Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

"Droga" niezgody. Spór na linii wspólnoty mieszkaniowe -miasto

143

Mieszkańcy trzech wspólnot mieszkaniowych przy ul. Kościuszki wystąpili do sądu z wnioskami o zasiedzenie służebności gruntowej, a w przypadku jego odrzucenia, o ustanowienie drogi koniecznej oraz o ograniczenie dysponowania przez Miasto Jasło ich nieruchomością. Sprawa dotyczy działki miejskiej, która stanowi jedyny dojazd do garaży, miejsc postojowych i trzech bloków mieszkalnych. Brak reakcji miasta na konieczność remontu drogi oraz odmowa dzierżawy terenu na rzecz wspólnot, były jednym z powodów podjętych przez nich kroków.

Nie było reakcji, nie było pomocy – poszli do sądu

Spółdzielnia Mieszkaniowa PAX-Naftobudowa w Jaśle jako administrator, w imieniu mieszkańców trzech wspólnot mieszkaniowych przy ul. Kościuszki 55, 57 i 59, wielokrotnie od dłuższego czasu występowała do Miasta Jasła z prośbą o remont nawierzchni drogi, która formalnie ma status działki miejskiej. Niemniej to jedyny możliwy dojazd do ich nieruchomości, szczególnie, że od ul. Kościuszki w nawierzchni pojawiły się ogromne koleiny. Co więcej, mieszkańcy wspólnot prosili Urząd Miasta o wynajem tej działki lub sprzedaż zwracając uwagę na fakt, że na jej część znajdują się garaże oraz miejsca postojowe, z których głównie oni korzystają. Wyjaśniali, iż obawiają się, że właściciel sąsiedniej działki częściowo przebuduje ją, przez co stracą kilka miejsc na parkowanie pojazdów bądź urząd miasta odda w najem mieszkańcom bloku, który ma w pobliżu zostać wybudowany.

Mimo czerwcowych zapewnień (czerwiec 2023 r. - przyp. red.) o remoncie i poprawie stanu działki stanowiącej dojazd do posesji przez kierownika wydziału inwestycji, prace nie zostały podjęte. Jak wynika z pism z października ubiegłego roku przesłanych z miasta do spółdzielni PAX-Naftobudowa – remont został wstrzymany do czasu rozstrzygnięcia postępowania przez sąd, z uwagi na złożony wniosek o zasiedzenie służebności gruntowej, a w przypadku odmowy sądu o ustanowienie drogi koniecznej. Dodatkowo wystąpili do sądu o ograniczenie dysponowania działką miejską przez Miasto.

Bezprzetargowa sprzedaż 4 m działki zaniepokoiła mieszkańców

W czerwcu ubiegłego roku Rada Miejska w Jaśle podjęła uchwałę w sprawie bezprzetargowej sprzedaży działki miejskiej prywatnemu przedsiębiorcy na poprawę warunków zagospodarowania przyległej nieruchomości. To również zaniepokoiło mieszkańców i było przyczyną podjętych przez nich działań. - Droga dojazdowa do tych wspólnot oraz działka wokół bloków jest własnością miasta, które w trybie bezprzetargowym sprzedało część działki prywatnemu przedsiębiorcy. W związku z tym, wspólnoty złożyły sprawę do sądu o zasiedzenie służebności, ponieważ obawiają się, że stracą dojazd do swojego bloku - mówi Agnieszka Kozłowska prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej PAX-Naftobudowa w Jaśle. - Wspólnoty nigdy nie uchylały się również od partycypowania w kosztach napraw drogi i terenu wokół bloków. Jeśli sprzedano część działki prywatnej osobie, to nie ma pewności, czy teren za blokiem przy garażach również nie zostanie sprzedany i mieszkańcy stracą jedyne miejsca postojowe. Nie wiemy również dlaczego nie ma zgody ani dobrej woli, aby sprzedać lub wydzierżawić ten teren wspólnotom - dziwi się pani prezes.

W spotkaniu naszej redakcji z mieszkańcami wspólnot uczestniczył także radny Krzysztof Czeluśniak. -Rozmawiałem z kierownikiem inwestycji Grzegorzem Witkowskim, który mi powiedział wprost, że nie będzie na ten temat rozmawiał dopóki są sprawy sporne i bez decyzji szefa nie będzie się wypowiadał. Tak jak tutaj się mówi, jest zakaz czegokolwiek w tym temacie. Póki sprawa jest w sądzie, oni nie zrobią nic. Nie może być tak, że mieszkańcy proszą, chcą się spotykać, a władza wykonawcza ma to daleko w nosie – uważa radny K. Czeluśniak. - Jest też punkt sporny przez tę inwestycję. Niech sobie ktoś buduje, bo jest właścicielem tej działki, ale niech się spotka z tymi mieszkańcami, niech negocjuje. Mógłby zrobić drogę z tej strony (od ul. Kochanowskiego przyp. red.), aby ludzie mieli dojazd i temat byłby załatwiony. Trzeba być człowiekiem, a nie pokazywać, że ja jestem wielki i nikt mi nic nie zrobi – dodaje.

Mieszkańcy podkreślają, że od ul. Kochanowskiego, jeżeli właściciel budynku, który kupił działkę od miasta ogrodzi teren, wówczas takie samochody jak śmieciarka, czy straż pożarna będą miały problem z wjazdem. - Byłam sytuacja, że na pierwszym piętrze kobieta zasłabła. Przyjechała straż pożarna z drabiną i nie zmieścili się, bo ten budynek trzeba byłoby zburzyć – mówi Roman Bartusiak, mieszkaniec jednej ze wspólnot. - Straż nie mogła dojechać. Udało się w końcu, ale wjechali od ul. Kościuszki – dodaje pan Roland.

 

fot. Google Maps

Mieszkańcy są zaskoczeni również zmianą znaków przy wjeździe i wyjeździe z nieruchomości. Przypominają, że od ponad 12 lat z dwóch stron znajdowały się znaki "zakaz wjazdu" oraz "nie dotyczy mieszkańców" co skutkowało nie wjeżdżaniem i nie parkowaniem pojazdów przez osoby nieuprawnione. Tymczasem w styczniu br. postawiono znaki "droga wewnętrzna". Mieszkańcy się z tym nie zgadzają, gdyż nie ma dokładnego oznaczenia, którędy przebiega działka miejska.

"Wielokrotnie remontowaliśmy ten teren"

Burmistrz Ryszard Pabian uważa, że wniosek złożony do sądu przez wspólnoty o zasiedzenie służebności gruntowej jest kompletnie nieuzasadniony. - Mamy dowody w postaci pism, że wielokrotnie naprawialiśmy ten teren, aby mógł on służyć pod parkowanie pojazdów – nie kogo innego, tylko mieszkańcom tych bloków. Część terenu na działce miejskiej jest wynajmowana właścicielom garaży, więc to również jest dowód na to, że teren jest nasz. Naszym zdaniem wniosek o zasiedzenie jest nieuzasadniony. Nie dość, że mieszkańcy bezkosztowo korzystali z terenu parkując na nim swoje pojazdy, to teraz chcą odebrać miastu dysponowanie jego własnością – podkreśla. - Oprócz wniosku o zasiedzenie drogi, został złożony wniosek o zabezpieczenie w postaci ograniczenia możliwości dysponowania przez nas tym terenem. Natomiast 8 lutego sąd ten wniosek odrzucił. Mam nadzieję, że teraz przystąpi do rozpoznania wniosku o zasiedzenie służebności – mówi włodarz miasta.

Odniósł się również do kwestii sprzedaży działki miejskiej w trybie bezprzetargowym, będącej w bezpośrednim sąsiedztwie drogi. - Sprzedaż nieruchomości miejskiej odbyła się zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Jasła, bez ogłoszenia przetargu. Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w trybie bezprzetargowym podany jest do publicznej wiadomości przez 3 tygodnie, zarówno na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, jak i na stronie internetowej urzędu. Działkę, a tak naprawdę czterometrowy pas, sprzedaliśmy przede wszystkim dlatego, aby poprawić gospodarowanie znajdującej się obok nieruchomości, która należy do prywatnego przedsiębiorcy. Ma on w planach przeprowadzenie modernizacji budynku, natomiast było to niemożliwe, ze względu na to, iż ściana budynku była w granicy działki. Teren został poszerzony o 4 m, a więc pozwala to przedsiębiorcy chociażby na wstawienie okna – wyjaśnia burmistrz R. Pabian.

Miasto ma swoje plany..

Miasto ma pewne plany dotyczące zmiany zagospodarowania działki, na której zależy mieszkańcom wspólnot przy ul. Kościuszki w Jaśle. - Chcemy tam urządzić zorganizowane miejsca postojowe, w taki sposób, żeby również mieszkańcy bloków mogli z nich korzystać. Będzie to teren urządzony, nie będzie problemu z dziurami, gdyż nawierzchnia zostanie utwardzona. Projekt pokaże, ile miejsc postojowych tam powstanie. Garaże, które stoją na działce miejskiej, prawdopodobnie zostaną zlikwidowane. Przede wszystkim inwestycja ma służyć urządzeniu tego terenu, a także rozwiać wątpliwości, czyj jest to teren. Obecnie jest to nieuporządkowane, stąd są problemy z wjazdem i wyjazdem – tłumaczy R. Pabian.

Burmistrz przyznaje, że nie jest zainteresowany sprzedażą działki 2046/9 biegnącej wzdłuż garaży. - Mieszkańcy bloków mają przejazd pomiędzy blokami, natomiast pozostałe tereny to własność miasta. Nigdy, nie zabroniliśmy nikomu korzystania z wjazdu oraz wyjazdu przez działkę miejską. Natomiast nie jest w porządku to, że wjazd od ul. Kościuszki i Kochanowskiego został utrudniony osobom spoza osiedla, mimo iż jest to droga miejska. W ten sposób stała się ona, tak naprawdę, drogą wyłącznie dla mieszkańców tych bloków – wyjaśnia. Odniósł się również do kwestii remontu nawierzchni "drogi" stanowiącej dojazd do ich nieruchomości. - Nie zawsze mamy możliwość znalezienia środków na wykonanie wszystkich działań, o które wnoszą mieszkańcy. Nie jest to odosobniony przypadek i nie tylko mieszkańcy bloków przy ul. Kościuszki czekają na swoją kolej. Niestety, musimy obracać się w tym budżecie jaki mamy – tłumaczy R. Pabian. - Po tym, jak wspólnoty wniosły do sądu wnioski o zasiedzenie służebności gruntowej, jak również o ograniczenie dysponowania działką, wstrzymaliśmy się z wszelkimi pracami – podkreśla burmistrz Jasła.

Adwokackim okiem

O komentarz w sprawie poprosiliśmy adwokata Tymoteusza Skrzypka z Kancelarii Adwokackiej w Jaśle, aby odpowiedział, czy z punktu widzenia przepisów prawa dobrze się stało, że mieszkańcy wnieśli sprawę do sądu o uregulowanie dojazdu. - Zdecydowanie tak, analiza sprawy wskazuje, że dojazd do bloków nie jest uregulowany. Działka miejska 2046/9 jest w kształcie podkowy, prawie w całości okalającej bloki 55, 57 i 59, tak więc kwestia dojazdu w którymś momencie musi zostać prawnie rozwiązana – wyjaśnia. Odniósł się również do wniosku złożonego przez mieszkańców do sądu dotyczącego zasiedzenia służebności gruntowej lub ustanowienia drogi koniecznej. - To dwa różne postępowania, najbardziej korzystne z punktu widzenia mieszkańców byłoby zasiedzenie służebności przejazdu i przechodu, ale tu trzeba spełnić przesłanki, natomiast w sprawie o ustanowienie drogi koniecznej sąd nie może pozostawić nieruchomości bez dojazdu, musi go wskazać, tak więc finalnie mieszkańcy uzyskają prawny dojazd – jest przekonany. Co więcej, zdaniem adwokata T. Skrzypka, Urząd Miasta w Jaśle nie miał odebranych możliwości w dysponowaniu swoją własnością, w tym prowadzenia remontu nawierzchni. - Z informacji uzyskanych do zaopiniowania niniejszej sprawy nie wynika, ażeby sąd wydał tymczasowe rozstrzygnięcie (zabezpieczenie na czas trwania procesu) nakazujące lub zakazujące dokonywania czynności, co ani na wcześniejszym etapie, ani tym bardziej teraz nie ogranicza właściciela w możliwości prowadzenia prac remontowych – dodaje na koniec.

id

Reklama

Komentarze: 132

Dodaj komentarz Widok:
5
@ do Kapiszi
dnia 10.03.2024, 22:22 · Zgłoś
Zmartwię cię podwójnie. Obciążenie działki służebnością nie stanowi żadnej przeszkody prawnej w jej sprzedaży, a o oznakowaniu dróg wewnętrznych decyduje urząd miasta i służebność nie ma na to też żadnego wpływu.
Odpowiedz
0
@ ech
dnia 10.03.2024, 16:51 · Zgłoś
Towarzysze i towarzyszki broniący różnych ludzi, układów i układzików. Wy tak bronicie z przyzwyczajenia, czy dostajecie kasę za wpisy ? Czas skończyć z układami i porozliczać ludzi. Pamiętajcie że wszyscy oni będący w jakiś układach, ściskają wam rękę i mówią cześc tylko wtedy gdy mają z tego korzyść. Jak po jednej stronie będziecie wy, a po drugiej stronie kasa, to zobaczycie jak was potraktują. Na koniec przeczytajcie sobie na dole artykułu co na ten temat powiedział niezależny od żadnej ze stron adwokat.
Odpowiedz
4
@ do mieszkańców bloków
dnia 10.03.2024, 09:04 · Zgłoś
Mieszkam poza Jasłem ale stąd pochodzę. Przeczytałem przypadkowo ten artykuł i nie mogę wyjść ze zdumienia jak można tak namieszać ludziom w głowach. Nie słyszałem do tej pory o przypadku ustanawiania służebności przejazdu czy przechodu dla kogokolwiek na wewnętrznej drodze miejskiej. Po prostu po takiej drodze każdy może jeździć i nie jest potrzebna do tego żadna służebność. Co więcej służebność taka nic by nie zmieniła. Gdyby bowiem na jakiejkolwiek drodze została dla kogoś ustanowiona służebność przejazdu, to i tak oczywiście nie zmienia to sposobu korzystania z takiej drogi przez jej właściciela (w tym przypadku miasto i jego mieszkańców). Odnoszę wrażenie, że mieszkańcom tych bloków wydaje się, że jak będą mieli służebność przejazdu to inni mieszkańcy Jasła nie będą mogli korzystać z tej drogi. Jest to kompletna nieprawda.
Odpowiedz
9
@ Kapiszi
dnia 10.03.2024, 21:27 · Zgłoś
Albo nie czytales ze zruzumieniem albo udajesz zatroskanego? Ludzie walcza o sluzebnosc zeby miasto nie sprzedalo dzialki tak jak jej fragment juz sprzedali pol roku temu. Walcza rowniez o przywrocenie oznakowania ktore bylo tam 20 lat tzn.zakaz wjazdu (nie dotyczy mieszkancow). Jesli poczytasz komentarze to zrozumiesz ze takie znaki miasto postawilo w calym Jasle pod roznymi blokami a zlikwidowalo teraz tylko tutaj. Kapiszi ?
Odpowiedz
-12
@ Siwy
dnia 10.03.2024, 00:35 · Zgłoś
Chciał wykupić czy wykupił??? To są te rewelacje radnego z biedronki???:))) Radny którego nieudolnie szkalujecie w przeciwieństwie do radnego z biedry ma pieniądze i prawo chcieć cokolwiek kupić, co w głowach dyziowych sympatyków wyraźnie się nie mieści. W głowach sympatyków radnego z biedronki mieści się tylko jedna prawda: zamożny=złodziej.
Odpowiedz
-9
@ Jak mi przykro
dnia 09.03.2024, 21:12 · Zgłoś
Ja tu widzę że największy żal ma Bartusiak bo w pierwszej kolejności musi usunąć garaż
Odpowiedz
4
@ do rodowity jaślak
dnia 09.03.2024, 20:14 · Zgłoś
Pozostali radni nie reagowali bo wiedzą, że Burmistrz w tej sprawie ma rację i nie chcą mieszać niepotrzebnie ludziom w głowach.
Odpowiedz
8
@ Tomasz Lis
dnia 09.03.2024, 21:06 · Zgłoś
"Ludzie nie są tacy [...] jak nam się wydaje. Są znacznie głupsi"
Odpowiedz
0
@ 02
dnia 10.03.2024, 13:29 · Zgłoś
Są tacy ludzie ,których nawet ludożerca nie wziąłby do [...].
Odpowiedz
6
@ Do Ani
dnia 09.03.2024, 19:27 · Zgłoś
Do Ani . Straszyć Sądem to sobie możesz żonę w domu a nie mnie. Materiałów więcej mamy na ciebie.
Odpowiedz
11
@ rodowity jaślak
dnia 09.03.2024, 18:04 · Zgłoś
Powiem krótko radny Czeluśniak jako jedyny zainteresował się problemem mieszkańców który był zgłoszony na radzie miasta. Pozostali 0 reakcji...
Odpowiedz
-6
@ do rodowity jaślak
dnia 09.03.2024, 20:09 · Zgłoś
Ja to widzę inaczej - Czeluśniak stanął po stronie właścicieli paru rozsypujących się garaży żeby błysnąć w kampanii - za to przeciwko pozostałym mieszkańcom Jasła którzy mogliby tam parkować. Zwykły populizm
Odpowiedz
14
@ Paweł
dnia 10.03.2024, 08:47 · Zgłoś
Mieszkańcy się zgodzą na brak znaków, jesli miasto zlikwiduje IDENTYCZNE ZNAKI na wszystkich osiedlach jasielskich gdzie je ustawilo. To BEDZIE PEWNIE ZE 40 OSIEDLI...
Odpowiedz
14
@ wyborca
dnia 09.03.2024, 16:57 · Zgłoś
Ludzie wywalcie wszystkich z tej Odnowy, żeby nie zrobili Wam "od nowa" tego samego co mieliście przez ostatnie lata!!!
Odpowiedz
-7
@ do wyborca
dnia 09.03.2024, 17:17 · Zgłoś
wszystkich? - wielu kandydatów jeszcze nigdy nie było w radzie to bardzo fajni kandydaci, wywalmy wszystkich ze wszystkich komitetów którzy już byli, po kilka kadencji.
ps. jeden komitet chyba strasznie zazdrosny o te odnowę
Odpowiedz
7
@ Tb
dnia 09.03.2024, 17:26 · Zgłoś
Postrzeżcie na Jaślan którzy żyją jedynie z diety radnego a on się śmieje
Tego chcecie ?
Myślę ze nikt tego nie chce to już było ponad 20 lat
Odpowiedz
0
@ tak do wyborcy
dnia 11.03.2024, 02:20 · Zgłoś
i tak wygra Wojciech zając i zrobi porządek w wami wszystkimi
Odpowiedz
16
@ AZ
dnia 09.03.2024, 15:46 · Zgłoś
Aaa, to ten " aktywny" radny, który w głosowaniach zwykle się wstrzymuje a teraz czaruje uśmiechem z banerów odnowy na pozycji 1 w okręgu 3. No, no...0
Odpowiedz
-12
@ Wojtek
dnia 09.03.2024, 18:15 · Zgłoś
No widać ilu Was jest zaczynasz z AZ, za3 minuty jesteś Anonim...no no no!!! BuhahA????????????
A i tak całe miasto wie, że najbardziej aktywny jest Wasz radny reż w okręgu 3 akurat z 2 pozycji. To dopiero mistrz decyzyjności ????
Odpowiedz
1
@ Abw
dnia 12.03.2024, 18:38 · Zgłoś
W okręgu 3 na miejscu 1 jest p. Węgrzyn, to on jest właścicielem tej działki ??
Odpowiedz
10
@ Kli
dnia 09.03.2024, 14:35 · Zgłoś
A dlaczego wycina się brzozę przy tym placu dlaczego ktoś wydał pozwolenie na wycinkę wyrzuca się ludzi z garaży bo ktoś
Inny kupuję
Odpowiedz
5
@ gfdg
dnia 09.03.2024, 15:45 · Zgłoś
a ja na ten ten pije sok z brzozy!!!
Odpowiedz
0
@ Wiesia
dnia 09.03.2024, 13:54 · Zgłoś
Miasto to powinno wybudować nowe piękne garaże tym wszystkim nierobom co mają takie syfiaste garaże bo im się nie chce nic robić.
Odpowiedz
1
@ Staszek
dnia 09.03.2024, 14:08 · Zgłoś
Dokładnie utrzymać je później i nic nie mówić
Odpowiedz
8
@ do bzyyy
dnia 09.03.2024, 10:55 · Zgłoś
Jeżeli wszyscy ci protestujący są tak zorientowani w prawie jak ty, to nic dziwnego, że protestują. W Polsce można wywłaszczyć tylko i wyłącznie na cel publiczny a nie jakąś drogę prywatną. Jeśli więc miasto rzeczywiście chce kogoś wywłaszczyć pod budowę drogi, to bez najmniejszej wątpliwości będzie to droga dostępna dla wszystkich. Inaczej być nie może.
No ale protestujący widocznie uważają, że miasto ma wybudować drogę tylko dla nich. Ci co ich nakręcają nie powiedzą im, że to jest prawnie niemożliwe.
Odpowiedz
5
@ Anonim26652
dnia 09.03.2024, 13:11 · Zgłoś
Proszę się zapoznać z projektem drogi 1KDD i samemu ocenić czy to będzie droga prywatna czy publiczna i czy to w ogóle mieści się w pojęciach drogi (dla wielu to max droga wewnętrzna, a bardziej dojazd do posesji). A to czy są podstawy do wywłaszczenia wyjdzie Panu/Pani od razu.
Ślepa uliczka, bezpośrednio przy działce żony radnego ma zostać zbudowana na terenie siłą przejętym przez miasto za pieniądze Jaślan. Tuż obok ma powstać parking, niby to dla mieszkańców wspólnot a jednak z wjazdem od strony działki Pani W.
Mieszkańcy są dobrze zorientowani w temacie, dlatego są problemem dla miasta. Widzą co robi nasza władza, niby to dla ich dobra, i po prostu z tym walczy.
Odpowiedz
6
@ CBA
dnia 09.03.2024, 16:53 · Zgłoś
I wszystko to powinno zostać przekazane informacją do odpowiedniej instytucji jeszcze przed wyborami.
Odpowiedz
-12
@ Wojtek
dnia 09.03.2024, 18:18 · Zgłoś
Pewnie im doradzał jeden kandydat na bur.istrza z bardzo długim stażem ????
Odpowiedz
-6
@ Do Wojtek
dnia 09.03.2024, 19:18 · Zgłoś
Biedronkowy radny, populistyczny koryciarz żyjący z diety bo nic [...] poza pyskowaniem, kolportowaniem plotek, pomówień i insynuacji nie potrafi. Plus inny, z metra cięty radny który w każdym istotnym głosowaniu wstrzymuje się od głosu tudzież zamyka w ubikacji.
Odpowiedz
7
@ Do Wojtka
dnia 09.03.2024, 22:23 · Zgłoś
Mówisz o starym radnym z małego osiedla co na sesję chodzi na piechotę bo
Odpowiedz
1
@ Mieszkaniec
dnia 09.03.2024, 09:12 · Zgłoś
To co "miejskie" należy do wszystkich jaślan. To co wspólnoty mieszkaniowej należy tylko do tej małej grupki ludzi. Dlaczego jaślanie mają wam oddać za darmo drogę i parkingi które należą do wszystkich mieszkańców???!!!
Mikołajki w marcu???
Dyzu - Ty jesteś tylko radnym mieszkańców wspólnoty Pax-Naftobudowa czy wszystkich mieszkańców Jasła???
Odpowiedz
12
@ Osiedlak
dnia 09.03.2024, 09:45 · Zgłoś
Po pierwsze my mieszkańcy nie chcelismy i nie chcemy tej drogi za darmo, czytaj ze zrozumieniem. Po drugie nie walczymy o prawo do wlasnosci dzialki -czytaj ze zrozumieniem. Po trzecie, miasto postawilo lata temu znaki zakaz wjazdu i informacje ze zakaz nie dotyczy mieszkancow danego bloku prawie pod kazdym blokiem w Jasle - wyjdz i popatrz. Dzieki temu pod blokami w Jasle parkuja mieszkancy. Czy miasto zlikwiduje tez te znaki w calym Jasle? To bedzie kilkadziesiat osiedli ???
Odpowiedz
1
@ Osiedlak
dnia 09.03.2024, 09:45 · Zgłoś
Po pierwsze my mieszkańcy nie chcelismy i nie chcemy tej drogi za darmo, czytaj ze zrozumieniem. Po drugie nie walczymy o prawo do wlasnosci dzialki -czytaj ze zrozumieniem. Po trzecie, miasto postawilo lata temu znaki zakaz wjazdu i informacje ze zakaz nie dotyczy mieszkancow danego bloku prawie pod kazdym blokiem w Jasle - wyjdz i popatrz. Dzieki temu pod blokami w Jasle parkuja mieszkancy. Czy miasto zlikwiduje tez te znaki w calym Jasle? To bedzie kilkadziesiat osiedli ???
Odpowiedz
2
@ bzyyy
dnia 09.03.2024, 10:00 · Zgłoś
Proszę się lepiej rozeznać w temacie. Spora ilośc osiedli w mieście położonych jest w taki sposób, że albo dojeżdża przez drogę miejską, albo między blokami ma teren miejski. Chociażby bloki na rogu Kościuszki/Rejtana.
A te wspólnoty walczą tylko o służebności. Temat do zgłębienia co to takiego.
Tu sprawa ma się inaczej, bo miasto chce zabronić mieszkańcom korzystania z tego gruntu a tym samym sprawić, że ani karetka, ani straż, ani śmieciarka nie wjedzie pod bloki. I dlatego Ci ludzie walczą w sądzie o uregulowanie tego prawnie.
A dla informacji. A dlaczego właściciel drogi znajdującej się za garażami ma zostać wywłaszczony ze swojej posesji? Macjina wywlasczeniowa juz ruszyła!!! Miasto może bezprawnie zabierać a mieszkańcy już nie mogą walczyć o swoje? Hipokryzja.
Odpowiedz
4
@ Jaki ma w tym INTERES
dnia 09.03.2024, 08:37 · Zgłoś
Dlaczego radny Czeluśniak wspiera wąską grupkę mieszkańców tych paru bloków żeby przekazać im to co należy do wszystkich mieszkańców Jasła?!! Ludzie pytają jaki ma w tym interes?
Odpowiedz
12
@ Paweł
dnia 09.03.2024, 14:01 · Zgłoś
A w ktorym miejscu masz napisane ze wspolnoty chca zeby im przekazac dzialke? Walczyly i walcza o cos innego.
Odpowiedz
4
@ di jaki ma interes
dnia 10.03.2024, 12:44 · Zgłoś
panie radny w przeciwieństwie do pan on działa bezinteresownie i
Odpowiedz
2
@ Logika
dnia 09.03.2024, 08:13 · Zgłoś
Każdy zdrowo myślący zauważy brak elementarnej logiki w działaniu mieszkańców tych bloków. Twierdzą, że droga jest ich i równocześnie żądają od miasta jej gruntowego remontu. Pewnie żaden populista nie uświadomił biedaków, że miasto może wydać pieniądze tylko na swoją drogę, a po ewentualnym jej przejęciu będą musieli ją remontować za swoje. Wydaje się im, że jeździć i stawiać samochody będą tylko oni, a miasto będzie im remontować i utrzymywać. Dlaczego nikt rozsądny im tego nie uświadomi.
Odpowiedz
11
@ do logiki
dnia 09.03.2024, 08:40 · Zgłoś
ta logika [...] mi Odnowa ... czy to ma sens nie nie nie bo widzę w tym dziwne zabiegi okoliczności i interesy ... walczcie do końca miasto jest ludzi a nie wybranych elit
Odpowiedz
7
@ bzyyy
dnia 09.03.2024, 09:10 · Zgłoś
Mieszkańcy nigdy nie twierdzili, że droga jest ich. Teren jest miasta i tak było od zawsze. Mieszkańcy chcieli uregulować ten stan (wykupione, dzierżawaz służebność), ale ze strony miasta wiecznie była odmowa. Gdy miasto sprzedało cześć tego terenu prywatnej osobie po prostu złożyli wniosek do sądu o zasiedzenie SŁUŻEBNOŚCI.
Od tego momentu miasto zaczęło robić mieszkańcom problemy. A dlaczego? To temat na kolejny artykuł.
Odpowiedz
10
@ Papuga
dnia 09.03.2024, 06:00 · Zgłoś
Nie wycofujcie sprawy z sądu pod żadnym pozorem nawet ugody ,wszystko załatwcie przez sąd
Odpowiedz
19
@ Bzyyy
dnia 09.03.2024, 09:11 · Zgłoś
Nie ma nawet mowy o ugodzie. Pan Burmistrz na ostatniej sesji otwarcie przyznał, że i tak nas wywlaszczy. On już dawno "ugadali się " z "jasielskim deweloperem W", że zbuduje mu tu parking za pieniadze podatników. Zachęcam do zainteresowania się tematem.
Odpowiedz
-7
@ do Bzyyy
dnia 09.03.2024, 14:06 · Zgłoś
Proszę o konkret! Proszę pokazać dowody na to że są ugadani!
Dowody jeśli ich Pan Pani nie
Ma to jest to to zwykłe pomówienie i oczernianie.
Które może doprowadzić do przykrych dla piszącego konsekwencji.
Chyba że są te dowody to proszę je pokazać. Jeśli posiada Pani taką wiedzę powinno być to zgłoszone do prokuratury zatajanie tego. Faktu podlega karze.
Więc jak z tym dogadaniem ?
Odpowiedz
-5
@ Tomek
dnia 09.03.2024, 19:27 · Zgłoś
Nie ma żadnych dowodów, za to są wybory i pewni ludzie chcą na zamieszaniu zbić wyborczy kapitał. Zamiast stanąć w pełnym świetle i przedstawić te niby dowody wolą obrzucać konkurentów gooonem licząc, że coś zawsze się przyklei.
Odpowiedz
11
@ Dotomeczjy
dnia 09.03.2024, 22:26 · Zgłoś
Są dowody i zgłoszono ok będzie bolało UPS
Odpowiedz
1
@ Lol
dnia 12.03.2024, 18:42 · Zgłoś
Czyli idzie odnowa
Odpowiedz
7
@ łodyniec
dnia 09.03.2024, 00:50 · Zgłoś
To co wiecie, że jest wasze ,lub się wam należy to tylko sąd! Albo pięść i but , bo ta [...] w sferach się buja za wasze ,a wy na to płacicie
Odpowiedz
2
@ Mario
dnia 08.03.2024, 21:36 · Zgłoś
W wielu innych sprawach jak i w tej po stronie ludzi mieszkańców Jasła stoi radny Krzysztof Czeluśniak pozwólmy uwolnić miasto od szemranych interesów burmistrza.
Głosując na Krzysztofa Czeluśniaka tylko on może zmienić coś w tym Jaśle na plus głosuj na tak
Odpowiedz
-8
@ jaślanie
dnia 08.03.2024, 23:20 · Zgłoś
Weź przestań wstydu oszczędź popatrz na baner wyborczy i wszystko ci przejdzie. Mam nadzieję że Ty tak na żarty, nie na serio.
Odpowiedz
10
@ Baflo
dnia 09.03.2024, 00:18 · Zgłoś
A co Ci się w banerze nie podoba? Wyborów nie wygrywa się banerem tylko programem ????
Odpowiedz
-8
@ do baflo
dnia 09.03.2024, 00:21 · Zgłoś
to pokaż program
Odpowiedz
7
@ Mario
dnia 09.03.2024, 01:16 · Zgłoś
A myślisz że uroda idzie z rozumem w parze możesz być piękny [...] w sobie ale nie dostrzegasz potrzeb innych ludzi widzisz tylko [...] własnego nosa.
A jak się jest przeciętnym w urodzie to się nadrabia intelektem i kreatywnością i wiedzą dlatego jest radnym 20 lat i ludzie go wspierają i wybierają
Odpowiedz
-5
@ Patek
dnia 09.03.2024, 07:35 · Zgłoś
Czeluśniak pokaż program!
Odpowiedz
17
@ widzę przerażenie
dnia 09.03.2024, 08:00 · Zgłoś
widzę przerażenie w oczach tych pozostałych układów... wystartował Czelusniak o kurde ... a miało być inaczej no gość z poza układów ..no to [...] tylko tym możemy go zdyskredytować ...a ja właśnie jestem kobietą startuje z jaślan do rady miasta i powiem tak całą moja rodzina zagłosuje na pana Krzysztofa Czeluśniaka. O Program się nie martwcie wszystko w swoim czasie. Wybory wygrywa się osobowością a nie [...] i manipulacja pan Krzysztof jest szczerym i Oddanym Miasta Jasło samorządowcem który wkłada w to serce i my wierzymy że będzie burmistrzem nas wszystkich mieszkańców a nie tylko wybrańców pozdrawiam Jaślanka
Odpowiedz
-11
@ Wojtek
dnia 09.03.2024, 18:23 · Zgłoś
Ha ha ha
Jak wygra to nam pokarze program!!!
Czekamy 5 kadencję i program jest stały! Gryźć nogawki i wszystko negować!
Odpowiedz
-7
@ Siwy
dnia 09.03.2024, 19:41 · Zgłoś
Czeluch to pospolity pieniacz i wręcz wzorcowy koryciarz. Co do mitu o nie byciu częścią układu, to proszę sobie przypomnieć poprzednie wybory samorządowe i panów reprezentujących klub jaślan(Hap, Czernecki) przy jednym stole z Rzonca i Pawlusiem. Facet od 20lat jest częścią układu i robi wszystko aby zachować status quo.
Odpowiedz
7
@ Pani radny wojtku
dnia 09.03.2024, 22:28 · Zgłoś
Proszę nie pisać głupot bo to wstyd żeby radny pisał do drugiego radnego jakby pan wiedział to jeden z programów Krzysztofa go znam choćby nawet rada młodzieży którą się skopali przez pięć lat a program ma i pokaże to są buty spadną całą rodziną mu kibicujemy i bez względu na to co będziecie go szkalować jak będziecie go szkalować będziemy na niego głosować
Odpowiedz
5
@ Pani radny wojtku
dnia 09.03.2024, 22:28 · Zgłoś
Proszę nie pisać głupot bo to wstyd żeby radny pisał do drugiego radnego jakby pan wiedział to jeden z programów Krzysztofa go znam choćby nawet rada młodzieży którą się skopali przez pięć lat a program ma i pokaże to są buty spadną całą rodziną mu kibicujemy i bez względu na to co będziecie go szkalować jak będziecie go szkalować będziemy na niego głosować
Odpowiedz
3
@ Pani radny wojtku
dnia 09.03.2024, 22:30 · Zgłoś
Proszę nie pisać głupot bo to wstyd żeby radny pisał do drugiego radnego jakby pan wiedział to jeden z programów Krzysztofa go znam choćby nawet rada młodzieży którą się skopali przez pięć lat a program ma i pokaże to są buty spadną całą rodziną mu kibicujemy i bez względu na to co będziecie go szkalować jak będziecie go szkalować będziemy na niego głosować
Odpowiedz
-3
@ Siwy
dnia 09.03.2024, 22:32 · Zgłoś
Ale bredzisz akurat jego nie było został sprzedany i 4 nad ranem przez Czarneckiego dlatego czerneckigo nie ma w jaślanach
Odpowiedz
5
@ Dosopli
dnia 09.03.2024, 22:45 · Zgłoś
Czasem pisać głupoty o to wstyd pochwal się co ty zrobiłaś oprócz podnoszenie łapki za podwyżkami
Odpowiedz
-7
@ Siwy
dnia 09.03.2024, 23:45 · Zgłoś
Tak, Czelusniaka tam nie było bo w imieniu jaślan, czyli również samego Czelusniaka byli panowie Czernecki i Hap. I rozstali się dopiero teraz, przed wyborami dlatego że Czerneckiemu nie spodobał się pomysł Dyzia jako lidera i kandydata na burmistrza.
Odpowiedz
2
@ cenzura to wytnie bomen płaci
dnia 10.03.2024, 12:52 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat!!!...]
Odpowiedz
17
@ Jp
dnia 08.03.2024, 18:48 · Zgłoś
A kiedy miasto zajmie się parkingiem koło PKP? Wstyd wyjść z ppciągu taka wizytówka jasła
Odpowiedz
2
@ Rumcajs
dnia 08.03.2024, 20:57 · Zgłoś
Problem?
Dawać chłopców z miotaczami gazu jak pod sejmem i po problemie
Odpowiedz
2
@ Do Jp
dnia 08.03.2024, 21:58 · Zgłoś
Wszelki ruchy związane z tym miejsce blokuje PKP, które pomimo sprzedaży miastu dworca i działki nie zgadza się na jakiekolwiek roboty, w tym urządzenie parkingu.
Winni są ci co kupli od PKP tego strupa, bo nie ma z niego żadnego pożytku, a szpeci miasto.
Odpowiedz
3
@ Baflo
dnia 09.03.2024, 00:20 · Zgłoś
Proponuję udać się na miejsce i zobaczyć do czego służy. Magazyn parkometrów i ozdób świątecznych ????
Odpowiedz
8
@ bzyyy
dnia 09.03.2024, 09:13 · Zgłoś
Miasto wyda 400 000 na parking na opisywanej wyżej działce. Nie ma.juz pieniędzy na parking koło dworca.
Odpowiedz
31
@ ala
dnia 08.03.2024, 18:14 · Zgłoś
Pamiętajcie o tych radnych co głosowali za podwyżka śmieci.
Odpowiedz
1
@ John
dnia 08.03.2024, 23:24 · Zgłoś
Oraz zakradną KLUZ która głosowała PRZECIW dopłatom do śmieci dla Mieszańców
Klub JAŚLANIE a na czele jak wiewiórki uprzejmie donoszą
Pan Biedronka
Odpowiedz
6
@ za podwyżka śmieci
dnia 09.03.2024, 08:51 · Zgłoś
[komentarz nie na temat...]
Odpowiedz
1
@ ci głosowali tw drastyczna
dnia 09.03.2024, 08:53 · Zgłoś
[komentarz nie na temat...]
Odpowiedz
31
@ On
dnia 08.03.2024, 18:04 · Zgłoś
Nie głosujecie na ludzi co nic nie zrobili tylko zniszczyli miasto i dbali tylko o własne interesy idźcie i zagłosujcie na odpowiednich ludzi którzy zmienią na lepsze
Odpowiedz
24
@ pytanko
dnia 08.03.2024, 17:58 · Zgłoś
Panie Pabian "nie jest w porządku to, że wjazd od ul. Kościuszki i Kochanowskiego został utrudniony osobom spoza osiedla, mimo iż jest to droga miejska. W ten sposób stała się ona, tak naprawdę, drogą wyłącznie dla mieszkańców tych bloków"... przecież prawie pod każdym blokiem w Jaśle miasto ustawiło takie same znaki, że wjeżdzaja tylko mieszkańcy. Co pan gadasz za głupoty ?
Odpowiedz
29
@ z Kościuszki
dnia 08.03.2024, 17:49 · Zgłoś
Brawo pani Ilono za artykuł. Czas żeby ludziom otworzyc oczy co tu się wyrabia po cichu z nasza wspolną wlasnoscia, czyli z naszym Jasłem.
Odpowiedz
44
@ Poinformowany
dnia 08.03.2024, 17:28 · Zgłoś
Z wiarygodnego źródła wiem, że wspólnoty złożyły zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, a w zawiadomieniu pojawia się nazwisko obecnego burmistrza oraz obecnego radnego - obaj z tego samego komitetu wyborczego. Może być grubo.
Odpowiedz
28
@ uwaga
dnia 08.03.2024, 17:50 · Zgłoś
"Odnowa" czyli od nowa to samo.
Odpowiedz
-13
@ do uwaga
dnia 08.03.2024, 18:02 · Zgłoś
ale macie program wyborczy - szczucie na innych.
Odpowiedz
24
@ hmmm
dnia 08.03.2024, 18:15 · Zgłoś
Szczucie a ostrzeganie to spora różnica i nie program lecz dobra rada, ja to tak odczytuję.
Odpowiedz
-5
@ wojciech
dnia 08.03.2024, 23:26 · Zgłoś
KWW JAŚLANIE I CO DALEJ ?
Nawet nie mają programu
Dyzmą pokaz program nie Telewizyjny tylko wyborczy
Tak właśnie Wyborczy
Odpowiedz
7
@ Baflo
dnia 09.03.2024, 00:24 · Zgłoś
Dla czego piszesz o Czeluśniaku? Startują jeszcze przecież Ziemba, Czernecki i Zając? Któryś z nich coś pokazał? Jakiś program czy coś mnie ominęło? Może nie jestem na bieżąco bo rysowałem komix
Odpowiedz
8
@ balo bil
dnia 09.03.2024, 08:19 · Zgłoś
[komentarz nie na temat...]
Odpowiedz
6
@ Do poinformowany
dnia 09.03.2024, 10:03 · Zgłoś
Dziwię się, że tylko oni. Ludzi oszukanych przez nasze władze jest dużo więcej. Jakby tak kilkoro z nich poszło w ślady tych odważnych wspólnot to może 3 końcu coś by się zmieniło.
Odpowiedz
-16
@ Wojtek
dnia 09.03.2024, 18:28 · Zgłoś
No i możesz się poinformowany w sądzie znaleźć za te oszczerstwa, więc lepiej miarkuj co piszesz, a,'propos nie zmieniłeś już czasem tego postu, wczoraj jakieś inicjały chyba tu były,,? Czyżbyś się przestraszył??
Odpowiedz
13
@ z Kościuszki
dnia 09.03.2024, 20:36 · Zgłoś
Wojtusiu w każdej chwili możesz pozwać poinformawegno ale sie zdziwisz jak zobaczysz w sądzie xero zawiadomienia i nazwiska :)))
Odpowiedz
-19
@ Kościuszki
dnia 08.03.2024, 16:50 · Zgłoś
Brawo Burmistrz Pabian. Wreszcie znalazł się ktoś odważny, kto chce zrobić porządek w centrum miasta. To chyba ewenement w skali kraju, żeby w centrum miasta stało kilkadziesiąt rozwalających się bud nazywanych garażami, stanowiących zagrożenie pożarowe i sanitarne, nie wspominając o estetyce. Lokalnym politykom popierającym protestujących radzę się tam przejść i sobie pooglądać. Nie jestem sądem ale trzeba mieć niebywały tupet albo poczucie humoru, żeby występować do sądu o zasiedzenie na drodze wewnętrznej, której właścicielem od kilkudziesięciu lat jest miasto.
Powiem tak. Nie dziwię się Pabianowi, że nie stratuje na kolejną kadencję i nie zazdroszczę nowemu burmistrzowi z takimi mieszkańcami jak w Jaśle.
Odpowiedz
-18
@ @Janusz
dnia 08.03.2024, 17:11 · Zgłoś
[...] mieszkaniowa a pod blokiem same Mercedesy stoja i trzeba im asfalt polozyc . W miescie jest duzo innych miejsc jest tez potrzeba
Odpowiedz
-12
@ centrum
dnia 08.03.2024, 23:29 · Zgłoś
Dokładnie tak, popieram to w pełni
Wynajmujesz grunt a oni mówią on jest nasz.
Zrobić porządek wybudować parking ogólnodostępny dla wszystkich i tyle.
Zrobić porządek z tymi paskudnymi garażami
Monopol sobie wymyślili
Odpowiedz
14
@ Baflo
dnia 09.03.2024, 00:26 · Zgłoś
Popatrz na budy kilkaset metrów od urzędu miasta na tzw rynku.
Odpowiedz
12
@ fdo
dnia 09.03.2024, 08:27 · Zgłoś
no brawo tylko dlaczego to robi się pod inwestycje radnego czy to prawda że grunt należy do jego żony ? to troszkę Dziwna sprawa
Odpowiedz
-8
@ Siwy
dnia 10.03.2024, 00:47 · Zgłoś
To nie prawda tylko jej wyższy poziom czyli [...] prawda:)))
Odpowiedz
32
@ uwaga
dnia 08.03.2024, 16:43 · Zgłoś
Ten przypadek pokazuje jakie panują w Jaśle zależności. Pamiętajcie wyborcy że hasło "odnowa" to przykrywka i oznacza, że będzie "od nowa" to samo. Ci sami inwestorzy, takie same układy i takie same inwestycje bez przetargów, przejrzystych informacji itd. Nie wybierajcie "od nowa" tej samej "odnowy" Jasła, bo już hasła rożne głoszono i TAK DLA ZMIAN znaczyło tylko zmianę na gorsze. Pamiętajcie że za kilkanaście dni możecie wreszcie chociaż trochę posprzątać Jasło z kolesiowskich układów, które dobitnie widać w opisanej wyżej sytuacji. Pozbądźcie się radnych, którzy kierują się tylko własnym, prywatnym interesem i tylko z takich pobudek kandydują. Nie oddajcie głosu na burmistrza, który "od nowa" zrobi "odnowę" starego układu. Jeszcze jest cień szansy na zmiany a takiego traktowania jak mieszkańcy tych bloków możecie uniknąć.
Odpowiedz
-12
@ do Kościuszki
dnia 08.03.2024, 19:14 · Zgłoś
człowieku czegoś nię nawąchał, że takie głupoty piszesz. Jakie inwestycje bez przetargów. Wymień chociaż jedną.
Odpowiedz
-3
@ Wojtek
dnia 09.03.2024, 18:31 · Zgłoś
Tak! Tak zagłosujcie na tych zawsze są na Nie!!! No ewentualnie ich liderzy wciąż wstrzymują się od głosu
W końcu nie wiadomo, z kim trzeba będzie wejść w układ w następnej kadencji a dla władzy kazdy układ jest dobry.
Żałosne!
No i czekajcie ma zmiany kolejny 5 kqd3ncji a nóż się doczekacie.
Odpowiedz
-35
@ Radny do osp
dnia 08.03.2024, 16:35 · Zgłoś
Bądź pewny że spotkamy się w sądzie pozdrawiam
Odpowiedz
22
@ osp do Radny
dnia 08.03.2024, 16:58 · Zgłoś
Myślę, że w sądzie kontrole przeciwpożarowe są przeprowadzane ale warto się spotkać i sprawdzić. Prewencja przeciwpożarowa jest bardzo ważna i jak stare przysłowie mówi "lepiej na zimne dmuchać". Jeżeli zachodzi obawa, że w sadzie jest zagrożenie pożarowe to niewątpliwie trzeba zareagować, spotkać się i ewentualnie temu przeciwdziałać.
Odpowiedz
28
@ młody
dnia 08.03.2024, 16:30 · Zgłoś
"Nie zawsze mamy możliwość znalezienia środków na wykonanie wszystkich działań, o które wnoszą mieszkańcy. Niestety, musimy obracać się w tym budżecie jaki mamy – tłumaczy R. Pabian" - Pan burmistrz mija się z prawdą, bo wspólnoty dostały oficjale pismo z UM w 2023 roku, że droga zostanie w roku 2023 naprawiona - czyli musieli zabezpieczyć na to pieniądze, tylko że jak wspólnoty pozwały miasto to zablokowali remont.
Odpowiedz
29
@ osp
dnia 08.03.2024, 16:21 · Zgłoś
W budynku przedsiębiorcy prowadzona jest działalność produkcyjna z materiałów łatwopalnych. Mieszkańcy bloków w trosce o swoje bezpieczeństwo powinni zgłosić do straży pożarnej kontrolę przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w tym zakładzie produkcyjnym.
Odpowiedz
15
@ Odnowa Odnowa Odnowa i co ???
dnia 08.03.2024, 16:17 · Zgłoś
kto pracował jako biegły sądowy w tamtych latach i ma układy ? drodzy ... możecie im na s[...]ć... i tylko wam została prośba do Tadeusza świętego Judy od spraw beznadziejnych więcej selawi
Odpowiedz
14
@ """"""""""""""""""""""""""""""
dnia 08.03.2024, 16:11 · Zgłoś
wybory się zbliżają wiec podejrzewam że jutro już taczki jakieś będą stały :)
Odpowiedz
-10
@ fdo
dnia 08.03.2024, 16:19 · Zgłoś
do kogo ta gadka ... taczki !?!!! chyba wy sami się wywieźiecie
Odpowiedz
-4
@ Logika
dnia 08.03.2024, 15:57 · Zgłoś
Sąd nie zakazał prac remontowych
Ale jeżeli UM przeprowadzi takie prace a za miesiąc sąd przyzna rację mieszkańcom to wyjdzie że UM zrobił remont prywatnej drogi wtedy wyjdzie niegospodarność, przyjdą inne spojdzielnie poproszą o remont itd
Odpowiedz
5
@ bzyyy
dnia 09.03.2024, 09:50 · Zgłoś
Proszę czytać ze zrozumieniem. Mieszkańcy wnieśli o zasiedzenie służebności. Właściciel się nie zmieni. Jedyne co to mieszkańcy będą mieli prawnie zagwarantowane, że mogą tam dalej parkować i przejeżdżać.
A obowiązkiem właściciela jest utrzymywanie swojej własności zwłaszcza, że miasto bierze pieniądze.od wynajmujących garaże j to przede wszystkim dla nich powinno te drogi utrzymywać.
Odpowiedz
25
@ ty Sara
dnia 08.03.2024, 15:48 · Zgłoś
odnowa ci sami czy to prawda radny jest zainteresowany a działka należy do jego zony
Odpowiedz
8
@ ...
dnia 09.03.2024, 09:52 · Zgłoś
Zakochany do posłuchania zapisu audio z ostatniej sesji miasta. Z naciskiem na wolne wnioski. Tam Pan Burmistrz wprost mówi o planach względem działki z garażami, i znajdującej się za nimi, jeszcze, drogo prywatnej, która sąsiaduje z działką żony jednego z radnych.
Odpowiedz
17
@ wokulski
dnia 08.03.2024, 15:30 · Zgłoś
Ja myślę że jak burmistrzem zostanie Kostrząb z Odnowy to zaraz sprawa się wyjaśni , a czekaj przecież Burmistrz Pabian startuje z tego komitetu na radnego no to drodzy mieszkańcy jest mi przykro.
Odpowiedz
-40
@ Jerzy P
dnia 08.03.2024, 15:49 · Zgłoś
Nowy Pan burmistrz Zając sprawę rozwiąże.
Odpowiedz
16
@ dragoness
dnia 08.03.2024, 20:20 · Zgłoś
Rozwiąże to chyba buty. A i to z pomocą mamusi.
Odpowiedz
-6
@ Dragon
dnia 08.03.2024, 22:42 · Zgłoś
Merytoryczną jesteś. Znasz człowieka czy tak tylko chlapiesz jak zwykle żeby chlapać?
Odpowiedz
3
@ jaślanie
dnia 08.03.2024, 23:36 · Zgłoś
Tak za to Czerniecki który w ostatnich wyborach nadstawił … [...] PiS a przypomnę że ten wymieniany pan zawsze pod rękę szedł z czelusniakiem
Któremu było na
Odpowiedz
3
@ do Jaslanie
dnia 09.03.2024, 08:31 · Zgłoś
szedł zdradził jaślan w ostatnich wyborach i za to podobno wyleciał z klubu jaślanie więc idzie dogadamy z innymi oprócz Czeluśniaka
Odpowiedz
2
@ Anonim37872
dnia 10.03.2024, 14:34 · Zgłoś
Do Dragon Tylko chlapie by zaistnieć takie ciała zawsze są zwichrowane
Odpowiedz
15
@ Patr
dnia 08.03.2024, 15:28 · Zgłoś
A na jakiej podstawie niebyło przetargu To ja też chcę sobie kupić Trzeba to sprawdzić i wyjaśnić
Odpowiedz
-1
@ Mieszkaniec
dnia 08.03.2024, 15:18 · Zgłoś
Ludzie cokolwiek chcą zrobić w tym Jaśle żeby było lepiej to znajdą się tacy jak z Konopnickiej co potrafią tylko protestować ale zrobić coś to już nic idźcie się przejdźcie za garaże jaki tam [...] tylko szczury latała i garaże rozpadające no nie mowie już o tych blaszakach ale garaże z płyt wiórowych napecznialem popękane aż strach wejść bo dach na głowę się zawali miasto to powinno ze wszystkim tam porządek zrobić bo to wizytówka miasta wkoncu to nie obrzeża Jasła tylko centrum
Odpowiedz
21
@ Alfred
dnia 08.03.2024, 16:04 · Zgłoś
Problemem nie sa garaże czytanie ze zrozumieniem to w podstawówce było. Gdyby na twoim osiedlu ktoś (kto ma jakieś układy i śmieje się ludziom w twarz) wykupił potajemnie część osiedla włącznie z drogą dojazdową to było by ok ? A druga droga wjazdowa od kilku lat jest ledwo przejezdna co widać na zdj to , to już wizytówka nie jest ??
Odpowiedz
-1
@ Konkrety
dnia 08.03.2024, 23:45 · Zgłoś
Alf bo to zdrobniale od Alfreda
Możesz konkretniej możesz jaśniej
Kto co kupił i od kogo ?
Jakie garaże są problemem ?
Jaką część osiedla wykupił ?
Od kogo ?
Konkretniej
Bo to co piszesz to kupy i [...]y się nie trzyma
Odpowiedz
3
@ fpanie radny nie pisz pan już
dnia 09.03.2024, 08:33 · Zgłoś
czy to prawda że zrobić dobrze komu? radnemu ?inwestorowi ? proszę nie PISac głupot ok
Odpowiedz
10
@ Olek
dnia 08.03.2024, 14:58 · Zgłoś
Wspólnota niech zgłosi, że kaplicę tam chce postawić, to teren za złotówkę dostanie od miasta. Nie daj boże McDonalda.
Odpowiedz
24
@ Woytazzz
dnia 08.03.2024, 15:32 · Zgłoś
"Nie zawsze mamy możliwość znalezienia środków na wykonanie wszystkich działań, o które wnoszą mieszkańcy. Niestety, musimy obracać się w tym budżecie jaki mamy – tłumaczy R. Pabian"

Święte słowa. Najpierw trzeba utrzymać Inkubator, potem opłacić Generator to i na takie bzdury jak droga brakuje.
Odpowiedz
22
@ Wyborca
dnia 08.03.2024, 15:49 · Zgłoś
Ile kosztowały Dni Wina i hulajnogi elektryczne ? Co jest ważniejsze droga ,czy hulajnogi ?
Odpowiedz
20
@ do wyborcy
dnia 08.03.2024, 16:12 · Zgłoś
a czyj burmistrz kupił hulajnogi robi dni wina i tą drogę .czy przypadkiem nie pod inwestora ODNOWA ... teraz my
Odpowiedz
-11
@ Jestem za
dnia 08.03.2024, 14:47 · Zgłoś
Ktoś miał pieniądze to kupił bo stoją takie rudery co się tylko rozsypują a co mieszkańcy najlepiej za darmo by chcieli ją tylko czekam aż inwestor zacznie tam blok budować dopiero będą protestować będą protestować
Odpowiedz
41
@ max
dnia 08.03.2024, 15:27 · Zgłoś
Czy to prawda że tym inwestorem ma byc jeden z radnych?
Odpowiedz
42
@ Ania
dnia 08.03.2024, 16:42 · Zgłoś
Tak, inwestorem jest radny i kolega z burmistrza z obecnej listy ODNOWY Marcin W.
Odpowiedz
-35
@ Do Ania
dnia 08.03.2024, 20:20 · Zgłoś
Mam nadzieję że te pomówienia udowodni Pani w sądzie. Bo w innym przypadku wesprze Pani finansowo schronisko Alberta.
Odpowiedz
22
@ Anonim90320
dnia 08.03.2024, 22:36 · Zgłoś
Nie strasz bo się [...] .Ania dobrze piszesz
Odpowiedz
-12
@ A.C
dnia 08.03.2024, 23:41 · Zgłoś
Czego inwestorem jest ten Pan ?
Konkrety a nie puste gadanie
Aniu !
Odpowiedz
-11
@ Bom
dnia 08.03.2024, 23:50 · Zgłoś
Inwestorem czego zakupu tych gruntów ? Wyburzenia tych syfskich garaży stojących na Miejskim gruncie ?
Odpowiedz
-10
@ Tadek lat 72
dnia 08.03.2024, 23:56 · Zgłoś
Czego jest inwestorem ? W co chce inwestować ?
Jaśniej pisz Aniu
wszystkiego dobrego z okazji dnia Kobiet
Odpowiedz
21
@ Prawda
dnia 09.03.2024, 00:32 · Zgłoś
Prawda, startuje z odnowy, zresztą Pabian też z odnowy. Układ biznesowo polityczny.
Odpowiedz
12
@ do AC
dnia 09.03.2024, 08:35 · Zgłoś
no może nie pan tylko jego żona albo jakiś słup
Odpowiedz
20
@ Anonim9757
dnia 09.03.2024, 10:35 · Zgłoś
A na Kochanowskiego który to radny chciał wykupić grunty pod budowę wieżowca ,budynki i grunt po MPGK na Piotra Skargi za grosze (miasto może w tym miejscu np.zlokalizować przedszkole ,żłobek niemalże centrum miasta ,dogodne warunki ) można mnożyć nieudolność (moze celowa niegospodarność zasobami naszymi -mieszkańców ) ostatnich lat rządzących Jasłem .Ciekawi mnie czy wszyscy w oświadczeniach majątkowych wykazali np.posiadanie jachtu ,czy dochody z działalności za granicą itd
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.