Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Firma Celpap nie powinna istnieć na naszym osiedlu!

50

Mieszkańcy osiedla Żółków skarżą się na działalność firmy Celpap i oczekują od miasta, aby przenieśli jej produkcję na tereny przemysłowe Jasła. Jakie jest stanowisko burmistrza?

- Niestety burmistrz nie ma instrumentów, które pozwalałyby wstrzymać produkcję firmy. Są organy, które są uprawnione do kontroli produkcji prowadzonej przez zakład - tłumaczył mieszkańcom osiedla Żółków. – Przedstawiciele firmy byli u nas. My proponowaliśmy, aby przenieśli się z produkcją na Warzyce, gdyż dysponujemy tam terenami, które mogliby od nas nabyć bądź od właścicieli terenów. Inicjatywy do tej pory nie podjęli – dodał R. Pabian.

Mieszkańcy pytali o możliwość przejazdu przez ul. Leśną. Wielu z nich na chwilę obecną ma zamkniętą drogę do pól ze względu na postawiony tam znak zakaz ruchu. – Pewne tereny miasta są przewidywane do inwestowania, tak jest w przypadku ul. Leśnej w Jaśle. Natomiast jesteśmy w tej chwili w sporze z wykonawcą. Złożyliśmy wniosek do sądu i czekamy na pierwszą rozprawę, bo to od niej będzie zależało, w którym kierunku pójdziemy – wyjaśnił burmistrz Pabian.

Ul. Rzeczna również stała się tematem do rozmów, ze względu na zły stan drogi. Zwłaszcza ostatni odcinek jest załamany, a zdaniem mieszkańców zawsze pomijany przy remontach wykonywanych przez miasto. – Przy ul. Rzecznej część jaślan przekazała działki na rzecz miasta. W tym roku będą prowadzone remonty w takim zakresie, jaki był planowany. Nie obiecujemy asfaltowania. Sprawdzimy ostatni odcinek tej drogi i podratujemy go – uspokoił mieszkańców wiceburmistrz Antoni Pikul.

Zarząd osiedla miał do dyspozycji w 2017 r. 30 tys. zł.

Wykonano: Łatanie ubytków występujących w ulicach w ramach „Bieżących Remontów Ulic” (na bieżąco). W trakcie procedury przetargowej remont ulicy Młynarskiej. Koszt inwestycji: 48 197,55 zł. W trakcie procedury przetargowej remont ulicy Rzecznej. Koszt inwestycji: 57 196,23 zł. Zakup i montaż wiaty autobusowej. Wykonawca: Arret Sp. z o.o. Kwota: 3 777,00 zł. Termin realizacji: 31.10.2017 r.

Osiedle Krajowice

Spotkanie osiedlowe na osiedlu Krajowice przebiegło bardzo spokojnie i bez większych uwag ze strony mieszkańców. Zarówno zarząd, jak i radny Józef Węgrzyn są wdzięczni miastu za pomoc i wsparcie przy koniecznych inwestycjach na tym terenie.

Zarząd osiedla miał do dyspozycji w 2017 r. 30 tys. zł.

Wykonano: Łatanie ubytków występujących w ulicach w ramach „Bieżących Remontów Ulic”(na bieżąco). Remont przepustu na ul. Podzamcze. Kwota: 1 500,00 zł. W trakcie procedury przetargowej remont ulicy Działkowej. Koszt inwestycji: 21 863,25 zł. W trakcie procedury przetargowej remont ulicy bocznej od ulicy Krakowskiej. Koszt inwestycji: 11 363,97 zł. Centralne ogrzewanie w Domu Ludowym. Wykonawca: Usługi Wodno-Kanalizacyjne CO i Gaz. Kwota: 74 538,00 zł, termin od 09.10.2017 do 30.11.2017.

Remont Domu Ludowego. Koszt – 77 982,00 zł. Wykonawca: Usługi Remontowo – Budowlane KONKRET – Piotr Śmietana. Termin wykonania do 20.12.2017 r. W zakres remontu wchodzi: remont posadzki terakotowej, remont pomieszczenia komputerowego, Sali głównej, sceny i antresoli. Podjazd dla niepełnosprawnych, malowanie i szpachlowanie pomieszczeń. Naprawa dachu, czyszczenie rynien. Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych na działce nr ewid. 292 obręb 19 k Krajowice. W zakres prac wchodzi: korytowanie drogi koparką, położenie warstwy pospółki o raz warstwy klińca. Długość drogi 308mb, szer. 2,8m. Wykonawca: Usługi Sprzętowo – Transportowe Zbigniew Jagodziński. Wartość inwestycji: 59 893,73 zł. Termin realizacji: 31.10.2017 r. Udrożnienie rowu przy ul. Krakowska boczna. Wykonawca: Usługi Sprzętowo – Transportowe Zbigniew Jagodziński. Kwota: 1 600,00 zł.

Osiedle Mickiewicza

W poniedziałek (23 października br.) w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle odbyło się spotkanie władz miasta z mieszkańcami osiedla Mickiewicze. Wśród podejmowanych przez mieszkańców tematów była kwestia sprzątania ulic miasta. Jaślanie stwierdzili, że w tym roku Jasło było wyjątkowo brudne. – Nie zgadzam się z tą opinią. Przyjeżdżają do nas ludzie z zewnątrz i podkreślają, iż nasze miasto jest ładne oraz czyste - mówił A. Pikul. – Nie jesteśmy w stanie sprzątać miasta codziennie. Raz w tygodniu sprzątamy, a na obrzeżach Jasła co dwa tygodnie – dodał R. Pabian.

Mieszkańcy zwracali uwagę na stan wałów przeciwpowodziowych. W tej kwestii głos zabrał również radny Krzysztof Czeluśniak, który zapowiedział, że złoży interpelację, jak podkreślił w tej niepokojącej mieszkańców sprawie. - Na Zachodzie organizuje się naturalne poldery. My podwyższamy wały i za chwilę będziemy pływać nie pod ul. Jagiełły, ale po ul. Słowackiego. Burmistrz wyjaśnił, iż wały podlegają pod Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Krakowie. – Pokazywałem Państwu działania podejmowane przez zarządcę wałów, jednym z nich jest ich podniesienie – zaznaczył burmistrz Pabian. – PZMiUW co dwa lata dokonuje przeglądy techniczne – dodaje wiceburmistrz.

Mieszkańcy pytali o zasadność budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Szkolnej z ul. Krasińskiego. Okazuje się, że nie wszyscy są zwolennikami tego pomysłu. Władze podkreślają jednak, że rondo jest jednym z najlepszych rozwiązań, zwłaszcza, że w tym miejscu wielokrotnie dochodziło do kolizji, czy wypadków drogowych.

Zarząd osiedla miał do dyspozycji w 2017 r. 50 tys. zł.

Wykonano: W ramach bieżących remontów ulic przeprowadzono likwidację ubytków w nawierzchniach ulic na terenie osiedla. Budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Krasińskiego i ulicy Szkolnej. Termin realizacji 15.12.2017 r. Kwota: 33 839,13 zł. Wykonawca: Z.P.H.U. „ROMAX” Robert Pastwa. W trakcie procedury przetargowej remont ul. Mickiewicza boczna (obok bloków Szajnochy 43 i 45)Kwota: 23 254,38 zł.

Wyasfaltowano część ul. Krasińskiego bocznej (na osiedlu). Kwota: 13 468,50 zł. Remont fragmentu chodnika przy tablicy ogłoszeń na ul. Krasińskiego oraz montaż słupków z łańcuchami: Kwota: 2 386,62 zł. Wykonawca: Z.P.H.U. „ROMAX” Robert Pastwa. Wyremontowano część chodnika przy ul. Przybyszowskiego oraz część chodnika przy skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Mickiewicza: Kwota: 18 095,90 zł. Wykonawca: Z.P.H.U. „ROMAX” Robert Pastwa. Wymiana uszkodzonych bali drewnianych w podeście kładki przez rzekę Jasiołkę przy ul. Szajnochy. Kwota: 2 126,81 zł. Wykonawca: Z.P.H.U. „ROMAX” Robert Pastwa. Remont ul. Szopena boczna przy kładce. Wyrównanie podłoża, klińcowanie – kwota 900,00 zł. Wykonawca: „Usługi Sprzętowo – Transportowe” Zbigniew Jagodziński.

Osiedle Gamrat

Mieszkańcy osiedla Gamrat podnosili kwestię ciemności. Uliczne oświetlenie, które zostało zmodernizowane w ramach programu System Zielonych Inwestycji SOWA nie sprawdziło się, o czym świadczą negatywne opinie mieszkańców całego Jasła. Władze miasta mają świadomość tego, iż nowe lampy są za ciemne, co potwierdzają wykonywane audyty. – Staramy się doświetlać najbardziej niebezpieczne miejsca. Ze względu na trwałość projektu nie możemy nic z tym zrobić. Z czasem będziemy to zmieniać - odpowiedział burmistrz Pabian. Drugą bolączką mieszkańców jest podrzucanie śmieci do osiedlowych kontenerów mimo zainstalowanego monitoringu. Straż Miejska apeluje, aby jaślanie zgłaszali im o wszelkich tego rodzaju wykroczeniach.

Zarząd osiedla miał do dyspozycji w 2017 r. 30 tys. zł.

Wykonano: W ramach bieżących remontów ulic przeprowadzono likwidację ubytków w nawierzchniach ulic na terenie osiedla. Zakup obiektu kontenerowego 4-modułowego jako zaplecze dla boiska ORLIK. Koszt. 113 000,00 zł. Termin realizacji : 24.11.2017 r. Wykonanie odwodnienia przy boisku osiedlowym ORLIK: Koszt: 17 966,19 zł. Wykonawca: Z.P.H.U. „ROMAX” Robert Pastwa. Remont polegający na dostosowaniu wysokości istniejącej wiaty autobusowej do nowo wybudowanego chodnika. Kwota: 1 230,00 zł. Wykonawca: Z.P.H.U. „ROMAX” Robert Pastwa. Remont dwóch studni i kanału deszczowego. Kwota: 6 744,58 zł. Wykonawca: Z.P.U „ALIMA” Alicja Maciocha. Wykonano modernizację oświetlenia na osiedlu Gamrat. Kwota: 3 600,00 zł.

Dofinansowanie ze środków zewnętrznych: „Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej Miasta Jasła”. Zakres projektu obejmuje: Modernizację energetyczną budynku Szkoły Podstawowej Nr 11 m.in.: docieplenie przegród, wymiana stolarki okiennej i drzwi zewn., modernizacja instalacji c.o., modernizacja oświetlenia wbudowanego. Wartość projektu: około 12 mln zł Wartość dofinansowania ze środków EFRR: około 9.5 mln zł. Okres realizacji: 12.2016 r. – 11.2017 r.

Dofinansowanie ze środków zewnętrznych: „Modernizacja infrastruktury sportowej w Jaśle”. Zakres projektu obejmuje: budowę boiska sportowego i zaplecza socjalnego z szatniami na osiedlu Gamrat. Wartość projektu: około 1.3 mln zł. Wartość dofinansowania ze środków. Ministerstwa Sportu i Turystyki: około 700 tyś zł. Okres realizacji: 08.2016 r. – 10.2017 r.

id

Reklama

Komentarze: 50

Dodaj komentarz Widok:
0
@ jas
dnia 26.10.2017, 13:33 · Zgłoś
Fajni koledzy. Sami nie chcą firmy w Żółkowie to chcą ją podrzucić innym mieszkańcom w Warzycach...
Odpowiedz
0
@ @@@@
dnia 26.10.2017, 10:50 · Zgłoś
Czy ktos ma.pomysl jak poratowac cos co nie istnieje ???
Odpowiedz
4
@ Mieszkanka
dnia 25.10.2017, 21:11 · Zgłoś
Jak nie obiecywaliscie asfaltowania ul. Rzecznej??? Cały czas była o tym mowa!!! Ktoś tu łże i to równo! Dziękujemy naszemu radnemu panu D że tak nas "wspiera"! Będziemy o tym pamiętać przy następnych wyborach.
Odpowiedz
1
@ Miriam
dnia 26.10.2017, 10:54 · Zgłoś
Pan D to przy[...]s wladz tanczy jak mu zagraja
Odpowiedz
0
@ Do Miriam
dnia 26.10.2017, 13:24 · Zgłoś
Lepiej nie da się tego ująć. Ma swoich wyborców i mieszkańców swojego osiedla daleko gdzieś!!! Ale to się niedługo skończy!
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 25.10.2017, 20:40 · Zgłoś
Można jeszcze otoczyć Celpap różańcem. Moc różańca jest podobno duża.
Odpowiedz
18
@ polo
dnia 25.10.2017, 16:47 · Zgłoś
Pabian bez wątpliwości jest najlepszym burmistrzem w Jaśle po 1989 r.
Ma swoje zdanie i potrafi się przeciwstawić nawet swojemu zapleczu
politycznemu. Za to nie jest lubiany. Jego poprzednicy to były zwykłe
marionetki i chorągiewki na wietrze, nie wspominając o kompetencjach.
Nie działa dla poklasku tylko robi co do niego należy.
Odpowiedz
7
@ nb
dnia 25.10.2017, 17:09 · Zgłoś
I zgodzę się z tym ...ale co zrobić z tym trzymaniem na siłę vice co to ...co nie umie to dowygląda ???..oj dużo musi kobitka dowyglądać
Odpowiedz
5
@ Do nb
dnia 25.10.2017, 18:00 · Zgłoś
To powiedzenie, które zacytowałeś o dowyglądaniu stosuje się najczęściej do aktorek i to tych niezdolnych, co to czego nie zagrają to dowyglądają. Ale samorząd to nie teatr, tu nie trzeba wyglądać tylko trzeba coś mieć pomiędzy uszami i nie wystarczy, by była to fryzura, choćby i ruda.
Odpowiedz
2
@ do Style
dnia 25.10.2017, 15:48 · Zgłoś
naprawde?niedowiary
Odpowiedz
-4
@ parafianin
dnia 25.10.2017, 14:51 · Zgłoś
taaa a nowy styl dajcie do krosna bo to i tak nie jasielska firma tylko oboz pracy
Odpowiedz
5
@ Style
dnia 25.10.2017, 15:15 · Zgłoś
Nowy Styl to krośnieńska firma tylko jaślanom się to ciągle myli bo Krzanowscy wykupili kawałek łąki w okolicach Jasła i postawili tam fabrykę.
Odpowiedz
-1
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 25.10.2017, 16:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
19
@ Oburzona
dnia 25.10.2017, 13:20 · Zgłoś
Celpap już wystarczająco dużo się tutaj nakorzystał.Wymagać żeby wam coś dac to możecie u siebie.Wasza bezczelność nie ma granic.Propozycja Burmistrza się niepodoba bo trzeba by zainwestować a po co jak do tej pory tanim kosztem się to udawało.
Odpowiedz
24
@ lol
dnia 25.10.2017, 11:47 · Zgłoś
Czy każdy przetarg w tym mieście musi wygrywać wykonawca z którym się trzeba potem sądzić? Nie da się wybrać dobrej rzetelnej firmy, tylko brać co najtaniej to tak później jest...
Odpowiedz
21
@ os
dnia 25.10.2017, 11:54 · Zgłoś
zycia nie znasz? Pełno teraz pseudo przedsiebiorców którzy chca zarobic ale robic sie im nie chce. Popatrz co wyprawiają sklepy i producenci, pełno informacji w sieci ze klienta próbuje sie naciągnąc a jak przychodzi do naprawy czy wymiany to nie ma komu tego zrobic.
Odpowiedz
11
@ lol
dnia 25.10.2017, 16:43 · Zgłoś
No właśnie sam piszesz że pełno informacji, opinii a więc nie tym miasto powinno się kierować wybierając wykonawce? To żadną oszczędność wybierając takie jak najniższe oferty i potem sądzenie miesiącami albo latami, to tylko tracenie czasu... Ale widzę po kilku takich sytuacjach tam nikt nie potrafi wyciągnąć prostych wniosków
Odpowiedz
15
@ Wujek Dobra Rada
dnia 25.10.2017, 10:49 · Zgłoś
Dam Wam dobrą radę, bo urzędniczyna przeprowadził rozmowę w stylu mów mi do ręki ,a nie do ucha i waszego problemu nie rozwiąże. Należy zablokować drogi dojazdowe do ww. zakładu i cierpliwie czekać aż [...]. Oczywiście do tego czunu potrzeba mieć tzw jaja tudzież cojones i nie popuszczać, a maksymalnie utrudnić działanie tego potwornego truciciela. Łażenie sobie z tekturowymi transparentami i darcie [...] nic nie rozwiąże. Tu potrzeba rozwiąń siłowych czyli męskich. Tylko czy tacy są w tych czasach ?
Odpowiedz
3
@ os
dnia 25.10.2017, 11:56 · Zgłoś
Takie rady wsadz sobie wiesz gdzie. Blokujesz bezprawnie narazasz sie na karę. A lepiej kase wydac na ekspertyzy i pozew sądowy. Jesli przedsiębiorca robi coś niezgodnego z prawem to wygrywa sie taki spór bez szczeniackiego blokowania drogi.
Odpowiedz
-1
@ Wójek Dobra Rada
dnia 25.10.2017, 12:12 · Zgłoś
taaa i wszystko odbędzie się jak w TeVałeNowskiej telenoweli Anna Maria Wielka Troska :)
Człowieku Polska to republika bananowa i rację ma ten kto ma więcej kasy (czyt. Celap)
Odpowiedz
5
@ Emigrant
dnia 25.10.2017, 10:10 · Zgłoś
Największy dramat tego miasta polega na tym, że na bardzo ciężkie czasy trafił mu się taki burmistrza jak Pabian - najgorszy burmistrz w historii Jasła, a dodać sprawiedliwie należy, że poprzedni nie byli też najwyższych lotów.
Burmistrz nie ma kompletnie pomysłu na miasto, nawet nie próbuje i nie udaje, że próbuje mieć. Zajmuje się sprawowaniem urzędu w ramach działającej administracji i rozwiązywaniem jakiś tam bieżących problemów, gdy miasto potrzebuje kogoś z wizją i energią a dostało burmistrza, który wygląda jak miś koala po zjedzeniu kilograma liści z eukaliptusa.
Odpowiedz
14
@ Tex
dnia 25.10.2017, 11:11 · Zgłoś
@Emigrant: "Pabian - najgorszy burmistrz w historii Jasła"

Bez przesady, Kurowskiej chyba nikt nie jest w stanie w przewyższyć. No może obecna wice, gdyby jaślanie "dali szansę młodej kobiecie".
Odpowiedz
18
@ Do emigrants
dnia 25.10.2017, 12:35 · Zgłoś
Jeśli poprzednicy P.Pabiana sukcesywnie niszczyli miasto a P.Pabian przejął ruinę.To należy postępować tak jak myślący gospodarz.Żadne stemplowanie podpieranie walacego się domu.A tylko rozbiórka do fundamentów i postawienie nowego.A n iszczycieli rozliczyć.
Odpowiedz
-2
@ Emigrant
dnia 25.10.2017, 12:46 · Zgłoś
Typowa polska wymówka. Współczuję wam i trochę mnie już nie dziwi obecny stan miasta skoro dla was to nie dalsza degradacja i niszczenie miasta tylko równanie terenu pod nowa budowę.
Dobrze. Z niecierpliwością będę czekał i patrzył co zbudujecie.
Odpowiedz
39
@ kasia
dnia 25.10.2017, 14:15 · Zgłoś
Moim zdaniem na podium wśród najgorszych burmistrzów palmę pierwszeństwa dzierży ten o rumianym licu. Nie dość, że miał największą szansę bo rządził w najlepszym czasie, a dziś dopiero po latach widzimy, jak daleko Jasło zostało w tyle za Krosnem, Sanokiem itp., to koncertowo tę szansę zmarnował. Litościwie nie wspomnę, jakiego miał doradcę, zwanego kadrowym, który zwalniał ludzi rzucając w nich kartonami na odchodne. Takie to były kadry i poziom a raczej depresja, w każdym tego słowa znaczeniu.
Odpowiedz
4
@ Tomek
dnia 25.10.2017, 18:29 · Zgłoś
Obawiam się, że El Pabiano ich dawno przebił i to on rządzi w najlepszym czasie, w którym wymienione miasta zaliczyły największy skok.
El Pabiano i ruda jako zastępca to już jest już dramat, [...] farsa.
Kurowska, Pabian, Czernecki...
To cud, że to miasto jeszcze istnieje.
Odpowiedz
1
@ Do Kasi
dnia 25.10.2017, 18:30 · Zgłoś
Proszę przyjąć wiadomość ze P.Czernecki szykuje się do wyborów nie pod dawnym szyldem ale w porozumieniu z P.Gowinem tworzą nową formację Chrzescijanska Demokracja z programem nauk papieża J.Pawła II.Taka też informacje P.Gowin obwieścił oficjalnie P.Kaczyńskiemu. mówiąc iż obóz rządzący powiększy się o now- ą formację. A jeśli Gowinowi się nie uda to kolejny raz zmieni barwy i wstąpi do szczątków Palikota.
Odpowiedz
7
@ kasia
dnia 25.10.2017, 23:22 · Zgłoś
Rozumiem że nawiązanie do Palikota to żart. Co do tworzenia na polskiej scenie politycznej chadecji, to czarno widzę. Było już Zjednoczenie Chrześcijańsko Narodowe ale nie przetrwało ani nie stalo się znaczącą siłą. Jeśli rumianolicy wróci do Jasła może liczyć na 2, 3 procentowe poparcie. Niewyrazisty i bez charyzmy, w sam raz na wicewójta Korzennej. Za to ego jak pałac kultury.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 26.10.2017, 10:38 · Zgłoś
Można ewentualnie utworzyć, jak w jednej polskiej komedii filmowej - Chrześcijańską Unię Jedności.
Odpowiedz
2
@ alvaro
dnia 25.10.2017, 10:10 · Zgłoś
Stanowisko burmistrza. Jak zwykle FLEGMA
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 25.10.2017, 21:12 · Zgłoś
A może "siła spokoju", jak w przypadku Mazowieckiego?
Odpowiedz
4
@ Celpap
dnia 25.10.2017, 09:35 · Zgłoś
Nabyć tereny skandal. Jak miasto chce to niech daje. Nabywać sobie mogą mieszkańcy bo im się nie podoba. Wlolność gospodarcza, własność recz święta.
Odpowiedz
4
@ Grg
dnia 25.10.2017, 09:43 · Zgłoś
Może jako,człowiek jest ok, ale jako burmistrz... po prostu się do tego nie nadaje.
Odpowiedz
20
@ Mieszkaniec
dnia 25.10.2017, 10:49 · Zgłoś
Własność mieszkańców czyli działki i budynki mieszkalne też jest rzecz święta.Celpap wyraźnie wybiega poza granice swojej działki co udowodniły badania Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska.
Odpowiedz
0
@ .
dnia 25.10.2017, 10:52 · Zgłoś
Panie Burmistrzu, to w taki sposób zachęcacie przedsiębiorców i pracodawców do inwestowania u nas ? Mają zburzyć zakład i wybudować nowy w miejscu, które Wam się bardziej podoba ? Czy to zdanie wypowiedział w ogóle dorosły człowiek? Gdzie jakikolwiek rachunek ekonomiczny i wstawienie się w roli przedsiębiorcy?
A może by tak zburzyć urząd miasta i przenieść jego siedzibę do Krempnej? Będzie więcej miejsc parkingowych dla urzędników i mniejsze zanieczyszczenie powietrza. "Podejmiecie inicjatywę ?"
Odpowiedz
31
@ xxx
dnia 25.10.2017, 11:05 · Zgłoś
Chyba nie zrozumiałes. Jedyne co urząd moze to proponować, nikogo nie zmusza. A mądry inwestor nie pakuje sie w teren gdzie bedzie miał takie sąsiedzctwo. Budynki mieszkalne były tam zanim powstała produkcja Celpapu.
Ogólnie to przedsiebiorca który ma wywalone na otaczające go środowisko to wuj nie przedsiebiorca.
Odpowiedz
22
@ Mieszkaniec
dnia 25.10.2017, 11:11 · Zgłoś
Przedsiębiorców jak najbardziej Tak , ale nie cwaniaków którzy budują za środki europejskie które Celpap dostał na całkiem inny cel. Po zatym kapitalizm i miejsca pracy mogą i powinne być budowane ale nie kosztem Mieszkańców. Produkują w baraku za parę groszy a nie w hali która powinna być wyciszona.
Odpowiedz
22
@ do Celpap
dnia 25.10.2017, 11:12 · Zgłoś
Rozumiem ze jak ktos wyzej was wybuduje zakłąd z którego ścieki beda płynąc do was to też nie bedziecie nic robić bo "wolnosc gospodarcza"?
Odpowiedz
-9
@ Tex
dnia 25.10.2017, 11:12 · Zgłoś
Większość mieszkańców Leśnej pobudowała się tam, gdy Celpap już istniał. Skąd więc teraz te płacze?
Odpowiedz
17
@ os
dnia 25.10.2017, 11:16 · Zgłoś
Jesli firma robi coś niezgodnego z prawem, emisja zanieczyszczeń itp. To mieszkańcy powinni zgłosić sprawę do sądu, burmistrz nie jest od tego zeby rozstrzygac takie spory. Bierzcie speców od pomiarów niech spedzą tam kilka dni i z takimi dowodami do sądu. Wiem ze to to trwa i kosztuje ale innej metody nie ma.
Odpowiedz
21
@ do Tex.
dnia 25.10.2017, 11:17 · Zgłoś
Wiekszość? Kpisz? Pamietam leśną sprzed 20 lat i wiem które domy tam były i iler jest nowych wiec nie pisz ze wiekszosc powstała po wybudowaniu Celpapu.
Odpowiedz
0
@ Bhp
dnia 25.10.2017, 12:11 · Zgłoś
Kolejny raz mieszkańcy ul.Leśnej pultaja się domagając się po fakcie dokonanym pewnych zmian.Nasuwa się kilka pytań
-dlaczego ani razu w tych sprawach nie zabiera głosu ich radny P.Dybas.który kilka kadencji rajcuje w ratuszu
-czy na etapie uruchamiania firmy nie robiono w ramach rady osiedlowej stosownych uzgodnień wraz z P.Radnym
-dalej czy za wyrażoną zgodę na lokalizację firmy osiedle nie otrzymało środków finansowych bądź inwestycji typu drogi chodniki.
-i pytanie do burmistrzów M.szczególnie P.Pikula .Dlaczego w ramach nadwyżki budżetowej w kilku transzach powiatowi pozyczono srodki pieniężne a w kilku przypadkach w tym ul.Rzecznej mami sie mieszkancow ze niema srodkow na dywanik asfaltowy i trzeba się przygladac i prowizorycznie poprawic.
Tutaj rodzi się kolejny raz pytanie.Dlaczego rządzącym od zarania brakowało i brakuje odwagi na szczerą prawdę
Odpowiedz
-13
@ Xxxx
dnia 25.10.2017, 12:53 · Zgłoś
Niestety celpap najbardziej przeszkadza tym sasiadom, ktorzy wybudowali sie juz tam jak istaniala firma. Latwo sprawdzic to na mapach google, gdzie widac co stalo pierwsze. Pozdrawiam.
Odpowiedz
-2
@ Fantazje
dnia 25.10.2017, 20:06 · Zgłoś
Niesamowite fantazje roztacza gospodarz miasta:
Firmie, która dawno temu kupiła od miasta działkę przy ul. Leśnej ( i wybudowała tu legalnie zakład) proponuje kupno od miasta (albo od właścicieli terenów) działki na Warzycach i "przeniesienie tam" zakładu.
"Inicjatywy do tej pory nie podjęli – dodał R. Pabian".
Może nawet dziwi się, że nie podjęli? -
Co na temat działania na szkodę firmy mówi Kodeks Karny?: Polecam jego lekturę.
W przypadku szkody wielkich rozmiarów (powyżej miliona złotych- a taka by tu była) ustawodawca przewidział karę pozbawienia wolności powyżej 10 lat.
Jak zatem można namawiać kierownictwo firmy do takiego działania?
Nie ma słowa o odszkodowaniach lub np. darowaniu działki miejskiej na ten cel, czy pomocy np. w umorzeniu podatków.
Tak wygląda troska o miejsca pracy w Jaśle?
Z choinki się urwał - przecież jeszcze nie święta z choinką w rynku.
Gdzie tu sens tej propozycji lub ślad jakiejkolwiek logiki? Gdyby miał tam firmę i ktoś mu taki "biznes"zaproponował, to do jakiego szpitala by tego kogoś skierował?
Proszę o pomoc w zrozumieniu tej propozycji - bo ja mam na to za małą głowę...
Odpowiedz
13
@ do Fantazje
dnia 26.10.2017, 16:59 · Zgłoś
Czysta fantazja to jest to co napisałeś. Firma która kupiła działkę na dzień dzisiejszy wyżądza milionowe szkody mieszkańcom i właścicielom działek nie mieszcząc się na swojej ziemi. Ciekawe czy ty gdybyś nie mógł spać we własnym domu przez działającą firmę 24h tez byś był za tym aby dać im działkę podarować podatki i takie inne zalety które napisałeś.
Odpowiedz
0
@ Ad vocem
dnia 26.10.2017, 20:46 · Zgłoś
Jak będąc (zakładam) przy dobrych zmysłach lekką ręką proponować przedsiębiorcy przeniesienie zakładu w inne miejsce. Jest to tornister z piórnikiem i z kredkami, który weźmie na plecy. Hop na krowę i już cielę. Hop!
- siedzę od jutra na Warzycach i klepię to samo co do tej pory.
Co z infrastrukturą: hale, drogi dojazdowe, magazyny. Co z mediami: energia elektryczna, woda, ogrzewanie itp. itd.
To wszystko pikuś? Przecież to miliony złotych. Kto ma je wydać i dlaczego?
Bo Burmistrz proponuje. Ha, ha, ha! A dlaczego nie proponuje przeprowadzkę na Księzyc?
Ludzie, ogarnijcie się nieco i puknijcie w te puste makówki co macie na szyi - bo to na pewno nie głowy.
P.S. poważniej: Jest jeszcze coś takiego jak konstytucyjne prawo własności - i tu już nie ma żartów.
Odpowiedz
11
@ do Ad vocem
dnia 26.10.2017, 21:37 · Zgłoś
Tak. Masz świetą racje prawo własności jest Swięte. Ale prawo własności nie daje ci prawa na imisje z twojej posesji na inne.
Odpowiedz
10
@ do Ad vocem
dnia 26.10.2017, 21:39 · Zgłoś
Bo tylko twoja posesja jest twoja a nie inne tereny graniczące lub w pobliżu twojej posesji.
Odpowiedz
11
@ do Ad vocem
dnia 26.10.2017, 21:47 · Zgłoś
Dodam jeszcze że nawet jak trzeba na przeprowadzke miliony to firma Celpap nie je sobie znajdzie bo wszytko co ma na dzień dzisiejszy zarobiła dzięki wyrozumiałości mieszkańców dopóki nie straciła rachuby w swojej zachłanności mieszkańcy tolerowali tą uciążliwość . Ale nie można tego wiecej tolerować. Firma Celpap już dawno przekroczyła granice tolerancji.
Odpowiedz
0
@ mada
dnia 06.12.2017, 15:24 · Zgłoś
może któregoś dnia Twój sąsiad wpadnie na świetny pomysł i obok Twojego domu założy firmę "Złoty Pył" i będzie produkował kruszywo budowlane i żyj sobie z tym ...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.