Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Czy Jasło doczeka się KG2?

101

Jaślanie coraz częściej pytają o budowę 1,4 km odcinka drogi wojewódzkiej łączącego dwie drogi krajowe. Choć wedle zapowiedzi samorządowców inwestycja miała być już zakończona na jesień br., tak do chwili obecnej nie ma mowy o żadnych pracach budowlanych..

fot. Rondo Solidarności w Jaśle

Od wielu lat mówiło się o potrzebie budowy nowego odcinka drogi, który zwiększy dostępność transportową województwa w ruchu drogowym. Temat ten ponownie stał się przedmiotem rozmów w 2016 r. W urzędzie miasta odbyło się spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami ulic Konopnickiej i Lwowskiej, którzy od początku nie pochwalali tego pomysłu. Przedstawiciele firmy Promost-Consulting zaprezentowali koncepcję przebiegu nowej drogi oraz dwa warianty. Ostatecznie została wybrana opcja inwestycji zlokalizowanej bliżej obwałowania rzeki Jasiołki. W niedługim czasie przeciwnicy budowy drogi KG2 protestowali blokując przejazd przez rondo Solidarności.

fot. archiwum

Łącznik za 24 mln zł

W lipcu 2017 r. w Urzedzie Marszałkowskim w Rzeszowie została podpisana umowa na realizację inwestycji. Po ogłoszeniu przetargu okazało się, że wartość realizacji wzrosła z 15 do 24 mln zł. Roboty budowlane opiewają na blisko 20 mln zł, z czego blisko 19 mln pochodzi ze środków unijnych. Władze miasta również partycypują w kosztach. Na potrzeby realizacji drogi wojewódzkiej KG2 udzieliły pomocy finansowej województwu podkarpackiemu w wysokości ponad 4 mln zł. Środki finansowe będą przekazywane na bieżąco w latach 2018 i 2019. Od początku zakładano, że budowa blisko 1,5 km łącznika między drogą krajową 73 a 28 zakończy się końcem sierpnia br. Tymczasem nie widać żadnych prac w okolicy planowanej budowy drogi. Mieszkańcy Jasła coraz bardziej się niecierpliwią i pytają, czy ta inwestycja dojdzie do skutku.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy miasto, jako ten samorząd, który udzielił dotacji na wykup gruntów pod planowaną inwestycję. Nie ulega wątpliwości, że nowy łącznik pozwoliłby rozładować ruch w centrum Jasła, który obecnie w godzianch szczytu paraliżuje miasto. - Budowa łącznika dróg krajowych 73 i 28 (droga KG2) jest inwestycją marszałka województwa podkarpackiego, realizowaną przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Zatem dokładne i szczegółowe informacje w tej sprawie będzie mógł udzielić jedynie inwestor – zaznaczył wiceburmistrz Antoni Pikul.

Wybudują po wyborach?

O wyjaśnienie, co jest przyczyną opóźnień w rozpoczęciu prac budowlanych poprosiliśmy zatem PZDW w Rzeszowie. - Po stronie wykonawcy leży zarówno opracowanie dokumentacji, uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji, uzgodnień i zezwoleń jak i wykonanie robót budowlanych. Aktualnie prowadzone jest postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Z uwagi na konieczność opracowania m. in. raportu oddziaływania na środowisko cała procedura środowiskowa wydłuża się. Decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej powinniśmy uzyskać około listopada br. Wtedy też będą mogły ruszyć roboty budowlane – poinformowała Ewa Sudoł-Sikora, specjalista ds. Informacji Publicznej PZDW w Rzeszowie.

Projekt pn. Budowa drogi wojewódzkiej nr 992 Jasło – Granica Państwa na odcinku pomiędzy drogą krajową nr 28 a drogą krajową nr 73 realizowany jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. W ramach planowanych prac powstanie m.in. 1,4 km odcinek drogi wojewódzkiej, most nad potokiem Warzyckim wraz z zabezpieczeniem jego koryta, odcinkowa przebudowa ul. Piłsudskiego, budowa ronda w miejscu włączenia nowej drogi do drogi krajowej nr 28, chodniki i ścieżki rowerowe wzdłuż całej drogi.

id

Reklama

Komentarze: 101

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kierowca
dnia 18.07.2018, 18:27 · Zgłoś
Ale śmieszne to myślenie.
Więcej dróg. zwiększa ilość samochodów.
Odpowiedz
-1
@ Ptasiek
dnia 18.07.2018, 06:59 · Zgłoś
A ja jestem ciekawy jak taki łącznik miałby rozładować ruch w Jaśle jeśli odchodziłby od ronda przy wylocie na Krosno i Kraków. Przecież m.in. właśnie to rondo w godzinach szczytu blokuje ruch w mieście. Dodatkowa droga dochodząca do niego nie oznacza tylko tego, że więcej aut zamiast do miasta pojedzie właśnie nią. Przecież auta będą też poruszać się w drugą stronę, czyli będą wylatywać z niej właśnie na to rondo, co oznacza stały dopływ samochodów z większej liczby dróg niż teraz. Wszystko będzie tam stać w godzinach szczytu cały czas tak jak obecnie, nic to nie zmieni...
Jedyne wyjście to droga przez Krajowice i po górkach z wylotem w Brzyszczkach. Tylko władze miasta płaczą, że miasto wtedy umrze...No to jak wreszcie ? Chcecie odciążyć Jasło czy nie ?? Poza tym, ktoś w artykule nie mówi całej prawdy. Przecież właśnie ten projekt (Krajowice-Brzyszczki) miał być w końcu realizowany (a nie ten przy Jasiołce). Jest mowa nawet o tunelu pod górkami, jak wygląda w końcu prawda ??
Odpowiedz
-1
@ jasioł
dnia 17.07.2018, 11:20 · Zgłoś
kto zdrowy na umyśle buduję drogę przy rzece?
droga do pierwszej powodzi
Odpowiedz
-1
@ do [...]
dnia 14.07.2018, 21:42 · Zgłoś
Sęk w tym, że tzw, obwodnica północna nie wiadomo czy
powstanie kiedykolwiek a tu są konkrety.
Odpowiedz
1
@ Kierowca
dnia 14.07.2018, 19:09 · Zgłoś
Do [...].
Ale dorada. Śmiechu warte. W Jaśle dalej analizować.
W celu rozwiązania narosłego problemu komunikacyjnego tworzącego
na niektórych ulicach ciągłe korki samochodowe należy już realizować
inwestycje drogowe nawet składające się z poszczególnych odcinków.
Tak jak to robi Krosno budując odcinkami na na południe od lotniska.
Ale tam jest inne społeczeństwo, nie nastawione na protesty do wszystkiego.
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 15.07.2018, 23:32 · Zgłoś
Z tym śmiechem to może lepiej wstrzymać się do czasu, kiedy inwestycja będzie (jeśli w ogóle) oddana do użytku, bo nie wiadomo, komu wtedy będzie do śmiechu.

Problemów komunikacyjnych nie rozwiązuje się przy pomocy myślenia i działania odcinkowego, tylko trzeba do tego podchodzić kompleksowo i perspektywicznie. Nie chodzi o to, żeby zbudować jakąkolwiek drogę w nadziei, że cokolwiek ona rozładuje, bo rzeczywistość może brutalnie zweryfikować to założenie, powstałe na gruncie myślenia życzeniowego.
Odpowiedz
2
@ do [...]
dnia 14.07.2018, 18:17 · Zgłoś
Na drogę od ronda na Floriańskiej do ronda na Żółkowie jest już pozwolenie
budowlane i też są pieniądze. Obydwie drogi ruszą po wyborach z różnych
przyczyn. Czy wiesz ile samochodów jedzie od strony Tarnowa przez Jasło
na Nowy Żmigród i Barwinek ? Czy dalej nie widzisz sensu takiego rozwiązania
komunikacyjnego ?
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 14.07.2018, 18:58 · Zgłoś
To, że porusza się duża liczba pojazdów na tej trasie nie oznacza, że KG2 jest jedynie słusznym rozwiązaniem. Przejdźmy do konkretów. Wyobraź sobie, co się będzie działo, jeżeli na Rondzie Solidarności, na bardzo krótkim odcinku między wjazdem od ul. Kazimierza Wielkiego do zjazdu na ul. Lwowską zostanie wpakowany dodatkowy wjazd/wyjazd? Czy to w ogóle fizycznie możliwe, pomijając nawet przepisy o projektowaniu? A trzeba tutaj dodać, że nie może to być ulica o szerokości obecnej Konopnickiej, tylko znacznie szersza, z ewentualnym rozdzieleniem pasów ruchu przy rondzie? Czy projekt to przewiduje?

Tak więc, nie obejdzie się bez poważnej rozbudowy Ronda Solidarności, jeżeli nie ma dojść do paraliżu komunikacyjnego i koszty tej rozbudowy mogą być porównywalne z budową nowego ronda. Czy nie lepiej skierować ruch w i z kierunku DW 992 na przyszłą obwodnicę północną, a nakłady skierować na modernizację tejże DW 992? Bo to przecież przyszłe połączenie z VIA CARPATIA.
Odpowiedz
0
@ Kierowca
dnia 14.07.2018, 14:40 · Zgłoś
Do [...].
Wypowiedź się jaśniej: tylko "tak" lub "nie".
Czy ty jesteś za wybudowaniem KG2, czy przeciw budowie tej drogi.
Twoje długie i mętne wywody mnie nie interesują.
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 14.07.2018, 17:05 · Zgłoś
Pytasz jak w sądzie, ale życie nie jest takie zero-jedynkowe.

Po trzykroć "nie" - dla KG2 jako samodzielnej inwestycji drogowej, która nie ma sensu komunikacyjnego. Można ewentualnie dyskutować o KG2 w powiązaniu z przedłużeniem DW 992 od ronda na Żółkowie do ronda na Floriańskiej (o czym też jakoś ucichło), ale bez przebudowy Ronda Solidarności to nadal nie ma sensu, gdyż zablokuje ten newralgiczny dla miasta węzeł. Ten sam efekt komunikacyjny można byłoby osiągnąć wykorzystując ul. Towarową, która nie wymaga większej przebudowy, natomiast niezbędne byłoby dodatkowe rondo na Lwowskiej, przy czym ruch tirów od strony DW 992 powinien być docelowo skierowany na obwodnicę północną.

Uważam, że inwestycję KG2 należałoby przeanalizować od nowa, gdyż w ramach radosnej twórczości projektowej, została ona jakby wyrwana z kontekstu całości układu komunikacyjnego miasta, a szczególnie - planowanych obwodnic.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 13.07.2018, 22:38 · Zgłoś
droga KG2 to nie obwodnica! przy wybudowaniu w przyszłości obwonicy posłuży jako droga miejska .Np jadąc od Pilzna do rafineri po co wjeżdzać do centrum jak można wjechać na KG2 a póżniej ul. piłsudskiego
na zachód miasta
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 14.07.2018, 01:37 · Zgłoś
Można, ale w jaki sposób zmusić kierowców pojazdów do 3,5 t aby jechali taką okrężną trasą, nadkładając co najmniej 2 km drogi? Jakimi względami mają się oni kierować - czy tylko koniecznością potwierdzenia myślenia życzeniowego lobby stojącego za budową KG2?
Odpowiedz
27
@ Rozżalony
dnia 13.07.2018, 20:38 · Zgłoś
A czy Jasło doczeka sie jakichkolwiek inwestycji? My pracownicy Rafinerii czekamy na inwestycje (tak szumnie zapowiadane przez zarząd), ale nasi posłowie coś nie chcą pomóc, dodatkowo marny zarząd nic nie może przeforsować w Gdańsku, kolebka państwowych firm pójdzie całkiem w piach? ale co ja się łudze ciuka drogi nie zrobią...
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec
dnia 13.07.2018, 14:49 · Zgłoś
drogę KG2 buduje się po to aby odciążyć osiedle kotlina i brzyszczki !!! od tranzytu. po to jest jak ktoś nie wie !!! mieszka bardzo dużo ludzi nie ptaszków tylko ludzi!!!
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 13.07.2018, 19:51 · Zgłoś
Ktoś kazał im budować się czy zamieszkiwać w blokach przy drodze krajowej? Przecież ta droga nie zmieniła swojego charakteru od kilkudziesięciu lat. Należy więc rozumieć, że po ewentualnym wybudowaniu KG2, ul. Lwowska będzie strefą ciszy?
Czy po to buduje się obwodnice, aby zapewnić spokój mieszkańcom jednej ulicy? A co mają powiedzieć mieszkańcy ulicy Krakowskiej - też należałoby wybudować im osobną obwodnicę?
Odpowiedz
4
@ Seba
dnia 12.07.2018, 16:52 · Zgłoś
Podobno w Jaśle ma powstać kolejka gorska z Gorajowic do
Centrum
Odpowiedz
3
@ do [...]
dnia 12.07.2018, 16:11 · Zgłoś
Sam jesteś z tej generacji "obalaczy" o czym świadczą twoje wpisy.
A co do wpływu takich inwestycji jak droga S19 na budowę drogi KG 2
w Jaśle to mniej więcej taki jak wpływ morza na owłosienie górali.
S 19 to droga i środki krajowe a KG 2 droga i środki wojewódzkie.
Również środki unijne z całkiem innych programów. Na KG 2 są w 100%
zabezpieczone pieniądze i jest podpisana umowa. Płonne nadzieje tych
co liczą, że ta droga nie zostanie wybudowana.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 12.07.2018, 20:03 · Zgłoś
To nie jest moja wina, że przynależę do określonej generacji, ale dlaczego miałoby się to automatycznie przekładać na moje poglądy?

Mam wrażenie, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, bo ja nic nie pisałem o jakimś przerzucaniu środków, chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi na konieczność podjęcia działań zmierzających do dogodnego skomunikowania z S-19 - w najbliższej przyszłości, bo to jest sprawa następnych kilku lat, ale myśleć o tym trzeba już dzisiaj (to też jest sprawa modernizacji dróg wojewódzkich).

Tak więc, trudno - droga KG2 musi powstać, bo wszystko przygotowane, bez względu na protesty i bezsens koncepcyjny tego rozwiązania. Tylko dlaczego do tej pory nic się tam nie dzieje?
Odpowiedz
4
@ Kierowca
dnia 12.07.2018, 15:30 · Zgłoś
Mentalność myślenia społeczeństwa Jasła pozostała na etapie
jak starego galicyjskiego za czasów cesarstwa Austro - Węgierskiego.
"Ja tu jestem najważniejszy".
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 13.07.2018, 20:12 · Zgłoś
Nie wiem, jaka była mentalność za Austro-Węgier i Ty zapewne też nie wiesz, ale jeżeli chodzi o postawę "ja tu jestem najważniejszy" - to dotyczy ona raczej przedstawicieli władz samorządowych, które nie objawiają najmniejszych zamiarów negocjacyjnych w przypadku protestów społecznych.
Odpowiedz
1
@ Goraj
dnia 12.07.2018, 15:28 · Zgłoś
Jasło się ZAPADA
to potwierdzone info.
Odpowiedz
-3
@ do [...]
dnia 12.07.2018, 13:37 · Zgłoś
jakby komuny nie obalili to ty teraz [...]...byś w kołchozie a nie pisał powieści
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 12.07.2018, 19:18 · Zgłoś
Powiedz to milionom tych, którzy wyjechali za granicę, właśnie po "obaleniu komuny" i tam podjęli się różnych podrzędnych zajęć typu zmywak. Coś im jednak nie odpowiadało w tej "wolnej", III RP?
Odpowiedz
2
@ s-19
dnia 12.07.2018, 11:44 · Zgłoś
Zrozumcie! Ta droga nigdy nie powstanie ponieważ priorytetową drogą jest S-19 z Rzeszowa na Barwinek. Tam jest w tech chwili największy tranzyt w ogóle w tej części województwa. Te tiry co przejeżdżają teraz przez Jasło będą zjeżdżać prosto z A-4 NA S-19 z Rzeszowa na Miejsce Piastowe i dalej Barwinek. W Jaśle ruch się znacznie zmniejszy.
Odpowiedz
8
@ [...]
dnia 12.07.2018, 13:07 · Zgłoś
Dlatego właśnie należałoby skończyć z idiotycznymi wizjami połączenia Jasła z A4, tylko myśleć o dogodnym połączeniu (połączeniach) z S-19 - VIA CARPATIA, bo to może być przyszłość również dla Jasła! Przecież chodzi o arterię komunikacyjną, docelowo łączącą kraje nadbałtyckie z Grecją i w ogóle południową częścią Europy, ale widać dla zrozumienia tej kwestii potrzeba przy władzy innych ludzi, może nawet zmiany pokoleniowej - bo "obalaczom komuny" już dziękujemy. Czy nadchodzące wybory coś tutaj istotnie zmienią? Nie jestem w tym zakresie optymistą.
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 12.07.2018, 15:36 · Zgłoś
Ale wie Pan że budowa drogi to kilka lat projektowania i zabezpieczania funduszy i nie można tak sobie pieniędzy z jasielskiej drogi przerzucić na cokolwiek innego, zwłaszcza, że droga jest na ostatnim etapie i o ile się nie mylę to podpisano umowę z wykonawcą, więc rezygnacja wiązałaby się z odszkodowaniami.
Odpowiedz
0
@ Nie ważne
dnia 13.07.2018, 16:11 · Zgłoś
A do własnej kieszeni to już można, tak?
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 13.07.2018, 20:02 · Zgłoś
@ciekawy

Odpowiedziałem w komentarzu poniżej, ale ponowię odpowiedź: jeżeli jest tak dobrze, to dlaczego nadal nic się tam nie dzieje?
Odpowiedz
8
@ koloooooooooo
dnia 12.07.2018, 08:59 · Zgłoś
teraz obiecają wszystko tak jak zaporę w Nienaszowie,zjazd z autostrady w Pilnie i teraz obwodnicę Jasła - jak to już mówili--[...] lud to kupi i wybierze [...] na następną kadencję.
Odpowiedz
8
@ [...]
dnia 12.07.2018, 10:28 · Zgłoś
Znowu ten zjazd z autostrady do Jasła - przecież on już jest! Na węźle A4 w okolicy Tarnowa, na drogowskazie zjazdu pisze: "Tarnów, Jasło, Kielce". Nie wystarczy? O co chodzi - że do Jasła ma być też droga klasy autostrady lub przynajmniej drogi ekspresowej?

https://www.google.com/maps/@50.054298,21.0085298,3a,75y,104.77h,86.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s85uzA8q3rG05blhsV1b8Cg!2e0!7i13312!8i6656
Odpowiedz
0
@ gw30
dnia 14.07.2018, 23:06 · Zgłoś
Tak kolego, lepiej zjeżdżać na Tarnów, stać godzinę w korkach w Tarnowie i drugą godzinę jechać z Tarnowa do Jasła niż zjechać z autostrady w Pilznie i maks w 40 minut być w Jaśle. Równie dobrze taki sam znak mogli postawić przy zjeździe z autostrady na Rzeszów i postawić znak "Rzeszów, Strzyżów, Jasło". Dziwne masz rozumowanie a że Cię jeszcze plusują to już mnie całkiem rozwaliło.
Odpowiedz
1
@ ciekawy
dnia 12.07.2018, 08:47 · Zgłoś
A co ze STEŚ Jasło-Pilzno? Miał być gotowy w II kwartale. Może redakcja zdobędzie jakieś świeże informacje.
Odpowiedz
1
@ do Lady Coba
dnia 12.07.2018, 08:05 · Zgłoś
Skołyszyn ma ambicje uzyskać prawa miejskie, to obwodnica + rondo koniecznie
i mają pociąg przelotowy. Antycypacyjnie myślą, jeszcze nie miasto, ale też nie wieś.
Hybryda.
Odpowiedz
3
@ Mc
dnia 12.07.2018, 01:55 · Zgłoś
Żądam obwodnicy skołyszyna!!!
Odpowiedz
1
@ Tak
dnia 12.07.2018, 09:15 · Zgłoś
Estakade co tam obwodnica.
Odpowiedz
5
@ do filozof
dnia 11.07.2018, 23:32 · Zgłoś
Masz świętą rację. Ze względu na demografię w Jaśle dominuje
myślenie z poprzedniej epoki, wyłącznie roszczeniowe, byle nic
nie zmieniać. Niestety taką postawę ludzi wykorzystuje się w walce
politycznej napuszczając ludzi przeciw tym, którzy zdrowo myślą
i chcą coś zrobić. Uczestniczą w tym miejscowe tzw. media na czele
z tym portalem.
Odpowiedz
0
@ hanka
dnia 12.07.2018, 15:04 · Zgłoś
Wiesz filozofie-masz dużo racji. Niemniej jednak władza bez jaj, pozwalana na takie westchnienia opozycji czy raczej opozycjonistów, bo sama nie umie ruszyć z kopyta. [...] [...] i się buntuje. A co tam!
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 14.07.2018, 12:25 · Zgłoś
A ci, którzy rzekomo "zdrowo myślą i chcą coś zrobić" - to niby z jakiej epoki?
Odpowiedz
0
@ Filozof
dnia 11.07.2018, 22:24 · Zgłoś
W Jaśle nic nikomu nie odpowiada wszystko żle, więc pałą po grzbiecie tych opozycionistów jak mało to ORMO wezwać i porządek zrobić a jak nie to na przymusowe roboty do kołchozu ich wysłać
Odpowiedz
4
@ Ok?
dnia 11.07.2018, 22:07 · Zgłoś
Dokładnie,droga tak powstanie jak most na Gądkach
czyli pewnie nigdy???
Odpowiedz
12
@ Kierowca
dnia 11.07.2018, 20:37 · Zgłoś
Śmieszy mnie taka postawa, że trzeba się dalej zastanawiać nad drogami
w Jaśle gdy Sanok buduje 7 - mio kilometrową obwodnicę, bo jest inna władza.
Trzeba sobie uświadomić przede wszystkim, że tam jest inne społeczeństwo.
U nas jak burmistrz chce wybudować 1 kilometr drogi, by odciążyć ruch
koło szpitala, to w imię wolności są wielkie protesty staruszków i wiekowych babci.
Po co tyle lamentu, przecież mamy co chcemy.
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 11.07.2018, 22:48 · Zgłoś
Odciążyć ruch koło szpitala - tak, z jednej strony, a przecież droga KG2 też przechodziłaby koło szpitala, tylko z drugiej strony, w porównywalnej odległości. Czy ten argument ze szpitalem ma sens?
Odpowiedz
-2
@ rysiek
dnia 11.07.2018, 23:27 · Zgłoś
ale jak są tylko staruszkowie to kto ma rządzić?Pec?konczy 44 lata w tym roku...prawie początkujący staruszek...
Odpowiedz
-3
@ Sanoka nie stać na obwodnicę.
dnia 12.07.2018, 11:52 · Zgłoś
Sanok nie buduje obwodnicy bo go nie stać!!! buduje to GDDKIA z naszych podatków oraz Rząd za kampanie wyborczą bardziej to polityczna decyzja tak jaz z więzieniem w Sanoku itp. itd.
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 11.07.2018, 19:45 · Zgłoś
To, że nic nie zrobiono w sprawie drogi KG2 (podobnie jak z mostem na Gądki) to może być kwestia nieudolności władz miejskich, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Droga KG2 ma ewentualny sens jako przedłużenie odcinka DW 992 od ronda na Żółkowie do ronda na Floriańskiej i najpierw trzeba przynajmniej rozpocząć budowę tamtego odcinka, tak, aby powstał nie później niż KG2, która nie ma sensu jako samodzielna inwestycja drogowa.

Należałoby zastanowić się, czy w ogóle droga KG2 jest potrzebna, gdyż jej włączenie do Ronda Solidarności może spowodować jego ciągłe blokowanie, a niezbędne poszerzenie tego ronda nie jest możliwe, ze względu na zabudowę. Chyba lepszym rozwiązaniem byłoby skierowanie ruchu tranzytowego od strony DW 992 na obwodnicę północną, co tym samym odciążyłoby również Rondo - bo przecież nie można nazwać racjonalnym rozwiązania, polegającego na dociążeniu tegoż Ronda, już obecnie przeciążonego.
Odpowiedz
-5
@ S-19
dnia 12.07.2018, 11:51 · Zgłoś
Zrozumcie! Ta droga nigdy nie powstanie ponieważ priorytetową drogą jest S-19 z Rzeszowa na Barwinek. Tam jest w tech chwili największy tranzyt w ogóle w tej części województwa. Te TIRY co przejeżdżają teraz przez Jasło będą zjeżdżać w Rzeszowie z autostrady A-4 prosto na S-19 na Krosno, Miejsce Piastowe i dalej Barwinek. W Jaśle ruch się znacznie zmniejszy. Droga miedzy Pilznem a Jasłem straci znaczenie.
Odpowiedz
11
@ nie mieszkaniec Konopnickiej
dnia 11.07.2018, 19:14 · Zgłoś
Cyt. " Nie ulega wątpliwości, że nowy łącznik pozwoliłby rozładować ruch w centrum Jasła, który obecnie w godzianch szczytu paraliżuje miasto."

BREDNIE, KŁAMSTWO i DZIELENIE SPOŁECZEŃSTWA.
Jeśli ktoś nie widzi tego że do czasu kiedy przez Rondo Solidarności przejeżdżać będzie tak duża ilość samochodów od strony Tarnowa i Krosna to nic to nie zmieni i nie powinien się brać za projektowanie tylko zająć się czymś innym. Jakie to ma znaczenie czy samochód zjedzie z ronda 2 czy 3 zjazdem skoro obydwa są za wjazdem na rondo od strony centrum. W centrum stoi się na zielonym bo nie można wjechać na rondo a nie z niego zjechać "panie projektancie" już nie wspomnę o drobnej kolizji i wszystko stoi do Niegłowic.
"Pozdrawiam" pomysłodawcę tego pomysłu na rozwiązanie problemu z ruchem zwłaszcza ciężkim.
Skaczcie sobie do gardeł dalej, tak jest wygodnie władzy bo jest usprawiedliwiona że nie może nic zrobić.
Odpowiedz
3
@ myśliciel
dnia 12.07.2018, 11:14 · Zgłoś
Nie ulega wątpliwości, że wyłączenie świateł w Rynku również rozładuje ruch kołowy w centrum miasta.
Odpowiedz
-10
@ Combo
dnia 11.07.2018, 17:17 · Zgłoś
Etam moze by tak dac szanse ... ale komu moze pan mlody zajac albo pani synator
Odpowiedz
-5
@ Combo Guard
dnia 11.07.2018, 16:52 · Zgłoś
Gołym okiem widac ze w tym mieście przydałby sie trzeci vice burmistrz.
Odpowiedz
-7
@ Combo
dnia 11.07.2018, 17:15 · Zgłoś
Chyba tylko radna szanca to bardzo znamienna osoba z doswuadczeniemm I prifesjonannym bajerem
Odpowiedz
6
@ Kasia
dnia 11.07.2018, 16:51 · Zgłoś
Obok naszego domu przejeżdżają tiry. Jest to strasznie męczące. W nocy trudno spać a w ciągu dnia trudno słowo powiedzieć bo nie słychać z balonu na parter.
Odpowiedz
1
@ jurcju
dnia 11.07.2018, 16:16 · Zgłoś
Kto buduje łącznik drogi prawie w centrum miasta pomysł burmistsza /wychowanek Kurowskiej / bo Kurowska nie zgodziła się na budowę oczyszczalni ścieków bo na wsi wodę wylewa się na [...] i chodzi [...]ć za stodołe piniądze były unijne i niema oczyszczalni ale i miasto potrafią zakorkować - to dobra zmiana
Odpowiedz
20
@ Kierowca
dnia 11.07.2018, 16:08 · Zgłoś
Wspaniałe i najszczęśliwsze rozwiązanie zadowalające wszystkich.
Więcej protestów w Jaśle.
Więcej pieniędzy dla Krosna i Sanoka.
Odpowiedz
-3
@ S-19
dnia 12.07.2018, 11:50 · Zgłoś
Zrozumcie! Ta droga nigdy nie powstanie ponieważ priorytetową drogą jest S-19 z Rzeszowa na Barwinek. Tam jest w tech chwili największy tranzyt w ogóle w tej części województwa. Te TIRY co przejeżdżają teraz przez Jasło będą zjeżdżać w Rzeszowie z autostrady A-4 prosto na S-19 na Krosno, Miejsce Piastowe i dalej Barwinek. W Jaśle ruch się znacznie zmniejszy. Droga miedzy Pilznem a Jasłem straci znaczenie.
Odpowiedz
-5
@ a,lechowski
dnia 11.07.2018, 16:04 · Zgłoś
"Wybudują po wyborach?" no to głosuje na pis . (niepoprawny optymista).
Odpowiedz
16
@ Ona
dnia 11.07.2018, 15:45 · Zgłoś
Do pitu pitu- co ma być, skoro wszystko jest mieszkańcom zbędne. Obwodnica NIE, MC Donald NIE, fabryka na Warzycach NIE. To czego wy ludzie w końcu chcecie?
Odpowiedz
5
@ hahahaha
dnia 11.07.2018, 16:02 · Zgłoś
[...] nic nie pasuje bo takie ich życie. Kazdą decyzję pomysł mozna negowac i tupac nóżkami. Oczywiscie sami nigdy nie podadzą zadnego pomysłu wiec Twoje pytanie zostanie bez odpowiedzi. Im jest dobrze tak jak teraz, jak tylko jest jakas inwestycja pomysł to obsmarowac ją w sieci i tyle.
Odpowiedz
-24
@ Do ona
dnia 11.07.2018, 17:13 · Zgłoś
Zmiany burmistrza tylko pec no ewentualnie pan znamirowiski
Odpowiedz
5
@ zyx
dnia 11.07.2018, 18:29 · Zgłoś
To, że jest kilkanaście antyspołecznych osób, które wszystko oprotestowują, to nie znaczy ,że wszyscy mieszkańcy Jasła są antyspołeczni. Zdecydowana większość jest za realizacją tych inwestycji a tymi anty co bez przerwy [...], że im źle i że się nie zgadzają na cokolwiek co by to nie było nie ma się co przejmować. Oby tylko pieniądze były i brać się za robotę.
Odpowiedz
5
@ pitu pitu
dnia 11.07.2018, 15:09 · Zgłoś
Tama będzie,KG2 będzie,obwodnica będzie...wszystko
wam możemy obiecać!a co!niestety opozycja nam blokuje
bo to som uje!
Odpowiedz
7
@ Ronin
dnia 11.07.2018, 14:53 · Zgłoś
Nie pojmuję z jednej strony jaki ma wpływ budowa łącznika na środowisko, jakie pibździu, z tego powodu nie zwiększy się nam ilość samochodów, nie ma jakiś miejsc specjalnych typu lęgowego ptaków pod ochroną, dwa raczej teoretyczne korzyści skrócenie drogi zmniejszy emisję. Ale z drógiej strony czy to rozwiąże problem korków mieście? Raczej myślę że tylko wpuści więcej aut w miasto i wydłuży korek w stronę Gorlice, rondo upłynnia ale też spowalnia ruch.
Myślę że pora zabrać się za reurbanizacje miast w innym wymiarze niż dotychczas to ma miejsce.
Albo kładziemy nacisk na rozwój albo kiedyś wygaśniemy jak już to miało miejsce z kilkoma mniejszymi miasteczkami które znikły z krajobrazu.
Odpowiedz
9
@ Magu
dnia 11.07.2018, 14:44 · Zgłoś
Będzie tak jak i most nowy na Gąskach.Obecnemu burmistrzowi i jego urzędnikom podziękujemy już w najbliższych wyborach. Czas na zmiany. Miastu potrzebny młody człowiek z wizją i pomysłem na Jasło a nie obecny czy poprzedni burmistrzowie
Odpowiedz
19
@ Telewizja KŁAMIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dnia 11.07.2018, 15:41 · Zgłoś
Gdyby wybory mogły coś zmienić to już dawno były by zakazane.
Odpowiedz
-14
@ Combo Guard
dnia 11.07.2018, 16:50 · Zgłoś
Młody z wizja i pomysłem?
Elwira?
Odpowiedz
4
@ jaślak
dnia 12.07.2018, 11:16 · Zgłoś
To już lepiej jakąś blondynkę z Jasła.
Odpowiedz
1
@ biedronka
dnia 11.07.2018, 14:33 · Zgłoś
Jak to jest z decyzją środowiskową, kto ją przygotowuje?
Odpowiedz
2
@ marek
dnia 13.07.2018, 15:07 · Zgłoś
taki ją przygotowuje co siedzi za biurkiem i czeka aż ortyl kiwnie palcem to wtedy będzie decyzja gotowa bo jak jasło będzie czekało na kilometr drogi 5 lat to rzeszów wybuduje u siebie 50 km w tym czasie (jasło na x lat ma zablokowane wszelkie inwestycje drogowe i o to im chodzi)
Odpowiedz
20
@ obserwator
dnia 11.07.2018, 14:31 · Zgłoś
"żadamy obwodnicy poza miastem", a to przypadkiem nie poza miastem mieszkają ludzie którzy chcieli spokoju?
Odpowiedz
8
@ Telewizja KŁAMIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dnia 11.07.2018, 15:38 · Zgłoś
Słuszna uwaga. Przecież miasto to własnie ruch samochodów to nie ma co z miasta robić wsi.
Odpowiedz
6
@ ds
dnia 11.07.2018, 14:29 · Zgłoś
5 mln na droge "obca" a dziury w jasielskich drogach nie ma kto zalatac!!!

wstyd i hanba
Odpowiedz
-18
@ pismenek
dnia 11.07.2018, 13:44 · Zgłoś
no i ok jak tylko pec bedzie burmistrzem to powstani bo tak ustalilismy
Odpowiedz
-22
@ jaślak
dnia 11.07.2018, 16:17 · Zgłoś
Tylko Pan. Czajka lub Pierzchała. Ewentualnie
p. Czeluśniak.. Żadne pelce lub obecne [...]
i towarzystwo wzajemnej adoracji.
Odpowiedz
10
@ Wiola
dnia 11.07.2018, 17:11 · Zgłoś
Kto to jest czajka
Odpowiedz
10
@ Combo
dnia 11.07.2018, 17:19 · Zgłoś
A kto to jest pieszchaka tenbyly [...]
Odpowiedz
4
@ kasia
dnia 11.07.2018, 23:38 · Zgłoś
kto to jest Czeluśniak?
Odpowiedz
-8
@ jaślak
dnia 12.07.2018, 05:22 · Zgłoś
Jeśli już to Pan Czajka, Pan Pierzchała i Pan Czeluśniak.
Odpowiedz
5
@ Combo
dnia 12.07.2018, 10:48 · Zgłoś
Czelusniak I pieszchala to chyba obecni radni a ten czajka to faktyczniekto to jest bo tych dwoch. Kojarze
Odpowiedz
-6
@ Pan Czajka
dnia 12.07.2018, 14:01 · Zgłoś
To gosc na poziomie, wcale nie jest narazie zainteresowany. Jest dyrektorem w dużej firmie. Czy potrzeba mu się udzielać w mie$cie zawiści?
[...] na start, a potem młocka...buahaha.
Odpowiedz
1
@ do pana czajki
dnia 12.07.2018, 18:32 · Zgłoś
fuj nie ładnie tak pisać o Jaśle panie cz! oj nie ładnie
Odpowiedz
2
@ Jarema
dnia 14.07.2018, 00:08 · Zgłoś
Ten coboddal gamrat za grosze
Odpowiedz
3
@ Bhp
dnia 14.07.2018, 08:17 · Zgłoś
Jeśli P.Pierzchała ma zamiar startować na Burmistrza m.Jasła, to powinien jasno i czytelnie jako radny,jako Przewodniczący rady osiedla G.Klasztorna punktowac i pokazywać karygodna niegospodarnosc w Jaśle ,chociażby w zakresie nieuregulowanej gospodarki ściekowej. Posiada stosowne dokumenty.
Odpowiedz
1
@ do bhp
dnia 15.07.2018, 17:50 · Zgłoś
co to jest pomroczność jasna ??
Odpowiedz
42
@ mrX
dnia 11.07.2018, 13:37 · Zgłoś
Jak to, przecież już w 2006 roku, a więc 12 lat temu, wybitna znawczyni Maria Kurowska ze swoimi przybocznymi - do których zalicza się aktualny burmistrz, orzekła, że KG2 jest niepotrzebna, bo zaraz wybuduje obwodnicę z prawdziwego zdarzenia.
Odpowiedz
39
@ mrY
dnia 11.07.2018, 14:26 · Zgłoś
Och jakie to były piękne czasy! Kto pamięta dąb Hitlera, konferencje o ratowaniu Bałtyku w Helsinkach, pielgrzymki służbowym samochodem albo "dobrowolne" aktorstwo urzędników w spotach PiS? Różne prawdziwki trafiały się później w lokalnej polityce, ale takiego kalibru już żaden.
Odpowiedz
27
@ malkontent
dnia 11.07.2018, 17:40 · Zgłoś
Dołożyć trzeba słynną róę wiatrów, co przeszkodziła w budowie Zakładu Przeróbki Odpadów, nie wspomnę o aptece aptekę Łukasiewicza.
Odpowiedz
9
@ malkontent
dnia 11.07.2018, 17:44 · Zgłoś
Miało być róże wiatrów
Odpowiedz
40
@ CR7
dnia 11.07.2018, 13:32 · Zgłoś
W Polsce NIE bo NIE a potem uciekają na zachód, bo tam jest cywilizacja i się podoba a u nas czarna .upa.
Odpowiedz
-7
@ hahahaha
dnia 11.07.2018, 13:32 · Zgłoś
Po wyborach czyli [...] nie bedą mogły spuszczać sie ze to kampania wyborcza:-) Słodko.
Odpowiedz
24
@ Rzeg
dnia 11.07.2018, 13:41 · Zgłoś
ta droga to koniec i brak jakichkolwiek szans na uzyskanie poeniedzy z rządu na obwodnicę północną z Jasła, przez najbliższe 30 - 40 lat.
Odpowiedz
-21
@ Goraj
dnia 11.07.2018, 13:54 · Zgłoś
i dobrze po co niszczyc dzikie tereny
Odpowiedz
5
@ hahahaha
dnia 11.07.2018, 15:58 · Zgłoś
Skończ brednie na temat pólnocnej obwodnicy, ktoś palnał głupote i chyba nawet nigdy nie był na tamtym brzegu Ropy stąd nie wie ze tam sie nie da wybudowac drogi!
Odpowiedz
24
@ sdfgh
dnia 11.07.2018, 17:11 · Zgłoś
Wiadomo, że ta inwestycja jest celowo opóźniania, żeby nie dać obecnemu burmistrzowi przypisania sobie jej realizacji. Jak zwykle polityka ponad wszystko... Brak słów!
Odpowiedz
-8
@ wiki
dnia 11.07.2018, 18:10 · Zgłoś
jaki sens ma jednoczesna budowa KG2 ora obwodnicy północnej przez Gorajowice, po wybudowaniu wraz z ulicą lwowską i dwupasmówką na brzyszczkach będą 3 drogi w kierunku krosna, w tym dwie obwodnice! a zachodniej obwodnicy ani jednej
Odpowiedz
-5
@ [...]
dnia 11.07.2018, 23:14 · Zgłoś
Nie da się zbudować obwodnicy, która pełniłaby jednocześnie rolę północnej i zachodniej, ale od czegoś trzeba zacząć. Natomiast co do KG2 - z logicznego punktu widzenia, ona nie ma sensu w żadnym układzie, nawet jako droga miejska.
Odpowiedz
4
@ s-19
dnia 12.07.2018, 11:55 · Zgłoś
Dokładnie! Ta droga nigdy nie powstanie ponieważ priorytetową drogą jest S-19 z Rzeszowa na Barwinek. Tam teraz są pompowane pieniądze. Tam jest w tech chwili największy tranzyt w ogóle w tej części województwa. Te TIRY co przejeżdżają teraz przez Jasło będą zjeżdżać w Rzeszowie z autostrady A-4 prosto na S-19 na Krosno, Miejsce Piastowe i dalej Barwinek. W Jaśle ruch się znacznie zmniejszy. Droga miedzy Pilznem a Jasłem straci znaczenie.
Odpowiedz
5
@ Bhp
dnia 12.07.2018, 12:07 · Zgłoś
Po wyborach ,to należy rozumieć,że to zadanie inwestycyjne będą realizowaly zupełnie nowe osoby na stanowiskach burmistrzów i radnych.Na dzień dzisiejszy te tłuste koty nie mają żadnego pomyslunku jak jeszcze uratowac to co przez wiele lat w Jaśle niszczyli.Chyba naród się wreszcie obudzi i postawi na ludzi ,którzy jeszcze widzą szanse na dzwigniecie się M.Jasła z totalnej zapaści
Odpowiedz
10
@ ?
dnia 14.07.2018, 08:33 · Zgłoś
Pani Senator i Panie Pośle, pytam w jaki sposób wsparliście finansowo miasto Jasło przez ostatnie lata? Może jakieś konkrety? Może link do informacji?
Odpowiedz
3
@ do ?
dnia 15.07.2018, 17:49 · Zgłoś
jaki sposób wsparliście finansowo miasto Jasło nic nie musimy podawac wy i tak nanas złosujecie
Odpowiedz
1
@ on ci
dnia 18.07.2018, 13:56 · Zgłoś
drogę da się wybudować wszędzie, jest tylko pytanie za ile
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.