Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

WOŚP wspiera Jasło od 18 lat!

101

Pieniądze z finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wielokrotnie trafiały do Jasła. Najwięcej skorzystał na tym jasielski szpital, który od 1998 r. aż do chwili obecnej jest wspierany przez fundację Jurka Owsiaka.

10 stycznia Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra po raz 24. Tegoroczne hasło finału brzmi „Mierzymy wysoko”. W tym roku pieniądze zebrane podczas wielkiego „grania” zostaną przekazane na zakup sprzętu na oddział pediatrii oraz geriatrii Szpitala Specjalistycznego w Jaśle.

W ubiegłym roku fundacja wyposażyła nowy oddział geriatryczny dla osób starszych w dwa kardiomonitory, wózki inwalidzkie, aparat do pomiaru ciśnienia, podnośnik elektryczny mobilny oraz w fotel kąpielowy. Sprzęt ten wart jest 80 626,99 zł.

- Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wspiera jasielski szpital od 1998 r. aż do chwili obecnej. Dużą pomoc materialną otrzymaliśmy w ubiegłym roku na nowym oddziale geriatrycznym. Trzeba przyznać, że fundacja jest organizacją potrzebną i pomocną. Ze sprzętu, który otrzymaliśmy korzysta nie tylko szpital, ale przede wszystkim nasi pacjenci – podkreślił lek. med. Dariusz Kowalski, z-ca dyrektora ds. lecznictwa Szpitala Specjalistycznego w Jaśle.

 Pieniądze z tegorocznego finału również zostaną przeznaczone m. in. na oddział geriatryczny. Jak zaznaczył lek. med Paweł Królik kierownik oddziału geriatrii Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na chwilę obecną bardzo przydałby się sprzęt do rehabilitacji przyłóżkowej osób starszych oraz profesjonalny aparat USG.

 - W tej chwili są to najbardziej potrzebne rzeczy, które ułatwiłyby nam diagnostykę i opiekę nad osobami starszymi. Szpital dysponuje aparatem USG, ale potrzeby pacjentów pozostałych oddziałów są bardzo duże. Chcielibyśmy, żeby ten sprzęt był u nas na bieżąco i do dyspozycji – dodał.

Największą pomoc na przestrzeni lat otrzymał oddział otolaryngologiczny. W latach 2008-2009 został wyposażony w zestaw narzędzi do mikrochirurgii ucha, ABR z zestawem komputerowym, tympanometr, aparat do znieczulania oraz nasofiberoskop za kwotę 319, 970, 35 zł.

Już w niedzielę na płycie jasielskiego rynku szykuje się wielki finał WOŚP. Od 15.30 rozpoczną się pierwsze koncerty, pokazy i liczne licytacje. Gwiazdą wieczoru jest zespół Golden Life, który zagra tuż po światełku do nieba. Wspierając WOŚP pomagasz swoim bliskim.

 id

Reklama

Komentarze: 88

Dodaj komentarz Widok:
4
@ Rodak
dnia 09.01.2016, 14:45 · Zgłoś
Ja mam ochotę dać potrzebującym dzieciom pieniądze i ze szczerego serca
daję je w tym celi Owsiakowi a także innym proszącym w ciągu roku też.
Nie obchodzi mnie na co wydają i nie potrzebuję ich rozliczenia.
Wdzięczny jestem, że jest taki Owsiak co się tym zajął.
A że cel jest szczytny i prawdziwy to osobiście widziałem w szpitalu,
w Jaśle też.
Odpowiedz
4
@ Rodak
dnia 09.01.2016, 14:31 · Zgłoś
Ja mam ochotę dać potrzebującym dzieciom pieniądze
i ze szczerego serca daję je w tym celu Owsiakowi i innym proszącym też.
Nie obchodzi mnie na co wydają.
Wdzięczny jestem, że jest taki Owsiak co się tym zajął.
A że to prawda to osobiście widziałem w szpitalu, w Jaśle też.
Odpowiedz
0
@ owies
dnia 08.01.2016, 19:39 · Zgłoś
Radio Ma [...] przyjmie każdą kasę
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 08.01.2016, 02:06 · Zgłoś
Ja mam propozycję, zamiast dawać Owsiakowi, postawić ludzi z puszkami, którzy zbieraliby datki na jasielski szpital, wtedy wiadomo ile pieniędzy i na co zostanie przeznaczonych a napewno wszyskie pieniądze pójdą na potrzeby tego szpitala a nie innego.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 08.01.2016, 11:28 · Zgłoś
Przecież to robimy. W czerwcu.
Odpowiedz
2
@ mama Maćka G.
dnia 07.01.2016, 20:25 · Zgłoś
Mam pełne zaufanie do dr. Pawła Królika. Świetny specjalista. Pod opieką tego Pana człowiek naprawdę czuje się zdrowszy. Życzyłabym sobie własnie takich lekarzy jak dr. Paweł Królik
Odpowiedz
2
@ chomik88
dnia 07.01.2016, 18:08 · Zgłoś
ciekawe czy z taką samą zawziętością z jaką atakujecie wośp będziecie tak odważni by odmówić w razie jakiegokolwiek wypadku czy też choroby udzielania pomocy sprzętem zakupionym przez wośp no kto będzie miał tyle odwagi ... ???
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 07.01.2016, 18:24 · Zgłoś
Przestań powtarzać głupoty z FB, proszę? To NIE JEST sprzęt Owsiaka, tylko NASZ, nawet, jeśli ktoś nie dał ani złotówki, to dołożył w podatkach do organizacji.
Odpowiedz
2
@ do Dragones
dnia 07.01.2016, 20:07 · Zgłoś
Daj spokój z tymi klerykalnymi poglądami, nie chcesz nie dawaj ale nie komentuj! Siejesz złowrogą propagandę, pani nauczycielce to nie przystoi.
Odpowiedz
5
@ ona
dnia 08.01.2016, 08:54 · Zgłoś
Kto daje ten ma. Dobro wraca, złość też wraca.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 08.01.2016, 11:03 · Zgłoś
Mam prawo do komentowania, bo mamy wojność słowa. A pani nauczycielce jak najbardziej wypada... edukować. Bo inaczej lud będziemy mieć ciemny. Pomimo, że antyklerykalny. Jeszcze raz powtórzę, dziecinne teksty, rodem z Fb nie pomogą, to jest NASZ sprzęt, kupiony za NASZE pieniądze, bo za organizację medialnej hucpy płacimy wszyscy. W podatkach.
Odpowiedz
6
@ ixi
dnia 07.01.2016, 12:45 · Zgłoś
Popieram Wielka Orkiestre I Caritas!
Odpowiedz
-4
@ pol
dnia 06.01.2016, 22:58 · Zgłoś
nikt nikogo nie zmusza do dawania więc jak nie dajesz to zamknij [...] i daj innym satyfakcję spelnienia dobrego uczynku.
Odpowiedz
5
@ Ja
dnia 07.01.2016, 12:36 · Zgłoś
Jak tak bardzo chcesz pomóc .to rozejrzyj się wokół siebie i tam pomagaj,przynajmniej będziesz wiedział komu coś dajesz!!
Odpowiedz
-3
@ pol
dnia 07.01.2016, 18:46 · Zgłoś
madre przysłowie aktualne jest cały czas ,,psy szczekają karawana jedzie dalej'
Odpowiedz
4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 06.01.2016, 22:52 · Zgłoś
To jest właśnie cały "KOD i ich obrona demokracji" takiej, aby dalej mogli łupić i naciągać obywateli nawet tych ledwo wiążących koniec z końcem na swoje wystawne życie... i zachcianki...bo oni służą innym i to w dodatku "bezinteresownie"...
Odpowiedz
6
@ JanKo
dnia 06.01.2016, 22:09 · Zgłoś
Apolityczny Jerzy O. Tatuś pułkownik MO, mamusia księgowa w MO, brat w ORMO, Jurek O., w spółce założonej przez WSI.
Odpowiedz
9
@ Dominos
dnia 06.01.2016, 21:58 · Zgłoś
W normalnym kraju takie coś jak WOŚP nie powinno mieć miejsca. Służba zdrowia finansowana z naszych pieniędzy powinna mieć wystarczające środki na zakup wymaganych i potrzebnych urządzeń oraz nowoczesnej aparatury ratujacej życie. Podczas 23 finału zebrano 53 109 702,83 zł. Koszta-2 155 908,46 + 249 676 zł (źródło:WOŚP). W Polsce żyje 38,5 mln ludzi. Podzielcie sobie liczbę mieszkańców przez zebraną kwotę. 1.3 zł na osobę. Zbiórka jest raz w roku. Podzielcie więc tą kwotę przez 365. 0.0036 zł dziennie. A wy dalej miejcie przeświadczenie że gdyby nie Owsiak to nie byłoby czym leczyć.
Odpowiedz
7
@ Nikki
dnia 06.01.2016, 21:11 · Zgłoś
A dlaczegóż to zniknął mój komentarz? Cóż takiego nieprawomyślnego w nim było? Te kilka nazw firm rodzinnych powiązanych z WOŚP? To ochrona pana Jurka sięga aż tutaj
Odpowiedz
7
@ robotnik
dnia 06.01.2016, 20:22 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ cyberchłop
dnia 06.01.2016, 19:55 · Zgłoś
czarni n ie mogą znieść tego , że ktoś im sprzed nosa kaske podbiera , a pod kościośłami czemu nie tylko za bramą i mogą skoczyć WOŚP czarnym jedno hasło nie pasuje RÓBTA CO CHCETA , Owsiak się rozlicza skrópulatnie , a te caritasy i inne niebiańskie organizacje chciałbym zobaczyć :)
Odpowiedz
7
@ niech żyje Owsiak
dnia 06.01.2016, 19:31 · Zgłoś
mój syn po porodzie był leczony sprzętem zakupionym przez owsiaka. moja wdzięczność i radość nie zna granic.Nikt nikogo nie zmusza do oddania przyslowiowej złotówki. Szkoda że najwięcej jadu i nienawiści przejawiają osoby wychodzące z kościoła.przecież należy pom agać bliżniemu. jak to z tym jest [...]zyciu? Właściwie dlaczego ma to robić całkiem za darmo czy Wy Państwo też nie wzielibyście ani złotówki? naprawdę?
Odpowiedz
2
@ HSV
dnia 06.01.2016, 17:23 · Zgłoś
Ciekawe ile politycy i księża dadzą na WOŚP.
Odpowiedz
6
@ Mmm
dnia 06.01.2016, 15:53 · Zgłoś
Temu Panu już podziękujemy...
Odpowiedz
7
@ xyz
dnia 06.01.2016, 14:58 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-9
@ julek
dnia 06.01.2016, 13:32 · Zgłoś
Nie dawajcie na owsiaka!!! Bądzcie wreszcie madrz!!! Zresztą wy i jak chytrusy nic nie dacie!!!
Odpowiedz
3
@ Święty Mikołaj
dnia 06.01.2016, 13:37 · Zgłoś
Budować prywatne szpitale!
Odpowiedz
12
@ Święty Mikołaj
dnia 06.01.2016, 13:25 · Zgłoś
Wspieranie Owsiakow po za systemem NFZ to nic innego
jak przyzwolenie na dalsze okradanie społeczeństwa przez
system i darmizjadow z NFZ i ZUS.
Odpowiedz
1
@ jurek przekretnik
dnia 06.01.2016, 11:33 · Zgłoś
Czy jesli chcecie pomoc to musicie to robic poprzez łapy resortowego dziecka jakim jest Owsiak.Czy nie potraficie tak obdarowac aby wasza pomoc trafiła od razu bez szemranych posrednikow do potrzebujacego.
Odpowiedz
1
@ matka kurka
dnia 06.01.2016, 08:30 · Zgłoś
ZDELEGALIZOWAĆ [...] [...]!

Matka Kurka "przedstawia mechanizm pompowania rekordu". Wielgucki pisze, że Owsiak "z realnej kwoty 32 500 zł uzyskanej z licytacji, zrobił 94 000,01 zł, odzyskując dla Złotego Melona należny podatek i obciążając fundację pustą kwotą darowizny". Matka Kurka twierdzi, że podawany rekord każdego roku to "księgowa kreacja". Zdaniem Matki Kurki, "kwoty z tych źródeł [zbiórka z puszek, pieniądze zbierane przez Allegro, wpłaty na konto, wysyłanie sms - przyp. red.] zwyczajnie się nie bilansowały". Cały mechanizm Matka Kurka opisuje na swojej stronie. - (...) warto poświęcić trochę czasu, żeby zobaczyć do czego Jerzemu O. służą słodkie i załzawione twarze dzieci, do czego służą mu wszystkie tandetne chwyty propagandowe, bo tego nawet nie można nazwać marketingiem, czy PR - pisze ostro w swoim wpisie Matka Kurka, sugerując, że akcja WOŚP jest tylko przykrywką.

Piotr Wielgucki od lat zajmuje się znajdowaniem luk w finansach WOŚP. Jego główny zarzut dotyczy "rozlicznych korzyści finansowych, jakie Owsiak i jego żona, a także rodzina czerpie z Fundacji WOŚP".
Odpowiedz
10
@ zenon korabiusz
dnia 05.01.2016, 23:50 · Zgłoś
Czy w tym roku dowiemy się, ile miasto i powiat kosztowała organizacja WOŚP czy jasielskie media - wzorem swych braci z Niemiec - nie doważą się takiej informacji podać?
Odpowiedz
0
@ @
dnia 06.01.2016, 06:47 · Zgłoś
doważą się
Odpowiedz
9
@ Jasam
dnia 05.01.2016, 23:28 · Zgłoś
kto na co daje to jego prywatna sprawa. czy wośp czy (a może i) caritas czy cokolwiek innego.
dobrze byłoby jednak wzajemnie się szanować. nie daję nie [...]!!! ktoś inny daje ma do tego prawo!
nie przeszkadza mi że na owsiaka zbierają pod kościołami, ale przeszkadza mi jako osobie wierzącej, że:
- ci którzy posyłają pod kościoły (nie dzieciaki z puszkami ale organizujący akcje) na kościół często [...] - wiem bo znam.
- nie pytają proboszczy o zgodę (i nie piszcie, że pytają bo znam 2 i wiem od nich, że nie i że zbierają za ogrodzeniem, bo dobrze wiecie, że pod samymi drzwiami) dobre wychowanie by tego wymagało a i prawo tak stanowi!!!
wiem, że nie jeden proboszcz się nie zgodzi (ale ma do tego prawo) - wtedy za bramą, ale korona nie spadnie z głów (przeciwnicy kościoła - niektórzy - też nie chcieliby, żeby im pod drzwi wysyłać ludzi z puszkami na kościół)
ludziska trochę życzliwości do siebie i dobrego wychowania
Odpowiedz
9
@ Anonimka
dnia 05.01.2016, 23:04 · Zgłoś
I co roku to samo..co komu za ile itd..ale tego ze te aparaty pomogły waszym bliskim, dzieciom to nikogo to nie obchodzi...tylko kasa kasa kasa...jesteście żenującym narodem co widzi złe a nie widzi dobrego!ja popieram Jurka całym swym ciałem on pomaga szpitalom dzięki niemu jest uratowane życie dziecka, waszego ojca, matki ...ale nie...wolicie rozliczać niż patrzeć że ktoś został uratowany...Wstyd, żenada...nawet na Psychiatryka nie zasługujecie!
Odpowiedz
9
@ poinformowany
dnia 06.01.2016, 06:36 · Zgłoś
Hmmm nikt nie czepia sie celu na ktory zbiera, tylko przekretow ktore przy tym sie dzieja. Miliony zl od ludzi (ktorzy czesto wrzucaja ostatnie swoje pieniadze) ida na pensje okularnika i jego zony, sa transferowane do spolek (ktore naleza do jego corki i jej meza) i osob z nim powiazanych. milionowe przekrety !! rozumiesz to ? A do tego dochodza miliony zl wydawane z majatku skarbu panstwa ( a wiec m.in. Z moich podatkow) na zabezpieczenie: policje, karetki, lekarzy, telewizje, swiatelka do nieba i cale zaplecze.
Odpowiedz
7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 05.01.2016, 22:16 · Zgłoś
W naszym CHORYM KRAJU możemy rozróżnić trzy grupy społeczne:
1- Pracujących i wytwarzających produkt i inne dobro przynoszące zysk, korzyść dla ogółu - a w efekcie dochód narodowy...
2 - Pracujących, czy utrzymywanych z tego dochodu [budżetu narodowego] sprawujących służbę publiczną lecz w takim zakresie i formie jakiego oczekuje suweren, faktyczny [nie iluzoryczny] podatnik pracujący i płacący podatek na te cel...
3- Ostatnia grupa to ci pyszałkowie stawiający siebie ponad wszystko i wszystkim, bez których świat miałby się zawalić , a w efekcie banda pasożytów żerująca na tych [faktycznych podatnikach, którym odmawia się prawą do życia...]. Ich "praca" nie przynosi-ła żadnych wymiernych korzyści dla państwa i narodu a w szczególności relacji do pobieranych "wynagrodzeń, czy świadczeń"….
Odpowiedz
5
@ jurciu
dnia 05.01.2016, 20:37 · Zgłoś
Jak zachorujesz i bedzierz w szptalu rzadaj aby cie nileczyli sprzetem kupionym przez Owsiaka tylko stara lewatywa .
Odpowiedz
7
@ zenon korabiusz
dnia 05.01.2016, 23:52 · Zgłoś
A ty z kolei żądaj, by cie leczyli tylko i wyłącznie tym od Owsiaka. Po 2 dniach będą cię mogli przenieść do kostnicy.
Odpowiedz
17
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 18:58 · Zgłoś
Szanowna Redakcjo! Jako dziennikarze macie prawo zapytać w oddziale wielkiej orkiestry świątecznej pomocy o.Jasło ile pieniędzy zebrali przez te 18 lat oraz zapytać w jasielskim szpitalu jaka była wartość sprzętu ofiarowanego przez "orkiestrę Owsiaka" w ciągu 18 lat. Podajcie te dane do wiadomości czytelników. Chcemy wiedzieć jaka jest rzeczywistość !!
Odpowiedz
-2
@ S.A
dnia 05.01.2016, 18:20 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
32
@ 9977777777777777777777777777777777777777
dnia 05.01.2016, 18:06 · Zgłoś
nie chcecie nie dawajcie nikt was o zbrodnie nie oskarży nie interesuje mnie ile kto z tego ma dam 5 zł nie zbiednieje od tego a czy to będzie na Orkiestre,Noworoczny dar czy Caritas nie ma znaczenia dla mnie
Odpowiedz
35
@ Igła
dnia 05.01.2016, 17:18 · Zgłoś
A ja wrzucę na WOŚP, dam i na Antoniański Dar. Wzruszyło mnie kiedyś serduszko na sprzęcie na oddziale noworodków w Jaśle. Każda akcja jest potrzebna, bo niesie pomoc ludziom. Jaślanie do tej pory szczodrze i z uśmiechem wspomagali obie inicjatywy, nie oblewajmy tego pomyjami. Mam nadzieję, że ludzi dobrej woli jest więcej.
Odpowiedz
7
@ jaślanin
dnia 05.01.2016, 15:35 · Zgłoś
Na tyle milionów co uzbierają to na Jasło tylko 80 tyś??? To jakaś kpina.
Odpowiedz
1
@ S.A
dnia 05.01.2016, 19:03 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 06.01.2016, 10:56 · Zgłoś
Szpitalem zarządza POWIAT, spało się na lekcjach wosu, prawda?
Odpowiedz
5
@ Irek
dnia 06.01.2016, 19:46 · Zgłoś
Zawsze dam na Wośp jak i Dar Antoniański ! Każda akcja jest potrzebna skoro państwo na to nie stać ! Wkurza mnie tylko jak czarna [...] zabiera miłosierny głos w kierunku Wielkiej Orkiestry. Lepiej popatrzcie co się w Caritasie wyprawia!
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 07.01.2016, 10:30 · Zgłoś
A co się wyprawia?
Odpowiedz
1
@ Pit
dnia 05.01.2016, 15:26 · Zgłoś
Kiedy będzie "Noworoczny Dar" dla szpitala w Jaśle jak było dawniej?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 15:32 · Zgłoś
"Noworoczny Dar", jak już było pisane kilkakrotnie, ma się dobrze i odbywa w czerwcu pod nazwą "Antoniański Dar Derca", aby nie kolidować w portfelach i sumieniach z WOŚP. Zapraszamy serdecznie na występy dzieci i młodzieży i zachęcamy ofiarodawców.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 09.01.2016, 09:40 · Zgłoś
W czerwcu, jak od trzech lat.
Odpowiedz
15
@ S.A
dnia 05.01.2016, 15:23 · Zgłoś
panie dariuszu miejmy nadzieje iz,ten sprzet przekazany przez pana owsiaka bedzie sluzyl dla wszystkich pacjetow bez wyjatku i nie bedzie cennika tak jak na tomograf za ktory trzeba placic bardzo duzo wedlug cennika jaki wystawil pan dyrektor jasielskiego szpitala .pamieta pan jak bylam u pana z problemem podpisywania zgody na odanie organow w punkcie krwiodawstwa nawet pan jako zastepca do spraw lecznictwa o tym nic nie wiedzia i to prawda poniewaz w krwiodawstwie panie powiedzialy iz< to tylko one o tym wiedza ale one chyba nie wiedza jakie gruby zorganizowane przestepcze sa w kraju i za granicami i w jakim niebezpieczenstwie moga byc nasze dzieci wyjezdzajac za praca za granice polski i o tym jak potraktowali na porodowce w jasle moja corke 20 lutego 2013 roku pani doktor halina chruszcz i corka moja jest honorowym dawca krwi mam tylko nadzieje iz, zrobil pan cos w tej sprawie aby uchronic przyszle matki od takiego lekarza bez serca i nasze dzieci od tych powiedzmy czasem nieszczesliwych wypadkow jezeli tak dziekuje anna sanicka umieszcz 100a
Odpowiedz
-13
@ nie mam pseudonimu.
dnia 05.01.2016, 15:04 · Zgłoś
Czy temu pseudo Jurkowi nie jest wstyd że wykorzystuje ludzi i ich serca... niech powie prawde jaki % oddaje na szpitale.. i jaki on ma % z WOSP że stac go na takie zycie. niech [...] powie !
Odpowiedz
-21
@ Kargulowa
dnia 05.01.2016, 15:08 · Zgłoś
To jest [...] [...] z USA.Po każdym takim finale kupuje sobie wille.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 15:10 · Zgłoś
Proszę nie przesadzać, bo się pan/i kompromituje. Jakieś dowody? Jeśli już krytykować Owsiaka, to używać argumentów, nie wyssanych z palca pomówień.
Odpowiedz
-15
@ Kargulowa
dnia 05.01.2016, 15:46 · Zgłoś
Tak sie składa ze co roku cos na niego wypływa w mediach.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 15:52 · Zgłoś
Kolejna willa? Błagam... to cały czas powiązania ze Złotym Melonem, Mrówką całą, blogerem Matka Kurka, sprawy powtarzane co roku, a nie nowe...
Odpowiedz
1
@ Kargulowa
dnia 05.01.2016, 16:22 · Zgłoś
I bedzie to powtarzane dopóki bedzie tu wracał.Gosc sie już gubi we wszystkim co mówi dlatego podejrzenia będa narastać.Jeśli jakiś [...] miliarder wydaje własne pieniądze na cele charytatywne, to nic mi nie przeszkadzają jego pałace. Natomiast facet który tylko założył biznes polegający na obracaniu zbieranym cudzym szmalem nie ma moralnego prawa dorobić się bardziej niż ludzie którym pomaga.
Jeśli jest inaczej, to można go nazwać dowolnie szpetnie.
Kluczowa sprawa, to te pałace WOŚP. Czy są lokatą Owsiaka na stare lata, czy nie.
Odpowiedz
25
@ Nikki
dnia 05.01.2016, 16:41 · Zgłoś
Chodzi tylko o to, by WOŚP, która jako organizacja pożytku publicznego jest prawnie zobowiązana do udzielania informacji nt. swoich finansów, pokazała wreszcie dokumenty księgowe dotyczące przepływów finansowych pomiędzy Fundacją WOŚP, gdzie prezesem jest pan Jurek a jego małżonka członkiem zarządu, a:
1) Spółką Złoty Melon, gdzie pan Jurek jest prezesem zarządu a małżonka pana Jurka przedstawicielem właściciela, czyli WOŚP. To, że pan prezes Jurek zatrudnił sam siebie na stanowisku dyrektora graficznego Złotego Melona to już drobiazg (może poza pensją w wysokości 13 tysięcy),
2) Firmą Mrówka Cała, będącą własnością małżonki pana Jurka (działalność zawieszona 16.04.2014 roku),
3) Firmą Jasna Sprawa, będącą własnością pana Jurka (założona 24 kwietnia 2014, po zawieszeniu Mrówki Całej),
4) Firmą Tabasco, której właścicielem jest pan Jacek, partner córki pana Jurka Aleksandry. Pan Jacek jest także pracownikiem WOŚP i Złotego Melona,
5) Firmą Feel Mint Production, której właścicielem jest młodsza córka pana Jurka, Ewa.

Z ogólnie dostępnego sprawozdania finansowego WOŚP za 2014 rok wynika, że na wynagrodzenia wydała 2.360.841,34 zł., na usługi obce 1.238.800,69 zł. Pytanie, kto je realizował? Spółka Złoty Melon (będąca własnością WOŚP) na usługi obce wydaje ok. 10 milionów rocznie. Skąd je ma? Kto realizuje te usługi?

Jeżeli ktoś ma się za wzorzec społecznika, prawie za świętego, a działać ma zgodnie z przepisami prawa, jak wszyscy inni, to dlaczego z uporem odmawia przedstawienia dokumentów księgowych? Przypomnę, że pan Jurek odmówił przedstawienia dokumentów księgowych sądowi w Złotoryi. I co? Nic. Spróbuj sobie wyobrazić coś takiego w wykonaniu innej osoby niż pan Jurek. I dlaczego w końcu każdy głos, domagający się zgodnego z prawem przedstawienia dokumentów finansowych WOŚP jest natychmiast traktowany jako głos [...], [...], etc. Pana Jurka prawo nie obowiązuje?
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 18:17 · Zgłoś
I chodziło mi właśnie o coś takiego, jak komentarz @ Nikki. Argumenty, a nie plucie i pomówienia [...].
Odpowiedz
-2
@ 111
dnia 05.01.2016, 18:36 · Zgłoś
Najpierw zorientuj się w temacie, potem zabieraj głos / wydawaj opinie/. Jeżeli uważasz,że Jerzy Owsiak robi to nieudolnie,pokaż sobie i innym jak to się robi, a bedziesz w i e l k i
Odpowiedz
2
@ zenon korabiusz
dnia 05.01.2016, 23:54 · Zgłoś
Co za samokrytyka...
Odpowiedz
21
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 14:46 · Zgłoś
A ja poprosze o dane liczbowe: ile pieniedzy przez te 18 lat zebralo Jaslo i okolice, a za jaka kwote jasielski szpital dostal sprzet... krotkie info- JASLO+okolica zebralo x pln, a szpital dostal sprzet za y pln...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.01.2016, 15:07 · Zgłoś
Ja mogę tylko napisać o Darze Serca, posiłkując się cytatem z artykułu
"Przez te kilkanaście lat w ramach Daru Serca w Jaśle udało się zebrać blisko 350 tys. zł, a za te pieniądze kupić dla Szpitala Specjalistycznego m.in. defibrylator do karetki pogotowia, kardiomonitor, inkubator dla oddziału neonatologii, respirator dla noworodków, łóżka rehabilitacyjne, inhalatory, aparaturę monitorującą pracę serca i oddech ciężko chorych dzieci, kardiotokograf do monitorowania pracy serca dziecka w [...] matki, kardiomonitory i pompy infuzyjne." Źródło http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,15290337,_Obrazili_sie__na_Owsiaka__ale____kwestuja_jak_on_.html Oczywiście tytuł artykułu tendencyjny jak to zwykle bywa u "dziennikarzy".
Odpowiedz
2
@ Szymek
dnia 05.01.2016, 15:58 · Zgłoś
o... jak tyle kupiłeś za 350 tys.złotych, to chyba jakaś wyprzedaż, albo lumpex.
Odpowiedz
15
@ MR
dnia 05.01.2016, 22:13 · Zgłoś
Czy nie jest wiadomo, że WOŚP kupuje bardzo nowoczesny, światowej klasy sprzęt także dla klinik i szpitali akademickich, w których leczą się ciężko chorzy ludzie z całej Polski, także z terenu jasielskiego, którym nie można pomóc w szpitalu powiatowym?
Uczciwy bilans powinien to chyba jakoś uwzględniać prawda? Bo takie "proste" zestawienie ile zebrano, a ile sprzętu dostarczono ma dla mnie taki jakiś "tendencyjny" wydźwięk.
Odpowiedz
-19
@ zenon korabiusz
dnia 05.01.2016, 23:56 · Zgłoś
Jesteś przekonany, że WOŚP kupuje bardzo nowoczesny sprzęt? Bo fachowcy, których opinie czytałem mieli mniej pochlebne zdanie o jego "nowoczesności".
Odpowiedz
10
@ julek
dnia 06.01.2016, 13:26 · Zgłoś
To byłoby trudno bo jaśloki uważają ze wszystko im sie należy.Nic z siebie nie dać tylko ciągnąć jak najwiecej! [...] [...].
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 06.01.2016, 13:36 · Zgłoś
A pan szanowny, to, przepraszam, z jakiej metropolii?
Odpowiedz
6
@ Krzysiek
dnia 07.01.2016, 09:18 · Zgłoś
Do tego warto by zapytać o co tu chodzi z tą zbiórką kasy. Czas antenowy przeznaczony dla WOŚP w TV jest ogromny. Minuta reklamy w TV kosztuje około 30tys. zł. Może by ktoś przy zbliżającej się WOŚP policzył ile minut zajmuje ona na chociażby jednym kanale TV. Zamiast robić zbiórkę w całej Polsce, wystarczyło by TV za czas antenowy poświęcony WOŚP wyemitowała reklamy i z nich przeznaczyła na szczytny cel, być może więcej niż Owsiak uzbiera w całej Polsce.
Odpowiedz
35
@ Benek
dnia 05.01.2016, 13:32 · Zgłoś
Dr. Królik jeden z nielicznych lekarzy na swoim miejscu :) Znający się na rzeczy i współczujący lekarz. Oby więcej takich specjalistów :)
Odpowiedz
27
@ rogaty
dnia 05.01.2016, 15:26 · Zgłoś
Pan Doktor Krolik to lekarz z powolonia i serca.Jest moim reumatologiem.
Jest wspanialym czlowiekiem. Oby wiecej takich lekarzy...
Odpowiedz
22
@ CEP
dnia 05.01.2016, 13:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
15
@ jaaaa
dnia 05.01.2016, 13:19 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ bob
dnia 05.01.2016, 23:27 · Zgłoś
nie jedna ...
Odpowiedz
-29
@ Kargulowa
dnia 05.01.2016, 12:52 · Zgłoś
Juz ponoc dwa miasta zrezygnowały z finału WOŚP w tym roku.Ostrołęka i jeszcze jakieś.WOŚP si ekonczy.
http://www.pch24.pl/ostroleka-rezygnuje-z-finalu-wosp--kolejna-porazka-owsiaka,33063,i.html
Odpowiedz
0
@ chomik
dnia 06.01.2016, 20:30 · Zgłoś
drugie to Elblag
Odpowiedz
-23
@ MIX
dnia 05.01.2016, 12:14 · Zgłoś
Jak przyjdę do szpitala jutro to zrobicie bezpłatnie badania na tych urządzeniach?
Odpowiedz
-4
@ pisoland
dnia 05.01.2016, 12:57 · Zgłoś
A ty pracujesz społecznie...?
Odpowiedz
-65
@ SNIEGU
dnia 05.01.2016, 15:29 · Zgłoś
Ja nie daje i nie podoba mi się jak zbierają pod kosciołami natrętnie a Owsiak do kościoła nie chodzi niech w Jarocinie zbierają na koncercie rokowym
Odpowiedz
24
@ swen
dnia 05.01.2016, 15:53 · Zgłoś
Czy płyta rynku jest udostępniana odpłatnie? Bo jak za darmo to 17.01.2016r też chce na płycie rynku zorganizować dyskotekę dla jaślan.
Odpowiedz
45
@ Wojtq
dnia 06.01.2016, 00:01 · Zgłoś
Wszystkim "Anty" chętnie prześlę wzór oświadczenia, że na wypadek zagrożenia życia odmawia dla siebie i rodziny, pomocy przy użyciu sprzętu zakupionego dzięki WOŚP.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 06.01.2016, 10:25 · Zgłoś
Och, proszę się nie ośmieszać. To są pieniądze ludzi, nie Owsiaka. On swój haracz już pobrał.
Odpowiedz
-10
@ zenon korabiusz
dnia 06.01.2016, 10:39 · Zgłoś
A masz może wzór oświadczenia, że na wypadek wypadek zagrożenia życia dla siebie i rodziny odmawia pomocy przy użyciu sprzętu, którego nie zakupiła WOŚP?
Odpowiedz
-18
@ Święty Mikołaj
dnia 06.01.2016, 13:22 · Zgłoś
Trzeba poprawić tytuł i dodać : i utrzymuje rodzinę
Owsiakow
Odpowiedz
-6
@ pro-Oatly
dnia 06.01.2016, 17:11 · Zgłoś
Ludzi zorganizowanych przez Owsiaka. Proszę o tym pamiętać, gdyby niezbędna okazała się aparatura z czerwonym serduszkiem.
Odpowiedz
13
@ ten co wie
dnia 07.01.2016, 09:00 · Zgłoś
sniegu pomyśl trochę to naprawdę nie boli...tyle sprzętu przekazała akcja Owsiaka że nie ma w Polsce szpitala który by nie korzystał z nowoczesnych urządzeń...jedna osoba zrobiła dużo, bardzo dużo...zadaj sobie pytanie co zrobił fundusz zdrowia...by dać szpitalom taki sprzęt...weź stówczynę i rzuć jak będą zbierać...bo może kiedyś właśnie taki sprzęt uratuje Ci życie...
Odpowiedz
2
@ Tola
dnia 07.01.2016, 23:48 · Zgłoś
Jedna osoba zrobiła? Własnie dlatego nie uczestnicze od kilku lat w WOSP ze organizator zrobił z siebie drugiego Walese ktory twierdzi ze sam wszstko zrobił. Jesli tak to niech sam robi.
Odpowiedz
0
@ Kaśka
dnia 10.01.2016, 04:05 · Zgłoś
Nie dawaj kiedyś trafisz do szpitala i będziesz korzystać z tych sprzętów może wtedy zaczniesz myśleć i zrobi co się głupio.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.