnie to przynajmniej będę wiedział, że próbowałem, ale nie wyszło...

Wracając do muzeum... Jest ktoś chętny się tam wybrać? ...bo ja nie!
Odpowiedz
0
@ Krystian
dnia 21.08.2017, 07:58 · Zgłoś
Inwestycja w ujęciu nie ekonomicznym tylko organizacyjnym, jak budujesz dom czy inny budynek to jesteś inwestorem projektu/budowy przecież na domu czy garażu nie zarobisz człowieku jakie ty masz pojęcie. Przykład rozwoju podajesz jak z elementarza. Dziedzictwo kulturowe za takich inteligentów jak ty nie istniałoby od lat, bo szkoda byłoby pieniędzy na utrzymanie dziedzictwa przeszłych pokoleń. [...] zniszczyć zapomnieć ale innym narodom dziedzictwa i historii zazdrościć "oooj oni to mają głowę nie to co u nas w tej Polsce" przemyśl to proszę...
Odpowiedz
0
@ Krystian
dnia 21.08.2017, 08:10 · Zgłoś
Zresztą jakie ty masz pojęcie o pozyskiwaniu środków myślisz jak dziecko że ktoś komuś daje w pięciu walizkach 400 tys zł i mówi aaa wydaj sobie na co chcesz a ten sobie wymyśla maszyny do szycia, a może kiosk otworzę. Środki pozyskuje się przez złożenie dokumentów na konkretny cel co jest dogłębnie analizowane. Generalny konserwator zabytków ma środki nie na pomysły z maszynami do szycia tylko na ratowanie zabytków rozumiesz człowieku. Przeważnie beneficjent nie otrzymuje środków do ręki jak ci się wydaje tylko przedstawia rachunki za wykonane prace a urząd czy unia europejka płaci zleceniodawcy. Rozumiesz podstawowe reguły tego świata ?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.