Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

„Ręce precz od liceum”. Jarosław Gowin mówi nie reorganizacji I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle

182

Plany Zarządu Powiatu w Jaśle, których efektem ma być połączenie I Liceum Ogólnokształcącego z Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych, spotkały się ze zdecydowanym sprzeciwem wielu środowisk. Reorganizacji szkoły, która skutkować będzie powstaniem nowego tworu o nazwie Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jaśle, nie wyobrażają sobie przede wszystkim obecni uczniowie i absolwenci liceum. Wśród nich jest między innymi poseł na Sejm RP Jarosław Gowin, który mówi wprost – „ręce precz od liceum”.

Jarosław Gowin/fot. Ilona Dziedzic

O tym, że Zarząd Powiatu w Jaśle, na czele ze starostą Adamem Pawlusiem, nosi się z zamiarem reorganizacji I Liceum Ogólnokształcącego, informowaliśmy wczoraj. Pomysł polegający na połączeniu najstarszego w Jaśle liceum, szkoły o ponad 150-letniej historii z Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych, działającym do tej pory przy jasielskim „Chemiku”, spotkał się z powszechnym oburzeniem. Absolwenci I LO w Jaśle, część samorządowców oraz wielu mieszkańców Jasła, z dezaprobatą wypowiada się o planach władz powiatowych, których skutkiem będzie pogwałcenie tradycji placówki. Nie wyobrażają sobie bowiem, aby szkoła, miała stać się jedynie częścią podmiotu o nazwie Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jaśle. Głosowania nad kontrowersyjnymi projektami uchwał, w tej sprawie mają zostać przeprowadzone podczas najbliższej sesji Rady Powiatu w Jaśle (25 lutego br.). O szczegółach w tej sprawie pisaliśmy w artykule – „Władze powiatu chcą przekreślić ponad 150-letnią tradycję I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle”.  

Osoby, którym losy I LO w Jaśle nie są obojętne, nie zamierzają jednak czekać na to, aż rozstrzygną się one w sali posiedzeń Starostwa Powiatowego w Jaśle. Arytmetyka jest w tej materii bezwzględna. Grupa radnych, która zdecydowanie sprzeciwia się pomysłom Zarządu Powiatu w Jaśle stanowi mniejszość w radzie. Karty rozdają radni klubu Prawa i Sprawiedliwości.

Publicznie, głos w sprawie, zdecydowało się zabrać kilku polityków, związanych z Jasłem i regionem jasielskim. Wśród nich nie mogło zabraknąć posła Jarosława Gowina, lidera partii Porozumienie, absolwenta I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle. Były wicepremier polskiego rządu, w rozmowie z naszym portalem, wyraził stanowczy sprzeciw wobec planów reorganizacji szkoły, w której niegdyś pobierał naukę. – O sprawie dowiedziałem się dzisiaj. Natychmiast podjąłem działania, mające na celu skontaktowanie się ze środowiskami, sprzeciwiającymi się temu projektowi. Jestem nim oburzony. I Liceum Ogólnokształcące ma swoje trwałe miejsce, nie tylko w historii Jasła, ale całego Podkarpacia. Co więcej, nie widać żadnych merytorycznych podstaw, aby przekształcać dobre liceum w zespół szkół ogólnokształcących. Podejrzewam, że kryje się za tym jakiś niecny interes polityczny – przekonuje. Od Zarządu Powiatu w Jaśle, poseł Porozumienia oczekuje wycofania się z absurdalnego pomysłu. – Moje oczekiwania są jasne, ręce precz od liceum. Uważam, że podejmując taką decyzję, Zarząd Powiatu wyrządziłby Jasłu i całemu powiatowi niepowetowaną szkodę – tłumaczy.

Jarosław Gowin apeluje również do mieszkańców Jasła, aby gotowi byli do stanowczego wyrażenia sprzeciwu wobec zamiarów Zarządu Powiatu w Jaśle. Zaznacza jednak, że wszelkie formy sprzeciwu powinny pozostać wolne od politycznego zabarwienia. – Jeżeli Zarząd Powiatu do 24 lutego nie wycofa się ze swojej inicjatywy, zorganizowany protest mieszkańców będzie jak najbardziej uzasadniony. Nie chodzi przy tym, aby mieszać w tę sprawę politykę. Tutaj chodzi o dobro wspólne jaślan, jakim niewątpliwie jest jasielskie liceum – wyjaśnia.   

Swój sprzeciw wobec planów Zarządu Powiatu w Jaśle, za pośrednictwem mediów społecznościowych wyraziły również posłanka Joanna Frydrych (Platforma Obywatelska) oraz eurodeputowana Elżbieta Łukacijewska.

Na projekt władz powiatowych postanowili zareagować także uczniowie I LO w Jaśle, którzy zainicjowali zbiórkę podpisów pod petycją – sprzeciwem wobec reorganizacji szkoły. Petycja adresowana jest do Zarządu Powiatu w Jaśle. Do tej pory podpisało ją ponad 1200 osób. Link do petycji znajduje się tutaj > PETYCJA.

Warto dodać, że w najbliższy wtorek (22 lutego) oraz w środę (23 lutego) o godz. 17. mają odbyć się pikiety protestacyjne przeciwko reorganizacji liceum. Organizatorem wtorkowego protestu jest Klub Konfederacji Jasło.  

MD

Reklama

Komentarze: 180

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kasia
dnia 23.02.2022, 14:02 · Zgłoś
Jak mnie wkurza wrzucanie wszystkich pracownikow do jednego worka... Jak można powiedziec, ze wszyscy nauczyciele 1LO są źli... brrr...
Odpowiedz
-2
@ Nutka
dnia 21.02.2022, 16:24 · Zgłoś
Szkoła z historią to była, a teraz nic z tej historii nie zostało. Najpierw niech zmienia niektórych nauczycieli, bo niektórzy nie nadają się do pracy z młodzieżą . Zresztą nietylko chodzi o nauczycieli. Ja o ta szkołę walczyć nie będę.
Odpowiedz
11
@ Absolwent
dnia 21.02.2022, 16:23 · Zgłoś
Niski poziom nauczania? No to niech zostanie zlikwidowany [...] w Krakowie, bo poza jakimkolwiek rankingami, podobnie Uniwersytet Warszawski itp. Zlikwidować należy Jasielski Dom Kultury, bo niedochodowy, [...] trzeba Szkołę Muzyczną bo w starym budynku, itp. Jeszcze jakieś populistyczne argumenty?? Poziom 1 LO zawsze można podnieść, a jeśli się zaorze, to co podnosić... juz raz w historii wysadzono mury tej szkoły w powietrze...
Odpowiedz
0
@ Babulec
dnia 11.02.2024, 19:02 · Zgłoś
I to jest konkretną wypowiedź! Godna absolwenta naszego LO.
Odpowiedz
-1
@ MISIEK
dnia 21.02.2022, 16:07 · Zgłoś
placzcie,płaczcie [...]
Odpowiedz
9
@ Absolwent
dnia 21.02.2022, 15:45 · Zgłoś
Dlaczego senator Zającowa nie wypowie się w tej sprawie? Dlaczego europseł Rzońca nie wypowie się w tej sprawie? Dlaczego Wojciech Zając nie wyowe się w tej sprawie?To są sprawy ważne dla Jasła!!! Jako obywatel miasta, Polski wzywam Was do zabrania głosu w tej sprawie. Nie zabranie głosu będzie oznaczać przyzwolenie na likwidację liceum z tradycjami 150 lat. Nie idźcie tą drogą skandalu i niskich pobudek!!!
Odpowiedz
4
@ Do absolwenta
dnia 21.02.2022, 15:56 · Zgłoś
Nie wiesz dlaczego?? Odpowiedz jest prosta??
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 21.02.2022, 19:27 · Zgłoś
Przecież to "oficerowie prowadzący" starosty. Czego się spodziewasz? A zresztą ani wstążki do przecięcia, ani zakrapianej imprezki potem...
Odpowiedz
-4
@ misiek
dnia 21.02.2022, 14:49 · Zgłoś
Płaczcie , płaczcie [...]
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 21.02.2022, 13:56 · Zgłoś
W starostwie grzeją się klawiatury :-D
Odpowiedz
-5
@ misiek
dnia 21.02.2022, 13:44 · Zgłoś
Płacz i zioń dalej - tyle Ci zostało .
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 21.02.2022, 13:49 · Zgłoś
Do roboty, BMW. Nie płacą ci za hejtowanie tylko za pracę w starostwie. Już niedługo :-D
Odpowiedz
-4
@ misiek
dnia 21.02.2022, 13:09 · Zgłoś
Płaczcie,płaczcie [...] a jak stary arab powiedział : psy szczekają a karawana idzie dalej.
Odpowiedz
7
@ [...]
dnia 21.02.2022, 13:05 · Zgłoś
Zadaniowa sfora Pawlusia w akcji.
Odpowiedz
4
@ Gowin
dnia 21.02.2022, 09:28 · Zgłoś
Jasło nie dla Gowina.
Odpowiedz
5
@ Uczeń
dnia 21.02.2022, 08:05 · Zgłoś
Centrum kultury i amfiteatr w Trzcinicy powstanie nie ma co płakać nad szkołą
Odpowiedz
9
@ Wyborca
dnia 21.02.2022, 07:27 · Zgłoś
Może LO podpiąć pod Krosno tak jak ratowników medycznych ?
Odpowiedz
3
@ ten z 3A
dnia 21.02.2022, 06:34 · Zgłoś
Dopuszczalna jest jeszcze zmiana na 1 LO im St. Kuzaka i nic poza tym.
Odpowiedz
8
@ do [...]
dnia 21.02.2022, 06:30 · Zgłoś
Przypłynął na białym koniu z Ameryki.
Odpowiedz
-6
@ mis
dnia 20.02.2022, 22:43 · Zgłoś
czytajac nie wierze ze te slowa bluznierstwami oplute pisza polacy
Odpowiedz
16
@ Obatel cabrio w zimie do Brukseli z Jasł
dnia 20.02.2022, 22:12 · Zgłoś
Że starosta ma [...] pomysły to już wiemy ale od czego jest rada powiatu?
Czy oni swojego rozumu i głosu nie mają tylko są bezmyślnymi przy[...]sami
wykonującymi partyjne polecenia? Szkoda kasy dla tych darmozjadów.
Odpowiedz
7
@ [...]
dnia 20.02.2022, 22:20 · Zgłoś
. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Odpowiedz
14
@ Absolwent I LO
dnia 20.02.2022, 21:39 · Zgłoś
Panie Profesorze Poniatowski, Panie Profesorze Stój jakie jest Panów zdanie na temat tej zmiany?
Odpowiedz
5
@ ul
dnia 20.02.2022, 20:15 · Zgłoś
dyzma przedstawiał kilkadziesiąt lat temu obecną sytuację
Odpowiedz
-10
@ Józek
dnia 20.02.2022, 20:10 · Zgłoś
Bardzo dobrze, pani WC zniszczyła te szkołę, Panie Pawluś ani kroku do tyłu. Łukacijewska, Frydrych, Gowin - [...] z Jasła ! Nagle przypomnieliście sobie o Jaśle ? Dobre i pare głosów ugrać ? Nie wierzę w ani jedno Wasze słowo, ani dobre intencje, [...] OBŁUDNICY !
Odpowiedz
6
@ Pissman
dnia 20.02.2022, 20:31 · Zgłoś
Józek w Tarnowcu już wygrałeś.Nie odzywaj się Napoleonie z nad Jasiołki .
Uchwała zostanie podjęta i żadne protesty i biadolenia temu nie przeszkodzą. Dyscyplina klubowa.Kto się wyłamie to wiadomo co dalej. A ty Józek lepiej roboty się chyć bo się ludzie śmieją i wstyd tylko
Odpowiedz
1
@ szejan
dnia 20.02.2022, 20:02 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ podejrzliwy
dnia 20.02.2022, 19:25 · Zgłoś
Tak sobie myślę po głębszym zastanowieniu, że to może być ustawka. Gowin zjawia się na białym rumaku i ratuje jasielskie 1 LO, zbijając tym samym kapitał polityczny, a za półtora roku naiwniacy oddadzą na niego głos...
Odpowiedz
14
@ Sieka do @ podejrzliwy
dnia 20.02.2022, 22:09 · Zgłoś
Skoro Gowin ma zyskać to ktoś musi stracić czyli Pawluś i cały ten
jasielski cyrk pseudopatriotów nareszcie upadnie. I bardzo dobrze.
Odpowiedz
14
@ TK
dnia 20.02.2022, 18:44 · Zgłoś
Liceum wiele straci a Szkółka Wieczorowa "No name" a wiele zyska na tym przekształceniu .Co ma być zyskiem w tej transakcji, której kosztem jest zrezygnowanie z wielkiej tradycji, dorobku naukowego, osiągnięć w olimpiadach na wysokich stopniach, międzynarodowych sukcesów ludzi związanych z obserwatorium astronomicznym itp itd. Dla Liceum zysków żadnych nie widzę, to tylko strata, a wręcz jego unicestwienie. Wszystko niszczycie dla polityki czy jakiś chwilowych układzików? Kto ma szanować historię tego miasta, skoro władze same jej nie szanują...
Odpowiedz
16
@ 18cm
dnia 20.02.2022, 18:41 · Zgłoś
Kto to, ten cały Pawlus i skąd się wziął
Odpowiedz
22
@ [...]
dnia 20.02.2022, 19:59 · Zgłoś
Przywieziony w teczce przez senatorzynę.
Odpowiedz
17
@ Ola
dnia 20.02.2022, 18:39 · Zgłoś
We wszystko miesza się polityka. Ale ona w tym wypadku powinna zejść na dalszy plan. Tu gra idzie o wyższe dobro. Liceum z ponad 150 letnia tradycją , które kończyli m. in St. Pigoń, Karol Myśliwiec, Hugo Steinhaus, Rudolf Weigl ma stać się hybrydą z mało znaczącą wieczorówką ?! To jest tak kiepski deal dla Liceum i taki nie fair , że aż żenujące , jeśli władze zgodziłyby się na takie posunięcie.
Odpowiedz
9
@ Do Ola
dnia 20.02.2022, 20:35 · Zgłoś
Wspomnieć o gimnazjalistach z profesorem,którzy oddali życie za Ojczyznę,w ll wojnie światowej.
Odpowiedz
4
@ Dike
dnia 20.02.2022, 22:02 · Zgłoś
„Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”.

Ale przypisać drugiej wojnie światowej fakty które wydarzyły się nieco wcześniej ?
Taki intelekt to z której kuźni? Mam nadzieję iż to tylko ,,literówka".
Odpowiedz
-10
@ Jarosław
dnia 20.02.2022, 17:33 · Zgłoś
Jarosławie w tobie siła
Odpowiedz
-12
@ Knoor
dnia 20.02.2022, 16:39 · Zgłoś
Prowincjonalna szkółka dla [...] aby nieuczeni starzy podbudowali sobie własne ego.
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 16:52 · Zgłoś
A twoja Alma Mater, geniuszu?
Odpowiedz
-1
@ józef
dnia 20.02.2022, 22:22 · Zgłoś
I LO im. Stanisława Leszczyńskiego w Jaśle! To też twoja szkoła?
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 21.02.2022, 13:54 · Zgłoś
No i super. Ja kończyłam równie zasłużoną na polu edukacji, ale nie tutaj.
Odpowiedz
14
@ babcia Ela
dnia 20.02.2022, 16:35 · Zgłoś
Co do jasielskiego Liceum ma jakaś tam Joanna Frydrych - niech się nie wtrąca. Ci innego Jarosław Gowin, uczęszczał do tej szkoły i może wyrazić swoje zdanie
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 16:37 · Zgłoś
Nagle się ocknął?
Odpowiedz
10
@ svel
dnia 20.02.2022, 18:24 · Zgłoś
Gowin to może wyrazić swoje , jak będzie tu mieszkał ile zakładów zlikwidowano , a na temat tej szkoły ma tyle do powiedzenia , co [...] w rzeżni
Odpowiedz
9
@ Dobro wraca
dnia 20.02.2022, 16:14 · Zgłoś
Wszyscy na protest,Jasło powstanie jak feniks z popiołów.Odbudowano na zgliszczach,to i teraz uratujemy.
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 16:24 · Zgłoś
Można prosić konkrety?
Odpowiedz
0
@ Dobro wraca
dnia 20.02.2022, 16:11 · Zgłoś
Pan mgr Z.Waszkiel znów Dyrektorem l Liceum.Popieramy- całe Jasło pod Starostwo.Bronimy uczciwości.
Odpowiedz
12
@ Rada pedag.
dnia 20.02.2022, 21:12 · Zgłoś
Akurat! Nie wiecie, kto się pcha na dyrektorkę szkoły [...] z filią I LO?
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 21.02.2022, 09:10 · Zgłoś
Kto taki? Dobrze byłoby wiedzieć. Może żona Peca?
Odpowiedz
2
@ Jasłotrans
dnia 22.02.2022, 08:44 · Zgłoś
Wszyscy Krzyżem za Waszkielem??
Odpowiedz
9
@ Jaślanie dla Jaślan
dnia 20.02.2022, 14:28 · Zgłoś
Protest ? - TAK. Ale za:

1) Powrotem Mgr Zbigniewa Waszkiela na stanowisko Dyrektora

2) Planem naprawczym dla szkoły

3) Ręce polityków precz od szkolnictwa

4) Przeniesienie Krzyża Katyńskiego w inne miejsce.

Dziękuję, kto za i idzie ?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 14:37 · Zgłoś
Bardzo chętnie. Gdzie i kiedy?
Odpowiedz
14
@ Człowiek też zwierzę
dnia 20.02.2022, 20:44 · Zgłoś
Ręce polityków precz od szkolnictwa? Będzie trudno niezależnie od akurat rządzącej ekipy;-)
Odpowiedz
13
@ xer
dnia 20.02.2022, 14:17 · Zgłoś
Pogotowie też zreformował xxxx
Odpowiedz
12
@ ?
dnia 20.02.2022, 13:18 · Zgłoś
nie pamiętam żeby ten cały gowin coś dobrego dla jasła zrobił? chyba że podpowiecie?
Odpowiedz
1
@ barbar
dnia 20.02.2022, 12:55 · Zgłoś
Ta banda pisowska już dość złego narobiła np. wycinanie drzew, betonowanie i brukowanie ulic, gdy przychodzą ulewy to woda zalewa piwnice i sklepy na parterach itd itd. dość ręce precz od liceum!
Odpowiedz
11
@ Ryba
dnia 20.02.2022, 12:41 · Zgłoś
Starosta ma rację po l LO pozostaną tylko wspomnienia
Odpowiedz
20
@ Paulo
dnia 20.02.2022, 12:18 · Zgłoś
I LO to aktualnie miejsce na kamyki i krzyżyki!!!
Odpowiedz
24
@ taki jeden
dnia 20.02.2022, 12:16 · Zgłoś
p.GOWIN dziękujemy za deregulację zawodów
Odpowiedz
18
@ Xx
dnia 20.02.2022, 11:56 · Zgłoś
Panie Gowin mieszkaj w Krakowie i nie mieszaj się w Jasło bo jak by pan był tak za Jasłem czemu pan nie dołoży do klubu Czarnych Jasło przecież pan grał no tak przecież pan ledwo wiąże koniec z końcem zejdź pan z areny Jasielskiej
Odpowiedz
-9
@ Odyr
dnia 20.02.2022, 11:36 · Zgłoś
Co za różnica szkoła czy zespół szkół...jeden [...]
Odpowiedz
29
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 12:08 · Zgłoś
Misiaczku, tu chodzi o to, że jak nowa szkoła to nowy konkurs na dyrektora. W ten sposób można ominąć wyrok NSA.
Odpowiedz
16
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 16:26 · Zgłoś
Rozumiem, że ignorowanie wyroku NSA jest w porządku? Wiem, że PiS ma w [...] praworządność, ale żeby tak ostentacyjnie?
Odpowiedz
-17
@ józef
dnia 20.02.2022, 22:20 · Zgłoś
A ty za to praworządność nosisz na sztandarach? Biedna ofiara rewolucji [...]!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 21.02.2022, 19:29 · Zgłoś
Raczej beneficjentka, józuś.
Odpowiedz
22
@ Wychowek
dnia 20.02.2022, 11:26 · Zgłoś
Panie Gowin przed wyborami przyznajesz się do Jasła .Mówiisz o Czarnych Jasło gdzie nauczyłaś się rywalizacji i współzawodnictwa. Pytam przez tyle lat jesteś pan przy władzy wicepremier w jaki sposób pan pomógł klubowi. Wstyd niech Pan zobaczy na Porebe Stal Mielec ma ekstraklasa bo załatwia sponsorów a pan pamięta o Czarnych tylko przed wyborami. Szukaj pan poparcia w Krakowie.
Odpowiedz
8
@ niekumaty
dnia 20.02.2022, 11:11 · Zgłoś
Jednego nie rozumiem. Jeśli WC była tak beznadziejnym dyrektorem, to dlaczego komisja
konkursowa złożona z przedstawicieli różnych zainteresowanych gremiów ponownie wybrała
ją na dyrektora ? Przecież tego już nie można przypisać Kmiecikowi.
Odpowiedz
9
@ Dike
dnia 20.02.2022, 12:28 · Zgłoś
Fakt - niekumaty !
Odpowiedz
23
@ jaślanin
dnia 20.02.2022, 10:55 · Zgłoś
Gowinku precz od Jasła. Niech on już odejdzie z tej polityki i zniknie z ekranu.
Odpowiedz
5
@ Wyborca
dnia 20.02.2022, 10:52 · Zgłoś
Nazwa nie ma znaczenia dobrze że na szpital Covidowy nie chcą przerobić
Odpowiedz
19
@ Ha ha
dnia 20.02.2022, 10:27 · Zgłoś
To ten Gowin co miał się nie przyznać do tego że jest z jasła tylko z Krakowa a teraz będzie mówił co ma robić jaslo
Odpowiedz
4
@ funktor
dnia 20.02.2022, 10:27 · Zgłoś
Kolej na posła.
Odpowiedz
30
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 10:14 · Zgłoś
Pan Gowin i inni "politycy" niech lepiej zamilkną. Nic dobrego nie wynika z mieszania polityki z edukacją. Władzuchna, nie tylko pisowska, edukacji nie popiera, bo [...] rządzić łatwiej. Pani WC wygrała, niestety, konkurs, ale dyrektor z niej beznadziejny, wepchnięty na stołek przez ówczesnego starostę, p. Kmiecika, który przy okazji, załatwił ciepłą posadkę żonie, "polonistce". Chyba nie było lepszego kandydata, po prostu. Niemniej jednak, panie Pawluś, prawo musi być przestrzegane. Pan, czujący poparcie senatorzyny i euro(p)[...], nic sobie z tego nie robi. Nazbierał pan haków i przynęt na Radę Powiatu, z jej przewodniczącym na czele, i uważa się za wszechmogącego. Do czasu.
Odpowiedz
-10
@ lo
dnia 20.02.2022, 14:15 · Zgłoś
pani (an)glistka na (po)słankę !
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 14:40 · Zgłoś
Dziękuję, nie skorzystam. Przede wszystkim dlatego, że dowcip panu nie wyszedł. Nie przypominam glistki, raczej pająka, no i co to jest osłanka?
Odpowiedz
7
@ czarna wdowa
dnia 20.02.2022, 18:25 · Zgłoś
Witamy w rodzinie!
Odpowiedz
20
@ ja
dnia 20.02.2022, 10:14 · Zgłoś
Pawlus dałby sobie spokoj z praca wpowiecie dokad tam beda trzymac mafie starych [...]kow nawyzszy czas zeby poszli do domu a ich miejsca zajełli młodzi ludzie opo za tym on dla jasła jest szkodnikiem
Odpowiedz
22
@ Wyborca
dnia 20.02.2022, 09:51 · Zgłoś
Pan poseł na sejm gdzie był jak zwalniali ludzi w Pektowinie ,Gamracie ,? Jak padła Jasielska kolej ?
Odpowiedz
18
@ Seba
dnia 20.02.2022, 09:38 · Zgłoś
Jak sie połączom to sie zapisze do wieczorówki znajomym to kopara opadnie że chodze do 1 LO. Brawo bardzo dobry pomysł.
Odpowiedz
33
@ prawda was ocali
dnia 20.02.2022, 09:05 · Zgłoś
Dodajmy jeszcze, że przyjęła do pracy koleżankę, nauczycielkę matematyki, która nie uczyła wcześniej w szkole średniej tylko w podstawowej. Powodzenia na maturze z matmy!
Odpowiedz
0
@ nieznana
dnia 21.02.2022, 19:18 · Zgłoś
Dobrze, że nie zatrudniła swojej siostry, to dopiero wybitny matematyk. Hi hi hi
Odpowiedz
26
@ Ex oriente lux
dnia 20.02.2022, 09:05 · Zgłoś
Znam wielu po zawodówce mądrzejszych i zaradnych od tych po "Leszczyńskim". Aczkolwiek trzeba przyznać rację, ze mury "króla" opuściły spektakularne jednostki, dzięki nielicznym nauczycielom, którzy bardzo dobrze rozeznali talent i umiejętności ucznia i w połączeniu z ich (nauczyciela) pracą uczniowie osiągnęli wyżyny - wygrywając olimpiady nie tylko na szczeblu szkolnym, powiatowym, wojewódzkim ale na szczeblu CENTRALNYM następnie kończąc prestiżowe uniwersytety nie tylko w Polsce, nauczyciele Ci już odeszli do wieczności [ WIECZNA IM PAMIĘĆ ] Obecnie ta szkoła dochodzi do poziomu szkół z; Kołaczyc, Biecza, Jedlicza, Rymanowa, Dukli, Strzyżowa, Czudca. Duża liczba uczniów z jasła i powiatu uczęszcza do krośnieńskiego Kopernika.
Odpowiedz
11
@ sorbona
dnia 20.02.2022, 12:31 · Zgłoś
W tych czasach które wspomina "Ex oriente lux" to była ..."przecie" jasielska "La Sorbonne" ...Sorbona - tak nazywana z ironią przez uczniów i ich rodziców. Nie jeden uczeń nabawił się wrzodów żołądka i choroby nerwowej z przyczyn zacnego ówczesnego "grona".
Odpowiedz
11
@ Marysia
dnia 20.02.2022, 14:08 · Zgłoś
Wynika z Twojej wypowiedzi, że tylko wybitne jednostki mogły wykształcić się w 1 LO, w innych szkołach nie. Jakim trzeba być ignorantem, żeby coś takiego napisać!
Odpowiedz
34
@ abs
dnia 20.02.2022, 08:56 · Zgłoś
Pani Wierdak-Cyboroń przez 5 lat swojej kadencji nie zdążyła wprowadzić elektronicznego dziennika, podczas gdy inne szkoły w Jaśle już go miały. Potem Styczyński musiał na szybko go wprowadzać. Bez dziennika elektronicznego nie byłoby możliwe zdalne nauczanie w czasie lockdownu. Takiego dyrektora chcecie? Takiej edukacji i infrastruktury dla Waszych dzieci chcecie?
Odpowiedz
8
@ Nauczyciel
dnia 20.02.2022, 10:06 · Zgłoś
Ale ryją powiatowe [...]. Pawlus stołek w zjednoczonym liceum obiecał? Zaczniesz o do dziennika elektronicznego w szkole bez uczniow?
Odpowiedz
19
@ Absolwent
dnia 20.02.2022, 08:27 · Zgłoś
Proponuje podwójny prostest przeciwko zmianie nazwy I LO, ale też przeciwko zmianie na stanowisku dyrektora. Pani Wierdak-Cyboroń która wygrala proces, to wyjątkowo niekompetentna osoba, za rządów której I LO się staczało. Była nadana przez poprzednie wladze, starostę Kmiecika. Jej zarządzanie szkołą w Nowym Żmigrodzie doprowadziło do zamknięcia szkoły: wyrzucanie dobrych nauczycieli na bruk, przyjmowanie swoich, sprawy sądowe, mobbing, żadnych osiągnięć na froncie edukacyjnym ani infrastrukturalnym. Czy chcemy, by najlepszą szkołą w Jaśle kierowała osoba o tak niskich kompetencjach? Mierne będzie naszej młodzieży kształcenie jeśli powierzymy dobre placówki w ręce osoób miernych. To zuchwalstwo i działanie na szkodę szkoły, gdy osoby zupełnie nieporadne i niekompetentne pchają się na stanowiska.
Odpowiedz
10
@ Do Absolwent
dnia 20.02.2022, 12:18 · Zgłoś
Uczciwie- Pan Waszkiel Dyrektorem l Liceum- zasługuje- super nauczyciel.
Odpowiedz
7
@ Uczciwie
dnia 20.02.2022, 22:18 · Zgłoś
Ja uważam, że pan Waszkiel również nie zasługuje.
Odpowiedz
33
@ Absolwent
dnia 20.02.2022, 08:10 · Zgłoś
Może warto zadać sobie kilka pytań. Jakie osiągniecia ma p. Cyboroń? Najpierw wspólpracowała z władzami, by zamknąć szkołę w Nowym Zmigrodzie. Tej szkoły była absolwentką. Ta szkoła dała jej pracę, gdy skończyła studia. Nie miała jednak skrupułów. Łamała tak nagminnie prawo, że to p. Cyboroń miała kilka spraw sądowych i wszystkie przegrała. Sądy każdej instancji orzekły, że bezpodstawnie wyrzucała nauczycieli z pracy, by na ich miejsce zatrzymać lub przyjąć swoich. Dlaczego teraz tego nie przypomni? Groziła jej sprawa o mobbing. Potem wygrała w wątpliwym konkursie z dyr. Waszkielem, który właśnie zakończył gruntowny remont I LO i mał pełne poparcie grona. Ale p. Cyboroń miała... poparcie starosty Kmiecika. I wtedy to było dobrze? Protesty nie wybuchły? Gdzie wówczas byli absolwenci I LO? Za jej dyrekcji szkoła spadała [...]ownie w rankingach. Wyprowadza ją z tego dołka obecny dyrektor. Wbrew insynuacjom nie był on "powołany" przez starostę, tylko wygrał w ogłoszonym nowym konkursie, do którego p. Cyboroń nie podeszła. Dlaczego ma rezygnować ze stanowiska uczciwa osoba, która konkurs wygrała? Przede wszystkim należy sobie zadać pytanie, czy dyrektura p. Cyboroń posłuży dobrze I LO? Zapytajcie tych, którzy z nią pracowali. Zapyajcie uczniów, którzy mieli z nią geografię. Nazwa już się kiedyś zmieniła - z gimnazjum na liceum. Ważne, by kierował placówką ktoś, komu na nim zależy, a nie ktoś, kto prowadzi prywatne wojny kosztem opinii szkoły.
Odpowiedz
14
@ józef
dnia 20.02.2022, 09:02 · Zgłoś
W sumie to ciekawe, ze do wewnętrznej walki miedzy dwoma frakcjami w jasielskim PiS angażuje się zarówno Konfederacja, jak i Łukacijewska. A nawet Gowin sie wypowiada.
Odpowiedz
15
@ do jozef
dnia 20.02.2022, 09:46 · Zgłoś
Frakcje w PiSie mnie [...] obchodzą. Jedni warci drugich. Chodzi i zgnojenie liceum.
Odpowiedz
-5
@ józef
dnia 20.02.2022, 10:20 · Zgłoś
A na czym zgnojenie tego liceum ma niby polegać?
Odpowiedz
18
@ WOP
dnia 20.02.2022, 15:26 · Zgłoś
To starosta A. Kmiecik zniszczył I LO. Nie udało mu się wprowadzić swojej znajomej pani B. Wierdak Cyboroń na stanowisko dyrektora w pierwszym konkursie to ogłosił drugi konkurs pociągając za odpowiednie sznurki i zmieniając skład komisji i w ten sposób wprowadził tą panią na stanowisko dyrektora I LO.
Odpowiedz
16
@ do @Absolwent
dnia 20.02.2022, 17:50 · Zgłoś
Widzę że nie za bardzo łapiesz o co tu chodzi i dlaczego wszyscy protestują.
To nie jest wyraz poparcia dla jakiejś tam Cyboroń. To sprzeciw przeciwko temu że ktoś chce [...] tradycję 150letniej szkoły z setkami wybitnych absolwentów tylko dlatego że nie wyszła mu jakaś rozgrywka personalna.
Ten ktoś właśnie pokazał brak szacunku dla historii tej szkoły i dla jej absolwentów. I dlatego właśnie nie można tego zostawić
Odpowiedz
0
@ Pissman
dnia 20.02.2022, 20:24 · Zgłoś
I Liceum zniszczyły zabory
Odpowiedz
4
@ Wiem
dnia 20.02.2022, 21:15 · Zgłoś
Z ciebie taki absolwent jak z [...] trąbka. Zawistnica.
Odpowiedz
-5
@ do do Absolwent
dnia 20.02.2022, 22:17 · Zgłoś
Zmiana nazwy szkoły niekoniecznie jest równoznaczna z jej "zaoraniem". To ludzie tworzą tradycję, nie nazwa.
Odpowiedz
6
@ szymek
dnia 20.02.2022, 07:47 · Zgłoś
Prąd zdrożał, gaz zdrożał i nikt nie manifestował a tutaj będą manifestacje ha ha ha
Odpowiedz
9
@ Do szymek
dnia 20.02.2022, 08:58 · Zgłoś
Sam już zauważyłeś, czy się różni patriotyzm polskich obywateli, naprawdę zatroskanych o Polskę od bogoojczyźnianej hucpy "prawdziwych wolskich patriotów" kupionych za pincet plusy i ochłap emerytalny.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 20.02.2022, 16:38 · Zgłoś
A zorganizowałeś jakiś protest?
Odpowiedz
8
@ Lol
dnia 20.02.2022, 07:46 · Zgłoś
Ot to takie normalne poszanowanie tradycji przez PiS, [...] pełne frazesów a jedynie co robią to niszczą wszystko czego się dotknął. Zaczęli od Janowa...
Jedyna tradycją, jaka szanują, to [...] przy garach i w domu i najlepiej gdyby miała 8 dzieci
Odpowiedz
32
@ Absolwent
dnia 20.02.2022, 07:30 · Zgłoś
Proponuje podwojny prostest przeciwko zmianie nazwy I LO, ale tez przeciwko zmianie na stanowiski dyrektora. Pani Wierdak byla nieudolna dyrektor, ktora wygrala proces, a doprowadzila I LO do ruiny, wyjatkowo niekompetentna osoba, ktora byla nadana przez poprzednie wladze, staroste Kmiecika.
Odpowiedz
0
@ Olo
dnia 20.02.2022, 17:04 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
36
@ Haaaaa
dnia 20.02.2022, 05:38 · Zgłoś
Starosta skończył chemik i teraz chciałby LO skończyc
Odpowiedz
18
@ Ttu
dnia 20.02.2022, 09:40 · Zgłoś
Do Halama. Chemik sam się kończy, od środka. Zatrudnia się "nauczycieli", kolesiów, którzy nie posiadają wiedzy podstawowej w zakresie danego przedmiotu. Żeby tylko koleżanka etat miała, żeby godziny się znalazły. Dla swoich oczywiście, bez względu na to co umieją i potrafią.
Odpowiedz
14
@ JasMen
dnia 20.02.2022, 15:59 · Zgłoś
"Haaaaa"pisać,ze starosta skończył"chemik"to mało
ON KOŃCZY W JAŚLE WSZYSTKO !!!
Odpowiedz
0
@ Babulec
dnia 11.02.2024, 18:51 · Zgłoś
O! To on kończy "chemik"? Podobnie jak Anna Kurowska?
Odpowiedz
38
@ Kiler
dnia 20.02.2022, 00:32 · Zgłoś
Pawluś wstydu oszczęść.
Nie brnij dalej!!!
Mam nadzieję że to koniec kariery "jaśnie pana".
Odpowiedz
16
@ Wsparcie
dnia 20.02.2022, 05:29 · Zgłoś
Wezwijcie na pomoc [...] dywizje na czele z posłanką
dzielnie uzdrawiającą wszelkie bolączki na tym łez
padole.
Ona już zasłużyła na Nobla
pokojowego (rozwiązanie
problemu a granicy z Białorusią)
i z medycyny za wyleczenie
z zarazy [...].
Naprawa sytuacji w liceum zajmie
jej jedno "pasienie".
To taka [...] miara czasu
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 20.02.2022, 07:30 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
15
@ Absolwent
dnia 19.02.2022, 23:31 · Zgłoś
Wysadzić w powietrze Pomnik,żeby posadzić pietruszkę ? Szpital [...] w mojej ocenie. Miasto [...], w mojej ocenie. Panie Marszałku Stanisławie WSTAŃ ! Zrób coś z tymi mędrcami !
Odpowiedz
-1
@ Hunter
dnia 19.02.2022, 23:47 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
27
@ [...]
dnia 20.02.2022, 09:58 · Zgłoś
Ma wstać? To on wepchnął na stołek Kmiecika, który zaczął niszczyć oświatę w powiecie.
Odpowiedz
19
@ 1971
dnia 20.02.2022, 10:59 · Zgłoś
A myslisz ze kto na obecny stan miasta i powiatu ciężko od lat pracowal? Czyżby nie ten Stanisław?
Odpowiedz
34
@ Były radny powiatowy
dnia 19.02.2022, 23:15 · Zgłoś
My nie wołamy orderów. My nie żądamy emerytur. My Mówimy - łapy preczcz od naszej historii.
Odpowiedz
1
@ Były radny powiatowy
dnia 19.02.2022, 23:13 · Zgłoś
Bohaterowie - śmieszni ludzie. Kto napisał w 1979 r na pomniku czerwonej okupacyjnej armii między hałbicani "SZUKAJCIE OPRWCÓW Z KATYNIA " Pwluś ?
Odpowiedz
11
@ quid pro quo
dnia 19.02.2022, 23:11 · Zgłoś
Powstał z depresji i automatycznie popadł w schizofrenię. Imię jego będzie Jarosław, a nazwisko - Gowin.
Odpowiedz
1
@ Olaja
dnia 23.02.2022, 09:53 · Zgłoś
Jak nie masz pan/pani nic mądrego do przekazania, milcz ‼️Wyśmiewaniem z choroby pokazuje się stan własnego umysłu.
Odpowiedz
50
@ Były radny powiatowy
dnia 19.02.2022, 23:04 · Zgłoś
Chłop nie szanuje tradycji Miasta Jasła ! Wygania ludzi z tego Miasta. Panie Adamie do USA tam miejsce dla Pana . Pan uwaza ,że Pan na wszystkim się zna! Skierowanie do psychiatry czeka na Pana!Panie Adamie ,a jak córki się mają ?
Odpowiedz
35
@ józef
dnia 19.02.2022, 22:55 · Zgłoś
Gowin juz wspólnie z Krzaklewskim uratowali Pektowin, jak był strajk! Dokładniej mówiąc: przyjechali, pogadali, zrobili konferencję prasową i znikli. Teraz będzie podobnie!
Odpowiedz
19
@ ixi
dnia 20.02.2022, 07:28 · Zgłoś
Do Józef, dokładnie. [...] kupi. Nigdy się nie nauczycie, że oni was tylko mamią, obiecują i robią to dla swojego PR i dla medialnego rozgłosu.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 20.02.2022, 23:32 · Zgłoś
Tak jak te konferencje prasowe Konfederacji, haha
Odpowiedz
1
@ Były dyrektor w UW w Krośnie
dnia 19.02.2022, 22:54 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ Protestant
dnia 19.02.2022, 22:26 · Zgłoś
Ma być protest 23.02.2022 r. Podobno mają się zjawić na nim etatowi "nożyczkowi przecinacze"
Odpowiedz
25
@ Ostani Mohikanin 1969 (hamada,kuzak,kami
dnia 19.02.2022, 22:24 · Zgłoś
Nie rozumiem tego całego protestu, liceum zmarło kilkanaście lat temu, moi rodzice pracowali w tym ośrodku, całe rodzeństwo mat-fiz, dzieci niestety zrezygnowały. Nadal mam sentyment do tej szkoły. Hamada kuzak kamińska wiśniewicz jankiszowa (Profiil mat -fiz wych prof hamada)
Brak nauczycieli z jądrami teraz sami LG….
Odpowiedz
6
@ quid pro quo
dnia 19.02.2022, 23:10 · Zgłoś
Jestem z Panem
Odpowiedz
11
@ mitrandir
dnia 20.02.2022, 03:45 · Zgłoś
Tam gdzie byli Panowie Hamada i Kuzak tam byli też między innymi Panie i Panowie Błażej, Zygmuntowa, Karska, Rysz z Radelczukiem, Jankisz z Owsiakową, Fiołek, Wiśniewicz, Piąty, Machowski i Ci których nie wspomnę z nazwiska-" Sucha" z p.o, adwokat z przysposobienia prawnego i " Luis"od w.f
Odpowiedz
0
@ Babulec
dnia 11.02.2024, 18:47 · Zgłoś
Oj zgadzam się. Ja - matura rocznik 1979????
Odpowiedz
14
@ Bubu
dnia 19.02.2022, 22:24 · Zgłoś
Tytuł artykułu: "„Ręce przecz o liceum”. Jarosław Gowin mówi..." - kto to pisał ten artykuł. Myślę, że nie absolwent I LO Jasło.
Odpowiedz
2
@ Bubu
dnia 20.02.2022, 08:22 · Zgłoś
Nareszcie poprawiono.
Odpowiedz
2
@ Olo
dnia 19.02.2022, 22:09 · Zgłoś
Ten gość lepiej niech się nie wtrąca bo już się
skompromitował.
Odpowiedz
-12
@ Ryba
dnia 19.02.2022, 21:49 · Zgłoś
No i odezwał się konfederata
Odpowiedz
6
@ Intruz
dnia 20.02.2022, 11:33 · Zgłoś
Mateusz czy to ty?
Odpowiedz
84
@ Woytazzz
dnia 19.02.2022, 21:48 · Zgłoś
Żeby uratować ILO naprawdę nie trzeba uruchamiać całej machiny z Gowinami, Frydrychami, protestami, podpisami i nie wiadomo kim i czym jeszcze. Ten problem (i przy okazji kilka innych) rozwiązałoby po prostu wywalenie tego kasztana ze starostwa.
Odpowiedz
60
@ Adam Petarda
dnia 19.02.2022, 22:13 · Zgłoś
O losach całego kraju decydują zakompleksieni, nieudolni, niedowartościowani starcy.
Odpowiedz
10
@ Obywatel
dnia 20.02.2022, 21:22 · Zgłoś
A co ma Frydrychowa do jasielskiej szkoly
Odpowiedz
35
@ Absolwent
dnia 19.02.2022, 21:39 · Zgłoś
Miałem iść na protest, ale skoro [...] się podpina pod akcje absolwentów, to nie idę. Nie będę kreować kolejnego nieszczęścia korwin- braunowsko - bączkiewiczowskiego dla Polski
Odpowiedz
23
@ ixi
dnia 20.02.2022, 07:25 · Zgłoś
Gowin to [...] oportunistą, ślizgacz. A co do Pawlusia, to każdy widzi. Obaj są okropni. Zero moralności, zero merytoryczności. Sensację i tematy zastępcze, które chętnie łykają [...] i pelikany. Żal mi was.
Odpowiedz
6
@ Do Absolwent
dnia 20.02.2022, 11:51 · Zgłoś
W takich sytuacjach,jednoczmy siły dla dobra Naszej Ukochanej Ojczyzny.
Odpowiedz
-4
@ ixi
dnia 20.02.2022, 12:24 · Zgłoś
I co ci to da? Pójdziesz , pokrzyczysz, zmarzniesz a oni tak zrobią swoje.
Odpowiedz
5
@ Do ixi
dnia 20.02.2022, 15:53 · Zgłoś
Bezczynność i czekanie na cud,także nic nie da,a będzie akceptacją i przyzwalaniem na gorsze poczynania.Należy pokazywać sprzeciw i wyrażać prawa do współdecydowania.Wybieramy rządzących,więc niech nie szkodzą i szanują wyborców.Wiele złych decyzji wydanych przez rządzących ugaszono protestami.Ludzie narażają swoje sukcesy zawodowe,pracę…aby ratować przyszłość naszego kraju,dzieci i wnuków.Kto wie,czy w kwietniu nie dojdzie do rewolucji,bo ludzie poznają prawdę i stosowane oszustwa wobec nich.
Odpowiedz
2
@ Do ixi
dnia 20.02.2022, 16:23 · Zgłoś
Dzięki za odpowiedź na mój poprzedni wpis.Przyznaję rację,zakładać stowarzyszenia,uświadamiać ludzi- czas na pobudkę.Jednak kaczusia boi się rozgniewanych ludzi,gdyż słyszy,że nie są gęśmi i swój rozum mają.Kosa trafi na kamień.
Odpowiedz
5
@ Errata
dnia 20.02.2022, 22:19 · Zgłoś
Może jednak tysiąc osób, które protestują da staroście do myślenia. To są wyborcy, którzy czegoś żądają. Ja bym się nie odważył ich zlekceważyć.
Odpowiedz
33
@ Łopservatore
dnia 19.02.2022, 21:30 · Zgłoś
Typowe dla postępowania [...]. Byle tylko swoich usadzić na stołkach. Tym bardziej jest to groźne że nie tyle chodzi tu o posadę co o wpływ na pedagogów i bezpośrednie oddziaływanie na młodzież. [...] dobrze wiedzą że obecnie młodzież ich kompletnie olewa więc będą robić wszystko by móc wpływać na jej postawy przez odpowiednią propagandę. Dzi
Odpowiedz
26
@ Adam Petarda
dnia 19.02.2022, 21:23 · Zgłoś
Powiat jasielski z "inteligentnych inaczej" jest znany.
Odpowiedz
-12
@ heineken
dnia 19.02.2022, 21:20 · Zgłoś
Panie Gowin w Warszawie mozesz sobie Pan manifestowac
Odpowiedz
6
@ yozef
dnia 19.02.2022, 21:20 · Zgłoś
nazwę szkoły trzeba zmienić i prawnie nowy konkurs.cudowna mysl
Odpowiedz
13
@ yozef
dnia 19.02.2022, 21:19 · Zgłoś
Paulus mądry . wyrok trzeba wykonać. dawna dyr ma rację. więc pora zmienić nazwę szk
Odpowiedz
34
@ ixi
dnia 20.02.2022, 07:22 · Zgłoś
Pawluś czy Gowin to są dobre przykłady [...] i ślizgaczy [...] przez władzę i przyspawanych do stołków. I'm szybciej vtacy ludzie znikną tym lepiej dla Polski.
Odpowiedz
-7
@ Wujo
dnia 19.02.2022, 21:16 · Zgłoś
Idź człowieku w niepamięć.Gowin kończ wasc wstydu oszczędz
Odpowiedz
22
@ prezes
dnia 19.02.2022, 21:03 · Zgłoś
Jak Jarek się sprzeciwia, to chyba Pawluś go posłucha.
Odpowiedz
28
@ @
dnia 19.02.2022, 21:10 · Zgłoś
A kim jest ten cały Falfus?Pawlus?
Odpowiedz
21
@ @
dnia 19.02.2022, 21:01 · Zgłoś
To ten Gowin co nie wiązał końca z końcem?
Nieroby polityczne!!!
Odpowiedz
101
@ giebe
dnia 19.02.2022, 22:27 · Zgłoś
A pomysłodawcy reorganizacji 1 LO to za co dostają te tysiące PLN? https://www.jaslo4u.pl/podwyzki-wynagrodzenia-starosty-i-diet-radnych-staly-sie-fak-newsy-jaslo-28230
Bo chyba nie za takie "pomysły"? Zamiast niszczenia tradycji jednej z najstarszych szkół na Podkarpaciu - zacznijcie w końcu robić coś sensownego dla powiatu! Ręce precz od 1 LO!
Odpowiedz
71
@ Gdzie byli
dnia 19.02.2022, 23:38 · Zgłoś
Gdzie byli wszyscy prominenci niby związani z Jasłem gdy
latami niszczono markę Liceum?
Dlaczego nie protestowali gdy szkołą zarządzano nieudolnie,
i promowano miernych nauczycieli?
Teraz dopiero nagle się obudzili i robią larum?
Krzykiem uzdrowią wieloletnie patologie nie tylko w tej szkole,
a w calym szkolnictwie?
Czy Gowin nic nie wiedział o [...]ostwie w tej szkole i w wielu
innych? Nagle się obudził i protestuje.
Ta szkoła od wielu lat jedzie w dół. Nie ma tu już żadnego
etosu, pozostały wspomnienia.
Odpowiedz
87
@ Szkoła stresu
dnia 19.02.2022, 23:48 · Zgłoś
Z mojej rodziny 2 dziewczyny chodziły do tej szkoły i do dziś mają
stres pourazowy z edukacji w tej niby najlepsze, jasielskiej
szkole średniej. Trafiły na wyjątkowo nieudacznych
nauczycieli, którzy budząc strach starali się uzyskać efekty.
Kto ich zatrudnił? Kto sprawdzał jakość nauczania?
Szkoła to nie tylko mury czy schemat organizacyjny.
To przede wszystkim kadra nauczycielska.
Odpowiedz
-5
@ Jam
dnia 20.02.2022, 00:16 · Zgłoś
Prawda jest taka że czas, postęp, inna mentalność, myślenie, zmiany, warunki życia itd. są nieuniknione na przestrzeni dziejów. To czy nazwiemy to rewolucją, destrukcją, [...] pomysłem, ręce precz, precz, precz to nie ma to znaczenia. Nie ci to inni za 10, 110 czy 550 lat jak jeszcze będzie co w ogóle zmieniać wpadną na pomysły takie czy inne. Coś co się tworzy musi naturą rzeczy z biegiem przemijania być poddawane zmianą aby żyło się podobno lepiej, tak czy siak trudno to ocenić. Szanowny Panie moja szkoła też została zmieniona i niestety albo stety musiałem się z tym pogodzić. Chiński mur też kiedyś pełnił przewidzianą funkcję, teraz możemy go podziwiać, następnie wchłonie go pewnie przyroda. Czas, czas, czas, pyłki na wietrze. Zdrowia
Odpowiedz
9
@ Darek
dnia 20.02.2022, 00:27 · Zgłoś
Absolutny skandal ! We wtorek i środę idziemy na protest !
Odpowiedz
8
@ Do szkoła stresu
dnia 20.02.2022, 00:35 · Zgłoś
Ja, moi koledzy, koleżanki w znacznej większości jak nie wszyscy co chodzili do różnych szkół na pewnym etapie ich nauczania, edukacji mieli takie problemy, zresztą chyba każdy uczeń w jakimś stopniu zapamiętał negatywne epizody szkolno-wychowawczy. Straszenie kartkówkami, pytaniem przy tablicy, uwagami, wywiadówkami, czasami biciem czy innymi upokarzającymi metodami fizycznymi. Odbiło się to niejednemu na późniejszej edukacji. Życie
Odpowiedz
-39
@ Do Protest
dnia 20.02.2022, 01:24 · Zgłoś
Nie namawiaj mnie ani tym bardziej moich znajomych abym zapraszał moich znajomych do takich akcji. Kościoły na świecie są niszczone, rozbierane, przerabiane, gdzie ich wiek pewnie w nie jednym przypadku jest znacznie zacniejszy i jakoś to przechodzi pomimo że wiara to fundament. Oczywiście nauczanie szkolne też jest bardzo ważne ale te dwa zagadnienia dzieli przepaść dla naszego ciała i ducha
Odpowiedz
19
@ Protestanci
dnia 20.02.2022, 05:07 · Zgłoś
Zalecam rozważenie sytuacji w Liceum na spokojnie, bez emocji.
Szybkie, populistyczne ruchy nic konstruktywnego nie dają.
Taki styl pokazała posłanka podpuszczając radnych
i mieszkańców przeciw budowie zakładu utylizującego
odpady. Zniszczyła projekt i dofinansowanie nic
w zamian nie robiąc w tej i w wielu innych sprawach.
Niszczyć jest łatwo - budować dużo trudniej.
Jeżełi to poprawi sytuację w Liceum, to ma to sens.
Odpowiedz
85
@ Cel protestu
dnia 20.02.2022, 05:17 · Zgłoś
Popieram pomysł protestu ale cel powinien być inny.
Domagajcie się, by ta szkoła podniosła poziom
nauczania, by uczniowie z Jasła nie wybierali
np. Liceum Kopernika w Krośnie, cz inne szkoły.
By przywrócono tej szkole dobrą opinię.
Taki powinien być cel i sens protestu .
Odpowiedz
32
@ Niecny interes
dnia 20.02.2022, 05:53 · Zgłoś
Niejeden niecny interes, bardziej niecny niż ten, zrobili
politycy związani z Jasłem , stąd wybierani.
Suweren jasielski tylu wypromował, że powinien
opływać w dostatki, a jest o lata świetlne
za Krosnem, nie wspominając o innych miastach.
W sprawie Liceum pomogą zniszczyć go do reszty,
a nie uzdrowić, czy mu pomóc.
Odpowiedz
25
@ ixi
dnia 20.02.2022, 07:20 · Zgłoś
Gowin to lepiej niech zamilknie, bo on jest częścią tego nieszczęście które niszczy Polskę.
Odpowiedz
21
@ [...]
dnia 20.02.2022, 09:28 · Zgłoś
Z jednej strony tak, bo sam nie jestem fanem tego polityka. Ale z drugiej strony, należy docenić każdy głos w obronie Liceum, zwłaszcza postaci znanych publicznie, tym bardziej, że p. Gowin dotychczas jakoś nie bardzo przyznawał się w mediach do pochodzenia z Jasła. Paradoksalnie, ale odbieram to w tej sytuacji jako reklamę Jasła i samego Liceum.
Odpowiedz
18
@ Minnesota
dnia 20.02.2022, 09:30 · Zgłoś
I LO wcale nie jest jakaś najlepsza i markowa Szkoła, przyszły nowe czasy to trzeba się dostosować. Dlaczego dziś jeździcie nowymi samochodami a nie Golfami 2 z tradycją? Hę i jeszcze jedno , ja kończyłem tą szkołę i w życiu już bym tam nie wróciła
Odpowiedz
24
@ Stara dyr.
dnia 20.02.2022, 09:49 · Zgłoś
Do zawodu nauczycielskiego idą ci, którzy nie dostali się na bardziej prestiżowe studia. Place i kariera w zawodzie nauczycielskim zniechęcają tych bardziej rzutkich, niewielki odsetek to pasjonaci, całe życie poszukujący metod, jak uczyć lepiej i skuteczniej. Dużo osób funkcjonuje na [...] się, idzie w minimalizm. A ktory dyrektor inwestuje w doskonalenie nauczycieli? Większość od dawna nie pamięta co to jest dydaktyka i metodyka nauczania, uczą nieprofesjonalnie.
Odpowiedz
39
@ Student
dnia 20.02.2022, 10:01 · Zgłoś
Pewnie to o czym mówisz jest prawdą. Szkoła od lat niedofinansowana, na ostatnim piętrze podstawione wiadra jak deszcz pada... A kto odpowiada za tą szkołę? -STAROSTWO!!! Komputery jeszcze z 19 wieku, korytarze wyglądają dokładnie jak 30 lat temu. A dlaczego? Bo ktoś kto powinien zapewnić środki nie potrafi tego zrobić. Tyle jest różnych programów unijnych ale nikomu nie zależy na tym aby po nie sięgnąć i doinwestować szkołę aby weszła do XXI wieku. Lepiej zająć się politycznymi rozgrywkami... A teraz j3szcze bzdurny pomysł o likwidacji licemum i tworzeniu sztucznego tworu...ehhh...RĘCE PRECZ OD LICEUM!!!
Odpowiedz
24
@ Antek
dnia 20.02.2022, 11:02 · Zgłoś
Może potrzebny był aż tak absurdalny pomysł żeby zacząć rozmawiać o sytuacji w I LO.
Odpowiedz
17
@ Do Jam
dnia 20.02.2022, 11:49 · Zgłoś
Wszystko ulega zmianom,my też się zmieniamy,lecz są sprawy,do których należy mieć szacunek i nie zmieniać dla własnych,egoistycznych zachcianek.Taki [...] namiesza,odejdzie i zostawi bałagan.
Odpowiedz
22
@ OlaB
dnia 20.02.2022, 14:02 · Zgłoś
Też chodziłam do tej szkoły i nie mam dobrych wspomnień. Liczyło się tylko to, jak się nazywasz i kim są twoi rodzice.
Odpowiedz
-1
@ Olo
dnia 20.02.2022, 17:00 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
21
@ do @Jam @Protestanci @Minnesota
dnia 20.02.2022, 17:34 · Zgłoś
Może i bym się z Wami zgodził gdyby to rzeczywiście celem był rozwój szkoły. Ale o jaki niby rozwój tu chodzi? Przez połączenie z jakimś niby "liceum [...]" do którego praktycznie nikt się nie zapisuje?
Przecież każdy wie że tu nie chodzi o żaden rozwój tylko o jakieś dziwne gierki związane z przegranym procesem w sprawie konkursu na dyrektora. Tutaj celem nie jest żaden rozwój ani n postęp. Wszystko to rozgrywki personalne
Odpowiedz
7
@ Brr
dnia 20.02.2022, 19:34 · Zgłoś
Szkoła zeszła na psy ! kwiat młodzieży zobaczycie pod kotwicą, nauczyciele obecni ? w części to strach wystawiać im opinie... Czasy świetności minęły, natomiast reorganizacja i zmiana nazwy - wątpliwe rozwiązanie...
Odpowiedz
13
@ osa
dnia 20.02.2022, 20:20 · Zgłoś
Dyrektor po linii rządzących a nauczyciele przyjmowani po znajomości nie maja nic wspólnego z profesjonalizmem i powołaniem do nauczania. Stara dobra kadra wykruszyła się a to oni wyrobili renomę tej szkole i jest co jest - stres i odpowiedzialność na ucznia i wymagania niebotyczne a bylejakość nauczania, stąd te korki. Zresztą to samo dzieje się już w podstawówkach. Nie zgadzam sie żeby moje dziecko np. historii uczyła pani po podyplomówce, a biologii była pani od przedszkola. Narobiło sie specjalistów od wszystkiego czyli od niczego, żeby tylko nazbierać godzin. A my rodzice o tym wiemy i nie powinniśmy sie na to godzić, bo w ten sposób spycha sie naprawde wartosciowych nauczycieli.
Odpowiedz
4
@ Do osa
dnia 20.02.2022, 21:30 · Zgłoś
Teraz liczy się ilość fakultetów, jakie ma dany nauczyciel, a nie jakość kształcenia. W jaki sposób jeden nauczyciel może być specjalistą od trzech przedmiotów? Niestety, dyrektorzy nie doceniają ani wiedzy merytorycznej, ani kultury osobistej nauczycieli, wreszcie - ich relacji z młodzieżą. Kiedy wreszcie zostanie przeprowadzona gruntowna reforma edukacji, aby zlikwidować zatrudnianie "nauczycieli do wszystkiego"? W szkołach średnich, przygotowujących do matury i na studia, nie powinno to w ogóle mieć miejsca. Jak pani od geografii może być kompetentną osobą z fizyki?
Odpowiedz
-5
@ Wiosna
dnia 20.02.2022, 21:39 · Zgłoś
Chyba nauka jest Ci generalnie obca. Nie wiesz co piszesz.
Odpowiedz
3
@ do wiosna
dnia 20.02.2022, 22:10 · Zgłoś
A na jakiej podstawie wnioskujesz, że nie wiem, co piszę i że nauka jest mi "generalnie obca". Skoro brakuje Ci logicznych argumentów i niepoprawnie formułujesz zdania (jak nauka może być "obca?", zdania nie zaczynamy od "chyba"), to... wniosek nasuwa się sam.
Odpowiedz
0
@ Nutka
dnia 21.02.2022, 16:27 · Zgłoś
Szkoła to ni tylko budynek, ale ludzie, którzy w niej pracuja, a co niektórzy do tej pracy się nie nadają, wiem coś na ten temat.
Odpowiedz
0
@ Car
dnia 21.02.2022, 18:25 · Zgłoś
A przykładem, jednym z pierwszych, to kamienica w miejscu armaty na Placu Żwirki i Wigury. Czyja ona? Ktoś wie?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.