Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Zwłoki psa cztery dni leżały w budzie. To kolejna wstrząsająca historia

73

Niedawno pisaliśmy o bestialskim potraktowaniu suczki Sary, która została związana drutem i porzucona w okolicy potoku Iźwinka w Błażkowej. Niedługo po tym doszło do kolejnego makabrycznego odkrycia w Zarzeczu. Zwierzę będące na łańcuchu przy budzie zamarzło. Leżało tam cztery dni.

W miniony czwartek policjanci oraz Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Zwierząt Animals Jasło otrzymali informację o zamarzniętym psie leżącym od kilku dni w budzie w miejscowości Zarzecze. To co zobaczyli potwierdziło w całości ich przypuszczenia. Działacze ochrony zwierząt byli zszokowani. Ciało psa było w nienaturalny sposób zniekształcone. Zwierzę było uwiązane na łańcuchu, a jego głowa zwisała przed budą. Pies był przetrzymywany w ekstremalnych warunkach biorąc pod uwagę kilkunastostopniowe mrozy, jakie występowały w nocy. Jego buda była nieocieplona, a na jej spodzie znajdowała się niewielka ilość słomy.

- Właściciel psa poinformował nas, że w niedzielę jeszcze zjadł, ale to starsze, schorowane zwierzę, które miało guza koło ucha. Nie chodził natomiast z nim do weterynarza, nie chciał go również usypiać. Liczył na to, że pies umrze śmiercią naturalną. Tłumaczył nam, że temperatura w stajni była taka sama jak na zewnątrz. Zaskoczyła go natomiast nasza obecność i był głównie zainteresowany, tym kto tę sytuację zgłosił – mówi Edyta Jurusik, inspektor z OTOZ Animals Jasło.

Właściciel znalazł martwego psa w poniedziałek rano, lecz zamiast zareagować od razu pozostawił zwłoki zwierzęcia do czasu, aż poprawią się warunki pogodowe, aby móc go zakopać. Uznał, że mrozy stanowią dla niego niemały problem.

Jak podkreślają inspektorzy z OTOZ Animals Jasło to pierwszy zgłoszony przypadek zamarznięcia psa na terenie powiatu jasielskiego. Apelują do mieszkańców o reagowanie i zwracanie uwagi na warunki w jakich żyją okoliczne zwierzęta. - Stare psy, chore na łańcuchach nie przeżyją jak ten z Zarzecza tak wysokich mrozów. Prosimy o zabezpieczenie psów na noc do stajni, stodół, kotłowni oraz spuszczanie ich z łańcucha, by mogły się poruszać – dodaje inspektor E. Jurusik.

Ciało martwego psa zostało zabezpieczone przez lekarza weterynarii celem przeprowadzenia sekcji zwłok. –Zostało przyjęte zawiadomienie o przestępstwie pod kątem znęcania się nad zwierzęciem. Okoliczności zdarzenia będą wyjaśniane w drodze prowadzonych czynności sprawdzających – powiedziała asp. J. Garbacik z Komendy Powiatowej Policji w Jaśle.

id 

fot. facebook OTOZ Animals Jasło

Reklama

Komentarze: 71

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Anonim47765
dnia 13.04.2025, 15:16 · Zgłoś
Putin powinien zrobić z nim porządek
Odpowiedz
0
@ Anonim44377
dnia 13.04.2025, 15:14 · Zgłoś
Właściciela tego psa który zamarzł przy swojej budzie powinni [...] odciąć mu wszystkie kończyny ręce i nogi i głowe i zakopać jak psa
Odpowiedz
0
@ Anonim52856
dnia 13.04.2025, 15:12 · Zgłoś
Właścicielowi tego psa który zamarzł powinni odciąć [...] i przyprawić do [...]
Odpowiedz
0
@ maggi
dnia 14.03.2018, 12:36 · Zgłoś
[...]! skąd u tych ludzi tyle obojętności, agresji i braku myślenia! przecież to żyjąca istota która czuje ból , zimno !
Odpowiedz
-3
@ xyz
dnia 06.03.2018, 19:45 · Zgłoś
To co miał wziąć zdechłego psa do domu? Narobiło się tych pseudo ochroniarzy zwierząt i szukają dziury w całym. Niech się lepiej zajmą czymć bardziej pożytecznym niz szukanie sztucznych sensacji. A ile jest przypadków że pies [...] w lecie w budzie, to pewnie jeszcze zamknąć właściciela za to ze nie klimatyzował budy.
Odpowiedz
2
@ Jaa
dnia 07.03.2018, 08:07 · Zgłoś
Nie.oddać do utylizacji?!!!
Odpowiedz
3
@ Do xyz
dnia 07.03.2018, 17:23 · Zgłoś
Mógł przykryć,a nie udawać,że nadal pilnuje.Mąrość ludowa mówi,że należy mieć szacunek do stworzenia.Księża zamiast politykować,powinni cytować przekazy biblijne,należy pogrzebać zwłoki,a skoro był mróz,mógł też schować do stajni,czy stodoły.
Odpowiedz
1
@ czarny
dnia 06.03.2018, 10:08 · Zgłoś
teraz jego przywiazac na lancuchu do budy i niech pilnuje stodoly [...] jeden. Dodatkowo dozywotni zakaz posiadania psów.
Odpowiedz
0
@ Do Czarny
dnia 06.03.2018, 17:12 · Zgłoś
Celowo wystawił psi [...] z budy,by jeszcze martwy "pilnował"obejścia.Mógł przykryć martwego psa,pozwolić zakończyć psi żywot bez łańcucha,w stodole,czy stajni,ale to było celowe.
Odpowiedz
4
@ Jaa
dnia 06.03.2018, 07:36 · Zgłoś
Jeżeli pies był chory obowiązek nakazywal mu udać się z nim do weterynarza.
Jeśli nie było go stać na leczenie, miał prawo psa [...]. Nie skazywac go na tak [...] śmierć.
A tłumaczenie mrozem i nie moc zakopania wydaje mi się śmieszne, ponieważ zgłaszając
Jakiemukolwiek weterynarzowi można oddać padle zwierzę do utylizacji a nie trzymać tyle czasu zdechle zwierzę w budzie. A kolejna sprawa, właściciel mówił ze w niedziele pies jadł, zerknijcie na stronę fb OTOZ-u artykuł na ten temat właśnie, zdjęcia "misek" jeśli tak można to nazwać, wyglądaja jakby od bardzo długiego czasu bywał tam tylko wiatr.
Odpowiedz
-1
@ pracownik OTOZu
dnia 06.03.2018, 19:45 · Zgłoś
Nie miał kasy ale mógł zadzwonić po psie komando ... a skąd wiesz że on ma telefon ?
Odpowiedz
-5
@ Tak sie zastanawiam i wy tez pomyślcie
dnia 05.03.2018, 21:13 · Zgłoś
Co by było jesli w piękny majowy dzionek- ciepło ale zaznaczam- nie gorąco- buda nieocieplona (bo maj ) miska z żarciem przed budą i nagle sąsiad odkrywa że z budy na sąsiedniej parceli wystaje głowa psa który nie daje oznak życia. Do czego sie tu przyczepić- wypisujcie. A tym ochraniaczom zwierząt to proponuje zrobić statystyki ile ludzi i z jakich gmin zgłosiło [...] psa, kota, królika o obojętnie jakiej porze, nie wspomne o rybkach z akwarium wrzucanych do klopa.
Odpowiedz
7
@ Tak rozważam
dnia 06.03.2018, 06:42 · Zgłoś
Pies był chory,były mrozy,mógł wpuścić psa do stajni,by spokojnie skończył wysłużone,psie życie.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 06.03.2018, 07:13 · Zgłoś
W sytuacji opisanej przez ciebie, do niczego. W sytuacji opisanej w artykule, do wszystkiego.
Odpowiedz
-12
@ Jan Niezbędny
dnia 05.03.2018, 15:20 · Zgłoś
Zwłoki to są gdy umrze człowiek. W tym przypadku mamy do czynienia z padliną.
Odpowiedz
11
@ xx
dnia 05.03.2018, 16:39 · Zgłoś
[...] to bedzie jak ty [...]
Odpowiedz
-4
@ xxx
dnia 05.03.2018, 14:37 · Zgłoś
Pies [...] może ze starości , a nie przez znęcanie się. Ludzie jednak już zdecydowali.

Problem z psami i kotami - władze miasta powinni ściągnąć do Jasła kilka chińskich rodzin i problem zginie.
Odpowiedz
5
@ mieszkaniec 65
dnia 05.03.2018, 15:18 · Zgłoś
zastanow sie co piszesz ty ktory zapewne uwazasz sie za czlowieka
Odpowiedz
-8
@ fg
dnia 05.03.2018, 14:06 · Zgłoś
[...] i glupota (zabobony kosciol i PIS)--jaki posel jest z Zarzacza???
Odpowiedz
-16
@ Balbina
dnia 05.03.2018, 13:44 · Zgłoś
Wszystko jasne budy nie miał klimatyzowanej i skończyło się tragedią. Poza tym uważam że psy [...] a umierają to ludzie.
Odpowiedz
1
@ xx
dnia 06.03.2018, 19:37 · Zgłoś
dokładnie, pies może zdechnąć a nie umrzeć
Odpowiedz
12
@ Ma
dnia 05.03.2018, 13:23 · Zgłoś
Ciekaw jestem jesli by jego dali na łańcuch jesli by mial guza lub raka i wystawili na całą noc na 20stopni mrozu a moze go to kiedys spotka karma wraca
Odpowiedz
16
@ viki
dnia 05.03.2018, 13:20 · Zgłoś
Podejrzewam ze to starszy pan gdzie pies to ma być na łańcuchu najlepiej jak najkrótszym żeby nie brudzil podwórka i nawet jak juz widac ze chory pies u tylko się meczy to nigdzie nie pójdą z nim bo po co najlepiej żeby przy tej budzie zdechl i będzie po kłopocie... Takich psów na wsi jest niestety sporo... A tłumaczenie ze w stajni jest taka temp. Jak na zewnątrz? To co tam scian niema itd... Zawsze jest cieplej nie wieje itd... Moja babcia zawsze w mrozy psa zostawiala na noc w stajni dawala świeże siano i zawsze psu byli cieplej to niech [...]ek nie gada glupot ze do stajni nieda bo tam tez mróz...
Odpowiedz
-23
@ psia mać
dnia 05.03.2018, 14:20 · Zgłoś
A co u ciebie pewnie piesek wyciera d0pę po kanapie i jest ok ? hahahha
Odpowiedz
16
@ viki
dnia 05.03.2018, 14:27 · Zgłoś
przepraszam ale nie będę na taki komentarz nawet odpowiadać...
Odpowiedz
-6
@ Ale z was [...] chroniące zwierzęta
dnia 05.03.2018, 19:53 · Zgłoś
A co miał zrobić? Pies [...] ze starości a gleba zamarznięta i nie miał jak pogrzebać.Miał kupić trumne i w domu trzymać?
Odpowiedz
14
@ xx
dnia 05.03.2018, 12:52 · Zgłoś
I kolejny przyklad "milosci"do zwierzat gleboko wierzacych i chodzacych co niedziele do kosciola mieszkancow wsi
Odpowiedz
21
@ ty-
dnia 05.03.2018, 12:32 · Zgłoś
teraz właściciela uwiązać na tym łańcuchu i wsadzić do tej budy . Taka [...] nie powinna mieć pozwolenia na trzymanie zwierząt i oto trzeba walczyć bo końca z taką [...] niema a zwierzęta są bezradne.
Odpowiedz
1
@ Aqq
dnia 05.03.2018, 12:49 · Zgłoś
Widzisz jaki miłosierny jesteś, ? Człowieka byś zakatował, jakkolwiek [...], ale jednak człowieka, nie pisz nic więcej, jesteś jednostką aspoleczną, powinieneś być odizolowany od społeczeństwa.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 05.03.2018, 14:03 · Zgłoś
To nie jest już czlowiek. To bezmyślna bestia.
Odpowiedz
-2
@ Zed
dnia 05.03.2018, 14:47 · Zgłoś
Widzę że znasz gościa bardzo dobrze, skoro go osądziłas .
Osobiscie nie odważył bym się na to, po przeczytaniu artykułu naciagnietego wiadomo ,w którą stronę. Czyli uważasz iż to , że nie pomógł on temu staremu psu, przekreśla jego całe zycie i pozwala tak brutalnie osądzić czlowieka i życzyć mu wszystkiego najgorszego ?
Gratuluje wrażliwości.
Odpowiedz
-5
@ Ale z was [...] chroniące zwierzęta
dnia 05.03.2018, 19:52 · Zgłoś
A co miał zrobić? Pies [...] ze starości a gleba zamarznięta i nie miał jak pogrzebać.Miał kupić trumne i w domu trzymać?
Odpowiedz
4
@ Koko
dnia 06.03.2018, 00:31 · Zgłoś
Widzę bude i to mi wystarczy!!
Odpowiedz
0
@ rozsądny
dnia 07.03.2018, 19:09 · Zgłoś
"To nie jest już czlowiek. To bezmyślna bestia."

Hmm, podobnie o wrogach ludu mówili komuniści,że o nazistach i ich opinii o żydach albo innych klasyfikowanych jako "podludzie" nie wspomnę.

PS: Hitler też był "miłośnikiem zwierząt"

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f8/AnimalRightsNaziGermany.jpg
Odpowiedz
12
@ JOLCIA
dnia 05.03.2018, 12:30 · Zgłoś
Co za bestia, zakazac chowac psy.
Odpowiedz
-9
@ Stolcia
dnia 05.03.2018, 14:19 · Zgłoś
On go nie chował bo przecież [...] wystawał z budy.
Odpowiedz
8
@ ixi
dnia 05.03.2018, 11:44 · Zgłoś
..mentalna komuna...szkoda słów
Odpowiedz
36
@ do xyz
dnia 05.03.2018, 11:39 · Zgłoś
Uważasz, że ten człowiek powinien zostać ukarany dopiero wtedy, kiedy zrobi to samo z drugim człowiekiem? Pies to nie istota żyjąca? Czująca zimno i ból? Gratuluję hipokryzji.
Odpowiedz
-10
@ Xxx
dnia 05.03.2018, 12:41 · Zgłoś
Pewnie że istota czujaca, żyjąca, ale wszystko z umiarem, pewnie że gość [...] postąpił,
Ale nie zrównujmy ludzi z psami, no chyba ze ktoś czuje że jest na poziomie psa, ale to już jego sprawa.
Odpowiedz
-39
@ Zenek Kocia Łapa
dnia 05.03.2018, 13:47 · Zgłoś
Psy nie mają uczuć ! Jak każde zwierzę psy mają tylko instynkt. W główkach się pomieszało co niektórym
Odpowiedz
9
@ mieszkaniec 65
dnia 05.03.2018, 15:21 · Zgłoś
widze jestes wysoce wyksztalcony gratuluje
Odpowiedz
9
@ aa
dnia 06.03.2018, 12:59 · Zgłoś
Pies zadbany i kochany przewyższa inteligencją niektórych ludzi. Jest członkiem rodziny i wiernym przyjacielem. Jest mądrzejszy niż nie jednemu sie wydaje. Kto ma w domu psa, ten sie ze mną zgodzi i na pewno nie powie że psy mają tylko instynkt. Gdyby bohater tego artykułu uwolnił chorego psa może znalazłby cieplejsze miejsce a możeby ktoś sie nim zajął, albo zdechłby przynajmniej na wolności. Jak wypadł własciciel przy psie o porównanie aż sie prosi.
Odpowiedz
-1
@ hhhhhuuuuuiiiiixxxxxx
dnia 06.03.2018, 13:42 · Zgłoś
Zapomniałaś dodać ze piesio i starej pannie (eee sorry) singielce chlopa i męża zastąpi .
Odpowiedz
4
@ Mirek fajfus
dnia 06.03.2018, 15:38 · Zgłoś
Mają uczucia tak samo jak odczuwają ciepło, zimno czy ból.
Odpowiedz
-4
@ Jan Niezbędny
dnia 06.03.2018, 18:13 · Zgłoś
One nie odczuwają ciepła zimna i bólu tylko go rejestrują.
Odpowiedz
4
@ Oxen
dnia 06.03.2018, 22:36 · Zgłoś
Psy nie studiują psychologii,a rozpoznają ludzi dobrych i złych,oraz ich intencje.Nie studiują innych kierunków,a pomagają niewidomym,goprowcom,strażakom itd.Mają Uczucia,bronią człowieka przed napastnikami ratują z opresji,oddając swoje życie.Cóż,taki psi los,jedne z łańcuchem w budzie,inne w łóżeczkach,ubrankach,na kolankach-tak jak u ludzi:jedni w ubóstwie,inni z przepychu tracą głowy..i wcale nie czują się szczęśliwi.
Odpowiedz
0
@ Jaa
dnia 08.03.2018, 09:48 · Zgłoś
Wole być na poziomie psa niż na twoim, bo musiała bym się Położyć.
Odpowiedz
0
@ Ajjj
dnia 17.07.2020, 12:46 · Zgłoś
Żaden pies nie przewyższa inteligencja człowieka. Ostatnie badania udowodniły, że psy nie są zbyt mądre w porównaniu z innymi zwierzętami. Psem kierują instynkty. Pewnie, że może nauczyć się paru sztuczek i przywiazac do jakiegoś domu, kiedy jest mu dobrze. Ale pod tym względem w niczym nie różni się np. od [...], [...] też da się wytresować :). Co nie zmienia faktu,że każde żywe stworzenie zasługuje na godne życie.
Odpowiedz
-12
@ xyz
dnia 05.03.2018, 11:26 · Zgłoś
Polska schodzi na psy wiekszy wyrok dostanie sie za zamarznietego psa niz za zabicie czlowieka.
Odpowiedz
1
@ rozsądny
dnia 07.03.2018, 19:04 · Zgłoś
Bo to celowa polityka by jak najbardziej pognębić ludzi. Ci co zabijają ludzi szkodzą ludziom - więc wg. tej polityki są "dobrzy". Wyrok za psa albo wymagania "ekologów" zaś uderzają w biedotę - więc jest to "dobre". Chodzi o szkodzenie ludziom nic więcej.

Oczywiście można to usprawiedliwiać po prostu głupotą a nie spiskiem - ale w Polsce coś za dużo tych głupot się dzieje.
Odpowiedz
35
@ 13
dnia 05.03.2018, 11:25 · Zgłoś
Myślę że właściciel bestia otrzyma odpowiednią karę. Taką żeby nigdy nie mógł o niej zapomnieć
Odpowiedz
-12
@ zakopać za stodołą ?
dnia 05.03.2018, 14:17 · Zgłoś
Od razu pod ścianę i rozstrzelać wyrokiem jedynie słusznego Kociego i Psiego "Sondu" . Bo jak rozumiem to oderwani od rzeczywistości mieszkańcy blokowisk robią im pogrzeby pod klatką w ogórdku ?
Odpowiedz
0
@ do 13
dnia 05.03.2018, 19:48 · Zgłoś
A co miał zrobić? Pies [...] ze starości a gleba zamarznięta i nie miał jak pogrzebać.Miał kupić trumne i w domu trzymać?
Odpowiedz
12
@ Do do 13
dnia 05.03.2018, 20:59 · Zgłoś
Mógł przykryć martwe zwierze,dzieci patrzą,a właściciel bez ludzkich odruchów.
Odpowiedz
8
@ aa
dnia 06.03.2018, 11:10 · Zgłoś
Zabronić trzymania psów na łańcuchu. Kto nie ma ogrodzenia nie powinien mieć psa chyba ze w mieszkaniu. Dobrze, że ludzie reagują na psia krzywdę. Żeby choremu psu nie ocieplić budy. W lecie trzymają psy na słońcu bez miski wody. Robić kontrole, donosić w słusznej sprawie, ładować wysokie kary i zwyrodnialcy zaczną się bać. Ludzie miejcie oczy otwarte. Ksiadz na kazaniu przypomnieć, że o braci mniejszych trzeba dbać.
Odpowiedz
5
@ Jan Niezbędny
dnia 06.03.2018, 18:11 · Zgłoś
Zabronić trzymania na łańcuchu i nakazać sypiania z psami w łóżku i dopuszczenia do stołu na zasadach równoprawnego członka rodziny !
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 06.03.2018, 18:59 · Zgłoś
Cóż, czytając komentarze, czasem lepiej ze zwierzęciem, niż z człowiekiem.
Odpowiedz
0
@ Ajjj
dnia 17.07.2020, 12:38 · Zgłoś
Zgadzam się, że każde stworzenie zasługuje na godne życie, ale osy nie są braćmi mniejszymi ludzi, tylko psami. Człowiek jest człowiekiem, a pies jest psem i nie ma takich samych praw jak człowiek.
Odpowiedz
54
@ Ja
dnia 05.03.2018, 11:16 · Zgłoś
Co za człowiek bezduszny - dla przykładu ukarać solidnie i zakaz posiadania jakichkolwiek zwierząt!
Odpowiedz
20
@ Bhp
dnia 05.03.2018, 11:52 · Zgłoś
Z treści artykułu wynika,że właściciel psa,to groźny człowiek. Tak należy sądzić po jego zainteresowaniu."kto tę sytuację zgłosił ".Sąsiedzi z pewnością widzieli potężne meczarnie zwierzęcia, ale z bojaźni nie reagowali.To nieobliczalna chodzaca istota.
Odpowiedz
-8
@ rozsądny
dnia 05.03.2018, 22:46 · Zgłoś
Raczej co za [...] [...]. W sumie to nie wiadomo czy pies zamarzł czy [...] ze starości.Guza miał itd,w sumie nie wiadomo. Że facet nie uśpił ? A co zrobić jak to kosztuje.Może zaniedbał sprawę i uznał,że nie będzie aż tak zimno - a może ze starości psisko [...] - to co ? Trudno,takie życie.

Ale zakopać psiej [...] nie ma jak - przy tych mrozach to trzeba by kilofem kuć ziemię i przebijać się przez śniegi.Co najmniej choroba gotowowa Na takich mrozach to nic dziwnego że nikomu się nie chce kopać,na Śląsku przecież dwóch [...] w nocy zamarzło w tirze bo im ogrzewanie siadło ("na szczęście" chyba nie od nas,ale tragedia i tak). Łazić po polach też teraz niebezpiecznie,z Magurskiego wilki uciekły i po Lipinkach szalały. Dobrze,że ludzi nie zagryzły. Zarzecze to prawie pod lasem, i nawet jak tam wilków obecnie nie ma, to na dzika się napatoczyć można. A zakopywanie psa nic w takich warunkach ani się nie da,ani nie ma po co próbować bo jak będzie płytko to dziki wyryją i rozwleką [...].One przecież są wszystkożerne ! A jak nie dziki to lisy z nimi też w okolicy klęska "urodzaju" taka,że aż cud że wścieklizna nie szaleje jeszcze w okolicy.

No ale [...] najlepiej do kryminału bo "biedny piesek" i na pewno chłop [...]. Bezduszni i bezmyślni to raczej jesteście wy - miejskie "ekologi" od 7 boleści.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 06.03.2018, 07:11 · Zgłoś
Przede wszystkim z chorym psem idzie się do weterynarza i zapewnia godziwe warunki, panie omc rozsądny.
Odpowiedz
-16
@ hhhhhuuuuuiiiiixxxxxx
dnia 06.03.2018, 07:36 · Zgłoś
Tak samo jak z chorym drzewem do dendrologa ? Człowiek nie miał by na co kasy wydawać tylko na [...] psa? Jak pewnie sam na leki nie ma i lekarzy. [...] w czółko i daj buzi w pyszczek swojemu salonowem pieskowi za glupoty które wypisujesz.
Odpowiedz
-13
@ hhhhhuuuuuiiiiixxxxxx
dnia 06.03.2018, 08:24 · Zgłoś
Głównym zadaniem tego psa było pilnowanie stodoły w zamian za resztki z pańskiego stolu. Takie poeskie życie. Miastowym się w głowkach się pomieszało i wydaje im się ze tzw "piesio" tudzież "psiak"jak nie je z ludźmi przy stole i nie szcza po dywanach oraz codziennie nie [...] buźki ich dzieci to się dzieje wielka krzywda i całe zło tego świata. Od razu nasyłają psie pogotowie, policję, straż i dzieieć ambulansów. Niestety rozdwojenie jaźni to skutek ogladania dużej ilości filmów rysunkowych disneja w dziecinstwie (i nie tylko) w których to niejaki "piesio " przedstawiany jest zawsze z ludzkimi ccechami charakteru posiadający uczucia zamiast jak w rzeczywistości instynkt. Wasze zachowanie to efekt mocnego sprania mózgu i brak jakiegokolwiek instynktu zachowaczego.
Odpowiedz
4
@ Mirek fajfus
dnia 06.03.2018, 15:34 · Zgłoś
Skoro nie ma kasy to niech sobie zwierząt nie sprowadza do domu .
To chyba raczej tacy ludzie jak ty powinni się [...] w głowę bo twoja głupota jest większa jak właściciela tego psa.
Odpowiedz
1
@ hhhhhuuuuuiiiiixxxxxx
dnia 06.03.2018, 19:35 · Zgłoś
Zrozum [...] że takie psy przeważnie kocą się w miotach po kilka (czasem kilkanaście) sztuk i są rozdawane właścicieli na lewo i prawo żeby nie skończyły we worze na głębokiej wodzie. I pewnie taki był los i tego psa opisanego w artykule. Gdyby go ten gospodarz nie przygarnął to pewnie by już nie żył. Dobry gospodarz go przygarnął i żył sobie psina na resztkach z pańskiego stołu przez kilkanaście lat pod stodołą w zamian broniąc domostwa swym szczekaniem. Przy większych przymrozkach pies [...] i teraz psi samarytanini robią wielkie halo i próbują ustalać kryterium dochodowe od którego psa wolno komuś mieć a nawet bezczelnie posuwają się do tego że mówią mu ile ma na tego psa wydawać. O tym jakoś nikt nie mówi bo i historia psa nie jest znana.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 07.03.2018, 07:12 · Zgłoś
No jasne. Pozwolił, żeby powoli zamarzł. A mogł [...] od razu. Ludzki pan, zaiste. Dopóki nie wprowadzi się obowiązku sterylizacji, takich obrazków bedzie wiele.
Odpowiedz
-3
@ hhhhhuuuuuiiiiixxxxxx
dnia 07.03.2018, 09:30 · Zgłoś
Problem z sterylizacja jest taki że wypowiadają się zawsze ci którym sterylizacja nie grozi, a szkoda.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 07.03.2018, 12:54 · Zgłoś
Bardzo mi przykro, że pan nie może się jej poddać. Niektóre cechy są dziedziczne, niestety.
Odpowiedz
1
@ rozsądny
dnia 07.03.2018, 19:01 · Zgłoś
"z chorym psem idzie się do weterynarza i zapewnia godziwe warunki" - jak się ma na to kasę to tak,ale niektórym brakuje na opał,żywność i leki [...].

"Dopóki nie wprowadzi się obowiązku sterylizacji" - najlepiej zaczynając od miejskich mądrali co mają takie [...] pomysły.Obowiązku sterylizacji zwierząt się nie wprowadzi bo to prawo wdrożone przez Polskich p.[...] przecież w pierwszym rzędzie uwaliło by wszelkie hodowle piesków i kotków na sprzedaż i inne biznesy hodowlane,a ludzie na wsi i tak by to obchodzili - bo koszty. Kobieto - nawet w przypadku OBOWIĄZKOWYCH szczepień na wściekliznę w przypadku psów nie ma każdorazowej 100% frekwencji. A kotów to prawie nikt na wściekliznę nie szczepi.

Refundacja państwowa sterylizacji kotów i psów - to jest rozwiązanie.Jak ktoś zarabia minimalną albo ma podobną emeryturę to będzie tego kogoś stać na ponad 100 złotych na sterylizację ? No [...] niestety: nie. Stać rząd i samorządy na [...],to na taką rzecz też by było,w Polsce ludzie biedni ale patrząc po wydatkach państwa - to państwo jest bardzo bogate,więc i na to je stać.

Utopienie szczeniąt grozi odpowiedzialnością karną - jak złapią, ale NIC nie kosztuje finansowo.A rzadko się zdarza by złapali kogoś kto to robi.A na wsi jak ktoś kurę potrafi ubić to i szczeniaki utopi. Jak ktoś nie chce/nie potrafi utopić to rozdaje.Tylko że nie każdy jest w stanie potem o takiego zwierzaka dbać (bo najpierw to trzeba zadbać o siebie i swoje dzieci !) a oddać do schroniska to też niby "źle",schroniska i tak są przepełnione itd. A [...] zdrowego psa - nielegalne.
Odpowiedz
0
@ Jaa
dnia 08.03.2018, 09:45 · Zgłoś
Jak się niema kasy na życie to się nie powinno mieć jakichkolwiek zwierząt.
Niestety ludzie nie używają mózgu i kończy się tak jak się kończy.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.