Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Zakończył się remont cmentarza terroru hitlerowskiego w warzyckim lesie

43

Zakończyły się  prace remontowe na cmentarzu ofiar terroru hitlerowskiego w Warzycach. To miejsce o szczególnym znaczeniu historycznym i symbolicznym, które od lat stanowi bolesne świadectwo tragicznych wydarzeń z okresu II wojny światowej, zostało poddane gruntownej renowacji. Prace remontowe przeprowadziło Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne, dbając o zachowanie należytej powagi i godności tego miejsca pamięci.

__________ Fot. Gmina Jasło

Cmentarz w warzyckim lesie to jeden z najważniejszych pomników martyrologii w regionie. Spoczywają tu ofiary egzekucji dokonanych przez niemieckich okupantów w latach 1940–1944. W lesie tym Niemcy dokonywali masowych mordów na Polakach, Żydach, Romach oraz jeńcach wojennych. W wyniku tych zbrodni życie straciło ponad pięć tysięcy osób. Cmentarz ten jest nie tylko miejscem spoczynku, ale również symbolem pamięci o niewinnych ofiarach bestialskiego reżimu.

__________ Fot. Gmina Jasło

Dzięki przeprowadzonym pracom cmentarz zyskał estetyczny i zadbany wygląd, a jego przestrzeń znów wyraża należny szacunek dla ofiar, które tam spoczywają.

Red.

Reklama

Komentarze: 43

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 12:17 · Zgłoś
Widzisz tu gdzieś koszary strażników rosyjskich w obozie zagłady? Bo ja widzę ukraińskich w pkt 3. Taaak.

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady_w_Treblince_mapa_obozu.jpg
Odpowiedz
0
@ Tylko Mistrz Grzegorz Braun
dnia 07.08.2025, 21:15 · Zgłoś
[...] powinni płacić za remonty.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 08.08.2025, 06:24 · Zgłoś
To zakazane słowo to S Z K O PY
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 09.08.2025, 09:34 · Zgłoś
A kto to są s z k o p y ?
Odpowiedz
5
@ Braun2030
dnia 07.08.2025, 21:11 · Zgłoś
To byli Niemcy, lub ich kolaboranci ukraincy, austriacy, belgowie, holendrzy lub dŻydzi. Nazywajmy rzeczy po imieniu, nie bójcie się prawdy. Prawda wyzwala!
Odpowiedz
0
@ do Da un 2030
dnia 08.08.2025, 08:44 · Zgłoś
Zapomniałeś wymienić swoich braci Rosjan.
Odpowiedz
5
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 09:08 · Zgłoś
Rosjanie, w tym czasie umierali z głodu w obozie w Szebniach, pilnowani i bici przez ukraińskich strażników
Odpowiedz
1
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 09:39 · Zgłoś
Przypomnę że Rosjanie stanowili najliczniejszą grupę narodowościową zw. sowieckiego w formacjach kolaborującymi z Niemcami. Umierali ługarzu nie tylko Rosjanie ale przedstawiciele kilkudziesięciu narodów zw. sowieckiego, w tym Ukraińcy.
Odpowiedz
5
@ Przypomnę jednak
dnia 08.08.2025, 09:57 · Zgłoś
Chcesz powiedzieć, że w 5 Armii radzieckiej trzon stanowili Ukraińcy i to Ukraińcy zaatakowali Polskę wraz z Niemcami we wrześniu 1939 roku? Jest to po części prawdą, ale całkowita prawda jest to, że Ukraińcy byli w tym obozie okrutnymi strażnikami. Zresztą w obozach zagłady również oni.
Odpowiedz
-1
@ Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 11:54 · Zgłoś
W 1939 r. [...] historyku Polskę zaatakowało nie 1 a 7 armii sowieckich /a nie jakichś radzieckich/ zorganizowanych w 2 frontach - białoruskim i ukraińskim. Praktyką sowiecką a wcześniej carską [...] historyku było że Ukraińców i innych mieszkańców zachodniej cz. zw. sowieckiego wysyłano do jednostek w [...] Rosji i republik azjatyckich i na odwrót, w jednostkach wojskowych niedopuszczano do dominacji żołnierzy nierosyjskiego pochodzenia. I jeszcze jedno [...] historyku - do służby w obozach werbowano nie tylko Ukraińców ale również innych narodowości zw. sowieckiego w tym Rosjan. Czyżby wg ciebie rosyjscy wachmani zagłaskiwali więżniów na śmierć?
Odpowiedz
2
@ Przypomnę jednak
dnia 08.08.2025, 12:02 · Zgłoś
Że mówiłeś przed chwilą o ukraińskich jeńcach w obozie w Szebniach, a zatem rozumiem, że twoim zdaniem trafili do Szebni dalekiego wschodu, a nie z 5 Armii radzieckiej, która zaatakowała Polskę we wrześniu?
Po drugie. Ilu było rosyjskich strażników w obozie w Szebniach (ukraińskich 39 czyli 100 procent) i w którym obozie zagłady były koszary strażników rosyjskich, bo ukraińskich w każdym?
Odpowiedz
0
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 12:06 · Zgłoś
Dodam również, że powtarzanie przymiotnika sowiecki po Stalinie jest troszkę sowieckie.
Odpowiedz
1
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 12:19 · Zgłoś
https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady_w_Treblince_mapa_obozu.jpg

Koszary strażników ukraińskich w Treblince. Pkt 3. Są tam gdzieś polscy, rosyjscy, francuscy, czy inni? Nie. Tylko ukraińscy się nadawali do tej czarnej roboty
Odpowiedz
1
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 14:45 · Zgłoś
Jeśli nie odróżniasz sowieckich republik azjatyckich od Dalekiego wschodu to tylko pogratulować znajomości geografii. Nie piszę o "ukraińskich" jeńcach tylko sowieckich różnych narodowości. Przecież ci twoi jeńcy "historyku" od 7 bo leści nie trafili do niewoli w 1939 r. tylko w latach 1941 lub 1942. Wielu z nich miało azjatyckie rysy co widać na zdjęciach jeńców z tego obozu. Terminu "sowiecki" historyku nie wymyślił sobie Stalin, tylko bolszewicy w 1917 r. i był powszechnie używany przed wojną w Polsce, także w traktatach zawartych z Rosją sowiecką z 1921 r. i praktycznie na całym świecie.
Odpowiedz
1
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 14:48 · Zgłoś
Obozów było trochę więcej niż te dwa. A czy ci strażnicy mieli ukraińskie paszporty?
Odpowiedz
2
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 14:54 · Zgłoś
Nie. To ty nie odróżniasz Dalekiego Wschodu od dalekiego wschodu. Po drugie. Owszem. Większość 5 Armii stanowili Rosjanie i owszem stali się jeńcami w wyniku wojny pomiędzy Hitlerem a Stalinem. Do niewoli trafiali, również owszem Ukraińcy tacy jak Fedorenko, czy Demianiuk i inni, ale dziwnym trafem później w obozach byli strażnikami i to najokrutniejszym. Po prostu pasowała im współpraca z nazistami. Nie byli po tej stronie baraku
co Polacy, czy Rosjanie. Masz może jakieś konkretne pytanie, czy będziesz lać wodę do znudzenia?
Odpowiedz
2
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 14:56 · Zgłoś
Ci strażnicy ukraińscy nie mieli ukraińskiego paszportu tylko chęci służenia nazizmowi. Do końca II wojny światowej przymiotnik ukraiński oznaczał polityka służącego najpierw Habsburgom przeciw Polsce, później Hitlerowi przeciw Polsce. No chyba, że znasz jakieś miejscowości mające w nazwie ukraińska? Bo ja znam pełno ruskich, a ukraińskiej ani jednej
Odpowiedz
2
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 17:57 · Zgłoś
Rosyjskich też w nazwie też nie ma. Nigdy nie uważąłem Galicji wsch. za Ukrainę ani jak ty Ukraińców za [...] Rosjan. Wymyśliłeś "Daleki wschód", więc potraktowalem to jako błąd pisarski. Pojęcie "daleki wschód" w geografii nie istnieje bo równie może oznaczać np. dla Francuza Polskę a dla Polaka Donbas, geografie od 7 bo leści. Nie wiem jak było w niemieckich ale np. w Sowietach to Polacy byli z Ukraińcami po jednej stronie baraku.
Odpowiedz
11
@ Anonim31152
dnia 07.08.2025, 20:52 · Zgłoś
Krótko i na temat. Niech spoczywają w pokoju. Wieczne...
Odpowiedz
2
@ jaslanin
dnia 07.08.2025, 20:02 · Zgłoś
nie dziwia mnie te komentarze a wiecie dlaczego bo po naszej mlodziezy tez bym sobieniczego nieprzeszedl obojetnie ostatnio obserwowalem takiego chlystka szedl lekko podpity i podszedl do tabl z oglosz zaczal drzyc afisze wreszczcie rzucil o ziemie wymach rekami odszedl brak wych rodzicow 25 na [...] codziennie i wieczor przed spaniem to jedyna recepta
Odpowiedz
1
@ Braun2030
dnia 07.08.2025, 21:09 · Zgłoś
No i co ty z tym zrobiłeś? Skuliłeś ogonek i bohatersko piszesz o tym na j4u?
Odpowiedz
8
@ NEWS
dnia 07.08.2025, 17:28 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Anonim20919
dnia 07.08.2025, 18:32 · Zgłoś
do @ NEWS - Idę o zakład, że dewastacji w Domostawie nie dokonał żaden Ukrainiec. Tylko ktoś miejscowy z poglądami takimi samymi jak i twoje. Normalnym ludziom - czy to Polakom, czy Ukraińcom - ani się śni jakikolwiek ferment. A podburzanie jednych na drugich (w każdym kierunku) jest pomysłem Putina. Niestety skutecznym. Co widać.
Odpowiedz
7
@ NEWS
dnia 07.08.2025, 19:28 · Zgłoś
@ Anonim20919
"... z poglądami takimi samymi jak i twoje ..."

Czyli jakimi poglądami ?

Napisałem tylko za Kresy pl o dewastacji pomnika w Domostawie a Ty wyjeżdżasz z jakimiś insynuacjami.

Polak miałby dewastować pomnik ofiar Rzezi Wołyńskiej w Domostawie ?
Co Ty tutaj próbujesz wmówić ludziom ?
Odpowiedz
-10
@ dragoness
dnia 07.08.2025, 19:55 · Zgłoś
Oczywiście twój wpis dotyczy treści artykułu, prawda? I nie dopuszczasz myśli, że to zwykła prowokacja? Is fecit cui prodest.
Odpowiedz
7
@ Nieudolna
dnia 08.08.2025, 00:57 · Zgłoś
Tak, prowokacja. Jak idzie nie po naszej myśli to prowokacja. Na Ukrainie to też przecież nie Ukraincy czczą zbrodniarza bandere tylko ruscy pod przykrywką.
Odpowiedz
6
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 01:12 · Zgłoś
Że w 2008 roku ulice Lwowskich dzieci przemianowano na ulicę bohaterów t.fu u.p.a., połączoną w miłosnym uścisku z ulicą stepana tf.u [...], przy której znajduje się polski kościół, gdzie w miejscu zabytkowej chrzcielnicy zainstalowano ki.belek. Ach ci prowo.katorzy i siewcy fermentu. Ciągle aktywni. A my ciągle śl.epi
Odpowiedz
4
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 01:15 · Zgłoś
Pozwólmy pani dragoness oswoić się ze słowem "cytat" w spokoju i szacunku
Odpowiedz
-1
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 08:49 · Zgłoś
Masz na myśli syna księdza którego głowa kościóła katolickiego wyniósł na ołtarze? Może przypomnisz sobie wreszcie jego imię a właściwie 2 imiona?
Odpowiedz
1
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 09:02 · Zgłoś
To chyba ty nie możesz sobie przypomnieć, bo ciągle pytasz. Ja pamiętam i nie pochwalam, podobnie jak braku modlitwy za ofiary r.zezi
Odpowiedz
0
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 09:45 · Zgłoś
Nie chodzi o odpowiedź tylko pokazanie twojej katolickiej obłudy i zakłamania.
Odpowiedz
1
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 10:00 · Zgłoś
Nie trafiłaś w żadnym punkcie. Ani w kwestii wyznania, bo jestem chrześcijaninem bez przymiotników, ani w kwestii obłudy. To ty chcesz zmusić kogoś mądrzejszego od siebie do grania w twoje mini karty, a ktoś mądrzejszy mówi, że ma cię w nosie.
Odpowiedz
1
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 11:56 · Zgłoś
Zdradź mi tą tajemnicę kto jest tym mądrzejszym bo chyba nie ty.
Odpowiedz
0
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 12:04 · Zgłoś
To żadna tajemnica. Ja nie zadaję [...] pytań, czyli jestem mądrzejszy
Odpowiedz
1
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 14:50 · Zgłoś
Gratuluję bujnej wyobraźni.
Odpowiedz
3
@ do Przyopmnę
dnia 08.08.2025, 18:00 · Zgłoś
No i jak to było z tym wyniesieniem Szeptyckiego i ojca i brata [...] na ołtarze?
Odpowiedz
2
@ do Przyopmnę
dnia 09.08.2025, 05:54 · Zgłoś
I jeszcze jedno drogi panie, od kiedy ta konwersja, od wczoraj?
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 07.08.2025, 12:32 · Zgłoś
[komentarz niezgodny z regulaminem]
Odpowiedz
1
@ Marcin.
dnia 07.08.2025, 11:28 · Zgłoś
Ile żydzi dołożyli do remontu i kosztów utrzymania cmentarza?
Odpowiedz
14
@ oni
dnia 07.08.2025, 13:34 · Zgłoś
Cmentarz w lesie warzyckim upamiętnia osoby pomordowane w tym miejscu, głównie z okolic Jasła, Frysztaka, Korczyny. Byli to Polacy, różnego wyznania, żydzi, katolicy. Nieznaczną część stanowili rosjanie.
Odpowiedz
0
@ Anonim99325
dnia 07.08.2025, 15:21 · Zgłoś
Nic , skoro mamy na różnego rodzaju dziwne pomysły to chyba możemy i to sfinansować, Marcin to nie chora u Ciebie to typowy katolik
Odpowiedz
5
@ Anonim37846
dnia 07.08.2025, 20:01 · Zgłoś
Jak zwykle okrągłe zero. Do tego kazali dopłacić.
Odpowiedz
1
@ Przypomnę
dnia 08.08.2025, 09:42 · Zgłoś
Nie tylko Rosjanie ale kilkadziesiąt narodowości zw. sowieckiego.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.